Hoorspelauteur „verslagen" Buitenveners maakten hem belachelijk.... Brick Bradford <Jesje en üosje De vrouw Alberdien 13 DONDERDAG 1 APRIL 1965 PRlKJSeS, I OP AMtPE. MAAR. HlflCl UGAATTE IWIET^HieRaELOtKJ^ I EEKJ nrbeFwsseK TENHUWE jrWL>X M&JZgy,, ETHERGOI.VEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOl.VEN pp»-" ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN-ETHERGOLVEN- r—Toch is het zo!- 1178) In vergelijking: met de Ame rikaanse en Oost-Aziatische bossen, zijn de Europese wouden opvallend arm aan soorten. Vóór de Ijstijden is dit anders geweest; toen bestond ook hier een grote soorten-rijkdom, maar door de hoge gebergten van Midden- Europa kregen de planten geen gele genheid naar het zuiden uit te wijken en verdwenen definitief. In Amerika, waar de gebergten van noord naar zuid lopen, konden de uitgeweken planten bij het milder worden van het klimaat weer terugkeren. In de geschiedenis van de bossen worden verschillende perioden onder scheiden, die beginnen met de Grove dennen- en Berken-tijd. Dan volgt een periode waarin de hazelaar een geweldige verspreiding moet hebben gehad en elk. linde en iep sporadisch beginnen voor te komen. Deze laatste verdwijnt en zich alleen op de aller armste gronden in kontlnentalc ge bieden kan handhaven. In deze perio de gaat de mens zich in onze bosslre- ken vestigen. Heeft ons land de grove den dus oorspronkelijk wel gekend, deze Historie van *t bos afleggen toen de eerste mensen hier optraden in een tijd die een paar duizend jaar vóór onze jaartelling begint. De Romeinse veroveraar, die drie soorten beheersen vervolgens de Pas veel later op het toneel verscheen derde periode en verdringen de haze- heeft volgens eigen zeggen in deze laar. Nu ontstaan de eikenmengbos- streken wel naaldbossen aangetroffen, aen, waarin op zijn beurt de haagbeuk maar dat was de taxus en wellicht de ook de jeneverbes. Sindsdien heeft zich In ons land een merkwaardig genoemd, omdat de beuk beslag legt spelletje boompjeverwlsselen voltrok- vrijwel uitgeroeid. Jac. P. Thijsse meent, dat met enige inspanning en veel goede wil in Gelderland, Over ijssel en Drente op enkele plaatsen nog wel een taxus in wilde staat kan worden aangetroffen, maar daar blijft het dan ook bij. In parken is deze rigste manier, zodat hij, wanneer we in de toekomst niet al te kaplustig zijn, t.z.t. misschien weer bezit kan nemen van het terrein dat hem door de mensen ontnomen werd. Is de taxus die Caesar hier aantrof dus bijkans verdwenen, de grove den, die de veldheer hier niet vond, over heerst thans het merendeel van onze bossen. Hij werd nl. in de 16de eeuw hier opnieuw geïmporteerd toen ons land bijna was kaalgekapt en het gebrek aan hout en wild (jachtter rein) zich pijnlijk deed gelden. Tot op de huidige dag tiert deze boom op gronden voort. Nadruk verboden. 47. Berend was erg boos. heel erg boos zelfs, dat was hem duidelijk aan te zien. Hij stormde achter de beide mannen aan en Jesje, Josje en Barend hadden de grootste moeite om hem bij te houden. de die nu haastig achterom keken, delijk banger van de forse gestalte van Barend. In ieder geval liepen zij wat ze lopen konden. „Als ze de vlucht nemen", hijgde Josje, „kunnen wij straks die hut mooi op ons gemak doorzoeken, Jes!" „Ja. ja, dat is zo", hijgde Jesje terug. „O. wat rent die Berend hard! Ik kan het niet meer bijbenen!" De twee vluchtende bij hun bootje gekomen. Ze sprongen zo schielijk in, dat het vaartuigje bijna omsloeg, maar ze wisten het nog in evenwicht te houden. Ze duwden wild af van de kant, zetten snel de motor aai daar puften ze weg, naar het midden de kreek. Het zag er één ogenblik naar uit alsof Berend van plan was zioh met kleren en al in het water te storten in een laatste