TV n FUNCTIE VAN RADIO WORDT ONDERZOCHT RADIO Aanvulling op tv geworden? Drie zenders met eigen nuance? Bij Van der Meer bepaalt uzelf uw .VPRO hoopt op heilvolle verwarring bij teach-in DRIE VERHALEN 1H en DINSDAG 11 OKTOBER 1066 Labiele toestand bij Tros (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Het riet er naar uit, tt mr. Landré. waarnemend directeur i TROS-baas de zondagsavondse radio- "lendingen van de TROS gaat gebrui- om nijdasserige redevoeringen te en. Dit „losgooien van de TROS" ons niet de juiste ra&nier om de "indigheid" van een omroep te tonen. Waarom deze onevenwichtige toestand? zijn persconferentie voor het JHyrschiinen van de TROS en in het li tikel dat hij in het eerste nummer van et programmablad TROS-kompas hreef, betuigde mr. Landré dat zijn nroep „een vriend in de huiskamer wil H jn, die niemand kwetst en ieders me- ng eerbiedigt." In die geest ging ook it eerste televisieprogramma van start, aar geen uur daarna begon mr. Landré w >or de radio zijn persoonlijke onlustge- 3Vfl| >elens tegen enkele mensen te spuien Ig^il Zondagavond jl. gaf hij weer zo'n num- ertje weg. Hij fulmineerde toen tegen Et feit, dat zijn programma op slechte en in de radiozendtijd is ingedeeld. „Blijkens een publikatie van de NRU 's avonds om deze tijd maar één ocent van het aantal luisteraars aan toestel", zei de heer Landré. daarmee itonend hoe ongelukkig de TROS wel bedeeld. Hiermee rukte hij echter de zaken op- Mg^Bttelijk uit het verband, want de publi- H|Ktie betrof uitsluitend het beluisteren ^in de berichten van de Radio- leuwsdienst tussen 11.55 en 12 uur. Wij moeten aannemen dat de heer andré niet spreekt over een publikatie 'elke hij niet onder ogen heeft gehad, lus gaf hij willens en wetens verkeerde noorstelling van zaken. Dat is een kwa- jke zaak. Indien de TROS met haar radio-ultzen- Ing om 11 uur geen luisteraars weet te ■ekken, moet zij de hand in eigen boe- tm steken. Misschien kon zij dan het rogramma eens iets aantrekkelijker ma- en, bijv. door het privé-gemopper van ir. Landré achterwege te laten. (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM KRO-voorzit- ter Van Doorn heeft medege deeld dat een intensief onderzoek naar functie en betekenis van de radio zal worden ingesteld. Zulks mede in verband met de advie zen, welke de nieuwe radio-coör dinatiecommissie aan de rege ring moet uitbrengen over het nuttig gebruik van drie zenders door vier grote, een kleine, een heel kleine omroeporganisatie plus kerkelijke, politieke en an dere zendgemachtigden. Hoe luistert men, wie luistert, en waarnaar? Is de radio een aan vulling op de televisie geworden of wordt het luisteren door het kijken gestimuleerd? En zal het voor Nederland goed zijn, het Britse systeem van drie zenders met eigen nuance ring in te voeren? Er is een (heel lange) tijd geweest, waarin de Nederlandse omroepen zich distancieerden van het Engelse idee. U kent dat waarschijnlijk: de BBC heeft een programma „Home Service", te ver gelijken met een algemeen familiepro gramma zoals wij dat op onze zenders Hilversum I en II kennen, verder Light Programme, d.i. een zender met lichte muziek, spelletjes, vrolijke hoorspelen, amusementsprogramma's enz., maar ook romantische klassieke muziek en een populair klankbeeld. Ten slotte dan het zgn. Third Pro- gramme, waarvoor men geen naam Wat wilt u besteden? f 800.