Arie Snoek: een hoofd vol ritmische melodietjes Als hij maar aan de vleugel zit Brick Bradford -Toch is het zo!- «lesje en «Josje Senmoet DINSDAG 31 AUGUSTUS ETHERGOIVEN-ETHERGOIVEN-ETHERGOIVEN-ETHERGOIVEN ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN- ITHERG0LVEN-ETHERG01VEN- Commentaar Halve ton Een ogenblik leek het gisteravond alsof de geldinzameling voor het nieuwe doel van „Van Harte": het oprichten van een vakantiecentrum voor ouders met zwakzinnige kinde ren. niet goed op gang wilde komen. In een kwartier tijd was er nog nau welijks een paar honderd gulden bij elkaar. Daarna barstte het los. Met handenvol werden rijksdaalders, tien tjes. honderdtjes en nog grotere be dragen geïnd op de verschillende landelijke posten. Opnieuw ontroerde verslaggevers, opnieuw nerveus-gelukkige initiatief nemers. en Henk van Stipriaan, die in de VARA-studio de touwtjes per fect in handen had. Snelle geluids overschakelingen hielden het verloop van de grootse inzameling uitstekend bij, de organisatie, hoe omvangrijk ook, klopte precies. Voor dit doel waren de eisen hoger dan ooit gesteld: men mikte op een halve ton. Na vijf kwartier was die praktisch bij elkaar: f 45.691.95 was toen binnen en de stroom liep nog flink door. Eer de avond om was bleek de som waarop men hoopte royaal in kas te zijn. Bovendien waren er toezeggingen voor grond om het centrum op te bouwen, van zeer veel gratis arbeid, van allerlei materialen en onderdelen, nodig voor de bungalows. Het centrum komt er, dank zij de grote warmte en het enthousiasme, waarmee het Nederlandse volk direct heeft meegewerkt. Wat een prachtig resultaat en wat een waardevol pro gramma. Juist het ontbreken van enige sensatie of overgevoeligheid doet het grote publiek begrijpen dat het ernst is. En wanneer het Neder landse volk dat begrijpt, is het on middellijk tot hulp bereid. En hoe! Fred Emmer neemt ontslag bij he! NTS-journaal BUSSUM Redacteur Fred Emmer van het NTS-journaal heeft gisteravond ztfn ontslag: aangeboden. Hij wil op kort mogelijke termijn overstappen n het reclame-adviesbureau J. Walter Thompson in Amsterdam. Hoofdredacteur D. G. Simons journaaldienst heeft dit ontslag aanvaard, maar de onderhandelingen over de datum van ingang zijn nog gaande. Het is gebruikelijk bü de omroep, het dienstverband met enkele maanden Bpe- ling te beëindigen. Voorlopig zal men klassieke muziek. 22.00 Geestelijke liederen (opn). 22 20 Aktuallteiten of grammofoonmu- ziek. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nieuws. ziek. 23.55-24.00 N 22.45 Hart. h< woord en wils. we lied. 23£5 LI. grammofoonmu- Hilversum II, 298 m. AVRO: 18.00 Niet 18.15 Actualiteiten. 18.25 Licht ensemble. Stereo: Klassieke kamermuziek. 19.30 Game lan. Indonesisch programma. 20.00 Nieu' 20.05 Leg eens aan in Loosdrecht, _gevj 21.40 Kunstrubriek 22 00 Lichte 22.30 Nieuws. 22.40 Actualitei- Opcramuzlek (gr.). 23.55- frland I. NTS: 19 00 Ni 0.00 Journaal. VPRO: 20.20 Instru mentaal combo. 20.38 De vriendelijkste kere ereld. cabaretprogramma. 21.10 D« nischc les. balletprograr 21,50 Planoduo: klassieke i IKOR: 22.10-22 35 De Rabbi filmverslag (herhaling van 2 me saMtsjam? li i«>i F./ei i /t«n ft-i- P&WVHYL vrfrv /ft Achttien jaar lang ochtendgymnastiek (Van onze radio- en tv-redactie) DIE WIJSJES allemaal? Die componeer ik zelf. Ze vallen me zomaar in en ik speel ze van zelf. Nee, Ab Goubitz heeft nog nooit met me afgesproken welk ritme hij in 'n uitzending van de Ochtendgymnastiek wou hebben. Lien Dreese trouwens ook niet. Ik hoor het aan het commando van de oefening en ik val meteen in. Zoeken naar een melodietje hoef ik niet, ik heb