Debat over restauratie schilderij uitgesteld 'in m eidc KUNST/RTV sr* Geestige observati Christo accentueert geografische overeenkomsten Japan en Amerika Energieke Mecano gedompeld in verbluffende schoonheid in serieuste Eten te Nieuw seizoen Broadway opent met geweeklaa CcicbcSoivuvnt DONDERDAG 10 OKTOBER 1991 'Drie Musketiers' nieuwe musical Seth Gaaikema AALSMEER Seth Gaaikema heeft van Joop van den Ende Theaterproduk- ties opdracht gekregen de musical 'De Drie Musketiers' te schrijven. Deze nieuwe Nederlandstalige produk- tie is gebaseerd op de gelijknamige avonturenroman van Alexandre Du mas. Het ligt in de bedoeling de musical uit te brengen in het theaterseizoen 1993/1994, aldus de producent. Gaaike ma werkt al enige tijd aan het project. De scene-indeling en de eerste liedtek sten zijn inmiddels door Van den Ende goedgekeurd. Een componist wordt nog verzocht. De musical wordt gebracht in het Circustheater in Scheveningen. Seth Gaaikema vertaalde onlangs ook 'Les Misé rabies' Richtlijnen sponsoring omroep weer ingetrokken HILVERSUM De verruimende regels rond het vermelden van sponsors van televisieprogramma's, nauwelijks geboren, zijn alweer ten grave gedragen. Het Commissariaat voor de Media besloot gisteren de beleidsrichtlijn zoals die op 1 oktober werd gegeven, hierover weer in te trekken. Aanvankelijk besloot het Commissariaat onder bepaalde voor waarden niet meer op te treden tegen omroepen die sponsors van programma's vermelden. Sluikreclame bleef wel verbo den. Aanleiding tot die aanpassing noemde het Commissariaat een nieuwe EG-richtlijn hierover. Gisteren werd alles weer te ruggedraaid, volgens het Commissariaat wegens de opstelling van het ministerie van wvc. Volgens WVC leidt de nieuwe EG-richtlijn er wel toe dat sponsorvermelding voor en na de programma's niet meer kan worden tegengegaan, maar dat verder niet van de huidige Mediawet, waarover het Commissa riaat het toezicht heeft, mag worden afgeweken. Het Commis sariaat volgt vanaf nu de mening van WVC. Kunstenaars in de bijstand worden voorgetrokken «Nijntje' komt °P televis DEN HAAG Veel Nederland se gemeenten geven kunstenaars die in de bijstand zitten meer ruimte dan andere mensen met een uitkering. Dat staat in een rapport over kunstenaars in de bijstand, dat is opgesteld in op dracht van het ministerie van So ciale Zaken. Er is sprake van een „onaan vaardbaar" kunstenaarsbeleid, concluderen de onderzoekers, na dat ze de praktische uitvoering van RWW (bijstand voor werklo zen) en de ABW (de bijstandswet) ten aanzien van kunstenaars bij zesentwintig gemeenten hebben onderzocht. Het rapport is geba seerd op dossier-onderzoek bij de sociale diensten van gemeenten. In ons land krijgen 5.600 kunste naars een uitkering krachtens RWW/ABW. Van de gemeenten waar de onderzoekers de dossiers bekeken, sprongen er zestien te soepel om met de sollicitatieplicht en het zich beschikbaar houden voor werk door kunstenaars. In dertien gemeenten werd ten on rechte, het aanvragen van beur zen, inrichten van tentoonstellin gen, houden van exposities en werven van opdrachten aange merkt als het voldoen aan de sol licitatieplicht. Zeven gemeenten stonden in strijd met de regels toe dat een kunstenaar zich meer dan acht uur per week bezig houdt met kunstenaarsactivitei ten. De helft van de gemeenten voerde een onjuist beleid door te makkelijk reis-, studie-, energie- en atelierkosten als verwervings kosten te aanvaarden. Meestal volgde geen verrekening met de uitkering. Gemeenten dienen zich actiever op te stellen bij de controle van inkomsten uit beur zen, zeggen de onderzoekers. Zij vonden dat acht gemeenten „niet de juiste eisen stelden aan de pro fessionaliteit van kunstenaars". In het onderzoek krijgen zestien gemeenten, waar onder Amster dam, Rotterdam, Utrecht, Gro ningen, Arnhem, Leiden, Haar