„Er zijn pianisten bij wie je zo mee wil zingen 2 La Vera Storia een Italiaans superdrama Cox Habbema directeur stadsschouwburg Amsterdam FORD RIJNLAND B.V. dagpuzzel 0 °ogo° bioscopen ti KUNST QeidóaQowuvnt DONDERDAG 26IUNI1986PAGII Reggio Emilia in teken Nederlandse dans DEN HAAG Het derde balletfestival in het Ita liaanse Reggio Emilia staat van 1 tot en met 20 juli voor het grootste deel in het teken van de Neder landse dans. Achtereenvolgens zullen daar te zien zijn: Alexandra Radius en Han Ebbelaar, Scapino Ballet. Bewegingstheater Bart Stuyf. Studio's On afhankelijk Toneel, het Nationale Ballet, dans groep Krisztina de Chatel, Karina Holla en Ingrid Kuypers, stichting Dansproduktie, Mime Studio Haarlem. Angela Linssen en Introdans. Tevens zullen er twee Nederlandse tentoonstellingen te zien zijn: Dance has many faces" van choreo graaf/fotograaf Hans van Manen en ,,Berlijn-Am- sterdam, 1920-1940" van het Nederlands Theater Instituut De Nederlandse deelname is gesubsi dieerd door het ministerie van WVC. Presentatie en organisatie is in handen van het Nederlands Theater Instituut. EREGELD POETRY VOOR RUSSISCHE DICHTERES ROTTERDAM Poetry International heeft dit jaar het eregeld toegekend aan de Russische dich teres Irina Ratoesjinskaja. De onderscheiding is be stemd voor dichters die door hun werk en gedach ten in conflict zijn gekomen met de regering van hun land. Poetry hoopt dat toekenning van de prijs een gunstige invloed heeft op het lot van de ver krijger. Ratoesjinskaja (32), gaf in 1982 een verzen bundel uit. Ze werd gearresteerd en veroordeeld tot zeven jaar werkkamp en vijf jaar binnenlandse verbanning wegens anti-Sovjetpropaganda en agi tatie. Ze had haar gedichten getypt verspreid en naar het buitenland verstuurd. Volgens de laatste berichten lijdt ze aan een nierziekte, en heeft ze angina en verhoogde bloeddruk. Er zijn al geruime tijd geen brieven meer van haar ontvangen en haar man en ouders weten niet hoe het met haar gaat. Edo de Waart dirigent Holland Festival Orkest AMSTERDAM Edo de Waart is de beoogde, vaste dirigent van het speciale Holland Festival Orkest dat voor het eerst in 1988 - tijdens de festivalweken in juni van dat jaar - operationeel moet zijn. Het orkest zal naar het voorbeeld van festivals in het buitenland (Bay- reuth, Glyndebourne en Salzburg) wor den samengesteld uit musici, die worden geselecteerd uit het nationale orkesten- bestand. Het zal De Waart's eerste ver bintenis met een Nederlands orkest zijn na zijn vertrek bij het Nederlands Phil- harmonisch Orkest. De Waart is thans vaste dirigent van het symfonie-orkest in Minneapolis in de Verenigde Staten. Deze maand deed hij nog wel een gastdi- rectie bij het Concertgebouworkest tij dens het Holland festival. Nooy's Volkstheater opnieuw in problemen AMSTERDAM Nooy's Volkstheater is opnieuw in financiële problemen, nu de Raad voor de Kunst negatief heeft geadviseerd over een subsi die-aanvraag van drie ton. Het theater heeft een schuld van enkele tonnen. De rechtbank in Am sterdam heeft het gezelschap voorlopig uitstel van betaling verleend. Voor volgend seizoen staan 130 opvoeringen gepland van de voorstelling „Boefje". Minister Brinkman heeft de raad voor de kunst in middels om een ..heradvies" gevraagd. In 1984 wij zigde de raad ook al eens zijn eerdere afwijzende advies. Een van de schuldeisers is Dick Nooy, die het gezelschap onlangs met ruzie verliet. De twee overgebleven bestuursleden, de broers Ger en Wil lem Hinrichs zijn als privé persoon ook schuldei ser Vorderingen op het gezelschap zijn er ook van de kant van de belastingdienst, de bedrijfsvereni ging en leveranciers. Briefje van Michelangelo gevonden ST. LOUIS In de universi teitsbibliotheek van de Ame rikaanse stad St. Louis is een briefje gevonden van Miche langelo. geschreven tijdens het beleg van Florence. 