SHERRY! Van spoorwegstation tot tempel der impressionisten SHERRY GALL GALL Super Channel: het herhalen van kwaliteits-televisie MEDIUM DRY Ger Dekkers' bijzondere visie op het nieuwe landschap KUNST Eeidóc Scvmant DINSDAG 2 DECEMBER 1986PAGIN Onderscheiding voor cartoonist Claude Serre AMSTELVEEN De Franse cartoonist Claude Serre (48) is de Tom Smits-pen ning toegekend voor zijn gehele oeuvre. De erepenning die jaarlijks en thans voor de vierde keer is toegekend, wordt hem 6 december uitgereikt op het Vierde Nederlands Cartoonfestival in Aemstelle in Amstelveen. De Cartoonistenvereni ging De Tulp heeft het festival georgani seerd. Van 6 december tot 15 januari wordt in Aemstelle werk van Serre ge ëxposeerd. Serre is internationaal be kend van zijn getekende, vaak wrange grappen over de medische wereld (de masseur), de sport (sporthersenen), auto mobielen en veel andere onderwerpen. Broadwaysucces „Agnes van God" in Nederland LEIDEN Het Nederlands Theaterbureau en Impresariaat Jacquaes Senf brengen het Broad waysucces „Agnes van God" van John Pielmei- er in ons lana uit. De eerste voorstelling in de vertaling van Coot van Doesburg en de regie van Ben Verbong is 9 december in de Schouw burg in Leiden. De komende maanden wordt het stuk met Linda van Dyck, Henni Orri en Marie-Louise Stheins tenminste nog 120 keer opgevoerd. Uitgaande van een ware gebeurte nis, de vondst van een dode baby in een kloos ter in Canada heeft Pielmeier een stuk geschre ven waarin een jonge vrouwelijke psychiater de toedracht van een moord onderzoekt en er onverwacht zelf emotioneel bij betrokken raakt. „Agnes van God" werd enkele seizoenen met veel succes op Broadway gespeeld en werd ook verfilmd, met in de hoofdrollen Jane Fon da. Anne Bancroft en Meg Tilly. Recordopbrengst voor werk Manet LONDEN Het schilderij „La Rue Mosnier aux Paveurs" van de Franse impressionist Edouard Manet heeft gisteren bij het veiling huis Christie's in Londen het recordbedrag van 7,7 miljoen pond, ruim 24 miljoen gulden, opgebracht. Het is het hoogste bedrag dat ooit is betaald voor een impressionistisch werk. Christie's wilde de identiteit van de Europese koper, die zijn bod telefonisch had doorgege ven, niet prijsgeven. Het schilderij dateert uit 1878 en was afkomstig uit de collectie van het Londense Courtauld Institute. Het schilderij is een afbeelding van het uitzicht van het Parijse atelier van Manet op de straat. In 1983 werd het tentoongesteld op een expositie ter gele genheid van de honderdste sterfdag van de schilder. Het vorige bedrag dat voor een Manet werd betaald was bijna negen miljoen gulden. Herstel boekenmarkt in zicht AMSTERDAM Een herstel van de boekenmarkt lijkt in zicht. Uit enquêtes van de Stichting Speur werk betreffende het Boek blijkt dat van oktober 1985 tot en met september 1986 29,5 miljoen boeken werden verkocht ter waarde van 597 miljoen gulden. Dat is voor het eerst een verbetering ten opzichte van het jaar ervoor. Het aandeel van het literaire boek nam iets toe (nu: 18 procent). De stichting con stateert verder dat de boekhandel zijn „dominante positie" verder verstevigde ten koste van de boe kenclubs. Ruim twee ton voor tekening Van Aelst AMSTERDAM Een tekening van Pieter Coecke van Aelst, voorstellende „Scenes uit het leven van de verloren zoon" (midden 16de eeuw) heeft