TV RADIO Paul Cammermans werkt prettiger in Nederland en Taxispektakel in Amsterdam DE STOOMBOOT UIT SPANJE IN ZICHT Hongarije zoals liet nu is Puzzelhoek DE GOUDEN BARK Joos Brandt Vos VRIJDAG 11 NOVEMBER 1966 Niet voor tv rTIE HEBBEN niet overdreven toen wij u waarschuwden bewust te keizen of u al dan niet het tv-spel Ryder gaat naar huis" zoudt gaan zien. Opmerkelijk vonden wij, dat de VPRO zich alleen verontschuldigde voor „realistische taal", terwijl deze nog niet eens zo erg was als de wijze waarop de Britse auteur Speight meende, medemenselijkheid te moeten vragen voor paria's uit de maatschap pij: de krankzinnige intellectueel, de verworden figuur van de zelfkant en de vertrapte vrouw. Wij moeten vast stellen, dat het stuk door alle drie de acteurs verrassend talentvol werd gespeeld, maar verder hebben wij slechts bezwaren tegen uitzending per televisie. Wil men uit vrije wil in het theater dit inderdaad schokkende brok ellen dig mensenleven gaan zien, dan is dat heel iets anders dan dat men het on verhoeds krijgt thuisbezorgd. De be klemmende suggesties die het oproept, kunnen op deze manier iedereen be reiken en dat betekent nog heel iets anders dan de onfrisse gewelddaden in opgesmukte politieverhalen en zo genaamde heldenfeuilletons. De grens trekken tussen wat wel en wat niet via de televisie in de huis kamers dient te worden gebracht, is uiterst moeilijk. Het is zeker niet goed om al te puriteins over dat probleem te denken: van uitsluitend suikergoed wordt een mens ook ziek en een flinke tchok op z'n tijd kan geen kwaad. Maar is het aan de andere kant juist om een brok zuivere toneelkunst in deze vorm op te dienen, wanneer men in geen geval kan bevroeden welk publiek men ermee bereikt, welke as sociaties men b\j geestelijk onrijpe of zwakke kijkers oproept? Kwam Speights boodschap van naastenliefde in dit stuk wel zo sterk naar voren dat men alle restricties op dit punt kon laten varen? Wij betwijfelen dat. Advertentie Een platenbon is altijd raak (Van i radio- en tv-redactie) HILVERSUM/AMSTERDAM We zijn op de taxistandplaats bij de hoofdstedelijke schouw burg op het Leidseplein. De deur van de eerste wagen staat wijd open, de chauffeur heeft zich half omgedraaid op zijn zitplaats en laat, genietend van een spaarzaam zonnetje, zijn benen buiten bengelen. Hij kijkt zomaar eens voor zich uit, hij schijnt op z'n gemak te wachten op 'n zoveelste vracht je Zo onopvallend ziet dit er uit, dat je eventjes niet zou begrijpen waarom er zich nu een groepje nieuwsgierige Amsterdammers op een afstandje houdt Kijk, er komt een collega-chauffeur aangewandeld en er wordt een praat je gemaakt, tot een oud mannetje er tussen schuift: hij wil 'n taxi! 't Zou allemaal doodgewoon zijn, als er geen vreemd obstakel op het trottoir stond: een grote filmcamera, door een blonde cineast ostentatief op dat dagelijkse voorvalletje gericht... En dan herken je ineens in die eerste chauffeur Rien van Nunen. Er den opnamen gemaakt voor de nieu we NCRV-televisieserie „Eerste man", waarin de avonturen van Amsterdamse taxichauffeur, zoals vrouw Rita Boas-Koopman schreef, worden vertoond. Ineens roept een welbekende stem, met dat tikkeltje Vlaams-slepende erin: „Attentie! Opname!" En de scène begint van voren af aan: Rien van Nunen koestert zich in de zon, de collega komt aanstappen.... de camera _,Ja toe maar, Freek!" roept Paul Cammermans, de regisseur. Freek, wie is dat nu weer...? Ach ja, zo heet im mers de door de hoofdstad kruisende taxichauffeur! (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Hoewel