TV
RADIO
Grote ontevredenheid over
Eurovisie Songfestival
James
wil je
een stnk
kaas
uit het
vnistje
Miele er is geen betere!
De ouderen toonden
geen belangstelling
Amerika s hartstocht
voor de mooie auto
Vrolijke vrouwtjes
als Engelse film
WOENSDAG 30 MAART 1966
VANAVOND TE ZIEN
en
INTERNATIONALE
GOSPEL-ZANG
BUSSUM Enkele weken geleden
leeft de KRO-televisie opnamen ge
maakt van een ..Spiritual and
gospel-festival" in studio A. Hieraan
werkten mee bishop Samuel Kelsev er.
reverend John Little van de Temple
"hurch of God in Washington. The Har-
nonizing Four van Richmond en The
Dorothy Norwood Singers uit Atlanta
Georgia. De uitzending hiervan is te zien
ip de avond voor Pasen. 9 april, via Ned.
Bishop Samuel Kelsey werkt al jaren-
ing samer. met The Harmonizing Four,
;n van de oudste gospel-groepen uit
Imerika. Het kwartet werd in 1927 opge-
icht uit geselecteerde negerjongens van
.en lagere school in Richmond Virginia.
Ti de laatste jaren hebben The Four zich
eheel gericht or» Hp QntVipntioiro lioHo.
(Van o
e radio- en tv-reactie)
Wie vindt een nieuwe formule?
(Van onze radio- en tv-redactie) i U zult zich herinneren, dat de vier
landen heel lang hebben geaarzeld eer ze
HILVERSUM Nu de eerste ilun tegenzin opgaven en toch maar weer
sensatip van W in T nvomk.rn Inschreven' min of meer dreigend, dat
J L.uxemburg I het nu toch de laatste keer" zou
gehouden Eurovisie Songfestival j zijn. Liever hadden zij op eigen houtje
en deszelfs onverwachte uitslag Nordvisie Songfestlval op touw ge"
wat overgewaaid is, komen zoals Want, meenden zij, aangezien de Scan-
elk jaar de katers aansluipen. dinavische talen weinig Of niet worden
Er wordt in vele deelnemende ^TrinV%'"t
landen gemopperd over de ontoe-lbeurd: Zweden. Denemarken, Noorwegen
reikende reglementen, die het mo- ?n F,n,and vere5rdfn e,kaar m.et .de pui!
gelijk maken dat de Scandinavische
landen elkaar rustig de punten toe
spelen, daarmee bewijzende dat zij
heus wel een eigen Nordvisie
liedjesfestijn kunnen organiseren
en over het programma, dat een
dode formule is geworden.
Vooral het feit. dat Zweden en Noorwe
gen terechtkwamen op de 2e resp. 3e
plaats terwijl de liedjes dat niet verdien
den. heeft kwaad bloed gezet. Men
Rondvraag in NCRV-uitzending
„Wij hebben ons bjj de
rondvraag beperkt tot de
jongeren, want de ouderen
toonden helemaal geen be
langstelling en daardoor is
het geheel minder emotio
neel geworden dan wij dach
ten."
Deze mededeling vormde een van de
eelzeggende aspecten van de documen-
lire over buitenkerkelijkheid, die de
CRV gisteravond uitzond. Een progres-
lef programma, waarin de samenstellers
een andere partij kozen dan dat zij van
et protestantisme uitgingen. De conclu-
e lieten zij trekken door de buitenker-
eli.ike professor dr. A. de Vroe:
„De kerk heeft nog een toekomst wan
eer zij
a. weer tot een eenheid wordt;
b. uitgaat naar de wereld:
zich bezig houdt met relevante za
ken".