giste ren op een veiling van tekeningen van oude mees ters van Sotheby Mak van Waay in Amsterdam 207.000 gulden opgebracht. Dat is volgens het vei linghuis een recordbedrag voor een tekening van deze meester. De richtprijs was 30.000 tot 40.000 gulden. Een landschap met herders bij een rivier (om streeks 1520) van Jan Scorel ging voor 126.500 gul den onder de hamer, eveneens een recordprijs voor een tekening van deze kunstenaar. De richt prijs was in dit geval 70.000 tot 90.000 gulden. „Kasteel Permil met Nantes op de achtergrond" van Lambert Doomer was goed voor 69.000 gulden, wat de derde recordprijs was. De totale opbrengst van de veiling was 1.209.915 gulden. PARUS HEEFT NIEUW MUSEUM VAN DE 19DEEEUW PARIJS De wens van de Franse schilder Edou ard Detaille is dan toch in vervulling gegaan. Zo on der de indruk was hij van het station d'Orsay dat architect Victor Laloux voor de Spoorwegmaat schappij Parijs-Orleans had gebouwd, dat hij bij de opening in 1900 schreef: „Het station d'Orsay is prachtig en lijkt op een paleis van schone kunsten, terwijl het Paleis van de Schone Kunsten op een spoor wegstation lijkt. Als daar nog de tijd voor is, stel ik Laloux voor de zaken om te draaien". In het bijzijn van oud-presi dent Giscard en premier Chi rac opende de Franse presi dent Mitterrand gistermiddag in Parijs het langverwachte musee d'Orsay. Een reusachti ge ijzeren constructie aan de linker Seine-oever, die vijf tien jaar geleden op het nip pertje van de sloop kon wor den gered en voor een slordi ge vijfhonderd miljoen gulden in zes jaar tijd gerestaureerd is tot tempel van de negen tiende eeuw. Uiteraard met speciale aandacht voor de in Frankrijk geliefde impressio nisten. Van het krappe en volgestouwde museum Jeu de Paume werden de bekendste doeken van Monet, Sisley en Pisarro overgebracht naar dit nieuwe museum met een ex positieoppervlakte van 16.000 vierkante meter. De daar uit gestalde collectie (ook beel dende kunst, architectuur en fotografie) komt verder on dermeer uit het Louvre, het Palais de Tokyo en van musea in de provincie. Wonder Het behoud van het met prachtige decoraties uitgerus te station en nu dus museum d'Orsay mag een klein won der heten. Waar vijftig jaar geleden nog de treinen ver trokken naar Orleans, Nantes of Bordeaux waren projek- tontwikkelaars immers hard op weg de bouw van een mo dern hotel plus conferentie centrum voor te bereiden. De tegenstanders hiervan won nen het uiteindelijk, mede door de in Parijs vrij algeme ne spijt na de sloop van de oude Hallen van Baltard. Toen eenmaal tot restauratie was besloten - president Pom pidou gaf de eerste aanzet - maakte diens opvolger Gis card er een zogenaamde „bouwput van de president" van. Een monument min of meer ter nagedachtenis aan zijn in 1981 afgelopen bewind. Een bijzonder argument daar bij was wel dat het museum d'Orsay de gemoederen zou kalmeren, die door de bouw van het futuristisch ogende Centre Pompidou (Beau- bourg) zo verhit waren ge raakt. De niet minder aan zijn per soonlijk prestige bouwende Mitterrand vermenigvuldigde het door Giscard beschikbaar gestelde budget met drie en hij mocht het museum giste ren openen. Mooiste De Franse belastingbetaler kan zich troosten met de ge dachte dat al dat geld uitein delijk misschien wel het mooiste museum van Frank rijk