Sinter klaas vroeg in het voorjaar de NTS al heeft bericht, dat hy dit jaar op zaterdag 19 november in Harlingen voet aan wal zou zet ten, zond hy nu een brief met het juiste programma voor die fees telijke middag, waarvan de NTS rechtstreekse uitzending zal geven. Hiernaar kyken heel Bel- jië en zelfs Ierland (waar men loveel van sprookjes houdt) mee en de Britse televisie heeft om opnamen gevraagd. De hele pret komt volgens wens van Sint tussen 1 en 2 uur 's middags op Ned. 1. De NTS is zo goed niet, of zij moet hem opwachten met twee reporta gewagens en acht camera's, waarvan er één op een varende kotter komt te staan, anders kunnen de kinderen in het land hem niet voldoende en van alle kanten zien. De stoomboot uit Spanje wordt in de buitenhaven van Harlingen begeleid door dertig kotters vol vlaggetjes, die daar achterblijven, zodat de Sinter klaasboot alleen de Noorderhaven bin- nenstoomt. Op de kade zal Sint met groot gevolg van Piet en Pieten, worden ontvangen Advertentie Een platenbon is altijd raak BERLIJN Uit het museum Jagdschloss Gruenewald is gistermid dag het schilderij „Dame met twee an jers", dat wordt toegeschreven aan Bar- tholomeus Bruyn de Oude (1493-1555) gestolen. door de burgemeester. Kinderen van kleuter- en lagere scholen zullen zin gen en daarna bestijgt Sinterklaas zijn schimmel om naar het stadhuis te rij den en daar te kijken naar een grote optocht, die hoort er nu eenmaal bij. Mies Bouwman want Mies kan alles! zal het programma presente ren. omdat zij graag weer eens Sinter klaas een handje wil geven, je kunt nooit weten... Mies heeft tenslotte zelf ook vier kinderen, die best iets door de schoorsteen willen krijgen. Advertentie Een platenbon is altijd raak Röell-prijs voor Couzijn AMSTERDAM De 54-jarige Amsterdamse beeldhouwer YVessel Cou zijn heeft gistermiddag in het Rijksmuseum uit handen van de voor zitter van het Prins Bernhard-fonds prof. mr. W. F. dc Gaay Fortman, de David Röell-prijs 1966 in ontvangst ge nomen Voorzitter van de jury, dr. A. F. E. van Schendel, zei dat de nieuwere en betrekkelijk jongste ontwikkelingen van de beeldhouwkunst voor een be langrijk deel zijn teweeggebracht door de persoonlijkheid van Wessel Couzijn. „Hij heeft aan de beeldhouwkunst van ons land een machtige vleugelslag gegeven die zich niet verliest in de droom maar in de tragiek van de le venswerkelijkheid. Aan de tot stilte en tot droom gebrachte realistiek heeft Couzijn de kreet ontlokt, het gebaar, de passie", aldus dr. Van Schendel. De David Röel-prijs, die om de twee jaar wordt uitgereikt, vertegenwoor digt een bedrag van 6.000. Het wordt februari, eer u deze amusementsreeks op het scherm krijgt Het zal eventjes inspelen worden voor de kijker, want Rien van Nunen zit dan nog vers in 't geheugen als Toon Stiefbeen, hoewel die serie dan is beëin digd. Helemaal gelukkig treft het niet. dat ook de Stiefbeens in Amsterdam werden gesitueerd, maar och, in dat verhaal kreeg men zoveel niet te zien NU WEL. nees door Congo en Zuidafrika bracht. „Een daardoor kwam ik ook bij de televisie terecht. Ik deed het waarschijnlijk niet slecht, want ik kreeg een beurs voor een half jaar studie in New York en Hollywood... dat was een fijne tijd, hoor, hard werken, maar bijzonder veel leren." „Of ik bij m'n regiewerk dc planken niet mis? Neen. Het neemt mij erg in beslag en ik vind het heerlijk. Ik werk vdor televisie en voor dc film: samen rj^.., Imet de Franse cineast Yves Ciampi "n i'n wifn! SI,™ ÏÏhï" hrb ik P»5 dc Nederlandse aflevering f.TS .Tw-tlp»»1"- i»«n»tion.le