TV m RADIO Dirigent Charles de Wolff stemde dadelijk voor en KEUKENHOF LISSE 'Pickles kreeg 'beloning voor j beker-vondst Driehonderdduizend platen rolden hun nieuwe huis in Spion aan de muur Miele er is geen betere! WOENSDAG 6 APRIL_1966 Simon van Collem naar KRO-tv? (Vai knon van Collem. die sinds jaren bij de PRO-televisie ..De oude draaidoos'' lesenteert, niet ingenomen met de be- leming van Jan Blokker als producer- (esentator van een nieuwe filmrubriek leschoeid op oude VARA-leest) bij deze Voor hem zou het aanleiding zijn. op- euw elders emplooi te gaan zoeken, mon van Collem onderhandelt op het (enblik met de KRO-televisie in ver bid met het voeren van een speciale Imrubriek. In het vorige seizoen, toen i VPRO zijn aantal uitzendingen met pe oude draaidoos" drastisch besnoeide, »eft hij daar al ontslag genomen, een kluit dat hij later weer introk. Koningin Elisabeth eerste „in kleur"1 iLONDEN Als in de herfst van 1967 f Britse BBC met kleurentelevisie gaat rlinnen (zoals het plan luidt) zal het ereerste kleurenbeeld dat men krijgt i zien, dat van koningin Elisabeth zijn. e vorstin heeft toegezegd dat zij de (ficiële „opening" van het kleurenpro- •amma zal verrichten. Geen omroepster jl haar op dat moment in het beeld »orgaan. Edwin Rutten in AVRO-shows iliiLVERSUM De tienerzanger Ed- in Rutten zal twee televisieshows gaan faken voor de AVRO. Hij zal daarin Jiddelpunt van de activiteiten op mu- ek en zang zijn. Meer wil hij niet doen. omdat zijn üdies hem dat niet toelaten, want hij lerkt ook al mee aan het derde radiopro- famma en wel met een uitzending van Itme en blues. Mattheusvoor 't eerst op tv „Je moet met de tijd meegaan (Vai tv-redactie) JkuwsJt**huid? Babyderm-zeep TK GEEF HET TOE: het be- stuur van de Nederlandse Bachvereniging was het niet di rect eens over televisie-uitzending van de Mattheus Passion. Er wa ren stemmen tegen en de argu menten daarvoor begrijp ik ook wel: de intieme, ik zou haast zeg gen: geheiligde sfeer die de tra ditionele uitvoering op de Goede Vrijdag teweegbrengt in de Naar- dense kerk wordt erdoor verbro ken. in zekere zin." Charles de Wolff. 33 jaar oud en als dirigent van de Ned. Bach vereniging opvolger van dr. An- thon van der Horst, verwisselt zijn jasje, dat hij speciaal voor de fo to heeft aangetrokken, weer voor een trui, eer hij verder gaat met zijn nadenkend betoog. „Maar je moet met je tijd meegaan", zegt hij dan, „in Duitsland hebben ze het ook aangedurfd: daar zijn het Welh- nachtsoratorium en de Johannes Passion voor de televisie uitgevoerd. Wij moe- ten niet achterblijven... en ik ben blij dat de kerkelijke uitvoering is gekozen.; want voor deze muziek is de kerk juist de meest geëigende plaats". ..Neen. helemaal onverwacht kwam het verzoek van de AVRO niet. Ik had zo i het idee. dat de televisie vroeg of Iaat j wel eens zou komen en daarom is er vorig najaar al in het bestuur van de Bachvereniging over gesproken. Geluk kig maar, want toen de heer Lugtenburg er tenslotte over begon, was het bestuur] het er al over eens: doen! Die gedachte werd nog versterkt nadat de AVRO ons' had verzekerd dat er van de camera's niet zoveel te merken zou zijn en de belichting constant zou blijven. Want na tuurlijk