FILM BLIK Deze film heeft me 9 Meesterlijke „Meistersinger in kader Holland Festival 'The glass menagerie met weinig accenten GRIFFIN DUNNE, HOOFDROLSPELER „AFTER HOURS" dagpuzzel bioscopen FILM /KUNST £etcUc(3ou/umt VRIJDAG 6 JUNI 1986 PAGIN* AMSTERDAM „Ik had eigenlijk gehoopt dat „After Hours" de onroe rend goed-markt in SoHo als een kaartenhuis ineen zou laten storten. Wat er nu woont zijn advocaten, beursspeculanten, dat soort lui. Kunstenaars kunnen het zich niet meer veroorloven. Dat geldt voor heel New York: ze trekken weg, naar Boston en Chicago. „After Hours" heeft daar niks aan veranderd: de onroerend goed-markt floreert als nooit tevo- Griffin Dunne zegt het met spijt in zijn stem. De hoofdrol speler van „After Hours", vo rige week in première, woon de vroeger zelf in de New Yorkse wijk SoHo (de naam is afgeleid van de daar gelegen South Houston Street), maar kon het zich na door huisbaas en vriendin Teri Garr (Toot- sie) uit zijn etage te zijn gezet financieel niet veroorloven terug te keren. De wijk vormt nu het decor van de door hem geprodu ceerde film „After Hours", waarmee Martin Scorsese vo rige maand de regieprijs van het filmfestival van Cannes in de wacht sleepte. Dunne, die in Cannes de prijs namens Scorsese in ontvangst nam, speelt de rol van een eenzame computerprogrammeur die op bezoek gaat in de wijk en er door bijna magisch samen spannende krachten niet meer uit kan. Alles zit hem tegen, niet in het minst de to taal verknipte inwoners van de wijk, die hun woede over het groeiend aantal inbraken willen botvieren op deze ver dachte vreemdeling. Moore Griffin Dunne, wiens oogop slag en mimiek een opvallen de gelijkenis vertonen met die van Dudley Moore („Zo gaat het altijd: als je eindelijk een naam hebt opgebouwd blijkt dat je op iemand anders lijkt") is dè afgelopen tweeenhalf jaar vrijwel constant bezig ge weest met „After Hours". Dat begon met het lezen van het Griffin Dunne (rechts) in een scène uit „After Hours" van regisseur Martin Scorsese. script van student Joe Minion en eindigde met het bezoekje aan Amsterdam ter promotie van zijn film. Alleen dat script vormt al een verhaal apart. Dunne: „Joe Minion maakte het script als een soort toelatingsexamen voor de filmafdeling van de Columbia Universiteit. Een van zijn leraren was regisseur Dusan Makavejev, die het liet lezen aan mijn co-producent Amy Robinson. Zij vond het geweldig, liet het aan mij le zen. In eerste instantie wilden we het zelf doen, met een paar vrienden, voor ongeveer een miljoen dollar, maar uit eindelijk besloten we contact te zoeken met Martin Scorse se, met wie Amy al gewerkt had in Mean Streets. Hij zat eigenlijk echt op iets derge lijks te wachten. De film geeft de indruk dat er veel geïm proviseerd is, maar alles stond al vast in het script: het tem po. de keus voor de muziek, hoe het er uit moest zien". In samenwerking met Martin Scorsese, een man met een grote naam in Hollywood, te gen wie Dunne aanvankelijk erg opkeek, werden de rollen verdeeld. Waarbij Dunne, als producer van de film, de hoofdrol van Paul Hackett voor zichzelf opeiste. „Ik wist dat ik goed was voor de rol. Ik zei tegen Scorsese: ik wil Paul spelen. Hij zegt okee, maar ik wil Rosanna Arquet- te. Dat vonden wii weer goed, als Teri Garr ook mee kon doen. Zo ging het over en weer. Tijdens de opnamen heb ik vervolgens alle proble men van de producer over budget en tijdplanning aan mijn co-producers over gela ten en me helemaal geconcen treerd op de rol". Negen