er mijn hoofd vol mee Arie Snoek is echt geen man om eens fijn op te scheppen. Hij vertelt zijn bijzonder gezellige woning waar een klein zwart poesje (..van mijn dochter!") beslist zijn nageltjes wil scherpen op een van de mooie en gemakkelijke stoelen, zonder opsmuk, bijna zorgelijk. U hebt misschien de idee. dat Arie Snoek, de man van al die vrolijke wijsjes, die zo hartelijk over de vleu gel heen kan lachen naar de kinderen van de verscheidenheid aan koren die hij ook al vele jaren heeft begeleid dienst van de Ned. Radio Unie, e echte opgewekte en zorgeloze natuur heeft. Och, pessimistisch is hij niet, maar hij praat met diepe ernst over zijn werk van begeleider. Men moet dat werk beslist niet onderschatten, want niets is zo moeilijk als het muzikaal ondersteunen van solisten of koren. Men heeft zich aan te passen moet tóch een persoonlijkheid zijn: „Anders kom je achteraan met je begeleiding en dat is de grootste fout, die je kunt maken." Wie radio luistert, kent zo langza merhand het vermaard geworden om roepers-zinnetje wel uit zijn hoofd: pers van alle omroeporganisaties in Hilversum en verder nog al eens door speakers bij zaalprogramma's. OUDE TIJD Arie Snoek kan meepraten over ,,de oude tijd", want lang vóórdat hij in 1945 bij de omroep kwam (Herrijzend Nederland, later Ned. Radio Unie) oefende .hij het vak van begeleider aan de vleugel .al uit. „Als kind heb ik al les gehad van mijn vader, die zelf zanger en pianist was. Ja. en niet maar zo eens een uurtje in de week. dat gebeurde vrijwel dagelijks. Elk vrij uur zaten we samen aan de piano. Later kreeg ik les van conservatoriumleraar en van andere privéleraren.... ik heb zelfs nog bij 'irk Schafer gestudeerd. Zeker, een klassieke opleiding...." Maar ach, hoe ging het in die „goeie ouwe tijd"? Wat had een jong pianist met talent, maar geen opval lende begaafdheid, voor toekomst? Het podium was alleen bereikbaar voor de heel groten. Verder keus tussen het leraarschap of.... het thea ter, waar altijd musici nodig waren er waar vele groten van de radio ook zijn begonnen. „Ik kwam in het Amsterdamse Cen traal Theater, ik heb er Fien en Nap de la Mar begeleid en Louis Davids, toen die moeilijkheden kreeg met zijn eigen pianist, ja, dat was zijn broer. Toen heb ik het overgenomen en Louis was niet gemakkelijk! Hij wilde me eerst niet hebben, maar later w hij erg tevreden." Bij het begeleidt wan vocalisten bleef het niet. Arie Snoek heeft, vooral in zijn achttien jaren NRU, ook pianopartijen in sym fonieorkesten gespeeld en allerlei ko ren begeleid. En bij de KRO) een solistisch serieprogramma gehad. HANDIGHEID „En dan niet te vergeten het bege leiden van debutanten voor de radio!" Bij die gedachte breekt de vrolijkheid toch wel door. „Ja. daar moet je handigheid voor hebben! Die debu tanten komen soms met een onlees baar blaadje muziek waar een soort wijsje op moet staan, of helemaal zónder. Dan kijken ze verbaasd op als ze gaan begrijpen, dat een begeleider de muziek van hun nummer moet hebben. Maar ik help ze wel uit de nood. hoor, als ze de melodie maar zuiver kunnen zingen, heb ik gauw genoeg de begeleiding te pakken, dat is tenslotte mijn ervaring van zoveel Handigheid komt ook te pas bij de ochtendgymnastiek. „Ja ,die hebben we door de jaren heen altijd levend gedaan, Ab Goubitz en ik. Elke mor gen tien over zeven present in de AVRO- of de VARA-studio, waar maar werd uitgezonden. Natuurlijk maakten we ook een serie opnamen als we ziek of met vakantie waren, maar verder, nee hoor, altijd „Zijn daar nu altijd medewerkers bij, die de oefeningen doen?" „Welnee, een enkele keer. Zo'n paar mensen uit