Nederlands programma
valt slecht in Praag
Alvin Ailey wil
dans-synthese
VRAGEN ZIJN TE KINDERLIJK
Amerikaanse
negercultuur
als basis
Puzzelhoek
,Ubu roi" met
marionetten
mislukking
door
B. J. K ley mens
DINSDAG 27 JUNI 1967
Commentaar
MELIG
Het tv-programma van gisteravond
toas kenmerkend voor de zomeravond,
van Kenmerk tot de Koopermolen was
het op z'n zachtst gezegd: „melig".
Waarom gaan de omroepen niet
over tot sluiting van de tv gedurende
de zomermaanden. Men spaart dan
geld en bespaart de kijkers veel
benulligheid. Slechts de film i
Japan bij de NCRV is het vermelden
waard.
Kenmerk meende ook aandacht
de Kirchentag te moeten wijden, n
deed dit op een hoogst merkwaardige
wijze. Men liet twee jonge Duitsers
hun privéstandpunten uiteen zetten.
In hoeverre deze iets te maken had
den met de Kirchentag werd niet dui
delijk. Wel dat een bepaalde (voor
lopig nog ongrijpbare) politieke groe
pering bezig is met cellenbouw in de
Kirchentag.
De Nederlandse interviewer liet het
over zijn kant gaan toen de Duitse
jongedame opmerkte dat in Holland
het volk het eens is met de provo
Waarom deze interviewer het meisje
niet uit de droom hielp werd niet dui
delijk. Het was een stukje voorlichting
die minstens eenzijdig, genoemd moet
worden.
Jouwe en Kaisiepo
„aanstichters"
DJAKARTA Twee leiders van de
anti-Indonesische papoeabeweging,
Nicolaas Jouwe en Marcus Kaisiepo,
zijn de aanstichters geweest van de
opstand van februari in het West-
iriaanse gebied Manokwari.
Dit staat in een rapport van de
Westiriaanse militaire commandant,
brigade-generaal Bintoro, over de vei
ligheid en economische toestand in
dat gebied.
Volgens de Oosteuropese landen
ademt de documentaire teveel de
sfeer van „die mensen hebben het og
niet zo sleciht". Velen hebben zich geër
gerd over de kinderlijke vragen, die in
het programma worden gesteld.
t is terecht, Het heeft geen zin
om te vragen of men liever in het
Westen wil wonen of in eigen land,
wanneer men geen vergelijking kan
trekken.
De Nederlandse inzending wordt een
„schouderklopprogramma" genoemd.
(Van een onzer verslaggevers)
PRAAG Het oordeel over de documentaires van Milo An-
stadt over de Oosteuropese landen is op het Praagse televisie
festival verdeeld uitgevallen. Het Oosteuropese publiek heeft
de Nederlandse inzending met een schamper lachen ontvangen.
Maar de vertegenwoordigers van de Scandinavische landen
waren vol bewondering. Finland doet al pogingen om de docu
mentaire te kopen.
Waardering
Aan de andere kant is er evenwel
waardering over de wijze waarop de
regisseur de problemen heeft bena
derd. Ook wordt erkend, dat elke infor
matie over de Oosteuropese landen,
waarover zo weinig bekend is, steun
verdient.
In de afdeling documentaires moet
verder de objectieve bijdrage van de
Hongaarse televisie over de moord op
Kennedy worden genoemd. Er wordt
volmaakt zakelijke, bijna koele
ontleding gegeven van het drama in
Dallas.
De Japanners brengen dit jaar een
film over een meisje, dat, wonand op
een afgelegen eiland, alles in het werk
stelt om door middel van schriftelijke
cursussen verder te komen in de we
reld. Tenslotte blijft ze in haar eigen
omgeving. Ze trouwt en krijgt kinde
ren. Een menselijk probleem op een
klein eilandje.
Duitslanden
Hoe een inzending er volkomen
naast kan zijn door een onnatuurlijke
lieflijkheid bewijst de Duitse televisie
DEN HAAG Er zijn niet veel
mensen die in hetgeen zij voor
hun publiek brengen zozeer een
weerspiegeling leggen van hun
levensprogramma als Alvin Ailey,
die zijn Alvin Ailey American Dan
ce Theatre maandagavond in de
Koninklijke Schouwburg het Hol
land Festival binnen voerde.
