TV
FORMAAT
RADIO
Tegendedraads" houdt ook
de omroep levendig
krant van
Kritiekprijzen uitgereikt
Verhaal van Brundibar
en Russisch tv-spel
ASPIRIN®® BAYER
•ion aan de muur
DINSDAG 3 MEI 1966
Het „spoorboekje"
van de VPRO
(Van o
e radio- cn tv-redactie)
HILVERSUM De VPRO heeft al
weer een nieuwe indeling van zijn pro
grammablad Vrije Geluiden gemaakt.
Formaat noch papier of lettertype zijn
daarbij veranderd, ook beperkt de kleur
zich tot een rode opdruk van de naam
van het blad op de omslag. Zelf noemt
de VPRO zijn uitgave schertsend „een
•poorboekje".
In een aan de nieuwe indeling gewijd
hoofdartikel wordt opgemerkt: „Zoudt U
het zinnig vinden dit nuchtere ge
bruiksvoorwerp dat immers na een
week naar de prullemand verhuist
met zulke kostbare versieringen (belle-
trie en kleurendruk) te omhangen ten
koste van datgene waarom U een abonne
ment nam op een radio- en tv-gids? Nie
mand verwacht in een spoorboekje een
yervolgroman: je rekent wel op rels-aan
wijzingen met evt. tips."
En dat wil Vrije Geluiden zijn: een
ethergids met wat toelichtingen bij be
langrijke programma's, meer niet. Daar
om blijft dit duurste blad van de vijf
door de omroepuitgegeven gidsen tevens
het eenvoudigste.
Overigens heeft de nieuwe indeling het
blad zeker aan duidelijkheid en overzich
telijkheid doen winnen en daar gaat het
tenslotte om.
HILVERSUM Bijzonder groot was
gistermiddag de belangstelling uit om-
roepkrlngen en ver daarbuiten voor de
uitreiking van de Zilveren Nipkowschtff
en de Zilveren Reissmicrofoon door de
Stchting Prijs van de kritiek aan resp.
regisseur-producer Erik de Vries (tele
visie) en producer Gerard Hulshof (radio)
In de door de jury's van televisie- resp.
radiocritici uitgebrachte rapporten werd
de toekenning van de prijzen 1965/'66
toegelicht. Erik de Vries, pionier uit de
eerste televisiejaren, ontving zijn prijs
behalve voor zijn algemene waardevolle
arbeid voor de ontwikkeling van de tele
visie in eigen land en in andere landen
voor zijn aandeel in de huidige program
ma's Opspraak, Mies-en-scène en Dichter
bij. Het rapport zegt over hem o.m.
„Erik de Vries is het type van de geënga
geerde televisiemaker, die zich niet tot
de vormgeving of de regie-puur beperkt.
Hij vat zijn taak op als een dienende:
dienend de mensen voor de camera's,
dienend ook de mensen thuis, die hij niet
als kijkers-zonder-meer maar als deelne-
Pioniersarbeid nog
steeds mogelijk
e radio- en tv-redactie)
Henk van Ulsen speelt in het Rus
sische stuk „De ontmoeting" de rol
van Jasja, de verdachte vreemdeling
tussen de vijf politieke gevangenen. U
ziet hem hier (staande) samen met
Paul van Gorcum, Ton Kuyl, Sacco
van der Made en Lou Steenbergen.
eerste aanmoedigende radioprijs welke
de Stichting toekende) volgens het jury
rapport voor zij bijdrage tot het voorma
lige radioprogramma Ouverture J"
NCRV-bijdragen op 4 mei
mers in een communicatieproces wil be
trekken. In alles wat hij doet komt zijn
zorg voor net goed overkomen va:
„boodschap" tot uiting. Hii is
consciëntieuze vakman, die elke nii
taak als een nieuwe uitdaging aanvaardt,
die in zich verenigt de kwaliteiten van
de kunstenaar en de technicus, vaak te
gendedraads zijn weg gaat en televisie
xjihanteert als
Enthousiasme
Waarheeti met
„Opspraak"?
