TV
GULF-TANKERS VAN
ELK 300.000 TON
Wisselende kivaliteit
Miele er is geen betere!
Joan Baez is niet welkom
in Polen en Rusland
Spion oan de muur
«5
WOENSDAG 27 APRTÏ. 1966
en
Commentaar
Actueel
De NCRV heeft het zich gisteravond
niet al te moeilijk gemaakt met de im
mer op dezelfde intrige gebouwde se
rie Huwelijksvoorwaarden en een her
haling van de overigens boeiende do
cumentaire De lange weg.
Achter het nieuws, op Nederland 2,
was fris en actueel met een heldere
analyse door prof. dr. A. Heertje van
het jaarverslag van de Nederlandsche
Bank en een navrante reportage van
de viering van de onafhankelijkheids
dag van de Zuid Molukkers in Den
Haag. Jonge kinderen, die genoten van
de vrije dag, mogen dan bereid zijn te
marcheren, en een enkele mag zelfs
verklaren dat hij verlangt naar zijn
vaderland, dat hij intussen nooit heeft
aanschouwd, de reportage toonde ont
hullend dat de ouderen er niet in ge
slaagd zijn hun strijd op de jeugd over
te planten.
De hartspecialist dr. Nauta gaf op
rustige wijze commentaar op de hart
operatie in Amerika, die weliswaar
niet heeft mogen baten voor de po
tten, maar die toch van nut is geweest
voor de wetenschap.
Op Nederland 1 wijdde Attentie
aandacht aan het uitzetten van Turkse
arbeiders. Verder was er een verhel
derend gesprek met de heer Cameron,
die als no. 17 op de prot.-chr.-lijst voor
de gemeenteraadsverkiezingen in Am
sterdam staat en die hoopt op zoveel
voorkeurstemmen dat hij een zetel zal
behalen.
Geen eerste prijs in
luisterspel wedstrij d
TV-Ii:STIY\L
IX MONTREUX
(1)
middag de prijzen uitgereikt
luisterspelwedstrijd .van de NRU
BRT.
De jury onder voorzitterschap
Ir. J. Starink beoordeelde 42 inzendin
gen. twintig uit Vlaanderen en 22 uit
Nederland. Zij kende geen eerste prijs
toe: wel twee tweede prijzen en eer
derde prijs.
De tweede prijzen (bedragen var
1500) gingen naar Johan Daisne, pseu
doniem voor dr. Herman Thierry, bi
bliothecaris van de openbare stadsbibli
otheek te Gent, en naar André Kuyten
uit Amsterdam.
Johan Daisne schreef het luisterspel
„Het geluk", André Kuyten ..Rafael".
Wegens verblijf in het buitenland
kon de laatste de prijsuitreiking niet
bijwonen.
De derde prijs 1000) werd overhan
digd aan Marianne Colijn uit Hilversum
yoor het luisterspel „Poef, de draak
DEN HAAG Theaterbureau Paul Ac-
ket haalt begin mei de Engelse Kinks
(nummer één op de vaderlandse hitlijst)
voor drie dagen naar ons land. Zij zullen
optreden in Utrecht, Marum (bij Gronin-
Held Beverw^k* Scheveningen en Den
Op 'het ogenblik voert Acket onderhan
delingen met de Walker Brothers voor
een toernee van twee dagen in mei en
met Sonny en Cher, die wellicht in juni
naar Nederland komen.
"\7"OOR de zesde achtereenvolgende keer Montreux. Het internatio
nale televisiefestival gewijd aan de amusementsproducties vraagt
de aandacht van alle programmamakers, die ook nu weer in groten ®e-
^ale ziJn gekomen om te zien hoe hun produkt zal worden beoor
deeld. Dat zijn de werkelijke programmamensen, die ook ideeën op
doen, die ze thuis zullen trachten te realiseren. Wie het volhoudt ge
durende een week programma's te gaan zien, heeft dan een hoeveel
heid amusement, of wat daar voor doorgaat, geconsumeerd, dat hij er
bijna een jaar genoeg van heeft.
