J)e concurrentie is
wel zwaar dit 99
II
EEN MIST VOOR OOG &00II
Randstedelijk Begeleidings
orkest heeft bestaansrecht
Bachkoor overtuigt
in Mattheuspassion
2>;_.
KUNST
CeidaeSomatil
VRIJDAG 28 MAART 1986 PAG
Wat bezielt iemand om
mee te willen doen aan
het Eurovisie Songfesti
val? „Dat is gewoon ont
zettend leuk, het is span
nend, je staat ook weer
eens in het middelpunt
van de belangstelling en
dat kan nooit kwaad na
tuurlijk". Dat is het
openhartige antwoord
van zangeres Dee Dee op
een vraag die is ingege
ven door enige twijfel
over de diepere zin van
het jaarlijkse liëdjesfeest.
Dee Dee weet overigens wel
precies waaraan ze begint. Ze
heeft al twee keer meege
daan aan de nationale editie
van het songfestival, als lid
van de groep Vulcano. Zowel
in 1983 als in 1984 werd de
groep geklopt door een solo-
zangeres, respectievelijk door
Bernadette en door Maribel-
le.
Na alweer die tweede plaats
riepen de Vulcano-leden om
het hardst dat ze zouden
doorgaan tot ze een keer zou
den winnen. Maar de enige
die dat voornemen waar
maakt is Dee Dee, want in de
loop van 1984 brak de groep
uiteen. Dee Dee nu: „Het
werd steeds moeilijker om
geschikt repertoire voor ons
te vinden, en binnen de
groep liepen de meningen
daarover ook nog wel eens
uiteen. Het is wel jammer dat
het zo gelopen is, want Vul
cano was ontzettend leuk om
aan mee te doen".
Na Vulcano stortte Dee Dee
zich weer op een solo-carriè
re, iets dat ze al eerder had
gedaan. Ze is zonder twijfel
de meest ervaren deelneem
ster aan de Nederlandse ver
sie van het festival dit jaar.
Ze heeft in groepen gezeten
met illustere namen als Ring
Of Fire en Head Over Heels,
ze heeft meegedaan aan een
groot internationaal festival
in Japan (prijs voor het beste
solo-optreden), ze heeft een
jaar deel uitgemaakt van
Wild Romance, de groep van
Herman Brood, en ze heeft in
een aantal Oostbloklanden
heel grote successen geboekt
met Vulcano.
Dee Dee: „Dat was echt iets
geweldigs. In die landen is
een groep uit het Westen net
zoiets als de Beatles, ie speelt
voor zalen met vijfduizend
mensen die wild-enthousiast
zijn".
;e eisen
Hog(
„Het meest heb ik geleerd
van de tijd bij Herman
Brood. Moeilijke baas hoor:
hij wist precies wat hij wilde
en hij stelde hoge eisen. Hij
was toen net terug uit Ame
rika en begon hier met zijn
eerste editie van Wild Ro
mance, en het was meteen
een hitgroep. Repeteren, op
treden, repeteren, optreden,
reizen, optreden, televisie
noem maar op. Je wist niet
eens meer hoe laat het was of
welke dag. Maar fantastisch
om te doen".
„Dat het voor mij ophield lag
aan Herman Brood. Grillig
baasje hoor. Ik had een
weekje vakantie genomen,
naar Israël, ik kwam terug
en Wild Romance was ineens
opgeheven. Ik had echter
wel de smaak te pakken, dus
toen probeerde ik het met
een eigen groep. Maar dat
kwam niet van de grond, dat
is zó moeilijk om te organise
ren, dat lukte me niet. Toen
belde Hans van Hemert mij
of ik wilde meedoen in Vul
cano. Dat kwam me dus pri
ma uit, en ik heb er nooit een
cent spijt van gehad. En nu
maar 's kijken wat er met me
gebeurt op het festival. In elk
geval doen we vreselijk ons
best, en ik heb een paar leu
ke liedjes. Geen smartlappen,
maar meer middle of the
road: een soort popliedjes."
Echt goed
„Ik heb natuurlijk ook het
geluk dat mijn vriend Eddie
Ou wens tegelijk ook mijn
producer is. Je bent constant
met het vak bezig, maar tege
lijk hoef je je ook niet steeds
te bewijzen. Hij weet wat ik
kan. En hij is zelf echt goed;
dat het Noorse duo Bobby-
soeks vorig jaar heeft gewon
nen was uiteindelijk voor een
groot deel Eddie's werk. Hij
heeft ze muzikaal begeleid".
Zingen in het Nederlands is
weer verplicht. Toch heb je
in je loopbaan veel in het En
gels gewerkt. Wat doe je lie
ver? „Durf ik niet te zeggen.
