TV
RADIO
R
ZWERVER BLEEK PROFESSOR
m
r
Boeiend vertoon in
macabere Lulu
Botsing van krachten in
Van Manens Dualis
Edisons voor
Nederlanders
In de greep
van de kreeft
'mjgu
Ét
V,
MAANDAG 26 JUMtrTTTE
en
HOLLAND FESTIVAL
Commentaar
Wereld
EEN HISTORISCH STUK TELE-
AMSTERDAM Er wordt wei
eens beweerd, dat een opera des te
mooier is naarmate er meer doden
invallen. Als dat waar is, moet
„Lulu" van Alban Berg één van de
mooiste muziekdramatische wer
ken zijn, want zes van de acht
hoofdpersonen komen geweld
dadig om het leven.
JU! De tekst van deze opera stelde de
VISIE, dat Vhakélprograinma Or-componist samen uit twee tragedies
Wereld, dat gisteren 400 miljoen van frank Wedekind. Erdgeist" en
in vele landen met elkaar Di» Btlchse der Pandora", waanri deze
verbond en hen de ogen opende voor schrijver, roak h.j steeds deed de
gezamenlijke problemen en voor de'«kent als een losgeoroken beest,
resultaten van intensiel onderzoek d»< "Jn lus,m botviert wanneer en
waar het maar kan. Hij was in dit
De opemngsbeelden walen indruk- opjicht m meedogenloos en cynisch
wekkend: wij waren getuige van de j r^ter
geboorte van een baby in Mexico en
ragen moeders in Zweden, Canada en j Alban Berg heeft het essentiële uit
Japan hun net geboren kinderen in de'beide drama's aan elkaar gelast en zo
armen «luiten. We zagen in de heel I een tekst verkregen, die in ruim twee
vroege morgen een tramconducteur in j uur en lawine van gemeenheden uit-
Melbourne naar zijn werk gaan. waren stort over het publiek. Maar dat is er
getuige van het experiment met eenna de toespraak van de dierentemmer
garnalenkwekerij. dat geweldige aan het begin welke als ouverture
perspectieven voor de hongerende dienst doet wèl op voorbereid, want
mensheid biedt en in de huiskamer als laatste van zijn menagerie toont hij
zagen we hoe de Beatles zwoegden op
een opname.
Ongeacht de afstanden verliepen de
beelden doorgaans haarscherp. Een
langer bezoek aan het Londense gcha-
kelcentrum was zeker niet onbeschei
den geweest.
Ape i
Zaterdag was er een verrassing:
Lucy Ball in een musical. „Lucy in
London" een soort WV-filmpje over
de wereldstad op muziek van Erwin
Kostal. Een kostelijk geheel. Trouwens
heel dat programma van de NCRV
mocht er zijn: goede verslagen van ds.
Klijn over de Kirchentag; voorafge
gaan door een uitermate belangrijke
film over chimpansees in hun natuur
lijke omgeving, en 's middags een
aardige amateurauditie onder de titel
„Rodeo" vanwege het paardengehinnik
als de amateurs uit beeld werden
gedraaid.
Pim Jacobs leidde deze auditie en tv-
critici zwaaiden de bijl. Dat een zacht
bijltje bleek te zijn hoe kan het
anders onder supervisie van z'n zacht
moedig man als Pim Jacobs.
Phé Wijnbeek besloot de jury-in
spraak op ene wel zeer bemoedigende
manier: „Ze zijn nog jong en hebben
een lang leven voor zich zodat ze nog
veel kunnen leren!" Er waren er
echter die nooit zouden leren: zelfs al
werden ze zo oud als Methusalem en
leerden ze zich blauw. Ook in dit op-
zioht is Rodeo leerzaam.
de slang, geboren om onheil te stich
ten. en dat blijkt Lulu te zijn, waaraan
alle doden in het werk later aan ten
offer zullen zijn gevallen.