Dit jaar kan de tv-maniak binnen
die week zo'n kleine vijftig producties
zien. Maar niemand lieeft die werke
lijk gezien, ook al omdat men bij het
bestuderen van de korte inhouden
van de inzendingen al zo ongeveer
weet wat er aan de hand is en ook
omdat verschillende programma's te
voren bekend zijn als uitzonderlijk
goed, de moeite waard of nauwelijks
het aanzien waard.
Nu is het opmerkelijk, dat er twee
categorieën van inzendingen zijn; dat
zijn de wedstrijdprogramma's die mee
dingen naar een van de drie officiële
rozen, de persprijs en de zg. Chap-
lin-prijs, de prijs uitgeloofd door de
stad Montreux voor de omroep, die de
grappigste productie heeft ingezonden.
Op deze categorie van programma's is
natuurlijk in de allereerste plaats de
aandacht gevestigd, maar daartoe be
horen vaak helemaal niet de beste.
Die officiële inzendingen gaan nogal
eens mank aan de kwaal, dat ze zo
met opzet zijn gemaakt, zo met de be
doeling een goede gooi te doen naai
één van de prijzen. En dat maakt dik
wijls dat men juist iets teveel wil be
reiken, dat er van werkelijk amuse
ment niet of nauwelijks sprake is er.
dat de regisseur daardoor juist naast
de roos heeft geschoten. Dat hebben
we in het verleden herhaaldelijk kun-
nen zien.
De tweede categorie is die van inzen
dingen buiten mededinging en die zijn
dikwijls minder pretentieus en daar
door dus vaak beter geslaagd. Van
daar ook dat vertegenwoordigers var
omroepmaatsehappijen, de NTS heeft
hier de heer Beumer, vooral niet ver
zuimen om die programma's te gaan
zien.
Want dat is de andere kant van het
televisiefeest. De zakelijke kant. Het
ligt voor de hand dat een dergelijke
gebeurtenis moet uitgroeien tot een za
kelijke aangelegenheid, omdat er wei
nig mogelijkheden zijn om zoveel pro
gramma's te zien, doorgaans toch de
beste die een land op dit ogenblik
weet op te brengen. Alles wat maar
even kwaliteit heeft komt zeker in
verschillende landen op het scherm en
wat dat betreft liggen de mogelijkhe
den voor Engeland, Duitsland en Ame
rika natuurlijk altijd beter, omdat zij
een internationale productie leveren.
ZWITSERLAND
Terwijl het festival nog maar twee
dagen aan de gang is, is het natuurlijk
nog veel te vroeg om een voorspelling
te doen. Een voorspelling dus niet,
maar wel de constatering, dat Zwitser-
WASAUTOMATEN-PROSPECTUS NR. 15 Bij MIELE. GOUDSESINGEL 92. ROTTERDAM.
PITTSBURGH Gulf Oil Cor
poration voert al enige tijd
derhandelingen met
scheepswerven over de bouw van
(Advertentie)
GOED IDEE VOOR HET MENU
VAN MORGEN!
En niet alleen voor morgen, maar ook voor
volgende week. volgende maand
Want hier zijn twee over-heerlijke ge
rechten voor uw hoofdmaaltijd, die u al
tijd naar eigen smaak en voorkeur kunt
variëren. Honig Macaroni of Spaghetti!
Probeert
schotels, vooral, ii.
nu de aardappels minder
tijd
het
kwaliteit
U merkt meteen: e'en heerlijke
doorbreking van uw dagelijkse eetge
woonten! En Honig Macaroni of Spaghet
ti smaakt altijd anders. U kunt immers
alle fijne kruiden, tomaten en stukjes
vlees toevoegen. die u juist zo lekki
vindt. Macaroni en Spaghetti zijn ee
uitdaging aan uw keukenfantasie. Het
Honig-receptenboek met 120 macaroni-'
spaghetti-recepten zal u graag helpen!
zes tankschepen van 300.000 ton
elk. De schepen zullen elk twee
miljoen barrel ruwe olie kunnen
vervoeren. Voor het lossen van
de reuzen worden op het eiland
Whiddy in de Bantrybaai in het
zuidwesten van Ierland speciale
installaties gebouwd.