lem en Maastricht, een onvol doende wegens „onjuist beleid". HILVERSUM Nijntje, Betje Big en de Li re figuren uit de bekende boekjes van g* Bruna komen op de televisie. Mercis B uitgeverij Meulenhoff laten in samen wei met de KRO de Bruna-boekjes verfilmen gaat in eerste instantie om vijftig anin filmpjes van elk vijf minuten, die de KR het voorjaar van 1992 wereldwijd op de n zal brengen. De filmpjes worden in Tsjech W wakije gemaakt onder leiding van de Ai kaanse art director Gene Deitch, overigei nauw overleg met Dick Bruna zelf. De e vijftig filmpjes zijn in het najaar van 199 reed voor uitzending. Bruna schiep zijn Nj|em Nijh in 1955. Intussen heeft hij ruim zeventiger'Fol derboekjes gemaakt, die in tweeendertig verkrijgbaar zijn en die gezamenlijk een CTUE ge van boven de vijftig miljoen haalden. Tl Japan toe hebben miljoenen kinderen lere zen middels de Bruna-boekjes. r.. L.e' JIr. Verde tt Honga slot aan ,30 N3 I houwingi pft het N AMSTERDAM „Ik meen dat het schilderij 'Who's Afraid of Red, Yellow and Blue' niet is overgeschilderd. Het kunstwerk van Barnett Newman was in 1986 in- mens verwoest en is door de Amerikaanse restaura tor Daniel Goldreyer fan tastisch hersteld". Dat zei dr. W. Beeren, directeur van het Stedelijk Museum in Amsterdam, gisteren tijdens de raadscommissie kunst en cultuur. Beeren weerspreekt hiermee de opvatting van de restaura tor van het museum drs. E. Bracht die in een rapportage stelt dat de beschadigde delen van het schilderij weldegelijk zijn overgeschilderd. In de rapportage, die op verzoek van de gemeente Amsterdam is op gesteld, stelt zij „dat een verf is gebruikt die de originele verflaag heeft aangetast en bij gevolg niet kan worden ver wijderd". De restauratie van het schilde rij werd op verzoek van het D66 raadslid E. Bakker behan deld. Aanleiding van zijn ver zoek was de kritiek van res- tauratiedeskundige en hoogle raar kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam, E. van de Wetering, die de res tauratie eerder „bedrog" noemde. Voor deze uitlating ontving Van de Wetering gis teravond een brief van de ad vocaat van Goldreyer. Daarin wordt hem gesommeerd de ge wraakte terminologie in te trekken. Van de Wetering heeft nog twee maal vieren twintig uur om een besluit te nemen, zo zei hij. „Voorlopig zie ik er geen reden toe", liet hij weten. Beeren zegt in de rapportage dat de restauratie „good and satisfactory" is uitgevoerd. „Die beoordeling is niet uit bundig, maar toch is het een fantastisch resultaat", aldus Beeren gisteren. Zelf consta teert hij in het rapport dat de structuur van het verf opper vlak na de restauratie is ver anderd. De wethouder van kunst en cultuur M. Baak (D66) vroeg de partijen de rapportage voor kennisgeving aan te nemen, en het gevoerde beleid van Beeren goed te keuren. De fracties wezen het collegevoor stel unaniem af, zodat de dis cussie, na een eerste termijn over vier weken wordt voort- Een meederheid van de partij en pleitte voor de instelling van een onafhankelijke com missie van deskundigen. Want, zo verwoordde het PvdA raadslid A. Grewel het „wij zijn een politieke commis sie en moeten op basis van ex terne deskundigen een be stuurlijk oordeel vormen over de restauratie. Als ik demo nisch zou zijn, zou ik voorstel len dat de afdeling restauratie van het Stedelijk Museum ons adviseert", aldus Grewel. Beeren sprak zich niet duide lijk over de instelling van een onafhankelijke commissie uit. Ook Van de Wetering pleitte voor de instelling van een on afhankelijke commissie van deskundigen. „Het schilderij is bedorven, het is een goed uit gevoerde dummy geworden, die ook voor een paar duizend gulden kan worden vervaar digd". De totale geraamde kos ten van restauratie bedragen meer dan acht ton. De rappor tage van het Stedelijk Museum bestempelde hij als „mager", onder