de studio." „Het is toch wel knap van Ab Goubitz, dat hij dan in het niets zo zuiver kan commanderen!" „Jawel, maar u moet zich voorstel len, dat hij dan als het ware zijn zaal met gymnasten voor zich ziet.... ik trouwens ook. En u zult het niet geloven, maar we zijn altijd in tien minuten klaar. Ab Goubitz komt bin nen, trekt zijn jas uit en we beginnen, zonder iets te overleggen. We kennen mekaar door en door in dit werk. Trouwens, ik werk nu ook al tien jaar samen met Lien Dreese in de Och- tendgymnas'tiek voor de Vrouw, en dat gaat ook zonder overleg vooraf. Ik voel het wel aan, welk ritme er komt en nee.... ik vergis me eigenlijk nooit.' KALMER AAN Intussen zijn voor de ijverige er kwieke Arie Snoek de jaren aange broken, waarop hij het wat kalmer gaat doen. Maar helemaal uit scheiden? „Ik zou niet weten, waar om. Ik blijf op free lance-basis door werken, ja, ook voor de omroep. Ik hoop in het najaar weer met Lien Dreese voor de VARA te gaan wer- Maar de ochtendgymnastiek voor de NRU zal Arie Snoek niet langer bege- VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 VPRO 8.38 uur „De vriendelijkste man van de wereld", een cabaretpro gramma met Jaap van der Merwe en Adèle Bloemendaal. 9.10 uur uitvoering van een ballet van Glenn Tetley naar het schil derij „De anatomische les" van Rembrandt op muziek van Marcel Landowski gedanst door het Ned. Danstheater. 9.45 uur besteedt de arts A. C. van Swol in zijn medische rubriek aandacht aan orthopedisch schoeisel. Ned. 2 NCRV 8.01 uur een nieuw avontuur van een gefingeerde Luchtveiligheids- politie „Die goeie ouwe tijd". 8.25 uur zijn Flavio en Franco Ambrosetti gasten van Pim Jacobs 8.55 uur ëen documentaire over Joden die uit vele landen in 1948 het ontstaan van de staat Israël hielpen bevestigen. 10.10 uur (CVK/IKOR): herhaling van een film over prof David VANAVOND TE HOREN Hilversum I KRO 8.20 uur eerste deel van een seriehoorspel van Jan Apon „Mijn vrouw is een gangster", waarin e?n alleraardigste bloemis tenvrouw tussen theedrinken en afwassen de ene inbraak na de andere beraamt. 9.25 uur werken van Mozart, gespeeld door het Radio Filharmonisch orkest en de pianist Jean Antonietti en 11.45 uur liedjes van heinde en ver, gekozen door Leo Nelissen. tijd om „aan te leggen in Loosdrecht", wae o.a. de Britse zangeres Elaine Delmar gast is in het Wilt Huis. optreden van de Amerikaanse zanger Vic Damone en nieuwe zwerftochten door Operaland, verkorte uitvoering van Bizet's Carmen. Nieuws. 7.40 Radiokranl mofoonmuziek. 8.15 Gewijde r gr 8.30 Nieu\ 8.40 Stereo: Lichte gram- liek. 9.00 Voor de zieken. 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de huisvrouw. 10.10 Modern pianospel (gr 10.30 Morgendienst Oude Lichte grammofoonrr cabaretprogrami :k. 11.50 Twaalf- 12.00 Lichte orkest- 12.27 Mededelingen t.b.v land- 12.50 Musette-ensemble en za n gsof 1st en" '*1XU Klassieke grammofoonmuziek. 13.46 Licht pianospel (opn). 14.00 Hlldebrand-w 1.45 Klassieke grammoft irkestwerkpn (gr 15.50 jeugd. 16.00 Voor de ■oor de jeugd. 17.15 lofoonmuziek. 17.50 Overheidsvoorlichting: Mens en samenleving. Thuishavens voor geestelijk gehandicapten. Spreker: Mr. P. J. Blommestijn Ministerie v. Cultuur. Recreatie en schappelijk Werk. 18.00 Het Spektrur zing. 18.10 Meisjeskoren m. blokfluitens n orgel (opn): geestelijke liederen. ladio Volks-Universiteit: De ivoorkust, door i. C. W. van der Vet. 7.25 Van de pagina. 7.30 Lichte grammofoonmuziek. Nieuws. 8.10 Lichte grammofooi mselljk be- VPRO: 9 40 Moi gesprek (III). Vara jr.). 11.00 Nieuws. 