Misschien is het de grootste ver
dienste van Alban Berg, dat hij on
danks alle gekunsteldheder in zijn
partituur, zoals het toepassen
twaalf tonen reeksen, leid-thema's voor
alle hoofdpersonen, afzonderlijke or-
kestkleuren voor verschillende figuren,
uitdijing en inkrimping van eenzelfde
ritmische figuur en nog veel meer,
toch zijn muziek niet opdringerig heeft
gemaakt. Althans zaterdagavond
Stadsschouwburg te Amsterdam, waar
„Lulu" in het kader van het Holland
Festival werd opgevoerd, was de or
kestmuziek voortreffelijk door het
Concertgebouworkest onder leiding
Eer\
jubileum?
Zeg
het met
bloemen
ZIJ 9®*®®
üM»®' i
1 f'flurj
Strak balletwerk
waaraan decor
meedoet
SCHEVENINGEN De tweede pre
mière, waarmee het Nederlands Dans-
Thcater in het Holland Festival komt,
la Dualis van Hans van Manen. De
naam van dit ballet kwam pas op het
laatste ogenblik, toen het allang was
ingestudeerd. Op de in het programma
opgenomen repertolrelijst staat het
slechts vermeld als „première".
Zaterdagavond werd het voor het
eerst in het Circus Theater gebracht en
Hans van Manen bewees er mee. dat
hij in staat is een goed ballet te
maken. De muziek is van Béla Bartok,
muziek voor snaarinstrumenten, slag
werk en celesta. Het programma was
reeds eerder aangekondigd als een
„Bartok-programma". wat dan ook wel
klopte met Opus Twaalf op Bartoks
Divertimento voor strijkorkest en Bé-
jarts Sonate a trois op Bartoks Sonate
voor twee klavieren en slagwerk. Maar
wat de Pas de deux uit Le Diable a
quatre van Harkarvy op muziek van
Adolphe Adam, hoe charmant en
trekkelijk dit virtuose schitterwerkje
ook is, in een Bartok-programma doet,
is niet erg duidelijk. Wellicht om iets
te breken van de zware ernst?
Van Manen's Dualis is vrij „hard" en
strak gestyleerd. Het heeft enige sterke
sex-factoren, die koel zijn verwerkt, is
verder abstract, ook muzikaal, zonder
een volstrekt muziekballet te zijn. Met
de muziek vormt het een goed geheel:
dans en muziek zijn elkander weder
zijds steunende componenten.
Opvallend in de manier, waarop Van
Manen de groepen hanteerde: vierkant
een scherp-hoekig in de toneeiruimtt,
zelfs mathematisch. Die strakheid is in
de dansbeweging doorgezet, ook in de
adagio's. Daarmee kreeg Dualis ook
een opvallende helderheid, men denkt
aan het treffen van krachten, het
botsen van kristallen.
Decor en costuums zijn van Jan van
der Wal. die de danstorso's van een
metaalachtig ruitwerk voorzag en die
het decor opbouwde uit zwarte panelen
met als fond een grote zwarte schijf
die het gehele ballet door langzaam
bleef draaien, terwijl er op aange
brachte lichtgrijze „eitjes" open en
weer dicht vielen.
Dat decor speelt met het ballet r
heeft daarin een eigen functie. Deze
idee is interessant, heel anders dan het
ouderwetse evenzeer bewegende
„Kunst en vliegwerk".
Daarmee maakt Dualis de indruk
niet van een proberen, maar van een
voorzichtig opbouwen.
HANS W. LEDEBOER
AMSTERDAM Aan de Commissie
collectieve grammofoonplaten cam
pagne heeft een Jury geadviseerd, de
„Edison" in de categorie gesproken
woord toe te kennen aan Henk van
Ulsen voor Gogols „Dagboek van een
gek" (Philips).
van André Vandernoot gespeeld een
bijna onopvallende ondergrond van het
geheel, en kon alleen in de tussenspe
len op haar volle waarde geschat
worden. Vooral de inleiding van de De klassieke „Edisons" gaan voorts
derde scène in het eerste bedrijf naar dirigent August Wenzinger voor
boeide bijzonder. I de complete opname van Handels or- i
De liefhebber van openbloeiendegelconcerten (op Archiv) en naar de;
zang zal in dit werk node de sterke pianist Vladimir Ashkenazy voor Mo-!
melodievorming missen, maar het moet! zarts pianoconcert nr. 9, KV 271, nr. 8.!