Ouderwets
Intussen liet men dus de jeugd aan 't
roord: „De kerk is ouderwets", „wat heb
zo'n preek waarmee je 't meestal
:ns bent", enz. Een flitsje kerkge-
ihiedenis schoot spoedig door naar de
ioderne tijd: vastgesteld werd dat de
erk veel van haar oude status heeft
erloren: de gegoede behoeft er niet meer
:en te gaan om een bepaald aanzien te
(houden en de „arme" hoeft geen lid
eer te zijn om enige ondersteuning te
•ijgen. Wereldlijke instellingen hebben
L kerk van diverse taken ontlast.
Een zekere armoede kenmerkte het ma
riaal dat de documentaire ten bate van
huidige nuttigheid van de kerk aan-
eepte: de oecumenische zin van de Sja-
om-groep. waarvan de leden „toch
erklid blijven", het betoog van de archi-
Klaarenbeek over de wenselijkheid
„geen grote mooie kerken meer,
veel onopvallende kleine kapellen
•in de bezige mens even wat rust kan
Inden", of van verplaatsbare kerken die
an de ene nieuwe wijk naar de
idere kan overbrengen „om de mensen
>t kerkbezoek aan te zetten" en het ka-
bi
1 rakter van de Allemanskerk in Winkel,
waar men de mensen lokt met een kop
koffie onder de dienst en getuigenissen
jn plaats van „preken door geestelijke
vaklieden".
Koele moed
Er vielen interessante verklaringen van
de wetenschapsman dr. J. Segaar te be
luisteren. en dat was naar onze smaak
het beste deel van een documentaire
waarin de samenstellers veel koele moed
toonden, opzettelijk niets bepleitten, maar
daardoor de kijker, kerkelijk of niet, toch,
met een zeker gevoel van onbevredigdheid
achterlieten. Misschien is het, ook in mo
derne en vooruitstrevende zin, niet altijd
de juiste weg om als samensteller van
een programma zo duidelijk, ja bijna
krampachtig objectief te blijven. Er kun
nen onderwerpen zijn die behalve in
formatie ook iets positiefs moeten uitdra
gen en naar onze mening vraagt een pro
ject van geestelijke waarde daar toch om.
Duitse clown Nuk
op ons scherm
(Va
e radio en tv-redactie)
ontstond overwaardering vol
gens de deskundigen (lees: geïnteresseer
de platenmaatschappijen).
Ook bij de andere jury's heeft men
kennelijke voorliefde voor de eigen taal
ontdekt. Wij als Nederlanders vallen bui
ten deze moppers, want België Vlaams
deed niet mee en dus waren wij niet
ens in de gelegenheid om taal-chauvi-
isme te demonstreren.
De commercie
Een tweede klacht is, dat het Songfesti
val als programma te statisch blijft en
niettemin vercommercialiseert. zoals het
modewoord het uitdrukt. Het zou niet
meer gaan om een werkelijk goed en
melodieus liedje, maar om het deuntje of
de smartlap, die zich het beste leent voor
internationale platen-maken. Dat zou bij
de landelijke finales al in de hand wor
den gewerkt.
Hieraan wordt naar onze smaak niet
helemaal rechtvaardig ook het verras
sende succes van het Oostenrijkse „Merci
Chérie" van Udo Jürgens toegeschreven.
Die woorden repeteren zo vaak dat ze
het hele liedje beheersen.... en men kan
er alle talen aan vastknopen omdat ze zo
internationaal bekend zijn.
Hoe het zij, men heeft zich ook weer
geworpen op de grote opgave, een nieu
we programma-formule te vinden, onbe
gonnen werk naar het ons lijkt, want
men vervalt toch altijd weer in de be
proefde concours-stijl, ook al is die nu
juist geen treffend kijkspel. Er moéten
achter elkaar een groot aantal liedjes
worden gezongen, allemaal bij hetzelfde
orkest om zo eerlijk mogelijk tewerk te
gaan en dan moet de uitslag worden
bekendgemaakt. Weinig variatie moge
lijk, dus.