weken duurden de op namen voor de film, die ove rigens niet werden gemaakt in SoHo zelf maar in een an dere wijk. „Er was in SoHo teveel veranderd", aldus Dun ne. De opnamen begonnen zo gauw het donker werd en werden afgebroken zodra het daglicht zich aandiende. Tij den waarop het in het als ge vaarlijk bekend staande New York moeilijk filmen moet zijn geweest Dunne: „We hebben nooit problemen ge had. Alleen toen wij iemands nachtrust verstoorden ont stond er iets wat op een con frontatie leek. Er is een scène waarin Paul, achtervolgd door buurtbewoners, door de stra ten rent, op zijn knieën valt en schreeuwt „Mijn god, wat willen jullie van me, ik ben maar een computerprogram meur". Dat werd een vrouw teveel. Die schreeuwde woe dend naar beneden „Hou op, hou op, jullie maken me gek, ik kan er niet meer tegen, ju- lie zijn gek". Het gekke was: ik deed voor die rol wat zij spontaan in werkelijkheid deed. Het was net alsof God antwoord gaf", aldus een la chende Dunne. Beroemd TM kende Dunne in één klap be roemd gemaakt. Het neeft hem echter ook voor een pro bleem gesteld: „Deze film heeft me verpest, in positieve zin: het was het beste script wat ik ooit had, de beste rol, de beste regie... Normaal gaat het zo dat je steeds groeit, steeds een betere rol Krijgt, waarin je jezelf weer kan overtreffen. Dat is nu erg moeilijk. Ik heb het idee dat ik aan het plafond zit. Ik vind wel wat, maar het is een beet je frustrerend. Dergelijke goe de scripts zijn er haast niet". Opvallend aan „After Hours" is, naast de humor, de bedrei gende sfeer die de film ademt. Van begin tot einde wordt de spanning opgevoerd, zonder ook maar één keer in te zak ken. Dunne geeft toe dat dat een van de moeilijkste facet ten was van deze film. „Ik be gin in een mooi wit kostuum en eindig in een grijs pak, vol vuil. Ik had twaalf pakken, en om te weten waar ik was hoefde ik alleen maar naar het vuil te kijken op het pak wat ik aanmoest. Dat was voornamelijk een technische kwestie. Het moeilijkste was echter dat de spanning in de film alleen succesvol kon worden overgebracht naar mate ik meer geagiteerd raak te. Sommige mensen denken dat dat makkelijk is, dat ik al een maar hoefde te reage ren op wat er om me heen ge beurde. Maar zo werkt het niet. Het punt is dat als je het er als acteur makkelijk laat uit zien, mensen ook denken dat het heel makkelijk was. Het is juist andersom". Kafka De „Kafka-achtige sfeer", zo als hij het zelf noemt, blijkt vooral de Europeanen aan te spreken. Hoewel de film ook in Amerika goed liep, werd hij daar beschouwd als een normale actiefilm, terwijl in Europa de zalen juist vol ko men door het absurdisme en het paranoia-thema. Volgens Dunne zelf is het belangrijkse aspect echter eenzaamheid. „Het is een zwarte komedie over eenzaamheid, maar ook over misverstanden, mensen die menselijk contact zoeken, over schuld. Die jongen die ik speel is eenzaam. Hij is niet gewend dat meisjes hem zo maar aanspreken. Hij is onte vreden met zijn baan, heeft zelf wat artistieke pretenties, denkt dat hij de wereld wat meer kan bieden dan als com- puterrprogrammeur. De film is al op een gek pad als hij bij die beeldhouwster thuis kijkt naar een beeld en zegt: „Goh, dat is mooi". Hij vindt het he lemaal niet mooi, vindt het afschuwelijk, het is de beeld houwster die hij mooi vindt. Dat is zijn eenzaamheid". KOOS VAN WEES Holland Festival: „Die Meistersinger von Nürnberg" van Wagner, door de Nederlandse Operastichting onder leiding van Edo de Waart, in Carré in Amsterdam. Donderdagavond, herhaling 8. 