(Van onze radio en tv-redactie)
HILVERSUM Voor CVK en IKOR
betekende het een nare tegenslag, dat
storing van de zender Loplk I zondag
avond een einde maakte aan de uitzen
ding van „Opspraak" en d3t juist op het
moment, toen de merkwaardige definitie
van het woord „genade" aan bod was.
Dat feit heeft in menige huiskamer toch
het gesprek gaande gemaakt en zoals
bekend, is dat juist de bedoeling van de
openhartige discussies in deze rubriek.
kerkelijke zendgemachtigden zitten
krap in de tijd en het is daaropi niet
gemakkelijk, de gestoorde uitzending zon
der meer naar „over 14 dagen" te ver
plaatsen. Regisseur Erik de Vries vertel-
ns, dat er meer onderwerpen voor-
en zijn, welke men niet gaarne tot
nog later datum wil uitstellen.
Er wordt nu overleg gepleegd, waar
heen men met het afgebroken gesprek,
dat natuurlijk op de band is vastgesteld,
moet uitwijken. Mogelijk zal het pro
gramma voor wat deze aflevering betreft
worden uitgezonden op een ongebruike
lijk tijdstip. Een nadeel is daarbij, dat
het dan misschien vaste kijkers/luiste
raars zal ontgaan. Aan de andere kant
geldt echter evenzeer het nadeel van
opschuiving van de te behandelen onder
werpen.
(Advertentie)
(Van onze radio- en tv-redactie)
BUSSUM Morgenavond zal ook op
de televisie de dodenherdenking doorwer
ken in aangepaste programma's. Merk
waardig: op een plechtige dag als deze
vindt men wèl mogelijkheden, het karak
ter van de herdenking in de beeldpro
grammering duidelijk te maken. Leent
ernst zich hiervoor beter dan vreugde?
Maar wij mogen tevreden zijn met de
diverse bijdragen van NTS, NCRV en
VARA.
De NCRV komt om 8.30 uur via Ned. 1
in de ether met een uurprogramma, dat
gewijd is aan de misschien wel
meest aangrijpende opera ter wereld:
een kinderzangspel van Adolf Hoff-
meister (tekst) en Hans Krasa (mu
ziek), getiteld „Brundibar".
Op zichzelf heeft het werkje niet zo'n
grote artistieke waarde. Het is echter
onlosmakelijk verbonden met zijn
geschiedenis: in de tweede wereldoorlog
werd het vijftig maal, meest in 't ge
heim, opgevoerd in het concentratiekamp
Theresiënstadt door joodse kinderen
die voor de gaskamer waren bestemd.
De tragiek hiervan is, dat niet alleen
vele honderden kinderen er hun plezier
aan beleefden en daardoor even werden
afgeleid van de wanhopige omstandighe
den waarin zij verkeerden, maar ook en
vooral, dat de rollen meestal drievoudig
werden ingestudeerd omdat men noc.it
wist of de meespelenden de uitvoering
wel zouden halen.
De Duitse cineast Walter Krüttner
heeft, ter nagedachtenis van de 15000
joodse kinderen die via Theresiënstadt
naar de dood werden gevoerd, een film
gemaakt over de geschiedenis van deze
opera, waarbij hij zo nauwkeurig moge
lijk sfeer en omstandigheden voor en
tijdens de opvoeringen reconstrueerde.
De NCRV zal ons deze film laten
Daarna worden 40 minuten gewijd aan
een Russisch televisiespel, geschreven
door F. Mironjer: „De ontmoeting". Het
zijn zes mensen, die elkaar in door
Duitsland bezet Rusland ontmoeten in
een gevangeniscel. Vijf van hen zijn als
politieke gevangenen op straat opgepikt,
maar niemand weet, wie de zesde eigen
lijk is: men vermoedt in hem een provo
cateur, die in de cel werd ingesloten om
him gesprekken af te luisteren.
De man wordt gewantrouwd en zorg
vuldig gemeden, ook, wanneer de vijf
anderen een uitbraakpoging op touw zet
ten. Als deze poging op het laatste mo
ment wordt ontdekt en de Duitsers de
Russen onder harde verhoren de v
heid willen ontfutselen, gooit één van de
gevangenen in zijn angst de schuld op de
yreemde....
