I f. Briljante Huey Lewis and The News Uitstekende „Giselle" door Nationaal Ballet Een jubelend jubileum Prachtige Hohe Messe M Boze buurvrouw met eigen jus besprenkelen tei Gérard van Blerk: sympathieke musicus DIABETES IS OVERAL Sa :.j C V KUNST £e«dóc@omont MAANDAG 3 NOVEMBER 1986PAGINAI glgei bij |sult£ |ad o Et VC Schrijver Michael Horbach overleden MARSEILLE In een zieken huis in Marseille is afgelopen weekeinde de Westduitse schrij ver Michael Horbach overleden. Hij was vorige week maandag op genomen nadat hij ernstig gewond was aangetroffen naast het lijk van zijn vrouw in hun huis in Chateauneuf-du-Pape. Recon structie heeft uilgewezen dat Hor bach eerst zijn 51-jarige vrouw had doodgeschoten en vervolgens de hand aan zichzelf had gesla gen. Het vuurwapen had hij nog in zijn hand toen hij zwaarge wond werd gevonden. Horbachs vrouw Urusla schreef zelf onder de naam Aleandra Cordes enkele bestsellers. Films Tarkovski weer toegelaten in Sovjet-Unie MOSKOU De films van de geëmigreer de Russische filmregisseur Andrei Tar kovski zijn onlangs weer in de Sovjet- Unie uitgebracht. Ook films van zijn hand, die eerder niet door de censuur wa ren gekomen, worden nu aan het publiek getoond. De Moskouse bioscoop waar zijn film „De Jager" (1966) draait is elke avond uitverkocht. Het is uitzonderlijk in de Sovjet-Unie dat werken van een kun stenaar worden vertoond die in het wes ten verblijft. De meeste van hen worden volledig genegeerd. Sinds Michail Gor- batsjov in maart 1985 de leiding van het Kremlin overnam heeft de Russische cul tuur wat meer levensruimte gekregen. Film geniet een speciale status als meest toegankelijk kunstmedium. Beschadigd werk Rembrandt kan gerestaureerd MOSKOU Het beroemde schilderij „Da- nae" van Rembrandt, dat vorig jaar in het Hermitagemuseum in Leningrad door een aanslag met zuur ernstig werd beschadigd, kan geheel worden gerestaureerd. Volgens de directeur van het museum werden bij de aan slag de vernis en bovenste verflaag van het in 1645 gemaakte schilderij beschadigd. Het kan echter in de afzienbare toekomst weer ten toon gesteld worden. De man die de aanslag pleegde door twee keer zwavelzuur tegen het doek te gooien was een Litouwer die daarmee protesteerde tegen de al 45 jaar durende Sov jetbezetting van zijn land. Volgens het persbu reau Tass gaat het echter om een krankzinni ge. Het schilderij van Rembrandt werd in 1772 door Catherina de Tweede verworven bij aan koop van de verzameling-Crozat in Parijs. Het is een van de pronkstukken van de Hermita- Birgit Gantzert volgt Leoni Jansen op bij Jeugdjournaal HILVERSUM Birgit Gantzert volgt Leoni Jansen op als presen tatrice van het Jeugdjournaal. Zij zal vanaf 1 december bij toerbeurt met Robert ten Brink de uitzen dingen van het Jeugdjournaal presenteren. Birgit is 22 jaar. Zij heeft radio-ervaring opgedaan met programma's voor de AVRO. Ze werkt momenteel mee aan de Zwevende Hemel, Buut Vrij en het Jeugd rad iojournaaL De radio uitzendingen blijft zij doen naast haar werk als presentatrice van het Jeugdjournaal. Huey Lewis and The News, Neder lands Congresgebouw, Den Haag. Voorprogramma: Bruce Hornsby and The Range. Gisteravond. Als ik Huey Lewis 's middags ontmoet wil hij weten of zijn uitspraak van „goedenavond" en „Dank je wel" de juiste is. Hij herhaalt het een aantal keer en als ik goedkeurend knik, vertoont zijn uit graniet gebeitelde gezicht een glim lach. Als hij 's avonds het pu bliek bedankt met dezelfde bijna accentloze woorden en een enorm gejuich opklinkt, vormen dezelfde rimpels zich in een plooi. Huey Lewis and the News kwam, zag en speel de de zaal plat in een bijna twee uur durend concert. Het publiek kon er geen genoeg van krijgen en Huey Lewis eigenlijk ook niet. „Willen jullie echt dat we doorgaan", wil hij na