Toekomst bewegend beeld in het Haags Filmhuis Ook Hans Vonk vervanger vertrokken Alain Lombard Chris de Burgh van overtuigende klasse bioscopen KUNST £atdóe6ou/ia/nt WOENSDAG 26 APRIL 1989 PAGINA NOS-voetbalcontract niet in strijd met mediawet HILVERSUM Het voetbalcontract van de NOS met sportmakelaar Inter Football is niet in strijd met de mediawet, zo blijkt uit een onderzoek van het commissariaat voor de media. Het stoorde mi nister Brinkman, dat de NOS met Inter Football had afgesproken om in drie van de acht wedstrij den geen STER-reclame in de pauze toe te laten, op straffe van een fikse boete. Daarmee gaat, vol gens Brinkman, 750.000 gulden aan reclame-in komsten aan de neus van de gezamenlijke omroep voorbij. Volgens de NOS zou het toelaten van STER-zendtijd in de pauze een aanzienlijke verho ging van de rechten met zich hebben meegebracht. Volgens een woordvoerder van het commissariaat kan minister Brinkman nu geen verdere stappen ondernemen om het contract te laten wijzigen. Al leen het NOS-bestuur is in dit geval gerechtigd iets aan het contract te doen. Maar dit bestuur heeft vorige week al ingestemd met de overeenkomst. James Conlon muziek directeur in Keulen ROTTERDAM James Conlon, de chef dirigent van het Rotterdams Philharmo- nisch Orkest, is met ingang van september 1991 benoemd als algemeen muziekdirec teur in Keulen. Door zijn benoeming krijgt Conlon (39) de algehele leiding over zowel de opera van de stad Keulen als over het Giirzenich-Orkest. De leiding voor de symfonie-concerten van het Gürzenich-or- kest was tot nu toe gescheiden van die voor de opera-uitvoeringen. Chef-dirigent Marek Janowski, die het symfonie-orkest nu leidt, gaat per 1 september 1991 bij het orkest weg. Vanaf september dit jaar treedt Conlon al op als chefdirigent van de Keulse opera. Zijn contract met het Rotter dams Philharmonisch Orkest loopt per september 1991 af. Het is nog niet bekend wie zijn opvolger wordt. Nieuwe topman bij Christie's AMSTERDAM De 63-jarige C.H. André de la Porte is benoemd tot voorzitter van het veilinghuis Christie's in Amsterdam. Dit heeft lord Carrington, internationaal voor zitter van Christie's, bekend gemaakt. An dré de la Porte zal per 15 juni in dienst tre den van de firma en de functie van voorzit ter vanaf 1 september aanvaarden. André de la Porte volgt de heer Nijstad op. Nijstad blijft directeur van Christie's Europa, met als nieuwe standplaats Parijs. André de la Porte studeerde bedrijfskunde in Nijenrode. Na zijn afstuderen vertrok hij naar de Vere- v nigde Staten waar hij een graad behaalde in de economie. Nadat hij voor de United Na tions in New York werkte trad André de la Porte in dienst bij het familiebedrijf Mer- rem en la Porte, waarvan hij sinds 1 juli 1988 lid is van de raad van cornmisarissen. Kunstroof in „Opsporing verzocht" HILVERSUM De kunstroof van de Van Goghs en de con tacten die daaruit zijn voortgeko men met de die ven is een van de onderwerpen in de eerstvolgende „Opsporing Ver zocht". De politie van Ede wil dan onder meer een geluidsband met de stem van een de dieven laten horen. Nits en Flowers naar New York AMSTERDAM De Stichting Popmuziek Nederland (SPN) en de Stichting Conamus kunnen dankzij financiële steun van de ministeries van WVC en economische zaken in juli naar de mu- ziekbeurs New Music Seminar in New York. De popgroepen The Nits, Urban Dance Squad en Fatal Flowers gaan mee. Het. New Music Seminar wordt dit jaar van 15 tot en met 19 juli voor de tiende keer georganiseerd en is de grootste muziekbeurs in zijn soort ter wereld. „Aanwezig zijn is goed voor het imago van de Nederlandse pop", aldus een SPN-woord voerster. Vorig jaar ging er voor het eerst een Nederlandse delegatie naar New York. Daar maakten toen de band van Mathilde Santing, de