11. 14, 17 21 en 24 |unL Zeven maal wordt de opera „Die Meistersinger von Nürn berg" van Wagner in Carré in Amsterdam in een co-produk- tie van de English National Opera in Londen en de Neder landse Operastichting opge voerd. Dat is een bijzondere gebeurtenis na een afwezig heid sinds 1931 toen de Wag ner vereniging hem onder Frits Busch voor het laatst in Amsterdam bracht, als men tenminste een moedige poging van Opera Forum in 1966/67 even niet meerekent. Voor deze productie is Carré ingrijpend aangepast om de realistische enscenering van Elijah Moshjinsky in een to neelbeeld van Timothy O'Brien mogelijk te maken. De drie hoofdrollen worden door Engelsen gezongen, te weten Kathryn Bouleyn als Eva, Norman Bailey als Hans Sachs en Wiliam Johns als Walther von Stolzing. Ook in de andere belangrijke rollen domineren zij, met als grootste uitzondering die van Magdale- na, gezongen door Jard van Nes. Op het tweede plan, met name dat van de Meistersinger, zin gen echter voornamelijk Ne derlanders, zoals Henk Smit, Hein Meens en Lieuwe Visser. Het Nederlandse Operakoor is voor de gelegenheid uitgebreid tot 120 man en wordt verge zeld door kinderen en acroba ten. De muzikale begeleiding ligt ditmaal in handen van het Concertgebouworkest. Met deze topproduktie nemen twee grote mannen afscheid, Edo de Waart die het geheel dirigeert als muzikaal directeur en Hans de Roo als intendant van de Operastichting Dit werk dat veel vrolijker is dan andere Wagner opera's is snel populair geworden door zijn meeslepende melodieën en door zijn grote koren. Het ver haal gaat over de zangwed strijd om Eva's hand tussen ridder Walther von Stolzing en twee burger-meesterzan gers, de stadsschrijver Beck- messer en de schoenmaker- dichter Hans Sachs. Het geheel heeft een diepere betekenis, omdat de componist zichzelf projecteert in de rol van de muziekvernieuwende Hans Sachs tegenover zijn grote vij and, de miserabele aan oude vormregels vasthoudende Beckmesser, die de beruchte criticus Hanslick vertegen woordigt. Deze noemde na de - première in 1868 de muziek een eindeloos voortstromende vormloze massa, iets waar wij tegenwoordig heel anders over denken. Zeker na het geïnspi reerde spel met talloze nuan ces en lichte bewegingen waartoe Edo de Waart gister avond het orkest wist te bren gen. Er wordt op een tapijt van geurige echte graszoden ge speeld, omzoomd door leven- de- prachtig belichte bomen. Een enorm drieluik' met Adam en Eva op de zijpanelen be heerst het decorbeeld. Een re gie vol beweging en originele vondsten houdt de aandacht gaande en geeft muziek en verhaal regelmatig extra di mensies. Vooral de twee komi sche figuren, David door Gra ham Clark, en Beckmesser regisseerd en dito gespeel Daarbij kwam dat beiden goed zongen en daarmee muzikaal gaaf aansloten bij de overige zangers. De ereplaats komt toe aan de nobele bas Norman Bailey als een waardige Hans Sachs. Ook beide vrouwenrol len waren met Katrhyn Bou leyn en Jard van Nes uitste kend bezet, zij het dat het tim bre van de eerste in haar for tissimo ge?ongen noten niet al tijd even fraai was. Alleen William Johns als Walther von Stolzing was noch in pos tuur noch in stem de stralende ionge ridder die met zijn prijs- lied de hand van Eva wint Ook in de derde akte waar al les culmineert, blijft hij zich inhouden bij zijirwedstrijdlied, hoewel zijn stem toch bepaald meer mogelijkheden leek te hebben. Het beroemde solistenkwintet klonk als een