oe Cocker als Van Gogh miljoenenspectakel Grillige uitvoering van Haydns Nelsonmis Bataafse vrijheid en Franse guillotine Vonk slaat niet echt over bij David Murray Trio ^GitkST CeidócSotiAont VRIJDAG 19 MEI 1989 PAGINA 17 itnzalen verwisseld fAAG Door wijzigingen in het pro- roces is op de filmpagina van de Uit- van afgelopen woensdag een aantal i verkeerde filmzalen terechtgeko- _>t gaat hierbij vooral om de films in jaters Babyion, Cineac, Metropole en Took de nachtvoorstellingen zijn ge- I en is de kindermatinee in Babyion 3 'ite vervallen. Anders dan op de film- ij staat vermeld, draaien in de volgen- in: Baby Ion 1, 2 en 3 resp. Dangerous is, Loos en Rain Man, in Cineac 1, 2 esp Her Alibi, Miles from Home en j in Metropole 1, 2, 3, 4 en 5 A Cry in irk, The naked Gun, Rain Man, Ano- Ifoman en The Bear; in Studio 1, 2 en „ectriee, Madame Sousatzka en Cros- lelancey. In de nacht draait in Cine- •quila Sunrise, Cienac 2 Hellhound en ifeac 3 Twins. Theo Thijssen-prijs opgewaardeerd DEN HAAG De Theo Thijssen-prijs voor Kin der- en Jeugdliteratuur is opgewaardeerd van 12.500 tot 25.000 gulden. Daarmee is hij op het ni veau gebracht van de P.C. Hooft-prijs. De stichting P.C. Hooft-prijs voor Letterkunde, die beide prij zen beheert, heeft hiertoe besloten. De stichting is tot het opwaarderen van de Thijssenprijs in staat gesteld door het ministerie van welzijn, volksge zondheid en cultuur. Het bestuur vindt dat met de opwaardering van driejaarlijkse Theo Thijssen prijs recht wordt gedaan aan het grote belang van kinder- en jeugdliteratuur. De prijs is de „opvol ger" van de voormalige Staatsprijs voor Kinder- en Jeugdliteratuur waaraan een bedrag van 6.500 gul den was verbonden. De eerste Thijssenprijs werd vorig jaar toegekend aan Willem Wilmink. De eerstvolgende wordt in 1991 toegekend. Parkpop bouwt voort op traditie DEN HAAG Het evenementenbureau AHC bouwt voor het negende Parkpop Festival in het Haagse Zuiderpark voort op zijn traditie. Alle ingrediënten, die de laatste jaren voor een groeiend aantal bezoekers heeft gezorgd (vorig jaar waren het er 215.000) zijn op zondag 25 juni aanwezig. Belangrijkste zijn weliswaar de groepen die optreden op de twee podia, maar het randgebeuren en een overvloed aan zon vormen de ingrediënten om van het festijn een familie-uitje te maken. Daarom zijn de markt, de Parkpopclowns Pico Paco en het reuzenrad weer aanwezig. Verschil met vorig jaar is dat het rad, in het kader van de Europese eenwording in 1992, is uitgevoerd in de kleuren van de Europese Gemeenschap: blauw met gele sterren. Op beide podia begint het programma om 13.00 uur, terwijl As- wad het laatste concert op podium 1 zal afsluiten om half negen. De andere groepen die zijn gecontracteerd zijn op podium 1: Ke vin McDermott Orchestra, Kristi Rose The Midnight Walkers, Golden Earring, Living Colour en Jim Capaldi. Op podium 2 staan: Vengeance, The Replacements, Londen Beat, New Model Army, Flaco Jimenez en Little Steven and the Disciples Of Soul. Shaffy-theater wil subsidie voor komend seizoen DEN HAAG/AMSTERDAM Het Shaffy-theater in Amster dam wil van het gemeentebestuur van die stad in elk geval nog voor het hele komende seizoen subsidie hebben. De gemeente raad van Amsterdam besloot onlangs de subsidie aan Shaffy per 1 januari 1990 stop te zetten, precies halverwege het theatersei zoen dus. Een half seizoen organiseren is echter niet te doen, betoogde het theater gisteren tijdens een spoedzitting