serie heid van de stad, dat is het u»t-1 bn ld„ t gangspunt van deze serie. Je moet het| »erl.ePn over splo„nage: elk uit een ander land, Japan doet ook niet al te mooi willen maken, dan ver liest de weergave het zuivere karakter. Daarom nemen we ook direct het ach tergrondgeluid op: lawaai van trams en auto's, geschreeuw en gelach op straat, snorrende bromfietsen, nou ja, alles, zoals het toevallig tijdens de op namen te horen is." „We gebruiken ook een doodgewo ne taxi. Dat daaraan een beetje ge knutseld is, kan je niet zien. Hij moet ten slotte microfoons hebben en er moet een camera op gemonteerd kunnen worden voor als Freek door de stad rijdt... ja, dat doet hij echt, zelfs op het spitsuur en dan is er een stellage voor de filmman op de mo torkap aangebracht. Een beetje dol gezicht, maar op het scherm zie je daarvan natuurlijk niets." „Welja, het is erg leuk werk en na tuurlijk hebben we 'n hoop bekijks, maar die Amsterdammers zijn aardig, hoor, geen onvertogen woord, nergens last mee als ze een beetje opzij worden gedrukt. Ja, we trekken door de hele stad en we filmen op ongeveer dertig plaatsen...." BETER HIER „Neen," zegt Paul Cammermans, die destijds via het Nederlandse scherm zijn grootste bekendheid verwierf als Arthur in het NCRV-feuilleton thur en Eva" en sindsdien helemaal geaccepteerd is als tv-verschijning in ons land, „ik speel de laatste jaren niet veel meer, ik geef de voorkeur aan regie, dat vind ik heerlijk." „Zeker, ik ben bijna Nederlander! Ik woon hier nu voorgoed. Op 't ogenblik nog in Amsterdam, maar er wordt in Vinkeveen, aan het water, een huis voor me gebouwd en daar hoop ik voor de Kerstdagen al in te zitten.... ik ben dol op Amsterdam, maar buiten, en vooral water, trekt me nog meer. Ik ben een enthousiast hengelaar.... maar of ik er ooit tijd voor zal hebben? Ik ben ook een stugge werker; ik maak dagen van 's morgens 8 tot 's avonds tien, dat kan ik best volhouden, maar dan heb je weinig vrije tijd over. Waar- ik. België heb verlaten? Ik ben lie- hier, ik vind ook het wecken hier prettiger." - DRIE BAARDEN Zeker, Paul Cammermans is een rasechte Vlaming: hij werd geboren in het kleine plaatsje Berlare. „Ik had al heel vroeg zin in de kunst, ik wou eigenlijk schilder wor den, daarvoor heb ik ook aanleg. Maar later trok het theater me meer. Nee, ik had geen toneelschool gedaan, ik begon gewoon bij een revue in drie bijrollen tegelijk. Ja, dat waren drie oude man netjes en die droegen allemaal een an dere snorrebaard.... en ik maar plak ken, de hele avond door! Kreeg er rau- e wangen van!" Maar goed, ze vormden zijn „spring plank" (als dat kan?) die drie baarden. A Was het begin van een goede loop baan als acteur, die hem ook op toer- bet Dan is het gesprek ineens uit: Paul Cammermans is immers een „stugge werker"? Daarom zegt hij plotseling beminnelijk: „En nu moet ge me ex cuseren, awel, wij moeten verder gaan mei de opnamen, zonder dank, zeker, zonder dank...." Maar we bedanken hem toch maar even voor zijn opgewekt levensverhaal tje. Een platenbon is altijd raak Van c c radio- en tv-redactie) HILVERSUM Maandagavond begint de VARA-televisie op Ned. met een serie van drie informatieve programma's over landen achter het ijzeren gordijn, gemaakt door regisseur Milo Anstadt, zelf Pool van afkomst. De eerst documentaire aflevering, welke gevolgd wordt door een Hon gaars tv-spel, gaat over het land, waar tien jaar geleden opstand uitbrak. Deze programma's, zegt de VARA, voldoen aan een al eerder gevoelde be hoefte om meer aandacht te besteden aan