Lets play the
blues, brother.
ciizc Hans Paalman in Kunstkring
QaidctaOouwcwt
bioscopen
particuliere problemen
n een meisje van dertig
Don Pasquale en het Pandabeertje
ag|ST
VRIJDAG 23 JUNI 1989 PAGINA 11
Voor een uitgebreide agen
da, ook voor de komende
dagen, raadplege men
„UIT", de gratis wekelijkse
bijlage van deze krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN EURO
CINEMA I (Van Boetzelaerstraat 6,
tel. 01720-20800): License to kill
(al); 13.30, 20.30. za. zo. ook 16.30.
EUROCINEMA II: License to kill
(al); 13.30. 20.30. za. zo. ook 16.30.
Lady en de vagebond (al); za. zo.
wo. 14.00. EUROCINEMA III: Na
ked gun (al); 13.45. 18.45. 21.15.
zo. ook 16.15. EUROCINEMA IV:
My stepmother is an alien (al);
13.45, 18.45. 21.30. zo. ook 16.15.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19.
tel. 071-121239): Naked gun (al);
19.00. 21.15. za. zo. wo. ook 14.30.
LIDO en STUDIO (Steenstraat
39, tel. 124130): License to kill (al);
Rain Man (al);g «.15, 18.45, 21.15.
Mississippi burning (12); 14.30,
18.45, 21.15. My stepmother is an
alien (al); 14.30, 19.00, 21.15. Dan
gerous liaisons (al); 19.00, 21.15.
do. vr. ma. di. 14.30. Lady en de
vagebond (al); za. zo. wo. 14.30.
•TRIANON (Breestraat 31. tel.
123875): The Bear (al); 19.00. za.
zo. wo. ook 14.30 9V« Weeks (16);
21.15. REX (Haarlemmerstraat
52, tel. 071-125414): New wave
hookers (16); 14.30. 19.00. 21.15.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30, tel. 01718-74075):
Twins (12); 19.00. The accused
(16); 21.15. zo. ook 14.45. Jungle-
book (al); za. wo. 14.45. CITY THE
ATER II: Her alibi (al); 19.00. 21.15.
za. zo. wo. ook 14.45.
VOORSCHOTEN GREENWAY
tel. 01717-4354): Twins (al); do. t/
m zo. 19.00. za. zo. wo. 15.45. Go
rilla's in de mist (al); do. t/m zo.
19.00. ma. t/m wo. 20.15. za. zo.
wo. 15.45 Working girl (al); 20.45.
Betrayed (16); do. t/m zo. 21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
Avontuur met een staartje;; za. zo.
wo. 14.00. Jungle book; za. zo. wo.
14.00.
WASSENAAR ASTRA tel.
01751-13269):Working Girl (al); vr.
t/m wo. 20.00.
KINDERVOORSTELLINGEN
Alleen op de wereld; za. zo. wo.
14 00
DEN HAAGASTA: 1 (Spui 27. tel.
463500): Dead bang (12); 14.00,
18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00,
18.45. 21.30. ASTA 2: My step
mother is an alien (al); 14.00,
18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00,
18.45, 21.30. ASTA 3 Tequila
sunrise (al); 14.00, 18.45, 21.30.
zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
BABYLON 1 (naast Den Haag
Centraal tel. 471656): Dangerous
liaisons (al); 14.00. 19.15, 21 45.
za. zo. 14.00, 16.45. 19.15, 21.45.
BABYLON 2: Homeboy (al);
14.00, 19.00, 21.30. za. zo. 14.00,
16.30, 19.00, 21.30. BABYLON 3:
Mississippi burning (12); 14.00,
19.00. 21.30. za. zo. 14.00. 16.30,
19.00, 21.30. CINEAC 1 (Buiten
hof 20. tel. 630637): Pet Sematary
(16); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00. 18.45. 21.30. CINEAC 2:
Her alibi (al); 14.00. 18.45. 21.30.
zo 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
CINEAC 3: Twins (al); 18.45.
21.30. do. vr. ma. di. ook 14.00.
METROPOLE 1 (Carnegielaan,
tel. 456756): Licence to kill (al);
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. METROPO
LE 2: Rain man (al); 14.00, 18.45,
21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45.