poging de mannen toch nog tegen te houden. Maar dan bleef hij met een ruk staan en zwaaide enkel een paar maal dreigend met zijn vuist „We krijgen jullie wel, mannetjes!" brieste hij. „Denk niet dat je er zo van afkomt!" Maar de twee mannen, die in hun bootje een goed heenkomen zochten, zeiden niets terug. Ze voeren nu met een flink vaartje de kreek uit en het duurde niet lang of onze vrienden zagen hen in een bocht achter het riet verdwijnen. „Wat zullen we doen, Berend?" infor meerde Barend. „Eerst nog proberen die kerels in te halen? Of teruggaan naar de keet. om te kijken of we daar de horloges kunnen vinden?" „Nee. we gaan hen achterna", ant woordde Berend strijdlustig. „We zullen de achtervolging voortzetten. Kom naar ons eigen bootje." Sen moet: ..Een kroon voor een kind" Tv-spelen vanavond Tegenstelling op de twee netten (Van onze radio- en tv-redactle) BUSSUM Vanavond wordt het weer eens echt kiezen en nu zelfs tussen twee televisiespelen. Wie op beide netten kan. kijken, moet keus maken tussen een uurlange eenakter van Schnitzler „Het uur der waar heid" in Nederlandse opvoering en een veel langer spel van Stanley Miller „Vrijspraak of doodstraf" dat de NTS op Ned. 2 in Engelse voorstelling (met ondertiteling) uitzendt. En wat doen we nu....? Het zijn geen van beide erg opgewekte verhalen; wie lachen wil kijke op Ned. 2 naar de Lucy Show en draaie dan de Wie zich verdiepen wil in de menselij ke psyche, kieze Schnitzler. Men wordt dan geconfronteerd met een hachelijke situatie. Tien jaar geleden nam een getrouwde afscheid van een andere man van wie zij hield en die een expeditie ging maken waarvan hij waarschijnlijk nooit zou terugkeren. Een afscheid voor het leven, dachten zij.... maar nu is hij teruggekomen. De vrouw heeft een gesprek met hem en daarna met haar echtgenoot en dan komt de zeer tragische ontknoping. Elisa beth Andenen. Max Croiset en Floor Koen spelen dit in beklemmende sfeer gehouden stuk, dat aan de somber- romantische werken van Tsjechow doet denken, en dat tot inzet (verboden) liefde en dood heeft. „Vrijspraak of doodstraf* daarentegen is een massaal spel. Men kan het zien als een soort vervolg op „Muiterij op de Bounty", want tien van deze muiters staan terecht. Hun schuld aan de opstand moet worden vastgesteld. Over de toe te passen straf (ophan ging) bestaat geen vraag. Verzachtende omstandigheden gelden niet. Het is vrij of dood. De krijgsraad moet beslissen, wie hetft meegedaan en wie niet. Een boeiend gegeven, dat een meesle pend spel kan waarborgen. fitt-ul-puzzel J1 VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 VARA 8.45 uur in de rubriek Uit, weer een en ander over het theater. 9.10 uur televisiespel van Arthur Schnitzler „Het uur der waarheid", tragedie van een driehoeksverhouding. Ned. 2 NCRV/NTS 8.01 uur laat de NCRV nieuwe avonturen van Lucille Ball zien, waarin zij nu een gevecht met een volledige slagwerk van een orkest levert. 8.25 uur vertoont de NTS een Britse opvoering (met Nederlandse ondertitel) van het spel „Vrijspraak of doodstraf", berech ting van tien muiters van de Bounty. VANAVOND TE HOREN Hilversum. I AVRO 8.05 uur concerteert het Radio Filharmonisch orkest, onder leiding van Hugo Rignold; o.m. hoort men het celloconcert van Khatchaturian, gespeeld door Gerhard Mantel. 9.00 uur begint een hoorspel „Vago" van André Kuyten, het verhaal van een Spaanse zwerver in de jaren '20. Hilversum II NCRV 8.10 uur is het voor iedereen in Buitenveen 1 april, behalve voor Arie 8.40 u«r is kapitein Strijbos gast in het Steravondprogramma en Shirley zingt voor hem. Het spel „Als de kat van huis is" blijft natuurlijk niet achterwege. 