Alvin Ailey is een in Texas geboren
neger. Hij studeerde Spaans. Hij kreeg
een basis-dansopleiding van Lester Hor
ton. Later kwam hij via Martha Gra
ham, Anna Sokolov en andere Ameri
kaanse modernen in aanraking met de
nieuwere balletrichting en danstech-
Heel dat merkwaardige gamma van
pogen, zoeken en streven is gekristal
liseerd in zijn stijl, die een synthese
van verschillende dansvormen. Maar
Ailey ziet een dans-expressie van
culturele erfgoed van de Amerikaanse
neger als zijn basis. En bovendien komt
in zijn werk een hoge mate van muzika
liteit tot uiting.
Dat dit alles, niet altijd even gaaf
over het voetlicht kwam. dat er veel de
indruk van „onaf" maakt, heeft
waarschijnlijk twee oorzaken.
Allereerst is hetgeen Ailey van zijn
dansers eist moeilijk. Daarvoor is veel
vakkennis en een niet onaanzienlijke
hoeveelheid virtuositeit nodig, echt niet
alleen iri de neger-dansstijlen.
Verder maakt hetgeen op het toneel
gebeurt de indruk, dat een wat gedege-
ner voorbereiding, wat geconcentreer
der repetities en vooral de steun van
een strenge balletmeester die secuur op
allerlei kleinigheden let, Ailey's ensem
ble ten zeerste tegemoet zal komen.
Dat wil niet zeggen, dat er in Ailey's
ensemble niet hard wordt gewerkt.
Maar dat werken zou wellicht gedisci-
plineerder kunnen gebeuren. Het kan
zijn, dat dit er de oorzaak van was, dat
het „specifiek neger" door het publiek
het best werd ontvangen. Daarin kon
den de dansers zich immers „lekker
laten gaan" in dansbewegingen die al
vanzelf in aanleg in hun bloéd aanwe
zig zijn.
Dat gold vooral voor „Prodigual Prin
ce," van de choreograaf Geoffrey Hol
der dat een sterk Caraïbisch element
bevat. Historie van Haïti
doo" hebben voor dit ballet de inspira
tiebron geleverd. Het was dan ook be
grijpelijk dat juist Miguel Godreau
geen neger, maar Indiaan de hoofd
rol danste, de rol van de legendarische
Haïtiaanse schilder Hector Hippolite.
Er is nog een niet-neger in Ailey's
groep: Consuelo Houston, die net als
Miguel Godreau van Latijns-Ameri
kaanse origine
Alvin Ailey American Dance Theatre
komt donderdag in de Stadsgehoorzaal
in Leiden en donderdag 6 juli
Rotterdamse Schouwburg.
met een film over Bali. De naam is
dan ook „Ode aan de tuin der Goden".
We hebben hier met WV-aohtig pro
pagandamateriaal te doen. Want de ar
moede en honger op dit eiland worden
niet genoemd.
een festival als in Praag is er
altijd een onderlinge strijd tussen de
twee Duitslanden. In het verleden ke
ken de Westduitsers met een superiori
teitsgevoel neer op de mensen uit de
Dit jaar is het anders. De Oost-
KRUISWOORDPUZZEL
Horizontaal: 1. heden, 5. hoofddeksel,
7. venster, 8. zoon van Jacob, 10.
meisjesnaam, 11. de geboden som, 12.
rivier in Italië, 13. na dato (afk.), 14.
zelfkant, 15. deel van het gelaat, 16.
woedend, 17. verdriet, 18. Europeaan,
20. telwoord, 21. lichaamsdeel, 22. part,
24. godsdienst (afk.), 25. insekt, 26. lid
woord (Fr.), 27. wortel, 28. verstandig
(barg). 29. vrucht, 30. schop.
Vertikaal: 1. vervoer, 2. lichaamsdeel,
3. voedsel om te lokken, 4'. maanstand,
5. smalle weg, 6. voegwoord, 8. soort
van hond. 9. huisdier, 11. schel, 12. aard
worm, 14. zandheuvel, 15. lichaamsdeel,
16. schraal. 17. stadje in België. 19 te
vens, 20. turfland, 22. beest, 23. ham
(Z.-N.), 25. bijwoord, 26. meisjesnaam,
27. per expresse (afk.), 28. gewicht
(afk.).
OPLOSSING VORIGE PUZZEL
Horizontaal: 1. marmer - per. 2. aleer
- oele. 3. sterkte - de. 4. top - eerder. 5.
i.e. - R.L. - reine. 6. es - aan - demi. 7.
kt - stee - mug. 8. Demer - Leie. 9.
