Zondagavond „De kolonie' bekroond amateurtoneel Het geheime dorp Jesje en Josje Senmoet ZATERDAG 23 OKTOBER 1965 ÏTHERGOLVEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN- Tv-reportage turnen Japan-Europa (Van onze radio- en tv-redactie) BUSSUM Een team van Japanse turners, o.w. medaillewinnaars van de Olympische Spelen 1964, ontmoet tij dens zijn tournee door Europa op donderdag 28 oktober a.s. in Lugano een keur van Europese turners: kam pioenen van Rusland, Italië, Polen, Joegoslavië, Finland, Frankrijk, Noor wegen en West-Duitsland. Costuumstuk uit 1729 (Van onze radio- en tv-redactie) BUSSUM In die heel verre Er zal dan een krachtmeting wor- oude tijd, het begin van de 18e den gehouden, waarvan de NTS Ned. 2 een Eurovisiereportage uit zendt en wel tussen 10.30 en 11.30 uur, na het gewone avondprogramma dus. Commentaar Kwetsend „Zo is hei" heeft onder nieuwe eind redactie kennelijk een dumping ge maakt. Duidelijker dan ooit is het pro gramma erop gericht, bepaalde perso nen zowel als de kijker in het alge meen te ergeren, in plaats van rake tikken uit te delen. Goede satire is in de eerste plaats geestig en verant woord. Wat wij -gisteravond te horen kregen bevatte slechts een enkele geestigheid, de rest was niet hard of terechtwijzend, maar veelal opzettelijk grof. Een uitzondering dient te worden gemaakt voor de monoloog van de 'jongeman in de film. Het grootste gedeelte van het pro gramma raakte zaken van of in ver band met het koningshuis en daarbij ■werden liogal wat kwalijke opmerkin gen gemaakt. Enkele zinsneden warerc zelfs beledigend voor de Koningin en dat is dan geen satire meer, maar on behoorlijkheid. De tekstschrijvers we ten dat natuurlijk heel goed: zij vin den het blijkbaar prettig en moedig, te kwetsen. Hiermee schiet het pro gramma echter ten enenmale aan zijn doel voorbij. Eveneens kwetsend en niet geestig noch fijnzinnig was de manier waarop toch maar weer de ■nare dingen over Surinamers werden aangehaald. Tal van toehoorders zul len vanwege de machteloze opbouw van deze scène de „grap" niet hebben verstaan. De zogenaamde Latijnse leukigheden in de hekeling van een pas aangekondigd KRO-cabaret zijn beslist aan r.k. oren niet voorbij ge- 7§fri zo was 'ef^eërïÜhverajilwbord. bit is-en blijft ons betwaar iegen ^SZo (s het". Kritièkinitehilstadt ieder vrij maar daarom behoeft men niet steeds kwajongensachtig aan alle kanten over de schreef te gaan. Beschaafd gaat het ook heel bestin feite béter. Els Hoog intussen verving Maya Bouma, die na een wat al te openhar tig gesprek met een dagbladjournalist, waarin,gij van tevoren al zei dat ze niet aan gespot met godsdienst wilde meedoen, haastig door de VARA ruerd bedankt. Misschien maar goed ook, want zij had in het eerste programma -al spitsroeden moeten lopen. Verder had de VARA een stuntelig gepresenteerd maar niettemin heel goed samengesteld tiener programma, dat wel ingeslagen zal zijn. Ook de kennismaking met de nieuwe uitzen ding voor en met bejaarden maakte een aardige indruk: rustig en toch ge animeerd en afwisselend. Een beetje insoelen noa en men is er wel. Bij de NCRV boeide in „Literair Kijkschrift" vooral het pittige gesprek met de schrijfster Döld de Jong. die onderhoudend kan vertellen over be langwekkende dingen. eeuw, ging men bepaald niet „even een uurtje toneel kijken", zoals wij dat nu voor de buis ge zeten soms wel tweemaal op een avond doen. Neen, toen de Fransman Pierre Carlet Chamblin .de Marivaux in 1729 zijn spottend blijspel „La