zijn dat afleidende zaken: af en aan rijdende camera's en aldoor lichtwis selingen. dat zou de concentratie kunnen verbreken. Ik geloof niet. dat we daar voor nu bezorgd behoeven te zijn". Zonder reclame Dubbend over dc grote uitvoering zegt hij: „Is het niet merkwaardig, dat er nooit reclame voor wordt gemaakt? Geen aanplakbiljetten, geen adverten ties, niets! En toch is de kerk ieder jaar stampvol." In de achterkamer speelt zijn vijfjari ge zoontje ijverig met een electrisch treintje onder de openstaande vleugel, onder het starre oog van Bach's borst beeld, dat de fotograaf zo passend vond als decoratie in de opname. Mammie moet de transformator in het stopcontact steken en het kind begint toegewijd, met enthousiaste geluidjes, zijn wagentjes te rangeren. Ja, dat enorme borstbeeld. Vroeger stond het in de werkkamer van Anthon van der Horst en het is nog afkomstig van de zanger Johan Messchaert... „Ik leerde Van der Horst kennen in Amsterdam", praat Charles de Wolff ver der. „ik had in '52 eindexamen gedaan aan het Utrechtse conservatorium, theo rie en orgel, en ik ging toen bij hem Dzjès zien met Pim 1 Vanavond gaat het in NCRV's „Dzjes zien" (Ned. 1, 7.35 lur) vooral om jazz op twee piano's. Het samenspel van Lenny Drew en Johnny Lewis wordt afgewisseld met het ptreden van Rita Reys en het Trio Pim Jacobs. De volgende programma's „Dzjès zien" zullen komen lit het splinternieuwe etablissement Go Go, dat Pim en tita (voor een groot deel met eigen handen!) in Oud- joosdrecht hebben ingericht, heel romantisch in de Wilgen- loek aan de Funtusplas. Het wordt, vertelt Rita als ze met haar man even zit uit ie rusten op een paar hoge krukken, een soort zomerbasis. h de winter reizen we al genoeg. Go Go is bedoeld voor rustig wil komen luisteren naar Rita en het Trio: andere soorten vermaak is er voldoende gelegenheid Loosdrecht!' 'DUO De club is gisteravond geopend en zaterdag volgt het erste optreden. Wie er niet zelf heen gaat. kan straks via e NCRV-televisie nog dikwijls binnenkijken. U mag de lente niet missen. LONDEN Pickles, de hond die be roemd werd omdat hij de gestolen we- reldvoetbalbeker heeft teruggevonden, )eeft gisteren zijn beloning gekregen. De iheque voor drieduizend pond sterling dertigduizend gulden werd Higd aan zijn baas. de 26-jarige pavid Corbett. Hij heeft nog eenzelfde .Dedrag tegoed, als alle uitgeloofde belo ningen worden uitbetaald. leeft Pickles had, zoals (Va e radio- en tv-redactie) HILVERSUM Ze rolden natuurlijk niet zelf, maar op de wielen van bestel wagens van de NRU naar hun nieuwe huis: 150.000 78-toeren platen, 60.000 45-toeren platen, 50.000 LP's, in ge zelschap van 80.000 magnetofoonbanden en het complete geluidenarchief van de omroep met een assortiment van 10.000. Dat was een gesjouw en gerij waarmee zes weken tijd gemoeid was, maar nu is het een feit: de fonotheek. nieuw ge bouwd op het ook nieuwe Omroepkwar- tier, heeft alles binnen. Deze hele geweldige inventaris kwam in vijf verschillende plaatsen, o.a. uit de AVRO-studio die de platenvoorraad herbergde en uit een oude bunker, waar de kostbaarste verzamelingen veilig wa ren gesteld, want bij dit alles behoort ook nog het historisch archief met dui zenden onvervangbare