Erato - An - sr.
Vertikaal: 1 mastiek - de. 2. alt -
oester. 3. reep - ras - ma. 4. merel - at
- et. 5. erker - Nero. 6. rot - rede - la.
7. pee - Diemen. 8. Elden - muis. 9. ree
- reiger.
Franse actrice
omgekomen
MARSEILLE De jonge Franse
filmactrice Frangoise Dorleac is gister
avond bij een auto-ongeluk in de buurt
van Nice om het leven gekomen. Haar
wagen vloog na het ongeluk in brand.
Nog zeer kort geleden trad zij op met
haar zuster, Catherine Deneuve. in de
film Les demoiselles de Rochefort.
Helper Garrison
neemt ontslag
NEW ORLEANS William Gurbich,
leider van de groep die op last van
officier van justitie Jim Garrison een
onderzoek instelt naar de moord op
president Kennedy, heeft zijn ontslag
aangeboden Gurbich zei „in hoge mate
te twijfelen" aan het onderzoek.
Garrison zei dat het steeds duidelijk
wordt dat elementen van de federale re
gering wanhopig pogen te voorkomen,
dat de Amerikanen ontdekken wat er
duitsers winnen het grandioos. De
Oostduitse televisie behandelt de moei
lijkheden van een mijnwerker Irr .-*t
Westduitse Roergebied. Men ziet zijn
moeilijkheden thuis, de moeilijkheden
op het werk en met de mijndirectie.
Hij ervaart veel als misstanden en ver
zet zich er tegen.
De verleiding was groot om dit gege
ven met grote pathos te behandelen en
kritiek te leveren op het Westduitse
leven. Maar zelfs de mensen van de
Westduitse televisie geven toe, dat er
geen sprake is van een vertekend
beeld. Zij erkennen hun nederlaag.
AMSTERDAM Heel curieus is de
opvoering van Alfred Jarrys boosaardig
en grotesk sprookje ,Ubu Roi" door het
Stockholms Theater van de Fantasie
„Marionetteatern".
Curieus maar niet meer dan dat.
Michael Meschke, de leider van „Mario
netteatern" heeft nl. alle genres door
elkaar gegooid: marionettenspel, schim
menspel, en gewoon theater en hij laat
mensen als poppen verkleed optreden,
terwijl hun tekst gesproken door een
ander op een bandje staat. Daarnaast
heeft hij ook nog echte marionetten op
het toneel, maar nergens echte mensen.
Nu kan men opmerken, dat Jarry in
zijn jeugdkwaadaardigheid ook geen
echte mensen in zijn „Ubu Roi" heeft
gestopt, maar alleen maar caricaturen,
maar dit is nog geen reden poppenspel
en toneel door elkaar te halen.
Had Meschke er een marionettenspel
van gemaakt: prachtig; had hij er een
echt toneelstuk van gemaakt: nog be
ter. Nu echter viel hij tussen pop en
mens in en miste grandioos de boot,
hoewel hij wel voor enkele komische
effecten zorgde, die in Nederlandse
oren nog versterkt werden doordat er
Zweeds gesproken werd, waarvan zo
nu en dan zoiets als „jag begriper inte"
als een begrijpelijk graantje werd opge
pikt. Op de Zweden na begrijpt nie
mand er iets van.
De voorstelling was heel leuk om
haar vijf minuten aan te zien. maar om
er twee uur mee uit te zitten: nee. dat
was te veel.
De muziek van Krysztof Penderecki
was in de gegeven omstandigheden al
leraardigst. Het programma vermeld
de, dat Penderecki nu werkt aan een
opera „Ubu Roi" in opdracht van de
Beierse Staatsopera, die er voorjaar
1969 mee hoopt uit te komen.
Overigens mag men zich afvragen of
dit alles niet te veel eer is voor Jarrys
„Ubu Roi", dat toch niet meer is dan
een jongensgeintje.
Ev. Grolte
Geen ongerustheid
In de greep
van de kreeft
TfATMAN zorgt vanavond weer voor spannende
avonturen. Nu heeft hij te maken met een
akelig mens de katmeid die het Batman en
Robin voortdurend lastig maakt. De katmeid wordt
gespeeld door Julie Newmar.
VANAVOND TE ZIEN
Nederland 1 KRO
8.20 uur Voorlichting over de nieuwe wet zware ge
neeskundige risico's.