groep van Herman Brood en Claw Boys Claw deel van uit. Re sultaat was onder meer dat Santing het aanbod kreeg op te tre den in het voorprogramma van Brian Ferry en dat John Cale een plaat wil produceren met Claw Boys Claw. Ter promotie zullen 2000 compilatie-CD's van Nederlandse bands worden ver spreid. Dat gebeurt onder het motto „Holland Rocks". Het ont werp van de stand en het overige promotiemateriaal wordt ge maakt door vormgever en Claw Boys Claw-zanger Peter te Bos. Alma Materkoor leeft op in moeilijk werk Concert door het Alma Materkoor met medewerking van Irepe Maes- sen (sopraan), Xandra Mizee (alt), Alberto ter Doeat (tenor), Tom Sol (bas), Richard Bot (orgel en clave- cimbel) en het Toonkunst orkest, onder leiding van Piet Jasperse. Werken van Carissimi, Pachelbel, Mendelssohn, Mozart, Andriessen en anderen. Gehoord in de Luther- sekerk in Leiden op 25 april. In het concert door het Alma Materkoor gisteravond was een grote verscheidenheid aan muzikale stijlen en genres te beluisteren. Door deze afwisse ling was een aantrekkelijk programma opgesteld, dat opende met een reeks geeste lijke werken. Het motet „Par ee heu paree iam Jesu mi" van G. Carissimi (1605-1674) was hieruit het stuk met het meeste muzikale gewicht. Wel jammer dus dat het koor eigenlijk nog niet aan deze moeilijke vroegbarokke poly fonie toe bleek te zijn. Wat een schitterende opening had moeten zijn, bleef steken in zwakke inzetten, een koor klank die niet homogeen was en een ritmiek die veel van zijn vloeiende lijnen verloren had. In „Christ lag in Todes- banden" van J. Pachelbel (1653-1706) voor koor, solisten en orkest was echter wel veel van de devotie en muzikale in spiratie van de componist te rug te vinden, al bleef de op stelling van de koorleden hier even ongelukkig: naar verhou ding helaas te weinig mannen die bovendien half achter de kansel waren gaan staan en daardoor soms slecht hoorbaar waren. Met het Toonkunst orkest dat na enkele onzuivere openings maten verder heel goed werk verdichtte, gaf het koor een warme vertolking van het eer ste en vijfde couplet (de overi ge werden door de solisten ge zongen) van deze fraaie en te zelden uitgevoerde compositie. Storend was wel dat het orkest het zonder de voor de harmo nie eigenlijk onmisbare, maar ook voor het metrum zeer waardevolle contrabas moest doen. Nog wat beter op dreef kwamen de leden van Alma Mater in enkele liederen van Felix Mendelssohn Bartholdy. „Auf dem See" stond nog te veel bij elk woord stil, maar in het aandoenlijke „Mailied" kreeg dirigent Piet Jasperse zijn zangers helemaal mee. Nadat Irene Maessen, begeleid door het orkest, met haar uit nemende sopraan de zaal in verrukking had gebracht in Mozarts „Exultate Jubilate", maakte het koor ten slotte in druk met „La biche" van Paul Hindemith. In dit stuk en in de vervolgens ten gehore ge brachte „Due madrigali" van Hendrik Andriessen klonk een heel ander koor dan aan het begin van het concert: gecon centreerd, goed verstaanbaar en daardoor overtuigender, zo dat de aandacht van het talrij ke publiek hierin van begin tot eind werd vastgehouden. Des te opmerkelijker voor werk van zulke componisten als Hindemith en Andriessen dat beslist niet als eenvoudig te boek staat. TOM STRENGERS IMAGE AND SOUND 89" HALVERWEGE DEN HAAG - „Image and sound '89" is inmiddels halverwege. Een indruk wekkende industriële ro bot staat in het Omniver- sum z'n nek te verrekken om van een aantal schil derijen z'n eigen grafische kunst te maken (een werkstuk van Paul Wie- gerinck). Op de eerste eta ge van het Filmhuis aan de Denneweg worden „tv- dinners" letterlijk naast een spelend tv-toestel op een café-tafel geserveerd. Twee uitersten van een van de meest bijzondere kleinere kunstfestivals in Den Haag: het kwetsbare en moeilijk