worden gezegd dat de grote stac-j KV 246 en rondo KV 386 (Decca).
catosprongen, het recitatief, het over-: In de afdeling symfonische muziek:j
gaan van het gesproken woord in de dirigent Otto Klemperer voor de uit-
zang en het gesproken woord zélf hun j voering van Mahlers „Das Lied vonj
uitwerking ten volle hadden, ook al der Erde" (HMV).
omdat alle solisten hun taak volkomen l Kamermuziek! dirigent Jean-Fran-
beheersten. zowel wat zang en voor- COis Paillard voor Schmitts Janiana
dracht als wat temperamentvol spel op. 101 (Erato); dirigent Kees Otten
betrof. j voor de Columbia-opname van „Antho-1
PRESTATIE I logy of early music".
Anja Silja scheen de rol van Lulu of Een „Edison" krijgen voorts: de
het lijf geschreven, zij wis de cpnische; Philips-opname van Bachs Branden-1
verleidster van top tot teen, die bo-]burgse concerten door I Musici; Wil-
vendien de niet geringe zangtechnische j helm Kempff (DGG) voor de complete
moeilijkheden spelenderwijs nam. Son- pianosonates van Beethoven en Willem
ja Cervena gaf de tweeslachtige gravin Talsma (Disco Nederland) voor een
Gesohwitz alle allure, Ramon Vinay| orgelrecital in de Bonifaciuskerk van
eens een baritonale heldentenor, nu'Medemblik.
een tenorale heldenbariton, zong en! van de operaplaten zijn bekroond:
speelde voortreffelijk dr. Schön, die als Verdi's „Falstaff" o.l.f. Leonard Bern-
door
B. J. Kleymens
chefredacteur in het programma stond,
wat niet kan, omdat later blijkt, dat
zijn zoon de krant voor twee miljoen
van de hand heeft gedaan.
Die zoon, Aiwa, één van de grootste
rollen, kreeg van Kurt Rüsche, jonge
heldentenor, zowel wat stem als wat
actie betreft alle reliëf, de lyrische
tenor Rudolf Kat zong bijzonder fraai
en speelde vol overgave de rol van de
schilder
Dirigent André Vandernoot had het
stein (CBS), Wagners „Tristan und
Isolde" o.l.v. Karl Böhm (DGG) en zijn
„Die Walküre" o.l.v. Georg Solti (Dec
ca).
Een modeshow vormde het slot van de wedstrijd
om de kampioenstitel „Naaldprinses", die in de
afgelopen maanden vele dames aan het (naald)
werk zette. In het Amsterdamse Krasnapolsky werd
de finale gehouden. Mevrouw De Wilde uit Hengelo
(midden) werd kampioene en mevrouw Somers uit
Heerlen (rechts) werd een goede tweede. Mevrouw
Kranenburg vit Veenendaal legde beslag op de
derde plaats.
In de rubriek koormuziek ontvangt
Penderecki de „Edison" voor zijn „Lu-
kas Passion" o.l.v. Henrvk Czyz (Har-
monia Mundi) en Colin Davis voor de
uitvoering van Handels „Messiah"
(Philips).
Producer dr. Werner Goldschmidt
krijgt de onderscheiding voor de serie
geheel stevig in de hand, Jo Dua hadl Studio-Reihe wneuer Musik (Wergo).
voor een levendig en vlot spel gezorgd.! De Edisonbeeldjes zullen op 6 okto-
Aan de decors en costuums had Rudolf ber in „De Doelen" te Rotterdam
Küfner alle zorg besteed. worden uitgereikt tijdens het „grand i 7.00 uur Kenmerk (CVK/IKOR/RKK)
du disque".
VANAVOND TE ZIEN
Nederland 1 VARA
het een voortreffelijke opvoe
ring van een macabere opera gewor
den, die terecht een zeer groot bijvol
heeft gekregen.
G. M. Dersjant
De Tour elke da»
HILVERSUM In samenwerking
tussen NRU en BRT zal via de radio
(Hilversum I) elke dag rechtstreeks
verslag worden gedaan van de Ronde
van Frankrijk, die wordt gehouden
van donderdag 29 juni t/m zondag 23
juli. Elke dag rond 15.00, 16.00 of 17.00
uur zullen twee korte tussenreportages
(vijf minuten) rechtstreeks worden
overgenomen van de BRT. Tussen
16.00 en 17.30 uur is er dan nog een
rechtstreeks finishverslag te verwach
ten.
