Verrassend programma W ereldmuziekconcours t Lanvin en Capucci ha Fanta... t smaakt fantastisch i NCRV en de publiciteit ZATERDAG 28 JULI 1962 Kopmouw in vele variaties aan het terugkomen geh (Van onze moderedactrice) n ai PARIJS, zaterdagochtend bela T ANVIN CASTILLO heeft bijzon- aan l_i jer veei aandacht besteed aan het tailleur in zijn collectie. Niet alleen zijn er zeer veel, maar ook veel variaties. De manteltjes bijvoor beeld variëren van een korte bolero, e k] tot een lang jasje dat halverwege de Itijd k®up reikt. Deze laatste hebben een gcbo smalle leren ceintuur op taillehoog- kant te, die de ruimte ietwat bijeen houdt, ■stau ®cn ran<* n®rts, zo ter breedte van h. één velletje, is dikwijls rond de zoom gezet Sommige modellen vallen van ach- n z teren met een punt en lopen naar Ctke' voren op' De mouwen zijn met een ronde kou en ingezet, die de schouders wat opgetrok- ken doet schijnen. De kragen zijn dik- is wijls klein en rond. of gaan over in een hou! revers. De jasjes sluiten met twee rijer knopen. oordi De rokken hebben een portefeuille oor vorm. De naar één kant ingeslagen plooi le oi kan zowel voor als achter of aan beide 'ens zijden zitten. De lijn is soepel en de I taille wordt beslist niet aangegeven, min- 1S der nog dan bij de andere couturiers. Bii de tailleurs wordt veelal een korte marinière gedragen. De mantels hebben lange sjaalkragen van bont of een sjaal- kraag, die in de nek dubbelgevouwen n g] is en opstaat. rensti Veel mantels zijn met nerts, petitgris zl bever gevoerd. Lanvin toonde tuniek- japonnen met eenvoudige ronde hals en wijde driekwart mouw-en of zonder moiu Lanvin is terecht beroemd om zijn bontwerk. Ook nu waren de kostbare or e, mantels een lust om te zien. Behalve nertsmantels in vele kleuren ook petit gris, dat weer in de mode gebracht - J°r wordt. Verder een mantel van echt ttjger- yaar| vel, de strepen horizontaal verwerkt Met belangstelling werd uitgezien naar de tweede collectie, die deze Italiaanse mode-ontweruer naar Parijs heeft ge bracht. De belangstelling was zo over. weldigend, dat ook hier, evenals bij Dior. de trap zitplaatsen moest leveren Maar bij Capucci heeft men nog geen kussentjes en dus werd in alleriil een laken uitgespreid om de toeschouwsters tenminste voor vuile kleding te behoeden Zelfs op de boventrap, waar men zich in allerlei bochten moest wringen om nog iets van de modellen te zien. was het stampvol. Het was een collectie met veel cachet, maar toch schijnt de zomermode de ontwerper meer te inspireren dan de ie winterkleding. Het allereerste wat opviel waren de enorme hoeden van zilvervos. De tailleurs hebben iets langere jasjes, at toch echt de nieuwe modelijn zal •orden. Een smalle ceintuur hield de ruimte bijeen. Bijzonder veel werk was Ook veel bonthoeden. zoals een z zoncjer charmant! gj De stoffen bij Lanvin zijn: veel tweed, laken, grove wollen etamine. mohair vi, wollen en zijden crepes De leuren waren genuanceerd, doordat wj dikwijls twee kleuren dooreen geweven d waren: wit en zwart, blauw en bruin, donkerblauw en rood Verder zwart, rood bruin, paars en bontkleuren. Stofft 1 J™ Tn de. NCRV-Omroépgids van deze v/eek verdedigt de voorzitter van de NCRV, mr. A. B. Roosjen, zich in een hoofdartikel onder de kop „Geen ge- heimzinnigheid" tegen een verwijt je- j gens ?yn omroepvereniging, gepubli- ee ceerd in het weekblad ..Burgerrecht". dl Dit blad beticht de NCRV van „ge- heimzinnigheid" met