456 jaar geleden. ..Ik Michelange lo Buonarroti heb thuis acht vaten wijn en ongeveer twee vaten bonen en een half vat azijn en vier monden om te voeden", aldus het kattebel letje uit 1530. het jaar waarin Florence werd belegerd door de troepen van het Heilige Roomse Rijk. De waarde van de brief wordt geschat op 100 tot 150.000 gulden. JURYLEDEN ENTHOUSIAST OVER CONCOURS LIEDBEGELEIDERS DEN HAAG Het eer- ste concours voor pianis- ten-liedbegeleiders ooit in de wereld gehouden wordt een daverend suc ces. De afgelopen dagen werden ter voorberei ding van dit evenement, dat georganiseerd wordt ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van de „Vereniging vrienden van het lied", besloten voorronden gehouden, vandaag en morgen wordt in het Koninklijk Conservatorium om een finaleplaats gestreden en zaterdag is de finale, ge volgd door een slotcon- cert op zondagmiddag. Juryvoorzitter Frans van de Ven. de man die al ruim der tig jaar de leiding heeft over het vocalistencocnours in Den Bosch en dus weet waar over hij praat, komt aan het slot van de voorronden stra lend uit het strijdperk: „Dit is een ongelooflijk muzikaal feest en er wordt fantastisch gespeeld. Bij een enkele pia nist heb je als jurylid de nei ging om te applaudisseren. Bij één begeleider heb ik zelf even gedacht: wat heerlijk dat er niet gezongen wordt. Dat was in het onderdeel transponeren, waar de pia nisten alleen aan het woord zijn. Ik ben blij, dat wij ook die eis gesteld hebben". Het was Frans van de Ven die op de unieke gedachte kwam een concours voor pia nisten-liedbegeleiders te hou den. „Ik ben ervan over tuigd, dat dit idee navolging vindt in de internationale muziekwereld", aldus Van de Ven „en wat belangrijk is: er moet een foll'ow-up komen. Over twee jaar moet dit con cours een vervolg hebben, het liefst opnieuw in Den Haag. Aan de organisatie moet nog wel één en ander veranderd worden, maar de opzet werkt goed. Zo goed dat we lang niet alle aanmel dingen hebben kunnen hono reren. Nu doen er ca. veertig pianisten mee, we hadden er wel zestig kunnen plaatsen". Meezingen Hoe ervaren de juryleden - vocalisten en pianisten - dit concours? Is 't niet moeilijk zich alleen te concentreren op de begeleider, die door gaans een tweede plaats in neemt? Elly Ameling: „Met vier van de kandidaten zou ik zo mee willen zingen, dat zijn pianisten die precies we ten hoe een lied moet klin ken". Ruud van der Meer noemt de kwaliteit „verbii- sterend goed" en Thom Bol len beschrijft het peil als „bo ven verwachting' Coördinator Eugene Panne bakker, met dertien jaar er varing in Den Bosch, verliest zijn goede humeur niet en beantwoordt uren achtereen in diverse talen mogelijke en onmogelijke vragen. „Het zou wat betreft de concoursvoca listen een volgende keer an ders moeten. Niet iedere pia nist brengt een eigen vocalist mee en dat is op zich geen probleem want we hebben een aantal voortreffelijke ei gen vocalisten. Maar door de opzet van verplichte werken moeten die mensen veel te veel zingen en plegen we roofbouw. Neem bijvoorbeeld Anja van Wijk, die vanmid dag weet ik hoeveel maal „Botschaft" heeft moeten zingen. Ik heb bewondering voor de moed van die voca