Haitink in Mahler's Tweede werd onvergetelijke belevenis a Residentie-orkest bracht spectaculair programma Beurs van Amsterdam 'Mon Cherie', 'Morsige types en 'O'Romeo' naar de finale bioscopen KUNST OeidMOowumt MAANDAG 21 APRIL 1986PAGIN, NI Plaatje over VS-aanval op Libië LONDEN Een Britse popgroep, genaamd No Corridor, heeft een plaatje gemaakt over het Ameri kaanse bombardement op Libië van vorige week dinsdag met als titel „Zacht doel" (Soft Target). De single wordt de ko mende week op de markt gebracht. Zanger Patric Rowles verklaarde zondag dat de opname uitdruk king geeft aan de gevoe lens van het Britse volk over de aanval. Conflict over bestuur Fonds voor de Letteren bijgelegd AMSTERDAM De Vereniging van Letterkundi gen (VvL) heeft dit weekeinde haar vertrouwen uitgesproken in het bestuur van het Fonds voor de Letteren. De VvL vindt wel dat in het fondsbe stuur zo weinig mogelijk schrijvers en vertalers op- fenomen moeten worden, die financieel van het onds afhankelijk zijn. Een twintigtal schrijvers en vertalers had opënbaar bezwaar gemaakt tegen de „vriendjespolitiek" binnen het Fonds voor de Let teren. Fondsbestuurders zouden bevriende letter kundigen en zichzelf bevoordelen. Binnen de VvL bestaat volgens een dit weekeinde aangenomen motie echter .geen twijfel aan de goede trouw van het fondsbestuur". De drie grote politieke partijen verklaarden afgelopen weekeinde tijdens een fo rumdiscussie de financiële positie van het Fonds voor de Letteren te willen versterken. De overheid stelde in 1985 circa drie miljoen gulden beschik baar. Ongerustheid in Belgic over uitgeverij Manteau BRUSSEL Het recente ontslag van de directeur van uitgeverij Manteau, de 55-jarige auteur Ju- lien Weverbergh, heeft in Vlaan deren tot bevreemding en onge rustheid geleid. De Pen-club Vlaanderen is bang dat het ont slag het begin is van de afbouw van de literaire activiteiten van de uitgeverij en dat moedermaat schappij Elsevier in Amsterdam alleen nog maar financieel aan trekkelijke activiteiten wil ont plooien. Men verwijst daarbij on der meer naar de gebeurtenissen van eind vorig jaar toen het NWT «Nieuw Wereld Tijdschrift) door Manteau werd doorverkocht aan de uitgeverij Nijgh en Van Ditmar. Veelgeld voor liefdeszetel Koning Edward PARIJS Het Parijse veilinghuis Drouot heeft gisteren voor 244.000 Franse frank, ongeveer 120.000 gul den, de „fauteuil d'amour" verkocht die aan de prins van Wales en latere koning Edward de Zevende van Groot-Brittannië - zoon van konin gin Victoria - was voorbehouden, wanneer hij het bordeel „Chabanais" in Parijs bezocht. De liefdeszetel was omstreeks 1890 gemaakt en stond alle denkbare seksuele posities toe. De zetel was in het bezit van een niet nader genoemde Britse edelman en zijn waarde werd geschat op tus sen de honderd- en honderdtwintig duizend frank. MUSIC BOX KAN HET FINANCIËEL NIET BOLWERKEN LONDEN Music Box. het kabel-satelliet tv-station dat vanuit Londen sinds twee jaar 18 uur per dag video-clips over Europa strooit, verdwijnt in haar huidige opzet. Het station, dat inmiddels zo n drie miljoen aan sluitingen had, waarvan de helft in ongeveer 50 Nederlandse steden, heeft het financiëel niet kunnen bolwerken, zo meldde de Britse Finan cial Times zaterdag. Volgens dit dagblad gaat Music Box samen met Su- perChannel, een samenwerkingsverband van de Britse