11.00 uur pater Gregor Klaus bespeelt het orgel van de Benedictijner abdij in Weingarten tot 11.35 uur. Nederland Noord-Ierland Van Emmenes met Wim Hogendoorn in radio-verslag HILVERSUM Ir. Ad van Emmene* en Wim Hoogendoorn zullen woensdag avond 7 april a.s. een rechtstreeks radioverslag verzorgen van de voetbal wedstrijd NederlandNoord-Ierland, die op die avond wordt gespeeld in de voorronde van het tornooi om het wereldkampioenschap voetbal (20.05-22.05 uur). Zenderbouw voor tweede tv-net (Van onze radio- en tv-redactie) BUSSUM Op verzoek van de NTS heeft de directeur-generaal van de PTT laten weten, dat de juiste data waarop de zenders voor het tweede tv-net klaar zijn, nog niet vaststaan, zulks alle voorbarige be richten ten spijt. Onvoorziene omstandigheden voor behouden is de volgorde: Roermond 1965, Markelo eind 1965, Goes begin 1966, versterking Lopik voorjaar 1966 en Wieringermeer eind 1966. Horizontaal woorden invullen die be tekenen: 1. optelling. 2. gebod, 3. biersoort, 4. hoofddeksel. 5. doorweekt, 6. klooster- 'oogd, 7. aanw. voornaamw. 8. baan voor balspel. 9. vogellijm, 10 puntig voor werp, 11. tegenstelling van dik. Bij juiste oplossing vormen de middel ste letters op vert. 12 de naam van een plaats in N. Brab. Oplossing vorige puzzel 1. lessenaar. 2. verbolgen, 3. privile ge, 4. vermelden. 5. ontruimen, 6. pela giaan, 7. zoolleder, 8. neteldier, 9. voor- Ties ging naar de bevrachter om orders voor de lossing. Die zei dat ze naar Smyrna moesten doorvaren. Ties keek onthutst, bij deze opdracht Zij hadden de reis over de oceaan gemaakt om aan de Middellandse Zee te ontkomen, en nu nog bovendien daarheen? Hij maakte captie, doch de agent zei: „We hebben aangaande de retourlading afgesproken; Cadiz of orders, kijk maar na." Het stond zo in de stukken, maar Ties durfde d? boodschap bijna niet aan Albcrdien te brengen. Toen hij het haar zei, verschoot h^ar kleur en wtrd haar mond zeer smal. „Een schipper moet zijn lading brengen, waarneen de orders luiden en hij haar brengen kan," antwoordde ze evenwel gelaten. Voordat ze de Straat doorgingen, moest Ties echter de wal op om kopspijkertjes en kruit te kopen, en werden de jongens aan het werk gezet om de kanonnetjes, die langer dan een jaar in het kabelgat gelegen hadden, schoon en schietklaar te maken. TWEEDE REIS NAAR DE OttlëNT De jongens noemden de reis naar Smyrna na wat zij hadden uitgestaan op de oceaan een tochtje ven plezier. Op de Middellandse Zee heersten zon en zomer en was allerlei vertier. Ze zagen de Sierra Nevada, de toppen blinkend wit van sneeuw; een vreemde aanblik uit de hitte. Toen ze over bakboord Spanje kwijtraakten, was over stuurboord Algerië in het zicht. En bijna altijd waren er schepen rondom hen. Oude Italianen en vuile Grieken naast forse en snelle schepen onder de vlaggen van alle zeemogend heden. Tjard en Ate leerden de kanonnetjes bedienen. Ties, Hajo en Wim haalden hun vaardigheid in het schieten op. Alberdien moest tussenbeide komen, zeggend dat het geen sneelgoed was. anders hadden de jongens alle kruit verschoten. Bij het naderen van Algiers kwam er spanning, die bij Alberdien tot angst, bij het manvolk tot een zekere prikkeling voerde. Wim en door K. NOREL bovendien een rookpluim op de kim stond. Waar zoveel schepen bij elkander waren, hielden de rc zich natuurlijk koest. Maar hoe zou het zijn, war zij, klein schip met weinig volk aan boord, alleen geweest waren? De sprietzeilen verdwenen en nieuv doemden er niet op. Ook bij Tunis zagen ze geen taal of teken van piraten. In het oostelijk deel van de Middellandse Zee ontmoetten ze vreemde schepen van plompe makelij en zonder roer. Er stond aan stuurboordshek een man. een grote riem hanterend, t leren riemen aan het schip bevestigd was. Zo werd gestuurd. De kanonnen o Alberdien de galjoot stonden