heeft opgeleverd. Een niet onverstandige investe ring bovendien, omdat ex perts hebben uitgerekend dat het jaarlijks minstens drie miljoen bezoekers zal trek ken. Vooral de Amerikanen zijn dol op Cezanne, Gauguin, Rodin en onze eigen Van Gogh, wat de Franse econo mie het nodige geld in het laatje brengt. Een van de re denen, waarom de Franse na tionale luchtvaartmaatschap pij Air France zo'n grote sponsor van het musee d'Or say is geworden. De entree van het museum is even overweldigend als ver rassend. De Italiaanse archi- tecte Gae Aulenti bedacht on der Laloux' gietijzeren sta- tionskap een Egyptisch-Baby lonisch aandoende marmeren promenade. Tussen impone- Een indruk van de tot museum omgebouwde stationshal van het station d'Orsay, dat gisteren werd geopend door de Franse president Mitterrand. In het museum wordt een overzicht gege ven van het Franse artistieke leven van de negentiende eeuw. rende zuilen hangen de eerste neo-classicistische en vroe- g-impressionistische werken. „Gestreefd is naar een groot contrast met de 19de eeuw, met respect voor het oor" spronkelijke kader", luidt de verklaring. Gae Aulenti voegt daar aan toe dat de toekomstige mu seum-ganger (de opening voor het publiek is 8 december) er door wordt aangezet tot een „archeologisch bezoek". Een formule, die in het polemie ken minnende Parijs uiter aard de nodige weerstanden heeft opgeroepen, maar toch zo gek nog niet lijkt. Werden de impressionisten aanvanke lijk niet weggehoond, juist omdat ze braken met de klas sieke en traditionele vormen? Panorama 'Zwervend door de grote cen trale hal of over de vijf eta ges, die langs de zijgevels zijn aangebracht krijgt de bezoe ker een prachtig panorama geboden van al het fraais dat de zo rijke periode 1848-1914 heeft opgeleverd. De foto's van Felix Nadar bijvoorbeeld, de „vader van de fotografen" of de prachtige vazen van Otto Eckmann en Emile Gal- le. Als toegift is er vanaf het dakterras nog een'nieuw uit zicht over de Seine en de Tui- lerieen-tuinen. Met de verva gende melange van mist en uitlaatgassen eigenlijk een droomplekje voor Claude Mo net. Het musee d'Orsay (me tro Chambre des Deputés) is dagelijks, behalve maandag, geopend van 10.30 tot 18.00 uur. De toegang bedraagt 21 franc. AMSTERDAM Super Channel, dat vanaf 30 ja nuari 1987 in twaalf lan den op de kabel is te zien, moet het kwaliteitsstation worden van Europa. Voor de Britse televisie-makers is het dat al, want zij me nen dat niet de Amerika nen, maar de Engelsen verantwoordelijk zijn voor de hoogstaande produkties in televisieland. Wie echter de programmering, van februari bekijkt, zal moe ten vaststellen dat het vooral om herhalingen gaat, van de. Engelse commerciële televisie en de BBC. Maar, zoals Dick van der Graaf, hoofd publici teit van Superchannel het om schrijft: „Het zijn herhalingen, die hun succes hebben bewe zen en vaak beter scoren dan nieuwe produkties, dus zo erg is dat niet". Superchannel is de eerste sa telliet waarop BBC-program- ma's wordt uitgezonden. De omroep is verantwoordelijk voor veertig procent van de zendtijd. Volgens Alistair Mil ne, hoofd programmering van de BBC, levert de Briste staatsomroep zowel nieuw als oud materiaal aan. In de ar chieven van de Britse staats omroep ligt ruim 75.000 uur TV-materiaal opgeslagen, waarvan gretig gebruik