te plaatsen „Image and Sound", in middels voor het vierde jaar in successie gaande. „Image and Sound" denkt jaarlijks na over wat er veran derd is, verandert en nog ver anderen gaat in de vorm van Het Bewegende Beeld. Film, televisie, video. Dat kan zijn - zoals dit jaar een week lang - via een retrospectief van het werk van filmer Jean-Luc Go- dard, die een ander vertelprin- cipe hanteerde, video gebruik te. Of via de eerste publiekelij ke demonstratie van Philips' CD-Interactive vrijdag a.s. met een interview met Rebecca Al len, een van de velen die voor Philips bezig is met het ont wikkelen van software. „Acht dagen televisie in het Haags Filmhuis" is dit jaar de onder titel van „Image and Sound 89" en die beperking in de naamgeving bewees al meteen de kwetsbaarheid van het fes tival. De afdeling Film van WVC trok toen het woord tv viel - aldus GertJan Kuiper, samen met Mare Thelosen hoofdorganisator van het festi val - meteen de subsidie (vorig jaar 25.000 gulden) in. Een merkwaardige beslissing om dat „Image and Sound" on danks die ondertitel dit jaar niet wezenlijk verschilt van andere jaren. Het festival heeft juist altijd tussen de be staande afkaderingen van film, televisie en video doorge keken naar wat er aan ver nieuwingen mogelijk was. Juist om de invloed van die media op elkaar. Geen techneuten over nieuwe technische moge lijkheden geen „techneuten festival". Het gaat erom wat er met die nieuwe technologie gedaan kan worden. Vertelde en demonstreerde vorig jaar Scott Fisher van dé NASA over het gebruik van compu ters om een „yirtuele" werke lijkheid te creëren, waarmee in de „echte" werkelijkheid ingegrepen kon worden (de hand met sensoren die een hand in een andere ruimte handelingen kan laten ver richten, de helm op het hoofd die je in een gecreëerde com puterwerkelijkheid ver plaatst), vanavond is hij in het Filmhuis aanwezig om te spe culeren over de verwachtin gen rond dat principe voor de amusementsindustrie. GertJan Kuiper: „Het gaat ons niet om de zuivere technolo gie. High definition tv of video interesseert ons op zichzelf niet. Een beter beeld via -een meerlijnensysteem is prachtig, maar de term „high defini tion" valt bij ons pas als er ook werkelijk inhoudelijk-vernieu- wende dingen mee gedaan kunnen worden". Er wordt dan ook wel gepraat over wat hd-video zou kunnen verande ren met betrekking tot de ver toning en distributie van speelfilms in de bioscopen. Vandaar ook de vreugde van de organisatoren van „Image and sound" toen Philips bereid bleek voor het eerst de ver nieuwende interactieve CD-I op kleine schaal te laten zien. Philips komt er pas officieel mee op de markt als er genoeg interessante software is ont wikkeld. Voorlopig speelt de Eindhovense electronica-reus alleen met ideëen als het bla deren in encyclopedieën e.d. Maar die interactieve beeld plaat zou ook gebruikt kunnen worden bij een andere manier van het vertellen van een ver haal in bewegende beelden. „Image and sound" laat dit jaar in een aantal video- en filmprogramma's vooral zien hoe de nieuwe technologie het beeld dat de tv de huiskamers inzendt verandert. Via „antie ke" tv-beelden met hoe in het verleden de toekomst werd voorgesteld (de „camp" van Batman en Robin bijvoorbeeld vrijdag a.s.). Via oude tv-opna- mes van acteur Ernie Kovacs, die niet zomaar geregistreerde live-shows maakte, maar al in de jaren '50 electronische trucs uithaalde als een vrouwtje over zijn schouder laten lopen. En laat zien hoe de toekomst nu „uitgevonden" wordt (Andy Lippman van het Mas sachusetts Institute of Techno- logy). Tegen dat' laatste aan ligt de spectaculaire vertoning van Peter Greenaway's visuele versie van TV Dante (zaterdag a.s. herhaald). Greenaway als moderne tv-maker is zeer vele malen interessanter dan als