De olie zal daar via enorme opslag
plaatsen in tankers van ongeveer
80.000 ton worden overgeladen voor
vervoer naar de Europese raffinade
rijen van Gulf. De maatschappij
wacht, dat de installaties medio
gereed zullen zijn. De schepen zullen
in Koeweit en Nigeria kunnen worden
geladen.
De lengte van de schepen bedraagt
330 meter, de breedte 54 m. en de
diepgang 22 m. Hetladen en lossen
zal in minder dan 24 uur kunnen ge
schieden. De kruissnelheid bedraagt
knopen.
Bestel zo het receptenboek NEW YORK Een rechtbank in
..Uit de Honig keuken no 1" New York heeft bepaald dat zes Ame-
Plak op een briefkaart een plus-merk-rikaanse scheepvaartmaatschappijen de
i gezinspak Honig Macaroni Amerikaanse regering een bedrag
of Spaghetti.
Frankeer 75 ct. aan Postzegels extra.
Vermeld duidelijk naam en adres.
Zend de kaart aan: HONIG keuken,
postbus 45 D, Koog a/d Zaan.
Per briefkaart slechts één boekje aan
vragen.
schuldig zijn van 25 miljoen dollar aan
niet-betaalde belasting. De betrokken
maatschappijen, die beheerst worden
door de Griekse reder Stavros Niar-
chos, hebben zich bij deze uitspraak
neergelegd.
land op dit ogenblik leidt. Zwitserland
heeft al een paar keer voor een goede
produktie weten te zorgen en ook dit
keer bracht het een idee op het
scherm, dat veruit het beste is ge
weest. Het gegeven is simpel; een kan.
toorbediende, die dagelijks alle moge
lijke lieden aan zijn loket voorbij ziet
gaan, droomt allerlei prettige zaken.
Zaken die door de producer worden
gerealiseerd wanneer tussen twaalf en
twee de loketbediende zijn dagelijkse
wandeling door de stad maakt, een
leuke vrouw ontmoet, die hem tot
wezenlijke fantasieën brengt. Hij
komt in een situatie waarin hij weer
in de schoolbanken zit en de juffrouw
over de liefde zingt; een overwachte
skivacantie past in dit beeld, kortom
het is een afwisseling van verbeelding
en werkelijkheid waarin geen woord
wordt gesproken. Veertig minuten
lang muziek en dans en zang en dat
maakt deze productie meteen voor alle
kijkers verstaanbaar en maakt de ver
velende ondertiteling overbodig.
Ondertitels waren wel nodig in de
Zweede Lars Ekborg show, gebouwd
rond de figuur van de in Zweden zeer
populaire zanger Lars Ekborg. Het is
een aaneenschakeling van liedjes en
schetsjes en dat laatste nu maakt een
dergelijke productie voor inzending
minder geschikt; men moet zijn toe
vlucht nemen tot ondertiteling. En dat
is toch een handicap voor het beoorde
len van het tekstgedeelte van eer.
show. Overigens is het weer terugha
len- van een oude vedette, in tweeërlei
opzichten oud, als Zarah Leander wel
een waagstuk. Men ontkomt dan niet
aan de herinnering van vroeger filmop
treden van deze actrice in omstreden
Ufa-films. Maar de Zweden hebben
het dit jaar met hun Zarah Leander
toch niet kunnen halen, terwijl ze in
het verleden tot zeer bizondere
prijswinnende inzendingen zijn geko
men. Bijzonderheid: productie en re
gie was dit jaar in handen van Karin
Falck, de echtgenote van de succesvol-
Alecke Falck, die verantwoordelijk
was voor die prijswinnende inzendin
gen als enige jaren geleden „Kaskade'
met Sarah Maugham.