nouvelle Colonie ou la Ligue des Femmes" had voltooid, volgde onder devolumineuze titel een stuk, dat drie bedrijven had en urenlang duurde, 't Was nog in de tijd dat men met mondkost gewapend naar het theater ging om er van de late namiddag tot diep in de avond naar de breed- uitgesponnen voorstelling met ellenlange pauzes afgewisseld, te kijken Smilde krijgt het 2e programma (Van onze radio- en tv-redactie) BUSSUM De NTS is begonnen met.de kijkers in het noordoosten van het land, die gebruik maken van de zender Smilde, in te lichten over wat zij moeten doen om het tweede tele visieprogramma te ontvangen, wanneer deze zender op 5 november a.s. in ge bruik zal komen. Smilde gaat uitzenden op kanaal 47, ,en kan zich nu al in de ontvangst oefenen bij de speciale proefuitzendin- gen van de NTS, wanneer de nodige voorzieningen aan toestel en antenne zijn getroffen. NCRV trekt ook de contributie op HILVERSUM Geruime tijd heeft de NCRV als laatste der omroepen haar contributie voor leden/abonnees ge handhaafd op 13 per jaar (26 ct per week), maar met ingang van 1 januari a.s. is ook zij genoodzaakt dit bedrag op te trékken en wel tot 16 per jaar (33 ct per week). Om een vergelijking te trekken: AVRO-leden betalen hetzelfde bedrag als de NCRV nu gaat invoeren, de KRO vraagt 16 per jaar of 35 ct per week, de VARA 18.20 per jaar of 35 ct per week en de VPRO 15 per jaar of 3.90 per kwartaal. VARA-tv team naar Indonesië <Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Een team van de VARA-televisie, bestaande uit de hoofdredacteur van „Achter het Nieuws" Herman Wigbold en de ca méraman Frans Verhey, is naar Indo nesië vertrokken om verslag te geven van de recente politieke verwikkelin gen in dat'land. heeft „it" - heeft pit maakt fit! Nu ook in grote lies! VANAVOND TE ZIEN 8.45 uur reportage van het optreden van Cliff Richard in de Mijn streek. 9.10 uur cabaret Shaffy Chantant. 10.15 uur „Wat moet ik doen?" Zweedse speelfilm over de televisie man, die het een miljoenenpubliek naar de zin wil maken. \«f. 2 AVRO 8.01 uur Robin Hood behaalt een nieuwe overwinning. een aflevering i op zicht", tweede i De vijfde colonne, spionnageserie. VANAVOND TE HOREN Hilversum l KRO 8.10 uur hoorspel „Man op een eiland", een vermakelijke i waarschijnlijke geschiedenis van Malcolm Hulke. 9 uur amusementsprogramma met spelletje. 10.10 uur Jules de Corte goochelt met platen en liedjes. 11 uur Weense muziek in Populaire Klassieken. Hilvi 11 VARA 8.05 uur jubileumuitzending: gevraagde muziek en zang uit 40 jaren 10.40 uur cabaret Shaffy Chantant (niet hetzelfde programma als via de televisie uitgaat) en 11.15 uur gezellig naplaten met Mies Bouwman. Roggeveen als Timagène het 18e-eeuwse blijspel „De kolonie". zeden en gewoonten van die dagen, geen erg lang leven: in 1750 al werd het duchtig besnoeid en teruggebracht tot een stuk in één bedrijf, dat ook nog heel lang was. De schrijver redu ceerde het persoonlijk en publiceerde het naar het gebruik van die dagen in m tijdschrift. Toch is het merkwaardig, dat die korte versie niet werd opgevoerd. Men beschouwde het meer als een lees-stuk. Pas in 1925 bracht het Fran se Théatre National de L'Odéon het als hulde aan de eigen klassieken op de planken. Adriaan Morriën vertaalde het voor Nederland en gaf het meteen een kor tere titel mee: „De kolonie". Deze vertaling heeft hij echter weer geba seerd op het manuscript van de Comé- die Frangaise, die het in 1962 op re pertoire nam. Zo heeft de Haarlemse Tooneelclub