anderhalf uur we ten, „moeten jullie niet naar de disco of is video's kijken niet veel leuker?". Het ant woord is een massaal boe-ge roep, hoewel veel trommel vliezen op het punt stonden te scheuren. Dat was eigenlijk het enige bezwaar gisteravond in het Nederland Congresgebouw in Den Haag; dat de volumeknop halverwege de show te ver werd opengedraaid, waardoor het geluid vervormde en er een enorme aanslag werd ge pleegd op het gehoor-orgaan. Voor de rest was het genieten. Dat begon al bij het voorpro gramma van Bruce Hornsby and The Range. Dankzij het succes van „The Way It Is" is de ster van Bruce Horrtsby (terecht) snel gestegen. Er was gisteravond dan ook eigenlijk sprake van een dubbelcon cert. Hornsby ontpopte zich tijdens zijn driekwartier du rende optreden als een pia nist/ zanger met dezelfde kwaliteiten als Elton John in zijn goede dagen. Klinkt zijn debuut- elpee misschien wat mat. op het podium komen de songs tot leven, hoewel ze door de manier van samen zang in een echt Amerikaans jasje zijn gestoken. Ze blinken uit door hun schoonheid en sentimentaliteit. Huey Lewis and The News zette daarentegen een strakke en opwindende rock roll- show neer. Zoals de laatste el pee „Fore!" al laat horen, be dient Huey zich niet langer alleen maar van gitaren, bas en drums. Zijn show is sinds zijn laatste bezoek aan Neder land - nu twee jaar geleden - uitgegroeid tot een geolied spektakel, waarin blazers, het flitsende spel van gitarist Chris Hayes en natuurlijk het heldere stemgeluid van Huey de hoofdmoot vormen. De show was prachtig van op bouw, met na een stevig begin met o.m. „Heart and Soul" en „Walking on a Thin Line" (voor de jongens die in Viet nam hebben gevochten) het a- capella „Naturally". De volgende verrassing stond echter al in de coulissen te wachten; The Towers Of Po wer Horns. Het vijftal gaf de show een nieuwe dimensie toen ze strak blazend Hueys grootste hit „The Power Of Love" ondersteunde. Daarna waren de musici niet meer van het podium weg te slaan en groeide het concert uit tot een waar feest. Hoewel de muziek van Huey Lewis and The News eenzelf de eenvoud uitstraalt als de opzet en aankleding van de show, worden de composities met een enorme geestdrift over de hoofden van het pu bliek uitgestrooid. Ze liggen lekker in het gehoor en ma ken het bijna onmogelijk om rustig te blijven zitten. HANS PIËT Strauss- Genrekunst in Sinfonia Domestica Residentie Orkest o.l.v. Ferdinand Leitner, solist: Jard van NesHnezzo- sopraan. PWA-zaal Ned Congresge bouw, Den Haag. Richard Strauss ging er prat op, dat hij alles in muziek kon omzetten, zelfs een glas bier. Of deze drank in zijn Sinfo nia Domestica voorkomt, zaterdagavond in de PWA-zaal door het Resi dentie Orkest o.l.v. Ferdi nand Leitner gespeeld, is mij niet bekend. Wel wordt er een glas melk geschilderd, n.l. om de huilbui van zijn zoontje te bezweren. Immers wat er in deze parti tuur over het gezin omgaat, staat precies aangetekend. Alle idyllische genrestukjes van het huisgezin van Richard Strauss, tegelijk het prototype van het burgerlijke gezin vóór de bei de wereldoorlogen, zijn er in opgenomen. Strauss schildert ze met de prachtige kleuren van zijn ge niale orkestratie, waarvan men op zijn gemak luisterend dient te genieten 40 minu ten lang. Leitner leidde het or kest rustig en met grote zorg voor de talloze details, liet de klank opbloeien in volle weel derige rijkdom. Maar eer lijk gezegd voelt men zich nog wel thuis in deze wat ge zapige vertellingen, hoeveel respect de weergave ook af dwong? Het duurde wel èrg lang. Helaas nam de Sinfonia Domestica zo veel repetitietijd in beslag, dat in plaats van Vaughan Williams' Tallis-fan tasie Beethoven's 2de Leonore- ouverture gespeeld werd: mooi gedirigeerd en rustig, even wichtig klassiek van