Zichtbare jury
Verschillende landen opperen nog eens
de wens, het reglement voor de jurering
te veranderen. Men wil een zichtbare
jury, zoals bij. schaats- of dans-wedstrij-
den. wanneer het tenslotte om grotere
persoonlijke belangen gaat. Na elk liedje
zouden dan bordjes met cijfers moeten
worden opgestoken. „Dan pas zou het
eerlijk toegaan."
Maar is dat wel -zo? De jury's horen
(zoals het nu toegaat) de liedjes enkele
malen om zich goed te kunnen oriënte
ren. Dat zou dus bij een kleinere en
zichtbare jury ook moeten gebeuren. Hoe
kan men anders in het wilde weg punten
gaan toekennen? En dat bij zo'n 18 deel
nemers (sters)
Een feit blijft, dat zich niet meer de
onaangename situatie zou voordoen dat
een of meer liedjes helemaal puntloos in
het niet verdwijnen.
Het lijdt geen twijfel, of al deze klach
ten komen t.z.t. terecht bij de commissie
voor organisatie van het festival, onder
deel van de Europese Radio Unie. Dan
zal er weer worden beraadslaagd, zoals
dat al enige jaren achter .elkaar gebeurt.
En als ei dan even weinig uit de bus
komt als voorheen, zal Wenen volgend
jaar maart weer op de oude voet voort
gaan.
Of zal de op muzikaal gebied zo
vindingrijke Oostenrijkse hoofdstad mis
schien er in slagen althans een smakelij
ker programma op te dissen? Dat zou
eens fijn zijn!
Ned. 1 AVRO
r (NTSi Franse les.
r tienershow Shindig.
r film over James Bond, niet geschikt voor jeui
ge kijkers,
r danswedstrijd in Utrecht,
r uitzending wereldkampioenschap boksen.
Ned. 2 KRO
r nieuws uit Keulen.
r oude speelfilm (eenmaaleen groot succes)
onsterflijke wals", voor kijkers boven 14 jaar.
VANAVOND TE HOREN
door
John ie Carré
i: 0 Victor Gollancz
gj| g^jgjBra|g|p|^&
Hilversum
NCRV
10.15 i
10.50 i
11.35 i
r amusementsmuziek.
r uitvoering van de Markus Passion van Telemann
onder leiding van Kurt Redel.
r Passiestonde.
r pedagogische etherleergang.
r Radio-uitvoering van Relief 1964 van Bruynèl:
compositie voor vier klanksporen en orgel (stereo
Hilve
U VARA
meisjeskoor zingt,
kunstrubriek.
Trammelant in Loerenaan de Hor.
documentaire over het 60-jarige NW.
solistenconcert, kamermuziek.
Kijken met een glimlach
BUSSUM Nagenoeg zonder een
woord te zeggen verkoopt de Duitse
clown Nuk, bijna 30 jaren in het vak,
zijn grappen aan het publiek. Hoe hij
dat doet zult u kunnen zien op de avond
"an dinsdag 5 april a.s. op Ned. 1.
Toch zal het geen geluidloos program-
.a (van 25 minuten) worden, want bij
pianobegeleiding door zijn vrouw
bespeelt Nuk. zoals dat een goede clown
betaamt, een hele serie muziekinstrumen
ten.
Nuk heet eigenlijk Beorg Spillner. Hij
stamt uit Thüringen en studeerde voor
tandarts. Toen hij zijn titel had begon
hij echter nooit een praktijk, want in
zijn studententijd al werd hij gegrepen
door de kunst van grote internationaal
befaamde clowns. Vooral Grock bewon
derde hij zeer.