speelfilmer. Via een prachtige associatieve montage (hij dook er ook vele uren voor in het NOS-archief) en een merk waardige humor geeft hij vi sueel gestalte aan de door ac teur Sir John Gielgud uitge sproken regels van Dante Alighieri's „Inferno". Humor: Wanneer Dante het over een luipaard heeft, brengt Greena way David „Living planet" Attenborough in beeld, die commentaar geeft op dat dier FOTO: PR en hoe het in de middeleeu wen gezien werd. Nieuwe Te levisie in samenspraak met oude televisie. Fascinerend. De VPRO zal het volgend jaar uitzenden. En dan is er de tv-reclame. Wie smalend pleegt te kijken naar monatoetjes en wittere was in Nederland, kan z'n hart ophalen bij een serie perfecte en peperdure mini-drama's die bij de Britse televisie ook ge woon reclame heten. En - te rug naar de film - wat over de manier waarop Hagenaar Paul Driessen animatie en geluid gebruikt in „De schrijver en de dood"? „Image and sound" is een festival met vele gezich-, ten. Even binnenlopen in het Filmhuis voor een onderdeel kan. Maar de kans dat je geïn trigeerd blijft hangen is uiterst groot. BERT JANSMA THEO MULLER DRIFTIG OPZOEK NAAR OPVOLGER GASTDIRIGENT DEN HAAG Het plot selinge vertrek van gast- dirigent Alain Lombard bij het Residentie Orkest heeft opschudding veroor zaakt, maar blijkt geen al te diepe wonden te heb ben achtergelaten. Theo Muller, per 1 mei artistiek directeur van het Resi dentie Orkest: „Achteraf gezien heeft het ook z'n leuke kanten, nu ik met een in het diepe ben ge gooid. En spartelen maar, dus". Dat gespartel heeft tamelijk direct succes opgeleverd bij het vinden van dirigenten voor de concerten die Lom bard dit en komend seizoen achterliet. Muller: „Ik heb er een 09-oor aan overgehouden, door al die telefoontjes met het buitenland. Ik ben nu met alle dingen tegelijk bezig, hoewel ik nog niet officieel in functie ben. Maar ik heb lijnen uitge zet, waarvan ik dit moment al leen kan zeggen dat het tot nu toe allemaal wel meevalt. Hans Vonk neemt iets over, Fournet ook, Emanuel Krivine en Aldo Ceccato. En al is het tamelijk kort dag, de rest zal ook wel lukken. Ik moet ge woon een aantal concerten bij verschillende mensen onder brengen". Muller kan met het zoeken naar dirigenten ter opvulling van de concerten die Lombard waren toegemeten, meteen ge weldig aan de slag, hoewel an ders dan hij zich had voorge steld. Hij zou rustig worden in gewerkt, was overeengeko men. Maar die rust viel met het plotselinge vertrek van Alain Lombard niet langer te garanderen. De onstuimig werkende Fransman - zijn vertrek is geheel in die trant - laat een bres in de program mering achter die op korte ter mijn moet worden opgevuld. Het Residentie Orkest heeft voor de concerten die dit sei zoen nog onder leiding van Lombard zouden worden ge geven, onmiddellijk Uri Segal en Jean Fournet bereid gevon den. De concerten in de tien weken die de Fransman in het komende seizoen zou geven, zouden, aldus zakelijk direc teur mr. H.B. van der Meer, zo min mogelijk worden gewij zigd. Muller nu: „Zoals het er nu voorstaat, hoeft vermoede lijk niet één onderdeel te wor den veranderd. Wie de pro grammering van het komende seizoen bekijkt, zal zien dat Lombard het orkest in onder veel meer alle werk van Fran se componisten zou hebben ge leid. Hoewel dat voor mij geen wet is, probeer ik toch Franse dirigenten te vinden voor werk van die Franse compo nisten; Frans voor Frans dus". Het gaat niet alléén om werk van Franse componisten, het gaat om concerten over het hele seizoen 1989-1990, met werk van Ravel, Debussy en Saint Saëns, waarmee Alain Lombard eerder zijn kwalitei ten op het hoogste plan heeft bewezen. Maar ook, werden van hem krachtsinspanningen verwacht, die op ander gebied lagen en hem in het niet eens zo heel verre verleden