zal worden gemaakt. Europees nieuws Het enige echte Europese ele ment in de uitzendingen, dat door ongeveer 5,3 miljoen huishoudens kan worden ont vangen. waarvan 2,2 miljoen in Nederland, is het nieuws, dat dagelijks om tien uur op het scherm wordt gebracht. Het wordt gemaakt door ITN. Vaste onderdelen zijn onder meer het financiële nieuws, afkomstig uit de belangrijkste handelscentra, sport, verkeers informatie en het weerbericht. Een groep Europese corres pondenten zal voor deze on derdelen zorg dragen. De start van Super Channel betekent het einde van Music Box. De uren van dit video- clip-station zijn gereduceerd tot de piekuren waarop de jeugd naar Music Box keek. Uit een onderzoek, deze zo mer, is gebleken dat dit vooral 's middags is tussen vier en zes en in de late avonduren. In het nieuwe schema is Music Box dan ook op die uren terug te vinden. In februari onder meer met concert-opnamen van Prince (1 februari). Diana Ross (4 februari) en Kate Bush (25 februari). Hele gezin Superchannel, dat 24 uur per dag in de lucht is, komt met een programma voor het hele gezin. Bij de indeling is geke ken naar wie er op een be paald uur voor de buis zal zit ten. In de ochtenduren is de programmering afgestemd op de huisvrouw met onder meer kookshows, soap-opera's en leerprogramma's over zwem men, fotograferen en yoga. In de middag komen de kinderen aan de beurt. Zij worden ge- (ADVERTENTIE) Sherrygenieters opgelet. Los Cisnes Medium Dry of Fino Dry (6,95 - 0,7 ltr.). trakteerd op tekenfilms en muziek, terwijl in de avond uren familie-drama, documen taires en komische shows wor den gebracht. Het verschil met Sky Channel is niet alleen dat het om produkten van Engelse makelij gaat, maar dat ze meer recent zijn. Bovendien is het aantal sport-uitzendingen be perkt: gedurende de week een uitzending van een uur en tij dens het weekeinde een uit zending van anderhalf uur. Super Channel moet zich be druipen met de gelden die worden verdiepd door sponso ring en reclame. Voor laatstge noemde is zes minuten per uur beschikbaar, verdeeld over drie blokken van twee minu ten. Ondertiteling is voorals nog niet aanwezig, simpelweg omdat het niet mag, maar de zender probeert met vooral vi sueel aantrekkelijke program ma's toch de kijker aan zich te binden. Bovendien wordt door middel van Engelse lessen („Follow Me") diezelfde kijker wegwijs gemaakt met de taal. Hoewel Dick van der Graaf meent dat slechts tussen de twintig en dertig procent op de Nederlandse televisie is uitge zonden, zal vooral de buisfa naat. die BBC 1 en 2 kan ont vangen, worden overstroomd door herhalingen. Program ma's, die worden uitgezonden zijn onder meer: „The Box Of Delight" (NCRV), „Dick Tur- pin" (TROS), „Eastenders" (VARA), „The Living Planet (BRT), „Sons and Daughters" (TROS en BRT), „An English man Abroad" (VPRO), „Har ry's Game" (NOS), „The Glory Boys" (NCRV), „Dutch Girls" (TROS) en „The Kenny Eve rett Show" (VPRO). Wereldfaam De BBC levert vooral pro gramma's waarmee zij wereld faam vergaarde zoals drama- produkties, komische series en documentaires. In laatstge noemde genre komt Sir David Attenborough opdraven om de kijker mee te nemen op een wereldreis en is er een serie, die heel toepasselijk „Arm chair Adventure" heet. Ondanks de vele herhalingen, krijgt de kijker dagelijks een uitgebalanceerd