stijl, maar wat voorzichtig uitgevoerd. Gelukkig kregen we wèl El- gar's Sea Pictures. Jard van Nes was de soliste, maar haar stem leek me er minder ge schikt voor. Hier wordt een echte diepe alt gevraagd, ter wijl Jard van Nes meer een mezzo-sopraan is. Jammer, in Engeland zijn zulke prachtige „contraïto's" te vinden. NOES KOKEE „Giselle" door het Nationaal Ballet in het Circustheater; herhaling van- De Gisellomanen - en welke klassieke balletliefhebber is dat niet? - worden in deze maand op hun wenken be diend. Niet minder dan drie verschillende opvoeringen zijn op de Nederlandse podia te zien. Het Nationaal Ballet danst twee versies: een klein schalige, gisteravond en van avond in het Circustheater, en een grootschalige in het Am sterdamse muziektheater. En dan komt - alleen in Den Haag op 8 en 9 november - ook nog het befaamde Bolsjoi Ballet met „Giselle". De opvoering van het Natio naal Ballet gisteravond was zonder meer uitstekend. Met uiteraard Petipa als choreogra fische basis heeft Peter Wright in 1985 een nieuwe podiumre gie van deze diepmenselijke sieke techniek hier strenger dan ooit. Zomin als de colora tuur-sopraan van het noten beeld mag afwijken, mag de prima-ballerina in haar decla matorische dans ritme en me lodie verwaarlozen. Alexandra Radius was op deze eerste avond Giselle, uiterst affaire gemaakt, waarin de geloofwaardig in haar prille voornaamste rollen, die altijd liefdesverrukking, zoete al een dringende combinatie van dansen en acteren veron derstelden, een sterker realis tisch reliëf kregen. Het was jammer dat Wright de Boeren-pas de deux in de eer waanzin en onstoffelijke te derheid. Als partner was Hen ry Jurriëns de charmeur, min naar en danseur noble in één persoon. De overigen dansten acteerden zonder uitzonde- ste acte wegliet, maar verder ring op een verrassend hoog werd het een voorstelling vol niveau. sfeer. En om die sfeer gaat het uiteindelijk, ook al is de klas- FRANK DELBOY Martijn van den Hoek in Liszt - programma Martijn van den Hoek speelt Liszt. Kon. Conservatorium, Den Haag, za- Het Lisztjaar is nog niet ten einde en daarom besloot de Nederlandse afdeling van de EPTA, de Europese associatie van pianoleraren, zijn jaarlijk se studiedag in het Kon. Con servatorium aan hem te wij den. Martijn van den Hoek, eerste prijswinnaar van het Internationale Lisztconcours 1986, gaf daarbij een recital. Hijzelf lichtte zijn programma toe, kundig en zonder een zweem van ophemelarij. Zo was ook zijn spel. Hij kent de Liszt-virtuositeit door en door en hij vermijdt alle overgero- mantiseer, hoewel we soms wensten, dat hij zijn betrok kenheid bij de expressie meer liet doorklinken. Liszt moet, als we de berichten moeten ge loven, in zijn spel een over weldigende trotse fierheid, een ontembare gedrevenheid beze ten hebben, die zin heeft gege ven aan de vele watervallen van noten in de versieringen, aan de klaterende accoordpas- sages, aan de berucht gewor den „stoplappen". Dat misten wij enigszins bij al onze op rechte bewondering. Toch kan Martijn van den Hoek dit wel opbrengen: het laaide ineens op in de grote Dante-Sonate, in de Harmonie du Soir en hij kent ook de romantische in keer van sentiment. En dan hoe brandde het speelplezier ineenS los in de kostelijke Bel lini Fantasie over I Purita- n>- NOES KOKEE Gérard van Blerk is alom be kend en zeer gezien als bege leider. Maar gistermiddag liet hij zich in Diligentia „zelfstan dig" horen in een mooie sa mengesteld programma, met de Beethoven-sonates op. 31 nr. 2 en de op. 111. De eerste toont de opening naar de ro mantische sonate, de tweede, Beethoven's laatste, toont de grootse en volle omvang van de Beethoven-romantiek, en daarna als het ware een losser worden van de enorme span ningen met César Franck's Prélude, Air et