In 1937 nam hij het besluit om zelf
clown te worden. Het succes dat hij zich
droomde viel hem toe: ook hij kreeg
internationale vermaardheid. Hij trad op
Finland. Frankrijk, Nederland (Rotter
dam), Zwitserland en België. Bij de op
komst van de televisie werd ook dit me
dium zijn werkterrein. Hoe goed hij is,
zullen wij spoedig weer eens kunnen
(Van onze radio- en tv-redactle)
HILVERSUM Wij mogen van
NTS „met een glimlach kijken" naar
Amerikaanse film, die zij zondagavond
a.s. uitzendt op Ned. 2 en die getiteld is
„De grote hartstocht". De passie geldt de
auto, welke een abnormaal grote plaats
inneemt in het leven van de moderne
Amerikaan, en de film behandelt dat
thema op „amusant-ironische wijze", zo
als de NTS zegt.
Nu kennen wij langzamerhand in Ne
derland ook wel de vertroeteling van de
wagen en het offertje dat gebracht wordt
om desnoods maar een tweedehands-je te
kunnen veroveren. Hoe Amerika in dit
alles een hele stap verder gaat. zal de
film ons verhalen.
De kijker kan de auto volgen van de
fabriek-wieg tot het slopers-graf, van on
geval tot herstel, van reparatie tot in
beslagneming als „de termijn" niet is
In de film spelen ook autoraces
rol, alsmede de jacht op in de mode
zijnde onderdelen. Op de onmogelijkste
plaatsen komt men auto's tegen en dan
uipap *iin er situaties waarbij men zich
dat bij ons nog niet
afvraagt
kan".
Er wordt rekening gehouden met de
verhouding tussen de sociale positie
Tweede Paasdag op televisie
(Van onze radio- en tv-redactie) inische Concerten die nog altijd
'bestaan in de Oostenrijkse hoofdstad.
BUSSUM Op de Tweede Paasdag;
zal de KRO-televisie een Engelse ver-
het automerk (dat kennen wij ook al een
beetje!) en door dat alles heen speelt de
subtiele liefdesgeschiedenis van eigenaar
tot wager..
Weer een ander onderwerp is de zon
dagsrijder en het perikel dat ontstaat als
meer leden van een gezin het met één
auto moeten doen.
Voorts komt op de proppen een auto
verzamelaar, die maar liefst 300 rij waar
dige wagens bezit, plus 700 die in min of
meer gevorderde staat van herstel zijn.
De oudste hiervan dateert uit 1896. Alzo
een uiterst kostbare verzameling, waar
van alleen het stallen al een geweldig en
duur probleem vormt.
Ten slotte komt de statistiek nog met
enkele onheilspellende cijfers voor de
draad: de gemiddelde Amerikaan, zo zegt
T elevisie-witboek
over Palestina
e radio- en tv-redactle)
JN DE AMERIKAANSE top-tiener-talentenshow
„Shindig" wordt het vanavond groot spektakel. Een
voorproefje van de opgewektheid biedt deze foto van
The Barron Knights, vijf jongemannen die bepaald niet
stijf zijn geworden van het overigens heel goede
zingen dat zij doen en die vooral uitmunten door de
wijze waarop zij beat-zangers op de hak nemen.
Gastheer Jimmy O'Neill zal ze ontvangen als spe
ciale gasten. Maar The Barrons zijn niet de enigen
die komen opdraven; Freddy and his Dreamers laten
zich horen, The Supremes, de beatyroep die al eens
trr Nederland is geweest zijnvan de partij, verder
The Kinks, Billy J. Kramer en last but not least Dave
Berry himself.
Alzo heeft Shindig ditmaal heel wat te bieden. De
AVRO vertoont de aflevering om 7.35 uur op Ned. 1.
44
Maar met een paar weken zou je toch wel klaar moeten
zijn. Daarna loopt het hele zaakje vanzelf. Je zult je hier
wat rustig moeten houden totdat de zaak wat afgekoeld is,
maar ik ben ervan overtuigd dat dat je niet schelen kan. Ik
ben ermee accoord gegaan je op de operationele salariëring
te houden totdat vriend Mundt uit de weg geruimd is, dat
leek me de eerlijkste oplossing".
En nou dit.