bij de Raad van State. Shaffy wil snel duidelijkheid in de affaire, omdat het theater nu de afspraken voor dat komende seizoen moet maken. Het Shaffy zegt ook „goede hoop" te hebben op andere financiële bronnen- zoals WVC, maar moet natuurlijk wel kunnen blijven bestaan totdat die ook daadwerkelijk kunnen worden aangeboord. De gemeente Amsterdam wil Shaffy geen subsidie meer geven om dat zij moet bezuinigen en toch kansen wil geven aan nieuwe initiatieven. Het geld dat tot noch toe naar Shaffy ging, kan vol gens de Amsterdamse cultuur-wethouder Ètty in de toekomst beter aan de nieuwe muziek in De IJsbreker worden besteed. REL BRAUN MAAKT „VINCENT, THE MUSICAL" VERDAM „Toen r Vincent van Gogh ad ik eigenlijk het van Joe Cocker kne. Voor mijn gevoel Van Gogh. Dat pri ze dat de schilder mm heeft hij ook: die e pifreid in zijn gezicht spastische bewegin- g Jn gebaren". de mening van de Ne- ise producent Karei die in het kader van de king van de 100-jarige doorVan Vincent van Gogh, an dd jaar, een muzikale ode m wil brengen. De we- >mière van .Vincent, the I' moet plaatsvinden in Carré in Amsterdam ini 1990. Volgens Braun het „één van de theatra- jtepunten van het Van aar". Met Joe Cocker ldinfcfdrolspeler lijkt de pro- al een eind op weg om plofte waar te maken. interesse voor Van jwerd gewekt toen hij be- och; 1S met de televisiepro- 1 .Vincent, een ontmoe st gjnet een kunstenaar in en dans'. „Ik raakte zo nee neerd door die man dat iste dat ik meer had dan dat half uur durende,program ma om zijn leven uit te beel- Stijvol Wnklijk iservatorium docenten usief 10 Langzaamaan is het idee van een musical ontstaan. „Het moet een esthetisch stuk wor den, waarbij Van Gogh afge beeld wordt als de dynamische man zoals ik hem zie. Iets stijl vols in de trant van .Phantom of the opera', met veel zang en muziek en weinig dans. Met de gerenomeerde namen die ik nu al heb, zie ik dat wel zit ten", aldus de producent. De grove contouren van het spektakel zijn inmiddels be kend. De verschillende scènes worden ingeleid door een soort duivel, die op allerlei manie ren het leven van Van Gogh wil bepalen. Hij probeert hem tot de beste schilder van zijn tijd te maken en dat lukt hem, zoals de geschiedenis leert, niet tijdens zijn leven. Sommige delen uit het leven van Van Gogh zijn niet een voudig stijlvol uit te beelden. De overbekende gebeurtenis met het oor of zijn zelfmoord, roepen bloederige fantasieën op. Hoe dat esthetisch uitge beeld moet worden, weet Braun nog niet. „Maar een song met iets als ,ik wil mijn oor terug' wordt het zeker Niet alleen met Joe Cocker heeft Braun een ster in huis gehaald. Ook voor de muziek en de tekst heeft hij grote na men gecontracteerd. De Fran se componist Michel Legrand, bekend van ondermeer „Les uns et les autres", draagt zorg voor het muzikale gedeelte. Karei Braun: „Legrand was direct gecharmeerd van het idee. Nog dezelfde dag zegde hij toe mee te werken. Dat is uniek voor iemand die dage lijks veel scripts onder ogen krijgt". Via de Fransman is Braun in contact gekomen met het schrijversduo Bergman. Het duo had met de componist sa mengewerkt bij de film „Yentl" van Barbara Strei sand. Die samenwerking was zo goed bevallen dat Legrand de producent op de Bergmans attendeerde. Ook zij waren zeer lovend over de opzet van de musical en hebben hun me dewerking toegezegd. Karei Braun is zo overtuigd dat zijn project zal slagen dat hij Carré voor juni en juli 1990 al gereserveerd