Al deze reportages worden uitgezon
den via Hilversum I. 's Avonds is er
tussen 22.20 en 22.30 uur een na
beschouwing te beluisteren vit Hil
versum II, behalve 's zondags; dan is
deze nabeschouwing te horen in het
NRU-sportprogramma Langs de Lijn.
Voor de Tour heeft de BRT een
zendwagen en een motorfiets met zen
der ter beschikking. Voor de verbin
ding zorgen een vliegtuig met ont
vang- en zendinstallatie en een centra
le post met lijn verbindingen. Over de
Tour de France wordt op 29 juni een
voorbeschouwing gegeven van 18.15 tot
18.25 uur via Hilversum I.
Een nabeschouwing van de eerste
etappe volgt dan rond 22.30 uur via
Hilversum II.
Kruixtooord-fmuel
zonder zwart
8.20 i
8.45 i
Lucy weer in moeilijkheden
Achter het nieuws
Zomerspel Tik Tak Tor
feeet.
bloemen in huis zijn
V rachtprijzen
wegvervoer na
1 juli hoger
UTRECHT „De organisaties vi
wegvervoerondernemers hebben ve
hoging van de tariefmaxima van bun
vrachtprijzen gevraagd van vijf tot,zes
procent, afhankelijk van de soort ver
voer. Dit is nodig in verband met de
kostenstijgingen."
De heer E. van Donkelaar, voorzitter
van de NOB-wegtransport, zei zaterdag
op de vergadering van afgevaardigden
van deze organisatie dat deze vracht
prijzen na 1 juli zullen Ingaan.
De heer Van Donkelaar ging nader
in op berichten als zou de Westduitse
regering op korte termijn een aantal
maatregelen nemen, die het wegverz-
voer van Nederlandse bedrijven, die op
West-Duitsland rijden, zouden bemoei
lijken.
Hij zei dat de Duitsers de duidelijke
verzekering hebben gegeven dat zij
geen eenzijdige maatregelen zullen ne
men tegen het Nederlandse wegvervoer
zonder althans tevoren overleg te ple-
Igen.
iKosyjrin: Swetlana
onstabiel en ziek
NEW YORK Op een vraag of
Stalins dochter die thans in Ame-
Horizontaal: 1. steensoort - voor- i r'^a woont toestemming kan krij-
zetsel. 2. alvorens - gekheid. 3. fort - 8ei? haar kinderen in de Sowjetuniel
lidwoord. 4. hoogste punt - vroeger. 5. |te bezoeken zei premier Kosygin gis-1
j„4. /„fi. t _t\ 1 teren: ,,Allilujewa is geestelijk onsta-l
biel. Zij is ziek".
„We hebben medelijden met hen,
die haar voor politieke doeleinden
willen gebruiken of om Rusland in
discrediet te brengen. Wat betreft)
eventuele reizen die ze wil maken,
bestaan er geen problemen."
9.15 uur Muziek zonder ophouden
Nederland 2 NCRV
8.05 uur De Al Hirt-show
8.35 uur Eerste deel van Japanse serie
9.20 uur De brave held op sokken
VANAVOND TE HOREN
Hilversum 1 NCRV
7.30 uur muziek uit vakantieland Italië.
8.15 uur Varen op de Sloterkerk.
8.45 uur Muziek van de zee.
10.40 uur Paul van Ostayen behandeld in Literama.
Hilversum 2 NRU
7.50 uur Openbaar Kunstbezit. De Utrechtse Dom.
8.15 uur Holland Festival. Concertgebouworkest.
10.40 uur Internationale kompetitie amateur-koren.
11.10 uur Iks, een sprong in het duister.
OPGAVE Vakantieadres
Dringend verzoek, uw vakantie-adres
via de uit de krant
geknipte bon
die wij regelmatig op de advertentiepagina
plaatsen,
minstens een week
van tevoren
op te geven. Indien deze schriftelijke op
gave niet tijdig in ons bezit is, kan de
toezending ernstig worden vertraagd.
