Verbeelding aan de macht in Asperen Ups Vonk ittert t Mahler I TROS wil STER-winst niet delen met uitgevers „Boete voor doorgeven Sky en Cable One niet terecht" "ST CcidócSoitTcuvt VRIJDAG 16 JUNI 1989 PAGINA 11 AG jntie orkest speelt onder de negende symfonie i de Philip8zaal. Don- [nd, herhaling vanavond. begint de uitvoe- Mahlers negende I in de Philipszaal net /avond om half negen ei pauze gespeeld te worden - dit in tegen- fot de voorgaande pro- Ipublikaties ;ste plein van Den id dan ook vol gezel- (lende en koffie drin- iensen. De daarop is Vonk gedirigeerde duurde precies an- Anderhalf uur Ie drie langzame en snelle deel van deze laatste volledige van Mahler in hun [cht en bezonkenheid ,k en het orkest wer- Fo^eld. twijfelde of Vonk de 'igent bij uitstek in is, moet deze avond :n ingezien dat dat het geval is. Met ;ige gestalte en wat 'egingen beheerst hij st en geladenheid het it zich deze avond op iresenteerde. drie langzame delen iijke „Landler"als het witte vlek. Vonk itempo heel rustig en danskarakter heel naar voren komen, jte indruk maakte het ggigjh dat begint met een lllpDgezette beweging 1111 de donkere tonen l|®n. Gaandeweg treedt ^Jist van der Knaap to- iudglanzende solothe- zijn instrument en Uwe daarmee de al niet aa (minente andere solis- so9?t orkest. Alles culmi- °^i^n de laatste maten 'od fonk en het orkest in ^e%ke concentratie, to- Shet niets lieten ver- ?,pn heel licht en trans- >od aeze zware, onheils hij symfonie, naar een e Seinde leidden. scMrijpelijk dat Vonk te- "-|nnenshuis de wens Esproken dat de gewij- ae|niet door een applaus jden verbroken. Nog was het niet lts 4le applaus, het gefluit realgeroep en de bloemen Me toonaangevende uit- deel vielen. schaduw op iets zo iastas, zowel voor Vonk - *s j eenmaal met „ssstt" n fle - als voor het pu- d°W hoesten, vooral toen aeu|oudend door dezelfde :oe werd geproduceerd. nie\t tegenwoordig heel ^reibeuren voordat een l3et^nde hoester de zaal ERIK BESIER Joelende oor vor bij r y kters m Pulvis i»p Pulvis met drie eenak- regie van Cees Dorijn in b Poort te Den Haag, gis- Herhalingen vanavond en 20.15 uur jakters stonden op het %a van toneelgroep let is de manier om it van verschillende toetsen. In „Aardbei oom" is de meest verschijning die ina Mulder. Als een en zënuwpees ver- de spanning rond leden zwager. Een tie om haast driek- blijven snotteren, ijk was het schim achter een laken de presentatie voor momenten zorgde. Broomans vormde tegenpool. Keihard ijk, zonder een glimp tie maakte zij zich on- ,iptu" van Ted Mosel n'| tweede eenakter en x matig te boeien. Een éteurs is bezig om al een spel te fi. Het aanzicht was atuurlijk, maar het ■m 1 allemaal wat lang |Jer daadwerkelijk iets nd kwam. Annette as liet in deze eenakter n d&l andere kant zien en ïaarjcte verfrissend, ame' van A.Mosfeer werd an jjtepunt van de avond, ijn In tekst en fantasierijk serd kwam er een ïoefi spel tot stand. Gré verftntpopte zich als een 'f Foffiejuffrouw, die heel len.jaar aanwezig was. Jan e lijin als schrijfmachine- vof maakte er een mooi Rap van tong en epaaie volkomen meester /ee'auidelijk overwicht op ;e ^Üe-liftgebruikers. Cees HCheeft als regisseur zijn de vrije loop gelaten *plle eenakters een hu- 26'fi, goed gedetailleerde i.Bijtie gemaakt. Pulvis is m&en publiek natuurlijk ideik te krijgen, maar dfh het verleden toch vjjdruk achtergelaten. «ROB VAN DER MIJL Zsa Zsa boos Actrice Zsa Zsa Ga- bor toont de blauwe plekken die ze heeft opgelopen na arres tatie door een politie man in Beverly Hills. De actrice werd woensdag aangehou den omdat de kente kenregistratie van haar Rolls Royce was verlopen. De verbali serende agent kreeg van haar een klap in het gezicht. De actri ce kondigde gisteren aan de agent voor het gerecht te dagen wegens mishande ling. FOTO: AP Nominatie Guido de Moor voor Louis d'Or DEN HAAG Guido de Moor is genomineerd voor de Louis d'Or, de hoogste toneelonder scheiding in ons land, voor zijn rol in Hebriana van het Nationale Toneel. Naast De Moor zijn ook Willem Nijholt (De verbroken