heeft. Volgens adjunct-directeur H. Atjak van het theater heeft de musical „absoluut kans van slagen". „Braun benadert Van Gogh op een speciale manier. Niet dat oubollige, uitgekauwde waar bij hij als een slappeling afge schilderd wordt die door zijn broer Theo voortdurend uit de probelemen gehaald moet worden. Hij ziet hem als een vitale man die via zijn schilde rijen daar uiting aan gaf. Zo wel het Van Gogh-museum als wij zijn blij met zijn originele invalshoek", aldus de adjunct- directeur. Braun zegt blij te zijn met al die interesse. „Als je nog geen geld hebt zijn die positieve re acties des te opvallender. Ze geloven blijkbaar in het pro ject". Geld moet er zeker komen. De musical gaat ruim 3,5 miljoen gulden kosten. Karei Braun wil dat bedrag via sponsors uit het bedrijfsleven binnenhalen. Met een aantal multinationals is hij al druk in de weer. Na men wil hij nog niet noemen. „Die bedrijven zijn nu bezig met een onderzoek of hun naamsverbintenis enig rende ment oplevert. Maar met na men als Joe Cocker verwacht ik wel dat de drie hoofdspon sors, goed voor zo'n 1,5 miljoen gulden, over de brug zullen komen". Als die eenmaal toe gezegd hebben komen de klei- Joe Cocker moet de 1 van Gogh. nere geldschieters ook wel, is de optimistische verwachting van de producent. Hoe de musical er in zijn uit eindelijke vorm uit gaat zien is nog niet bekend. Net zo min als het artistieke team bestaan de uit onder anderen de regis seur en de decorontwerpers. Maar het pretentieuze project zal hoe dan ook op 15 juni zijn wereldpremière bëleven in theater Carré. „Ik ben al an derhalf jaar bezig. Soms trad er stagnatie op in de voorbe reidingen. Nu zit het in een stroomversnelling. Ik sta ge woon op die dag op de bühne. In het Carré. Met .Vincent, the musical'. PETRA KROON HAAG Negen do- n hebben zich exclu- verbonden aan het ïklijk Conservatori- Den Haag. Het in- it is hiertoe overge- in verband met de mende concurrentie de muziekvakoplei- ■n in ons land, waar de gezamenlijke op- [scapaciteit te groot gevonden. is tot nog toe gebruike- it docenten tegelijk les aan verschillende con- iria. Met het oog op de ïit en om zich van ande- lijeidingen te onderschei- i besloten met exclusieve eten te werken. De be lde docenten zijn tijde- angesteld en vervullen unctie in deeltijd. Het 'ol Dombrecht en Bart eman, hobo, Theodora ts, John Harding en Isa- /an Keulen, viool, Eric ich, klassiek klarinet, !th Montgomery en Sie- 'aidstra, opera, en Rian de piano. 'oninklijk Conservatori- ïtroduceert voorts een e studierichting: de vier- opleiding Beeld en Ge- ipgezet in samenwerking e Koninklijke Academie ieeldende Kunsten. Het wijsprogramma is geba- op kunsthistorie en mu- etenschap om de student twamen in de mogelijk- i van audio-, video-, en theatertechniek en - {eving. zijn bestaande oplei- op elkaar afgestemd: uziekregistratie en sono- van het conservatorium opleidingen fotografi- ;n audiovisuele vormge- van de academie. Het inpakket wordt uitge- met onderdelen die on- ïeer betreffen: kleur en ruimte en beweging, ge- beeld- en geluidverwer- scenario, compositie, racht, presentatie en re- Noe Raus elke woensdag de "et WTER, RECREATIE, EXPOSITIES •en||N EEN COMPLETE AGENDA Marekerk (Leiden): Concert door het Leiden English Choir onder lei ding van Ineke Smit. Met medewer king van het Leiden English Cham ber Orchestra en de solisten Lisette Emmink (sopraan), Fiekojan Hool- boom (alt), Paul van der Bemt (te nor), Tom Sol (bas) en