DIRECTIE.
Waai
oO Voord
Vooruit mannen, zei hij zacht. Achter elkaar iens 1
boven, voorzichtig lopen aan dek en uitkijken datl jitsluit
niks omver trapt. We zullen hem in z'n slaap verrassévan sat
wenkte de brigadier: Blijf u hier op de kade bij de toil Waai
der. jheid zo
De inspecteur beklom de ladder als eerste. gevolgflHardin
twee agenten. Achter hen werkten de beide journ)
zich omhoog. De derde agent sloot de rij. Behoedzaai
pen de mannen over het dek naar de deur, die Jek us'
open had laten staan. Met de vinger op de lippen bej Ieder
Van Boord zijn mannen zo zacht mogelijk te doen. vtjwoord
als eerste de donkere gang binnenstapte en zich tjverbazi
langs de wand voortbewoog. Vijf zwarte schaduwen van d?
den hem geruisloos. Tot aan het einde van de gang, lezen
ineens het verblindend sterke licht van Van Boord'iaan de
taams opflitste en op het vierde raampje werd gerich
Groot beschermde zijn ogen met z'n vlakke hand om
aan het helle licht te wennen en wilde langs de twe<
hem staande agenten dringen om voor de tweede kei"1®
nacht door het raampje te kunnen kijken, toen hij c
met een ruk bleef staan. Want schallend door de i
ruimte van de gang, het geluid vel emalen versterkt 1st
de weerkaatsing tegen de ijzeren wanden, klonk wori
Boord's stem hem met een felle hoon tegemoet: idreigd
Wel alle duivels... wat is dit? Moet dat eenuitverl
verbeelden? Jek deed een stap vooruit en stond najbespot
inspecteur. Een enkele blik door het raampje was voihen ci
de om hem naar adem snakkend er van te overtien en
dat de hut volkomen was verlaten. zo vija
Een ogenblik was het doodstil in de gang. Alle oger
ren gericht op Jek Groot. De
Maar... hakkelde die nerveus... ik weet toch voll|koloni
zeker dat het hier was. een v
Inspecteur Van Boord snoof laatdunkend, wrong Engels
langs de anderen en scheen met z'n lamp door d«ka er
overige raampjes in de gang. onschi
Niets, bitste hij. En nu meneer Groot, gaat u mijuitbre!
een nadere verklaring geven, want ik begin langzamere Jc
te geloven dat u en uw collega Frens een, op z'n zieen 1
gezegd, merkwaardig spelletje met de politie spelen. deze
Jek Groot hapte nog steeds naar lucht. De schok vjuitgez'
verdwijning van Dammerman was net iets te veel ge In 1
voor zijn deze> nacht toch al zo zwaar beproefde zeh|te lati
Door de hoon in de woorden van de inspecteur hervoi Oostei
echter zijn zekerheid. wagen
Meneer Van Boord, zei hij scherp. Ik verlang tussei?
dat u dit schip laat doorzoeken. Ik ben er zeker vaij Y?*™1
Dammerman aan boord is. Hij moet wakker gewordet Rottel
door het geluid van de auto's en zich ergens anders hl
verborgen.
Inspecteur Van Boord keek de beide journalisten be -wi
lings aan, haaldi toep de schouders op en wendde ziq V
een van de agenten.
Loop naar de ladder en zeg tegen brigadier Os)
dat hij niemand van boord laat gaan. Doorzoek daarni
voorschip. En jullie, keerde hij zich tot de twee ai
agenten, zoeken in de machinekamer, de ruimen en in
hoeken en gaten die je maar tegenkomt. Wij gaan mi LON
drieën langs deze verblijven en dan naar de brug jgroton
De daad bij' het woord voegend, stapte hij de vierd de dc
binnen. Kennelijk waren de hutten in deze gang de ve!Yorks
ven geweest van de officieren van het schip. Het Üton- 2
kamertje had niet veel geheimen te verbergen. De wmend
kast was leeg, de slaapbank, waar Dammerman had Ij genva
slapen, toonde geen enkel spoor van recent gebruik. 1
was het ook in de andere drie hutten. Met Frens en i
beklom Van Boord de smalle, ijzeren trap naar de
Ook daar was geen levende ziel te bekennen, afgezien
wegstuivende ratten. De kaartenkamer achter de brug 1
de al evenmin iets op. Aan verschillende kanten zag« 11
van deze hoge standplaats lichtjes over het schip d^
van de zoekende agenten. Ze bleven een vol uur z4wegtd
maar kwamen toen onverrichter zake naar de brug om
Boord te melden da* zich, behalve eindeloos veel knaaï
ren, geen sterveling op de schuit bevond.