de jaarlijkse ver gadering van de verenigingsraad, om- dat de pers (ook de vertegenwoordigers doof van christelijke dagbladen) er geen gf, toegang heeft, maar er later via het snant- ANP een algemeen persbericht wordt t vat afgegeven, dat de bladen dan naar be- ?lf ix lieven al of niet kunnen plaataen. De heer Roosjen merkt op, dat de ïstuk- NCRV nooit anders dan besloten jaar- Vai vergaderingen heeft gehouden, maar kram dat dit nog geen teken van geheimzin- vai nigheid is. De plm. 125 leden van de n verenigingsraad ontvangen allen uit- unt gebreide jaarverslagen en deze worden evenals het omroep- verenigingsbeleid. ronduit en openhartig besproken tU- 1 'nJ dens de jaarvergadering. Er worden n.e voorts regelmatig proviciale vergade- mede rinSen gehouden en bovendien nog in tal van plaatsen zgn. „praatavonden", 1 m' waarop alle gestelde vragen worden be- ®an1 antwoord. „Enige neiging om leden >a en1 buiten de deur te houden", aldus mr. Roosjen, „bestaat er in onze omroep organisatie niet." De voorzitter besluit echter met de 1 opmerking: „De suggestie, de pers toe te laten op onze jaarvergadering kan in overweging worden genomen. In een tijd waarin de omroeporganisaties met allerlei kritiek worden bestookt, kan het verstandig zijn van de tot nu toe gevolgde gedragslijn af te wijken: Du rum,! bliciteit wordt door ons niet ge- kerk achuwd." 1ff,_ Aangezien mr. Roosjen dan nog zegt: „De journalisten die onze pers conferentie bezoeken zouden dat kun nen bevestigen", willen wij dat gaarne doen. Toch zouden wij het toejuichen, wanneer ook de NCRV de pers zou toe laten oo de jaarvergadering van de Ve renigingsraad, juist om de gedachten aan „geheimzinnigheid" weg te ne men. Journalisten die een vergadering bezoeken doen meer dan alleen de za- mctkelijke feiten in hun blad vermelden: '«n" zij voelen ook de sfeer aan waarin wordt vergaderd en kunnen die naar buiten uitdragen. Een vereniging die door hartelijke banden bijeen wordt gehouden, kan dit alleen maar ten goede komen. gemaakt van de mouwinzet. Soms kimonomouwen, soms aan de voorzijde rag 1 in en aan de achterzijde gewoon in gezet. Maar altijd een ronde kop die opgevuld schijnt. De mouwkop komt bo ven de schouderlijn uit. De roklengte reikte over de knie. De mantels, zowel recht als redingotes stonden aan de taille even af. Bij de ja ponnen o.a. een tuniekmodel, dat tot de taille van onderen opzij openvalt. Dan weer een driekwart of zevenachtste mo del, dat onder de taille stijf uitstaat en een brede bontrand als rok toont. Deze tuniek wordt ook gedragen met kuitbroeken van het zelfde materiaal, televisiepakken. We zagen zo'n ensemble in zwart flu weel en één in roze satijn met roze marabou afgezet. De japonnen voor de dag zijn ook hier prlnsessemodel zonder de taille te accen tueren. De rokken zijn smal of even gerend. Sommige japonnen hebben een verhoogde taille en een stijf uitstaande ruim klokkende schoot. Opmerkelijk in de collectie waren een „Dickens" cape van bruine zijde die I overging in een hoed met een enorme luifel. Ook een hoedje uit niets meer bestaande dan vier dikke pompoens van verschillende grootte was een succes. I LANVIN CASTILLO TAILLEURS: jasjes variëren van bolerolengte tot heuplengte. De rokken hebben een porte feuillemodel. Kopmouwen. MANTELS: sjaalkragen van bont of mantelmateriaal. JAPONNEN: tuniekmodellen. STOFFEN: tweed, laken, mohair, grove wollen etamine. wollen en zijden