klok en het zelf de kan worden gezegd van het massale koor dat vooral in deze derde akte in jubelende klankexplosies uitbarst. Kort om, deze Nederlands-Engelse samenwerking heeft tot een resultaat op hoog artistiek ni veau geleid. BESIER FIGUURPUZZEL (Klein formaat met model) Serie U Model 645 Opgave nr. 645.012 OMSCHRIJVINGEN FIGUURPUZZEL Horizontaal: 1. onophoudelijk prater; 6 invoeging in b.v. een akte; 7 knaag dier met grote wangzakken; 8 Euro- Verticaal: 2 mannelijk beroep; 3 gelei delijke ontwikkeling; 4 praai; 5 druk lettersoort. OPLOSSING 'OJBOfO s tiipejd f :eitn|OAe e :jetueuuee z :|eeonjeA ')|3!->9 8 -u/eg l ?!OOAuaj 9 :iajej 1 :|bbiuozijoh Surinaamse muziek op muziekscholen AMSTERDAM Muziek- scholen in Nederland gaan aandacht schenken aan Suri naamse Muziek. WVC werkt momenteel aan een plan daar voor, dat maandag in het Con certgebouw in Amsterdam door minister Brinkman wordt gepresenteerd. Het conservato rium in Rotterdam start in september al een cursus Suri naamse muziek. Het plan is gericht op oriëntatie en scho ling in de verschillende Suri naamse muzieksoorten en danstradities. Het plan voor ziet in cursussen voor kinde ren vanaf vier jaar, jongeren en volwassenen. Amsterdam geeft 900.000 gulden voor werk Warhol AMSTERDAM De ge- meente Amsterdam zal voor een bedrag van 900.000 gul den het schilderij Large Flowers van de Amerikaan se kunstenaar Andy Warhol aankopen. Het werk is be stemd voor het Stedelijk Museum. De gemeenteraad moet nog ziin goedkeuring geven aan de aankoop. De Vereniging Rembrandt in Amsterdam heeft de ge meente 200.000 gulden als bijdrage in de aankoop ge schonken. Op de foto het schilderij van Warhol. Danssector wil 20 miljoen gulden AMSTERDAM Er is twintig miljoen gulden nodig om de achterstand van de dans ten op zichte van de andere podium kunsten in te halen. Dat geld is ook nodig om de gevolgen van drie nieuwe grote theaters in ons land (Muziektheater Am sterdam, Spuitheater Den Haag en Stadsschouwburg Rotterdam) op te kunnen vangen. Negen dansgezelschappen zeggen dit in een brief aan informateur De Koning. Ze willen dat het inha len van de achterstand wordt zeker gesteld bij de formatie. Het geld is nodig voor experi menten, een verantwoord per soneelsbeleid en het afsluiten van een CAO. Leldse schouwburg: Lolden English Spooking Theatre speelt The glase menagerie' van Tennessee Williams. In 'The glass menagerie' (in het Nederlands wel vertaald als 'Glazen speelgoed') worden de herinneringen van Tom Wingfield gedramatiseerd. Hij heeft het ouderlijk huis verla ten, evenals ziin vader jaren geleden, en kijkt als verteller hij terug op de gebeurtenissen die hij daar voor zijn vertrek beleefde met zijn moeder en zusje. Uiteindelijk kwém dan de mannelijke bezoeker, die moe der Amanda al zo lang pro beerde binnen te halen voor haar verlegen en kreupele dochter Laura. Zij heeft ooit op de middelbare school een stille liefde opgevat voor Jim, en die blijkt nou net de collega van Tom te zijn die op bezoek komt. Laura is eerst misselijk, maar raakt toch in gesprek met Jim, en neemt zelfs het initiatief als ze kan praten over haar exclusieve wereldje van glazen dieren. Zij raakt de zelfverzekerde, snelle jongen- van-de-toekomst met haar breekbare, ouderwetse ingeto genheid en hij kust haar. Dan moet hij bekennen dat hij al verloofd is, en alle hoop van het meisje op een leven los van haar moeder vervliegt. Ook haar broer gaat weg, het avontuur tegemoet. enscenering van het stuk niet te voldoen