21.30. METROPOLE 3: The na
ked gun (al); 14.00, 18.45, 21.30.
zo. 13.15, 16.00, *8.45, 21.30.
METROPOLE 4: A cry in the
dark (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo.
13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ME
TROPOLE 5: The January man (al);
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1
(Herengracht 13, tel. 462400): Li
cence to kill (al); 13.45, 18.45,
21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45,
21.30. ODEON 2: A fish called
Wanda (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo.
13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODE
ON 3: The naked gun (al); 13.45,
18.45. 21.30. zo. 13.30, 16.00,
18.45. 21.30. ODEON 4: Wor
king girl (al); 13.45. 18.45. 21.30.
zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30.
STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, tel.
656402): Another woman (al);
18.15, 20.00, 21.45. zo. ook 14.15.
STUDIO 2: Moments of love (16);
19.15, 21.30. zo. ook 14.00. STU
DIO 3: La lectrice (16); 19.15,
21.30. zo. ook 14.00. HAAGS
FILMHUIS: Zaal 1: Vleugels; 19.30.
The draugutsman's contract;
21.45. Zaal 2: De kommissaris;
19.30, 21.45. Zaal 3: 19.30, 21.45.
Everything you always wanted to
know; do. Tarzan the apeman; vr.
Broadway Danny Rose; za. The
kid; zo. Cria Cuervos; ma. Le der
nier metro; di. Cul de sac; wo.
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEAC 1: Police Academy 6;
(16); za. 00.15. CINEAC 2: Pet
Sematary (16); za. 00.15. CINE-
AC 3: Her alibi (16); za. 00.15.
KINDERVOORSTELLINGEN
CINEAC 3: Lady en de vage
bond; za. wo. 14.00. zo. 13.15,
16.00.
prijs voor script „Citizen Kane'
ORK Een afschrift
filmscript van de met
elauwerde film „Citi-
heeft tijdens een
Dchte veiling in New
i 460.000 gulden op-
Er was grote belang
voor het script van Ci-
dat behoorde aan
jchrijver Herman J.
ricz. Zijn persoonlijke,
ia's tellende kopie is
iteressant omdat het
taar bevat van de ad-
van William Ran-
earst, op wiens leven
ia-baron de film was
d. Het script werd
kunstfirma Barbara
leim in New York
aangekocht voor een onbeken
de klant. De „psychedelisch"
beschilderde Bentley waarmee
The Beatles door Londen toer
den, haalde niet de richtprijs.
De veiling van de Bentley van
de Beatles, een auto uit 1956
die eind jaren zestig werd ge
kocht door hun Apple-bedrijf,
werd geopend op 600.000 gul
den maar kreeg geen bod. Van
de andere aangeboden alle
daagse zaken van beroemdhe
den bracht een zakdoek van
Marilyn Monroe 2500 gulden
op, een karig kostuum van de
actrice 40.000 gulden, en een
wandelstok van Groucho
Marx 3500 gulden.
,Playbackshow'
bij de TROS
HILVERSUM De TROS-tele-
visie zal in het nieuwe winter
seizoen vier van de zestien Mini
Playbackshows op het scherm
brengen. De van de KRO naar
TV10 overgelopen Henny Huis
man zal de programma's presen
teren. Dat de TROS deze imita
tieshows brengt, heeft te maken
met de late start van TV 10. Zou
de satelliet de hele serie zelf uit
zenden, dan passen ze niet in
een seizoen. De TROS, die zoals
bekend wel wil samenwerken
met TV10, neemt daarom vier
uitzendingen over. Joop van den
Ende blijft ook bij de TROS ver
antwoordelijk voor de produktie.
Onderzoek naar Koninklijk Conservatorium
DEN HAAG De Ver-
zoekschriftencommissie
van de Tweede Kamer wil
dat de Inspectie Hoger
Beroeps Onderwijs een
onderzoek instelt bij het
Koninlijk Conservatorium
in Den Haag. De commis
sie is zo ongeveer de laat
ste politieke instantie
waar een burger met een
klacht terecht kan.