Zijn motief, dat het leven van die man
minder waard is dan dat van degenen
die aan het verzet tegen de bezetters
deelnemen, wordt dan het vraagpunt:
mag men een mensenleven offeren
anaeren te redden...?
De NCRV heeft dit stuk gekozen, om
dat zij van mening is dat als gevolg van
huidige politieke tegenstellingen te ge
makkelijk wordt vergeten, hoe groot het
aandeel van de Russen is geweest in de
bewerkstelliging van onze bevrijding.
Als herinnering daaraan dus dit spel uit
de Sovjetunie, dat in Nederlandse verta
ling van Jelmer Beetsma is opgevoerd.
Mironjer baseerde het stuk op een no
velle van de vermaarde Russische
schrijfster Wanda Wassilewskaja.
De voorstelling wordt nog gevolgd
nazidom wordt gehekeld. Ook dit
werkje van Walter Krüttner.
Tenslotte geeft de NCRV nog een
haling van het programma waarin
Nederlandse schrijvers hun omstandighe
den bij de bevrijding in herinnering
brengen. Dit werd eerder uitgezonden in
Literair Kijkschrift op 21 april 1965.
NCRV tegen reclame
in programma's
(Van o
radio- en tv-redactie)
HILVERSUM De NCRV laat in een
hoofdartikel dat de heer G. A. Kieft voor
haar programmablad schreef, weten dat
zij absoluut gekant blijft tegen het voe
ren van reclame in radio- of televisiepro
gramma's: advertenties mogen zo indrin
gend mogelijk worden gesteld of uitge
voerd, maar wanneer de omroep zich
daarbij moet aanpassen of zich laten be
ïnvloeden door ze te laten plaatsen in zo
aantrekkelijk mogelijke programma's,
sluipt de commercie in radio en/of tele
visie binnen en dat wijst de NCRV streng
af.
Het hoofdartikel gaat voort: „Als wij
Ijskoud? Koop dan een
MARYNEN! 3 soorten
diepvriesvakken in 10
verschillende modellen.
MARYNEN koelkasten
vanaf f 299.-
„dat Gerard Hulshof bekendheid heeft
verworven door de grote dosis durf, vak
manschap en enthousiasme, waarmee hij
zich in de ongewisse wereld van Hil
versum Hl stortte". Hij begon zijn uitzen
dingen op het derde net, aldus het rap
port, met een vastomlijnd en wèlbestu-
deerd plan voor ogen en het getuigt van
goede visie, dat hij de oorspronkelijke
programma-opbouw nauwgezet heeft kun
nen doorvoeren: speels, spits en ook
weer zakelijk.
Hiermede wordt ook niet ontkend, dat
een zekere wijze van „tegende-
draads-zijn" een nieuw soort radiowerk
waarmee (volgens het rapport) Gerard
Hulshof binnen het kader van de moder-
De prijsuitreiking, naar traditie ver
richt door een van de eerste tv-critici die
Nederland kende, de heer Piet Beishui
zen, werd voorafgegaan door een rede
welke de voorzitter van de Stichting de
heer H. Schaafsma uitsprak.
In zijn dankwoord gaf de heer De
Vries als zijn mening, dat „wij in alle
opzichten geweldige jaren tegemoet gaan
en dat de televisiemakers daarbij be
langrijk blijven als doorgevers van tel
kens nieuwe gedaohten". Gerard Huls-
zei onder meer: „Als de jury de
vijftiger Erik de Vries, die al aan de
wieg van de televisie stond, bekroont,
is voor mij als ,twen of krovo" de
verleiding groot om een lijkrede te hou-
aan het graf van de oude radio. Maar
staan tevens bij de geboorte van een
nieuwe radio. Deze prijs is daar een
symptoom van en het is duizendmaal be
langrijker dat zij wordt toegekend, dan
dat ik hem toevallig krijg."