-. f 1000. Expositie 'Interieurs-naar-beurs' bij Van der Meer en kies de *4 stijl, en de prijs die bij u past! ct) EM ROTTERDAM - GROOTHANDELSGEBOUW Amsterdam-Den Haag-Heerlen-Rucphen NB weet, maar dat uitsluitend ernstig-cul- tureel van toon is. Hiervoor wordt de zender die het kortst in de lucht (namiddag en avond) gebruikt In Nederland zitten we met drie z« ders waarvan er twee op precies dezelf de wijze worden bezet en één. alleen overdag in de lucht de heel lichte toets Geen wonder, dat nu anders wordt gedacht over het exploiteren van deze drie door zovele gegadigden, die voort durend moeten uitkiiken dat ze uit el- kaars vaarwater blijven met hun pro grammasoorten. Dat wordt steeds lasti ger. In de morgenuren moet men nie' op twee zenders ernstige muziek heb ben, geen twee vrouwenprogramma's of morgenwijdingen tegenover elkaar, geen twee ziekenprogramma'! nieuwsuitzendingen. In de middag moet er eveneens variatie zijn avonds kan men geen twee hoorspelen of klankbeelden tegelijk kwijt, geen twee zware concerten en geen twee amusementsshows. Vragen en klagen Tot op zekere hoogte kunnen de om roepen bij de indeling van hun pro gramma's afgaan op de wer luisteraars, maar helaas, die klagen en vragen in het wilde v/eg... en v dat kwalijk nemen? De een is geprikkeld als hij ont waakt bij beat-lawaai de ander wil „geen Bach bij het scheren", een derde „wil geen gepraat", een vierde wacht tijdens opstaan en ontbijt zoveel mogelijk informatie over het nieuws- van-de-dag. „Kan dat nu niet eens anders?" wordt er voortdurend gevraagd. En juist om de vragen eens goed te gisteren wil men een opinie-onderzoek instellen. Het ieder mens naar de zin te maken is natuurlijk onmogelijk. Een radio geen juke-box die geluid-naar-wens oplepelt Men zal de smaak t grote meerderheid moeten volgen. Oppervlakkig gezien is het natuur lijk niet nodig, dat verschillende ders zich bezighouden met nieuwsvet- strekking op de vroege morgen, zodat men van de ene naar de andere moet overschakelen om dat te horen. Maar... men heeft te maken met verschillende omroepen, die elk hun best doen de luisteraar van dienst te zijn. Daar zomaar eventjes het mes in te zetten is ondoenlijk Men kan bijv. de VARA niet verbieden informatie te geven, omdat de NCRV tezelfder tijd met de Radiokrant verschijnt. Geble- kén is, dat juist 1n de morgenuren vele luisteraars op de hoogte willen zijn van wat er in en om het land gebeurt. Behalve dan degenen die uitsluitend achtergrondmuziek willen horen, dat zij niet zo gemakkelijk de nieuwe ag ingaan. Hier stuit men al direct op moeilijk heden... en dat pas in de eerste uren de dag. Om wat lijn te brengen in deze chaos is er voor de coördinatie commissie heel wat werk aan de win kel. Het is al bekend, dat deze commis- overhelt naar het advies voor invoe ring van het Britse systeem: drie zen ders, drie nuances. fr is dit gemakkelijker gezegd, dan gedaan. Men zon kunnen zeggen: goed. één zender 's morgens alleen lich te muziek met een kort bulletin van de Radionieuwsdienst, één zender ernstige muziek, één zender royale informatie met muziek afgewisseld Volgt men het rouleersysteem daar bij. dan zouden de vier grote omroe pen, die het meeste doen aan nieuws- informatievoorziening, één tot tweemaal in de week daarvoor aan bod komen en dat op ongelijke dagen. blijft dan de kans op binding met de cgen groepering en op de eigen principiële informatie waarop de om roepen !n Nederland reeht hebben? Een oplossing was misschien te vin den in een NRU-informatieprogramma met speciale bijdragen van de verschil- DRIEHONDERD GENODIGDEN VOOR TV Invul-puzzel Horizontaal woorden invullen die bete kenen: 1. boom. 2. beneden. 