Student D. Baumgarten van
het conservatorium richtte
zich met een klacht over het
conservatorium tot de
sie, omdat hij vlak voordat hij
een overgangstentamen „uit
voerend musicus" viool moest
afleggen, te horen kreeg dat
hij eerst het zogeheten judici
um „docerend musicus" moest
halen. Daarna zou hij voor
„uitvoerend musicus" mogen
doorstuderen. De kwalificatie
„uitvoerend musicus" werd
hem dus voorlopig onthouden,
als gevolg van een plotselinge
wijziging in het aan het con
servatorium gevoerde beleid.
Dat schoot de student in het
verkeerde keelgat. Ten eerste
week de richting „docerend
musicus" te veel af van „uit
voerend musicus", ten tweede
werkte hij al geruime tijd als
uitvoerend musicus, en ten
derde kwam hij door een ver
lengde studie - wegens toepas
sing van de Harmonisatiewet -
in tijdnood. De Verzoekschrif
tencommissie wil nu dat de In
spectie HBO onderzoekt in
hoeverre de directie van het
conservatorium zelfstandig
kan bepalen welke studie al
daar ingeschreven studenten
kunnen volgen, en of een plot
selinge verandering van de
oorspronkelijke studie niet in
strijd is met de algemene be
ginselen van behoorlijk be
stuur.
Nieuwe winkelketen met
vestiging in Den Haag
DEN HAAG Den Haag krijgt er op donderdag 28 september
een nieuw verkooppunt bij voor spullen voor het hele gezin. Het
is een vestiging van Hennes Mauritz, een ontwerpersgroep uit
Zweden. Dit bedrijf vestigt zich met 11 nieuwe warenhuizen in
Nederland. De winkels zijn overgenomen van Fooks. H M
heeft een grote inkooporganisatie met een centrale produktont-
wikkelingsafdeling, die zich buigt over trends en nieuwe con
cepten. Een deel der 6000 werknemers werkt in een eigen testla
boratorium. In Europa bestaan 260 winkels van deze groot
scheepse onderneming. Op 31 augustus beginnen filialen in Am
sterdam, Rotterdam, Tilburg, Enschede en Leeuwarden al de
kleren en accessoires te verkopen, op 28 september worden die
gevolgd door (als gezegd) Den Haag, Eindhoven, Deventer,
Heerlen, Arnhem, Amersfoort. In het Haagse en Amsterdamse
filiaal is het hele assortiment, dames- en herenkleding, „young
persons" tot 7 jaar, cosmetica, lingerie, sokken, kousen en schoe
nen verkrijgbaar. Tilburg en Amersfoort krijgen uitgesproken
kinderkleding.
in Duijnhoven
i haar Re-
Leusink. Gezien op 22
rug9een meisje van dertig,
asin^ar moeder wilde ze
atruT al meer aandacht, en
^beé ze nu nog steeds. Ze
an <t te voldoen aan de
gal van haar moeder,
a drigelijkertijd verlangt ze
late^eSiepende actie en ro-
i. Daar fantaseert ze
in eigen versies van
n "Kvitje en een doktersro-
delaar die lopen niet zo
er lals de originele verha-
Miit krijgt zij de man die
rc* jrenswaardig leek. Ei-
JMis ze behoorlijk bang
d' leven.
-hui
Ien van Duijnhoven speelt het
verhaal van Anja. Zij ver
plaatst zich in verschillende
stadia van Anja's leven en in
dat van vrouwen om haar
heen. De scènes lopen vloei
end in elkaar over, en worden
soms van elkaar onderschei
den doordat Van Duijnhoven
een kledingstuk uit de grote
hoop op het podium aantrekt.
Het gemak waarmee ze de ty
petjes neerzet en haar geoefen
de zangstem verraden haar op
leiding op de Kleinkunstaca
demie. Met een deel van haar
programma 'En we noemen
haar won ze de eerste prijs
op het Delftse cabaretfestival
Cameretten van 1988. Maar
veel tegenstand was er niet, en
de prijs en haar technisch
kunnen ten spijt is Ien van
Duijnhoven nog geen broodno
dige aanvulling van de Neder
landse cabaretwereld.