aan alle realistische normen, omdat het gaat om herinneringen. Zolang de waarheid dichter wordt bena derd, mogen allerlei kunstgre pen worden toegepast. In het decor van o.a. Marianne Vijs- ma is realisme ook niet nage streefd. Het bestaat uit twee vlakken boven elkaar met verrassende lijnen, een schijn baar oneindige trap langs het appartement en een naast het scheve meubilair storend rea listische trap daarbinnen. Sa men met de belichting leverde het decor mooie beelden op. Roberta Enschede speelde moeder Amanda zwaar aange zet als bedillerige, aanstelleri ge vrouw, kirrend na elke zin, die alleen irritatie opwekte. Ze zou hebben voldaan als type, maar deze rol moet veel meer diepgang en nuancering krij gen. Cliff Sutton (Tom) was naar mijn smaak wat zwakker als zijn tekst veronderstelt. Ik had graag meer opbouw gezien naar zijn vertrek. Kathy van Vliet was ontroerend als Lau ra, vooral in de scène met Jim (consistent neergezet door Thomas Swaak), soms bijna té zielig. Het spel na de pauze maakte veel goed, maar in het alge meen kregen de dramatische accenten te weinig nadruk. Met deze produktie maakt LEST het nadrukkelijk pro motende juichen in het pro gramma- en het geschiedenis boekje niet waar. DICK VAN TEYLINGEN Franse prijs voor Nederlandse boekbinder DEN HAAG Aan de Neder- lands boekbandkunstenaar Ja nos A. Szirmai uit Oosterbeek is gisteren in Parijs de „Prix internationale de reliure d'art Germaine de Coster" uitge reikt. De prijs is ingesteld door de Parijse ontwerpster van kunstboekbanden Germaine de Coster en bestaat uit een bedrag van 30.000 Franse francs. Twintig binders uit twintig landen hebben meege- dongen naar de prijs. De band waarmee Szirmai de prijs won Franstalige editie van Guy Lé- vis Mano (1946). De blauwe kleur van beide leren platten refereren aan de inhoud, evenals de reliëfdruk op het leren voorplat in de vorm van een stuk wrakhout. Szirmai (61) legde zich na een medi sche loopbaan, onder meer als hoogleraar in Leiden, in 1971 geheel toe op de boekband - kunst Al eerder won hij prij zen in Zwitserland. Dragi on Een andere interessante film is „The year of the dragon" van Michael Cimi- no, die eerder al met „The Deer Hunter" succes oogst te en nu met deze productie zijn reputatie van uiterst gewelddadige cineast nog eens bevestigt Hard, veel bloed, maar aan de andere kant een uitstekend uitge werkt verhaalthema van een politieman die de strijd aanbindt met de Chinese misdaad in New York. De film betekende de door braak voor twee tot dan toe onbekende acteurs, Mic key Rourke en John Lone. door Koos van Wees Gouden tijden Er breken gouden tijden aan voor de videoliefhebbers. Er staan een groot aantal succes films op het punt op video uitgebracht te worden, en wie nog even geduld heeft kan in de snel reagerende vi deotheek'dan aardig zijn hart ophalen. Zo is John Hous ton's „Prizzi's Honor" vol gens gegevens van het Video Nieuwsblad nu al in de vi deotheken te vinden. De film, een zwarte komedie over een huurmoordenaars- echtpaar dat op een gegeven moment opdracht krijgt el kaar om zeep te brengen, was een van de meest gewaar deerde producties van het af gelopen jaar, ondanks, of dankzij, de bijna abnormaal acterende Jack Nicholson. Nicholson doet zo aan „over acting", dat ie meer het idee hebt naar de acteur Nichol son te kijken dan naar het personage dat hij vertegen- Schaduw Van Nederlandse bodem is „In de schaduw van de over winning", de film van Ate de Jong die door de overvloed PerfCCt aan Nederlandse