code), Porgy Franssen (Een zekere onrust) en Pierre Bokma (Mein Kampf) voorgedragen voor deze prijs. Anne-Wil Blankers en Elisabeth Andersen ma ken kans op de Theo d'Or voor hun rollen in respectievelijk Shirley Valentine en Hebriana, eveneens van het Nationale Toneel. Ook An drea Domburg is hiervoor genomineerd, voor haar rol van Brigitta in de voorstelling Noctur ne. Jules Royaards en Gijs Scholten van Aschat, maken kans op de prijs voor de beste mannelijke bijrol voor hun rollen in respectie velijk „De Prijs" en „Alkestis", beiden even eens van het Nationale Toneel. HILVERSUM De TROS is niet van plan de winst die de STER boekt te delen met de uitgevers. Dit heeft Cees Wolzak, algemeen directeur van de TROS vandaag laten weten tijdens de bestuursvergadering van de omroep- stichting. Aanleiding voor zijn woede is de brief van de NOS waarin deze aankondigd een onderzoek te zullen doen naar deelname van dagbladen en tijdschriften in de reclame-opbrengsten van de STER. Wolzak noemt het een onverstandige zet omdat de armlastige omroepen zo helemaal geen kans heb ben in de concurrentie-strijd met commerciële stations als TV 10 en Véroni- que. „De ongeveer twaalf-en-een-half procent van de reclame-opbrengsten die naar de uitgeverijen gaat vloeien, gaat ten koste van de omroepen. Nu commerciële televisie een feit wordt, zouden de uitgeverijen eenzelfde weg moeten gaan inplaats van hun hand op te houden bij de STER Wolzak begrijpt wel hoe het komt dat de NOS zo handelt. „Het is gewoon een gebrek aan commerciële ervaring, maar als de STER straks minder inkom sten heeft, omdat het geld wegvloeit naar de commerciële zenders en dat geld ook nog eens moet worden verdeeld over meerdere potjes dan kan Hilversum het verder wel vergeten". ASPEREN Fort Aspe ren kreeg de achterlig gende jaren al internatio nale bekendheid als inspi ratiebron voor kunste naars en als toneel voor manifestaties. Het fort werd een cultureel steun punt en toeristische trek pleister in het landschap pelijk schoon van de Hol landse Waterlinie aan de Linge, zozeer dat de NS er niet alleen een dag-, maar ook een fiets- en een wan deltocht voor in het spoor boekje opnamen. Ook dit jaar weer staat het fort in het teken van architectuur en verbeelding. Tot en met 10 september is er een overzicht te zien van twintig objecten. Onder de deelnemers voor het eerst ook enkele Russen. De Russen lieten hun gedach ten gaan over het monumenta le fort, zijn geschiedenis en de landschappelijke omgeving. Het zijn Alexandr Brodsky, Ilya Utkin en Jevgeny Mo- nakhov; drie jonge mensen die al één keer eerder buiten de staatsgrenzen exposeerden, na melijk in Japan. Organisator Jan Brand en voorzitter mr. P. Cleveringa van de Stichting Fort Asperen geloven dat.de Russen een at tractie vormen. Het drieman schap is er in een vrij laat sta dium bij gekomen. Naar Russi sche maatstaven maken ze van gips allesbehalve serieus te ne men dingen. Ze zochten hun modellen voor afgietsels en bewerking onder meer op Nederlandse vuilnis belten sinds ze een paar we ken geleden een ruimte in het fort hadden verkend. Daar is in strakke werkverdeling en gestage inspanning een meer dan manshoge tafel verrezen die decadente ornamenten en sculpturen torst, waarvan het blad door een zuilenrij wordt gedragen, en waar op de bega ne grond zich andermaal mens- en dierfiguren, flessen, fonteinen en dergelijke ophou den. Er is nog een Russische inzen ding, van Yuri Avvakumov. Hij is de énige die zich niet persoonlijk ter plaatse op de hoogte heeft kunnen stellen, maar deed dit met kaarten en platen. Van hem werd een constructivistisch model van het fort overgevlogén: een kaartenhuis dat, met een stormram bewerkt, in elkaar stort. Grensgebied Zij belichten net als de andere binnen- en buitenlandse archi tecten en beeldende kunste naars het grensgebied tussen architectuur en beeldende kunst en design. Dat was en is ook de opzet van Jan Brand. Als artistiek directeur van de manifestatie wil hij een ver kenningstocht van i zich veelal in het randgebied van hun discipline