Het gegraaf in Anja's jeugd
maakt de indruk nogal auto
biografisch geïnspireerd te
zijn. Van Duijnhoven brengt
alle emotionele perikelen wel
tamelijk luchtig, maar neemt
zelden een relativerende af
stand. Een sterk punt zijn de
vaak verrassende melodieën
van de liedjes, maar de teksten
zijn niet opzienbarend. Maar
enkele scènes hebben een uni
versele zeggingskracht, bij
voorbeeld de passage over de
dokter die zo tegenviel met
(ADVERTENTIE)
luvellss Images, Westein-
m Haag. Haagse Kunst-
ferk van zes kunstenaars),
ip dinsdag tot en met za-
jn 11.00 uur tot 17.00 uur.
ïrl 12 juli.
ancl
in cfunstkring, Denneweg 64,
r hel- De keuze van Hans Paal-
jpend op dinsdag tot en
dag van 12.00 uur tot 17.00
lag en maandag van 13.00
egalOO uur. Tot en met 28 juni.
zuil
rke
AG De Haagse ga-
ie 0^ders hebben juni op-
rey |voor de vijfde maal)
hij [eerd voor lokale
rneei„De Haagse Kunst-
um laat zien wat er in de
begpop is," aldus wethou-
eifdferdLiyn Lunel onlangs
es bening van het gebeu-
de verkoop te stimu-
3-reeeft de gemeente een
,ks ^subsidie van 20 pro-
isterf moet twijfelaars over
r" trekken.
iend]
er".
k ap Lunel herhaalde op
lultaan in 22 galeries
jAfide band dat zijn be-
IP is gericht het ver-
ïde, uitdagende en ge
in de kunst te stimule-
n de hand van dit cri-
lou de kwaliteit van de
0 eens onderzocht
I ¥lworden, met mogelijk
*-*(lg dat in minder gale-
iubsidieregeling nog zal
9
ultaan-opening is he
it meest spectaculaire
I in de Kunstmaand.
jt overige houdt het ei-
Jcje j niet zoveel in: geen
st Jtaties, publicaties of
assiirlijke exposities. De
,ts gelijke subsidieregeling
;chiier'êens s*nds maart,
ijk valt er wel veel
unst van Haagse bo-
elles Images expose-
Jkunstenaars uit de ei-
'rief Josephine Sloet, Wil-
An^degebuure, Theo ten
ters.
Have, Hans van der Pennen,
Auke de Vries en Simone ten
Bosch. Een gerenomeerd zestal
dat niet teleurstelt. In de
grootste zaal van de galerie
staan enkele sculpturen. Auke
de Vries, „de man van staal en
ijzer", toont de van hem be
kende overspanningen van
draad en stukken ijzer (ronde,
gedraaide of platte stukken
metaal). Het lijken altijd heel
wankele en bijna fragiele con
structies, terwijl ze zijn ge
maakt van zulk zwaar en ro
buust materiaal. Het is een
vorm van evenwichtskunst
met ijzer.
In dezelfde zaal staat een
beeld van Simone ten Bosch,
getiteld Waanzee. Een funktie-
loos stelsel van drie gipsen
bakken (een soort badkuipen)
die met elkaar verbonden zijn.
Mysterieus en intrigerend, dat
zeker, maar de betekenis blijft
verborgen. Overtuigender zijn
de werken van Simone ten
Bosch aan de wand. Het ijle
beeld bestaat telkens uit een
aantal lagen: een achterwand
met daarvoor twee glasplaten
die met donkere arceringen
zijn beschilderd. Het wekt as
sociaties met een wilde zee en
draaikolken in het water.
Steekproef
In de Haagse Kunstkring is Si
mone ten Bosch ook promi
nent aanwezig. De beneden
zaal herbergt een negen meter
lange sculptuur die zich uit
strekt over bijna de totale
lengte van de zaal. Een grillige
constructie van ronde bakken,
gedragen en met elkaar ver
bonden door buizen die lijken
op blootgelegde boomwortels.
De titel luidt: Graaf diep, naar
water. Een aquaduct op de
vlucht dat asiel zoekt in een
galerie? Water, zee en reser
voirs zijn in het werk va.n Si
mone ten Bosch steeds terug
kerende elementen. Water
geldt als de oerbron van het
gend lichte toets, een donker
werk en een werk dat de ver
binding tussen de twee uiter
sten vormt.