Dit was geen deel van de afspraak meer, dit was heel wat
anders. Wat moest hij nou weer doen? Door nu op te
geven, door te weigeren met Peters mee te gaan, zou hij de
hele operatie doen mislukken. Het was nog mogelijk dat
Peters loog, dat dit de proef was zoveel temeer reden
dat hij dan mee zou gaan. Maar als hij ging, als hij ermee
instemde naar het Oosten te gaan, naar Polen, Tsjechoslova-
kije of waar dan ook, dan was er geen enkele reden voor
•hen om hem ooit nog weer te laten gaan was er ook
geen enkele goede reden waarom hij (aangezien hij nu een
in het Westen gezocht persoon was) ooit terug zou willen
gaan.
Control had dit gedaan daarvan was hij zeker. De
voorwaarden waren ook veel te gunstig geweest, dat had
hij de hele tijd al geweten. Ze smeten heus niet voor niets
zo met geld tenzij ze dachten dat je je hachje erbij zou
kunnen inschieten. Zulk geld was een douceurtje voor
ongemakken en gevaren die Control niet openlijk wilde
toegeven. Zulk geld was een waarschuwing; Leamas had
op deze waarschuwing geen acht geslagen.
„Hoe," vroeg hij rustig, „zouden ze erachter hebben kun
nen komen?" Een pldtselinge gedachte scheen bij hem op
te komen, en hij zei: „Je vriend Ashe kan het hun natuur
lijk verteld hebben, of Kiever..."
„Het is mogelijk", antwoordde Peters. „Je weet even
goed als ik dat zulke dingen altijd tot de mogelijkheden
behoren. In onze baan is geen zekerheid. In feite", voegde
hij er met iets als ongeduld aan toe, „komt het erop neer
dat ze vanaf dit ogenblik in elk land van West-Europa
naar je uitkijken".
Leamas liet niet blijken of hij gehoord had wat Peters
zei. „Je hebt me nou aan de sim, is het niet, Peters?" zei
hij. „Je mensen moeten zich op het ogenblik rotlaohen. Of
hebben ze die tip misschien zelf gegeven?"
„Je overschat je eigen belangrijkheid", zei Peters zuur.
„Waarom laat je me dan schaduwen, vertel me dat eens?
Ik ben vanmorgen een wandeling gaan maken. Twee kleine
mannetjes in bruine costuums hebben me de hele tijd
gevolgd langs de boulevard, de een twintig meter achter de
ander. En toen ik terugkwam belde de huishoudster je
op."
„Laten we nou even vasthouden aan wat we weten,
stelde Peters voor. „Hoe je eigen autoriteiten alles van je
aan de weet gekomen zijn, is voor het ogenblik voor ons
niet zo belangrijk. Het feit ligt er dat het zo is."
„Heb je de Londense avondkranten meegebracht?"
„Natuurlijk niet. Die zijn hier niet verkrijgbaar. We
hebben een telegram uit Londen ontvangen."
„Dat is een leugen. Je weet heel goed dat je organisatie
alleen maar in verbinding mag treden met Centraal."
„In dit geval was een rechtstreeks contact tussen twee
tussenstations toegestaan." antwoordde Peters geërgerd.
„Tjonge, tjonge," zei Leamas met een wrange glimlach,
„je moet wel een hele piet zijn. Of" er soheen hem
plotseling een gedachte te binnen te schieten „staat
Centraal hier geheel buiten?"
Peters negeerde de vraag.
„Je kent het alternatief. Je laat ons voor je zorgen, laat
ons je veilige overtocht garanderen of je gaat je eigen gang
maar met de zekerheid eventueel gepakt te worden. Je
hebt geen valse papieren, geen geld, niets. Je Britse pas
poort is over tien dagen verlopen."
„Er is een derde mogelijkheid. Geef ime een Zwitsers
paspoort en wat geld en laat me er vandoor gaan. Ik kan,
wel voor mezelf zorgen."
„Ik ben bang dat dat niet wenselijk geacht wordt."