3. telwoord. staatsiegestoelte. 5. elk. 6. begrip. 7. smeersel voor de huid, 8. hoenderachtige ogel, 9. rangtelwoord, 10. verkeerd. Bij de juiste oplossing vormen de beginlet ters de naam van een gemeente in Gel derland. <Van onze radio- cn tv-redactie) dacteur van De Waarheid A. J. Koeje- mans en Joop van Tijn. „In de oorlog", aldus de toelichting van de VPRO, „vonden velen geloof, anderen verloren illusies. Na de oorlog herstelden de kerken zich, geloof leek weer vanzelfsprekend. En toch was er iets veranderd. Na Auschwitz moest het geloof in zoiets als een albestierend God wel wankelen. Als wetenschap en techniek hun ruimtevlucht nemen wordt God ook als verklaringshypothe se voor allerlei zgn. „raadselen der na tuur" overbodig. Nu bovendien de mas sacommunicatiemiddelen ontmoeting mogelijk maken met totaal andere groe pen, worden eigen absolute standpun ten gerelativeerd. De roep van het atheïsme komt tot de mens: hij moet nu ophouden God te beschouwen als kapstok, als toevlucht of als compensa- tie voor ellende, waartegen hij zelf be- hoorde te vechten. Gezag van tradities, woorden en instanties worden doorbroken. Ieder mag meepraten en het standpunt van de ander op de proef stellen. Daarom, aldus de VPRO. kan in de moderne vorm van teach-in de toekomst van het christendom aan de orde komen. Spraakverwarring, ergernis en ver vreemding (van elkaar of van zichzelf) zijn natuurlijk niet uitgesloten, maar horen erbij. Mensen hebben elkaar iets te vragen en te vertellen: het is een geweldige bevrijding en tegelijk uiting van een geweldige onzekerheid. Hiermee wordt u alvast iets duide lijk van de gedachten, welke de VPRO koestert omtrent deze bijzondere televi sie-uitzending vanavond op Ned. 1. HILVERSUM „Wij hopen op heil- olle verwarring", schrijft de VPRO- Ids Vrije Geluiden over de teach- I welke vanavond ter gelegenheid in het 40-jarig jubileum van de PRO wordt gehouden in Amsterdam jtder het motto „God, na de dood van lod". Het lijkt een theologentruc: bete ent dit gezegde dat het zich aanpas- ïnd christendom mee gaat juichen »er de ondergang van de oude religie zich langs een achterdeur toch feer schadeloos te stellen? Dan was et beter geweest, te spreken over „de de dood van God", want daar- rer laat zich een gesprek voeren. Driehonderd genodigden zullen zich tnavond in Amsterdam verzamelen »r een twee uur lange televisie-uit- ending. die om 8.50 uur begint. Later, p 19 oktober en 18 november, hoopt fe VPRO in uitzendingen via Ned. 2 op Pze debatavond terug te komen. Eerst moet men zien. hoe belangrijk *t vanavond gaat worden. Het debat rordt geopend onder leiding van prof. J. Sperna Weiland, waarbij Harry lulisch en drs. F. Elders lastige vra- stellen. Ds. M. A. Krop. studenten- likant in Groningen en de r.k. theo- dr. J. C. C. Willemse zullen het idinggevende team completeren. Verder staan er twee katheders klaar >or iedereen, die aan het debat wil leedoen of anderszins iets te berde engen. Hiervoor zijn o.a. uitgenodigd )f. dr. H. M. M. Fortman, prof. dr. H. Heering, Roel van Duvn. Gerard K. 