Ton Stautte- ner (orgel). Werken van Stanford, Blake en Haydn. Gehoord op 18 mei. Het Leiden English Choir slaagt er iedere keer weer in met een aantrekkelijk programma voor de dag te komen. Het koor, ontstaan uit en nog altijd nauw verbonden met de Vak groep Engels van de Leid- se universiteit, opende gis teravond met drie a capel- la gezongen motetten van de Ierse, protestantse com ponist Stanford, van wie ook bij andere Leidse ko ren regelmatig werken op het programma prijken. Behoudens enkele ongelij ke inzetten kwam het koor met de uitvoering van deze getoonzette bij belteksten tot een accep tabel niveau. Muzikaal veel interessanter was 'The Song of Saint Fran cis' van de hedendaagse Britse componist Howard Blake. Het is een cantate voor koor en or kest, die gebaseerd is op de tekst van het bekende Cantico del Sole, het Zonnelied van Franciscus van Assisi. Het Zonnelied is één grote lofzang op Gods schepping. Per strofe wordt één wapenfeit van Gods scheppingsarbeid bezongen, zoals de schepping van de zon, de maan, de aarde en de ster ren, uitgezonderd in de eerste en de laatste strofen. Het is een contrapunctisch werk, mo dern klinkend maar altijd me lodieus en spannend door de grote dynamiek en de vele rit mewisselingen. Pauzes Dirigente Ineke Smit bracht na elke strofe een korte cesuur aan, wat de qua muzikale op bouw op elkaar lijkehde stro fen het karakter van state ments gaf. De pauzes waren wel wat lang, maar beslist niet onnodig. Koor en orkest moes ten steeds even bewust een pas op de plaats maken. Het koor werd vooral in de fortissimo passages weggedrukt door het naar verhouding veel te hard spelende orkest. Mede daar door was de tekst zeer moeilijk te volgen, want in polyfone passages is dat sowieso dikwijls moeilijk. Ook de inzetten wa ren hier weer niet allen even zuiver. Gek is dat natuurlijk als duidelijk hoorbaar is dat niet alle koorleden in staat zijn een aangegeven toon goed over te nemen. Aan lef ontbrak het koor en orkest echter niet. Dat bleek wel door als afsluiting van het qua repertoirekeuze goed op gebouwde concert met mede werking van een aantal solis ten de Missa in Augustiis (Mis in bange tijden) van Joseph Haydn uit te voeren. Deze compositie is tegenwoordig be ter bekend onder de naam Nelsonmis, genoemd naar de Britse admiraal Nelson die Na poleons vloot in 1798 versloeg bij Aboukir op de Nijl. Overvleugeld De vertolking van deze fiere, krachtig klinkende mis, dat dit karakter vooral dankt aan de stevige heldere en gisteren heel goed gespeelde trompet partijen en de belangrijke plaats die de trom is toebe deeld, liet in bepaalde gedeel ten van de mis nogal eens te wensen over. De samenwer king tussen koor en orkest verliep niet altijd even vlek keloos. Bovendien werden de mannenpartijen, qua bezetting sterk in de minderheid, regel matig in volume overvleugeld door de alten en vooral de so- de strijkers het qua zuiverheid uogal eens afweten. Bij de so listen vielen vooral Tom Sol en de heldere alt Fiekojan Hoolboom in positieve zin op. De sopraan Lisette Emmink beschikt zeker over een stem met vele mogelijkheden. Gis teravond was ze echter niet helemaal zeker van haar zaak. De meeste inzetten waren er net tegenaan en in de hoge passages, waarschijnlijk om er zeker van te zijn de juiste toon te treffen, zette zij er teveel lucht onder met als gevolg een te overspannen geluid. PETER VAN VEEN Maison Descartes, Vijzelgracht 2a, Amsterdam: „Vrijheid of de dood". Tot