11.02 Vooi Radiokoor: geestelijke liede- 1906) Erlcha Is e< exploitatie van zouten en mineralen het oudste dat van Jericho bekend Is. de oudste dorpskuituur ontdekt, die -*- -door metingen met radlo-actleve kool- ouderdom van 7000 Jaren kon worden gedateerd. Een jaar later dc laatste Jaren enige opleving Blijkens opgravingen die Kathleen M. de stad Jericho, hier gebouwd door Chr bewoond geweest. Toen hebben werd de kruisvaarders, dens een invasie Dit Jerlcho-der-krulsvaarders niet het oude Jericho uit Bijbelse de vorm tijden. De ruïnes daarvan liggen meer naar het westen en heten tegenwoor dig Teil aboe Alalk; dat zijn de restanten van de winterresidentie met palels, tuinen en amphitheater, die Herodes de Grote hier bouwde en door Titus in 70 n. Chr. werden verwoest. Maar ook dit Jericho uit het Nieuwe Testament ligt niet op de aanvankelijk plaats van het Kanaanietlsche Jericho. De overblijfselen van die stad moeten zoeken meer naar het noordwes- i gevestigd die vóór- nomaden hebben cho de oudste stad ter wereld. Wel geteld. Dat kan worden opgemaakt uit r.v.ur.. licht bevinden zich daar ook dc hnn kmen'huii.n,' di» oudst» portrttkopp.n. w»nt ln de oudste woonlaag werd een aantal schedels gevonden die beschilderd en bepleisterd waren om een zo natuur getrouw mogelijke weergave van het menselijke gelaat te verkrijgen, waar bij schelpen werden gebruikt om de ogen aan te geven. De resultaten van de laatste opgra vingen hebben aannemelijk gemaakt ongeveer 7800 v. Chr. tot de v v. Chr. vertegenwoordigers elf afzonderlijke kuituren te Jeri- i nabootsing 1 i ten ten zijn geweest. Deze nederzetting dat lemen bulzen werd echter spoedig door een stenen muur omge- ten bij Teil es Sultan. Uit opgravin- ven. de oudste stadsmuur vanjtericho, ch® he^e^ al dit oudste van het oude gen van Selling en Watzlnger In het ontstaan ln een periode waarin zelfs begin van deze eeuw en van Garstang het gebakken aardewerk nog niet willen we ook wel eens weten tussen de jaren 1929 en 1936 Is geble- bekend was. Deze stadsmuur maakt de oudste vlag Is die thans nog wordt ken, dat hier de stad Jericho heeft Jericho tot de oudste stad ter wereld, gevoerd. Het ls de Deense, gelegen die omstreeks 1400 v. Chr. althans voor zover momenteel bekend door de Joden werd Ingenomen en ls. (Zekerheid hierover bestaat nooit, verwoest Uit die restanten ls tevens omdat elk moment door opgravingen Nadruk verboden. a volgende keer. gebleken dat de oude stad hier nog nieuwe rekordhouder „Aan de vleugel Jaques Schutte". „En hoe gaat dat dan met het openingsmelodietje dat u zelf hebt gecomponeerd?" „O, dat neemt hij gewoon ovei hij wil. En verder zal hi.1 zijn eigen wiisjes wel SDelen, maar hii mag de müne ook nemen. Ik heb heel veel •'"eine comnosiMes gemaakt voor de NRU, die zitten ook in de muziekbi bliotheek. Ja, natuurlUk sniit het mij heel erg, dat ik de ochtendgymnastiek niet meer zal doen." Talloze van de wijsjes en liedjes, die Arie Snoek heeft gecomponeerd, zijn zorgvuldig door hem ongetekend, maar er komen altiid weer nieuwe, die nog niet op schrift staan. Ook, als hij thuis in ziin muziekkamer dage lijks studeert. Hij bekijkt zijn handen met de dunne, lenige vingers. Als hij het stoute poesje weer eens van een stoel pakt, doet hij dat omzichtig: hij mag geen krab over die vingers krij gen. ,,'t Is wel eens lastig, altijd zo op je handen te moeten passen. Ik werk bijvoorbeeld graag in de tuin, maar ia, ik mag mijn handen niet beschadi- en dan blijft het wel veel bij schoffelen en snoeien...." Voor we weggaan komt Arie Snoek toch nog even tevoorschiin met een paar handen vol brieven, die hem eesluurd zijn door „zijn" luisteraars. De een vraagt, waar bij toch al die mooie melodietjes