listen". Frans van de Ven daarover: „Dat probleem moeten we een volgend keer zeker op lossen, en dat kan ook als ie dere pianist met een vaste vocalist een compleet pro- gramma maakt. Ik heb diep respect voor de samenwer king tussen pianisten en vo calisten en wat de jury be treft: de leden hebben oren aan hun hoofd, zijn eerlijk en waarderen elkaar. Als voor zitter kan je niet meer wen sen". Die jury bestaande uit: Frans van de Ven, Elly Ameling, Gerard van Blerk, Thom Bollen, Gord Garben, Rudolf Jansen, Martin Katz, Ruud van der Meer, Gordon Ste wart en Roger Vignoles maakte gisteravond de na- Juryvoorzitter Frans van de Ven: „Bij een enkele pianist heb je de neiging te applaudisseren". men bekend van de pianisten die vanmiddag en morgen (aanvang resp. 10.30 en 14.30 uur) zullen uitkomen in de demi-finale. Dat zijn: Reinild Mees en Marien van Nieu- kerken (Nederland), Ianin Burnside, Nigel Foster en Andrew West (Engeland), Klaus Dreier, Peter Kreutz en Nicole Winter (BRD), Alessandro Misciasci en Da- rio Vagliengo (Italië), Nor- mande Doyer en John Hess (Canada), Per Allan Nielsen (Denemarken), Inna Kirillo- wa (Rusland). Lillian Lim en David Selig (Australië) en Daniël Lloyd Lockert (USA). ADRIAAN HAGER Tweede Kamer: Nationaal Foto-archief naar Haarlem DEN HAAG Minister Brinkmans besluit om het Nationaal Foto-archief in Rotterdam te vestigen is bij een Kamermeerder heid niet in goede aarde gevallen. De Kamer meent dat hij als demissio nair minister hierover geen besluit had mogen nemen. Bovendien had Brinkman zijn besluit kenbaar moeten maken in een brief aan de Kamer en niet tijdens een toe spraak in Eindhoven, zo als nu is gebeurd. Brinkman besloot het foto-ar chief onder te brengen in het gebouw Atlas van Stolk in de Rotterdamse wijk Delfshaven. waarvoor hij drie ton vrij maakte. Tentoonstellingen zouden elders plaats moeten vinden. Woordvoerders van CDA en PvdA lieten weten liever Haarlem als vestigings plaats te zien. Volgens de mi nister gaat dat veel meer geld kosten. Gezien het moeizame overleg met zijn collega Ru- ding over de kunstbegroting, vroeg Brinkman de beide par tijen akkoord te gaan met de Maasstad. Toch moest de mi nister. na herhaalde aandrang uit de commissie, beloven de kandidatuur van Haarlem nog eens serieus te onderzoeken. Hij acht de kans dat het ar chief daar ook daadwerkelijk komt echter uiterst klein. Haarlem mikt op de komst van „een enerverende publiekstrekker in de vorm van een nationaal instituut voor de fotografie en de grafi sche vakken". Door concentra tie van mogelijkheden binnen het Enschedé-complex ontstaat een natuurlijke symbiose tus sen het Nederlands Foto- en Grafisch Centrum en de hotel accommodatie, de congresmo gelijkheden, restaurants, wo ningen en multifunctionele ruimten voor beurzen, zo stelt de stad in een tijdens de ver gadering verspreide introduc tie. In het comité van aanbe veling zitten oud-minister Gardeniers. de oud-minister en oud-commissaris der konin gin Geertsema, het PvdA-Ka- merlid Kosto, de schrijver Mu- lisch. burgemeester Schmitz van Haarlem en de oud-hoofd directeur van de Rijksvoor lichtingsdienst Van der Wiel. AMSTERDAM De ac trice/regiseusse Cox Habbema is benoemd tot directeur van de stads schouwburg in Amster dam. De Amsterdamse gemeenteraad besloot haar gisteravond per 1 september 1986 te benoe men voor een periode van vijf jaar. Zij volgt Berend Bouwdewijn op, die met ingang van de zelfde datum vertrekt. De benoeming van een nieu we directeur van de Stads schouwburg