Vermeldenswaard is toch ook een
inzending van het zgn. Zweites
Deutsches Fernsehen ZDF, dat
„show zonder kader" heeft ingezon
den. Het thema is de moderne jeugd
in haar hoop, verwachtingen en te
leurstellingen, uitgebeeld in een aan
eenschakeling van liedjes tegen een
avant-gardistiscli decor, waarin o.a. op
treden Nana Mouskouri, Jean-Claude
Pascal en Ilonka Theis, namen die in,
de internationale amusementswereld j
wel wat betekenen.
JURY'S
Het aanwijzen van de prijswinnaars
is elk jaar weer een vrij moeilijke
zaak geweest, ook al omdat er natuur
lijk landen zijn die niet kunnen zet
ten, dat ze nimmer in de prijzen zijn
gevallen. Het vorige jaar kreeg Frank
rijk eindelijk een derde prijs en er
werd hardnekkig beweerd, dat Frank
rijk ook wel eens aan de beurt moest
komen. Het betrof een productie van
Jean Christophe Averty, die een geraf
fineerd stuk werk afleverde, waarin
alle mogelijkheden van het televisie
medium werden uitgebuit. Een inzen
ding die eigenlijk zijn tijd ver vooruit
is en die door een groot publiek niet
wordt gewaardeerd. Wat geeft het pu
bliek, wat geven de kijkers thuis om
al die mooie technische grapjes, die
vragen terecht om ontspanning en dan
hoeft niet zo hoog gegrepen te wor
den.
Wat de techniek-Averty eigenlijk is
valt op te maken uit de NTS-inzen-
ding van dit jaar, de AVRO-produetie
„Hoofdstuk 6" van Bob Rooyens, die
Nederland maar een matige critiek
heeft gekregen. Voor sommigen was
het het wel, maar de meeste kijkers
zullen er niet al te veel van hebben
begrepen. Dat betekent natuurlijk niet
dat een dergelijke vormgeving niet
goed zou zijn. Zij is echter niét accep
tabel voor een miljoenenpubliek. Daar-
is het toch wel met enige spanning
dat uitgekeken wordt naar dinsdag,
waarop de Nederlandse inzending aan
bod komt. Wordt de nadruk in de jury
gelegd op de „ontspanning" dan is de!
kans waarschijnlijk niet bijzonder i
groot, dat er een roos in Nederland!
kan worden geplant.
Dan is er de persjury, die dit jaar
uit 35 man bestaat. Dat is ongeveer
vijfde van het contingent persmen
sen dat naar Montreux is gekomen. In
een Zwitserse krant werd in een mooi
kadertje al meegedeeld, dat het kleine
Nederland waar haal het grote j
Zwitserland het vandaan om zo over:
Nederland te schrijven met zes|
journalisten (w.o. overigens niet de I
schrijver van deze correspondenties)
in die jury vertegenwoordigd is.
De Engelsen weigeren elk jaar op
nieuw om zich voor jurering beschik-1
baar te stellen op grond van de nogal
logische overwegingen dat het gaat 1
ZAKELIJKE
BELANGEN EN
ARTISTIEKE
UITSCHIETERS
om de officiële prijzen en dat daar
door die persprijs maar een soort poe
delprijs wordt, een erkenning waar
geen enkele waarde aan wordt verbon
den. Geen omroepmaatschappij, die
geen gouden, zilveren of bronzen roos
wint is bijzonder verguld met deze
persprijs. Maar het-hoort erbij als een
van de overbodige dingen die moeilijk
af te schaffen zijn.
SCHIPHOL De beroemde
Amerikaanse zangeres met het
lange, losse zwarte haar, Joan
Baez, mag tot haar spijt niet in
Polen en Rusland optreden. Zij
vertelde dat gistermiddag na haar
aankomst uit Londen op Schiphol.