crêpes. KLEUREN: gemeleerd: wit- zwartblauw-bruindonker- blauw-rood. Verder: zwart, rood, bruin en paars. CAPUCCI TAILLEURS: veel lange jasjes met smalle ceintuur. MOUWEN: aangeknipt of inge zet. doch steeds met verhoogde ROKLENGTE: over de knie. MANTELS: nimmer getailleerd. JAPONNEN: veel tuniekmodel len. Prinsessemodellen die de taille niet omsluiten. Modellen met verhoogde taille en uit staande. lange schoot. KLEUREN: veel zwart en rose. Ten slotte een avondtoilet, waarvan c rok scheen te bestaan uit twee enorn op elkaar gezette paddestoelen. Rose t zwart waren de typerende kleuren vo< deze collectie. Prinsessen hoorden Arubaanse liedjes De rondrit, die de prinsessen Irene en Margriet vrijdag over het eiland Aruba maakten, verschilde weinig van de an dere rijtoeren van de vorige dagen. Ook nu weer stonden honderden opgewekte eilandbewoners langs de route, maar de intussen eveneens traditionele zanghulde was wel anders: nu werdtn namelijk alleen maar zuiver Arubaanse liedjes ten gehore gebracht. De Prinsessen bezochten een tehuis voor kinderen, zij kregen schelpen aan geboden. die tot schemerlampjes waren ..verbouwd" en beziohtigden een Mulo- schooL Daar speelde een „steelband". Later op de dag werd o.m. de raffi naderij van de Lago in San Nicolas be keken en daar werden demonstraties door sportvliegers en waterskiërs ge- De avond tevoren raakte de elektri sche installatie overbelast van de „Club Caribe". waar ter ere van de Prinsessen een receptie werd gegeven. Alle lichten gingen uit maar voordat de bezoeksters aankwamen (de auto's reden een eindje om) was het li-'ht al weer gerepareerd. In het Diaconessenhuis te Naarden overleed de 51-jarige heer J. van Joolon uit Bussum. die door een personenauto was aangereden op een gevaarlijk kruis punt in zijn woonplaats ,ndel. HIELDEN wij ons in het vorige ar tikel bezig met het concours, nu komt dan het concertprogramma aan de beurt. Dit is uitnemend in elkaar gezet, met een goede afwisse ling tussen vocale en instrumentale muziek in lichte en zware accenten. De lichte accenten vinden natuurlijk het meest gehoor: een opera- en operetteconcert door het Promenade orkest van de Ned. Radio Unie onder Renedict Silbcrman, waaraan de Weense sopraan Elf ie- Mayerhofer en de Duitse tenor Josef Traxel mee werkten. trok de volle drieduizend naar de concerthal En dan stonden bovendien nog 120 man van de „Mastreechter Staar", het vermaarde mannenkoor uit Maastricht, op het podium en zij zongen het Ja gerskoor uit Weber's Der Freischütz cn het Soldatenkoor uit Gounod's Faust, dat het in de grote ruimte schaldeElfie Mayerhofer etaleerde met rz' gulheid al haar maniertjes in de twee Adèle-aria's uit Joh. Strauss' „Die Fle- dermaus". waaraan Benedict Silberman ijverig meehielp. Hoe men erover ken moge. de show was zorgvuldig uit gekiend en behield toch de schijn van spontaan improviseren. En Josef Traxel zong smeltend het Gondelfied uit Joh. Strauss' „Eine Nacht in Venedig". Ach en moet nu niet de intellectuele voor zo'n populair concert ophalen. De onbevangen bezoeker smult ervan: ic for millions", dat was het. En met zo'n uitverkocht concert worden andere van zwaarder kaliber (en dus minder bezochtbetaald. In de reeks van grote concerten cn AVRO herdenkt Debussv Op woensdag 22 augustus a s. zal het honderd jaar geleden zijn dat de Franse componist Claude Debussy werd ge boren. De AVRO heeft daarin aanlei ding gevonden op de