films van enkele maanden geleden toch een wat tegenvallende ste beeft hier in de biosco pen enige aandacht getrok ken. Hawn speelt hierin opnieuw het domme blond je, die per vergissing het le ger inrolt en voor die stom miteit duur moet betalen. In „Best Friends" heeft ze Burt Reynolds als tegen speler. Ze spelen twee suc cesvolle scenarioschrij vers, die de grote fout ma ken met elkaar te trouwen. „Swing Shift" is bet door Jonathan De mme geregis seerde verhaal van een vrouw die in de Tweede Wereldoorlog bij een vlieg tuigfabriek werkt, terwijl baar man (Ed Harrisin het leger zit Ze wordt ver liefd op een trompetspeler (Kurt Russell). En in „Pro tocol" speelt ze een serveer ster die een moordaanslag weet te voorkomen en ver volgens de heldin wordt van alle (hooggeplaatste) Amerikanen. Leuk. Een film over de schaduw kant van wat goed en fout werd genoemd in de Tweede Wereldoorlog, met in de be langrijkste rollen Edwin de Vries en Jeroen Krabbé. Goed geacteerd, een prima script en mooi verfilmd. „In de schaduw van de overwin ning", waarmee Ate de Jong in Cannes daadwerkelijk liep te leuren, had daarmee toch iets meer verdiend dan het nu in ons land gekregen heeft. Goldie Hawn De liefhebbers van de blon de lolliepop Goldie Hawn kunnen zich naar de video theken reppen voor maar liefst vier films: „Best Friends", „Swing Shift", „Protocol" en „Private Benjamin". Alleen de laat- Andere films die nog niet zo lang geleden in de bioscoop draaiden en binnenkort in de videotheek liggen: „Perfect", over de rage van de fitness clubs, met John Travolta en Jamie Lee Curtis; het door Steven Spielberg geschreven, maar niet geregisseerde „The Goonies", over de ijzingwek kende jacht van vijf kinde ren op een schat; „Porky's revenge", het derde vervolg alweer op „Porky's Pikante Pretpark Brian de Palma's minder bekende horror-film „The Fury", met John Cassa vetes en Kirk Douglas; Fran co Zeffirelli's verfilming van de opera „La Traviata'met onder meer Placido Domingo in een van de hoofdrollen; „St Elmo's Fire", het aardig verfilmde verhaal van zeven jongeren die elkaar door dik en dun steunen en „Cocoon", de grappige film over bejaar den die plotseling de bron van jeugd gevonden hebben. ie' ALPHEN AAN DEN RIJN Elfl CINEMA I (Van Boetzelaerstr* tel. 01720-20800) Out of Afria 20.15. EUROCINEMA II: VA night (12); 18.45, 21.15. za. zo ook 13.45. EUROCINEMA lllrrv achera (al); 18.30, 21.00. za. zoVE" ook 13.45, dl geen voorstelll£ur EUROCINEMA IV: Da Aajiru (al); 20.00. |ws NACHTVOORSTELLINGEN Pj EUROCINEMA I: Meisjes ,val •alra wensen (18); za 24.00. EP CINEMA II: Fright night (1£> n 24.00. a EUROCINEMA III: js chars (16): za. 24.00. EUROL. 1 MA IV: Pussycat Dalora (18f 24.00. "a' P 1 KINDERVOORSTELLINGEN I 1 a EUROCINEMA I: Da wondeaC| wereld van Oz (al); za. zo. 13.45. EUROCINEMA IV: Sjc? Sjimmia en hat zwaard van; (al); za. zo. wo. 14.00. LEIOEN a LUXOR (Stations tel. 071-121239): Las una at la trea (al); 20.00. za. zo. wo 14.00. LIDO en STUDIO (SU straat 39. tel. 124130): AbsA* 19.00. 21.15. do. vr. ma. di. 14.30. Runaway train (12); Th« ta Force (16); Jawel of the nil41 14.30, 19.00, 21.15. Out of (K (al); 20.00. zo ook 14.30. a Bedroom ayaa (16) 14. 21.15. zo. 14.15. 16.30, 1 w 21.15. REX (Haarlemmer!,. 52. tel. 071-125414); Da se»' kiel (16); 14.30. 19.00, 21.11™ 14.15. 16.30, 19.00. 