Joan Baez is leidster van een dis-
cussieschool in Californie, die geweld
loosheid voorstaat. Met Pasen liep zij
in een protestmars te Düsseldorf mee.
Zij is de dochter van een Britse
moeder en een Mexicaanse vader. Hoe
wel zij een blanke huid heeft, moest
ze in Californië, waar ze haar jeugd
doorbracht, toch gescheiden van de
blanke bevolking leven.
Met haar stem en haar gitaar vecht
zij tegen alles wat zij in de wereld als
onrechtvaardig beschouwt. Grote faam
kreeg zij door haar volksliedjes en
protestsongs tegen rassendiscrimina
tie en oorlog.
Op haar Europese toernee door acht
landen blijft Joan Baez twee dagen in
Nederland. Vanavond zal de VARA-tv
in de Expo-hal te Hilversum twee
programma's van haar opnemen.
Weer twee Britse
piratenzenders
in de ether
LONDEN. Engeland krijgt er bin
nenkort twee piratenzenders bij: Radio
Engeland en Britain Radio. Ze zullen
allebei gaan opereren vanaf het 480 ton
metende schip Patricia, dat voor de kust,
van Essex zal gaan liggen. De zenders,
die geheel Groot-Brittannië moeten be
strijken. zullen 24 uur per etmaal in
de lucht zijn.
Twee andere Britse piratenzenders,
Radio London en Radio Caroline, zijn al
geruime tijd in de ether.
In antwoord op vragen uit het Lager
huis heeft de Britse minister van PTT,
Anthony Wedgwood, meegedeeld, dat hij
op het ogenblik niet tegen de piraten
ken optreden, maar dat binnen afzienba
re tijd wetsontwerpen zullen worden in
gediend, waardoor de uitzendingen kun
nen worden .verhinderd.
Cup-finale van
bekerwinnaars
ook op tv
HILVERSUM De NTS zal donder
dag 5 mei de finale van het tornooi
om de Europa-cup voor bekerwinnaars
tussen Liverpool en Borussia Dortmund
uitzenden.
De vier Nederlandse clubs, die dezelfde
dag in de halve finales om de KNVB-
beker spelen, zijn bereid gevonden hun
wedstrijden naar een ander tijdstip te
verschuiven.
De finale te Glasgow komt 1
tot 9.15 uur via Nederland 1 op het
scherm met commentaar van Koen Ver-
hoeff.
Eerder kreeg de NTS toestemming de
finale van het tornooi om de Europa
cup voor landskampioenen te Brussel op
11 mei uit te zenden.
VANAVOND TE HOREN
Nederland 1 VPRO
7.35 uur Portret van een sportman: de tennisser
Tom Okker.
8.20 uur Een ton d'r op; kunstenaars willen „ton
van Luns" verdubbelen.
8.50 uur Wacht 's even Zuidafrikaanse show.
9.40 uur Politiek bekeken.
10.10 uur De Gouden Roos van Montreux.
Nederland 2 NTS
Onze man in Keulen.
VANAVOND fE ZIEN
Hilversum I NCRV
8.00 uur Trio Dick Schallies.
8.15 uur Symfonie nr. 2 in c kl. t., A. Bruckner.
9.20 uur De vakbeweging in Afrika.
9.35 uur Mat Matthews Strings.
Hilversum Tl VARA
8.05 uur Trammelant in Loeren aan de Hor.
9.15 uur Boy's Big Band.
9.40 uur Alle negen!
10.15 uur Ik loop door het land; zonnige avonturen
,rré
John ie Carré
YictorGollanaJII
66
„Wat er ook gebeuren mag'', zei Fiedler, „wees niet
bezorgd. Het komt allemaal in orde, begrijp je?" Zijn stem
was zeer nadrukkelijk, zijn slanke hand rustte op Leamas'
arm. „Misschien moet je voor een korte tijd op jezelf
passen, maar lang zal dat niet duren, begrijp je?" vroeg hij
weer.
„Nee, en daar je niet van plan schijnt te zijn me iets te
vertellen, zal ik maar afwachten en zien wat ervan komt.