bewegen, waar grenzen onduidelijk wor den en ook wel worden over schreden, want volgens hem is de architectuur aan revisie toe. En dan is er „The Russian Box". Zo heeft de Italiaanse architect Aldo Rossi de kiosk genoemd die hij voor Fort As- peren heeft ontworpen. Het idee ervoor werd in het laatste stadium van de voorbereidin gen van „Architectuur en Ver beelding" geboren. Rossi toon de zich geïnteresseerd nadat hij min of meer toevallig over de tentoonstelling en haar op zet en uitgangspunten had ge hoord. Zijn bijdrage is een kiosk, een kubus van 2,5 meter waaruit hydraulisch twee etages wor den getild. Ineengeschoven kan de kiosk na de tentoon stelling op wieltjes het fort worden binnengereden. Niet alleen het bolwerk met zijn omlopen binnen en buiten, observatiepost, wallen en gracht, met zijn gangen en nis sen wordt gebruikt, ook het omliggende gebied bracht kunstenaars op een idee. De Nederlander Hans Janselijn ontwierp een vrolijk kampe ment voor belegering van de vesting in geel en rood op een kleine oppervlakte in vergelij king met de hoogte. Zijn drie torens van bijna negen meter verwijzen naar de kerktorens van Acquoy, Asperen en Leer dam die men vanuit het fort kan zien. Ludger Gerdes uit de Bondsre publiek Duitsland zorgt dat vanaf grote afstand het fort is te zien. Hij ontwierp drie ne- ontekens: een rode golfspeler, in geel het woord angst en een blauwe kerk. Peter Wilson, uit Australië af komstig maar in Londen wer kend, bouwt een brug over de fortgracht. De „leuning" van palen begint manshoog en wordt steeds lager, zodat met het voortschrijden op de brug het Betuwse landschap zich ontvouwt. Hoe meer er te zien valt, hoe onmogelijker de brug wordt door het steeds smallere brugdek dat ook niet tot de overkant blijkt te reiken. Over de gracht vlak voor de muur van het fort heeft de Zwitser George Descombes als een speels en lachwekkend groot schild een halfronde dubbele wand van gaas van acht bij dertien meter opge richt. Invasie De Nederlander Raoul Bun schoten, die in Londen werkt, heeft een ware invasie in het fort bewerkstelligd: een leger tje studenten legt de laatste hand aan de produktie van vele tientallen zwarte bollen, van piepklein via de maat van een ouderwetse kanonskogel tot meer dan manshoog. De kogels komen in en om het fort te liggen of te hangen. Maquettes, schetsontwerpen, plattegronden en bouwteke ningen zijn op de tentoonstel ling niet te zien. Het gaat vol- Windtoren van de Italiaan Arduino Cantafora, een van de werken die in Fort Asperen te zien is. FOTO: HELENE BINET ding" wordt in de Kïjkschuur in Acquoy, eveneens aan de Lingedijk, de tentoonstelling „Ideeënstroom" gehouden. Ze is het resultaat van het ver zoek aan bouwkundestudenten een nieuwe bestemming voor het Fort Asperen te ontwer pen. Er werden er twaalf inge stuurd, waaronder voor een vleermuis-observatorium, voor de aanleg van een begraaf plaats, voor het fort als monu ment voor de historische ont wikkeling van de landen van de Europese Gemeenschap en voor een labyrinth rond het fort, gebouwd van natuurlijke materialen. gens artistiek directeur Brand wel om bouwmeesters, hoe ex perimenteel ze ook bezig zijn. Ze leveren commentaar op de gangbare architectuur en on derzoeken nieuwe mogelijkhe den, waarbij bouwen voorop staat. Hun namen staan borg voor een uitgesproken reactie op de situatie en de mogelijkheden die het Fort Asperen en zijn omgeving ook symbolisch bie den. De manifestatie is daar door geen optelsom van delen en gaat uit boven een beelden tuin of -route. Gelijktijdig met de manifesta tie „Architectuur en Verbeel- Blik vanuit een balkon aan de Amsterdamse Spinozastraat op het huizenhoge kunstwerk, dat buurtbewoners graag afgebroken zien. FOTO: ANP Kort geding om kunstwerk in Amsterdam AMSTERDAM Een kunstwerk met een ge wicht van 77 ton en een afmeting van vijf bij zes meter vormt de inzet van een kort geding van twee bewoonsters van de Spi- nozahof in Amsterdam te gen de gemeente. Wat het kunstwerk moet voorstel len - een rioolpijp of een deel van een schoorsteen - werd tijdens het geding dat gisteren voor de recht bank in Amsterdam dien de, niet duidelijk. Wat het ook zij, de beide be woonsters zijn niet blij met de betonnen kolos die, tussen twee percelen in, pal voor hun ramen staat en weg moet, zo vinden zij. Volgens de raads man van het tweetal, mr. H. Sarolea, gaat het er niet om te beoordelen of het kunstwerk mooi of lelijk is. „Waar het mijn cliënten om gaat is dat het kunstwerk ernstige in breuk maakt op hun woonge not vanwege haar afmetingen. Om zo dicht op iemands huis een stenen massa op te trek ken, zonder dat dië persoon daar toestemming voor gege ven heeft, acht ik op zijn zachtst gezegd hoogt onbe hoorlijk en niet meer kunnen in deze tijden", aldus de raads man. De raadsman merkte verder op dat de gemeente heeft verzuimd een „bouwver gunning" aan te vragen. Volgens de raadsman van de gemeente, mr. W. Wiarda, moeten de eiseressen voor een inbreuk op hun huurgenot niet de gemeente aanspreken, maar de verhuurder. „De ge meente is tot de keuze van het kunstwerk gekomen na uit voerige consultatie van alle betrokkenen gemeentelijke diensten, woningcorporatie én bewoners. Dat de gemeente geen bouwvergunning heeft aangevraagd is juist maar deze fout wordt hersteld", aldus Wiarda. Ten tijde van de inspraak was de woning nog niet aan de twee vrouwen toegewezen. De gemeente heeft hen inmiddels een andere woning aangebo den, maar daar wenst het tweetal niet op in te gaan. De rechter, mr.J. Vrakking, gaat maandag een kijkje ne men op de Spinozahof voor hij, op 29 juni, vonnis wijst. Hoge Raad Israel staat omstreden Christus-film toe JERUSALEM De Hoge Raad in Israël heeft het ver bod op de film 'De laatste ver zoeking van Christus' onge daan gemaakt. De Raad geeft toe dat vertoning van de om streden film kwetsend kan zijn voor christenen, maar is van mening dat dit niet ern stig genoeg is om de vrijheid van meningsuiting geweld aan te doen. De Israëlische cen suur verbood in oktober de film van de Amerikaanse re gisseur Martin Scorsese, waar in Jezus aan het kruis wordt getoond, hallucinerend over het spel der liefde met Maria Magdalena. Dé film was vol gens de censuur een aanval op de christenen in het Heilige Land. In Israël is het kwetsen van religieuze gevoelens bij de wet verboden. REGIONALE KABELNETTEN VOOR RAAD VAN STATE DEN HAAG De afde ling rechtspraak van de Raad van State moet uit maken of de regionale ka belstations ongestraft pro gramma's van commercië le zenders, zoals Sky Channel en Cable One, aan hun abonnees mogen doorgeven. De kabelex ploitanten hebben een boete gekregen, omdat zij progrogramma's van Sky en Cable One hebben doorgegeven, terwijl de reclameboodschappen van de stations niet zouden voldoen aan de eisen van de Nederlandse Mediawet. De zaken zijn bij de recht spraakafdeling aangekaart door onder meer de zeven Westlandse gemeenten, die sa men het Westlandse kabelnet exploiteren, en enkele andere regionale kabelnetten. Ook de NOS heeft de rechtspraakaf deling van de Raad van State een aantal vragen omtrent de Mediawet voorgelegd. Gevolg van de procedure kan zijn dat Sky en Cable One de manier, waarop zij nu reclame door hun programma's mixen, moeten wijzigen. Als de Raad van State de Mediawet van minister Brinkman zo intrepe- teert als de NOS dat doet, zou den de uitzendingen van Cable One wel eens helemaal niet meer door de kabelnetten doorgegeven mogen worden. Erg waarschijnlijk lijkt dat echter niet. Minister Brink man heeft enige tijd geleden al laten weten dat hij de media wet wil wijzigen om meer vat te krijgen op de commerciële stations. Wijzigen zou niet no dig zijn als het nu aangevoch ten boetesysteem kan worden gehandhaafd. Discriminatie In de Mediawet is onder meer geregeld wie er in Nederland mogen uitzenden en wanneer luisteraars en kijkers vergast mogen worden op wat voor vormen van reclame. Volgens het Commissariaaat voor de Media, dat onder het ministe rie van WVC valt, hebben de regionale kabelnetten de Me diawet overtreden door Sky Channel aan de televisiekijker en Cable One en Sky