Verhagen speelt met rechthoe
ken en gebogen lijnen, maar
hij rondt zijn vormen nooit af:
de toeschouwer ziet fragmen
ten van cirkels en rechthoe
ken. Ook in het gebruik van
kleuren is Joost Verhagen
fragmentarisch, kleuren lopen
in elkaar over. Het zijn ab
stracte landschappen met een
ingetogen dramatiek.
Joost Verhagen probeert zijn
schilderkunstig probleem op te
lossen binnen een lijst met
conventionele afmetingen.
Recht tegenover zijn drieluik
staat een schilderij met de al
lure van een kamerscherm,
gemaakt door de schilder
Reinhardt. Het werk bestaat
uit twee manshoge panelen die
in een hoek van 90 graden te
gen elkaar zijn geplaatst. Een
schilderij waar de bezoeker
desgewenst tussen kan gaan
zitten. De monumentaliteit
overtuigt echter niet, er is
geen ratio achter dit formaat.
Zijlstra
Van Roeland Zijlstra hangen
in de Kunstkring drie schilde
rijen met de titel „De schilder
Magnelli zet een doekje op".
Rechts staat de schilder, links
het doek (tweemaal is alleen
de zijkant te zien, eenmaal het
front). De schilder Magnelli
lijkt nog het meest op een
goochelaar die zijn publiek wil
amuseren met een truc.
Roeland Zijlstra heeft een ont
wikkeling doorgemaakt, van
abstract-expressionistisch naar
constructivistisch getint werk,
en nu dan ineens figuratief.
Hij is uitgekomen bij het schil
deren van de schilder zelf met
zijn doek. De wisseling van
stijlen wijst erop dat Roeland
Zijlstra worstelt met de essen
tie van zijn schilderkunst.
HANS OERLEMANS
zijn witte jas uit.
Het succes van het programma
hangt af van de herkenning
van het stille verlangen naar
een prins, de ontluisterende
kennismaking daarmee en de
Motown-revue op
Haagse Zomer
Of het weer nu meewerkt of
niet, in het Danspaleis op het
Plein zal de temperatuur van
avond hoe dan ook hoog oplo
pen. Haagse popmuzikanten, af
komstig uit de groepen Eddie
Vaganza, The Bombita's en I've
got the Bullets, brengen er van
avond en morgenavond „Get
ready, the Story of Motown".
Een wervelende Motown-revue, he
lemaal opgehangen aan dit in 1959
opgerichte platenlabel, waarvan de
muziek de muziekwereld danig op de
kop zette.
De afgelopen dagen hebben de muzi
kanten keihard gewerkt om al die
bekende nummers van The Supre-
mes, The Temptations, The Jacksons,
Stevie Wonder, Martha and the Van-
dellas en van de componisten Hol
land, Dozier, Holland onder de knie
te krijgen.
De revue die wordt gebracht moet de
bezoeker weer even terug in de tijd
brengen. Naast de dertien muzikan
ten die er aan meedoen is ook de be
kende Haagse tapdancer Tobias Tak,
die inmiddels zijn werkterrein heeft
verlegd naar Londen, voor de revue
aangetrokken. Daarnaast zorgt stand-
up comedian Frank Sheppard voor
de humor.
De Motown-revue begint vanavond
en morgen om 22.00 uur in het Dans
paleis op het Plein.
The Blues Brothers Band a( the North Sea Jazz Festival. I
DRUM IS EEN VAN DE SPONSORS VAN HET NORTH SEA JAZZ FESTIVAL. CONGRESGEBOUW DEN HAAG, 1415-16 JULI 1989.
FOTO: CEES VERKERK
leven, zonder water geen le
ven. Maar bij Simone ten
Bosch zijn de bronnen en put
ten drooggevallen. Het lijken
archeologische vondsten van
een beschaving waaraan ab
rupt een einde kwam.
Het aquaduct maakt onderdeel
uit van de expositie De keuze
van Hans Paalman. De Haagse
Kunstkring rondt in juni het
project 'Een keuze van af.
Nadat eerder verzamelaar Jan
Wijchers, critica Ingrid van
Santen en kunstenaar Nic
Blans hun favoriete kunst van
Haagse bodem hebben ge
toond, is het nu de beurt aan
een museumdirecteur. In een
ver verleden werkte Hans
Paalman in Den Haag, onder
andere bij het Museum voor
Onderwijs. Sinds 1962 is hij di
recteur van het Stedelijk Mu
seum Schiedam.