'an het Reve, de voormalige hoofdre- lende omroepen, maar dan is men toch wel heel dicht bij een nationale om roep met kleurtjes en wordt de taak •an de omroepen (waarop het bestel olgens wetsvoorstel blijft steunen) on dergeschikt. Hier hebt u dus één voorbeeld de vele voetangels en klemmen, die te vinden zijn op het pad van de coördina tiecommissie. En zo zijn er nog vele. Natuurlijk rijst de vraag: wa. gaan al deze belangen nu pas spelen? Dat wiist terug op het veranderd ka rakter van de radio sinds de ontwikke ling var. het integrerend medium tele- Vroeger vormde, naast de krant, de radio hét contact met de buitenwereld. Maar een halve minuut televisiebeeld maakt nu veelal meer duidelijk dan vijf minuten radio. Probeert u maar eens uw vakantiehotel of -bungalow te beschrijven aan iemand die luistert (maar vooral niet te lang wil toehoren). Legt u hem een foto voor, dan behoeft u nauwelijks meer iets te vertellen. U kunt dan in het ogenblik dat de foto wordt bekeken veel méér duidelijk ma ken: hier was onze kamer, hier de eet zaal. dit is het ontbijtterras... en de voorstelling die u geeft is ineens veeli levendiger. En juist omdat de televisie zo beel- dend is. eist de lui: teraar onbewust ook meer beelding afwisseling, meer actie. De tijd, dat men rustig luisterde naar een half uur spreken is lang voorbij. Het luchtige, vluchtige de snelle impressie van de televisie heeft de moderne mens een andere instelling eegeven. Men wil vlug horen, vlug lezen. Alles moet kort en indringend zijn. De wereld is klein geworden, de mens heeft, ook door het versnelde verkeer, veel meer vaart ge kregen. Men wil alles weten, van heel de wereld, maar gauw en... gemakke lijk. Nu het leven zo sterk is veranderd, moet ook de radio mee. U zult het al hebbpn gemerkt, dat er aldoor wordt gezocht naar nieuwe programma-op- bouw. De honger naar informatie wordt door de radio veel meer gestild dan vroeger... en er wordt ook naar geluisterd. Vanavond begint de NTS op Ned. 2 om 8.01 uur met uitzending van een nieuwe avonturenserie naar het be roemde verhaal van Cervantes: Don Quichotte. Het is een opvoering van Duitse makelij: het Duitse tweede programma ZDF vergastte zijn kijkers verleden jaar op deze produktie van vier televisiefilms. De NTS hakt de films nog in tweeën, zodat er 8 afleveringen zijn te verwachten. Hier een spelscène uit het eerste deel, waarin U zult zien hoe de tot ridder geslagen Spaanse edelman het land intrekt bij zijn strijd tegen het onrecht. Op de illustraties van de talloze vertalingen van deze roman wordt Don Quichotte altijd voorgesteld als de lange magere man met de puntbaard en zijn trouwe knecht Sancho Panza als de dikke, donkere Spanjaard. Ook in de film zijn deze voorstellingen gehandhaafd, zoals u ziet. De rol van de ridder van dc droevrige figuur wordt gespeeld door de Duitse acteur Josef Meinrad, de knecht door Roger CarreL VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 VPRO 7.05 uur journaal voor gehoorgestoorden. 7.35 uur Patrouillewagen 54, politieserie, «„o. 8.20 uur magazine op auto- en verkeersgebied, de^radior Meer i 8 50 uur jubileumprogramma: teach-in over „God - na de dood van God". Ned. 2 NTS 8.01 uur eerste aflevering van Don Quichotte. 8.30 uur filmrubriek. 