We houden ermee op, besliste de inspecteur.
Groot ik verwacht u morgen... hij keek op z'n horloge.. trein
wil zeggen, vandaag om elf uur op mijn bureau. Ik wil] verm(
een deugdelijke verklaring. En als ik u beiden was -j «rote
kwam een dreigende klank in zijn stem dan zou iliB
maar eens meer inspannen om dat verdwenen raadsstu)
mij te bezorgen inplaats van de politie steeds meer tl
me in 't harnas te jagen.
Na die woorden draaide hij zich met een bruusk ge| M
van de twee journalisten af en liep, gevolgd door| 1
mannen, naar de railing.
We zitten nou geloof ik wel echt in 't schip, fluistj
Jan Frens zijn vriend toe, voor zij de politiemannen i
den naar de kade, waar brigadier Oskamp nog steed!
wacht stond. Met een korte, snauwerige groet stapte I
Boord in zijn auto. De vier andere politiemannen had
evenals Jan Frens, al plaats genomen in de overvalwa
Jek Groot stond nog buiten. Hij had een uitdrukking! \f
grote verbijstering op z'n gezicht.
Kom Jek, riep Frens hem toe. Er valt hier echt
meer te doen.
Wordt verveO
Sn
dat
zuivere. 6. boom* - voorzetsel - dunne
overjas. 7. karaat (afk.) - zeeuwse hoe
ve - insekt. 8. water in België - hijri
vier v.d. Schelde. 9. muze van het min
nedicht - meisjesnaam - de oudste
(afk.).
Vertikaal: 1. stopverf (ZN) - lid
woord. 2. zangstem - schaaldier. 3. hoe
pel - soort - familielid. 4. vogel - at
mosfeer (afk.) - voegwoord (Fr.). 5.
hoekbalkon - Rom. keizer. 6. bedorven
- verstand - muzieknoot. 7. kweekgras
(ZN) - plaats in N.H. 8. plaats in Gel-|
vol2e?d knaaBdier' 9 bu,tenhaven "i ANKARA Dt Turkse politie hield gisteren in de buurt van Samandag
niȕ rweiwr vnmrF pitttfi een sjofele, langharige zwerver aan. Groot was haar verbazing toen na een
1 B 2 en 3 Uri 4 gier 5 enkel verhoor bleek dat de zwerver de Zwitserse hoogleraar in de geschiedenis
6. Nomen BEUGEN.
- iHel
professor Rudolph Hiestand bleek te zijn naar wie Interpol al negen maan!
heeft gezocht. Interpol werd ingeschakeld op verzoek van zijn ongeri
vrouw in Zürich. De professor toonde zich dan ook uiterst verbaasd toen ®ergl
hoorde dat zijn echtgenote naar hem zocht. „Ik heb een brief gezonden i deld
mijn vrouw met de mededeling dat ik van plan was historische studies voeri
der
_J mede
schuld van de PTT, niet van mij".
Avondoverd. 22.
90 Kwi 18.15 Actualiteiten.
25 Ik verbind u door
aatje. 18.30 Stereo: Lichte
iz. (Om 18.55 verslai
'Vlmbledon lftoi.JPL
N'HU:
1 19671 19.40
_ond. NRU:
Openbaar Kunstbezit
Holland Feitl-
20.15 Holland
Humanistisch
inb
20 05 Holland
10.15 E
Radio Kamei
ork., radiokoor en solisten.