r het Moren lustte. Dicht bij Algiers zagen ze schepen hetzelfde type als hen destijds bij Tunis hadden aahgevallen: lichte, open boten met een of twee korte masten, waaraan zeer puntige sprietzeilen, oranjerood of goudbruin van kleur. Ze kwamen zo dicht langs de vrouw Alberdien. dat het bootsvolk de kerils kon zien: lui in dezelfde dracht als de piraten. Ze hadden lange kaftans aan en onder een bonte doek. die om hun kruin gewonden was, bliksemden hun felle ogen. Toep twijfelde niet één op de galjoot eraan, of het zou weer vechten worden. De jongens stonden bij hun stukken en Alberdien bij haar fornuis, waarop een grote pot met teer kookte. Ze waren klaar voor het gevecht Maar de Algerijnen tastten hen niet aan. en er waren ook geen kromme zwaarden in hun bo ten. wel stapels bruine netten „Het zijn geen piraten: 't zijn visserlui", zei Tics. „Blijf toch maar bij de stukken", ried Alberdien, betwijfelend of Ties gelijk had. Onder de netten konden best hun wapens liggen. De Algerijnen hielden af. „Zie je nu wel", zei Ties. Maar Alberiien wist nóg niet of de Algerijnen vreedzaam waren. Voor hen uit zeilde een forse Noorse bark: een Engelse schoener voer hen tegemoet en een groot volsohip kwam achterop, terwijl er waren blijkbaar vreedzame koopvaarders. Ze trouwens ock niet snel genoeg voor kapers. De Vrouw Alberdien, die zich altijd zag ingehaald door schoe ners. barken en fregatten, liep deze oosterlingen er gemakkelijk uit. rna. 't Was i stille kade. De volgende morgen schrokken Alberdien en Ties wakker van een hels tumult op het dek. Toen zij naai boven rend zagen ze een troep ruige kerels eer rondedans uitvoeren. Anderen scheurden de presen- nings los. waarmee de luiken waren afgedekt. Werden zij hier in de haven overvallen door piraten? Doch op de kade stond de Griekse agent en deze lichtte hen in. dat dit de bootwerkers waren, die kwamen schip te lossen. Vreemde bootwerkers, vond Alberdien. Het leken vagebonden. Hun kaftans waren lompen, gescheurd vreselijk vuil. Er waren mannen met etterende wonden aan de benen. Eén miste een oog, in plaats daarvan gaapte er een bloederige holte. En deze vieze kerels trapten op de stokvis en smeten ze op de kade, waar honden eraan snuffelden en erbij him poot; lichten. Smakelijk eten! Wordt vervolgd) (Van onze radio- en tv-redactie) AL DIE Buitenveners, boeren en burgers, zelfs Mary met haar grote, onbevangen ogen, ze hebben me belachelijk gemaakt", knort de hoorspelauteur Jan de Vries, „ze deden niet wat ik be doeld had, ze gingen een eigen leven leiden!" „En dat is nou al de tweede keerde hele familie De Wit in „De jeugd vliegt uit" wou ook niet naar me luisteren!" Nu ja, op 8 april komt er een eind ■aan de serie „Boeren en burgers in Buitenveen", het spannende dorpsre laas, waarop de NCRV haar luiste raars zoveel weken en -maanden heeft vergast. Jan de Vries heeft het er op zitten. Hij heeft net zoveel afleveringen Commentaar „Opzienbarend" Hoewel de AVRO gisteravond her haalde malen excuses moest maken voor technische onvolkomenheden en zelfs de film over de opzienbarende vinding" van ene prof. Salzmann brak, zou het aan haar toch niet heb ben gelegen wanneer juist vandaag vele goedgelovigen naar de winkels zijn gerend om zich een „decalostaat" aan te schaffen. Zulks ten einde door druk op de knop alle calorieën uit lekkere hapjes te verwijderen.. Aangezien de dag bij het verschij nen van ons blad toch al vergevor derd is, kunnen wij de AVRO complimenteren met dit originele stukje werk dat met hulp van een bevriende fabriek en vele echte en amateuracteurs kostelijk werd opge dist. Tevoren had Danny Kaye weer veel spektakel gemaakt in zijn show, rvan ditmaal het sluitstuk met het originele ..dubbelkwartet" het