radio aan de luisteraars door te ge ven. De reclameboodschappen, die de zenders door hun pro gramma's vlechten, zouden niet voldoen aan de Mediawet. Daarom kregen de regionale kabelexploitanten, bij wijze van proef, een boete van hon derd gulden. Volgens de Mediawet moeten de kabelnetten de program ma's van de Nederlandse zendgemachtigden (AVRO, VARA, regionale-omroepen en meer uit deze serie) doorge ven. Bij het doorgeven van uitzendingen van buitenlandse ondernemingen is het een kwestie van mogen doorgeven. De Mediawet stelt wel dat de programma's van de buiten landse ondernemingen geen specifiek op het Nederlandse publiek gerichte reclame-ui tingen mogen bevatten. Commissariaat Een reclamespot in het Engels over de dorstlessende werking van Coca Cola of Sprite zou wel mogen en een Nederlands gesproken boodschap over de bonte witwasser Omo of het met een nieuw middel ver mengde Dash zou niet mogen. Het Commissariaat voor de Media meent dat Sky en Cable One wel spots, zoals het Omo voorbeeld uitzenden. Daarom zouden de kabelexploitanten, die de boodschappen doorge ven, strafbaar zijn. Tijdens de zitting bij de Raad van State vochten de regionale kabelexploitanten de stelling van het Commissariaat voor de Media aan. 'Discriminatie' noemen zij de manier, waarop het Commissariaat te werk gaat. Een onderneming als bij voorbeeld Pony Park Slagha ren, die voornamelijk gebaat is bij op vooral het Nederlandse en Vlaamse publiek gerichte reclame, zou achtergesteld worden bij Coca Cola. Verder stellen de regionale kabelexploitanten dat de op stelling van het Mediacommis- sariaat in strijd is met EG richtlijnen. Binnen de EG zou immers sprake moeten zijn van vrij handelsverkeer. Internationaal tintje Tot slot hebben de kabelex ploitanten aangevoerd dat Sky en Cable One ook in het bui tenland (Duitsland, Engeland, Skandinavië) te beluisteren en te bezien zijn. Dat zou de re clameboodschappen een inter nationaal tintje geven. Er zou niet meer gesproken kunnen worden van specifiek op het Nederlandse publiek gerichte boodschappen. Tegelijk met het beroep van de regionale kabelexploitanten werd een door de NOS aan de orde gestelde kwestie behan deld. De NOS meent dat Cable One ten onrechte als een bui tenlandse zender wordt aange merkt. De programma's worden in Nederland gemaakt en zijn voornamelijk- voor Nederland bedoeld. Zij komen via een omweg in Nederland terecht. Een straalzender in Neder- horst den Berg zendt de pro gramma's naar een satelliet, die boven Italië hangt. De sa telliet verspreidt de program ma's weer over Europa. Vol gens de NOS zou de omweg via de sateliet niet voldoende zijn om Cable One te ontslaan van de plicht om, net als ande re Nederlandse omroepen dat in het verleden hebben moeten doen, een zendmachti ging aan te vragen. Hiervoor voerde de NOS nog een tweede argument aan. Ca ble One is van het bedrijf Ca ble Music Europe Ltd., dat in Londen is gevestigd. Iedereen zou echter weten dat het kapi taal, dat in Cable Onè is gesto ken, uitsluitend uit Nederland afkomstig is. De Londense vestiging zou slechts zijn be doeld om de mediawet te om zeilen en dat zou niet zo mak kelijk moeten worden toege staan. De rechtspraakafdeling van de Raad van State gaat nu probe ren op korte termijn een uit spraak te doen over de ver schillende benaderingen van de Mediawet. Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6, tel. 01720-20800): Na ked gun (al); 18.30. 21.00. za. zo. wo. ook 13.30. zo. ook 16.00. EUROCINEMA II: Rain Man (al); 20.30. za. 18.45, 21.30. zo. 16.00 en 20.30. Lady en de vagebond (al); za. zo. wo. 14.00. EURO CINEMA III: My stepmother is an alien (al); 18.45, 21.30. za. zo. wo. ook 13.45. zo. ook 16.15. EUROCINEMA IV: The accu sed (16); 18.30, 21.15. za. zo. wo. ook 13.30, zo ook 16.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Naked gun (al); 19.00, 21.15. za. zo. wo. ook 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39, tel. 124130): Rain Man (al); 14.30, 18.45, 21.15. Tequila sunrise (al); Her alibi (al); My stepmother is an alien (al); 14.30, 19.00, 21.15. Dangerous liaisons (al); 19.00, 21.15. do. vr. ma. di. 14.30. Lady en de vagebond (al); za. zo. wo. 14.30. «TRIANON (Breestraat 31, tel. 123875): The Bear (al); 19.00. za. zo. wo. ook 14.30. 