dinsdagen 31 juli en 7, 14 en 21 augustus programma's uit te zenden via de radio, waarin werken van Debussy worden uitge voerd door de mezzo-alt Irma Kolassi. de bariton Bernard Kruysen. de vio list Herman Krebbers. het harpkwin- tet Marie-Claire Janet en het omroep orkest onder leiding van Henk Spruit. Dinsdag as. (31 juli) zult U 's avonds tussen 9.55 en 10.30 uur kunnen luiste ren naar het omroeporkest en Bernard Kruysen in de „Prelude a l'après-midi d un faunedrie balladen op tekst van Francois Villon en de „Marche écos- Prof. Grossmann repeteert hier met zijn Wiener Sangerknaben en leden van de Wiener Phil- harmoniker voor de uitvoering van Mozarts Requiem een van de hoogtepunten in Kerk- rades Wereldmuziekconcours. recitals die wtf lang niet alle konden meemaken, zullen stellig twee als hoog tepunten gelden: de uitvoering van „Jeanne d'Arc au bücher" van Honegger en die van Mozart's Requiem door de „Wiener Hofkapelle". Het Concertge bouworkest viel niet erg mee, en de akoestiek werkte bijna verpulverend op de typisch zware klank van dit grote ensemble, dat ilch toch ook niet bijzon der inspande. Wat ook enigszins teleurstelde, was de uitvoering van Carl Orff's „Carmina Burana" door een groot amateurgezel schap uit Wuppertal. n.L het „Btirger- hauschor Langenberg", de „Konzertge- sellschaft Velbert" en de Instrument;! 1- Verein e. V. Wuppertal-Elberfeld, alle onder leiding van Willi Fues. Er werd een goede en verantwoorde weergave geboden, enkele schommelingen daarge laten. De zuivere klank van het opval lend jeugdige koor was helder en en de koortechniek stand op uitstekend peil. terwijl ook het amateurorkest rassend goed speelde. Maar de expressie bezat niet voldoende nuancering, klonk erg keurig en netjes, maar bleek en saai. En dit bij de Carmina Burana, deze Middeleeuwse studentenliedéren. die zo sappig en ongezouten zingen van lente, liefde en taveerneVan de krachtig stampende ritmiek, waartegen Orff wel bewust primitief-aandoende melodiek en harmoniek zet, kwam eigenlijk ook weinig terecht. Maar nu kon men juist j'n slappe vertolking merken, hoe Orff's muziek sterk aan het verouderen IsDe solisten, de sopraan Gertie Char- lent (klein, maar zuiver), de tenor Wal ter Jenckel. die de gevaarlijk hoge lig ging in „Olim lacus colueram" schitte rend overwon, en de bariton Hans Gün- ther Grimm, die het dronkemanslied te braaf zong, voldeden zeer wel. Meesterstukken En nu dan de beide meesterstukken: Honegger's ..Jeanne d'Arc au bücher" Mozart's Requiem. Dc Ned. Radio Unie had de allerbeste krachten verzameld voor de presentatie van Honegger's dra matisch oratorium en deze was dan ook werkelijk indrukwekkend, al ging van de zeggingskracht wel wat verloren in de slechte akoestiek van de grote con certhal. Een nieuwe concertzaal is wer kelijk geen overbodige weeldeMarthe Dugard zegde de partij van Jeanne d'Arc en deze Belgische kunstenares, die aan de beroemde uitvoeringen van dit werk onder Lode de Vocht in Antwerpen mee werkte, gaf aan het Lotharingse meisje, dat staande op de brandstapel flarden van haar leven voorbij ziet trekken, diep ontroerend leven. Er was nergens 'n in zinking in haar declamatie, die van een sober gebaar vergezeld ging, en op deze wijze overbrugde zij de afstand tussen onze tijd en de pathetiek van Paul Clau- del, die de tekst schreef. Raymond Ge- róme was frère Dominique, die Jeanne d'Arc in haar laatste uur ter zijde staat, en hij