Protesten tegen
BBC-film over
stierenvechter
LONDEN In Engeland zijn de die
renvrienden in het geweer gekomen te
gen het plan van de BBC om een film
over de bekende Spaanse stierenvechter
EI Cordobes op de beeldbuis te bren-
,Het publiek neigt al genoeg tot sa
disme. daaraan behoeft de BBC niet nog
wat bij te dragen," aldus het commen
taar van een Labourafgevaardigde in het
Lagerhuis. Ook bij de BBC zijn de me
ningen verdeeld. Drie van de acht direc
teuren hebben al laten weten, dat zij
ontslag zullen nemen als de uitzending
Gisteren zijn in Hilversum de prijzen van de
radio- en televisiecritici uitgereikt. Erik de Vries
(IKOR), televisiepionier, kreeg de Nipkowschijf (te
levisieprijs) en Gerard Hulshof (KRO) kreeg de
Reissmicrofoon (radioprijs). Rechts de heer Hulshof,
die een groot deel van het KRO-programma via
Hilversum III verzorgt.
VANAVOND TE ZIEN
Ned. 1 NTS en KRO
7.05 uur journaal voor gehoorgestoorden.
7.32 uur Engelse les.
8.20 uur Joegolavisehe zangeres Dunja Rajter be
zingt haar land.
8.40 uur reportage uit Leningrad, waar Nederland
se en Vlaamse kunst is geëxposeerd.
9.00 uur Italiaanse musical „De rode Pimpernel".
10.05 uur nieuws uit Nieuwspoort.
Ned. 2 AVRO
8.01 uur sportrubriek met beschouwingen over de
financiën van het betaalde voetbal.
8.55 uur aflevering van „De lange hete zomer": „De
voetbalheld".
9.45 uur economisch bulletin.
10.05 uur aflevering van „Dichterbij". (CVK/IKOR).
VANAVOND TE HOREN
Hilversum I AVRO
7.10 uur oosterse muziek in Gamelan.
8.05 uur volksliedjes, gezongen in de Haarlemse
Waag.
8.30 uur vervolgspel „4 Sans".
9.00 uur Jaap Cantor's rubriek „Moet u es horen".
9.45 uur optreden van het Promenadeorkest.
11.00 uur Ritmeclub met swing en jazz.
Hilvt
letten op de bijzonder moeilijke finan
ciële situatie, waarmee radio en televisie
thans hebben te kampen, wordt de verlei
ding groot, toch maar voor een klein
deel aan het verlangen van de reclame
makers tegemoet te komen. Wij dienen
(aldus het artikel) deze verleiding ten
Principale te weerstaan, zélfs als het
kabinet zou blijven aarzelen om een rede
lijke verruiming van de financiën moge
lijk te maken. Financiën mogen geen hef
boom of koevoet worden om een stukje
commerciële radio/televisie toch maar in
te voeren. De NCRV vertrouwt er op, dat
minister Vrolijk voet bij stuk zal houden
in deze belangrijke aangelegenheid, temee
omdat zij zulk een houding van hem is
gewend.
Verkoudheid? ASPIRIN®
helpt snel en zeker.
Miljoenen mensen
vertrouwen erop.
Wij allen weten: Aspirin helpt
✓sv DAAR STAAT
^5^ ACHTER
Het gezaghebbende blad The Guardian
is een andere mening toegedaan. De film
is een opmerkelijk kunstwerk en geeft
een onthullend beeld- van Spanje. De
film moet worden uitgezonden, zo
schrijft het blad.
Tehuizen voor 1700
gehandicapten
AMERSFOORT De hervormde stich
ting Dienstbetoon Gezondheidszorg wil
binnen tien jaar zeventienhonderd geeste
lijk gehandicapten in tehuizen onderbren
gen. Daarvoor heeft deze pas-opgerichte
stichting een miljoenenplan ontworpen.
De stichting, die tijdens een vergade
ring in het psychiatrisch ziekenhuis Zon
en Schild is opgericht, zal de nieuwbouw-
plannen van drie hervormde verenigingen
op het gebied van de geestelijke volksge
zondheid samenbundelen.