meest verrassend was. Danny is tus sen kinderen altijd op zijn best, dat bleek ook nu weer. Overigens was dat kwartet van kleine meisjes voor de Nederlandse televisie om jaloers op te z\jn! Geen wonder dat Danny Kaye van trots zat te glimmen. Tekeningen van Otto Dicke in VARA-studio (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM De tweede kunstenaar die gelegenheid krijgt tot exposeren in de VARAstudio, is Otto Dicke. De tentoonstelling zal op maandag 5 april worden geopend en duurt een nd. m. zullen verscheidene van zijn kindertekeningen en veel van zijn werk uit Japan worden geëxposeerd. igeschreven als de NCRV nodig had. •Dat plan is dus volvoerd— maar het is daarmee ook het enige. Want Jan de Vries had nog heel veel andere plannen- Hij had de belevenissen van zijn heel snel levend [geworden personages keurig voorbe reid. „Jan van 't Hof', zegt hij „kan ik gelukkig nooit echt tegenkomen, an ders had hij een appeltje met mij te schillen. Eerlijk gezegd had ik van te voren al een hekel aan hem, omdat (hij een van die mensen is die zich zo op eigen kracht en karakter laten voorstaan en vinden dat ze altijd gelijk hebben. Mijn wrevel daarover wou ik eens heerlijk laten uitkomen, toen ik hem als een van de Buitenve ners introduceerde." Hij haalt eens diep adem en gaat verder: „Ik maak er geen geheim van: ik heb gedacht dat ik hem wel eens krijgen zou, die feodale, zelfingeno men onsympathieke schreeuwlelijk- Dat is taal. hè? Dat is een voorne men...! Maar helaas... er is niets van terechtgekomen Hij heeft mij versla gen. Hij bleek bij al zijn uiterlijk vertoon toch een rechtschapen man te zijn die gewoon naar zijn principes leefde en het helemaal niet kwaad bedoelde. Hij vertoonde niet alleen maar innerlijke kracht, hij had die ook.." En Mary. „Tja, en dan die Mary, hè. Het was de bedoeling geweest dat zij erg zou schrikken van het ruige leven in Buitenveen en hals over kop terug was gevlucht naar Amsterdam om braaf sociologie te studeren. Maar niks, hoor. Ze bleef en ze zette heel Buitenveen naar haar hand." En nu is de geschiedenis ten einde- De boeren en burgers in Buitenveen leven verder in de mist van de vergetelheid, zij zullen hun eigen weg wel vinden, zonder dat vele duizen den luisteraars horen wat zij nu nog zeggen en doen. „Gek hè, zoals die mensen persoon lijkheden worden, zodat je ze eigen lijk niet meer in de hand hebt-." Ja, het is vreemd, maar tot troost van Jan de Vries zij gezegd, dat hem niets nieuws is overkomen. Hij is niet de eers-te en niet de laatste schrijver, die al vertellende „zijn mensen" on verwachte dingen hoort zeggen en ziet doen. Want een auteur kan wel een stel personages uitdenken en die met elkaar onder bepaalde omstandighe den en in een verzonnen milieu in aanraking brengen, maar daarmee hondt het niet op. Juist door de voeling die deze karakters met elkaar krijgen, worden de personages levend, zij gaan zich als het ware tegen elkaar verdedigen of trekken zich aan elkaar op, en wil het goed zijn, dan ontstaan er vanzelf meningen situaties die eenvondig niet meer tm voorkomen zijn. Goed, men houdt de grote lijn vol, maar de uitgedachte karakters blijken dikwijls onverwacht te reageren en daar heeft men dan het verschil tussen het hanteren van „levende mensen" en marionetten. Alleen een marionet toont nooit eigen initiatief.* een door een auteur neergezet perso nage wèl. 't Laatste ivoord „En zo zal", zegt Jan de Vries, „die eerst door mij verguisde Jan van 't Hof op 8 april ook het laatste woord hebben. Wie had dat gedacht?" Of het hem spijt, dat het „op" is met Buitenveen? Natuurlijk, maar het verhaal is uit. Voorgoed...? Ach, wat is voorgoed? Bovendien zijn er nog andere mensen, zomaar gewone mensen, die dingen willen beleven in hoorspelseries. Jan de Vries heeft er altijd wel een paar in zijn achterhoofd. Zijn „Boeren en burgers" heeft hij met plezier geschreven en de Buiten veners zijn hem (bijna) even lief geworden als zijn „uitvliegende jeugd" (die óók haar eigen weg ging en veel meer beleefde dan Jan <fe vries ooit had verwacht!).