programma voortgeschoteld, waarop veel omroepen jaloers kunnen zijn. Voor wie de Engelse taal be heerst, is Super Channel een kijkparadijs. Daarom zal in de toekomst de concurrentie-posi- tie ten opzichte van anderen vrij groot zijn. De nationale omroepen zullen weer in de startblokken moeten, anders wordt het een, al bij voorbaat, verloren strijd. HANS PIËT Kunstenaar Ger Dekkers (links) overhandigt zijn boek „New Dutch Landscapes" aan directeur Ro bert de Haas van de Rijksdienst voor Beeldende Kunsten. In het midden uitgever Willem Waan- ders. DEN HAAG Zeven jaar heeft het geduurd voordat beeldend kunstenaar Ger Dekkers uit Giethoorn voor zijn fotoboek „New Dutch Landscapes" een uitgever vond. In het Haags Gemeentemuseum werd gisteren dan einde lijk het eerste exemplaar gepresenteerd, in een luxe uitgave die Dekkers stout ste dromen vermoedelijk te boven gaan. Uitgeverij Waanders in Zwolle durf de het in het kader van de viering van het 150-jarig bestaan wel aan het bijna abstracte werk van Dek kers te bundelen. Het eerste exemplaar van de monumentale uitgave was aanvankelijk bedoeld voor mi nister Brinkman van WVC. Die liet zich gisteren echter vervangen door Robert de Haas, directeur van de Rijks dienst voor Beeldende Kun sten. Het was het ministerie van WVC dat indertijd, daar toe aangespoord door de bij de Staatsuitgeverij werkende Hein van Haaren, Dekkers vi sie op „het nieuwe land" als geschenk aan buitenlandse re laties wilde uitbrengen. De fi nanciële vermageringskuur van de overheid voorkwam dat streven Van Haaren. nu Ger Dekkers: „New Dutch Landsca pes". Uitgeverij Waanders, Zwolle. Prijs, in luxe cassette, 150,-. De eerste driehonderd exemplaren, voorzien van een extra prent en ge signeerd, kosten 350 gulden. directeur van de Academie voor Beeldende Kunsten in Rotterdam, is daarop samen met Dekkers een zoektocht langs het bedrijfsleven begon nen die uiteindelijk resultaat bood bij Waanders in Zwolle. Uitgever Willem Waanders liet gisteren weten het een eer te vinden, het „tot monument uitgegroeide boek" te mogen presenteren. Ger Dekkers, een landelijk en zelfs internationaal bekend beeldend kunstenaar, heeft zich in „New Dutch Landsca pes" vooral gericht op de land schappen in Flevoland, de Deltawerken in Zeeland, de inpolderingen langs de Wad denzee en de Europoort. Cen traal in zijn werk staan de se ries van vier tot negen foto's van landschappen, waarbij het beeld steeds verandert doordat hij met de camera enkele stap pen opzij of naar voren heeft gedaan of de camera steeds en kele centimeters hoger of la ger stelde. Het resultaat is dat er bijna geometrisch ingedeel de series ontstonden, die een nogal raadselachtig effect ge ven. Vrijwel het gehele beeld wordt bepaald door de rechtlij nigheid waarmee dat nieuwe land is ingedeeld, maar Dek kers weet er door die steiling- name, waarin structuur, ruim te en licht de hoofdrol spelen, een geheel nieuwe dimensie aan toe te voegen. De nieuwe polders, met hun kaarsrecht lopende sloten, dijken en we gen voor velen het toppunt van saaiheid, blijken door de optiek van Dekkers een on verwachte schoonheid te bezit ten. Hij zet de strak blauwe luchten af tegen de met de wisselingen der seizoenen wij zigende kleuren van het land schap. Een werkwijze waarmee hij zich volgens Hein van Haaren, die