9.00 uur eerste herhaling van de documentaire De Bezetting. 10.00 uur (CVK/IKOR) documentaire over de Duitse kunstenares Kathe Kollwitz. VANAVOND TE HOREN Hilversum I KRO 8.00. uur concert door het Radio Kamerorkest en pianist Tom Bollen (18e pianoconcert Mozart). 10.00 uur kunstrubriek. muziek en zang uit vreemde landen. Informatie niet alleen door de harde 111.15 uur Contekst. doorpraten over actuele zaken. nieuwsvoorziening, maar vooral door de korte reportage over allerlei gebeur lijkheden. over achtergrond en aanlei ding daarvan. Informatie ook op het gebied van amusement en cultuur: zo maar platen draaien is niets meer, er moet een hitparade zijn. de carrière van idolen dient op de voet te worden gevolgd. Voorlichting op ca'tureel gebied gewenst: indringende gesprekken met kunstenaars, het volgen van manifesta ties van allerlei aard Interesse wekken voor de politiek (nog nooit kwamen ministers en Kamerleden zo dikwijls voor de microfoon als nu) en de econo mische ontwikkelingen., dit alles be hoort tot de nieuwe taak van de oude Niet in een krampachtig gevecht te gen de televisie, maar op eigen moder ne wijze. In hoeverre echter de tele- het radioluisteren beïnvloedt dan overvleugelt is een hoofdstuk apart, waarop wij nog nader terugko- Altijd acteur LrO VAN DIJK kan het niet laten:' hij is altijd acteur. Ook gister avond toonde hij het talent van zijn temperament door in het gesprek met Henk Neuman voor de KRO-televisie beurtelings geamuseerd, ontspannen, geïrriteerd, kinderlijk pruilend, dol enthousiast dan wel rustig-beschou- wend te zijn in zijn antwoorden. Een gesprek dat ons Ko van Dijk als Sil houet tekende en ons deed verlangen, de échte man achter het prentje eens te ontmoeten. Via zijn hoog opgevoerd enthousias- e voor het plan-Greinadus tot het uitvoeren van grote commerciële to- neelprodukties liep het gesprek ineens dood. Wij luisterden mei belangstel ling naar alles en werden vooral van één ding overtuigd: Ko van Dijk is een briljant acteur, ook wanneer hij zich zelf speelt. tevoren had de KRO de kleinkunst gehuldigd door Ria Valk in een eigen show op het scherm te zetten. Ria moet aandoenlijk hard hebben pe eriet. want zij moest in één keer tonen .jat zij allemaal wel kan en hoe groot haar garderobe is. Na elk liedje, va riërend van cowboy-song via smart lap tot Frans chanson, verdween zij achter een kartonnen boom of om een hoekje om een seconde later in alweer een ander toiletje tevoorschijn te komen met een nieuw liedje. Later ging het verkleden zelfs per regel, zodat er een hele regenboog van Ria's over het scherm danste volgens de bekende formule. Geen moeite was regisseur Nico Hiltrop te veel: er was een scène met Ivanhoe, er was een modeshow tijdens de smartlap, er wa ren behalve de mooie jurkjes de dolste verkleedpartijen, er werden zelfs ter inleiding van een soldatenmoederliedje stukjes oorlogsfilm en taptoe gedraaid, het kon niet op. Ria eindigde als clown en dat zij haar bolle neus verloor bij het zingen en springen zal niemand hebben kwalijk genomen. Hilversum II AVRO 8.00 uur tweede concert van de Nordring-Tour 1966, vanavond komend uit Oslo. Rechtstreekse verbinding tussen 7 landen. 9.15 uur tweede deel van het vervolghoorspel De Citadel. 