Fugue, uitmon dend in de uitbundigheid van Debussy's L'Isle Joyeuse. Deze weloverwogen opzet her kent men ook in zijn spel: het is helder, duidelijk te volgen, rechtstreeks, zonder opsmuk gelijkwaardig aan de ontzag wekkende grootsheid van deze sonate. Het deed ons goed een van de beide grote pianower- ken van César Franck in de concertzaal te horen en zeker wordt de Prélude, Air et Fina le te weinig gespeeld. Het is weliswaar orgelmatig gedacht, maar toch prachtig voor het instrument geschreven. Gé rard van Blerk kwam hier tot een losser en minder nerveus musiceren. En zijn spel „aus einem Guss" in Debussy's L'Isle Joyeuse behoort tot onze beste herinneringen aan dit recital, al zou een enkele „komma", een ademhaling, en heel muzikaal. De enorme geen kwaad hebben gekund. moeilijkheden van de op. 111 overwon hij glansrijk, met name in de variaties van de Arietta, maar wij zouden toch graag wat meer cantabiliteit en diepere emotionaliteit ge wenst hebben. Het leek ons of Van Blerk wat geremd werd door nervositeit om zich tot een weergave op te werken NOES KOKEE Tamam zingt Garcia Lorca Tamam zingt „De tragikomedie van Don Christobal en Dona Rosita" van Federico Garcia Lorca. Regie: Niels Hamel. Theater aan de Haven, zater dag 1 november. In „De tragikomedie van Don Christobal en Dona Rosita" van Garcia Lorca wordt Rosita uitgehuwelijkt aan de rijke bruut Christobal, al is haar hart verpand aan Cocoliche. Bittere tranen mogen niet ba ten. Al blijkt Christobal een niemendal met een houten kop, vader zit financieel aan de grond en de bruidsschat helpt. Gelukkig loopt alles goed af. Cocoliche en Rosita's ex-minnaar Currito bevinden zich in de kast, als de huwe lijksnacht aanbreekt. Als hij hen ontdekt, ontploft Christo bal van jaloezie. Currito druipt af. Garcia Lorca mag met „De tragikomedie" een felle aan klacht bedoeld hebben, in de regie van Niels Hamel is het stuk vol humor. De voorstel ling wordt niet met poppen ge speeld, waarvoor Garcia Lorca hem schreef, maar bestaat ge heel uit a-capella zang. Ta mam beschikt over een uitge lezen ensemble dat als harmo nisch geheel swingt als een trein en -om nog maar een cli ché te gebruiken- de sterren van de hemel zingt. Toch blijft twee uur zang uit acht kelen, zonder instrumen tale begeleiding, erg veel. Evengoed heb ik de grootste bewondering voor de fraaie solo's van Jentine de Boer en Marjan Linnenbank in deze „Tragikomedie". Tamams keu ze om juist dit werk uit te voe ren moet uiteraard betwist worden: het doet het gewicht van de schrijver Garcia Lorca tekort. Het was wellicht beter geweest een eigen werk te ma ken, dan om een en ander als stuk van Garcia Lorca te affic heren. PETER SNEL GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIJLAGE BH UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS.MUZIEK THEATER. RECREATIE, EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Jubileum concert van de Voorburg- se oratorium vereniging in de Oude Kerk met twee psalmen van Men delssohn en de Messa di Gloria van Puccini. Zaterdagavond. De Voorburgse Oratorium Vereniging vierde zaterdaga vond in de met bloemguirlan des versierde Oude Kerk van Voorburg haar veertigjarig ju bileum. Zoiets gaat niet zonder toespraak en bloemen, in dit twijfeld worden of dat vol- geval voor de dochter van de doende aanleiding is om het oprichter van het koor, de grootste deel van de avond heer A. A. Maurer. forte of fortissimo te musice ren. Inderdaad kwamen er in- De drie gezongen werken, de eens akelige onzuiverheden te- psalmen 115 en 42 van Men- voorschijn bij een zacht gezon- delssohn en de Messa di Gloria gen „Et incarnatus", maar een van Puccini, hebben met el- koor moet daar toch ook toe in kaar gemeen dat het zeer staat zijn, wil het de muziek breed opgezette stukken zijn, genuanceerd