vandaan haalt, de andere hoe' hij het aanlegt om zo precies op tijd in te vallen met zijn oefeningenbegeleiding. Een bejaarde dame schrijft: ..Ik kan allang geen ochtendgymnastiek meer doen, maar ik luister altijd naar uw enige piano spel!" Kijk, dat doet allemaal goed. Daar mag een man van zoveel ervaring in alle bescheidenheid wel trots op zijn. Er zjjn ook enkele grammofoonplaten waaraan Arie Snoek deel heeft door begeleiding of (en vooral) door com positie. Het poesje moet nu echt in de keuken, het pleegt té straffe aanval len op de meubels, nu het met de vriendelijke ,,baas" alleen thuis is. En Arie Snoek zelf wordt ergens „aan de vleugel" verwacht. Dus gaan we tege lijk door de bloeiende zomertuin naar 37. „Als nu die postbode er maar niet vandoor is gegaan ondertussen," zei Jos- je, terwijl ze naar de. auto van de commissaris liepen. „Als Blekkie hem geboeid heeft, lijkt de kans daarop mij niet zq erg groot," antwoordde commissaris Bonebakker. „Als hij ontvlucht is, zou dat mijn schuld nog zijn," ging Josje verder. ..Blekkie wilde dat ik zolang bij hem bleef, maar dat vond ik een beetje griezelig, weet u." „Dat kan ik mij best voorstellen," lachte de commissaris. „Kom, stap in. jongens. Dan gaan we de agent ophalen." Het politiebureau, dat maar klein was en in een gewoon huis gevestigd, was :wam; hij had de auto natuurlijk al aankomen. „Dit zijn Blekkie en Josje," sprak de commissaris, toen de agent plaatsnam ln de auto. „Zij hebben de brandstichter op heterdaad betrapt Vertel eens precies waar. Blekkie. Dan kan de agent ons misschien vertellen hoe we het best nieuwd of we Martens nog zullen vinden waar de jongens hem hebben achtergela-: ten. Wie had kunnen donken, dat *hij de' brandstichter was!" vervolgde hij. .(We ten jullie zeker dat jullie je niet vergist kunnen hebben, jongens?"- 1 „O, nee, onmogelijk!" antwoordde Blekkie. „We hebben zelf gezien hoe hij takjes sprokkelde en die aanstak." De commissaris reed met snelle vaart door, tot ze niet verder konden. Ze kunnen rijden om zo dicht mogelijk met stapten uit en liepen het bos ij de auto in de buurt te komen." I „Denk je dat je de plek nog precies Blekkie legde uit hoe ze gefietst waren kunt vinden. Blekkie?" vroeg Josje. en de agent knikte. „O ja," lachte Blekkie. „Kom maar „We zullen nog wel een kwartiertje mee. In een bos voel ik mij altijd in moeten lopen," sprak hij. „Ik ben be-1 mijn element." 100 Wat heb je er toch mee gedaan? fluistert ze als ze bemerkt hoe hij ze niet kan stilhouden. De wind, mompelt hij terug. Zo'n storm over het Horst. Niet op de heuvel en nergens anders, alleen over 't Horst. Ze meent dat hij in de war is door de te grote inspanning. Is hij al zo oud geworden dat hij niet meer door de storm kan lopen? Overdag als het land en de weiden geranseld en verslagen liggen, alsof zware caissons over hun vlakten reden, vertelt Joryt tegen Andres wat er de nacht gebeurde. Het moest zo. Is het niet vreemd dat een mens iets kan doen tegen wil en dank? Zonder dat hij 't weet? Het moest, Andres, al zou ik eronder doodgebleven zijn. Nu leef ik nog en dat zal ook wel iets te betekenen hebben. Als je geweten had wiens huis het was. ader, dan zou je toch naar binnen gegaan zijn? Andres weet heel goed waarover Joryt spreekt. Hij wil het alleen kwader voorstellen dan het is. Je zou toch gegaan zijn, maar natuurlijk. De oude landschut betast de wonde aan zijn voorhoofd. Hij wil er geen verband om hebben. Het is een diepe groef, waarin donkerrood het 'bloed staat. Zijn hoofd is nog ijl. Bijwijlen Ls het of hij zweeft en zou hij met zijn voeten willen trappelen om weer grond te voelen. Door