in Amsterdam heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Een meerder heid van de vorige gemeen teraad wilde dat de schouw burgdirecteur naast de zake lijke verantwoordelijkheid ook de artistieke verantwoor delijkheid voor de gehele programmering zou dragen, waaronder ook de artistieke eindverantwoordelijkheid voor het te vormen Groot Amsterdams Repertoireto- Berend Boudewijn heeft, ge dwongen door de trage be- neel. B en W vonden echter sluitvorming, de programme- dat het alleen moest gaan om zakelijke verantwoordelijk heid. De raad ging daarmee gisteren akkoord. Intussen waren Het Nationa le Ballet en de Nederlandse Opera als vaste bespelers van de Stadsschouwburg naar het nieuwe Muziektheater aan het Waterlooplein vertrok ken en lieten deze tezamen 150 open speelavonden ach ter. Tegelijkertijd werd heftig gediscussieerd over de toe komst van de enig overgeble ven vaste bespeler, het Pu- bliekstheater. Inmiddels is besloten Publiekstheater en theatergroep Centrum te fu- Appel en „Bacchanten ring voor het komende sei zoen al vastgesteld. „Dat be tekent dat ik vooral hier en daar gaten mag vullen. Ver der zal ik de komende tijd met veel mensen praten en naar nieuwe wegen zoeken". In het seizoen 1987/1988 neemt het Groot Amsterdams dwangbuis van Repertoiregezelschap een werktijden werkt derde van de voorstellingen voor zijn rekening. Habbema merkt op dat de voorstellin gen van het Publiektheater het slechtst bezocht werden. meentelijke dienst, die wei nig met kunst te maken heeft. Dat betekent schippe ren. Tot het beleid van de di recteur behoort ook ervoor te zorgen dat de wc's schoon zijn. Ik wil ook naar soepeler werktijden. De ene keer zal er korter gewerkt kunnen worden de andere keer zal langer moeten. seren. Het nieuwe gezelschap zal onder leiding van Ge- rardjan Rijnders de theaters ken volle zalen, zoals in Oost- en West-Duitsland en Frankrijk en ik ken even waarom het Nederlands to neel is zoals het is. Er is spra- De la Mar, Bellevue en de eens het denken dat volle za- Stadsschouwburg bespelen. len maakt. Het theater is in Cox Habbema liet direct na ons ^an£| n'et altijd even haar benoeming weten te vriendelijk voor het publiek streven naar de schouwburg en trouwens ook niet voor de als nationaal centrum voor acteurs geweest. weet n»et: alle podiumkunsten. Habbe ma: „Het is altijd een middel punt van het theaterleven geweest en dat moet zo blij ven. Daarbij denk ik naast toneel ook aan muziek, dans en beweging. De Stads schouwburg moet een natio naal podium worden voor alle podiumkunsten. Maar het blijft Stadsschouwburg en wordt geen kermis of Shaf- fy". verstar rend. De mensen in de Stads schouwburg zullen het gevoel moeten krijgen niet in een fabriek te werken." Habbema is niet van plan tij dens haar nieuwe functie nog te gaan regisseren. „Als re gisseur neem je het risico op je bek te vallen en dat kun je je als schouwburgdirecteur niet veroorloven. En als ik zo nodig nog eens wil spelen -zal ik dat ergens anders doen". De verantwoordelijkheden van artistiek leider van het gezelschap dat de schouw burg bespeelt en gaat bespe len en die van directeur moe ten volgens haar strikt ge scheiden blijven. „Ik denk ke van vervlakking, verroes- wel dat een goed, permanent ting", betoogt Habbema. Zij zelf schrikt er niet voor terug ook shows in de Stads- overleg noodzakelijk is. Sa men moeten wij bekijken hoe wij het huis op palen houden. schouwburg op te zetten, zo Maar de artistiek leider van blijkt uit haar woorden. De vrijheid