Engels is natuurlijk wel wat
plezieriger voor je kansen op
de internationale markt.
Maar Nederlands vind ik ook
heel leuk om te doen. In de
Vulcano-tijd was het echt
fantastisch om te zien dat ie
niet alleen succes had bij de
jeugd, maar ook bij wat oude
re mensen. We werden echt
overal gevraagd en iedereen
had plezier in ons. Dat is echt
iets dat je alleen hebt met
Nederlandstalig repertoire".
den? „Nou, momenteel doe ik
dat niet, werk ik alleen in de
studio. Aan eigen plaatjes. Ik
heb net een Engelstalige
single uit met de titel 'Laser-
light' ik werk mee aan
koortjes voor andere mensen
en voor commercials. Ik
moet het nog even bekijken;
als het festival voor mij goed
uitpakt wil ik graag weer
gaan optreden. Maar dan
moet er nog wel even fiks
worden aangepakt, want Als
ik het doe moet het wel goed
zijn".
„Het is trouwens nog niet zo-
Dee Dee, die dinsdag meedoet aan het nationaal songfestival.
ver, want de concurrentie is
weer zwaar dit jaar. Ik heb
de liedjes van de anderen
ook al gehoord, en er zitten
echt heel goeie bij. Voorlopig
maar studeren op m'n twee
festivalliedjes, meehelpen
aan de arrangementen en
meedenken over de presenta
tie. Dat hoort er ook bij, weet
je: hoe komt je iurk over te
gen het decor'aldus Dee
Dee, die eigenlijk gewoon
Anna Dekkers heet, maar al
vanaf haar eerste jaar door
de familie Didi wordt ge
noemd. „Toen ik pas begon te
praten wees ik alles aan wat
ik hebben wou en dan riep
ik: die, die. Vandaar.
Universeel VHS-systeem
Interactive Monitor
System
"Higher White Clipper"
voor een nog contrast
rijker beeld
Universele tuner met 14
voorkeuzekanalen
Timer voor 4 pro
gramma's binnen 2
weken
Draadloze afstands
bediening
Leverbaar in zilver of
zwart
Winkelprijs ca. f 1500,-
Bij Akai is men er steeds van uit
gegaan dat het bedienen van een
videorecorder zo eenvoudig mogelijk
moet zijn. Het Interactive Monitor
System van Akai projecteert de
bedieningsinstructies op het TV-
scherm. Alleen bij Akai zie je
goed wat je doet!
Maar eenvoud in de bediening bete
kent niet dat u iets hoeft te missen.
De VS-1 IS beschikt dan ook over
een universele tuner die geschikt is
voor kabeltelevisie en die het moge
lijk maakt om 14 zenders in een
geheugen op te slaan.
De timer geeft u de mogelijkheid om
4 programma's binnen 14 dagen op
te nemen. Verder heeft de VS-115
stilstaand beeld, quick finder om
versneld voorwaarts of achterwaarts
bepaalde passages op te zoeken en
een draadloze afstandsbediening.
Op het technische vlak bundelt de
VS-I IS alles wat Akai gedurende nu
al 20 jaar aan ervaring op video-
gebied heeft opgedaan. Met de
nieuwste snufjes. Zoals de "Higher
White Clipper" die een verbeterd
wit-niveau garandeert en een nog
contrastrijker beeld als gevolg heeft
Wilt u meer informatie? Vraag dan de gratis
Hifi Video Special bij uw Akai Dealer of bel
010-114060, Fodor Radio B.V., afd. Akai,
Coudsewagensvaat 16-18, 3011 RK Rotterdam.
Publiekstheater
en Centrum
mogelijk samen
AMSTERDAM H. Lam-
mers, commissaris van de ko
ningin in Flevoland, wordt
voorzitter van een commissie
die gaat onderzoeken in hoe
verre de toneelgroepen Cen
trum en Publiekstheater sa
men een groot nieuw gezel
schap kunnen vormen. De
commissie werkt in opdracht
van minister Brinkman (cul
tuur) en B en W van de hoofd
stad.
De mogelijke vorming van het
nieuwe gezelschap houdt ver
band met de bespeling van de
Stadsschouwburg na net ver
trek - in september - van de
opera en het ballet naar het
nieuwe muziektheater in Am
sterdam. De kwestie houdt ook
verband met de benoeming
van een nieuwe directeur voor
de Stadsschouwburg. De huidi
ge directeur Berend Boude-
wijn vertrekt over enkele
maanden. Er zijn nog een
handjevol kandidaten voor
diens opvolging over.