het voorwoord schreef en het boek presenteerde, schaart aan de zijde van de grote ze- ventiende-eeuwse landschaps schilders. Van Haaren: „Het effect ervan is dat men nau welijks kan geloven met foto's van doen te hebben, maar men veeleer aan schilderijen in de constructivistische traditie moet denken. De mogelijkhe den van de foto lijken over hun grens geduwd te worden". Van Haaren citeerde een be schouwing uit 1876 over Jacob Ruysdael: „Hij heeft het im mense hemelgewelf dat zich koepelt boven de velden of de zee beschouwd als het reële, compacte en consistente pla fond van zijn schilderijen". Van Haaren: „De luchten in de foto's van Dekkers beant woorden nog meer aan deze uitspraak dan de bewolkte luchten van Ruysdael". KOOS VAN WEES Bach-festival op de tocht door subsidiestop Den Haag DEN HAAG Het „vernieu wende" cultuurbeleid van wethouder J. Verduyn Lunel, waarover gisteren reeds in onze krant werd bericht, lijkt niet gerealiseerd te kunnen worden zonder het maken van „slachtoffers". De Stichting Haags Bach Festival (artistiek adviseur Gerard Akkerhuis) heeft te horen gekregen dat bij de gemeente vergevorderde plannen bestaan om de aange vraagde subsidie voor het vijf de festival in augustus volgend jaar niet te verlenen. Aan dit festival zou medewer king worden verleend door onder meer Antiqua Köln, het ensemble La Grande Ecurie et la Chambre du Roy, het en semble Bob van Asperen, de wereldberoemde gambist Jordi Savall en uiteraard het Haags Bachkoor met een uitvoering van de Hohe Messe. „Den Haag manoeuvreert zich uit het artistieke gezichtsveld" meent Gerard Akkerhuis. „In dit beleid staat de politiek niet meer in dienst van de kunst maar de kunst in dienst van de politiek. Een dergelijk Bachfestival is uiteraard alleen te realiseren met subsidie en ik denk dan aan de woorden van oud-wethouder Vink die in het programmaboek van vorig jaar schreef: het Bach Festival zal een bericht uit Den Haag zijn: niet van zorg en kommer, maar een welge stemde tijding van vreugde en bemoediging". Zorg en kommer spreken ook uit de woorden van Akkerhuis als hij denkt aan de activitei ten van het Haags Orgel Kon- takt. „Den Haag heeft schitte rende orgels in de Lutherse Kerk, de Grote Kerk en de Kloosterkerk, orgels die in de afgelopen jaren zijn bespeeld door de vele talenten die Ne derland ook op orgelgebied telt. Dat kan niet worden ont kend, daaraan kan niet zonder meer worden voorbijgegaan. Een voorbeeld van hoe het niet moet is het niet-verlenen van subsidie aan het Interna tionaal Koorfestival dat jaren lang in Den Haag werd gehou den maar nu onderdak heeft gevonden in Arnhem". Overigens is het Bach festival niet het enige slachtoffer van het nieuwe beleid van wethou der Verduyn Lunel. Zo wil de gemeente ook geen subsidie meer geven aan de Vereniging voor Kamermuziek en het in ternationaal celloconcours van de Adama Zijlstra-stichting. Verder wordt bezuinigd op de subsidies aan het jazzdansge- zelschap Djazzex, de Academie voor Eurythmie, het comité Constantijn Hüygens-herden- king, het Haags Lunch Thea ter, het Vrij Theater, Storm- theater, theatergroep Volle Melk en de groep Pandora. ADRIAAN HAGER Voor een uitgebr* agenda, ook voor de mende dagen, raadp) men „UIT", de gratis» kelijkse bijlage van 4 krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN ROCINEMA I (Van Boetzei straat 6. tel. 01720-20! Ruthless People (al); 1| 21.00. wo. ook 14.00. EU CINEMA II: Ruthless Peoplt 18.30, 21.00. wo. ook ij EUROCINEMA III: Top I (al); 18.45. 