meer omdat er geen verslag van het restauratiepro ces in is opgenomen. Hij her haalde ziin eerder geuitte kri tiek dat het schilderij voor 90 procent is overgeschilderd. Beeren had volgens hem beter moeten weten, ook gezien de uitlatingen van zijn eigen res tauratoren. Van de Wetering: „De hiërarchische verdeling in het museum heeft ertoe geleid dat wat gezegd moet worden, niet gezegd wordt". Hij doelde hiermee op de opvatting van de eigen restaurator van het E. Bracht. De directie van het Stedelijk Museum en de restauratoren spreken twee verschillende talen over de 'overgeschilderde' 'Who's Afraid of Red, Yellow and Blue'. FOTO: ANP Bracht was zelf afwezig bij de behandeling, omdat zij „niet was uitgenodigd", zo deelde Beeren tijdens de vergadering mee. Wel was haar collega, K. Aben, hoofd van de afdeling conserveringen restauratie van de afdeling Schilder- en Beelhouwkunst present. Hij zei - op persoonlijke titel - dat alle restauratoren van het museum op één lijn zitten. „Het is niet mijn bedoeling om het Stedelijk Museum in een kwaad daglicht te stellen, maar er heerst een babyloni- sche spraakverwarring. De di rectie en de restauratoren spreken twee verschillende ta len en daar moet een einde aan komen", aldus Aden. Op aanraden van Van de We tering, en na een spreekver bod van de directeur van het museum herriep Aden zijn ge maakte opmerkingen. Aden is al twaalf jaar werkzaam bij het museum. Daarvoor werkte hij bij het Centraal Laborato rium in Amsterdam. De voor zitter van de commissie kunst en cultuur, B. Holvast (Groen Links) zei het museum te ad viseren een grotere openheid te betrachten. „De ramen moeten open, en er zou een vakinhoudelijk debat moeten worden gevoerd, want het mu seum is gebaat bij verschillen de opvattingen", aldus Hol vast. 1760 gele pa rasols bedek ken de Ameri kaanse berg pas op hon derdtwaalf ki lometer boven Los Angeles. FOTO: AP DRIEDUIZEND PARASOLS ONTVOUWEN ZICH HITACHI-OTA/FORT TE JON In een dal ten noorden van Tokyo en op een bergpas ten noorden van Los Angeles is giste ren onder grote publieke belangstelling het parasol- project van de landschaps kunstenaar Christo ten uitvoer gebracht. Honderden Japanse boeren keken toe hoe in hun vallei, 120 kilometer van Tokyo, 1.340 azuurblauwe parasols tot 'bloei' kwamen. Bij zonsop gang twintig uur later op de bergpas 112 km boven Los An geles ontvouwden zich 1.760 gele parasols. Ovationeel applaus steeg op, toen in Japan de eerste para sols van zes meter hoog en een diameter van negen meter werden opgestoken. Een paar uur later, toen het karwei was voltooid, ging de van oor sprong Bulgaarse kunstenaar op weg naar Californië, waar hij dankzij de tijdwinst door passeren van de datumgrens ook persoonlijk aanwezig kon zijn. Christo verklaarde dat hij voor de twee lokaties had ge kozen om zowel de verschillen als de overeenkomsten tussen de cultuur en geografie van beide gebieden te accentueren. Het was het meest kostbare en ambitieuze project van Christo lot nu toe. De 56-jarige kunste naar verwierf eerder faam met de Pont Neuf in Parijs die in zijde werd verpakt en zijn textielen 'running fence' van tientallen kilometers in Cali fornië. „Het essentiele onderdeel van ruimtelijke kunst is ruimte", aldus de kunstenaar. „Wat ik doe is het grote verschil verta len tussen de aanwezigheid van ruimte in het westen van de VS en het voortreffelijke gebruik van de kostbare ruim te in Japan". Om zijn visie uiteen te zetten liep Christo zes jaar lang vele deuren plat in Japan. Uitein delijk kreeg hij de zegen van de nationale en lokale over heid, landbouworganisaties en de 452 betrokken landeigena ren. Niet dat ze veel van het project begrepen, maar leuk vonden ze het wel. Christo en zijn medewerkers kregen een houten huis aange boden waar ze konden leven en werken. Hele families de den