Maar maak je niet al te druk over mijn huid, Fiedler". Hij
bewoog zijn arm, maar Fiedlers hand hield hem nog steeds
vast. Leamas had er een hekel aan aangeraakt te worden.
„Ken je Mundt?" vroeg Fiedler. „Heb je van hem ge
hoord?"
„We hebben over Mundt gesproken, niet?"
„Ja," herhaalde Fiedler, „we hebben over hem gespro
ken. Hij schiet eerst en stelt dan pas vragen. Het afschrik
kende principe. Het is een eigenaardig systeem bij een
beroep waarin vragen altijd belangrijker geacht worden
dan schieten." Leamas wist wat Fiedler hem vertellen
wilde. „Het is een eigenaardig systeem, tenzij je bang bent
voor de antwoorden." vervolgde Fiedler fluisterend.
Leamas wachtte. Na een ogenblik zei Fiedler:
„Hij heeft nog nooit eerder zelf aan de ondervragingen
deelgenomen. Voordien heeft hij dat altijd aan mij overge
laten. Hij placht tegen me te zeggen: „Ondervraag jij ze
maar, Jens, dat kan niemand zo goed als jij. Ik zal ze wel
vangen en laat jij ze maar zingen." Hij placht te zeggen
dat mensen die zich met de contraspionage bezighouden,
vergeleken kunnen worden met schilders ze hebben een
man met een hamer nodig die achter hen staat om toe te
slaan wanneer ze hun werk beëindigd hebben, anders ver
geten ze wat ze eigenlijk wilden bereiken. „Ik zal je hamer
wel zijn," zei hij dan. Eerst was het een grap tussen ons
beiden, maar daarna werd het belangrijk; toen hij begon
ze te doden, ze te doden nog voor ze gezongen
hadden, net zoals je zei, één hier,- één daar, neer
geschoten of vermoord. Ik vroeg hem, ik smeekte hem:
„Waarom arresteer je ze niet? Waarom geef je ze mij niet
een maand of twee? Wat heb je aan ze als ze dood zijn?"
Hij schudde alleen maar zijn hoofd en zei dat er een wet
was die eiste dat distels werden neergemaaid voor ze
konden bloeien. Ik 'had het gevoel dat hij dat antwoord al
had voorbereid voor ik ooit de vraag gesteld had. Hij is
een goed operateur, heel goed. Hij heeft bij de Abteilung
wonderen verrioht, dat weet je. Hij heeft er theoriën over;
drinkt koffie niets anders alleen maar koffie, de hele
tijd door. Hij zegt dat Duitsers te veel aan zelfbeschouwing
doen om goede agenten te zijn en dat het allemaal uitkomt
in de contraspionage. Hij zegt dat de mensen van die dienst
zijn als wolven die aan kale botten knagen die moet je
van ze afnemen en ze naar een nieuwe prooi laten zoeken
en dat zie ik ook allemaal wel in, ik weet wat hij
bedoelt. Maar hij is te ver gegaan. Waarom heeft hij
Viereck gedood? Waarom heeft hij hem mij afgenomen?
Viereck was een verse prooi, we hadden nog niet eens het
vlees van de botten gehaald, zie je. Dus waarom nam hij
mij die af? Waarom, Leamas, waarom?" De hand die op
Leamas' arm lag hield deze thans in een vaste greep: in het
volslagen donker van de wagen was Leamas zich bewust
van de ontstellende heftigheid van Fiedlers gemoedsbewe
ging.
„Nacht en dag heb ik erover nagedacht. Vanaf het ogen
blik dat Viereck werd neergeschoten heb ik naar een reden
gezocht. Eerst scheen het ongelooflijk. Ik zei tegen mezelf
dat ik jaloers was, dat het werk me naar mijn hoofd steeg,
dat ik achter iedere boom verraad zag; zo worden we, de
mensen van onze wereld. Maar ik kon het niet laten,
Leamas, ik moest het antwoord weten. Voordien waren er
ook al zulke dingen gebeurd. Hij was bang hij was bang
dat we er een zouden vangen die te veel zou kunnen
zeggen!"