en met 14 juli. AMSTERDAM Voor de meeste Nederlanders is de guillotine hét symbool van de Franse revolutie. Uit de tentoonstelling „Vryheid of de Dood, de Franse revolutie gezien vanuit Nederland" blijkt echter dat de invloed van de Franse revolutie veel verder gaat dan dit fel be kritiseerde doodsapparaat. De expositie, die vanaf deze week te zien is in het Maison Descartes in Amsterdam, geeft enigszins een idee van de Ne derlandse reacties op de revo lutionaire gebeurtenissen in Frankrijk. Uit schaarse kran- teartikelen uit die tijd blijkt dat het jaar 1789 voor ons land geen speciale betekenis heeft. De bestorming van de Bastille op 14 juli 1789 wordt met een paar kranteregels afgedaan. Voor de „koningsmoord" in ja nuari 1793, de onthoofding van Lodewijk XVI door de guillo tine, was beduidend meer be langstelling. Zóveel dat de Rotterdamse Courant niet aan de vraag kon voldoen. Maar het duurt tot de mislukte Franse inval in februari 1793 dat in Nederland het echte re volutionaire gevoel ontwaakt. Pas dan nemen de kranten de leuze „vrijheid, gelijkheid en broederschap" over. Het is het startsein voor het verschijnen van allerlei spotprenten, nieu we periodieken en pamfletten waarin de komst van de Fran sen wordt toegejuicht. Het grootste deel van de tentoon stelling is dan ook gewijd aan de periode 1795 („het eerste jaar der Bataafse Vrijheid") tot 1798 (waarin de Bataafse grondwet tot stand kwam), eerst een poging gedaan een coherent beeld te geven van de reacties in Nederland op de gebeurtenissen in Frankrijk en op de revolutionaire bewe ging in Nederland zelf. Bij het onderzoek dat voor deze ten toonstelling verricht is, bleek dat er op dit gebied nauwelijks nog onderzoek is gedaan. In die zin is „Vryheid of de Dood" zeker uniek te noemen. De tentoonstelling is geopend van 16 mei tot en met 14 juli. Aanmoedingsprijs AMSTERDAM Het bestuur van de stichting Amsterdams Fonds voor de Kunst heeft de aanmoedigingsprijs fotografie 1989 van vijfduizend gulden toegekend aan Hans van der Meer. De jury vindt dat Van der Meer voor onder andere het project „De verbeelding van Leiden" een serie foto's heeft gemaakt waarmee hij laat zien „een eigen open oog te hebben voor kleine, subtiele gebeurte nissen. Zijn foto's zijn tijdloos en bezitten een milde humor. Hij heeft het geduld ons ge beurtenissen te laten zien waar wij aan voorbij lopen, of legt verbanden die wij niet ge zien hebben". In de jury zaten Hans van Blommestein. Toon Michiels en Catrien Ariëns. Van der Meer krijgt de prijs vrijdag uitgereikt in Museum Fodor tijdens de opening van de expositie „Foto's voor de stad". Deze expositie bestaat uit documentaire foto's die een aantal jongere fotografen heb ben gemaakt in opdracht van het Fonds. Zij zijn bestemd voor de collectie van het ge meentearchief. De expositie duurt tot en met 25 juni. Het Paard doet ondanks een beperkt budget een mooie poging om gaten in het Haagse culturele aan bod te dichten. Een van die gaten is de moderne buitenlandse jazz. Haagse jazzinitiatieven zijn al inci denten, maar zeker op in ternationaal gebied blijft de stad, afgezien van North Sea Jazz, ver ach ter. Het programmeren van bui tenlandse musici die anders de regio voorbij zouden gaan heeft ook nog een ander doel: het past in het beleid van het Paard om verschillende soor ten publiek binnen te halen. Die twee doelstellingen zaten elkaar gisteren lelijk in de weg. Niemand minder dan mogelijk de belangrijkste jonge