a, men schrijft daar nog de oorspron kelijke naam, met twee o's!) het inge studeerd en de opvoering verwierf in de jaarlijkse wedstrijd voor amateur- pnijgingen „het felbegeerde aV Landjuweel'*, hoogste prijs. Voor (dé NCRV Was dat aanleiding, de kijkers ook eens te laten genieten van zulk goed amateurtoneel, en de voorstelling op het scherm te brengen. De NTS maakte er op haar beurt weer een keuzestuk van en zo zullen er dan zondagavond tussen 8.30 en uur op Ned. 1 naar kunnen kij ken. Het aardige van „De kolonie" is, dat het zo bijster goed laat zien hoe weinig er eigenlijk in 's mensen ka rakter is veranderd in ruim twee eeu wen. U zult absoluut herkenbare uit spraken en situaties tegenkomen, al blijft het een costuumstuk uit de eigen tijd. Wie had gedacht, dat twee eeuwen geleden de vrouwen al murmureerden onder wat zij noemden de „mannen- Duitsland: op 17 december derde tv-programnia (Van onze radio- en tv-redactie) HAMBURG De West-Duitse kij kers krijgen er op 17 december a.s. een televisieprogramma bij. Het derde net zal worden verzorgd door de ge zamenlijke omroepen van de deelsta ten, zoals nu ook het geval is met het eerste net. t is het resultaat van jaren pro beren door verschillende omroepen privé. Voorlopig, zo bericht men ons, zal het programma nog een lichtelijk experimenteel karakter dragen op min of meer regionale basis. Zo spoedig mogelijk echter wordt het een volwaar- dig programma, dat concurreert met I de beide andere. maatschappij"? Dat zij toen al genoeg kregen van altijd thuiszitten en af- j wachten, wat de mannen breedvoerig zouden beslissen? Natuurlijk was dat in dc jonge 18e eeuw een onzinnige gedachte: stel je voor, die vrouwen zouden iets kun nen klaarstoven, dat büiten de huis houding en het opvoeden van kinde- Marivaux stelt die vrouwelijke op standigheid dan ook duchtig aan de kaak. Hij laat ze eens organiseren en regeren in zijn stuk! Onmogelijk van zelfsprekend, om er in die tijd een werkelijke vorm aan te geven! Daarom brengt hij een fikse groep mannen en vrouwen als vluchtelingen bijeen op een onbewoond eiland. Men wil daar een ideaalstaat stichten. De mannen gaan dus aan 't confereren (dat deden ze ook toen al heel om standig!), maar de vrouwen besluiten zelf het heft in handen te nemen en zij vergaderen even hard. IN DUIGEN De conclusie van het spel ligt voor de hand: de auteur geeft de vrouwen toe, dat de mannen met hun vergade ren het niet altijd zo best doen, zij schildert ze zelfs als danig onnozel en behept met weinig goed initiatief, maar hij straft de eigenwijze vrouwen ook deugdelijk af: zij kunnen niet eens vergaderen, zij krijgen ruzie en wor den persoonlijk in hun kwaadheid. Dat zouden mannen nooit doen! Die mogen niet opschieten met hun gecon- fereer, maar ze blijven loyaal tegen-1 elkaar. En dus valt het kordate I vrouwenplan in duigen en zie, de j stoute dames hebben haar lesje ge-1 Ieerd en vluchten braaf terug naar haar huishoudingen. De wel erg geschrokken mannen raken eveneens weer in 't goede ga reel en het blijspel, dat natuurlijk vol zit met verwikkelingen, loopt vrolijk af. Er bestond immers nog geen eman cipatie, wel foei nee! „We willen jullie vragen...," begonnen Josje en Peter tegelijk. Dan barstten in lachen uit en Jan zei grinnikend: „Eén tegelijk, astjeblieft, dan wordt het me waarschijnlijk iets duidelijker." Peter en Josje keken elkaar aan. Peter knikte Josje even toe en ons vriendje „Kijk, jongens, we zijn vanmiddag naar De Blauwe Piepers geweest en we vonden