de huidige situatie in enkele Oost-Europese landen. Over het algemeen denkt men in West-Europa nog vaak dat de Oost-Eu- ropese volkeren zich voornamelijk be zighouden met het wensen van en he' streven naar meer vrijheid. In werke lijkheid hebben zij wel een behoorlijk verlangen naar geestelijke ruimte, maar de dagelijkse problemen dragen een heel ander karakter: de mensen spannen zich in" voor kerk, onderwijs, cultuur, recreatie en goede levensom standigheden in het frlgeme'en. Het programma over Hongarije, dat maandagavond van 8.20 tot 10.35 uur Ned. 1 op de buis zal zijn, bestaat uit een grote documentaire welke wordt onderbroken door gedeelten van amusementsprogramma's van de Hon gaarse televisie en besloten wordt met het tv-spel „De scheiding", waarin het thema van de driehoeksverhouding en de dramatische gevolgen daarvan, aan de orde is gesteld. De twee andere landen, welke op der gelijke wijze aandacht zullen krijgen van de VARA-televisie zijn Tsjechoslo- wakije en Polen. Kruiswoord-puzzel POEDER - CREME - OLIE - ZEEP Zondagsschilders wonnen prijzen (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Een jury van schil ders en tekenaars heeft prijzen toege kend in de wedstrijd voor zondagsschil ders, uitgeschreven door de VARA-tele visie tijdens een levendig programma dat in de eerste maanden van dit jaar op het scherm kwam. U zult zich dat nog wel herinneren. De VARA ontving niet minder dan 1800 inzendingen en dus had de jury het niet gemakkelijk. De prijzen zijn nu als volgt vastgesteld: le 1000, W. Ch. Cramer in Hilveesum voor „Dame met pauwen", 2e 700, Anna Zomer in Bunnik voor „De kinderen", 3e 500. T. Poelman in Utrecht voor „De oppasser van de generaal", 4e 200, D. J. Keuning, Hoofddorp, voor „Ons huisje" en tweemaal een 5e prijs, 100, mevrouw Th. van den Heu- vel-Gérard in Den Haag voor „Gerard Firet" en J. G. Brugman in Amsterdam voor „Herinnering aan mijn vrouw". Eervolle vermeldingen gingen o.m. iar de heren W. van Genk en L. A. J. Neervoort, beiden in Den Haag. Van de prijsuitreiking en de opening in een tentoonstelling in de Haar lemse vishal, die werken van 65 ama teurschilders omvat, zal de VARA mor genavond op Ned. 2 een korte reporta ge geven. Horizontaal. 1. jongensnaam, 4. karak ter, 7. land in Europa, 10. meer in Lapland, 12. ongevuld, 14. kippenloop, 15 hoofddeksel, 17. een zekere, 18. so ciëteit (afk.), 20. vreemde munt, 21. Ne- 'ierl. schilder, 22. priem, 24. groente, 26. meisjesnaam, 27. aardsoort, 29. vaar- i tuig, 31. stad in Drente. 33. dorp in N.' Brab., 35. fort, 36. soort van hond, 37. vlug. Vertikaal. 1. landman, 2. bekoorlijk gelegen, 3. voorzetsel, 4. dorpje onder de Over. gem. Gramsbergen, 5. giftslan getje, 6. eertijds hoofdbestuurder der re publiek Venetië, 8. latwerk, 9. berg, 11. veters, 13. ongelijk, 16. planeet, 19. plaats in Duitsland. 20. gem. in N. Brab., 23. plaats in Z.H., 25. plaats N.H., 26. natuur, 27. telwoord (Eng.), kledingstuk, 30. lichaamsdeel, 32. gravu re, 34. als 32 vert. OPLOSSING VORIGE PUZZEL 1. halster, 2. Salland, 3. bevelen, 4. regelet, 5. gamelle. 6. revolte, 7. legen de; HAVELTE. Hé, daar hebben we de Blue Diamonds weer eens, na lange tijd. Ze hebben oorspronkelijk door de wel willendheid van het Nederlandse publiek grote naam gemaakt en bleven heel lang idolen van de tieners. Daarom valt hun nu wel eens een licht verwijt ten deel, want tegenwoordig ziet men de twee broers niet veel meer in Nederland. Ze maken lange buitenlandse toerneeswaarbij ze opnieuw vele triomfen vieren, terwijl de Nederlandse fans het nakijken hebben. Maar wie ze graag hoort en ziet kan vanavond terecht bij de AVRO op Ned. 2. waar ze met enkele liedjes de in Utrecht te houden danswedstrijd opluisteren. VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 KRO 7.05 uur jongere -jrogramma Telixer. 