commerciële zenders. Deze week valt de beslissing of ook de BBC definitief gaat deel nemen in dit Europese project van de Britten. Aanvankelijk zou Super- Channel in oktober starten. Later werd november als startdatum ge noemd. Volgens de meest recente plannen zal SuperChannel de satelliet die Music Box momenteel gebruikt tijdens de middag en avonduren be zetten, terwijl Music Box dan beperkt in de nachtelijke en ochtenduren zal uitzenden. Het einde van Music Box als zelfstandig station, dat louter video-clips uitzond, betekent niet definitief het einde van de bestaans mogelijkheid voor een dergelijk station in Europa. Insiders verwachten dat Europa op de langere termijn (drie a vier jaar) interessanter zal wor den voor het Amerikaanse Music Television (MTV), dat altijd het voor beeld was van Music Box. Bernhard Haitink: bevlogen. Concertgebouworkest o.l.v. Ber nard Haitink. Soliatan: Jard van Net. alt, Ashley Putnam, sopraan. Koor van het Concertgebouwor kest. PWA-zaal Ned. Congresge- Door de aan/uit-verhouding tussen Haitink en het Con certgebouworkest in de laat ste maanden moest het pro gramma dat het Amsterdam se orkest zaterdagavond in de volle PWA-zaal van het Con gresgebouw uitvoerde, geheel worden gewijzigd. En dat de verhouding nu helemaal „aan" is, werd ten volle be wezen in de weergave van Mahler's 2de Symfonie. Haitink was in topvorm, werd als het ware boven zich uit getild, meegezogen door de door hem opgeroepen krachten van deze muziek en het orkest reageerde op de kleinste nuanceringen, toon de zo n weergaloze riikdom aan klank, aan speltechniek, dat men zich afvraagt waar Haitink ooit nog eens een or kest vindt dat zo in elk op zicht op hem reageert en op wereldniveau speelt. Hoe het ook zij, de 2e Mah- ler-symfonie heeft in dit sei zoen veel in de belangstelling gestaan: zowel bij het Resi dentie Orkest onder Vonk, het Rotterdams Philharmo- nisch Orkest onder Conlon en nu het Concertgebouwor kest onder Haitink. Wil men een muzikale verge lijking trekken, dan steekt wat het orkestrale aandeel betreft Amsterdam boven al les uit, een klasse apart. De interpretatie draagt uiteraard het stempel van de dirigent: Vonk die het evenwicht vindt tussen structuur en in houd - een duidelijker lezing hoor ie zelden -, Conlon, die van hoogtepunt tot hoogte punt gaat, en Haitink, die de hoogten en diepten van de emotionele gedachtenwereld van Mahler over leven, dood en wederopstanding, als geen ander door zich heen laat gaan en er zich bijna in op brandt. En als Haitink dan werkt met zo'n toporkest, met het voortreffelijk zin gende eigen koor en met su bliem zingende solisten, Jard van Nes en Ashley Putnam, dan komt er een weergave tot stand waarvan je koud wordt. Jard van Nes zong vooraf Vijf Rückertliederen van Mahler en dat deed ze heel mooi, heel expressief, maar Mahlers Tweede veegde alles weg. NOES KOKEE Residentie Orkest met Ravel, Ber lioz en Strawinsky. Gehoord op 19 april in de Stadsgehoorzaal, Leiden. Onder leiding van Alain Lom bard bracht het Residentie-Or kest zaterdagavond in de Stadsgehoorzaal een spectacu lair programma met werken van Berlioz. Ravel en Strawin sky. Voor de pauze klonk de Svmphonie Fantastique van Hector Berlioz (1803-1869). Dit werk heeft als ondertitel "Epi sode de la vie d un artiste"; in derdaad heeft de componist hierin een periode uit zijn ei gen