GRATIS ELKE WOENSDAG DE
BULAGE BIJ UW KRANT MET
INFORMATIE OVER FILMS.MUZIEK
THEATER. RECREATIE.EXPOS1TIES
EN EEN COMPLETE AGENDA
DEN HAAG/LEIDEN
Het is bijna twee jaar ge
leden dat op het laatste
nippertje door de geza
menlijke inspanning van
de korenorganisaties een
noodplan werd ingediend
bij de Zuidhollandse pro
vinciale staten dat voorzag
in een voorlopige besten
diging van de koorbege
leiding. Het toenmalige
Gewestelijk Orkest was
door de herstructurering
van de podiumkunsten en
de bezuinigingen van de
kaart geveegd. De provin
cie kon en mocht geen or
kest meer onderhouden,
omdat alle orkesten onder
beheer kwamen van
WVC. Het Gewestelijk
Orkest was het eerste
slachtoffer, en daarmee
leek ook het lot bezegeld
van de Zuidhollandse
koorcultuur.
Een hergroepering van een
aantal orkestleden, verenigd
in het Randstedelijk Orkest
onder leiding van concert
meester Plefln van der Linde
voorkwam een ramp. De ko
renorganisaties dienden een
noodplan in bij de provincie,
die een subsidie toezegde voor
de tijd van twee jaar. Die tijd
is nu bijna om, en om te voor
komen dat er nu nog langer
doorgekneudeld wordt, móe
ten er duidelijke afspraken be
sluiten worden genomen.
Uitstekend
Inmiddels is duidelijk gewor
den dat het Randstedelijk Or
kest, onder de vleugels van de
Stichting Randstedelijke koor-
begeleiding, zich een uitste
kende naam heeft verworven.
Helaas is de subsidie tot nu toe
onvoldoende gebleken om aan
alle aanvragen te kunnen vol
doen. Twee prominente koor
dirigenten: Jan Eelkema en
Barend Schuurman waren
eensgezind in hun lovende be
woordingen: „Het is een prima
orkest, alert reagerend, zeer
gemotiveerd. Zij beheersen
alle stijlperioden, tot de heden
daagse koorwerken toe".
Pleun van der Linde, concert
meester en artistiek leider van
het Randstedelijk Begelei
dingsorkest, beziet het gekra
keel over de onzekere toe
komst van het orkest wat filo
sofisch.
Vooral niet teveel heisa ma
ken, „want", zegt hij: „ik vind
dat muziek, en dit geldt voor
elke kunstuiting, geen politie
ke zaak mag zijn. Een orkest
moet niet bestaan bij de gratie
van een sociale dienst. Het is
een culturele aangelegenheid
die als zodanig gerespecteerd
dient te worden. Een gegeven
subsidie is meer dan een on
dersteuning. Het is vóór alles
een investering met een grote
uitstraling naar de toekomst.
Snoei je daarin dan verniel je
een onvervangbaar stuk cul
tuur".
Gelijk
LEIDEN Het Bachkoor
Holland had gisteravond wat
te kampen met startproble
men; een met luid geraas inge
storte zangerstribune was er
de oorzaak van dat ruim drie
kwartier later dan gepland
met de uitvoering van de
Mattheuspassion begonnen
kon worden. Maar voor het
publiek werd de moeite van
het wachten ruimschoots be
loond.
Het Bachkoor had gezorgd
voor een aantal uitstekende
solisten; enerzijds waren er
grootheden als de vermaarde
Bach-interpreet Kurt Equiluz,
Max van Egmond en Hermann
Christian Polster, terwijl er
aan de andere kant ook jonger
talent vertegenwoordigd was
in Hilke Helling en Marianne
Koopman. Samen met het pro
fessionele Bachkoor en uitste
kende instrumentalisten (le
den van het Residentie Or
kest) zorgden zij onder leiding
van Charles de Wolff voor een
Mattheus-uitvoering op zeer
hoog niveau.
Het koor zong bijzonder gedre
ven; ook in de polyfone ge
deelten bleef de struktuur hel
der en duidelijk. De opgewon
denheid van de turbagedeelten
kwam door de dynamische
manier van zingen goed tot
uitdrukking. Alleen de opvat
ting van de dirigent in de ko
ralen kan in twijfel getrokken
worden. Hij wil het bespiege
lende karakter hiervan uit
drukken door ze pianissimo te
laten zingen, vaak in een vrij
laag tempo. Het is kennelijk de
bedoeling dat de koralen hier
door extra indrukwekkend
overkomen, maar het effekt is
eerder, dat het eraan vooraf
gaande hierdoor enigszins ont
kracht wordt.