van de kunste naar zal zij nu moeten inrui len voor de discipline van èen manager. „De Stads schouwburg is een grote ge- het gezelschap moet zijn ei gen artistieke vrijheid behou den en ik moet paal en perk kunnen stellen rond alles wat zich in de schouwburg af speelt", aldus Habbema. (ADVERTENTIE) Vijf Meilaan 7, Leiden. Tel. 071-310031 v.d. Valk Boumanweg 71, Leiderdorp, tel. 071-899301 .Lammenschansplein 6, Leiden, tel. 071-769358 Beeklaan 5, Noordwijk, tel. 01719-19478 Sylvia Kristel huwt producent DEN HAAG De Nederland se vedette van het witte doek, Sylvia Kristel heeft in alle stil te in Parijs haar ja-woörd ge geven aan de 38-iarige Franse filmproducent Philippe Blot. Kristel deed dit na een vriend schappelijke periode, die volg de op het aanbod van Blot de Nederlandse een hoofdrol te laten spelen in zijn nieuwste film 'L'arrogant'. Kristel ziet terug op een moei lijke en geïsoleerde periode uit het recente verleden en een eerder gesloten huwelijk met de Amerikaanse zakenman Alan Turner, van wie ze na enkele maanden alweer scheidde. Sylvia Kristel deed in kunstzinnig opzicht begin van dit jaar van zich spreken, toen zij in Amsterdam schilde rijen exposeerde. Boek 'Dokter Zhivago' blijft in DDR verboden LEIPZIG De Oostduitse re gering heeft haar verbod op publicatie van de uit 1955 stammende roman Dokter Zhivago van de Russische schrijver Boris Pasternak ver lengd. De staatsuitgeverij liet in een nawoord in de nieuwe uitgave van de verzamelde werken van Pasternak weten dat de roman over de Russi sche revolutie voorlopig ver boden blijft in Oost-Duitsland. De roman geeft blijk van een ondemocratische tendens en is niet objectief in zijn beschrij ving van de Russische revolu tie en de daaropvolgende ja ren, aldus de uitgever. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIJLAGE BIJ UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS,MUZIEK THEATER, RECREATIE,EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA AMSTERDAM De tweede moderne opera in het Holland Festival in concertante vorm betrof „La Vera Storia", een „muzikale handeling" om in de termen van de com ponist Luciano Berio te blijven, op een libretto van Italo Calvino. De pre mière vond in 1981 in Pa rijs plaats. „La Vera Storia" van Luciano Berio, concertante uitvoering in het Con certgebouw, door het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Le Groupe Vocal de France, Het Groot Omroep koor, het Nederlands Theater Or kest, het geheel o.l.v. de componist. Donderdagavond. Berio vervlecht in deze opera recht en onrecht, drama en melodrama. Deel 1 is als een opera opgebouwd uit aria's De componist dirigeert zelf het voor solisten en ballades door Rotterdams Philharmonisch het koor gezongen. Op het po- Orkest (waar hij in de loop der dium bewegen zich vier opera- tijd vrij veel ervaring mee diva's in zwart en wit gekleed, heeft opgedaan), het Groot van wie de beide mannen om koor en de solisten. Hij een vrouw, Leonore, twisten. prachtige lyrische duetten naar voren. Laat men alle ingewikkeldhe den van het libretto en de dubbele waarheden voor wat zij zijn, dan blijft er een in drukwekkend stuk heden daagse lyriek over met alle kwaliteiten van de Italiaanse theatrale traditie. Slagwerk en koper spelen een belangrijke rol bij de compleze accoordsta- pelingen. Alles wordt echter steeds weer gerelativeerd waardoor deze, door het pu bliek enthousiast ontvangen muziek, toch niet als een lood zware brok operadrama op de maag komt te liggen. BESIER richt zijn opera