Het eerste project, het psychiatrisch
ziekenhuis voor bejaarden in Katwijk
aan Zee komt in september gereed. Dit
jaar nog wil men in Baarn beginnen met
de bouw van een ziekenhuis voor vijf
honderd personen. In 1968 volgt een der
gelijk ziekenhuis in Middelharnis. En ir
de zeventiger jaren wordt in Beetster-
zwaag een ziekenhuis voor 250 mensen
gebouwd.
Prof. Sevenster en
prof. Bakhuizen
nemen afscheid
LEIDEN Prof. dr. G. Sevenster
en prof. dr. J. N. Bakhuizen van den
Brink, beiden hoogleraar in de theolo
gische faculteit, zullen met ingang van
het komend academiejaar met emeri
taat gaan. In verband hiermee zullen
beide hoogleraren op dinsdag 31 mei
in het Groot Auditorium een
afscheidscollege geven, prof. Sevenster
des ochtends te 11 uur, prof. Bakhui
zen van Brink des middags te 4 uur
uur.
Prof. dr. G. Sevenster is sedert 1933
aan de Leidse universiteit verbonden
geweest, aanvankelijk als hoogleraar
vanwege de Nederlandse Hervormde
Kerk, sedert 1954 rts gewoon hoogle
raar met als opdracht de uitlegging
van het Nieuwe Testament, met inbe
grip van de inleidingswetenschap en
oud-christelijke letterkunde. Hij was
in het academiejaar 1961/1962 rector
magnificus.
Prof. Bakhuizen van den Brink is te
Leiden werkzaam van 1934 af, met als
opdracht de geschiedenis van het
Christendom en van de leerstellingen
van de christelijke godsdienst, bene
vens de geschiedenis van het gerefor
meerd protestantisme. Evenals prof.
Sevenster vervulde ook hij een jaar
het rectoraat, en wel gedurende het
cursusjaar 1954/1955.
i II KRO
7.30 uur Marcel Thielemans zingt bij het Metropole
orkest.
8,05 uur hedendaagse muziek.
8.40 uur concert door het Radio Filharmonisch or
kest.
10.45 uur Disco-rendez-vous met gezellige platen.
******************->
door
John Ie Carré
m i<«a
70
Ze zette een vel papier in haar oude Underwood schrijfma
chine die hadden ze van het Bureau gestuurd toen
hoorden dat ze kon typen; ze versprong een beetje maar
was overigens prima en tikte een keurige, dankbare
brief waarin ze de uitnodiging aanvaardde. Centraal wal
toch wel iets wonderbaarlijks streng, vriendelijk, onper
soonlijk, standvastig. Het waren goeie, goeie mensen. Men
sen die vochten voor de vrede. Terwijl ze de lade sloot viel
haar oog op het kaartje van Smiley.
Ze herinnerde zich die kleine man met dat ernstige,
gerimpelde gezicht, zoals hij daar in de deuropening van
haar kamer had gestaan en zei: „Wist de Partij van u en
Alec?" Wat was ze toch dom. In ieder geval, dit zou haa*
gedaohten wel in andere banen leiden.
ARREST
Fiedler en Leamas legden de rest van de weg terug
zwijgend af. In de schemer waren de heuvels zwart en
spelonkachtig, terwijl de hier en daar verspreide spelde-
klierachtige lichtjes worstelden met de steeds dieper wor
dende duisternis als de lichten van verre schepen op zee.
Fiedler parkeerde zijn wagen in een schuur aan de
zijkant van het huis en ze wandelden samen naar de
voordeur. Ze stonden op het punt het huis binnen te gaan,
toen ze een schreeuw hoorden uit de richting van de
bomen, waarna iemand Fiedlers naam noemde. Ze draai
den zich om en Leamas onderscheidde in het duister, teintig
meter van hen af, drie mannen die kennelijk stonden te
wachten tot Fiedler bij hen zou komen.
„Wat willen' jullie?" riep Fiedler.
„We willen met je praten. We zijn uit Berlijn."