Wat de solisten betreft, deze
muziek is de tenor Kurt Equi
luz (evangelist) en de bassen
Max van Egmond en Hermann
Christian Polster (Christus) op
het lijf geschreven. Er bestaat
tussen hen onderling een grote
mate van overeenkomst in
muzikale opvatting, wat de
eenheid binnen de uitvieoring
zeer te goede kwam. Alleen de
tenor Peter Bartels viel uit de
toon; ondanks grote kwalitei
ten gaat zijn stijl toch meer de
kant uit van opera en latere
lyriek. De alt Hilke Helling
mag geprolongeerd worden; ze
zong enorm boeiend en zorgde
op een volkomen natuurlijke
manier voor muzikale span
ning en ontspanning. Na de
pauze was ze duidelijk beter
op dreef dan ervoor, wat volu
me én expressie betreft. Sop
raan Marianne Koopman is
een veelbelovend talent uit de
eigen gelederen van het Bach
koor. In het begin was ze wat
hees, maar dat trok gaande
weg bij; ze heeft een mooie
stem, en als ze zich helemaal
geeft bereikt ze een bijzondere
„We zijn, toen het Gewestelijk
Orkest ter ziele ging, voor een
deel bij elkaar gebleven. In de
eerste plaats omdat we mu
ziekmensen zijn en ook omdat
we in ons werk en in onze
taak geloofden. De twee achter
ons liggende jaren hebben ons
gelijk bewezen. Daarom willen
we, hoe dan ook, doorgaan.
Maar dan hoop ik wel dat er
meer financiële ruimte komt,
zodat we meer koren kunnen
helpen, want de toegestane
subsidie was maar toereikend
voor een nogal beperkt aantal
begeleidingen".
Hoe denkt Pleun van der Lin
de over de taak van een bege
leidingsorkest? „Eigenlijk vind
ik het woord „begeleidingsor
kest" niet zo gelukkig. De taak
van een orkest in een koor
werk is minstens zo belangrijk
als die van een koor zelf. Je
moet het zien als een geheel.
Net zo goed als een koor, dient
het orkest zijn aandeel te ken
nen. Daarom besteden we veel
zorg aan onze repetities. En
aan dit niet alleen, ook aan de
samenstelling. Wanneer voor
een bepaald koorwerk ons or
kest moet'worden uitgebreid,
dan zoeken we de aanvullende
orkestleden heel zorgvuldig
uit, omdat de homogeniteit
van het geheel gehandhaafd
moet blijven. Je kunt niet zo
maar een stelletje bij elkaar
vegen en zeggen: „zo loopt het
wel", want dat doet het niet.
Samenwerking in een koor-
tuitvoering vraagt een instel
ling naar de ander. „Ad-hoc-
orkesten" doen dit niet en
daarom gaat het zo vaak ten
koste van de kwaliteit van de
uitvoering. Daaraan moesten
de koren eens denken wan
neer ze zich wenden tot de
„zwartwerkertjes" die geen
enkele motivatie kennen dan
alleen geld verdienen. En daar
ergeren we ons nogal eens
aan".
Taak
„Om over de taak van ons or
kest verder te gaan, die van de
concertmeester is in wezen
geen andere dan die van de
symphonie-orkesten. Kijk, de
keuze van nieuwe leden doet
de orkestcommissie. Maar al
die andere dingen, als erop let
ten dat er goed gestemd wordt,
het contact met de dirigent,
onderlinge verhoudingen, at
tent zijn op de algemene fei
ten, doet de concermeester.
Maar ook de technische din-
§en vormen een belangrijk
erdeel van de taak van een
concertmeester. In de partijen,
vooral in die van de strijkers,
staat nauwkeurig genoteerd
hoe de frasering moet lopen
hoe de articulatie (in het kort
gezegd: het al of niet binden
van noten binnen bepaalde
groepen), de dynamische ef
fecten. Al deze dingen regelt
de concertmeester ook, tenzij
de dirigent het anders wil.
Daarom ben ik zo blij, dat ik
de bibliotheek heb kunnen ko
pen van het Gewestelijk Or
kest. Ik had 'm in al die jaren
al grotendeels betekend, dus
de bovengenoemde technieken
aangegeven. Daar hebben we
nu veel gemak van. En al deze
dingen houden óók ten nauw
ste verband met de homogeni
teit van je orkest".