21.30. d< ls i NACHTVOORSTELLINGEN n a REX: Meisjea dia begerem vr. za. 23.30. E NOORDWIJK LIDO THEATEL Bernhardstraat 56, tel. 0^ 12800): Weird Science (al u 19.00. za. 15.00. ma. 19.00. li Z IV (12); za. 19.00. zo. 15.0jai 19.00. wo. 15.00. Fright nighL. vr. 21.15. zo. 20.15. ma. di. 2SJ: KATWIJK a CITY THEATER l|g. straat 30. lel. 01718-74075): mid ot fear (al); do. vr. za. zc 14.45, 19.00, 21.15. ma di. n' 21.15. a CITY THEATER II: Fai (12); tijden zie City I. a CITY Tl TER III: Schimansky (16); tijd. t. City I. a CITY THEATER IV: Pje, function (al); Tijden zie City I. KINDERVOORSTELLINGEN a CITY THEATER IV: Pyran fear (al): za. wo. 14.45. VOORSCHOTEN m a GREENWAY (tel. 01717-/, I Rocky IV (12); do. t/m zo. ie White nights (al); vr. za. 21.15,a di. wo. 20.15. Stevie (16); dt 21.15. Da wonderlijke werel£*c 02 (al); za. zo. wo. 15.45. 3 KINDERVOORSTELLINGEN U1 Dick Trom wa«l raad; za. zéc 14.00. n WASSENAAR a ASTRA (tel. 01751-13269): f •u pare opa (al); do. t/m zo. f Hair (al); ma. t/m wo. 20.00. t KINDERVOORSTELLINGEN m Vol gas mat Harbie; za. zm, 14.00. DEN HAAGa AST A 1 (Spul 2S 463500): The jewel of the Nir 14.00, 18.45, 21.15. zo. 16.00, 21.15. a ASTA 2 (Sp tel. 463500): Enemy mine 14.00. 18.45, 21.15. zo. 15.45, 18.45, 21.15. a ASTA of Africa (al); 14.00, 20.15. LON 1 (naast Centraal Static 471656): Out of Africa (al); 20.15. a BABYLON 2: After (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 15.45, 19.00, 21.30. a BABYl 3 mannen an oen wieg (al); 21.15. do. vr. ma. dl. 14.00. a AC 1 (Buitenhof 20, tel. 6; Murphy's law (16Y. 14 00. 21.30. zo. 13.15, 16.00, 21.30. a CINEAC 2: Attack F (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 16.00, 18.45, 21.30. a CINEM Tha Coca-Cola kid (16); 21.30. do. vr. ma. di. ook P a EUROCINEMA (Leyweg 91. 667066): The jawel of the NFT za. wo. 19.00, 21.30. zo. 1 19.00, 21.30. a METROPQ» "aan, (12): 13.15, 16.00, 18.45, a METROPOLE 2: Police, 14.00, 18.45, 21.30. zo 16.00, 18.45, 21.30. a METRC' 3: Gejaagd door de win<£ 13.30, 19.30. a METROPOj Abel (al); 14.00, 18.45, 21.3' 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. L TROPOLE 5: Fool for lovT 18.45, 21.30. do. vr. ma. d® 14.00. a ODEON 1 (HerengraC tel. 462400): Blastfighter 13.45, 18.45, 21.30. zo. 16.00, 18.45, 21.30. a ODE* The Delta Force (16); 13.45.; 21.30. zo. 13.15, 16.00, 21.30. a ODEON 3: Housf 13.45. 18.45. 21.30. zo 16.00, 18.45, 21.30. a ODE! Absolute beginners (al); 01 Jtn rin ur ma Hl nnk v.a Fannf 13.42 H 21.30. do. vr. ma. di. ook a LE PARIS, 1 (Kettingstraf tel. 656402): Great sexpect (18); 12.00 tot 22.30. zo. v.a." a LE PARIS 2: Dear FanrJ 12.15 tot 22.45. zo. v.a. 13. PARIS 3: Meisjes van (18); 12.30 tot 23.00. zo. a HAAGS FILMHUIS (Dennef tel. 459900): Zaal 1: Rumbk 14.00. 16.15, 19.30, 21.45. 19.30, 21.45. The tame tra') za. 23.30. Zaal 2: Himatsuri;' 19.30. za. zo. wo. 19.30. Wef 16.15. 21.45. za. zo. 21.45. 1 Shakespeare filmfestival: A summer night's dream; do. 19.15, 21.45. vr. 14.00, 19.15,} A midsummer night's sex cc za. 14.00, 19.15, 21.45. Rod Juliet; zo. 14.00. 19.15, 22.(7 taming of the shrew; ma. 19.15, 21.45. Henry V; di.1 19.15. 22.00. Throne of bloc 14.00. 19.15. 21.45. I NACHTVOORSTELLINGEN: a ASTA 1: Pretty in pink H 24.00. a CINEAC 1: Murptu (16); (16); za. 00.15. a CINE Attack force Z (16); za. 00.1 waar je op valt (18); za. 24.G{ za. wo. 14.00. zo. 13.15, I a CINEAC 3: Peter Pan; zi 14.00. zo. 13.15, 16.00. EUI NEMA: Donald Duck in het westen; za. zo. wo. 14.00. i TROPOLE 5: Peter Pan; a 14.00. zo. 13.15, 16.00. a Q 4: Sneeuwwitje en de zevem gen (al); za. wo. 13.45. zo.l 16.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 20