dat zo geweldig dat wij ook graag zo'n groepje zouden willen oprich ten. Maar ja, Peter en ik hebben geen van beiden een gitaar en ook geen drum. Maar we weten dat jij drum speelt, Klaas, en Jan gitaar. En nu wilden we vragen of jullie met ons mee zouden wil len doen." „We hebben al een mooie naam ook," riep Peter geestdriftig. „De Jolige Jop- pers! Die heeft Paula bedacht! Goed. vin den jullie niet? Dan moeten we, als we optreden, van die leuke kleurige zeiljop- pers dragen. Dat kan reuze goed zijn!" „Het is inderdaad een lollige naam." knikte Jan „Er is wel iets mee te doen. Maar een heel ander en hoogst belang rijk punt: kunnen jullie tweëen zin- Josje en Peter keken elkaar verbaasd aan. Daar hadden ze zelf nog helemaal niet aan gedacht! „Kijk eens," ging Jan verder, „Klaas en ik hebben er zelf ook al dikwijls aan gedacht om een groepje op te richten. Maar een schorre kraai heeft nog een prachtstem, vergeleken bij het geluid dat Klaas voortbrengt als hii aan het zingen' slaat. Nu is dat niet zo heel erg, want hij hoeft eigenlijk alleen maar te drummen. Maar dan moeten de twee andere, die zouden meedoen, natuurlijk wel een goe de stem hebben. Ik kan aardig zingen, maar toch ook niet zodaverend goed. Hoe is dat met jullie gesteld?" „Josje heeft wel een leuke stem, geloof ik," zei Peter. „En ik kan in ieder geval, goed wijs houden." „Zingen jullie eens een nummertje."'- Jan. „Dan pak ik mijn gitaar. Dan mer, wo eens horen hoe het klinkt." kunnen 22 De hutten die er yiohdeh,-' warén' al överbëyolkt. Dat bevorderde de goede verstandhouding niet. Waarom moesten mensen, juist als ze diep in de ellende zaten, altijd ruzie maken en elkaar zo slecht verdragen? Het bezorgde je een hoop last en extra werk om de kemphanen en -hennen te scheiden en zo te groeperen, dat ze uit eikaars gezichtsveld bleven. Christina kon erom lachen, hij niet. Gek dat elke gemeenschap, hoe klein ook, altijd dadelijk weer de kiemen bevatte van dat grote geheel, de wereld, afgunst, eerzucht, ijdel- heid, dat er nu nooit eens iemand was, die in nood boven deze dingen uitgroeide. Daar had je de oudste bewoners van het dorp. Op zich zelf een aardige familie, hartelijk en opgewekt, nooit mop perend over de ongemakken, die het leven in het bos nu eenmaal oplegde, maar de man, een stevige figuur van Duitse afkomst, nam als vanzelfspre kend aan, dat allen, die na hem gekomen waren, aan hem gehoorzaamheid verschuldigd waren. Hij had zich opgeworpen als burgemeester van het dorp en dat verdroegen de anderen weer niet. zeker niet de jongelui. Tact bleek een uiterst schaars artikel. Er was dan ook zelden een hetero- gener gezelschap te zaam gebracht dan hier in het Geheime dorp. Hollandse Joden, Duitse Joden, ille gale werkers, wier leven op het spel stond als ze gegrepen werden, militairen, uit concentratiekam- DOOR t i H. H. VAN NIJNATTEN— DOFFEGNIES pen ontsnapte werklui. En dat alles zat hutjemut- je door elkaar in overvolle hutten, op vakken bosgrond enkele vierkante meters groot, geschei den door brandgangen, gevangen voor wie weet hoeveel jaren, met voortdurend de kans voor ogen veraden, ontdekt en toch nog verloren te zijn. Hier onderbrak Christina zijn gedachtengang. Ze zei peinzend: „Weet je, Chris, soms voel ik me net een poes, die haar jongen tegen de meedogelo- ze grijphanden der mensen, die ze de nek om willen draaien, diep in het bos verstopt heeft, en toch telkens als ik in het Geheime Dorp kom en ik word bestormd met klachten, wensen en ruzies, heb ik