12.15 Klare taal. lezing. 22.30
Nws. 22.40 Intern, comoetltle
voor amateurkoren. 23.10 iks.
ballet op. 67. Ui. Sergei Ti
nelev Concert Suite voor vioi
en orkest op. 28. Davld Ol
trach. viool. IV. Nlcolal Mla
kowsky Concert voor cello t
orkest op. M. MstUlav Rostri
porltsch. cello
'derland I: NTS: 18.45 De
iwuilmolen. 18.50 Journaal.
J0STER: 18.35 Reclame. CVK
40 i IKOR RKK: 18.00 Kenmerk, de
wekelijkse actuallteltenrubr.
VARA: 10.30 De Lucy Show!
STEP- ia sa Reclame NTS
STER: 20.16
20.20 Achter
Tik Tak Tor.
21.15 Muziek-
21.40 film over dieren.
Journaal.
duister.
23 55 - 24.00 NWS.
DR4*nonitOEP
ORAMM. PL. PKOGR.
Reclame. VARA:
het nieuws. 20.45 T.„
wedstrlidprogr. 21.15 Mu:
NTS: 23.30 -
Nederland n: NTS: 20.00
Nu-» In 't kort. STER: 20.01
ilame. NCRV: 20.03 The Al
show 20.33 Fllmreportage
het leven In Japan. 21.20
wu zien ln een spiegel een
raadselachtig beeld, gesprek.
21.30 De held TV-film. STER:
21.56 Reclai
Hlrt shoj
NTS: 22.00
22.15 Journaal.
BELGIS
NEDERLANDS PROOR
KANALEN: 3 en lt
18.30 Poly of het geheim vi
het kasteel, filmfeulll. (a.l. 6
20.00 Nws. zending -
21.20 Mu- jonge art!
Berlijn geleiding.
top
teil. Eurovisie Westd.
0 Gastprogr.j^ De
ek. 7.20 Lichte gramm
VPRO: 7.33 Deze dag
DINSDAG 27 JUNI
I.
KRO:
7.10 Het levende
HG Lichte
(7.30-7.32
eine. 8.00
Lichte
7.55 O'
8.10 LL—
8.30 Nieuws. 8.32 Vakan-
tletips. 8.43 Voor de hulsv
Concilleoostbus: 9.35
sleke en moderne muziek
(gr.). 11.00 Voor de zieken
12.00 Stereo: Musette-orkest en
zangsollste. 12.18 Marktberich
ten voor schippers. 12.20 Voor
de landbouwers. 12.27 Medede
lingen voor land- en tuin
bouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Ac
tualiteiten. 12.50 Licht ensem
ble met solisten 13.30 Licht
gevarieerd muziekprogramma
(opn.). 14.20 Schoolradio. 14.40
ensemble. 13.00 Pizzicato: mu
zikaal middag magazine. 17.oo
Overheidsvoorlichting. 17.10
2.27 Mededelingen t.b
ding. 9.01
len (gr.). 10.00 Voor de klei;
ters 10.10 Arbeldsvltamlner
(11.00—11.02 Nieuws.). 11.!
Beursberichten, t2.no sterer
Meded.
tulnbouv
spel. 13.00 Niëuwa.~i3.io Actua
liteiten. 13 30 Stereo: Klassieke
muziek (gr.). VARA: 14.40
Schoolradio. AVRO: 15.00 Voor
de vrouw. 15.40 Stereo: Kin
derkoor. 16.00 Nieuws. 16.02
Moderne
SUKKELTJE
EN
BRUUNKE
Lichte
r York
TROS: 9.00 Nieuw
tuallteiten 9.07 Plate
VARA: 10.00 Nieuw
15.02 Ge
plat en pro gr am m a
0 5555en en'«6«6en.
55. Heel voorzichtig glu
ren ze naar binnen en hou
den hun adem inJa,
daar zit-iel!" wil Bruunke
roepen, maar Stikkeltje
legt hem vlug zijn pootje
op zijn mond. „St....IÜ",
waarschuwt hij. Door het
raam zien ze de geldpoederman ijverig bezig, ver
guldpoeder in zakjes te doen!
De vriendjes zitten naast elkaar op het dak. „We
weten nou wel, waar hij is, maar daarmee hebben
we 'm nog niet!" peinst Stikkeltje. „Hoe komen