9.05 uur Zesde aflevering van de wrekers: Super
intellekt.
9.55 uur Brandpunt bezoekt Nieuwspoort.
Nederland 2 NTS
8.05 uur Première. Nieuws over films.
8.35 uur Holland Festival magazine '67 (vierde af
levering).
9.00 uur Tople godine, een film over het huidige
leven in Zuidslavië.
VANAVOND TE HOREN
Hilversum I KRO
7.10 uur Echo van het dagelijks gebeuren.
8.00 uur Hein Jordans 25 jaar dirigent. Concert door
het Brabants Orkest.
10.00 uur Kultureel dinsdagavondprogramma.
10.45 uur Dag land. De wereld in weinig woorden en
veel muziek.
Trio Los Aventuros. (Stereo)
HANS W. LEDEBOERI werkelijk in Dallas gebeurde.
TELEVISIE
VAVWO.YH
19.45 Geestelijke tlederei
Brabants Orkest. Philips Phil-
harmonlsch koor en solisten.
(20.30 - 20.45 Boekbespreking).
21.50 Stereo: Klassieke piano
muziek (gr.) 22.00 Cultureel
programma. 22.30 Nieuws. 22.40
Overweging. 22.45 Klankbeeld
over Finland. 23.15 Stereo: Me-
tropole orkest en solist. 23.45
Stereo: Licht instrumentaal
18.00 Nieuws. 18.15 Actualitei
ten. 18.30 Licht orkest met
par'e 19 00 Muziek Mozaiek.
20.00 Nieuws. 20.05 Liedjespro
gramma. 21.50 Jazz spectrum-
22.30 Nieuws. 22.40 Actualitei-
STER: 18.55 Reclame. KRO:
19.00 Spaanse filmimpressie.
Jeugd. STER: 19.56 Reclame
NTS: 20.00 Journaal. STER'
20.16 Reclame. KRO: 20.20 Zwa
re geneeskundige risico's: do-
(gr). 8.00 Nieuws. 810 Gewijde
muziek (gr). 8.30 Nieuws. 8.32
Valcantictips. 8.45 Stereo: Lich
te orkestmuziek (gr). 9.00 Voor
Studiodienst. 11.00 L
De WreV
over films. 20.35 Holland festi
val Magazine '67 (4). 21.00
Beslissende Jaren, speelfilm
(Rijkskeuring 18 Jaar). STER:
22.10 Reclame NTS: 22.15 -
en 10. 19.30 n.m. Tv-rally. 20.00
Nws. 20.25 Speel een woord,
taalquiz. 20.55 Geen tram meer
I 13.00 Hoogtepur
Oude muziek (gr). 15.50 Bijbel-
vertelling voor de Jeugd. 16.00
Voor de jeugd. 17.00 Lichte
grammofoonmuziek. 1750 Over
heidsvoorlichting. 13.00 Tijd
vrij voor muziek ln vrije tijd:
koorzang en koperorkest. 18.30
Spektrum: nieuws uit de pro
testants christelijke organisa
ties. 18.50 Stereo: Lichte orkest
muziek 18.55 Verslag Wimble
don 1967.
(7.30-7.35 Van de voorpagi
persoverzicht.) VPRO: 7.55
ze dag VARA: 8-00 Nieuws.
mofoonmuziek. 12
platteland. 12.27 Mededelingen
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30
Stereo: Tango-rumba-orkest
met zangsolisten. 13.00 Nieuws.
13.10 Actualiteiten en kalen
der. 13.25 Cabaretprogramma.
13.50 Gesproken portret. 14.05
Stereo: Klassieke orkestmu-
fsfon Nieuw s°l fiVYl° Licht e^xe-
derlandsc muziek, (gr.). 16.30
Voor de zieken. 17.00 Van mid
delbare scholleren. 17.30 VA-
RA-dansorkest en solisten.
tualiteitén. 9.05 Kaleidoscoop:
10.00 Nieuws. 10.02 Arbeldsvlta-
Nteuws. 12 02 Operettefragmen
ten. 13.00 Nieuws. 13.02 Actuali
teiten. 13 05 Plaatjes en praat-
Niéuws. 15 02 Lichte
16.00 Nieuws,
tfdellng. 17.00
.ualltelten. 17_..J
Blues. 17.35-18,00 Country and
Hollands publiek.