en dus heel waar devolle opnamen. De NRU blaast er eventjes van uit, want het ding van het derde radioprogramma (voorlopig) gevestigd. Langzamerhand nadert dit eerste officiële huis op het terrein aan de Insulindeweg (waar de NTS ook bouwt aan zijn studiocomplex en waar Studio A nog altijd provisorisch is ingericht in de eigenlijke decor- en montagehal!) zijn voltooiing. Is het helemaal klaar, dan wordt het terrein rondom geordend en volgt de plechtige ingebruikneming. Commentaar Ontmoetingen In de rubriek Galerij liet de KRO gisteravond een enkel fragment zien van de nieuwe speelfilm van Fons Radema kers „De dans van de reiger". Men kreeg een aardige indruk van massaregie en karwei van jewelste. I men kon nader kennismaken met de uwe. heel-zakelijke gebouw Franse acteur Jean Dessailly die naast op. Zoals we al eerder heb-1 de Zweedse actrice Gunnel Lindblom de tuaia iui.ii weet, de gou-;ben gemeld, bestaat dit gebouw dat de hoofdrol speelt. Jean babbelde er vrolijk *!en beker een week nadat hij was gesto- j vervelende naam Mufotheek (er wordt op los. Gunnel had daar wat meer moei- len teruggevonden in een tuin waar deze,gezocht naar een betere') draagt, uit een te mee maar beiden hadden niet al te ag begraven. middenstuk en twee vleugels. De ene veel te vertellen. Fragmenten uit belang- Er is over de beloning heel wat te vleugel heeft een tijdje geleden de dure rijke ftims waarin zij eerder optraden "Joen geweest, want ook de voorzitter en omvangrijke muziekbibliotheek van illustreerden wat zij ons lieten weten: van de Britse voetbalassociatie, Joe Me- de NRU ontvangen en de andere wordtjean houdt veel meer van toneel dan *rs. had haar opgeëist. Hij had immers nu met de platen en banden netjes inge- van fi]m en Gunnel heeft grote bewon- Det deksel van de beker toegezonden ge- richt Het duurt nog wel eventjes. eer|dering VQOr auteur.regisseur Ingmar tregen en dat had hij aan de politie d» allemaal voor de gr;ijp JclaarJjgt ^En Bergmann. Maar beiden hebben met heel veel enthousiasme meegewerkt aan de Nederlandse film. Fons Rademakers kwam zelf ook even in 't woord: ook hij toonde zich tevre- montageruimtë voor uitzen-d^"_r?et..d5_f,a.n° va-n zaken bij de op- In die tijd maakte dr. Van der Horst hem warm voor dirigeren en gaf hem les daarin. Daarna volgde Charles de Wolff de internationale dirigentencursns van de NRU: „Mijn eerste optreden in het openbaar als dirigent van hier in Enschede. De Mattheus Passion...!" Er volgden gastdirecties bij het Over ijssels Orkest, het Gelders het het Noor delijk Filharmonisch Orkest. Daarna een vaste aanstelling als dirigent van het Bekkers koor in Groningen en op 1 sep tember 1965 de benoeming tot vaste di rigent van het Noordelijk Filharmonisch Orkest. In vuur Bij het vertellen over „zijn" orkest raakt de jonge dirigent helemaal in men weet in „Holland" te weinig Groningen af. Een bloeiend muziek- i heerst daar en het NFO is het oudste van onze grote orkesten, het- bestond al een kwarteeuw voor het Con certgebouworkest.... Toch is De Wolff ook organist geble- ;n: wekelijks bespeelt hij in de gerefor meerde kerk in zijn woonplaats (Ensche de) het orgel en in drie jaren won hij achtereenvolgens als organist de 2e, 4e le