21.15. wo. ook 1 EUROCINEMA IV: Aliens 18.30, 21.15. wo. ook 13.45] KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA I: Sneeuwt en de zeven dwergen (al).i 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationj 19. tel. 071-121239); Run Scared (al); 19.00, 21.15 ook 14.30. LIDO en S"i (Steenstraat 39. tel. 124) The Mission (12); 18.45, ma. di. ook 14.30. Ruthlei Heartburn (al). Top Gun Down and out in Beverly (al) 14.30. 19.00, 21.15. NON (Breestraat 3 123875): Hold-up (al); 19.00, 21.15. e REX (Hai merstraat 52. tel. 071-12! De Perverse Gravin (18); 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN LIDO: Sneeuwwitje en de zi dwergen (al); wo. 14.30. NOORDWIJK LIDO THE* (Pr Bernhardstraat 56. 01719-12800): Geen voorst gen. KATWIJK CITY THEATf (Badstraat 30. tel. 01718-741 FX, Murder by illusion (12) 14.45, 19.00, 21.15. mal 19.00, 21.15. CITY THEl II: Jewel of the Nile (al); I zie City I. CITY THEATEi Car Trouble (al) tijden zie CITY THEATER IV: Phili phia Experiment (al); Tijde I, behalve wo-middag. Pink ther Festival (al); wo. 14.45 VOORSCHOTEN GREEN (tel. 01717-4354): De aw (al); ma. di. wo. 20.15. KINDERVOORSTELLING Tom en Jerry tekenfilms. 14 00. Ronja de roversdoo wo. 15.45. WASSENAAR ASTRA 01751-13269): Karate kid i 20.00. KINDERVOORSTELLING Karate kid 2; wo. 14.00 DEN HAAG* ASTA 1 (Spu tel. 463500); Heartburn» 14.00, 19,00, 21.30. ASI (Spui 27. tel. 463500): Top (al); 14.00. 18.45, 21.15. j 3: Quicksilver (al); 14.00, 21.30. BABYLON 1 (1 Centraal Station, tel. 47t Ruthless people (al); 19.00, 21.30. BABYLO Aliens (12); 14.00. 20.15. 1 BYLON 3: The color purpl 13.45, 20.00. CINEAC 1» tenhol 20. tel. 630637): I eagles (al); 14.00, 18.45, I CINEAC 2: Psycho III 18.45, 21.30. ma. di. 00k CINEAC 3: Down and 0 Beverly Hills (al); 14.00, I 21.30. EUROCINEMA (Le 910, tel. 667066): Aliëns» wo. 20.15. overige dagen i 20.15. METROPOLE 1 (0 gielaan, tel. 456756): Thsl sion (12); 14.00, 18.45, METROPOLE 2: Aboul night (12); 14.00. 18.45. i METROPOLE 3: Hannah her sisters (al); 14.00. 21.30. METROPOLE 4 Disney's Fantasia (al); 18.45. Diavolo in corpo 21.30. METROPOLE 5:1 mé (16); 14.00, 18.45. ODEON 1 (Herengrach tel. 462400): Shagnhahi si se (al); 13.45, 18.45, i ODEON 2: Youngblocx 13.45, 18.45, 21.30. ODEi Running scared (12); I 18.45, 21.30. ODEON 4:l of the hand (16); 13.45, I 21.30. LE PARIS 2 (Ke straat 12b, tel. 656402): 1 deel 3 (18); v.a. 12.15. li RIS 3: Oriëntal jade (18 12.30. HAAGS FILM (Denneweg 56. tel. 459900: 1: Mishima; 19.30. 21.45.2 Death of a salesman; 22.00. Zaal 3: Image and 1 '86; 19.30, 21.45. Timemac ma. Island of dr. Mores Time after time; wo. ADVERTENTIES] MEDERLANDS DANS TH SILENT CRIES Jiri Kytian BALLET SCENES Hans v Manen FORGOTTEN LAND Jiri Kytian PIANO-RAG-MUSIC TANGO j Uwe Scholtz première CIRCUSTHEAT Scheveningen KASSAl 6 dec o°n vr12ZA13c Een lekkere cocktail aan de Louis -Davids barkof inde luie. stoeten van het café' Een uitgebreid lunch- dinerbu ff et in de Kun het nieuwe fraaie Kan restaurant aan zee. ALLEMAAl IN HET KURHAUi HOTEL Voor reserveringen: 070-520052 i

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 14