leven willen verbeelden, nl. zijn liefde voor de Engelse toneelspeelster Harriet Smith- son, die later echter omsloeg in haat en verachting. De "Fan tastique" is een typisch roman tisch werk, met hevige con trasten: idyllische liefdesbele ving tegenover uitbarstingen van woede en jaloezie. Het is een prachtig, groots georke streerd werk. grillig in de weergave van steeds wisselen de gemoedstoestanden. Het eindigt demonisch in een hek sensabbat. Onder de inspire rende leiding van Lombard werd de Symphonie Fantasti que meeslepend gespeeld met veel gevoel voor stemmingen en nuances. Na de pauze twee niet minder opzienbarende orkestwerken. Als eerste het pianoconcert voor de Linkerhand van Mau rice Ravel (1875-1937). Ravel schreef dit voor de Oostenrijk se pianist Paul Wittgenstein, die zijn rechterhand moest missen. De Amerikaanse pia nist Garrick Ohlsson, die als solist optrad, speelde het werk met veel bravoure. Tenslotte speelde men Le Sa- cre du Printemps van Igor Strawinsky (1882-1971). Deze nu zeer gewaardeerde muziek riep bij de eerste uitvoeringen (het is gecomponeerd in 1913) veel weerstanden bij het pu bliek op. De muziek verklankt een heidens lenteritueel met een offerdans, en wordt onder meer gekenmerkt door con trasten van geheimzinnige mystiek en uitzinnige vreugde. Ook heeft Strawinsky. zij het gedeeltelijk onderbewust, er elementen uit de Russische traditionele volksmuziek op een zeer originele manier in verweven. Het Residentie Or kest speelde bijzonder geïnspi reerd. De telkens weer veran derende klankkleuren, de plotselinge heftige effecten met veel koper en slagwerk, alles werd perfect en genuan ceerd gerealiseerd. ANNETTE JASPERSE Noteringen van maandag 21 april 1986 (tot 10:45 uur) buhrm (et c butvm c d85 buhrm d86 c lokker hoogovens c kim kon oSe ommeren c pakhoede philips d86 rodamco rolinco unilever c volk siev c dividend over ho dd 64 2.90 125.50 6/1 84 5.—+US$ 0.45 92.502/1 64 6.- 183.70 17/4 - 178.50 17/4 84/26.- 614.006/1 - 571.0011/4 83/84 5% si. 154.00 9/4 64 9.40 94.70 8/1 85 /4.20 119.006/1 64 5.90 145.00 6/1 84 3.80 161.50 12/3 - 157.50 12/3 - 156 50 12/3 65 /11.32 187 10 15/4 64 3- 198.50 2/1 64 2.375 99.00 21/4 81 /3.50 54.2010/1 64 5.- 309.00 6/1 - 297.00 9/4 84 3.50 244 60 8/1 64 /3.50 226.508/1 64 /7.40 163.0012/3 84 1.60 119.20 17/4 84/85 1.60 64 50 4/2 64 /10.60 197.30 14/4 64 92.30 2/1 85 8.50 26750 6/1 84 /14.- 221.50 6/1 85 /10.- 459 0017/1 64 /1.75 38.506/1 84 3.60 93.50 6/1 64 2 - 66.20 17/2 - 64.50 17/2 85 2.92 93.60 15/4 B4/4.40U2»%st.a 142.103/4 84/85 1.64 85.40 18/4 78 4.40+5% sla 51.103/4 84 /14.11 436.50 15/4 84 7.80 337 00 6/1 79 6 415017/1 84 6.80 284.50 18/4 80 /16.- 111.00 13/1 la dd 97.30 25/2 68.50 27/2 146.602/1 151.50 3/3 536.00 25/2 570.00 11/4 143.70 27/1 74.90 27/2 97.003/3 125.00 27/2 134.00 7/1 130.00 23/1 137.00 26/3 156 00 30/1 153.00 26/2 75.50 2/1 36.20 25/2 247 50 27/2 243 50 26/2 21000 25/2 194 00 26/2 137.003/1 77.00 2/1 50.30 21/4 16380 30/1 71 00 25/2 199.0018/4 174.00 27/2 400.50 2/1 30.10 26/3 61.30 8/4 58.80 13/1 57.1014/1 62.80 23/1 132.50 28/1 72.203/3 46.602/1 344.004/3 268.00 26/2 29.00 2/1 238.50 26/2 45.70 18/2 179.30 175.50 580.00 570.00 153.90 272.00 268.00 219.00 204.50 153.50 118.00 179.10 175.00 581.50 103.60 130.50 159.20 155 50 15500 183.30 18900 271.00 266 00 219.70 205 00 199.50 176.50 450.00 179.50 