prijs op het Gaudeamus Concours r hedendaagse muziek. Al houdt hij door John ie Carré s, 0 Victor Om zes uur op „Ja. alles bij elkaar genomen heb ik wel een druk bestaan. Ik ben dus diri gent en artistiek leider van het NFO, dirigent van het Bekker-koor en van de Ned. Bachvereniging. organist in kerk en dan moet ik dagelijks tijd houden om te studeren. Maar ik sta elke morgen om zes uur op daarvoor, dat doe ik al jaren. En om twaalf uur ga ik naar bed. Veel interviews vallen mij niet toe. Nauwelijks komt er eens een journalist praten, maar dat hoeft ook niet. Laat mij maar rustig mijn gang gaan, zo vroeg in de belangstelling komen is nergens goed Dit is geen valse, maar oprechte bescheidenheid. Charles de Wolff is ze ker wel blij met zijn successen, maar hij is zich ervan bewust nog aan het begin van zijn loopbaan te staan, zijn carric nog te moeten opbouwen. Toch, nu hij straks onder het licht x de televisielampen in elke huiskamer kan binnenkomen, vonden wij het juist, u iets van hem te vertellen. O neen, hij maakt zich geen zenuwen over lampen en camera's: „Ik zal ze waarschijnlijk niet eens zien, Ik bepaal me uitsluitend tot de muzek en hoe z« het beeld uitzenden, daar bemoei ik m< niet mee, daarvoor heb ik alle vertrou- in de vakmensen, die in Naarden komen. Ik heb daar overigens alle respect voor... ik zou in zo'n heel erg lange uitzending denk eens aan: van half elf tot half een en van twee tot vier uur! niet graag de beeldregie vo dat wordt een opgave, hoor!" De beeldregie wordt verzorgd door Fred Bosman, die zijn sporen heeft ver diend in de veel-gapprecieerde muziekse rie „Rondo Symfonico" welke de AVRO heeft uitgezonden. Er zullen op Goede Vrijdag vijf camera's werken in orkestrale begeleiding zorgen en dat de solisten zijn: Elly Ameling, Aafje Hey- nis. Tom Brand, Naan Pöld. Bernard Kruysen en Peter van der Bilt. En na tuurlijk hoort u koren van de Ned. Bach vereniging. Toch zal. bij al deze voortreffelijke medewerkers, de bezieling voor de uit voering moeten uitgaan van de man di< de dirigeerstok in de hand heeft en aar wie de eer te beurt valt. de eerstt televisieuitzending van de Mattheus Pas sion te leiden. Charles de Wolff begin carrière.... VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 NCRV 7.05 uur Franse les. 7.35 uur Dzjès zien. 8.20 uur aflevering van The Hillbillies: ,,Het tuin- 8.45 uur gesprek over jeugd en gemg. 9.35 uur aflevering van het feuilleton Huwelijksvoor waarden: ,,Het oude vriendinnetje". 10.30 uur dagsluiting „Op weg naar Pasen". Ned. 2 NTS en VARA 8.01 uur aflevering van „De diamanten van Palinos". 8.55 uur herhaling van de speelfilm ,,De geheimzin nige dubbelganger", op 22 september jl. vanwege een voetbalwedstrijd op het eerste net door weinigen gezien. VANAVOND TE HOREN Hilve i i NCRV 7.30 uur het Middelburgs Kamerkoor zingt. 8.00 uur uitvoering van de Markus Passion van Bach. 9.55 uur Passieliederen door kinderkoor. 10.15 uur Passie-stonde. 11.15 uur nieuwe klassieke platen. tfihvrsmn 11 VARA 7.10 uur jazzmuziek. 7.30 uur kunstrubriek. 8.05 uur Trammelant in Loeren 9.15 uur optreden van Malando 9.45 uur programma over het i het verkeer. 10.50 uur muziekrevue (serieus). 