Zijn „keuze" in de kunstkring
is verrassend; gevestigde na
men ontbreken nagenoeg. „Ik
wilde niet kwaliteit laten zien
die zich allang heeft bewezen,"
zo licht hij toe. „Den Haag
heeft toonaangevende kunste
naars, bijvoorbeeld Thomas
Rajlich, Jan Roede of Bob Bo-
nies, maar hun werk is al erg
bekend. Ik heb negen kunste
naars gekozen die nog aan het
begin staan. Onderlinge ver
wantschap is er nauwelijks:
het gaat van abstract tot figu
ratief, alleen constructivisti
sche werken ontbreken. Ik
laat zien wat er op dit moment
in negen, min of meer toeval
lig gekozen Haagse ateliers ge
beurt. Wat ze alle negen ge
meen hebben is een zekere ei
genzinnigheid, een drang tot
experimenteren en het zoeken
naar een eigen vorm".-
Deze steekproef uit Haagse
ateliers vertoont een grote di
versiteit. Beoordeeld naar het
criterium esthetiek scoort
Joost Verhagen het hoogst. De
drie abstracte werken van zijn
hand lijken een drieluik te
vormen: één met een overwe-
kleine ruimtes was opgetre
den. Zo werd in oktober in
Den Haag een serie voorstel
lingen gegeven in het Minithe-
ater in de Anna Paulowna-
straat. Het minidecor, bestaan
de uit èen grote kast met vier
deuren, deed het ook op het
grote podium van de Schouw
burg goed, iets waar de belich
ting in belangrijke mate aan
meewerkte.
Om met vier zangers en alleen
een piano als instrumentale
ondersteuning een opera tot
leven te brengen moeten die
zangers wel van bijzonder goe
de huize zijn. Een orkestpartij
biedt veel meer steun en bo
vendien gelegenheid om nog
wel eens iets weg te moffelen.
Daar komt bij dat met alleen
piano het moeilijk is om onder
deze omstandigheden de nodi
ge spanning op te bouwen.
Dit in aanmerking genomen,
brachten de zangers het er niet
slecht af en heeft pianist en
muzikaal leider Robert Jan
Kamer zeker een compliment
verdiend. Met goede stemmen
zou echter veel meer bereikt
kunnen worden. Zelfs de beste
van het stel, Iris Giel, moest
haar vrij kleine stem voor
deze grote ruimte soms hoor
baar forceren. Als Holland
Opera het inderdaad aandurft
om volgend jaar La Bohème te
produceren, zal veel kritischer
naar de stemmen moeten wor
den gekeken en eerder aan
jongere mensen moeten wor
den gedacht, ook al ontberen
die de ervaring die de kracht
van dit ensemble uitmaakte.
Het publiek toonde zich uiter
mate tevreden met deze Itali
aanse voorstelling die toegan
kelijk werd gemaakt door een
vermakelijke Nederlandse toe
lichting van Barend Jan Don
ker als Arlecchino.
ERIK BESIER
„De schilder Magnelli zet een doekje op" van Roeland Zijlstra, te zien in de Haagse Kunstkring.
Holland Opera geeft een benefiet
voorstelling van de opera Don Pas
quale van Donizetti ten bate van het
Wereld Natuur Fonds. Koninklijke
Schouwburg, donderdagavond.
gespannen moeder-dochterre
latie. Voor een groter publiek
zal Van Duijnhoven moeten
afzien van een al te particulie
re thematiek.
DICK VAN TEYLINGEN
Een volle Koninklijke
Schouwburg zat gisteravond
geduldig naar het grote voor
doek met daarop een Panda
beertje, symbool van het We
reld Natuur Fonds te kijken,
in afwachting van een voor
stelling van de opera Don Pas
quale van Donizetti door de
Stichting Holland Opera. De
Stichting als initiatiefnemer,
de schouwburg, de spelers en
een aantal bedrijven, allien
stelden zich deze avond belan
geloos ter beschikking aan het
Wereld Natuur Fonds.
Voor de Stichting was-dit een
soort plons in het diepe, omdat
tot nu toe met deze mini-ver
sie van Don Pasquale alleen in