175.50 581.50 104.20- 130 50 159.00 155.30 155 00 163 30 169.50 Horowitz zwaait naar het publiek, dat hem zondag in Moskou een minutenlange ovatie bracht. Minutenlange ovatie voor Horowitz MOSKOU Eenenzestig jaar na zijn vertrek uit de Sovjetu nie en vestiging in de Verenig de Staten, heeft de 82-jarige pianist Vladimir Horowitz gis teren een uniek recital in het conservatorium van Moskou gegeven. Hij kreeg er een staande ovatie van acht minu ten voor, een berg bloemen van de tweeduizend belang stellenden en reacties als „ver bazingwekkend". „een sprook je" en „schitterend". Een drie honderdtal bezoekers had zich oneigenlijk toegang verschaft door middel van valse kaartjes of hulp van vrienden binnen het Conservatorium. Het pu bliek hing over leuningen, zat met twee personen op één stoel en klom zelfs in de nok, waar de politie hen overigens weer uit verwijderde. Horo witz had met Scarlatti geopend en belandde via onder andere Schubert, Scriabin en Rach- maninov - een andere tot Amerikaan genaturaliseerde Rus - bij Chopin. Tussen de concerten door maakte hij grapjes, wees en zwaaide hij naar vrienden, blaasde hij kus sen naar het publiek en stak hij zijn tong uit naar de televi siecamera's. SUSKE EN WISKE DE BONKIGE BAARDEN (c) Standaard Uitgeverij. Antwerpen/Weesp Een beeld van de lange begrafenisstoet die naar het kerkhof van Montparnasse trok. waar Simone de Beauvoir zaterdag werd be graven. Simone de Beauvoir begraven PARIJS Simone de Beau voir, de vorige week op 78-ja- rige leeftijd overleden Franse filosofe, schrijfster en feminis te, is zaterdag op het Montpar- nasse-kerkhof in Parijs bijge zet in dezelfde graftombe als Jean-Paul Sartre, de man met wie zij 50 jaar van haar leven deelde. De begrafenis werd door onge veer 2000 mensen bijgewoond. De stoet van het Cohin-hospi- taal naar het kerkhof werd voorafgegaan door vrouwen, die „debout, femmes escla- ves..." (Sta op, vrouwen-sla ven) zongen. Veel vrouwen in de stoet droegen speldjes en stickers die herinnerden aan demonstraties waaraan de overledene in de loop der ja ren heeft meegedaan, zoals die tegen het seksisme of voor een vrije abortus. Op het kerkhof las de cineast Claude Lanzmann de grafrede, waarvan een deel uit De Beau- voir's boek „La Force des Choses". Lanzmann zei dat Si mone de Beauvoir zal rusten naast Sartre, maar hij herin nerde aan de woorden die zij bij de dood van de existentia listische filosoof zes jaar gele den sprak: „Zijn dood scheidt ons. Mijn dood zal ons niet herenigen". Geslaagd amateurtoneel in Zevenhoven 'De kleintje* leggen het loodje' door de St. Jantclub. 19 april, 't Trefpunt in Zevenhoven. De toneelvereniging St. Jans club heeft afgelopen zaterdag avond de aanwezigen in dorps huis 't Trefpunt een gezellige en geslaagde avond bezorgd met het blijspel „De kleintjes léggen het loodje" van Bert Hagen. Onder regie van Frits Mesman hadden de negen ac teurs en actrices de nodige we ken hard gerepeteerd en het resultaat mocht er dan ook zijn. Het stuk handelde over mole naar Jan Boonstra. als van ouds goed op de planken ge bracht door Gert Domburg, die in financiële moeilijkhe den raakte en een compagnon schap aanging met zijn droog stoppelige boekhouder Gerrit van Tol, al tientallen jaren een bekend gezicht op het toneel, en deze vervulde zijn rol pri ma. Uiteraard kwamen vele intriges en niet te