op de huidige politieke situatie en stelt daar in de zaal ervoor, soms op een eigen podium of ook op het in een aantal conflicten tussen echte podium, geeft Nilva haar machthebbers en machtelozen commentaar op dit gebeuren, centraal. Het libretto vertoont Zij deed dat als een echte een duidelijke overeenkomst vamp, vol overgave en Ita- met dat van „II Trovatore". liaans melodrama in stem en In deel 1 staat de vertelster, de gebaar. Een harmonica en een bekende Italiaanse chanteuse eigen fanfarecorps - het Ne- Nilva, die in spreekgezang derlands Theater Orkest - ga- quasi diepzinnig een aantal ven haar daarbij een passende waargebeurde verhalen brengt, centraal. Niet alleen Nilva, maar ook alle andere qua stem en persoonlijkheid zangers zijn dezelfden die in waren de solisten met mis- mei van dit jaar een serie schien toch wel op de eerste geënsceneerde voorstellingen plaats Livia Budal, als Ada. van La Vera Storia in Floren- In het tweede deel keren de ce gaven. teksten van het eerste terug. Aangezien de opera gelijktijdig maar andes verwerkt, met over Hilversum 4 werd uitge- i.p.v. solisten een vocaal col zonden, zal een aantal lezers lectief en met veel meer na- zich een goed idee hebben druk op het muzikale element kunnen vormen van de mu- zonder een verhalende op- ziek. Doordat zij niet over de bouw. Het goed zingende koor tekst beschikten en evenmin is hier alleen nog van achter de acterende solisten konden de schermen via de microfoon zien, zullen het verhaal en de te horen, bedoelingen van de componist Berio wil in dit deel de waar hen nog minder duidelijk zijn heid achter de waarheid aan- dan dat voor het publiek in duiden. De muzikale taal van Amsterdam het geval was. Dat dit tweede deel sluit wel aan is echter geen ramp, want bij die van het eerste deel, maar is melodieuzer. Er treden bijvoorbeeld twee piano's in puur muzikaal gebeurt er al meer dan genoeg. oO°o% oR o 0o o°o0o0o0o o gog o O^OuOuOqO Tv °Q- O O OMSCHRIJVINGEN ZESHOEK 1-4 ondergoedstof; 2-5 verticaal; 3-6 tak van sport; 1-2 opkomende ge dachte; 2-3 teken van de dierenriem; 3-4 vergelding; 4-5 samengestelde drank; 5-6 dans; 6-1 herkadwend dier in Centraal-Afrika. -Bno t-9 :o6uej 9-s Use/vot g-* ^eeJM fr-9 ïMneei £-z iieAui z-i :o|odjej ■bm 9-e :jqoejpooi g-z :>|0O|J9iU! >-i L Voor een uitgebn^ agenda, ook voor mende dagen, raad^ men „UIT", de gratis J kelijkse bijlage van krant. ALPHEN AAN DEN RIJN ROCINEMA I (Van Boeti straat 6. tel. 01720-20800) ce academy III (al); do. vr. 21 00 za. t/m wo 14 00. C 21.00. EUROCINEMA ll»aJ ce academy III (al); do. vr. i, 21.00. za. t/m wo. 14.00, i. 21.00. EUROCINEMA II b wel of the Nile (al); do. vr. 21.15. za. t/m wo 13.45, n 21.15. EUROCINEMA IVlt. .R.Y.L. (al); do. vr. 18.45, a za. t/m wo. 13.45, 18.45, u' en NACHTVOORSTELLINGENpf EUROCINEMA I: Police,, demy III (16); za. 24.00 ROCINEMA II Gewaagd li apel (18); za. 24.00. NEMA III: Jewel of the NilF" 24.00 EUROCINEMrij Dirty Debby (18); za. 24 0(|e| KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA I: Peterer yfg Nil^V1 (al); za. t/m wo. 14.00. :er LEIDEN LUXOR (Statio^e; 19. tel. 071-121239): Police demy III (al); 14 30. 19.00, J' LIDO en STUDIO (Steele; i. tel. 124130): Out of Jpr (al); 20.00. Pretty in pinl 14 30. 19 00. 21 15. Jewelf 1 Nile (al); 14 30, 19.00, j Highlander (16): 14 30. 21.15. D.A.R.Y.L. (al); do 19.00. 21.15. TRIANON Lr straat 31, tel. 123875): Dei; draagt jarretellea (16); i. 19.00. 21.15. zo. 14.15. *el 19.00, 21.15. REX (Hai d merstraat 52. tel. 071-12^t. Pikant kant (16); 14.30. 