droeg zijn rol voor op zijn befaam de wijze, rustig, nobel en méélevend. Om deze twee hoofdfiguren stonden een reeks vocalisten, onder wie Elisabeth Lugt, Corry Bijster. WiLhelmine Mat- thés. Corry van Beckum, Serge Mau- rer, Gerard Heystee en Leon Combé en vooral niet te vergeten het voortreffe lijke Groot Omroepkoor en het Omroep orkest. Henk Spruit dirigeerde deze prachtige uitvoering met grote kwaam en zekerheid en hij verstond het deze fresco-achtige partituur in Ie. forse trekken te schilderen. Hofkapelle Het tweede hoogtepunt werd het op treden van de „Wiener Hofkapelle", die het eerst in haar geheel in land kwam. De „Wiener Hofkapelle" bestaat uit een van de vier koren der Wiener Sangerknaben, waarbij gevoegd zijn leden uit het Koor der Wiener Staatsoper en leden uit de Wiener Phil- harmoniker. Deze „Wiener Hofkapelle" stamt uit de tijd van de Habsburgers en was keizer Maximiliaan I. die haar 1498 stichtte. Haar taak was het ver zorgen van de kerkmuziek bij de mis dienst in de Hofkapel. Na 1918, toen dus het Habsburgse keizerschap verdween, nam de Oostenrijkse staat de ,zorg van de Hofkapelle over en nu is zij een ge subsidieerde staatsinstelling geworden, een vaste samenstelling en met een eigen dirigent, i.c. prof. Ferdinand Grossmann, die tevens de artistieke di recteur van de „Wiener Sangerknaben' is. Prof. Ferdinand Grossmann dirigeer de ook hier de uitvoering van Mozart's Requiem, waaraan Beethoven's C-dur Mis voorafging. En dit werd een weergave in de mooi ste Weense traditie: de klank was door en door zingend cn welluidend, zelfs in de droge concerthal, en het was een verrukking naar dit heldere, doorzichtig- stralcnde zingen, dit prachtige orkest- spel te luisteren. De „Wiener Sangerkna ben" toonden hun allerbeste kwalitei ten en de kleine dikke jongen, die de sopraansolo zong stak boven allen uit. De alt was iets minder van kwaliteit, maar ook zeer muzikaal. Robert Béhan en Frans Pacher zongen resp. de tenor en baspartij. Wat w(j evenwel het meest bewonderd hebben, was de voordracht van Mozart's Requiem. Prof. Grossmann wist het klassieke evenwicht te bewa ren tussen de dramatische expressie en de bovenpersoonlijke tekst van de doden mis, zodat de diepste betekenis van dood en opstanding geopenbaard werd. Dit te beleven, heeft de tocht naar Kerkrade onvergetelijk gemaakt. DRA. H. E. KOKEE-VAN DEN BERGE Fles vól frisse levensvreugd. Glazen vól tintelende zonnig heid voor vrolijke, levensblije mensen. Fanta is heerlijk en helder. Fanta is dauw-fris voor dorstige kelen. Mensen die Hal tegen het leven zeggen, drinken heerlijke Fanta! Erkend bottelaa» ven „Fanu" en „Coca-Cola Bottelo N.V. - Schiedam - Grevenhege Sport 16-30 Kerkmuz tut Salzburg. CON VENT VAN KERKEN: 17 00 Gcref Xcrud NCRV: 3.30 Vocaal dubbelkwartet. 9 00 N<W5 uit lo kerken "9 06 Orgelcon. eert i gr) :9.3o De openbaring aan Johan nes. lezir.ü. KRO 10 45 Nw, 20jOO Een avond in Duitsland 21-30 Do-Re-Mi. licht progr 22.15 22.20 Hat congres Kirche in Not te Königstein 22.25 B-,, 221 Nws 22 40 Avond* gebed 22.55 Mod orkcMmuz (gr) 23.5»-" Hilversum I. 402 m: 1940 Axtlsüeke Staalkaart VPRO. 19.30 Op de helling, ge sprek 19.45 Klass muz (gr) 19.55 Deze week. praatje. VARA: 20.00 Nws 2045 Ma- rlnierskapel 20.40 Licht Instr trio 20.55 Ned cabaret-artiesten op d« plaat 21.10 Coc eomm 21.25 Zomeravondcontrasten, repor tages 22.00 Muziek memoires 22 20 Sport nieuws 22.30 Nws 22.40 Melodieën^Expres 