16.02 Platenpro-
AVRO's Jeugd-
tuaflteiten. 17.05 _Rhytm and
Western muzle
HORGEN
Klassieke gramm
over
de pil
DEN HAAG Voor ongerustheid
over een snellere veroudering bij ge
bruik van de anticonceptieve pil is
geen enkele reden.
Dat is het voorlopige commentaar
van de medische commissie van de Pro
testantse stichting ter bevordering van
verantwoorde gezinsvorming op een re
cente publikatie van prof. dr. J. G.
De medische commissie meent dat
zelfs als de pil invloed op het veroude
ringsproces heeft, deze individueel van
zeer geringe betekenis zal zijn. Zulke
invloeden worden in de regel dikwijls
pas aantoonbaar bij zeer grote groepen
vrouwen. Dat vraagt een uitgebreid on
derzoek zoals dat nog niet heeft
plaatsgehad.
De recente publikatie moet daarom
niet de gebruiksters individueel te den
ken geven, maar veeleer de industrie
en de wetenschap. Zij zullen moeten
nagaan of de bewering grond heeft en
daarna of een wijziging van de sa
menstelling van de pil gewenst is.
Deze samenstelling wordt toch al
voortdurend gewijzigd, al naar gelang
de bevindingen in de praktijk. Zo
wordt voortdurend getracht dit anticon
ceptivum te vervolmaken.
SUKKELTJE
EN
BRUUNKE
56. „Ja laten wij ons
ONHOORBAAR naar be
neden zakken; kachels
branden er nu tóch niet!'"
knikt Stikkeltje. „En al-
we eenmaal binnen zyn,
dan zullen we wel zien ol
we hem kunnen vastbin
den of zo iets!"
Stikkeltje laat zich voorzichtig
11.45 uur
Hilversum II AVRO
6.30 uur Cosmopolitain Orkest.
6.55 uur Paris vous parle door Jan Brusse
8.35 uur Op zomertoer.
9.50 uur Jazz spektrum. Van New Orleans tot free
Jazz.
10.55 uur Herinneringen aan het gitaarduo Ida Presti
en Alexandre Lagoya.
OPGAVE Vakantieadres
Dringend verzoek, uw vakantie-adre«
via de uit de krant
geknipte bon
die wij regelmatig op de advertentiepagina
plaatsen,
minstens een week
van tevoren
op te geven. Indien deze cchrlfteiyice op
gave niet tijdig in ons bezit Is. kan de
Langzaam keerde Jek Groot zich om. Zwijgend keek hij
de wachtende mannen in de politieauto aan, nog steeds met
een verdwaasde blik in zijn ogen.
Niets meer te doen...? herhaalde hij de woorden van
zijn vriend langzaam. Het kan zijn...
Kom meneer Groot, zei de brigadier ongeduldig. Wa
gaan.
Jek schudde het hoofd.
Ik ga niet mee brigadier, zei hij, zijn starende blik
weer op de weg in de verte gericht.
Zoals u wilt, zei Oskamp geprikkeld en startte de
motor.
Wacht, riep Jan Frens. Dan stap ik ook uit.
Maar een gebaar van zijn vriend weerhield hem.
Nee Jan, ga jij maar mee. Ik wil even alleen zijn, zei
Jek Groot op vreemde toon. En door het achterraam van de
wegrijdende politiewagen zag Jan Frens even later zijn
vriend nog steeds roerloos op dezelfde plek staan.
HOOFDSTUK 11
Mientje, het lieftallige dienstertje van het gerenommeerde
Rooldrechtse koffiehuis „De Eend", tikte zich nadenkend
met haar potlood tegen het voorhoofd. Jan Frens keek
geamuseerd naar de frons boven haar neusje en bedacht
voor de zoveelste maal wat een prachtig kind het toch was.
Hij voelde zich een beetje opgelucht nu hij haar uitgebreid
verteld had in wat voor vreemde zaak Jek en hij terecht
waren gekomen en welk een precaire rol hij in het bijzon
der er in was gaan spelen. Van het moment af. waarop
commissaris Akkerman had gelast hem in verzekerde bewa
ring te stellen, had hij in de put gezeten. Jek had naar zijn
idee onvoldoende begrip voor zijn moeilijke positie. Die
beschouwde de zaak nog steeds als een boeiend avontuur,
dat, wat hem betrof, nog wel een paar weken mocht duren.