er alles aan om bijtijds de rijst van de velden te krijgen. Behalve rijstvelden bedekken de blauwe parasols ook een boeddhistische tempel, een school en een deel van de ri vier de Sato. Vanaf december is gewerkt aan het plaatsen van de voetstukken waarin de 750 kilo zware schermen zijn geplaatst. In de VS wordt vooral met eèn commercieel oog tegen het project aangeke ken. Een plaatselijke bierbrou werij bracht twee nieuwe bier soorten op de markt: de Herfstparasol en de Gouden Parasol en barbecue-restau rant Okie Girl verwacht ver vijfvoudiging van de cliëntele. „Christo is een aartsengel die iedereen rijkdom brengt zon der er zelf een rooie cent beter van te worden", aldus eigena resse Mary Lynn Rasmussen. De politie rondom het stadje Fort Tejon, waar het parasol- veld zich bevindt, denkt daar duidelijk anders over. Ge vreesd wordt dat het project een enorme verkeerschaos zal veroorzaken. De politie ver wacht tot 31 oktober, wanneer de parasols weer worden inge klapt, tussen de twee miljoen en zeven miljoen bezoekers. Cultuurprijs voor Olga Wiese GRONINGEN De culturele prijs van de provincie Gronin gen 1991 is door het college van Gedeputeerde Staten toe gekend aan Olga Wiese (47). De in Middelburg geboren schilderes ontvangt deze Wes- sel Gansfortprijs voor haar ge hele werk. De culturele prijs van Groningen werd in 1989 ingesteld en bestaat uit een geldbedrag van 10.000 gulden en een plastiek. Mevrouw Wiese is autodidact en schil dert figuratief. In Groningen vervaardigde ze onder meer plafondschilderingen in daar bekende cafés. Kunstenaars weg uit de vleugel Stedelijk Museum AMSTERDAM Een meerderheid van de Am sterdamse gemeenteraads leden van de commissie cultuur is gisteren ak koord gegaan met de be ëindiging van de bruik leen van de nieuwe vleu gel van het Stedelijk Mu seum aan de Samenwer kende Amsterdamse Kun stenaarsverenigingen (SAK). Dat betekent dat het museum vanaf 1 juni 1993 de volledige beschik king krijgt over de nieu we vleugel. De wethouder van cultuur M. Baak (D66) verklaarde zich bereid om naar alternatieve ruimte te zoeken voor kunste naarsverenigingen, maar acht te zich daartoe niet verplicht. In totaal maken tweeduizend kunstenaars gebruik van de expositieruimte. Een alterna tief is voor de SAK acceptabel, mits die aan het Museumplein wordt gerealiseerd. Claassen meent dat de gemeente de bruikleen aan de kunstenaars- Verenigingen niet zo maar kan beëindigen, omdat de SAK er als gevolg van historisch ge groeide rechten, aanspraak op kan blijven maken. De kunste naarsverenigingen zijn al meer dan 96 jaar aan het museum verbonden. Een meerderheid van de raadscommissie meent dat de kunstenaars geen juri dische rechten aan de bruik leen kunnen ontlenen. Nadat een besluit over de toe komst van de nieuwe vleugel was genomen, gaf een meer derheid van de raadscommis sie het Stedelijk Museum toe stemming om vier architecten een schetsontwerp voor de uit breiding van het museum te laten maken. De besluitvor ming hierover was opgeschort omdat de raadscommissie eerst duidelijkheid wilde over het toekomstig gebruik van de nieuwe vleugel. Het museum wil met de uitbreiding 8.000 vierkante meter aan extra ruimte creëren. Concert Mecano. Met: Ana Torroja (zang), José Cano (gitaar, toetsen, zang), Nacho Cano (toetsen, gitaar, zang), Javier Quilez (gitaar, zang) en Angel Celada (drums). Congres gebouw, Den Haag. Gisteravond. Het Nederlandse podiumde buut van het Spaanse trio Me cano was van een zo verbluf fende schoonheid, dat wild en thousiasme, ingegeven door een uitgebalanceerde repertoi re-keuze, soms moest plaats maken voor koude rillingen. Met inmiddels tien jaar erva ring achter de kiezen in eigen land, hoeft Mecano niet te worden bijgespijkerd in het bespelen van publiek. Het drietal heeft dat, samen met het componeren van harten brekers