19.00 Nw, Actual 19 25 Klass kanuirmu/ ig.r) 19.4a Lichtbaken, lezing 19.55 Populaire kla^ door het Brabants kamerork met sol 20 50 En nu mijn geval, vragenbeantwoording 21.00 De platcnkoffer, gevar progr 21.45 Operetteklanken (gr22 20 Reportage van IMÉV Kirche In N<>: Kon.Mfl', ling 22.30 iNWj in 2:: 0:> Mo.l 23.5524.00 Nws tantie-lmpïcs- NTS: 14.00 Intern tennlstoe versum: K3RO: 18.00 Verkeer NTS: 16.15 Royal Inte erkeerd' Programma voor maandag „Blijven, tot we meer weten", zegt de schout. Hij geefl geen reden voor dat zeggen. Waarom zou hij? Wanneer hij ging beweren, dat vluchten in de don kerte en de kou van de vallende nacht ondoenlijk zou hij de mensen nog moedelozer maken. Maar is het zeker, dat niemand dan hij alleen aan de onmogelijkheid van een nachtelijke vlucht denkt? Dingena Korevaar heeft het gesprek met de vluchtelingen gevolgd. Ze heeft daarbij telkens naar haar oudste zoon gekeken en het is haar niet ontgaan, dat Teeuw erg onder de indruk is geko men van wat er allemaal verteld werd. Hij zit bij het vuur, dat minder hoog opvlamt dan in het be gin van de avond 's nachts liggen de mensen jn de kerk in hun kleren en dekens gewikkeld en dan kun je brandstof sparen. De wegstervende vlam men belichten af en toe, wanneer ze even opflik keren als er een armvol spaanders op wordt ge worpen. zijn gelaat. Somber en strak staat dat Moeder Dingena komt overeind van haar slaap- plek. Ze gaat naar haar jongen en hurkt bij hem „Wat heb je, Teeuw?" vraagt ze. Hu ziet niet op; hij aarzelt met zijn antwoord. Dan zegt hij, voor zich uit starend in de vlammen: „Het oordeel komt toch". Meer niet. maar een moeder hoort scherp. Ze hoort de vrees in ziin stem. En ze begrijpt die vrees .Die heeft niet in de eerste plaats zijn grond in angst voor gevecht en wonden de grond zit dieper. Teeuw is bevreesd voor wat na het gevecht en na de wonden komen kan. Voor anderen zeker, dat ook maar voor hemzelf in de eerste plaats: Teeuw is niet gereed [met zichzelf: Teeuw heeft geen zekerheid over wat daarna komen zal. Gevecht dat kan betekenen: dood. Voor de dood kent hij angst. Met voorzichtige woorden tracht ze zijn gedach- Afgewende ondergang door H TE MEIWE ten te peilen:. En in dit uitzonderlijke uur is Teeuw bereid, zijn diepste gedachten uit te zeggen. Om dat hij naar zekerheid haakt. Omdat de oordelen hem dreigen en bedrukken, en omdat hij hartgron dig overtuigd is, dat die h'ij oordelen heeft ver diend. Zij luistert stil en aandachtig. Ze hoort, dat hij niet meer spreekt over de anderen, die oorde len verdienen: niet over het Nederlandse volk, dat zich weinig of niets liet gelegen liggen aan God en zijn dienst, maar over zichzelf en over eigen schuld, Ze ontkent zijn schuld niet: ze doet geen poging lie te verkleinen. Maar ze begint over het kerst feest Ze spreekt van Jezus, die de schuld voor de ij nen heeft gedragen. „Geloof', zegt ze. Hij haalt mistroostig de schouders op. Hij geló ven? Dat zijn schuld is weggenomen? Hij is daar nog lang niet aan toe. Zijn gedachten en zijn wij ze van leven zijn nog helemaal niet zo, dat h'ij zo maar die vergeving zou durven aanvaarden. Het is de oude moeilijkheid: Teeuw Korevaar wil door eigen verdienste zich de vergeving waar dig maken. Hü wil zichzelf eerst zover verbeteren. dat hij vrijmoedigheid heeft om te geloven. „Je kunt beter weten, jongen", zegt ze. Hij heeft geen weerwoord. Hij herinnert zich zijn denken die nacht na het