„Je bedoelt dat je nog niet klaar bent met het verhoor.
Totdat dat het geval is mag er niets met me gebeuren?"
Wordt vervolgd
De componist, Otto Nicolaï, liceft en directeur van de Kon. Opera in „arts hebben een reis gemaakt door Jor-
15-
I De directeur van het Westberlijnse
'olgstation voor satellieten, heeft gis-
erer> meegedeeld, dat de onbemande
low jet Kosmos 113 naar de aarde te-
uggekeerd is en een zachte landing
leeft gemaakt in Baikoenon. De Kos-
nos 113 werd 21 maart gelanceerd.
Berlijn. Een jaar later, in 1845, besloot danië. de Libanon en Israël, om een docu-
hij tot het componeren van een opera, mentaIre te maken over de politieke ver-
Hiervoor koos hij een libretto van de deeldheid in het Heilige Land. Bijzonder;
schrijver Mosenthal. die een bewer- aandacht besteed aan het vluchte-
Irintr had gemaakt van Shakesnëare's 'In&enprobieem. Deze documentaire „Wit-
king had gemaakt \an onanespeare s bopk #vpr Palestlnjl,. word( op 7a(or(1ag 9
beroemde blijspel. aprji a s vja j^ed. 1 uitgezonden.
In 1849 ging de opera „Die lustigen
jaar geworden. Hij was een Duitser, Weiber von Windsor" in zijn „eigen": Het zwaartepunt van het vluchtelingen-
die in 1810 werd geboren in Ko- Berlijnse Operahuis in première. In 1 vraagstuk. 3ldus de samenstellers van
ningsbergen. Al jong bleek hij een be- november 1876 werd Nicolaï (XBthuum bet gronamma ll^t in de opvoeding en
gaafd musicus te rijn. In 1841 werdhij opnieuw gevierd toen zijn opera, Stehif rSlljo'n 'vlShtellngen weih
benoemd tot hofkapelmeester in We- waarvan vooral i ouverture wereld. de2e landen Serborec„ is „f de hel„
nen en een jaar later maakte hij een beroemd werd, de 100ste voorstellingjonger dan 18 jaar. Toekomstmogelijk-
begin met de vermaarde Filharmo-1 beleefde. heden vooi de jongeren zijn schaars
slechts één opera geschreven. Het enor
me succes dat hij hiermee oogstte.
I overleefde hij niet lang. Hij overleed
na de derde, door hem zelf gedirigeer-
I de opvoering, plotseling.
Otto Nicolaï is niet ouder dan
VAVVVOM»
.•s en weerpraatje. 19.10
krant. 19.30 Stereo: Lichte
tmuz. 19.50 Wereldpano-
20.00 Bekende strijkor-
22.50 Rondom het kind. 23.20
Lichte grammofoonmuz. 23.35
Stereo: Elektronische muz
23.25—34.00 Nieuws.
18.20
GPV. 1830 Dansorkest
zangsollsten. 19.00 Voor de kin
deren. 19.10 Stereo:
Meisjeskoor. 19.30
.40 Het
beeld t.g.
bestaan vai
het N.V.V.
cello, en instrumentaal kwintet
<opn.). 23.5624.00 Nieuws.
GRAMMOFOONPLATEN-
PROGRAMMA DRAAD
OMROEP VANAVOND
Moulinet; Plappermaulchcn:
Eislauf; Sel. „Der Vo-
gelhandler": G'schichten a us
dem Wiener Wald: Bravo Tore
ro: Te voy llamando; Coplas:
Sle will nicht blumen; I saw a
country boy: Let's face the
music and dance: Lonesome
town: Mit 'nem Kuss vor der
Haustür fing's an: Strawberry
f.v.r: C'.ickety clack; Ay mori-
Valen
i; The high and the i
es in gold: Here's
"SS
ItAIMO
MORCÉA
(Om 730
Nieuws. 7.45 Wegeninformatie).