Fiedler aarzelde. „Waar is die wacht?" vroeg hij aan
Leamas. „Er behoort een wacht bij de voordeur te
Leamas haalde zijn schouders op.
„Waarom zijn de lichten in de gang niet aan?" vroeg hij
weer, waarna hij, nog niet overtuigd, langzaam in de rich
ting van de mannen liep.
Leamas wachtte een ogenblik, maar ging, toen hij niets
bijzondere hoorde, door het onverlichte ihuis naar het bijge
bouw erachter. Dit was een verwaarloosde barak, tegen de
achterkant van het huis aangebouwd en van alle kanten
verborgen voor het gezicht door een dichte beplanting met
jonge pijnbomen. De barak was verdeeld in drie aaneenslui
tende slaapkamers, een gang was er niet. De middelste
kamer had Leamas gekregen en de kamer die het dichtst
bij het hoofdgebouw lag was bezet door de twee bewakers.
Eens had hij geprobeerd de verbindingsdeur die hem van
zijn kamer scheidde, te openen, maar de deur was op slot.
Hij had alleen ontdekt dat het een slaapkamer was door op
een vroege morgen door een kier in de gordijnen naar
binnen te gluren. De twee bewakers, die hem overal op een
afstand van vijftig meter volgden, waren nog niet om de
hoek van de hut verschenen en hij had even naar binnen
gekeken. De kamer bevatte een enkel, opgemaakt, bed en
een kleine schrijftafel met papieren erop. Hij veronderstel
de dat iemand hem, met wat men noemt Duitse „Gründlich-
keit", vanuit die slaapkamer bespiedde. Maar Leamas was
een te slimme vos om zich druk te maken over bewaking.
In Berlijn was het een deel van het leven daar geweest
als je het niet in de gaten had, had je pech gehad; het
betekende dan alleen dat zij voorzichtiger werden of dat je
zelf aan het verslappen was. Doorgaans, omdat hij goed
was in dat soort dingen, omdat hij oplettend was en een
uitstekend geheugen had kortom, omdat hij goed was
voor zijn werk had hij ze toch wel gauw genoeg in de
gaten. Hij wist welke formatie een schaduwend team graag
aannam, hij kende de trucjes, de zwakheden, de tijdelijke
vergissingen waardoor ze zich konden verraden. Het bete
kende voor Leamas niets bespied te worden, maar toen hij1
door het geïmproviseerde deur van het huis naar het bij ge.
bopwtje liep en in de slaapkamer van de bewakers stond,-1
had hij het onmiskenbare gevoel dat er iets mis wasi
De lichten in het bijgebouw werden vanuit een centraal
punt bediend. Ze werden door een onzichtbare hand aan-
en uitgedaan. Vaak werd hij 's morgens gewekt door het
plotseling ontstoken felle licht van de ene lamp die aan het
plafond van zijn kamer hing. 's Avonds daarentegen moest
hij wel naar bed gaan omdat het licht plotseling uitge
draaid werd.
Wordt vervolgd
02 m. AVRO:
18.00 Nieuws. 18.15 Aktualltel-
ten. 18 30 R.V.U.. Muzikaal
Spektrum. 19.00 Voor de kinde
ren. j9.05 Gesproken brief uit
Parijs. 19.10 Indonesisch pro
gramma. 19 35' Stereo: Altviool
en klavecimbel. 20.00 Nieuws
20.05 Vuksliedjesorogramma
20.30 Vier Sans, radiostrip.
21.00 Licht muziekprogramma.
21.45 Promenade-orkest en so
list. 22.25 Ik geloof dat..., praat
je. 22.30 Nieuws. 22 40 AktuaU-
teiten. 23.00 Jazz- en dansmu
ziek. 23.55-24.00 nieuws.
Hilversum II 298 m. KRO
19.00 Nieuws. 19.10 Actuallei-
ten. 19.30 Metropole orkest en
zangsolist. ?0.05 Cello en plano.