graven bij Arkel. Toen hij gevoeld heeft dat zijn zoeken naar zeker heid door boetedoening hem geen stap verder h'ielp. Maar hij herinnert zich ook de preek van dominee Van Oudenhoven. Die heeft over het oor deel gesproken op een manier, bi.ina gelijk aan die van Baltus Muys. En daardoor zijn de oude gedach ten en de oude vrees weer in hem boven gekomen. En nu kan hij zich daar niet aan ontworstelen. Terwijl de noodzaak om tot een beslissing, tot ze kerheid te komen dringender wordt met het uur, „Ik ga slapen", zegt hij. Het klmkt bot, dat woord; het lijkt haast een ruwe afwijzing van moeders pogen, hem te helpen. Het is dat niet: het is veeleer het woord van iemand, die weet, dat een ander uiteindelijk niet helpen kan: dat hij de grote beslissing zelf moet nemen: afstand doen van elke poging om zelf tc verdienen en de genade, de zekerheid, de bevrij ding van doodsangst te aanvaarden als een ge schenk. Dingena laat hem alleen. Alleen? Het is de tweede kerstdag. Tn de nacht heeft het hard gevroren en het is nu wel zeker, dat het ijs een gewapende macht kan dragen. Maar hoe de uitkijk op de toren ook heeft gespeurd, noch in de morgenuren, noch tegen de middag is er een Fransman komen opdagen. Zou het verhaal van de vluchtelingen over de plannen van Luxembourg onjuist wezen? Het kan, want ze hebben het van horen zeggen en wie weet heeft die Schoonhovenaar die het hun vertelde, het óók horen zeggen. En: van horen-zeggen liegt men (Wordt vervolgd). veel! London. KRO: 1 Das war das Lotzte tv-fitm 22.35 Epiloc Zondag 8.15 Voor de Jeugd. 8.00 Nws 3.15 Lichte grs Ochtendgymn voor oudvre lulstoraors 1 K',v,s srrammofoonmuz 9.35 Waterstani 9 4u Morgenwijding 10.00 Arbeidsvitaminen Programma voor zondag ^eer Geestelijk leven, toespraak VPRO: 10 00 Voor de Jeugd. IK OR: :0.30 Ned H«rv kerkdienst 11.30 Vraag en antwoord VPRO 1145 F'itwn. nieuwv van togen erf AVRO 12.00 .Muz voor allen (gr) ;300 Nws 307 De toestand ln dc wer-Id. lc- zlr>g 13.17 Meded of gr a mirwfoonm u z 13 20 Op dc plaat rust verzoekprogr voor de sold 14.00 Boekbespr 14.14 Knmercnsein- blc oude muz 14.35 Tor. e'be-schouwlng 1345 Kamerork i 12.00 Licht ensemble r Nws 13.'5 Mcdcd, 4.30 BIJ het schel 11.15 Kamerork: Kla» Kk.nkomrankto leven* muz blografie 15 51 Radio t -.'i-vr i.;n M c! ir.uz "7 30 Lichte grammofoonmuz voor dc J ugd 98 00 Nws 18.15 Politieke lez.ng 18 25 Ama- S'CRV 7 00 Nw» .30 Lichte gram- e 8.00 Nw» 8 18 dc Jeugd 17.50 Nw gesprek. VARA; ia! 16.30 Tang» «trumentallsten :9.30 Beroemde _._JI Harprcc. AVRO 20 00 N<ws 29 OS La flei bleue, musical 20.50 Licht plano SI45 Wandelingen met Clio, trekt Belgl'- 2'. 20 Licht instr kwintet i sol 2*. 40 Lichte grammofoonmuz 22-On Mu» corvfce*n gr Klaaa en mod planomuz 22.39 Nws 22 49 Actual 23 00 Orgel en zang 23 25 Met de Franse slag 23 5 5—21 Oo Nws Hilversum II. 298 m: NCRV 8.00 Nws en weerovcrzJcht 8 5 Orgeleonc (gri gewijde muz IXOR 8.30 Goede mergm 9 00 P-o- testantae kerkdienst. KRO: 9.30 Nw« 9 45 - 1 -1." 0 h II,-- ggMBftHMjinli tut KUm hém 14 45 Utrecht» stedelijk ork en gol: "3.05 Pianotrio r): cn tuinbouw :2 33 Grammofoonmuz. M-'npo)eork !4. 3 45 Mondorgeltrlo (gr Kaïx?; van di Zevensprong. 16 30 Kip» 15.35 Lichte grammofoonmua 18 0 welbeschouwd, forum Acht r het Friedrich Ho' BlortctiJ Welbed '7. to BrjTtber indringen ;n de mr C Sch-»H- 'b-oeMng 8 30 Duitse cabaret 21.4

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1962 | | pagina 7