10.50 uur Willem van Otterloo dirigeert het Radio Filharmonisch Orkest in werken van Hel- lendaal en Bizet (Jeux d'enfants). Kosten stegen sneller dan inkomsten bij KRO HILVERSUM De KRO had blijkens het thans verschenen jaarverslag over 1965 ƒ440.000 exploitatietekort <1964 7 ton). De kosten, in totaal ƒ18.450.000. ste gen sneller dan de inkomsten. De feest viering in jubileumjaar 1965 vroeg ƒ1.320.000; hiervan wordt ƒ720.000 ten laste van boekjaren 1966 en 1967 ge bracht. De KRO had op 31 december 13*4 mil joen eigen vermogen. V> MOORD IN HET FLATGEBOUW „En nu, monsieur", zei Poirot tegen Donovan, „kunt u beter zo vlug mogelijk de politie gaan bellen. Ik ga naar de flat beneden". Pat liep met hem mee de trap af. Zij vonden Jimmy op wacht bij de deur en Pat vertelde hem enthousiast wie monsieur Poirot was. Jimmy vertelde op zijn beurt aan Poirot wat hij en Donovan beleefd hadden. De detectiv® luisterde aandachtig. „U zegt dat de deur van de lift niet op slot was? En qi kwam toen in de keuken waar het licht het niet deed?" Hij liep al pratend naar de keuken. Hij draaide de knop van het licht om. „Tiens! Voila ce qui est curieux!" zei hij toen het licht aanflitste. „Het licht doet het nu uitstekend. Ik vraag me af... iedereen Hij hield een waarschuwende vinger op luisterde. Er klonk een zwak geluid in de stilte... Het on miskenbare geluid van iemand, die snurkte. „Ah!" zei Poirot. „La chambre de domestique". Hij liep op zijn tenen door de keuken naar een klein provisiekamertje, waarin zich een deur bevond. Hij deed de deur open en draaide het licht aan. Er was daar een kamer tje als een soort hondehok, dat door de ontwerpers van de flat bedoeld was om mensen te herbergen. De kamer werd bijna geheel in beslag genomen door het bed. In het bed lag een meisje met rose wangen op haar rug met wijd open mond te snurken. Poirot deed het licht weer uit en trok zich terug. „Ze wordt toch niet wakker", zei hij. „We zullen haar laten slapen tot de politie er is". Hij ging terug naar de zitkamer. Donovan was inmiddels ook naar beneden gekomen. „De politie zou onmiddellijk komen, zeiden ze", zei hij ademloos. „We mogen nergens aankomen". Poirot knikte. „Dat zullen we ook niet doen", zei hij. „We zullen alleen maar kijken". Hij onderwierp de kamer aan een onderzoek. Mildred wa» met Donovan mee naar beneden gekomen en de vier jonge mensen stonden ademloos toe te kijken. „Wat ik niet kan begrijpen is dit, meneer", zei Donovan. „Ik ben helemaal niet bij het raam geweest.» Hoe kwam al dat bloed dan aan mijn hand?" „Jonge vriend, het antwoord op deze vraag is heel eenvou dig. Welke kleur heeft het tafelkleed? Rood is het niet? Je hebt ongetwijfeld je hand op de tafel gelegd". „Ja, dat is zo, maar..." Hij zweeg. Poirot knikte. Hij boog zich over de tafel. Hij wees een donkere vlek op het kleed aan. „Hier werd de moord gepleegd", zei hij plechtig. „Het lichaam werd later weggesleept". Toen ging hij weer rechtop staan en keek langzaam de kamer rond. Hij bewoog zich niet, hij pakte niets, maar niettemin hadden de vier toekijkende jonge mensen het gevoel, dat ieder voorwerp in deze benauwde kamer zijn geheim aan de oplettende ogen prijsgaf. Hercule Poirot knikte tevreden alsof hij zojuist iets ont dekt had. Een zucht ontsnapte hem. „Ik zie het", zei hij. „Wat ziet u?" vroeg Donovan nieuwsgierig. „Ik zie, wat u ongetwijfeld gevoeld moet hebben, namelijk dat de kamer tot barstens toe vol