al zijn leden hangt doffe pijn, zo heeft de storm hem geranseld. Dat kind en z'n moeder zijn cr goed afgekomen, ik was net op tijd. En alsof hij dan eerst de vraag van Andres hoort: Als ik geweten had wiens huis het was? Ik zei je toch' dat ik het niet wist. Toen de storm bedaarde, bleef ook het boven- slagrad stilstaan. Niemand wist door welke oor zaak het ineens was gaan wentelen. Jochem Keige ontdekte dat het maalwerk ontzet was. De op vele plaatsen vermolmde balken en binten waren verzakt en zelfs helemaal gebroken en het was een wonder dat het molengevaarte overeind was blijven staan. Met plankjes en allerlei soort stukken hout had de mulder het gestut en gesteund. Aan het woonhuis had' hij nooit iets gerepareerd. Het was door de storm omvergebla zen. Het erf lag bezaaid met plaggen, stukken plank en verkommerd huisraad. Zo woest zag het eruit rondom de Hidder dat Jochem Keige op een draf wegliep. De praatjes over de zwarte mulder waren niet allemaal verzonnen, daarvan was hij ineens overtuigd geraakt. Want het was onmoge lijk, volgens Jochem, dat een huis, zo goed beschut achter dikke stammen en hoog schaar hout, in een paar uur tot de grond gelijkgemaakt kon worden door de windvlagen. Hóe kwaad het weer ook geweest was in de afgelopen nacht. Jochem was ook geschrokken van de ratten die in ieder hoekje van de molen huisden. En van de hoge fluittonen door spleten en kieren. Bernt Vasse lachte zijn nieuwe landschut uit toen deze nogal ontdaan kwam berichten hoe het er in het dal uitzag. Om hem beschaamd te zetten, reed Bernt zelf naar 't Horst om Joryt te vragen of hij de Hidder wilde laten afbreken. De mannen moest hij zelf maar kiezen, in ieder geval Horsten. Jij moet het doen, Volmar, mijn nieuwe landschut durft dat niet. De Horsten durven het ook niet. Joryt was niet van plan om naar de brink te gaan en daar volk te werven voor het afbraakwerk. Aan de andere kant van de beek waren boerenjongens genoeg, die wel een handje wilden helpen. Wat Bernt tegen zijn oude landschut gezegd had, vertelde hij ook in „De Groene Specht". Met Volmar durven wij de Hidder wel afbreken, zei een jongen, die eens door de mulder van het molenerf gejaagd was toen hij daar. na het afladen van zakken koren, nieuwsgierig was blijven rondneuzen. Het was een wonder hoe ze ineens allemaal wisten wat er ging gebeuren. Voor „De Groene Specht" wachtten ze, maar er kwam niemand om hen te halen. Na een paar dagen, het was stil grijs weer, hoorden ze het kloppen en bonken aan het einde van de holle weg. De Horsten keken elkaar aan en zeiden dat er met de oude landschut toch wel iets aan de hand moest zijn. De Hidder hoorde bij 't Horst, vreemden moesten er afblijven. De kwade wolken dreigden weer aan te zwellen. Jullie vergeten dat Volmar brokken steen op zijn hoofd kreeg toen hij Jeeps kind redde. Wat willen jullie tegen Joryt Volmar inbrengen, jullie kleppermuilen? Toen er vreemden kwamen om hem mee te nemen, hebben jullie gezwegen. Hou dan nu ook je mond. Sax, ae vrachtrijder, durft het zeggen, zoals altijd wanneer Joryt Volmar of diens dochter ter sprake kwam. (Wordt vervolgd) rkestwerken 12.00 Stereo: Tango-ru [solisten. 12.27 Mededelingen t.b.v ulnbouw. 12.30 Voor het platte la n< itronisch orgelspel. 12.55 Actual Nieuws. 13.15 Vrouwenkoor. 13. muziek (gr.). 13.45 Hun werelr rbij, lezing (4). 14.00 Gitaa Radiokamerorkestklassit muziek. 14.55 Kalender, r de jeugd. 16.00 Nieuws. ■ziek (gr.). 16.02 Moderne I en KiassieKe orkestmuziek (gr 16.40 Voor de zieken. 17.10 Lichte grammofoonmuziek STIMULANS GALLERI

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1965 | | pagina 9