Amerikaanse saxofonist David Murray speelde in Het Paard, maar na drje nummers in de tweede set verliet hij het podi um, iets mompelend als: „We moeten weg, er komt nu dis co." Gelegenheid voor een toe gift was er niet. De anticlimax was nog harder aangekomen als Murray en zijn begeleiders Ray Drum mond op bas en drummer Ralph Peterson eerder de ster ren uit de lucht hadden ge speeld. Helaas wilde op de lome avond de vlam niet echt in de pan slaan. Aan het einde van de eerste set leek daar iets van te komen met een prach tig Murray-einde van de bal lad „voor alle vrouwen in het publiek" waarin alle registers van de tenorsaxofoon door zocht werden. In het laatste up-tempo stuk met een overdonderende inzet en veel snelheid, kracht en lastige modulaties was Peter sons stevige inbreng op zijn plaats. Daarin ging hij ook een subtiel duet aan met de dege lijke bassende Drummond, maar helaas liet de slagwerker zich verder niet van zijn meest bescheiden kant zien. Het be gin van de tweede set hielp hij om zeep door Murray's mooie wendingen op basklarinet ge deeltelijk onhoorbaar te ma ken. Daarna volgde een obli gaat stukje Latin en een wei nig geïnspireerd langzaam nummer. Murrays virtuositeit bleef bewondering oproepen, maar geen emoties. Vervol gens werd de dansvloer dus overgenomen door de bezoe kers van de 'House party'. In derdaad, een heel ander pu bliek, maar dit kon toch niet de bedoeling zijn. DICK VAN TEYLINGEN Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. kunstagenda Vrijdag DEN HAAG Appeltheater (Duin straat 6. tel. 502200) 20.15: To- neelgr De Appel: 'Rosencrantz en Guildenstern zijn dood' van Tom Stoppard; regie Aus Greidanus; met Stef Feld. Aus Greidanus. Ernst Löw, René Vernout, Henk Votel en Willem Wagter. Appellooda (L. van Poot 97) 20.15: Toneelgr. De Appel: 'Madame de Sade' van Yukio Mishima; regie Erik Vos; met Judith Brokking, Carline Brouwer. Aatke Bruining, Christine Ewert, Elja Pelgrom en Trins Snijders Theater aan de Haven (Westduin weg 230, tel 543202) 20.30: Het Gebeuren/Balie Prod 'Tante Dan en Lemon' van Wallace Shawn; re gie Peter de Baan; met Jenny Are- an, Wivlneke van Groningen, Ad van Kempen, Marieke van der Pol, Lucia Bomert, Eric van Sauers en Johan Timmers. 's-Gravenhaagse Manege (Biblio- theekstr./hk. Kazernestr.) 20.30: Theatergr. Den Haag: 'Minetti' van Thomas Bernard; regie Arda Brok- mann; met o.a. Sandrine Andrè, Piet Bosma, Jan van Dijck, Bea Flaton en Aad Schreuder (premiè re). Theater Branoul (Maliestr 12, tel. 657285) 20.30: Rein Edzard en Mi- chiel Kerbosch: 'Muizen en men sen' van John Steinbeck; mmv Jan van Dijk (gitaar). bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800). Na ked gun (al); 18.30, 21.00 za. zo. wo. ook 13.30. zo. ook 16.00. EUROCINEMA II: Rain Man (al); 18.45, 21.30 zo. 16.00. Jungle- book (al); za. zo. wo. 14.00. EUROCINEMA III: My stepmo ther is an alien (al); 18.45, 21 30. za. zo. wo. ook 13.45 zo. ook 16.15. EUROCINEMA IV: Working girl (12); 18.45, 21.15. za. zo. wo. ook 13.45. zo. ook 16.15. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Naked gun (al); 19.00. 21.15. za. zo. ma. wo. ook 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Rain Man (al); 14.30, 18.45. 21.15. Her alibi (al); My stepmo ther is an alien (al); Twins (al); 14.30. 19.00, 21.15. Dangerous liaisons (al); 19.00, 21.15. do. vr. di. 14 30. Lady en de vagebond (al); za. zo. wo. 14.30. «TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): The Bear (al); 19.00, 21.15. za. zo. wo. ook 14.30. REX (Haarlem merstraat 52. tel. 071-125414): Spirit of seventy six; 14.30, 19 00, 21.