20. *0 Radiaphilharmonlsch or
kest. 21.35 Bariton, piano, fluit
en cello. 31.55 Geestelijke mu
ziek <opn> 2215 Cursus ovei
geloofsleven en "odsdlenstlge
vorming. 22.30 Nieuws 22.40 E-
piloog. 22.45 Lichte grammo
Nieuws
les. (Les 31 en herh. les 30).
20.00 Journaal. KRO: 20.20 Joe
goslavische liederen. 20.40 Re
portage over het Hermita
ge-museum ln Leningrad. 21.00
De Rode Pimpernel, Italiaanse
musical. 22.05 Vanavond !n
Nieuwspoort. NTS: 22.30 Jour
naal. 22.3523.05 Teleac- Logi
ca (Les 6).
NTS: 20.00
long hot summer, TV-film.
21 45 Economisch bulletin.
CVK/IKOR- 22.05 Dichterbij,
1 religieus orogramma. NTS
32.35—22 40 Tournas
uwi en jchendgym-
23 Lichte gram
reportages
voorpagina
te grammofoonmuzlek en re
portages. 9 00 Voor de vrouw.
9.05 Klassieke grammofoonmu-
zlek. 9.35 Waterstanden.
VPRO: 9.40 Schoolradio. VA
RA: 10.00 Lichte grammofoon-
muziek. 10.45 Voor de kleuters.
11.00 Nieuws. 14.02 Programma
voor de /rouw. 11.40 Planoduo.
12.00 Orgelkwartet en zangso
liste. '2.22 Voor het platteland.
12.27 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 Stereo: Sa
lon-orkest. 13.00 Nieuws. 13.IC
Aktualitslten en kalender
13.25 Liche orkestmuziek (gr).
13.45 Gesproken portret. 14.00
Klassieke kamermuziek (gr).
15.00 Voor de Jeugd. (Om 16.00
Nieuws). '7.00 Voor de zieken.
17.30 VARA'S Popshow.
<2.0 Oude muziek (gr). (Om
7.30 Nieuws). 7.45 Radlokrart.
8.00 Nieuws. 8.10 Gewilde mu
ziek 330 Nieuws. 3.32 Lichte
grammofoonmuziek. 9.00 Voor
de zieken. 9.40 Voor de vrouw.
10.10 Klassieke grammofoonmu
ziek. ;0.30 Morgend'enst. 1100
Fluit en plano (gr.) 1115
Schoolradio. 11.40 Lichte gram
mofoonmuziek. 1237 Mededelin
gen t.b v. l.-.nd- en tuinbouw
12.30 Nieuws 12.40 Actualitei
ten. 12.50 Lichte instrumentale
g^ i vocale muziek 'Stereo)
vertelling voor de jeugd. 16.00
Voor de Jeugd. 17 00 Stereo:
Accord eonspel. 1730 Jazz-
perspectief. 17.50 Overheids
voorlichting. 18.00 Koor en or
kest van de Vrije Universiteit
Amsterdam en soliste. 18.30
Uit .ie prot. christelijke orga
nisaties. 18 50 Licht vocaal
ensemble.
Hilversum m. 240 m. en
FM-kanalen. NRU/KRO: 9.00
Nieuws. 102 Licht gevarieerd
piasenprogramma. 10.00
l™2, Aktuallteiten.
10.05 Licht platenprogramma
11.00 Nieuws. 11.02 Akualitel-
ten. 11.05 Licht platenprogram-
,"2a„.en "raatJe. 12 00 Nieuws
12.02 Aktuallteiten. 12.05 Hol
landse plaatjes. 13.00 Nieuws.
13.02 Aktualitelten. 13.05 Licht
platenprogramma. 14.00
Nieuws. 14.02 Aktuallteiten.
1.05 Gevarieerd platenpro
gramma. NRU/AVRO: 15.00
Nieuws. 15.02 Lichte grammo
foonmuziek. 16.00 Nieuws. 16.02
Volksliedjes van overal (gr)
16.30 Rhythm and blues (gr)
17.00 Nieuws. 17.02—18.00 Pla
tenprogramma voor automobl-
TELEVISIE
•KH1I.IN
Televisie Nederland I. VA- I
RA: 17 00—17.35 Voor de j