weergeven. Mis- waarbij vooral de mis eerder schien is dat iets om in de ko- een oratorium of een mini- mende jaren aan verder te opera dan een diep religieus werken. werk is. Het moet echter be- De drie solisten, die net zo en thousiast als het koor zongen, Hillary Reynolds, Alex Ver meulen en Hans van Heynin- gen, beschikten allen over vol doende volume en wisten daar in het algeme .1 redelijk genu anceerd mee om te gaan. Dat bij het Dordtse Kamerorkest de blazers grotendeels profes sioneel zijn en de strijkers amateur was weliswaar hoor baar maar deed toch niet veel af aan hun goede begeleiding. Zelf Voorburger, zou ik bijna wensen dat Voorburg niet al leen maar vitale koren voort brengt maar ook een dergelijk goed getraind kamermuzie- kensemble. BESIER Hohe Messe van J.S. Bach, uitge voerd door Bachkoor Holland. On der leiding van Charles de Wolff. Zaterdag gezien en gehoord in de Pieterskerk in Leiden. Zoals gebruikelijk bij een con cert van het Bachkoor Hol land, was er ook voor de uit voering van de Hohe Messe, afgelopen zaterdagmiddag, weer een enorme publieke be langstelling. De Hohe Messe (mis in b moll) BWV 232 is niet in één keer door J.S. Bach gecomponeerd. Hij schreef de solisten. Zo ook zaterdagmid- ging om qua tekst gevoelige of ingetogen gedeeltes langzaam en vooral heel zacht uit te voe ren, niet heeft kunnen be dwingen. Het contrast tussen bijvoorbeeld het „Et incarna tus est" en het „Crucifixus" enerzijds en het „Et resur- rexit" aan de andere kant is al zo overduidelijk in de muziek zelf aanwezig, dat het niet no dig is om het door overdrijving nóg duidelijker te maken. Het Bachkoor werkt door gaans met uitstekende vokale verschillende delen tussen 1724 en 1748; pas in dat laatste dag. De diepe en gevoelige alt stem van Hilke Helling klonk roegde hij ze samen tot prachtig in combinatie met de een geheel. Zeer waarschijn- heldere sopraan van Ellen lijk is deze mis voor liturgisch gebruik nooit integraal uitge voerd, alleen al niet vanwege de lengte ervan, Bollongino. De bas Berthold Possemeyer, die Hermann Christian Polster verving, was in de laagte een beetje ondui- Maar het is natuurlijk een delijk, maar wel mooi in de schitterend werk om een con- hogere regionen. Tenor Peter eert aan te wijden. En het is Bartels zong heel mooi: aange- het Bachkoor onder leiding naam van klank en met een van Charles de Wolff zeker prachtige expressie. Zijn solo toevertrouwd om er ook een prachtige uitvoering van te het Benedictus maakte veel indruk door de rust die hij van maken. De glans en schittering de muziek deed uitgaan. De van deze hoogbarokke muziek fraaie vioolsolo in ditzelfde kwam bijzonder luisterrijk tot deel, door de eerste violist van uiting door de stralende ma- het Amsterdams Kamerorkest, nier van zingen van het koor. mag hier zeker niet onvermeld Jammer was alleen dat De blijven. Wolff ook deze keer zijn nei- ANNETTE J ASPERSE Diabetes (suikerziekte) is een ingrijpende aandoening die Roy altijd en overal met zich meedraagt. NATIONALE DIABETESWEEK10 l/m 16 NOVEMBER 1986. GIROREKENING 5766 l.n.v. DEN. AMERSFOORT. Ook op het voetbalveld kan hij er niet omheen. Voortdurend oppassen dat hij niet onderuit gaat. Iedere wedstrijd weer! De wetenschap probeert een oplossing te vinden voor deze ongeneeslijke ziekte. Steun dat wetenschap pelijk onderzoek, steun het Diabetes Fonds Nederland. Monsieur André Duché: „Je kunt hem natuurlijk aux mo rilles maken, of aux cham pignons. Maar dat raad ik af. Mijn advies is: gewoon pepe ren en zouten, goed braden, en tijdens het braden regel matig met zijn eigen jus be sprenkelen. Zodat-ie rtiet uit droogt. Begrijpt u wel? De jus moet goed in de vezels trek ken". André Duché is kippen- slachter. In het dorpje Bois- commun, 120 kilometer ten zuiden van