11.25 uur optreden van het Quartetto Italiano. an de Hor. i zijn orkest, enselijk gedrag 50 Hij had wel moeten toestemmen, je kunt je uit het grote gevpcht niet terugtrekken als al de voorbereidende scher mutselingen al voor je uitgevochten zijn. „Eén ding kan ik je verzekeren: het is het waard. Het if het waard voor ons speciale belang, Alec. Zorg dat je in leven blijft en we zullen een grote overwinning hebben behaald." Hij geloofde niet dat hij tegen marteling bestand zou zijn. Hij herinnerde zich een boek van Koestier waarin de oude revolutionair zich tegen marteling gehard had door brandende lucifers tegen zijn vingers te houden. Veel had hij niet gelezen, maar dit wel en hij herinnerde het zich nog steeds. Het was bijna donker toen ze op Tempelhof landden. Leamas keek toe hoe de lichten van Berlijn naar boven schenen te komen om ihen te ontvangen, voelde de bon# toen de machine de grond raakte en zag de douane- en immigratiebeambten uit het halfonkder naar voren ko men. Een ogenblik was Leamas bevreesd dat de een of andere vroegere kennis hem op de luchthaven zou herkennen. Terwijl ze naast elkaar liepen. Peters en hij, door de eindeloze gangen, langs de oppervlakkige douane- en pas poortcontroles, en er nog steeds geen enkel gezicht in herkenning in zijn richting werd gedraaid, realiseerde hij zich dat die vrees in werkelijkheid hoop was geweest; hoop dat op de een of andere manier zijn stilzwijgend besluit om door te zetten door de omstandigheden zou worden verhin derd. Het viel hem op dat Peters nu niet langer deed alsof hij hem niet kende, het was alsof Peters West-Berlijn als veilige grond beschouwde, waar oplettendheid en waak zaamheid wel wat verslappen mochten, als niet meer dan een technisch tussenstation naar het Oosten. Ze liepen door de grote ontvangsthal naar de hoofduitgang, toen Peter# plotseling van idee scheen te veranderen, ineens een ande re richting insloeg en Leamas door een kleinere zijuitgang voerde die uitkwam op een parkeer- en taxi-standplaats. Daar scheen Peters een ogenblik te aarzelen, hij bleef staan onder de lamp boven de deur, toen zette hij zijn handkoffer naast zich neer op de grond, nam bedaard de krant van onder zijn arm, vouwde deze op, stopte haar in de linker zijzak van zijn regenjas en nam zijn handkoffei weer op. Onmiddellijk werden er vanuit de richting van da autoparkeerplaats twee koplampen aangestoken, toen ge dimd en weer uitgeschakeld. „Kom mee," zei Peters en begon vlug het plein over te steken, terwijl Leamas wat langzamer volgde. Toen ze de eerste rij wagens naderden werd het aohterportier van een zwarte Mercedes van binnen uit geopend en het instaplicht ging aan. Peters, die een meter of tien op Leamas vooruit was, ging snel naar de wagen, sprak zachtjes tegen de chauffeur en riep toen tegen Leamas: „Hier is de wagen. Schiet een beetje op." Het was een oude Mercedes 180 en hij stapte in zonder een woord te zeggen. Peters ging naast hem achterin zitten. Terwijl ze wegreden haalden ze een kleine DKW in waarin twee mannen voorin zaten. Twintig meter verder de weg op was een telefooncel. Er stond een man in de cel te spreken en hij ging ermee door terwijl hij naar hen keek toen ze voorbijreden. Leamas keek door de achterruit en zag dac