zelf zin om de mensen daar met de koppen tegen elkaar te slaan. En het alleridiootste is, dat^ ik toch het idee niet verdragen kan, dat er. oi\ver- wacht één in de handen van de Duitsers zou? vallen. Het angstzweet breekt me uit alsik aan alle* gevaren denk, die ze misschien nog dóór moe-- ten, die stumperds." Hij greep haar hand en zei innig: „Kind, daar zat ik net ook aan te denken, maar jij zegt het zo grappig. Ik vind ook, dat we rare jongen geworpen hebben en veel te veel ook. Om met dc Duitsers te spreken: ze hebben te weinig^ „Lebensraum". Wat denk je, zou het helpen als ik!*; de burgemeester de eer gaf die hem toe komt en V hem in een eigen villa in een apart vak zet? Er j' behoort toch, dunkt mij, enige distantie te bestaan tussen het hoofd van de gemeente en zijn onderda-i! nen. Hoe kun je je waardigheid ophouden als je 's morgens met een verslapen kop en in je onder- broek op je wasbeurt moet wachten?" Chrstina lachte, maar daarna zei ze ernstig: „Het zou prachtig zijn, maar jou bezorgt het weer zoveel extra werk; vind je niet, dat je het al druk genoeg hebt? Ze moeten maar leren elkaar te verdragen; straks willen ze allemaal een eigen huis, een gemeenteraad, rechtspraak en een harmo- (Wordt vervo igJ): België: Nederlands I 18.55 Zandmannetje. IS wehart 19.5 Auti .10 Ma ïuzlekprogram te orkestmuziek (gr) 19.10 Aktualiteite 9.35 Nieut i 'eiland. hoorspel; KRO- 19.00 Nieuws Aansluitend: concilieji klassieke grammofoonplaten Z Roulette- muzi kaal spelletje. 22.25 Boekbespreking. 22.30 22 40 Epiloog. 22.45 In café San Pie- concilie bekeken vanuit de wandel gangen. 23.00 Populaire klassieke 14.00 J spreking. 15.01 ging. Utrechts NCRV": 20.30 De koiönlê. blijspel .**2 LÓ Dienstplicht, een verhaal over Nederlanders in uniform: Deel I: Dienstplicht en historie. dansgroep. Nederland II NTS: 19.00 Engelse li vanavond de boon. tekenfilm. 19.33 Belle ï^Sebastien, TV-fibn fdL 4).. tSlOO Jout Ba B Gouvernante, TV-film. ziek. 23.55—24.00 Nie KRO: 8.00 Nieui er i 8.25 Inleiding Klassieke KRO: 11.15 Medaillon: muzikaal portret. 12.10 Volksliedjes en dansjes (opn). 12.30 Nieuws en mededelingen. 12.35 Buitenlands or de kinderen. 14.00 Omroepkoor met solis- jpera. 15.00 Marathon: lichte grammofoonniuziek en sportreportages en -uitslagen. 16.30 Tijdsein: rubriek voor cultuur. CONVENT VAN KER- angsolisten 13.30 Vo tadio kamerorkest en ten: Les guirlandes, i Nederland 1 NTS: 18.45 Alleen over de zender Smilde 1 (kanaal 6): Adviezen over de ontvangstmoge- lijkheden op kanaal 47. 19.00 Nieuws. 19.01 Klaas Vaak. VARA19.06 Rawhide, western 19.55 Tentoonstelllngsagenda. NTS: 20.00 Journaal VARA: 20.20 Achter het nieuws: aotualiteiten. 20.45 Amusementsprogramma. 21.20 Shaffy chantant: cabaretprogramma. 22.15 Wat moet ik doen, TV-fllm. 23.00—23.05 Nederland II NTS: 20.00 Nieuws. AVRO: 20.01 Robin Hood. TV-film. 20,25 Liedjes op zicht: programma van Nederlandse liedjes. 21.10 Dc vijfde colonne; politiefilm. klassieke lie deren. 19.30 Wijdingsdienst. AVRO: 20.00 Klankomrankte levens: biogra- jotmeesters der lichte muziek, en trompet: amusementsmuziek. Barend Bargerbee spel. 22.00 Strijkkwinte 20.05 De- 20.30 Theatre "65. produktie u= burgse televisie. 21.25 Jackie Gleason Show. 22.15 Journaal. 22.10—22.50 Sport in beeld. België: Nederlands progr. Kan 2 en 10. D O? 1?,-, ??is 1515 n.m..Voor boer en tuinder. i De Apen. dierenfilm. ziek. 22.30 N Fransi lichte 18.40 Klein, klein 16.40—17.40 Zwemmen, rep. uit Antwerpen schrikbewind. 