Parijs, ontzielt hij 12.000 kippen per week. Daarvan eet hij er ééntje zelf op, die zijn vrouw volgens de boven aangegeven eenvoudi ge receptuur voor hem klaar maakt. De overige kipjes doet hij de deur uit. Die gaan, te gen rrtooie prijzen, naar alle delen van Frankrijk en ver daarbuiten. Gisteren, Aller zielen, was Duché naar het Kurhaus getogen om een ge zelschap van Nederlandse poeliers erop te attenderen dat ook zij hun kippen voort aan uit Boiscommun kunnen betrekken. Slachter Duché: „Onze kip pen zijn geen gewone kippen, maar Malvoisines. Langge rekte dieren die hoog op de poten staan en die in verge lijking met gewone kippen langere spieren hebben. Daardoor is hun vlees, een maal gebraden, knapperiger en lekkerder". Koningen Echt waar? „Echt waar. Het Malvoisine-ras was in Frank rijk al populair ten tijde van de koningen. Wij fokken ze in een zoveel mogelijk na tuurlijke omgeving. Elke kip Slachter Andrè Duchè en importeur Philippe Boverhof ver wachten dat ze in 1988 zo'n 8000 Malvoisines per week öp de Nederlandse markt zullen afzetten. heeft minimaal twee vier kante meter tot zijn beschik king en wordt niet geslacht vóór hij 84 dagen oud is. Onze Malvoisines krijgen voedsel dat voor 75 uit graan bestaat een waaraan geen anti-biotica worden toe gevoegd". De Nederlandse poeliers ble ken in de uiteenzettingen van de slachter en in die van Jan Brusse, die een kip achtig verhaal voordroeg zeer geïntereseerd. Maar liefst tweehonderd van deze vakbeoefenaren waren giste ren, mét hun vrouwen en kinderen, in het Kurhaus bij een. Ter plekke konden ze hun bestellingen opgeven aan de firma Carmar in Ter Aar, die de import van de Malvoisines verzorgt. Twee dozen Malvoisines plus een afgrijselijk presentatie-pla teau, voor de eenmalige ken- nismakingsprijs van 398,-. Omgerekend betekent dit voor de consument, aldus marketing-manager Philippe Boverhof van Carmar, dat de Malvoisine ongeveer twee keer zo duur wordt als de Al- bert Heijn-kip. Maar vanwe ge die langere spieren zouden ze dus meer dan dubbel zo lekker zijn. De Malvoisine moet kortom naam krijgen als gastronomische kwali teitskip en als zodanig een concurrent worden van de,' eveneens uit Frankrijk geïm porteerde, Bresse-kip. Of de Malvoisine nu werke lijk beter smaakt? De poe liersgezinnen zullen het he; denavond proeven. Gistere* kregen ze bij wijze van rela tiegeschenk allen een rauwe Malvoisine ten geschenke. Een 'boze buurvrouw' dus, in j het Nederlands vertaald. En dat op Allerzielen. De Verzamelaar Sommige liefhebbers verza- melen kennis, en weten bij- yye voorbeeld alles over middel- jric eeuwse geschiedenis. Andei: ren zien meer in aanzien macht en vervullen twaalf commissariaten. Heel veel mensen hebben voorkeurderc voor geld. Elke maand drie-!ia|c honderd gulden op eeif spaarrekehing, dan staat eij-jQjr na tien jaar veertigduizend^ jr op. In de Carrouselzalen varr^ het Nederlands Congresge^j^ bouw waren gisteren verza|e meiaars bijeen van meer bui-j tenissige objecten als sigareje st£ bandjes, postzegels, munten^ miniatuurauto's, prentbrief kaarten van voor de Tweedé Wereldoorlog en wat af^^ niet. Een indrukwekkende,.... overzichtstentoonstelling anT nex verzamelbeurs, die waf. v georganiseerd door de Nederd landse Vereniging „De Verf zamelaar", en waaraan tallof zen veel plezier beleefden, f 0 Voordat de mensen een vaste woonplaats kozen en zich OfL de landbouw toelegden, voor-, zagen ze in hun onderhoutr' met jagen en verzamelënF Daar zal het allemaal wef door komen. 1 de Voor een uitgebreide agen da, ook voor de komende dagen, raadplege men „UIT", de gratis wekelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN EURO CINEMA I (Van Boetzelaerstraat 6. tel. 01720-20800): Murphy's Law (16); 18.45. 