7.35 uur bijbelpxugramma „Christus voor alleman". 8.20 uur Jan Theys gastheer in Rue Brique. 9.05 uur Bonanza. 9.55 uur Brandpunt. Ned. 2 AVRO 8.01 uur Zoo Zoo, met de gebroeders Van Hooff de natuur in. 8.25 uur Danstest 1967 uit Utrecht. 9.05 uur Willem Duys in „Voor de vuist weg". VANAVOND TE HOREN Hilversum I NRU 8.00 uur muziek van Johann Strauss jr. op de plaat. 8.55 uur een oudere en een jongere beroepsofficier praten met elkaar. 9.15 uur programma over volksmuziek. 9.35 uur cultuur en actualiteiten in Radiorama. 10.40 uur concert door het Radio Kamerorkest, het Omroep Kamerkoor en het Omroep Dubbel- kwartet; moderne werken. Hilversum II VPRO en VARA 7.00 uur programma Ronduit. 7.30 uur magazine Uit de kunst. 8.05 uur „Het oude liedje", programma over stand van het fascisme in Oostenrijk. 9.40 uur concert door het Omroeporkest (stereo). 10.55 uur amusementsmuziek in Prettig Weekend. Advertentie Een platenbon is altijd raak m- -TT-ji - door 23 Hemmer had met iedere jongen die meende iets te moeten zeggen zo fel gevochten, dat ze voortaan liever zwegen. Nu is hij weer gegaan, hoewel er iets gebeurd moet zijn. Leda vraagt er niet naar, omdat ze weet dat hij het alleen uit zichzelf zal zeggen en Jord gelooft niet dat het zo'n vaart loopt. Hem mer zong zachtjes toen hij wegging, alsof hij alle narigheid van zich afgeschud had. De kamer is vol schaduwen tegen de lichte wand en het is of de stilte leeft En dan horen ze weer zingen in de richting van de baai. Eerst is het onduidelijk, maar de zanger komt dichterbij. Het is Mei en als ze de woorden van het lied kunnen verstaan, komt Leda uit haar stoel naar Jord toe en ze knijpt zo hard in zijn arm, dat hij haar handen wegtrekt Amy gaat naar een der ramen en leunt over de venster bank. Ze luistert niet naar de woorden, maar naar de stem. Als dat oom Mei is... maar dan kan hij een zanger worden, veel groter dan zij ooit een violiste... Droef is de stem, dan weer vrolijk en soms zwijgt het lied even. Hij moet omlopen tussen het hakhout, of langs het pad dat de vissers nemen als ze van hun schuiten naar huis gaan. Dicht langs het water. Leda leunt met haar hoofd tegen Jord aan. Hij voelt dat ze beeft. Maar hij zegt niets, want het treft ook hem. Dit lied.... Mei zong het in de dagen toen Anka zei dat hun vriendschap wel mooi geweest was, maar dat Arnout Thiesen toch de man was met wie ze wilde trouwen. Tel kens weer zong hij het toen, ook op de dag van Anka's bruiloft met de reder. Het is of de tijd teruggaat. Wat is twaalf, wat is twintig jaar voor iemand die een barst in zijn hart gekregen heeft? Zoals er een breuk komt in een zeer kostbare vaas. Het houtgewas op het Basselt is wat hoger geworden en de bomen hebben wat dikkere stammen gekre gen. In de baai spoelt het water nog over de drassige bodem en nog altijd ligt er een boot om mee naar de rivier tö varen, waar de grote boten en de zeilers passeren. De jachten van de Thiesens met Anka aan boord, jongen. Het spijt me zo dat je veel meer van mij houdt dan ik verdien. Dat zei ze niet toen Albert Hansbert nog leefde en ieder een dacht dat er geld genoeg was. Ze voer met Mei in zijn boot een ze gaf hem zijn kussen terug als hij haar in zijn armen nam. Ja, zo was het geweest. In die tijd zong Mei oude liederen en men zei