9% Weeks (16); 21.15. REX (Haar lemmerstraat 52. tel. 071- 125414): Trashy lady (16); 14.30. French postcard girls (16); 19.00, 21.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Twins (12); 19.00, 21.15. zo. ook 14 45. Junglebook (al); za. wo. 14 45. CITY THEATER II: Good mother (al); 19.00, 21.15. za. zo. wo. ook 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY tel. 01717-4354):Twins (al); do. t/m zo. 19.00. za. zo. wo. 1545. Gorilla's in de mist (al); do. t/m zo. 19.00. ma. t/m wo. 20.15. Working girl (al); 20.45. Betray ed (16); do. t/m zo. 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN Avontuur met een staartje;; za. zo. wo. 14.00. Jungle book; za. zo. wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA tel. 01751- 13269):Coctail (al); vr. t/ m wo. 20.00. DEN HAAGASTA: 1 (Spul 27, tel. 463500): My stepmother is an alien (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 2: Tequila sunrise (al); 14 00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 3 Working girl (16); 14.0, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.» BABYLON 1 (naast Den Haag Centraal tel. 471656): Dan gerous liaisons (al); 14.00, 19.15, 21.45. za. zo. 14.00, 16.45, 19.15, 21.45. BABYLON 2 Citizen kane (16); 14.00, 18.45, 21.30. za. zo. 13.45, 16.15, 18.45, 21.30. BABYLON 3: Mississippi burning (12); 14.00, 19.00, 21.30. za. zo. 14.00, 16.30, 19.00, 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20, tel. 630637): Pet Sematary (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 2: Her alibi (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. CINEAC 3: Twins (al); 18.45, 21.30. do. vr. ma. di. ook 14.00. METROPOLE 1 (Carne- gielaan, tel. 456756): Rain man (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 2: The january man (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 3: A cry in the dark (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 4: The naked gun (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 5: The bear (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21 30. ODEON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): The naked gun (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: A fish called Wanda (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: They live (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: The pop (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, tel. 656402): Another woman (al); 18.15, 20.00, 21.45. zo. ook 14.15. STUDIO 2: Moments of love (16); 19.15, 21.30. zo. ook 14.00. STUDIO 3: La lectrice (16); 19.15, 21.30. zo. ook 14.00. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1: Or- feu negro; 19.30 Strawdogs; 21.45. Zaal 2: Vleugels; 19.30, 21.45. Zaal 3: do. zo. ma. wo. 19.30, 21.45. vr. za. di. 19.30, 22 00. Judy Garland in concert; do Cabaret; vr. The Manchuri- an candidate; za. The defiant ones, zo. Trading places; ma. Goodbye mr. Chips; di. Prick- up your ears; wo. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Pet Sematary; (16); za. 00.15. CINEAC 2: Her alibi (16); za. 00.15. CINEAC 3: Big (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN CINEAC 3: Lady en de vage bond; za. wo. 14.00. zo. 13.15, 16.00. Caravans op veld Lugdunum LEIDEN Een stoet van acht caravans is gisteren neerge streken op het terrein van Lugdunum aan de Oegstgees- terweg. De bewoners van de caravan behoren tot één fami lie. Ze hebben beloofd voor zondag weer te vertrekken. Geluidsinstallatie in beslag genomen LEIDEN De Leidse politie heeft gisteravond in een wo ning aan de Sebastiaansdoelen een stereo-installatie in beslag genomen. Omwonenden had den rond zeven uur en acht uur al geklaagd over geluidso verlast. Bij de derde melding, rond negen uur, werd de appa ratuur uit de woning gehaald.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1989 | | pagina 11