en dansstrelers, hele maal in de vingers. Met de komst naar ons land, als onderdeel van een eerste Europese tournee, begint Me cano aan een nieuwe fase in haar gooi naar werelddomina- tie. Tot nu toe was dat voor Spaanse groepen niet echt weggelegd dankzij de taal, die een onoverbrugbare kloof leek. Mecano beschikt echter over een stevige touwbrug; de muziek. Deze spreekt boekde len, ook wanneer je geen woord van de tekst verstaat. Bovendien is zangeres Ana Torroja een podiumpersoon lijkheid van heel speciale klas se... vooral wanneer ze glim lacht Ze oogde gisteravond in een bijna uitverkochte PWA- zaal van het Nederlands Con gresgebouw in Den Haag ver leidelijk in haar kleurrijke creaties. In al haar naaktheid bezorgde Ana het publiek een warm gevoel. Dat had niet al leen met de energieke show te maken die in een strakke cho reografie was gestoken, maar ook met de lichtshow, die in al zijn simpelheid een overdadig schouwspel van schoonheid toonde. Óp de twee videowan den naast het podium had het drietal zijn dromen en fanta sieën de vrije loop gelaten, waardoor er een vreemde wis selwerking tussen werkelijk heid en fictie ontstond. Die werd nog eens versterkt door de vertraging in de videobeel den van de podiumverrichtin gen. Zo omarmden twee we relden elkaar en bleek dat, in de handen van creatieve men sen, er nog veel mogelijk is met video. 'En dan was er natuurlijk de stem van Ana; zo zuiver, zo passioneel, zo vol dramatiek dat de brok in de keel pas weer weggleed wanneer ze in een adempauze het publiek in een mengeling van Spaans en Engels toesprak. Ze danste, in 'Bailando Salsa' samen met José, sensueel terwijl haar Spaanse bloed kookte. Het zou nog geen driekwartier duren voor bij het publiek eenzelfde temperatuur kon worden ge meten. Massaal zocht iedereen de rand van het podium in de hoop Ana's adem langs zijn wang te voelen glijden. In het twee uur durende con cert beperkte Mecano zijn ma teriaal vooral tot de twee laat ste geluidsdragers 'Descanso Dominical' en 'Aidalai' en vond de groep een prachtige balans tussen snelle nummers en ballades. Sommig materiaal werd wat schoorvoetend mee gezongen, bij andere composi ties smolt het publiek. Duide lijk was dat Mecano een ver pletterende indruk maakte. Hopelijk heeft dat een snelle terugkeer tot gevolg, want aan een Spaanse zon wil iedereen zich wel eens warmen. PORT leybalsti «j-w-T 0, tteam, di ivERS Carrousel: 'Eten'. Tekst en 00 RTL- Matin van Veldhuizen. Decor: fortaqet Danz. Met Lineke Rijxman, Tru M Jong en Ditha van der Linden/3, N3U theater. Gisteravond. Vanavond Ande eens en in Theater aan de Havu^,-, 16 en 17 oktober. •'ttLI 00 WES Idoor Ford PETER SNELj*j 15 RTL Mannen doen er een tyck Norr je lacherig over, zekef5 ze onder de honderd jjoSRT° zijn. Voor vrouwen isy0ung. veelal een serieuze lijnen, afvallen. Wat d aan vooraf gaat, is *An|0 En daar schreef MatinfV Veldhuizen een stuk (fvoorie^ In 'Eten' komen drie V117 04 ters bijeen op de stereo RIJ van hun moeder. Hangen 1; niet zo'n vrolijke onti|elefoon ting en dat heeft wfflion6 met moeder te makerij Ihet oog 1 slapen De zusters praten vooral D2 Ais m de invloed van eten op h^en 03C chaam en hun leven. ,en "mo Anna schrijft over sex upio n u ropa, zij lijdt of leed aancogram rexia (niet willen eten). |andse rijs woont met haar sameP0'07 00 droomt over griesmeelpu^|0||| eten in een bad gevuld^ de nat slagroom en lijdt aan bundspits (je vol proppen en dat CD show uitkotsen). Jo maakt teleL|0 |V 1 spots over het perfect lfeti 18l chaam, zij krijgt de windconcertt voren. Het bijtend sar< 12-24.00 van Anna over de schuildelende dijen van de dikker gew<^® Jo is nog maar het begii) zusters hebben elkaar eig©iovi6 nooit kunnen lijden, of tduur pan Het lijkt wel vormingst<j>lssch°F maar het blijft verre daaf/?'n® Matin van Veldhuizen lo