„Wat zeg je nou toch? Je bent niet goed bij je hoofd,"
zei Leamas met.een spoor van angst in zijn stem.
„ïlet klopte allemaal te goed, zie je. Mundt ontsnapte te
gemakkelijk uit Engeland, dat heb je me zelf verteld. En
wat zei Guillam tegen je? Hij zei dat ze hem niet wilden
pakken! Waarom niet? Ik zal het je zeggen hij werkte
voor hen, ze hadden hem te pakken gekregen en naar hun
hand gezet en dat was de prijs voor zijn vrijheid dat en
het geld dat ze hem betaalden."
Wordt vervolgd
lannchens Wacht-
Hein:
ade; Dornröschens Braut-
fahrt; Japanischer Laternen-
Straszensere-
hapsodie uit
d die Nachti-
gaü"; Nachtfalter uit de Tlvoll
Suite: Pag uit de sultt ..Ex-
ins Gestern". Eh cum-
pari; Honeysuckle rose; Moltlê
moi. moitié toi; Louisville
Lou: Night and day: Golden
ai; El t^colote; Beautiful
Something wonderful;
we snail walk through the val
ley: Te quiero y vole: Chero-
Swingi Salt penauts: De-
Klaai
Hes 30 en herh. les 29). VPRO:
19.35 Portret van een sport
man. 20.20 Reportage van een
veiling. 20.50 Zuidafrikaanse
show. 21.40 Programma over
NTS: 22.10 De 6e Gouden Roos
.40—22.46
NTS: 22 20—22 25 Journaal
j It MHO
I >ioi«.i:\
huisvrouw. 3.35 Waters
muzlekprogr. 1.1 .(X
Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw, 12.30 Nieuws 12 40
praatje. 13.05 K!
13 45 Voor de vrouw. NCRV:
15 Amusementsmuziek (gr.).
15.30 Samenzang: geestelijke
liederen. 16.00 Radio kameror
kest. 16.35 Stereo: NCRV-Vo-
caal ensemble en solisten. 17.00
Voor de jeugd. 17.15 Italiaans
kinderkoor (gr.). 17.10 Lichte
orkestmuz. (gr.). 1750 Sport ru
briek. 18.10 Stereo: Metropole
orkest. 18.40 Voor de t winti-
7.00 Nieuws en ochtendgym
nastiek. 7.20 Lichte gram.
VPRO: 7.50 Dagopening.
AVRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte
gram. (8.25-8.30 Voor de
huisvrouw). 8.45 Morgenwij
ding. Aansluitend. klas»,
gram.muz. 9.0a Operafnagmen-
ten (gr.). 9.40 Lichte gram.
voor oudere luisteraars. 10.00
Vcor dc kleuter* in.10 Lichte
gram. (Om 11.00-11.02 Nle
;u ln-
maal. 13.30 Ne-
13.55 Voor dc vrouw. 14.10 How-
land in Holland: gevarieerd
progr. (herh. van dinsdag
avond Jl.). 15.20 Moderne
jram. 16.00 Nieuws. 16.02 Voor-
Nieuws. 9X12 Gevar. muzlek
progr. (Om 10.00 (en 11.00
Nieuws). 12.00 Nieuws. 12.02 Ac
tualiteiten. 12.05 licht orgelspel
13.05 GEvar. muzlekprogr.
(opn.). 14.00 Nieuws. 14.02 Actu
aliteiten. 14.05 Lichte gram. en
tips voor dc vrouw. 15.00
Niéuws. 15.02 Actualiteiten.
15.06 Gevar. gram. 16.00
Nieuws. 16.02 Actualiteiten.
16.05 Voor tieners. 17.00
Nieuws. 17.02 Actualiteiten.
17.05-18.00 Gevar. platenprogr.
TELEVISIE