Toen hij met hem over zijn persoonlijke zorgen in de
moordaffaire gesproken had, had Jek hem verweten te onge
duldig en te weinig ondernemend te zijn. Alsof niet juist
hij de zaak aan 't rollen had gebracht. Hij verdacht Jek er
een beetje van, dat die met z'n „speurwerk" een beetje aan
het overdrijven was. Gisteravond bijvoorbeeld was hij stom
verbaasd geweest over zijn gedrag. Was er nu wat agn de
hand geweest of niet? Had hij Dammerman werkelijk aan
getroffen op dat oude schip of was de kolder in zijn hoofd
geslagen? Jan was geneigd aan te nemen, dat Jeks Lichte-
lijke zucht naar sensatie hem parten had gespeeld. De
anti-climax intussen, die hij daardoor te verwerken had
gekregen, had hem geen goed gedaan. Hij was landerig
naar huis gegaan en had bepaald geen zin gehad Jek later
nog eens op te bellen om te vragen waarom hij' niet gelijk
mee terug naar de stad had willen gaan.
Op dit vroege uur waren er nog geen klanten in „Da
Eend". Het kleine, intieme zaaltje, waarin Mientje op voor
treffelijke wijze haar rol van gastvrouw speelde, lag er
onder het plezierige licht van de ochtendzon fleurig bij.
Wat Jan zo vroeg al naar „De Eend" had gedreven was
voor hem zowel als voor Mientje wel duidelijk. De laatste
weken had hij meer dan anders laten merken, dat zij in
zijn hart een andere status was gaan innemen dan die van
een aardig kennisje, dat zo af en toe eens met een vriende
lijk woord moest worden beloond voor de manier, waarop
ze haar werk deed. Mientje was een pienter meisje, dat in
dat kleine zaaltje van „De Eend" al heel wat mensenkennis
had opgedaan. En bij de haar zeer welgevallige ontdekking,
dat Jan Frens verliefd op haar was, had ze dan ook al
spoedig doorgehad, dat hem meer dwars zat dan zijn verle
genheid om haar te vertellen wat een jonge vrouw van een
man, die haar wel aanstaat, graag wil horen. Toen Jan
achter zijn kopje koffie zat, had ze hem bezorgd gevraagd
wat er toch was en van de afwezigheid van andere dorsti-
gen had ze gebruik gemaakt om aan zijn tafeltje te gaan
zitten.
Je bent al dagen anders dan gewoonlijk. Jan. Weet je
dat? had ze hem uit z'n tent gelokt.
Onzin, meisje! had hij zich flauwtjes verweerd. Je let
te veel op me.
Maar tegen Mientjes verdere inquisitie had hij niet op
gekund en vol aandacht luisterde ze naar het verhaal, dat
hij haar in een opwelling begon te vertellen.
Nu zat ze de vreemde historie te overdenken. Jan roerde
gedachteloos in zijn koud geworden koffie. De grote staart
klok in de hoek het pronkstuk van „De Eend" liet
negen denderende slagen horen en dat dit kostbare uur
werk van geen verlakkerij als cafétijd wiide weten werd,
nog voor de laatste slag verstorven was, bewezen door de
torenklok van de Oude Kerk.
Negen uur, ik moet eens weg! schrok Jan op.
't Is me een geschiedenis zeg... zei Mientje, nog steeds
diep in gedachten verzonken. Meneer Dammerman, mr. Ub-
bink... mensen, tegen wie je hoog opziet en die er nu zulke
smerige praktijken op na blijken te houden. Ook leuk voor
Loesje Sierlijk om zo'n baas te hebben! En die Dammer
man... Jek Groot is toch niet gek? Als hij nu zegt, dat hij
die man heeft gezien, waarom twijfel je daar dan aan?
Jullie zijn dit samen begonnen. Hij zal jou toch niet voor
de gek houden?
Nee, dat is zo. Maar ik begrijp er niet veel meer van.
Wordt vervolgd
Met mini
meer kou
De
meisjes
met mini-rok
ken in Londen
zijn niet erg
ingenomen met
de nieuwe fiberglas zitplaatsen in
de ondergrondse, die by wijze van
proef in enkele rijtuigen zijn ge
plaatst. Vooral 's morgens is de
koude aan hun blote benen niet te
harden.
Een woordvoerder van het open
baar vervoer zei met de klachten
van de meisjes bij het eindoordeel
over de experimenten rekening te
zullen houden. Tot nu toe zijn al
leen gunstige reacties binnengeko-
de schoorsteen Maar midden in de pikdonkere schoorsteen glijdt
FERDNAND