IOS een heel geestige tekstws m h schreven, die door detajokkaans het decor wordt versterwe' Chl™ bank in de woonkamer i^^oo moderne tweezits, die je ii kuil gooit, waardoor de ztDio I (Bi steeds naar elkaar wordeyeei 19.Z schoven. En uit hun fyP' mter' confrontatie komen obs)^^ ties los, die op schrift gr« ken ('wat moet je meOlO li (E trouwde mannen? lekkei]0 0ver tijd voor jezelf!'), maar ulmboem leven gegrepen blijken. p)0 m Rijxman als Anna, De Joöo Noel- Beatrijs en Van der LiO Kara! daarbij zijn sterke toneö3 C°nci soonlijkheden, die een L0'oren robbertje katten laten h)en 2 c Zij overstemden de hotutoslaw kaan, die gisteren in het 1)' 21.30 theater scheen te woedePuus f® y het Sit NEW YORK De tradi tionele herfstopening van het nieuwe seizoen placht in het verleden grote mensenmenigten naar Broadway, de beroemde theaterboulevard in New York te voeren. De tijden zijn echter veranderd; het seizoen 1991-92 werd gis teravond, met een herver toning van Paul Osborns 'On Borrowed Time' uit 1938, niet geopend met een knaller maar met een zacht geweeklaag. Het nieuwe seizoen - dat om statistische redenen eigenlijk al op een juni is begonnen - wordt door sommigen op Broadway al een Tenteseizoen' genoemd, omdat de meeste shows pas na nieuwjaar zullen openen. 'On Borrowed Time' zal deze maand worden ge volgd door de Australische im- portproduktie 'Andre Heller's Wonderhouse' over de verjaar dag van een zeventigjarige dwerg, en het toneelstuk 'Dan cing at Lughnasa' van Brian Friel over vijf ongetrouwde zusters in Donegal - door een plaatselijk tijdschrift omschre ven als een „Londense trans fer met een naam die maar weinigen uit kunnen spre ken". Bij slechts een van de geplande musicals - 'Nick and Nora', gebaseerd' op het boek 'The Thin Man' van Dashiell 'Jake's Woman', de komedie van Paul Simon (op de foto met zijn vrouw Carrie Fisher) is pas volgend voorjaar op Broadway te zlen' FOTO: AP Hammett - zullen de gordij nen voor het einde van dit jaar worden opengetrokken. De meeste toneel-hoogtepunten, waaronder Paul Simons kome die 'Jake's Woman' en Herb Gardners nieuwe toneelstuk 'Conversations with my fa ther', worden tot volgens jaar bewaard. De recettes zijn het afgelopen jaar met zes procent gedaald en het aantal bezoekers met theaters en producentejj van mening dat het traditi le herfstseizoen op Broa" bijna tot het verleden belj Volgens hem komt dat do| Tony Award, waarvool sluitingsdatum norml tweeëndertig dagen vool eerste zondag in juni ligt.j Gezien de eerste resul van 1991-92 hebben de p centen niettemin reden] aan te nemen' dat de nij opbouw van het Broad jaar in hun voordeel kan; ken. Omdat er nauwelijkj ge concurrentie was, hd de drie produkties van 0 ron Mackintosh, 'Les Ml bles', 'Miss Saigion' en fjj u Phantom of the Opera'' J maal op wekelijkse basis bosten- gemaakt. Bij gebrek aan jk toe. I we musicals zou ook de fangs d verkoop voor 'Nick and j mogel goed lopen. n de mi Bemoedigend is ook dahachtal nieuwe National Actors i ter al 21.000 aanmeldi heeft ontvangen voor defekoi vertoningen zelfs maar begonnen. De musical 'Cl ondertussen het tiende jaLri^ gegaan met een speciale stelling, door het publie|-/IND loond met een staande oj Cats' is de op twee na lT negen procent. De impressa- rio's op Broadway geven er nu de voorkeur aan om hun nieu we aanbiedingen te bewaren tot vlak voor de sluitingsda tum van de nominaties voor lopende show op Bro; de Tony Awards in de lente - De musical zou tot V in de hoop dat een van deze fel begeerde toneelprijzen de levensduur van hun shows zal verlengen. Harvey Sabinson, directeur van de Liga van Amerikaanse 1 ei Broadway moeten blijv 'A Chorus Line' te ve de musical die vorig ja( 6137 voorstellingen sloot» JAMES f (c) The Times, 1

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1991 | | pagina 18