scherpe kritiek bezorgden. Zo stonden hem zwaardere werken te wachten als Brahms' eerste pi anoconcert en vierde symfo nie, Beethovens vioolconcert met Kyung-Wha Chung, het tweede pianoconcert en derde symforlie (Eroïca) en van Mo zart diens 25e pianoconcert. Mogelijk minder zwaar, maar toch van kaliber, zijn Tsjai- kovski's eerste pianoconcert en de derde (orgel)symfonie van Saint Saëns, die Lombard voor het volgende seizoen wa ren toevertrouwd, evenals het vioolconcert in e van Mendels sohn en diens Midzomer- nachtsdroom-ouverture. Ook stond van Paul Hindemith Mathis der Maler op het pro gramma van de Fransman. Vonk Dat Vonk de meest gevaarlijke en zwaarste concerten zou krijgen, waaronder Beetho vens vijfde symfonie en Bruckners zevende symfonie en de zwaar ondergewaardeer de achtste, ligt voor de hand. Maar als de concerten met el kaar worden vergeleken die gastdirigenten zijn toegewe zen, dan blijkt dat Lombard als de man die maar nauwe lijks minder te doen had dan Hans Vonk, de op één na zwaarste kluiven kreeg. En Theo Muller, als nieuwe artis tieke directeur, derhalve zwaar te kluiven heeft gekre gen, al is hem nog zo veel me dewerking toegezegd van een soort raad van advies. Hij boft dat in die raad een zeer erva ren Piet Veenstra als luidkeels soufflerende raadgever zitting heeft genomen en dat hij nog enige tijd voor de boeg heeft. Maar dat Muller naar een ar beidsintensieve baan heeft ge solliciteerd, is hem inmiddels bekend. „Het was zo niet afgesproken, maar ik ben nu hele dagen be zig met het vinden van ver vangers voor Lombard. Ik heb daar ideeën over, het soort di rigenten die zijn taak goed kunnen overnemen". Muller, slechts een paar dagen met het vertrek van Lombard op de hoogte, voor dit nieuws aan de buitenwacht werd prijsgege ven, heeft weer een normale hartslag én een blauw oor van het opbellen. „Het valt wel mee", kan hij nu redelijk op gewekt stellen. En nog opge wekter: „En de rest zal ver moedelijk óók wel lukken". FRITS BROMBERG Toon Hermans in Kon. Schouwburg DEN HAAG Voor het eerst in zijn carrière komt Toon Her mans naar de Koninklijke Schouwburg. De al bij leven legenda rische geworden cabaretier speelt zijn One-man-show op 12 t/m 15 september, steeds om 20.15 uur. Naar de Koninklijke Schouwburg komt ook het duo Mini en Maxi, dat met de show „Sprakeloos" tot ver over de Nederland se grenzen naam heeft gemaakt. Mini en Maxi zijn te zien op 15 t/m 27 augustus, behalve op maandag. Beeldend kunstenaar Jeroen Henneman, verantwoordelijk voor tal van monumentale kunstwerken, maar ook maker van pot loodtekeningen van veronachtzaamde dingen die stiletjes voor bijgaan, heeft een familievoorstelling geschreven „Hinderlaag" die Toneelgroep Amsterdam op 17 en 18 mei in de Haagse Schouwburg komt spelen. Ook decor en regie zijn van Henne- (ADVERTENTIE) CORNEILLE IN DE HAAGSE BIJENKORF Donderdagavond van 19.00-21.00 uur zal Corneille aanwezig zijn t.g.v. de verkoopexpositie CORNEILLE KLEURFESTIVAL (t/m 3 juni). HOLLAND ABT GALLEBY 4e etage de Bijenkorf Het Nederlandse publiek heeft Chris de Burgh, de kleine troubadour uit Ierland, voor goed in zijn hart gesloten. Dat bleek gisteravond tijdens zijn concert in een uitverkocht Ahoy' in Rotterdam. Het op treden, in het kader van het „Benson Hedges Music Fes tival", groeide uit tot een spet terend feest, waar veel arties ten alleen maar van kunnen dromen. Als gevolg van het wilde enthousiasme nam het publiek na twee uur en een kwartier zingend afscheid van Chris, nadat ze hem aan het begin van het concert als een ster hadden onthaald. Hoewel het publiek direct alle remmen losgooide, kozen Chris de Burgh en zijn vijf be geleiders allerminst voor de automatische piloot. In een op treden dat ondanks wat mini male muzikale oneffenheden, klonk als