vergeten ro mances aan bod. Dochter Bet ty Boonstra (José Kampman- Lauwers) werd verliefd op vertegenwoordiger Frits Bak ker (Paul van Tol), die uitein delijk de zoon bleek te zijn van Paul de Bruin (Gijs VVieman), de grootste concurrent en „vij and" van Boonstra. Maar aan het eind van het stuk ging Boonstra toch een fusie aan met deze man en kwam alles op zijn pootjes terecht. Boek houder Van der Laar werd bo vendien verliefd op de alles voor zijn raap zeggende werk ster Marie (Tiny Pieterse- Brouwer) en de moeder van Boonstra (Gré van de Meer), bleek goed bevriend te zijn met diens concurrent. Sonja Wijfjes bracht heel goed de egoïstische echtgenote van Jan Boonstra voor het voetlicht, terwijl debutant Ronald Wie man als jongste bediende Giel gecomplimenteerd moet wor den voor zijn spontane spel. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIJLAGE BH UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS,MUZIEK THEATER, RECREATIE. EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Ramses Shaffy maakt het waar Ram*** Shaffy met solo-programma in Diligentla, zaterdagavond Een jaar geleden heeft Ramses Shaffy de uitdaging aangenomen om met een samenraapsel uit zijn repertoire een optreden te verzorgen. Dit heeft gewerkt en het sneeuwbaleffect heeft hem een succesvol theateijaar bezorgd. Afgelopen zaterdag gaf Ramses in Diligentia een van zijn laatste optredens van dit theaterprogramma. Ramses, iets ouder en iets dunner behaard, verstaat de kunst om zijn persoon te laten stra len. zodat hij leeftijdsloos wordt. Als een jonge knul stoeit hij met teksten en muziek. Gezeten aan de zwarte vleugel, met de Baghwan-ketting deinend om zijn hals, lijkt het of zijn hele li chaam de muziek uit de vleugel wil halen. Hij maakt je als toe schouwer deelgenoot van zijn levensvreugde. Dat straalt van hem af. Zijn prachtige pianospel is ongemerkt de inleiding voor weer een lied. Teksten die vooral betrekking hebben op de zonnige kant van het leven. Veelal bezingt hij de liefde Vcfn mens tot mens. Of dit nu de man/man- of man/vrouw-verhouding is, uit zijn mond klinkt het allemaal ongelooflijk mooi. Het is een blij programma met hier en daar absurde vergelijkingen zoals in het liefdeslied waarin hij zingt: „Je bent voor mij een zeemeermin op een motorfiets, een harlekijntje aan een wolk". Ramses straalt als het publiek gewillig meeneuriet op het lied „Wij zul len doorgaan". Een staande ovatie voor een bijzonder artiest is de dank die hij ontvangt. „We zullen doorgaan", Ramses zal het waar moeten maken: dat is hij ons verplicht. ROB VAN DER MIJL Leatate voorrond* Leid* Cabaret festival. Gezien op 19 april in De Waag, Leiden. De laatste voorronde van het achtste Leidse Cabaretfestival was gemiddeld de minst inte ressante. De sfeer in de uitver kochte Waag was er niet min der om: na de laatste van de drie groepen zou immers de eindbeoordeling van de jury volgen. Eric Koenes mocht als eerste genieten van de volle zaal. Zijn hoofdthema, hoe kijkt de man met zijn wortels in de ja ren zestig tegen de jaren nu aan, zouden we nog vaker te genkomen. Zijn generatie lijkt het alleenrecht op slechte rela ties te hebben. Als performer imiteerde hij volgens de jury Freek de Jonge teveel, maar hij bleef overeind doordat hij onmiskenbaar in zichzelf ge loofde. Op dat punt liet hij een flink deel van de concurrentie