staat met meubelen." Donovan glimlachte spijtig. „Ik heb mij nogal eens gestoten", gaf hij toe. „Bij Pat staan de meubelen heel anders en ik begreep er niets meer „Niet alles stond op een andere plaats", zei Poirot. Donovan keek hem vragend aan. „Ik bedoel", zei Poirot verontschuldigend, „dat bepaalde dingen altijd op dezelfde plaats staan. In een flatgebouw zijn de deur, de ramen en de haard altijd op dezelfde plaats." „Vindt u dat nu geen haarkloverij?" vroeg Mildred een beetje misprijzend. „Je moet nooit kleine dingen over het hoofd zien. Ik geef toe dat dit een hoe noem je zoiets een kleine manie Er klonken voetstappen op de trap en drie mannen kwa men binnen. Zij waren een inspecteur van politie, een agent en de politiedokter. De inspecteur herkende Poirot en be groette hem bijna eerbiedig. Toen wendde hij zich tot da anderen. „Ik zal van ieder van u een verklaring nodig hebben1*, begon hij. „maar in de eerste plaats. Poirot viel hem in de rede. (Wordt vervo igd) Hilversum I «02 m. KRO 19 00 Nw* 19 10 Actualiteiten 19.30 Concilie postbus (herh 19.3S De zingende kerk. 19.45 Nieuwe katechismus voor vol wassenen 20 00 Stereo: Radio kamerork. en sol. (In de pau ze: voordr.) 22 00 Cultur. progr. 22.30 Nws. 22.40 Overwe ging. 22.45 Een keuze uit woord, zang en dans van elders en... anders. 23,15 Magazine over act. onderw. 23.45 Lichte or- kestmuz, 23.55 24.00 Nws. Hilversum II, 298 m. AVRO 18 00 Nws. 18.15 Act 18.25 Stere. 1edo"" r'lJch t"ork 19 55°Nwsa2 z.progr. 7.30 Nws. 7.32 7.40 Radiokrant. 8.00 Nws. 8.10 Gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Klass gram. muz. 9.00 Voor de zie ken. 9 35 Waterst. 9.40 Voor de hulsvr. 10.30 Morgendienst. 11.00 Lichte gram. muz. 12.27 Med. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Act., rep. en VPRO: 9.40 School- VARA 10.00 Stereo kleuters.' UjOO Nws. 11°02 discofiele bal- R.V.U. lettomaan. 11.32 Hobo no. 1110 Draaiorgelopi. Lichte gram. muz. 12.22 Voor het platteland. 12.27 Med. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Metro- pole ork. 13.00 Nws. 13 10 Act. en kalender. 13.25 Pianotrio. 13.50 Gespr. portret. 14.05 Sopr. en piano. 14.30 Planorec. 15.00 Voor dc Jeugd. (16.00 - 16.02 'M-kai 9.02 (10.00 en 11.00 Nw».). 12700 Nws. 12.02 Opcrettemuz. (gr.). 13.00 Nws. 13.02 Kaleidoscoop 14.00 Nws. 14 02 Groefje voor groefje. 15,00 Nws 15.02 Platen- progr voor de jeugd. 16.00 Nws. 16.02 Gevar. platenprogr voor automb. 17.00 Nws. 17.02 Country and Westernmuz. 1740 18.00 Rhythm and blues (gr.t TELEVISIE VAN AVOYD 19 05 Journ. voor ge- noorgest VPRO 19 35 Patrouil- Ie wagen 54 antwoord', poll- I tleftlm NTS: 20 00 Journ. 11 VPRO: 20 20 Wereld op wielen •en magazine op automoL verkeerageb. 20.50 God. - 1: Gedachte 22 45 - I 2340 Teleac Quichotte tlK<$R: (1). TV-fllm. 20.30 films. 21.00 De 1 2230 22 35 TELEVISIE WORGEN OPLOSSING VORIGE PUZZEL Horizontaal: 1. hekel, 5. bos. 7. ader, 8. dom, 10. lei. 11. pol. 12. do. 13. sn, 14. leg. 15. wee. 16. vel. 17. DEER. 18. Elia. 20. toen. 21. rem. 22. pols. 24. es. 25 oele. 26. To. 27. drek. 28. moe, 29. reet. 30. leem. Vertikaal: 1 Halsteren. 2 Eden. 3 kei. 4. er. 5. bol. 6. om, 8. dog. 9. toer, 11. pel. 12. Deen, 14 Lea. 15. wees. 16. vim, 17. dole. 19 les. 20 tolk. 22 peet. 23. roem, 25. ore. 26. toe. 27. de, 28. me.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 11