21.15. wo. ook 13.45. EUROCINEMA II: Top Gun (al); 18.45, 21.15. wo. ook 13.45. EU ROCINEMA III: Wild Cats (al); 18.30, 21.00. wo. ook 14.00. EU ROCINEMA IV: Color Purple (al); 20.00. KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA IV: Assepoester (al); wo. 14.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Running Scared (al): 19.00, 21.15. wo. 14.30. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): The color purple (al); 20.00. Aliens (12); 14.30, 18.45, 21.15; Hannah and her sis ters (al) 19.00, 21.15. ma. t/m wo. 00k 14.30; Top Gun (al), Down and out In Beverly Hills (al) 14.30, 19.00, 21.15. TRIANON (Bree- straat 31. tel. 123875): Red Sonja (16); 14.30, 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52. tel. 071- 125414); Gevoelige Snaren (16); 14.30, 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN LIDO: Sneeuwwitje en de zeven dwergen (al); 14.30. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. tel. 01719- ■<2800): Teachers (al); ma. 19.00. di. 20.15. E.T. (12); wo. 15.00. ma. 21.15. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Pretty in Pink (al); wo. 14.45, 19.00. 21.15. ma. di. 19.00, 21.15. CITY THEATER II: Jewel of the Nile (al); tijden zie City I. CITY THEATER III: Short Circuit (al) tij den zie City I. CITY THEATER IV: Flesh and Extasy (16); Tijden zie I. Beh. wo.-middag. Peter Pan (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-4354): Drie mannen en een wieg (al); ma. di. wo. 20.15. KINDERVOORSTELLING E.T.: wo. 15.45. Peter en de vlie gende autobus (Ned gespr.): wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA (tel. 01751-13269): Motief voor moord (12); ma. t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING E.T.; wo. 14.00. ZOETERMEER. PROMENADE 1.2 en 3: Top Gun (al); do. wo. 20.00. ma. dl. 19.00, 21.30. wo. 14.00. Karate Kid II (al); wo. 20.00. ma. 19.00, 21.30. wo. 14.00. Terms of endearment (al); 20.00. The co- lor purple (al); 20.00. Sneeuwwit je; wo. 14.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spul 27. tel. 463500): Aliëns (12); 14.00, 20.15. ASTA 2 (Spui 27. tel. 463500): Top gun (al); 14.00, 18.45, 21.15. ASTA 3: The man with one red shoe (al); 14.00, 18.45, 21.15. BABYLON 1 (naast Centraal Sta tion. tel. 471656): The color purple (al); 13.45, 20.00. BABYLON 2: Betty Blue(16); 14.00, 18.45, 21.30. BABYLON 3: Big trouble in litter China (12); 14.00, 19.00, 21.1% da< CINEAC 1 (Buitenhof 20, tdj 630637): Legal eagles (al); 14.00 18.45. 21.30. CINEAC 2: Dowj and out in Beverly Hills (al); 14.0 18.45. 21 30. CINEAC 3: .F/t murder by illusion (12); 18.4 21.30. ma. di. 00k 14.00. EURd CINEMA (Leyweg 910, tel. 66706ÉT Aliëns (12); wo. 20.15. overige da gen 14.00, 20.15. METROPOlf 1 (Carnegielaan, tel. 456756): I lo (al); 14.00, 18.45, 21.30. TROPOLE 2: Diavolo in corpo (1ft 14.00, 18.45, 21.30. METROPO. LE 3: Hannah and her sisters (af 14.00, 18.45, 21.30. METROPG LE 4: Walt Disney's Fantasia (af 14.00. 18.45, 21.30. METROPC LE 5: Abel (al); 14.00, 18.45, 21.3 ODEON 1 (Herengracht 13, t^ 462400): Running scared (af 13.45, 18.45, 21.30. ODEON The naked cage (16); 13.45, 18.4(1 21.30. ODEON 3: Target (W 13.45, 18.45, 21.30. ODEON 9V2 Weeks (16); 13.45, 18.4 21.30. LE PARIS 1 (Kettingstraf 12b, tel. 656402): Desert lovr1 (18); v.a. 12.00. LE PARIS 2: F vate schoolgirls (18); v.a. 12.31 fen LE PARIS 3: Ball busters (\tl8ti v.a. 12.30. HAAGS FILMHUI" (Denneweg 56, tel. 459900): Zaa/J- Death of a salesman; 19.30, 22.u •Zaa/ 2: La nuit America in; 19. J- De wisselwachter. 21.45. Zaal I di. wo. 19.30, 21.45. ma. 19.3 22.00. 90 Jaar filmgeschiedenis jaren 70. Liefde en anarchie; nf De spiegel; dl. La notte di San L renzo; wo. KINDERVOORSTELLINGEN: CINEAC 3: Assepoester;. 14.00. EURO CINEMA: Taran i de toverketel; wo. 14.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 6