achter zich. De vondsten in zijn programma waren wat dun gezaaid. O'Romeo had zich in het pro grammaboekje het meest op windend aangekondigd: 'Over al in het land liet O'Romeo reeds hijgende zalen achter.' Dat maakten de twee meiden zaterdagavond inhoudelijk niet helemaal waar. Hun voor stelling kende een aantal uit schieters, bijvoorbeeld de 'les sen voor directiesecretaressen' en de met een stevige piano begeleide blues over Diederik (de tweede van het festival), die niet wilde, maar wel moest. Maar over het alge meen leed ook O'Romeo aan de meest in het oog springende zwakte van het festival (en misschien wel van het hele Nederlandse cabaret): teksten van een constant niveau met een niet al te slappe en voor spelbare pointe zijn zeldzaam. De presentatie van 'Stampei' was in handen van twee aardi ge, houterige pappies die ouder worden. De een ging met ziin tijd mee, en hield zich op ach ter een bord met Madonna posters en I-hart-stickers. de ander keek terug op de idea len en helden van vroeger, waarvoor je nu geen mensen van onder de dertig meer op de banken krijgt. Muzikaal zat het de bijdrage van 'Stampei' prima in elkaar. Dat lijkt een andere trend van dit festival. En toen dus, na drie kwartier, de iury. In alfabetische volgor de besprak Anita Löwenhardt, recensente van Trouw, de ne gen deelnemers aan de voor ronden. Ze maakte daarbij de pijnlijke blunder twee groepen met elkaar te verwarren, en kondigde uiteindelijk als fina listen aan: 'Mon Cherie', 'Mor sige types' en 'O'Romeo'. De grote verliezer was 'Het Cabaret'. In de bespreking van die groep werd sterk de na druk gelegd op de wat slordige kleding (die was mij niet opge vallen), en het feit dat het the ma 'therapie' achterhaald zou zijn. Is het thema 'liefde' ach terhaald, of 'politiek'? Daar wordt tenslotte ook al jaren cabaret over gemaakt. Het gaat toch om de uitwerking van een thema, en niet om de aard van het thema zelf? In originaliteit moest 'O'Romeo' het naar mijn smaak duidelijk afleggen tegen 'Het Cabaret' Uit het iurycommentaar op de andere finalisten kon je opma ken dat 'Morsige types' de hoogste ogen gaat gooien. Over deze Haagse groep waren nau welijks negatieve geluiden te horen, terwijl 'Mon Cherie en de herenflikken' nogal wat kritiek kreeg omdat ze on danks hun grote muzikaliteit nauwelijks originele muziek gebruikten. De jury ging aan de mogelijkheid voorbij dat 'Mon Cherie' door hun behan deling en interpretatie juist commentaar leverde op be staande nummers, zoals in een medley van debiele zomerhits. DICK VAN TEYLÏNGEN Voor een uitgebreid- agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplejjy men „UIT", de gratis wé kelijkse bijlage van def krant. li far LEIDEN LUXOR (Stations 19. tel. 071-121239): Rocky h (12); 19.00. 21.15. wo. 14. LIDO en STUDIO (Steenstr St 39. tel. 124130): Abel (al); 19. ei 21.15. ma. dl 14.30. Iron Es| g, (12); 14.30. 19.00. 21.15 M*il is boo* (al); 14.30. 19 00. 21. Spie* like* u* (al); 14 30. 19. >e 21 15. Out of Africa (al); 14. 20.00. TRIANON (Breestr ["0 31. tel. 123875): Prizzi's honr k( (12); 14.30, 19 00. 21.15. R (Haarlemmerstraat 52, tel. 0 125414); Getting Lucky (1 ri 14.30. 19.00. 21.15. KINDERVOORSTELLINGEN LUXOR: De troetelbeertjf (al); wo. 12.30. LIDO Pe| Pen (al); wo. 14.30. ALPHEN AAN DEN RIJN ROCINEMA I (Van Boetzelal straat 6. tel. 01720-20800): of Africa (al): 20 15. wo 14.30 EUROCINEMA Mama I* boos (al); 18.30. 