een klok, bewees het zestal keer op keer haar klas se. Chris de Burgh ontpopte zich daarbij niet alleen als een krachtig zanger met een enor me longinhoud, maar ook als Concert Chris de Burgh. Met Chris de Burgh (zang, gitaar, piano), Glen Morrow (toetsen), Danny McBride (gitaar), Jeff Philips (drums), lan Kojima (gitaar, saxofoon, toetsen) en Al Marnie (basgitaar). Ahoy', Rot terdam. Gisteravond. een onderhoudend verteller en een goede gitarist en pianist. Als entertainer lijkt hij alle kneepjes van het vak in de vingers te hebben. Hij raakt nergens uit balans wanneer hij als een volleerd jongleur met zijn muzikale vruchten de dunne draden van de noten balk bespeelt. Hoewel „Flying Colours" zijn laatste elpee is, grijpt hij regel matig terug naar ouder, soms heel oud werk. Hij strooit dat gedoseerd en met heel veel succes over het publiek uit. Die oudere composities lijken daarbij een tweeledig doel te dienen. Hoewel het veelal tijd loos materiaal blijkt te zijn, ge ven ze aan dat hij nu een beter componist is, maar laten te vens horen waartoe een gerijpt muzikant in staat is met deze composities. Op het podium bouwt hij ze uit en geeft hij zijn voornamelijk uit Toronto afkomstige musici alle ruimte om binnen de simpele struc tuur van het werk te floreren met rijke improvisaties. Als er voor Chris de Burgh één gelegenheid is om een live-elpee op te nemen, dan is het tijdens deze tournee. Na uitgebreide concertseries door Engeland en Ierland is de groep uitgegroeid tot een hechte eenheid, die swingt, maar die het materiaal tegelij kertijd in een strak rock roll-jasje kan gieten. Vooral gi tarist Danny McBride doet dan van zich spreken, hoewel de scheurende saxofoonpartijen van lan Kojima op zijn minst een verrukkelijke toetje vor men. Maar ondanks dat Chris niet langer solo voor het voetlicht treedt, blijft hij in hart en nie ren een troubadour. Dat ele ment is in deze show niet ver loren gegaan en krijgt vooral gestalte wanneer hij achter de piano kruipt of zijn groep even naar de kantine stuurt en al leen achterblijft met zijn gi taar. Op die momenten komen zijnsentimentele ballades om de hoek kijken en is voor ge liefden de tijd aangebroken om weg te dromen op de sui kerzoete klanken van veelal romantische liedjes. In opbouw staat de show als een huis. Alle publieksfavorie ten passeren de revue, waarbij de aanstekers in de zaal regel matig aanflitsen, maar hij last ook een kwartiertje verzoek nummers in. De uiterst fraaie lichtshow met een uitgebalan ceerde kleurenzee, die vooral de stemming van de songs ac centueert en de geprojecteerde dia's complementeren een con cert, dat het predikaat „bril jant" heel dicht benadert. Chris de Burgh kwam, zag maar had al overwonnen voor hij zijn eerste noot had ge speeld. Dat weerhield hem er niet van het publiek een avond te bezorgen, die alle aanwezigen het liefst nog een keertje zouden overdoen. HANS PIËT Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6, tel. 01720-20800): The Bear (al); 18.45, 21.15. wo. ook 13.45. EUROCINEMA II: Rain Man (al); 18.45, 21.30. Jungle- book (al); wo. 14.00. EUROCI NEMA III: Big (al); 18.30, 21.00. wo. ook 13.00.ook 16.00. EU ROCINEMA IV: Twins (al); 18.45, 21.30. wo. ook 13.45. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Twins (al); 19.00, 21.15. wo. ook 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39, tel. 124130): Gorillas in the mist (al); Rain Man (al); 14.30, 18.45, 21.15. Working girl (12); The Accused (12); 14.30, 19.00, 21.15. A fish called Wanda (al); 19.00, 21.15. ma. di. 14.30. Lady en de Vagebond (al); wo. 14.30. •TRIANON (Breestraat 31, tel. 123875): Bear (al); 20.00. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414): Seduction of Amy (16); 14.30, 19.00, 21.