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30, tel. 01718-74075): Twins (12); 19 00, 21.15. za. zo. wo. ook 14.45. CITY THEATER II Cocktail (al); 19.00. Working girl (al); 21.15. zo. ook 14.45. Junglebook (al); za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY tel. 01717-4354):Die hard (al); do. t/m zo. 15.45, 19.00.The Bear (al); do. t/m zo. 14.00, 15.45, 19.00. ma. t/m wo. 20.15. wo. 14.00, 15.45. Tucker (al); do. t/m zo. 20.45. 9'A Weeks (16); do. t/m zo. 21.15. A fish called Wanda (al); ma. t/m wo. 20.45. Avontuur met een staartje (al); do. t/m zo. 14.00. wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA tel. 01751-13269):Licence to drive (al); vr. za. zo. 20.00.The Bear (al); ma. di. wo. 20.00. za. zo. wo. 14.00. DEN HAAGASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): My stepmother is an alien (al); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. ASTA 2 Working girl (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 3 The accused (16); 14.0, 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30.» BABYLON 1 (naast Den Haag Centraal tel. 47161)6): A cry in the dark (al); 14.30, 16.45, 19.00. 21.30 BABYLON 2: Angerous liaisons(al) 14.30. 16.45. 19.00. 21.30. BABYLON 3: Loos (16); 19 00. 21.30. CI NEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): Her alibi (al); 14.00. 18.45. 21.30. zo 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 2: Twins (al); 14.00. 18.45. 21.30 zo. 13.15, 16 00. 18 45. 21.30. CINEAC 3 The accidental tourist (al); 18.45. 21.30 do. vr. ma. di. cok 14.00. METROPO LE 1 (Carnegielaan, tel. 456756): Rain man (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METROPOLE 2: The naked gun (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. METROPOLE 3: Miles from home (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 4 Cros sing delancey (al); 18.45, 21.30. do. vr. ma. di. ook 14.00. ME TROPOLE 5: The bear (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13, tel. 462400): The naked gun (al); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2: A fish called Wanda (al); 13.45. 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: Bat 21 (16); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 4: Mississippi bur ning (12); 13.45, 18.45. 21.30. zo. 13.30. 16.00, 18.45. 21.30. STUDIO 1 (Kettingstraat 12b. tel. 656402) Thou shalt not kill (16); 19.30, 21 30. zo. ma. ook 14.15. STUDIO 2: Madame Sousatzka (16); 19.15. 21.45 zo ma. ook 14 15. STUDIO 3: La lectrice (16); 19.15, 21.45. zo. ma. ook 14.00. HAAGS FILMHUIS: Zaal I/Zwerfsters; 19.30, 21.45. zo. 14.00. 16.15. Zaal 2: Sours- weet; 19.30. zo. 14.00 Married to the mob; 21.45. zo. 16.15. Zaal 3: 19.30. 21.45 zo. 14.00, 19.30. 22.00 wo 20.00. Revolu tie Rebellie; do. Mr. Freedom, vr Roma, Cita aperts vr. No Nukes; za De Palestijnen; zo. On the waterfront; ma. Quiema- da; di. Becket; wo. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1 Her alibi; (16); za. 00.15 CINEAC 2: Twins (16); za 00 15 CINEAC 3: The ac cidental tourist (16); za. 00.15. KINDERVOORSTELLINGEN BABYLON 3: Mijn vader woont in Rio; 14.30. 16.45. CI NEAC 3: Lady en de vagebond za. wo. 14.00. zo 13.15. 16.00.00. METROPOLE 4 Who framed Roger Rabbit; za. wo 14.00. zo. 13.15, 16.00

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1989 | | pagina 17