21.1 wo. ook 13.30 EUROCINEAfl III: Brewster's millions 18.45, 21.15. beh dl. EURÓd NEMA IV: Rocky IV (12); 21.00. wo. ook 13.45. KINDERVOORSTELLINGEN EUROCINEMA III: De troeM beertjes (al); wo. 15.00. NOORDWIJK LIDO THEATq (Pr Bernhardstraat 56. iK 01719-12800): The Breakf^ Club (12); ma di. 21 15. Coë mando (16). ma. di. 19.00. f[ 20.15. U KATWIJK CITY THEATER.ei (Badstraat 30. tel. 01718-74071 Death Wish III (16); 19 00, 21.f wo ook 14 45 CITY THEAT(PN II: Hot Chili (16); tijden zie Cltyfk CITY THEATER III: Silverafoi (al); tijden zie City I. Cl\d THEATER IV Aphrodite (16); den zie I. beh. wo.middag, KINDERVOORSTELLINGEN d/ CITY THEATER IV: Thorny en Senior op het spoor vt, brute Berend (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENWAY (tel. 01717-43S(d Back to the future (al); 15.45. Priziy'e honnor (12); rrL dl. wo 20.15. KINDERVOORSTELLINGEN b' Lucky Luke en de Dalton* (N*'l gesprwo. 14.00. 'h WASSENAAR ASTRA (tj1 01751-13269): Whit* night (if, 20.00. 'H DEN HAAG* ASTA 1 (Spui 3C tel. 463500): M«ma i* boost (a i 14.00, 18 45, 21.15 ASTA f (Spui 27. tel. 463500): Out of A "M, rica (al); 14.00, 20.15. ASTA' Centraal Station, tel. 471651a Out of Africa (al): 14.00. 20. BABYLON 2: 3 Mannen in et wieg (al); 14.00. 19.00, 21.1? BABYLON 3 White nighjg (al): 18.45, 21.30. ma. di. I4.q CINEAC 1 (Buitenhof 20. 1 (al); 18.45. 21.30. ma. di. o« 14 00. EUROCINEMA (Leyw^< 910, tel. 667066): Mam* i* bot, (al); wo 19 00, 21.30. overif dagen 14 00. 1900, 21.3? METROPOLE 1 (Carnegiela# tel. 456756): Iron eagt 14.00, 18.45. 21.30 POLE 2 Abel (al); 18 METROPOLE 3: The affair (16); 14 00, 18.45. 21.3. METROPOLE 4 Back to tt future (al); 14.00. 18.45. 21.3* METROPOLE 5: De aanslfl (al); 14.00. 20.15. ODEON (Herengracht 13. tel. 462406 Remo (12); 13.45, 18.45, 21.31 ODEON 2 Rocky IV (11 13.45, 18.45. 21.30. ODEON Topgeheim (s)pionnen (alk 13.45. 18.45. 21.30. ODEONT The light ship (16); 18.45. 21.31 di. ook 13.45. LE PARISlj METRC 18.45. 21* The Berlr (Kettingstraat 12b, tel. 65640? Trashy lady (18); 12.00 tl 22.30. LE PARIS 2: Jungmëf chentraume (18): 12.15 tl' 22.45. LE PARIS 3: Sex-feeiC je* (18); 12.30 tot 23.0T HAAGS FILMHUIS (Dennewf 56. tel 459900): Zaal 7 Kis* f the spiderwoman 19.30. Zaal t RAN; 14 00. 21.45 Zaal 3: E*, hommage aan film internatit' nal IV: Elisso; ma. 14.00. 19.31 De vijf avonden; ma. 16.1L 21.45. De merkwaardig* avof turen van mr. West in het lan van de Bolsjewieken; di. 14.Oi 19.30. Boom der wensen; 4 16.15. 21.45. Siberiade; wf 14.00. 20.00. RUITENPUZZEL In elk vakje dient een letter te wc* ingevuld, waardoor rond de geit merde vakjes woorden van 4 le' van navolgende betekenis verkrj kunnen worden. De Invulling van elk antwoord diet geschieden volgens de richting! de wijzers van de klok. Het vakje waarin de eerste letter elk antwoord komt, dient door 6 binatle met de letters van de on gende antwoorden te worden va4 steld. 1. duinplant; 2. stadium; 3. wenst verwachting; 4. Europeaan; 5. v uit de orde der steltlopers; 6. ka^ tig roofdier; 7. hengselmand; 8. 1 op een wond; 9. smelting van snt en ijs; 10. Engelse lengtemaat; konijnenjager; 12. deel v.e. vliegt OPLOSSING diuoj Uej» u 'pjb/ tjoop 6 Uooj '9 'L :*u*l 9 S :iood p :doog e :ese» z :wi«

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 6