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30, tel. 01718-74075): Fish called Wanda (al); 19.00. Dead pool (12); 21.15. wo. ook 14.45. CITY THEATER II: Cock tail (al); 19.00, 21.15. Tom and Jerry (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Cocktail (al); ma. t/m wo. 20.15. za. zo. wo. 15.45. A fish called Wanda (al); ma. t/m wo. 20.15. KINDERVOORSTELLINGEN Who framed Roger Rabbit; wo. 14.00, 15.45. De nieuwe avontu ren van Pippi Langkous; wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13.269): Willowb (al); 20.00. "ET DEN HAAGASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): Working girl (al);l); 14.00, 18.45, 21.30. ASTA 2 Nicky and Gino (al); 14.00, 18.45, 21.30. ASTA 3 The accused (16); 14.00, 18.45, 21.30. BABYLON 1 (Winkel centrum Babylon, tel. 471656): Rituelen (al); 14.30, 17.00, 19.30, 21.45. BABYLON 2: Mississippi burning (12); 14.30, 16.45, 19.00, 21.30. BABYLON 3: Madame Sousatzka (16); 14.30, 17.00, 19.30, 21.45. CI NEAC 1 (Buitenhof 20, tel. 630637): Twins (al); 14.00, 18.45, 21.30. CINEAC 2: Rain man (al); 14.00, 18.45, 21.30. CINEAC 3: The dead pool (16); 18.45, 21.30. ma. di. ook 14.00. METROPOLE 1-(Carne- gielaan, tel. 456756): Rain man (al); 14.00, 18.45, 21.30. ME TROPOLE 2: A fish called Wan da (al); 14.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 3: The bear (pi); 14.00, 18.45, 21.30. METRO- POLE 4: Another woman (al); 18.45, 21.30. ma. di. ook 14.00. METROPOLE 5: The acciden tal tourist (al); 18.45, 21.30. ma. di. ook 14.00. ODEON 1 (He rengracht 13, tel. 462400): Twins (al); 13.45, 18.45, 21.30. ODEON 2: Hellhound: Hellra- siser 2 (16); 18.45, 21.30. ma. di. ook 13.45. ODEON 3: Cock tail (al); 13.45, 18.45, 21.30. ODEON 4: Gorillas in the mist (al); 13.45, 18.45, 21.30. STUDIO 1 (Kettingstraat 12b, tel. 656402): Vincent (16); 17.15, 19.00. wo. ook 14.15. Der Him- mel iiber Berlin (16); 20.45. STUDIO 2: Dead ringers (16); 19.30, 21.45. STUDIO 3: Life of Brian (12); 19.15, 21.30. wo. ook 14.00. HAAGS FILMHUIS: Zaal 1, 2, 3: za. 22 t/m 29 april: Image and Sound 4; dag. vanaf 14.00. Za. v.a. 20.00. KINDERVOORSTELLINGEN CINEAC 3: Lady en de vage bond; wo. 14.00.15, 16.00. METROPOLE 4: Who framed Roger Rabbit; wo. 14.00. ME TROPOLE 5: Lady en de vage bond; wo. 14.00. ODEON 2: Kunst en vliegwerk; wo. 13.45. STUDIO 2: Jungle book; wo. 14.00. BIJ DEZE KRANT INFORMATIE OVER FILMS, MUZIEK, THEATER, RECREATIE, EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Stevie Wonder wil burgemeester worden PARIJS Stevie Wonder wil burgemeester worden van De troit, de stad waarin hij is op gegroeid. „Ik wil iets terug doen voor een stad, die mij zo veel heeft gegeven", liet de blinde zanger- toetsenist ten tijdens een persconferentie in de Franse hoofdstad. „Ik wil van Detroit een betere stad maken. Een van de zaken die ik te lijf wil gaan, is het drug sprobleem. Ik begrijp best dat er mensen zijn die zoveel heb ben meegemaakt, dat ze in de drugs een uitweg zoeken, maar het merendeel heeft niets be leefd, maar gebruikt ze toch De eerstkomende verkiezin gen zijn in 1993. Wonder maakte ook plannen bekend om met George Mi chael en Rod Stewart een lief dadigheidsconcert te geven voor Unicef. Het concert zal op 24 juni plaatsvinden in Pa rijs. Stevie Wonder is in Euro pa vanwege een uitgebreide concertserie, die hem op april in het Ahoy' in Rotter dam brengt. De componist liet weten, dat zijn financiële steun aan Unicef niet ophoudt bij de opbrengsten van het concert. Stevie: „Ik heb ook, samen met mijn twee dochters) het nummer „Parents Of The World" geschreven. Het is een song die zal zijn terug te vin den op mijn nieuwe elpee, waaraan ik momenteel werk. De royalties zal ik via de Won der Foundation doorsluizen naar Unicef".

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1989 | | pagina 14