20.00 Nws. 20.IJ 30.40 De Sabljnse Maagden- i III (F.M. kanaler Nieuws. 10.02 Muziek de dertig: een grammofoonplatenprogi MRU/AVRO; ïziek. 9.30 gr). 10.001 13.00 Nieuws. 13.07 Rit- 13.35 Lichte Franse mu- 14.02 Tango- rubriek. NCRV: 19.30 Veel gewijde muziek (opn.) 20.07 Reflex: wekelijkse bespie- leven en samenleven KRO: 20.15 Wissewassen: licht programma 20.40 Onno dig zwijgzaam, klankbeeld 21.00 Kamermu ziek (gr). 21.25 In antwoord op uw schrij ven...: verzoekprogramma. 22.25 Boekbespre king. 22.30 Nieuws. 22.40 Epiloog. 22.45 Radio Filharmonisch Orkest: semi-klassieke mu- ziek; 23.25 Romantische pianomuziek (opn). sportmededelingen en socialistisch strijdlied. 8.18 Voor het platteland. 8.30 Weer of geen weer, gevarieerd programma. (9.00 Sportme dedelingen). 9.45 Geestelijk leven, toespraak. 10.15 Walsorkest. 10.30 In een ommezien, do cumentair klankbeeld. (II). 11.25 Klatergoud, cabaret. AVRO; 12.00 Muzikaal onthaal: bont grammofoonmuziek (7.30 Nieuws). 7.45 Radio- krant. 8.00 Nieuws. 8.10 NCRV-lled. 8.15 Ge wijde muziek. 8.30 Nieuws. 8.32 Lichte gram mofoonmuziek. 9.00 Verzoekprogramma voor de zieken. 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de huisvrouw. 10.10 Klassieke grammofoonmu- 15.30—171mmmms Jumping Amsterdam. CVK/IKOR/RKK: 19.00 Woord voor woord: Bijbelvcrtelling voor de grammofc kinderen. NTS 19.06 Flicka. het leger paard. Overheids TV-fllm. 19.30 Internationaal agrarisch Spreker: Radlokameror- jl. 17.00 Voor dc Roethof. 18.00 Dc voor Vrijheid en Democratie: Luistert'naar de stem van de V.V.D. 18.30 Utrechts Studen tenkoor met orgel: geestelijke liederen. 18.50 Openbaar Kunstbezit. Hilversum II. 298 m. VARA: 7.00 Nws., ochtendgymnastiek en socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte grammofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte grammeflponmuziek. 9.00 Klassie ke grammofoonmuziek. VPRO: 9.40 Ruimt® voor de mens (IV) overdenking n.a.v. heden daagse Russische literatuur. VARA: 10.00 Voor de hulsvrouw. 11.00 Nieuws. 11.02 Voor dracht. 11.20 Stereo. 11.20 Radiophllharmo- nisch orkest (opn.): Nederlandse orkestwer ken. 11.45 Friese volksliederen (gr.). 12.00 Amsterdamse Polltiekapel. 12.7 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Elektro nisch orgelspel met zangsoliste: lichte mu ziek. 12.55 Voor de middenstand, praatje. 13.00 Nieuws. 13.10 Actualiteiten. 13.20 Piano trio: amusementsmuziek. 13.45 Wikken en wegen, lezing. 14.00 Grepen uit de muziekge schiedenis. muzikale lezing 14.30 Een uur oponthoud, hoorspel (herhaling van 16 okto ber 1965). 15 15 Moderne kamermuziek. 16.00 Nieuws. 16.02 Sociëteit Zestig minuten voor boven de zestig. 17.00 Oude liedjes. 17.15 Synagogale gezangen (gr.). 17.35 Combo: lich te muziek. 17.50 Militair commentaar. Hilversum in. (F.M.-kanalen). NRU/KROt 9.00 Nieuws. 9.02 Lichte grammofoonmuziek. 10.00 Nieuws. 10.02 Van uur tot uur: aktualt- teiten. 10.05 Betty: licht muziekprogramma (gr.). 11.00 Nieuws. 11.02 Van uur tot uur: aktualiteiten. 11.05 Toedeloe. licht muziek programma met reportages. 12.00 Nieuw». 12.02 Van uur tot uur: aktualiteiten. 12.05 Lichte grammofoonmuziek. 13.00 Nieuw». 13.02 Van uur tot uur: aktualiteiten. 13.05 Bert: licht muziekprogramma (gr.). 14 00 14 02 Van uur tot uur: aktualiteiten. I Lichte grammofoonmuziek. 15.00 i uur tot uur ^aktualiteiten. Nieuws. 15.02 V; 15.05 Vertel dat op een dorpsplein. 16.00 Nieuws. 16. I Van Televisie maandag idaffi.sssasjrr-Kan-1-14

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1965 | | pagina 9