* en wat de toekomst zal brengen? „Laten we niet in het koffiedik kijken!" - partij TX°°l VrU&eW «n Democratie. vaaL. 1 ?tera van de V.V.D. 18.30 Lichte orkestmuziek en zangsolist. 19.00 Voor de kinderen. 39.05 Sportparade. 19.30 Eigen mS.: proiLr!?lnla voor de twintigers. 20.00 Nieuws. 20 05 Radio Filharmonisch Or keet: Seml-klassieke en moderne muziek 21.00 22.20 Lichte grammofoonmu- ziek. 22.30 Nieuws en mededelingen. 22.40 Actualiteiten en sportuitslagen. 23.05 Stereo: Nieuws*6 *rarmn°f°onplaten. 23.55-24.00 Hilvt a. 22.00 Rol etherleergang. -erdenking Nieuw_ Boekbespreking. RH H (opn). 23.35 Moderne orkestmu- 23.00 Kerkorgelconcert met _>n 23.35 Mod 3.55-24.00 Nieuws. ATHENE Koning Konstantijn heeft de Griekse Orthodoxe Kerk opgeroepen tot een meer modernere aanpak van haar taak. De 24-jarige vorst deed dit in een toespraak tot de 49 Grieks-orthodoxe bisschoppen tij dens een synode, die onlangs werd gehouden. De reactie van de synode op het hervormingsplan van de koning dat het „nuttige" suggesties be vatte. 19.15 Van Gei NTS: 19.00 Nieuws in rend de beer. 19.06 De ntenatlonaal jeugdjour 21.10 Het uur der -2.10 C< aktuele politieke 22.40-22 45 Journaal. vraagstukken. NTS Nederland H. NTS: 20.00 Nieuwe in het kort. 20.01 De Lucy Show Lucy kraakt "ote,n- TV-fUm. 20 25 Vrijspraak of dood- 5™ TV-spel (Prod uk tie van Associated Redlffuslon). NCRV: 21.50 Het werk onzer J,a"den wetenschappelijke documentaire 21.55-22.10 Attentie. België. Nederlands progr. kan. 2 en 10. 19.00 Zandmannetje 19.05 De vijf «leutels tot de schat (v d. jeugd). 19.20 Sportkron. 19 55 Hier spreekt men Nederlands. 20.00 Nws. 20 25 Grensincident, éénakter. 20 55 The Swingle Singers 21.00 Filmkron. 22.00 V. h. in. 22.30 Ballet door het Nederlands istheater. 22.50 Nws. Televisie morgen ederland I. NOT/NTS: 11,05-12.50 School- morgen i?2 VARA: 7.00 Nieuws. o^endgymnastiek en socialis tisch strijdlied. 7.20 Lichte grammofoonmu- 8-°° Nieuws en socialistisch strijdlied. I hïht» ^m£«k.Voorpa^1?,a-- Praat)® 8 13 L£hte grammofoonmuziek. 8.50 Gymnastiek i-eggebruikei s- 935 Waterstanden. VPRO: dik -/ydlng VARA: 10.00 Schoolra- dio 10.20_ Lichte grammofoonmuziek. 1100 n is voor de mofoonmuziek. Nieuws 11.02 Vooi y,™w 11.55 Klassieke J ^entoonstelhngsagenda. 12.22 Act V Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Overheidsvoorlichting: Voor de landbouw. 12 40 Elektronisch orgelspel, n in M»dUai V 13 00 Nieuws. AVRO: 13.10 Medeaclingen, eventueel actueel of ïïT^ssr^^jsssrsss: IS-WJ de ^d en bij de thee: gevarieerd fir* '55335». kftdèren16-u v^'!?*-V00I nieuwsgierige kalender 17-wu^ rdde^eugd 17 00 Muziek- xaienaer 17.30 Voor de rijpere jeugd. Hilversum tl. 298 m. NCRV: 7 00 Dagope- nlng. 7.10 Oude kamermuziek (gr!) 7 M .herhaling SOS-be richten. 7 40 Lichte grammofoonmuziek. lek (gr 8 30 Nieuws. 8.40 !k en zangsoliste. 9.00 Voor ciien. Moderne orkestwerken (er Morgendienst. 11 oo Klassieke gramino- luziek 11.15 Voor de oudere luisteraars. Populair orgelconcert. 12 27 Mededelln- BS mentaal trlo (opn 14.05 Schoolradio. 14.25 uS rifin 1,40 Voordracht! /«5Ï h ,.cn P'ano: klassieke muziek (opn.), 15.30 Voor de vrouw, 16 00 Musiciai muzikale herinneringen 16 30 D - - a' lezing ie.45 Radiokoor: Oude 1 Verzoekprogramma v-oor de school 18.00 Halte: program. .30 Fanfare-orkest. 18.5Ö"KlaJh 7.55 Lichte Lichte c

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1965 | | pagina 13