7.55 Overweging. 8.00 Nieuws.
8.10 Lichte grammofoonmuziek.
<8.30 8.32 Nieuws). 8.40 Voor
de huisvrouw. 9.35 Waterstan
den. 10.00 Licht gevarieerd mu
ziekprogramma. 11.00 Voor de
zieken. (Om 9.40—10.00 School
radio). VPRO: 11.46 Zang
(opn.) 12.10 Leven op het land.
gesprek. 12.27 Mededelingen
t.b.v. land- en tuinbouw. 1230
Nieuws. 12.40 Deze week, praat-
Je. 12.45 Aktuaïiteiten. 13.00
Berichten. 13.03 Stereo: Prome
nade-oricest en solist. 13.41
Voor dc vrouw. NCRV: 14.15
Lichte orkestmuziek (gr). 14.30
Pianorecital. 15.00 Bijbelover
denking. 1530 Samenzang:
geestelijke liederen. 18.00
Omroeporkest en solist. 1635
Stereo: Vocaal ensemble. 17.00
Voor de jeugd. 17,15 Finse
volksliedjes (opn). 1730 Lichte
grammofoonmuz. 1730 Sport-
HUversum II 298 m: AVRO:
7.00 Nieuws en ochtendgym
nastiek. 7.20 Lichte grammo
foonmuziek. VPRO: 7.50 Dag
opening. AVRO: 8.00 Nieuws.
8.10 Lichte grammofooomuxMc.
8.46 Morgenwijding. 8.55 Gram
mofoonmuziek. 9.00 Operamu
ziek (gr.) 9.40 Lichte grammo
foonmuziek. 10.00 Voor de kleu
ters. 10.10 Lichte grammofoon
muziek. (Om 11.00 - 11.02
Nieuws). 12.00 Amateurs musi
ceren. 12.27 Mededelingen t.b.v.
'and- en tuinbouw. 1230 J>ia-
lospel. 13.00 Nieuws. 13.10
Actualiteiten. 1330 Licht ensem-
>le met zangsollste. 13.55
Huishoudelijke zaken, praatje
voor de hulsvrouw. 14.10 How-
land in Holland, gevarieerd
programma (herhaling). 15.20
literair k
1635 Stereo: Cello en piano.
17.00 Voor de Jeugd.
Hilversum III. 248 m FM-ka-
nalenNRU/VARA: 9.00
Nieuws. 9.02 Gevarieerd mu
ziek programma met nieuws en
actualiteiten. (10 00 en 11.00
Nieuws). 12.00 Nieuws. 12.02
Actualiteiten. 12.06 Lichte gram
mofoonmuziek. 13.00 Nieuws.
13.02 Actualiteiten. 13.05
Politie Kapel.
Nieuws. 15.02
Lichte grammofoonmuziek.
16.00 Nieuws. 16.02 Actualitei
ten. 16.05 Programma voor tie-
TELEVISIE
VAVAVOAII
19.00 Nieuws in
Klaas Vaak. 19.06 Franse les.
(les 26 en herh. les 25). AVRO:
19.35 Shindig. tienershow.
NTS: 20.00 Journaal en weer-
overzicht. AVRO: 2030 Avro's
Televlzler. 31.00 James Bond:
Gehcimagent 007. documentai
re film. (Minder geschikt voor
Jeugdige kijkers.) 21.45
Danstest '66 voor de provincie
Utrecht. NTS: 22.25 Journaal.
AVRO: 22.30 Wereldkampioen
schap boksen.
Nederland II: NTS: 20.00
Nieuws in het kort. KRO: 20.01
Onze man in Keulen. 2035
Bioscoopsuccessen van weleer
(VI): De onsterfelijke wals.
speelfilm (beide keuringen 14
Jaar). NTS: 22.05—22.10 Jour-
TEEEYISIE
UOIK.EV
drrUnd I: VARA: 14J».