21.15. zo. 14.15. 16.30. 21.30. f" V KINDERVOORSTELLINGEN ,0| NACHTVOORSTELLINGENrv REX: Prille poeejee (Uv; za. 23.30. g£, NOORDWIJK LIDO THB V( (Pr. Bernhardstraat 56, 01719-12800): King Davie vr ma. di. 21.15. St. Elmotec (12); vr. ma. di. 19.00. za. Jw 19.00. zo. wo. 15.00. 'e KATWIJK CITY THEAT»" (Badstraat 30. tel. 01718-7<nt Remo (12); do. vr. za. zq h 14.45, 19.00, 21.15. map, 19.00. 21.15. CITY THE° II: De laatate haai (16); tij<* City I CITY THEATER IIIW (al); tijden zie City I. S THEATER IV: Macaroni (1! h den zie City I VOORSCHOTEN ,e' GREENWAY: Best deten«£c za. t/m wo. 19.00. ComrsE' (16); vr. za. ma. t/m wo. Id Toen papa op zakenreis (12); do. zo. 21.15. De tri beertjes (al); za. t/m wo. 1'^ KINDERVOORSTELLING el Donald Duck's verjaarapete (al), za. zo. wo. 14.00. w WASSENAAR ASTRA: Vier vuisten iPs kwadraat (al); do t/m zo ie Een liefde in Duitsland (16e t/m wo. 20.00. u KINDERVOORSTELLING 'a De vrolijke piraten van ScPe land (al); za. zo. wo. 14.00. e ZOETERMEER PROMENA^ 2. 3: Police academy III (al wo. 20.00. vr. t/m di. ,n 21.30. za. 14.00. 24.00. zflO 14.00. Delta Force (16); dc 20.00 vr. t/m di. 19.00. J za. 24.00. Teachers (al); w di. 19 00. 21.30. za. 24 oei zo wo. ook 14.00. do. wo. Prizzi's honor (12); za. f Donald Duck's verjaarapKe (al); za. zo. wo. 14.00. 14.00, 19.00, 21.30 1 13.30. 16.00, 19.00. fd ASTA 2 (Spui 27. tel. 46* The jewel of the Nile (al); 18.45, 21.15. zo. 13.15. f 18.45. 21.15. ASTA 3. hours (al); 19.00, 21.30. d- ook 14.00. BABYLON 1 Centraal Station, tel. 47t— Pretty in pink (al); 14.00, t 21.30. BABYLON 2: Out rica (al); 14.00. 20.15. E LON 3: Romancing the (al); 14.00. 19.00. 21.30 13.30, 15.45. 19.00. 21.30. NEAC 1 (Buitenhof 20, 630637): D.A.R.Y.L. (12); I 18.45. 21.30. ZO. 13.15. 1 18.45. 21.30. CINEAC I close range (16); 14.00, 1 21.30. zo. 13.15, 16.00, 21.30. CINEAC 3: Mur law (16); 18.45. 21.30. di ma. di. ook 14.00. EUROL MA (Leyweg 910, tel. 66« Police academy III (al); I 19.00, 21.30. zo. 14.00. 18.45. 21.30. METROP(l (Carnegielaan. tel. 45fl Highlander (16); 14.00. fl 21.30. zo. 13.15, 16.00. I 21.30. METROPOLE 2: I way train (12); 14 00. 21.30. zo. 13.15, 16.00, V 21.30. METROPOLE 3: O1' A Fred (al); 14.00. 18.45, zo. 13.15. 16.00. 18.45. I METROPOLE 4: Abel 14.00, 18.45, 21.30. zo. 16.00. 18.45, 21.30. «..ME» POLE 5: do. t/m za. er 14.00. 18.45, 21.30. ZO. I 16.00. 18.45. 21.30. m^ 14.00. 20.00. Le dernier ti (16); do Brazil (16); vr ThM ling fields (16); za. Ami graffity (12); zo. A passsp India (al); ma. Kagemushi di. Stop making sens# (164 ODEON 1 (Herengrach tel. 462400): The hitchef 13.45, 18.45, 21.30. zo. 1 16.00, 18.45, 21.30. ODE' De laatste dollarS op valt (al); 13.45, 18.45, 21.30 13.15, 16.00. 18.45. ODEON 3: Hot resort1 13.45, 18.45. 21.30. zo. t 16.00, 18.45. 21.30. ODEl' The Delta force (16); 18.45, 21.30. zo. 13.15, 1; 18.45, 21.30. LE PARIS 11 tingstraat 12b, tel. 656402)6 girls, deel III (18): 12.(fe 22.30. zo. v.a. 13.30. LÜ RIS 2: Firework (18); 12.F 22.45. zo. v.a. 13.45. LP RIS 3: Nigh! prowlers 12.30 tot 23.00. zo. v.a. HAAGS FILMHUIS (Denn, 56. tel. 459900): Zaal 1: VW and passion; 14.00, 21.45. wo. za. zo. 19.30, The incredible shrinking za. 23.30. Zaal 2: Rumble 14.00, 19.30. wo. za. zo. I Police; 16.15, 21.45. za. Films of the fifties II: Theri business like showbun do. 14.00, 19.30, 21.45. Gl men prefer blondee; vr. I 19.30, 21.45. The Glenn C story, za. 14.00. 19.30. 5

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 14