dat hij het ver zou brengen. Zijn stem was sterk en zo soepel, alsof hij reeds jarenlang geschoold was. Zelf lachte hij er wat om. Hij zong voor Anka en toen ze hem de rug toekeerde, bleef hij zingen. Dat ene lied dat als een fatale echo in hem bleef klinken. Vandaag nog en morgen blijf ik bij jou, mijn schat! Als de derde dag zal blozen ben ik op 't zwerverspad. Maar wanneer zie 'k je weder mijn allerliefste mijn? En pluk j' weer rode rozen en drinkt weer koele wijn? Als 't sneeuwt van rode rozen en 't regent koele wijn, zo lang moet jij nog pozen, o allerliefste mijn! Het is vreemd stil als de stem zwijgt. Tot het ritselt in dS bosjes onder het raam en de lauwe regen weer begint td vallen. Dan wordt het ook langzaam donker, als een grijs wolkenveld voor de maan schuift. Hemmer loopt door het spoor dat dik met gras begroeid is, terwijl hij zachtjes blijft zingen. Eerst als het grind voos Jan Krebbe's winkel onder zijn voeten knarst, houdt hij daarmee op. De avond is lauw en de maan nog niet op, al begint haar schijnsel zich al aan te kondigen. Op andere jaren was Jani Krebbe om deze tijd al weg, het vasteland op, de vertert tegepioet met zijn viool. Danspeelde hij al langs de wegert en ih de dorpen en sliep ergens in een greppel, of bij dd dieren in een stal, de viool dicht naast hem. Weken ert maanden bleef hij weg, tot het blad aan de haag voor het huis begon te gelen en de wolkenvelden uit het westen kwamen aandrijven. Margriet zorgde voor de winkel en oude Wendel voer weer met de boot naar de overkant als de bel geluid werd* En Hemmer kon net zo lang als hij wildebij Margriet blijven praten. (Wordt vervolgd) TE/ZW'JC Z6P DE ■ZUST&Z PRO- BEEX.T CT* PRJ77EZ/ (Sf&T DE TE- Hilversum i *02 m. NCRV: 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 R.V.U.: Ohina, door Mevrouw Dr. Elisa beth de Jong-Keeslng. NRU; 20.00 Operettecohcert. 20.55 Twee generaties, gesprek. 21.15 21.35 Gevar. cultureel progr. 22.10 Parlementair weekoverz, 22 30 Nws. 22.40 Radio kamer- ork. omroepkamerkoor en Omroepdubbelkwartet. 23.55- 24.00 Nws. de jeugd. 19.30 Kunstkroniek. in Rotterdam. 21.40 Stereo: Om- 2 30 Nieuws. 22.40 22.55 Lichte GRAMMOFOONPLA.TENP- ROGRAMMA DRAADOMROEP VANAVOND. Tsjalkowsky uit Eugen One- TELEVISIE VANAVOYO alleman?. bijbelprogr. NTS: 20.00 Journaal en weero- verzicht. KRO: 20.20 Rue Bri que showmagazine. 21.05 Bo- 21.55 Brandpunt. NTS: RADIO MORGEN 7 32 Geest liederen. 7.55 O- verw 8 00 Nieuws. 8.10 Dllnn: var. progr. (8.30 - 8.32 Nws.; 9.35 Waterst.). 12.15 Inaruksen van de politieke bijeen komsten van de KVP en de PvdA. 12.25 Marktber. 12.27 Me- ded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Overh.voorl. 12.50 Religieus nws. 12 00 Vera.pl. e bije« KVP KRO: 17.00 Vooi 18.00 Licht instr ens 18.20 Lichte ork. muz. en insti sol. 18.40 Licht Instr. Chs en zangsol. Hilversum 11. 298 m. VARA. 7.00 Nws. en ochtendgym 7.20 Soc. strijdlied. 7 23 Lichte gram. muz. en wegeninforma tiedienst. VPRO: 7.55 Deze dag. praatje. VARA8.00 Nws. 8.10 Lichte gram. muz. (8.30 - 0.00 Z.O. 135 gev; het buitengewoon congres i 25 Lichte gram, muz. 15.45 Samenv disc, van het buitenge woon congres van de Partij van de Arbeid. 16 00 Nws 1602 Buitengew. congr. Radioweck journaal. FM-kanalen. NCRV; 9.00 Nws. 9.02 Lichte ork.muz. 9.30 Muz. an het Leger des Hells. 10.00 ers van toen. 15.00 Nws. 15.02 liosk15.30 Nederl. ork. en 16.00 Nws. 16.02 Llch- 17.00 Nws. 17.00 - 18.00 TELEVISIE 17.00 Voor dc jeugd. 17.10 Lae sie, 1735 - 17.45 Van en over

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 9