de DKW hen volgde. Een hele ontvangst, zei hij bij zichzelf. Ze reden zeer kalm. Leamas zat met zijn handen op zijn knieën recht voor zich uit te kijken. Hij wilde Berlijn die avond niet zien. Dit was zijn laatste kans, dat wist hij- Zoals hij nu zat kon hij de rand van zijn rechterhand gebruiken om het uitsteeksel van Peters' strottehoofd te verbrijzelen. Hij kon uit de wagen springen en zigzaggend wegrennen om de kogels uit de volgwagen te ontgaan. Hij zou vrij zijn er waren mensen in Berlijn die voor hem zouden zorgen hij kon ontsnappen. Hij deed niets. Wordt vervolgd i NRU putten de politie dat allemaal jemeld. Zijn aanspraken werden echter zo moet het zijn. want alle Hilver 'erworpen, zodat Corbett de eindover- omroeporganisaties. de regionale winning in een advocatenstrijd boekte pen. Wereldomroep. NTS XTDT De beker was verzekerd voor dertigdui-1 uit deze fonotheek. :end pond sterling of driehonderddui- Zoals u weet. is in dit gebouw ook de rtudl0- "00r namen, evenals de Joegoslaaf die hem I terzijde stond in het werk aan een van !de stranden van zijn vaderland. Enny MoJ.s-de Leeuwe liet ons op nieuw bijzonder genieten van haar ta lent voor het spelen van monologen. De manier waarop zij de beide „Falkland- jes" vertellend uitbeeldde, was kostelijk. Een heel ander soort kunst in weer i een heel andere ontmoeting toonde de Duitse clown Nuk. meester op vele mu- ziekinstrumenten. Aan de lachende bij- I val op de achtergrond te horen had hij VRAAG WASAUTOM»tcN-PROSPECTUS NR. 15 BI] MIELE. GGUDSESINGEL S zijn Nederlandse opnamen gemaakt voor een kinderpubliek, hetgeen wel een be paald cachet aan de voorstelling gaf. Zijn kunst staat op behoorlijk niveau, maar evenaart die van zijn idool Grock zeker (nog) niet. De maandelijkse ontmoetingen in het Haagse perscentrum Nieuwspoort bleven wat aan de matte kant. De policiti be vinden zich in het vacuum, dat onher roepelijk volgt op een tijd van spanning zoals die direct na de verkiezingen ont stond Er werd wat gepraat over partijenstelsel en even geknipoogd de belastingverlaging, maar zeer belang wekkende zaken kregen we ditmaal niet te horen. De KRO-radio had vroeger op de avond een interview met dr. Jef Last, die zich op de verkiezingslijst van de provo's in Amsterdam heeft laten plaat sen. Hij verklaarde dit' te hebben ge daan niet omdat hij het met de provo's eens is. maar uitsluitend om te tonen dat hij hun verschijning niet zonder meer afwijst, dit in tegenstelling tot de houding van burgemeester Van Hall. Voorwaarde voor de kandidatuur was van zijn kant, dat zijn naam op een niet- haalbare plaats op de lijst zou zijn. In geen geval zou dr. Last de groep in de gemeenteraad willen vertegenwoordigen. RADIO A VWAOND Passies! onde. 22 30 Nieui Gaité Parisienne: The nea I ness of you: My foolish hear Oklahoma. People will say were in love; All or nothing at all; You stepped out o' dream; The surrey with fringe on top; Oh. what beautifull mornin': Darn t i dream: It's the talk of town: That old black magic: Between the devil en the deep blue sea; Later: Prelude. Fu gue and Trio on „Lu::.ibv •Diver KRO I «ft 7 00 Nieuw». 7 10 Meditatie 7 IS 7.30-7.32 Lichte Hilversum II. 298 m. VARA 18.00 Nieuws. 18.15 Aklualitei-1 1820 Uitzending 18.30 Dansorkes de kinderen. 19JO riek. V0 3O Artistieke kaart. 20.00 Nieuws. 20.05 Tram melant in Loeren aan de Hor 31.00 Socialistisch commentaar 31.15 Stereo: Tango-rumba or kest en zangsolisten. 21.45 Klankbeeld over het menselijk gedrag ln het verkeer. 22.15 Ik loop door het land, licht 22.30 Nieuws TELEVISIE VIA AA OM» Nwa. 1^45 KNAC/ANWB- gen inform aüe i 7 56 Overwe ging. 8.00 Nws. 8.10 Lichte gram. mui. (8.30 8 40 Pianorecital Morgengebed. 9.30 Cellore- gr). 9.35 Waterstanden. (8 358.30 De groenteman). 8.45 Morgenwijding. 9.00 Opera muziek gr i 10 00 Voor de kleuter». 10 10 ArbeHevltami- (gr). llOO—UOg Nieuwa). 0 Dansorkest en zar.gso- listen. 12 27 Mededelingen t b v. 'gw| tuinbouw 1230 Licht „...vitaal sextet. 12.50 Draaiorfelmuztek (gr). 13.00 Nieuws. 13.10 Journaal JH beursberichten. 1330 Lichte or kestmuziek en zangaolist. 13.55 8.30-8.32) Nwa). Huishoudelijke zaken, praatje. 10 Liedjesprogramma, (taerh. van dinsdag jl.). 1435 Vier Sans. radioetrip (herh. 9.40 Schoolradio. 11.00 Licht dinsdag jl.) 13.09 Dansmuziek l ■MMbhw 11.00 Voor de zieken. VPRO: 1145 o: Lichte grammofoonmu- 1330 Stereo: Clavectmbel-r* tal. 13 40 Stereo: Trombon* plano. 10.00 Nieuws. 16 02 Van vijf, radioprogramma GRAMMOFOONPLATENP- RO G K A M M A DRAADOM- VAN AVOND VAN 18-20 Mister Sandman: Blue skies: Parlez-mol d'amour: Stelg" in das Traumboot der Llebe; Olé guapa; A media luz: Ramona; Always; My blue heaven; On a slow boat to China; Sel. Das Land des LSchelns": in het kort. 19.01 Klaas Vaak film voor de kleuters. 19.05 Franse les (Les 37 en heoh. les 26). NCRV: 19.35 Dzjes zien. NTS 20 00 Journaal. NCRV: 2030 De Be verly Hillbillies. TV-film 20 46 Gesprek over veranderende ge zagsverhoudingen. 21.35 Huwe lijksvoorwaarden. TV-apel. 22.05 Actualiteiten. 22.30 Dagsluiting. NTS: 2235-22 40 Mededelingen t.b.v. land- tuinbouw. 12 30 Nieuw Deze week, praatje. 12.45 Actu- i notedop. 173» Voor de lversum III (240 en zangsolist. 15.00 Hei studiodlenst. 15.30 Geestelijke liederen, (herhaling dag 1 april jl.). 16.00 Voor dracht. 16.20 Klassiek strljkse: tet (gr.). 17.00 Voor de jeugd. 17.15 Kinderkoor met orkestbe geleiding (gr.) 17.30 Lichte 1730 Sport- Nederland O. NTS: 10.00 Nieuws in het kort. 20.01 De rubriek. 18.10 Moderne gram- ^■HtaPiUnoa, Hfen-i 11.00 nwuwi. 12.02 I Aktualitelten. 12.05 Radio con- certorgcl. 13.30 Gevarieerde I grammofoonmuziek. 13 00 I 13 02 Aktualitelten. 13.09 Volkjnvuz. uit Macedo nië (opn). 1330 Licht Instru mentaal septet. 13.49 Lichte kale muziekjes (gr). Nieu'- 14.06 ziek tips feuilleton (deel VI). VARA: 2036 Voor de 20.30 Achter het nleui... De geheimzinnige dubbelgan ger. speelfilm (Centrale Com missie voor de Filmkeuring: 14 Jaar). NTS: 2235-22 30 Jour- lofoonmuziek. 18. twintigers. Hilversum II 298 m. AVRO: 7.00 Nieuws en ochtendgym- 7.20 Lichte grammo foonmuziek. VPRO: 7 50 Dago pening. AVRO: 8 00 Nieuws. 8J0 Lichte grammofoonmuziek. w.v» .«en upoie-orsesi «n solisten. 15 40 Licht lnstrumen- i taai trio. 16.00 Nieuws. 16.02 Aktualitelten. 16.05 Lichte grammuz. voor de jeugd 1700 Nieuws. 1702 Aktualltei- •en. 17 03—18 00 Gevarieerd n Mekprogramma (gr).

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1966 | | pagina 13