Voor een uitgebrei^^
agenda, ook voor de k
mende dagen, raadplej i
men „UIT", de gratis w^f J
kelijkse bijlage van de
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN
ROCINEMA I (Van Boetzel*
straal 6. tel. 01720-208C
Mama is boos (al); 18.30. 21.
za. zo. dl. wo. ook 13.30. n
ook 13.30. 16.00. EUROCII*
MA II Mama is boos (al); 18,j
21.15. vr. za. zo. di. wo. o k
13.30. ma. ook 13.30. 16.1
EUROCINEMA III BrewsN
millions (at); 18.45, 21.15 A Aw
16.15. 18.45. 21.15. EURCY
NEMA IV: Rocky IV (12); 18J
21.00. vr. za. zo dl. wo. c
14.30. ma ook 14.30, 16.30.
NACHTVOORSTELLINGEN
EUROCINEMA I Mama AM
boos (16); za. 24.00 EUROCI*
MA II: Junge Madchen Traue tal
(18); za. 24.00. EUROCINEnaza
III: Da hele merries van Gr,
Bruno (18); za. 24.00 EUPelKe
CINEMA IV: Rocky IV (16); nalis
24.00. i„n
KINDERVOORSTELLINGEN *en,
EUROCINEMA I en II: De trgevlc
telbeertjes (al); vr. l/m mnrn
12.30. 14.30 ma. ook 16.!*
EUROCINEMA III: Taran en LOI
toyerkelel (al)^vr.J/mwo 13j beZ<
19, lel. 071-121239): Rocky! IT1C
(12); 14.30. 19.00, 21.30. Ll|ezett
en STUDIO (Sleenstraal 39, i i
124130): Mama is boos (al),Fs 1
Elmo's Fire (al), Spies likesjrols
(al); 14.30, 19.00, 21.15, Oul on
Atrica (al); 14.15, 20.00. De ai
elag (al); 20.00. TRIAN(lSCh<
(Breestraal 31, lel. ^a®ltinjr
Class reunion (al); 14.30. 19|IU7Ï
21.15. zo. ma. 14,15, 16Ê V
19.00. 21.15. REX (Haarlsl
merstraat 52. Iel. 071-1254? 'tt
Talk dirty to me (16); 14J "a
19.00. 21.15. >st ai
KINDERVOORSTELLINGEN
LUXOR: De troetelbeerl
I); vr. t/m wo. 12.30. e LI
Peter Pan (al); vr. l/m wo. 14<m Pi
NACHTVOORSTELLINGEN ,ijVW(
REX: Intieme bijles (16);
za 23 30
KINDERVOORSTELLING OChte
LIDO: Cinderella (al); tntrac
15.00. nessa
KATWIJK CITY THEATEI
(Badstraat 30, lel. 01718-740
Back to the future (al); 14
19.00, 21.15 CITY THEAi—
II: Commando (16) lijden zie
I. CITY THEATER III: Porl
Revenge (16); lijden zie Clt
CITY THEATER IV Een h
vol dollars (12); 19.00 zo
14.45. De Aanslag (al); 21.11
KINDERVOORSTELLINGEN
CITY THEATER IV: De w
derlijke wereld van O*
14.45 beh. zo
VOORSCHOTEN
GREENWAY (tel. 01717-43
Back to the future (al); 19 "J**'
The Goonies (al); 15.45. Marl He9"
ni (al); ma. t/m wo. 21.15.
KINDERVOORSTELLINGEN Chast
Thomas en Senior op het sfterik,
van Brute Berend; do. t/mie m
1400" rmelv
WASSENAAR 4 ASTRA r^1;
01751-13269): Back to the #n ai
re (al); do. t/m wo. 20.00. Ze k<
KINDERVOORSTELLINGEN bouw
Thomas en Senior op hel sp,n
van Brute Berend: za. t/mT
14.00 iaar
DEN HAAG» ASTA 1 (Spul»Ken
tel. 463500): Mama is boosin fill
13.30. 1600. 18.45. 2%rhaa
ASTA 2 (Spui 27, tel 4635a vi,r
Out of Africa (al); 14.00, 2(f J7
ASTA 3: A chorus line
14.00, 18.45, 21.15. zo. n,iet
13.15. 15.45. 18.45. 21„Spif
BABYLON 1 (naast Cent
Station, tel. 471656): Out of I
ca (al); 14.00, 20.15. BA
LON 2: Agnes of god (al); li™*
21.15. BABYLON 3: WnoeS
nights (al); 14.00. 18.45. 2lionnf
zo. ma. 13.15, 16.00. iflancei
21.30. CINEAC 1 (Buitei
20. tel. 630637): Rocky IV t_
do. 14.00, 18.45, 21.30. vr.^^
wo. 13.15, 16.00, 18.45.
CINEAC 2: Peter Pan (al);H
14.00. vr. t/m wo. 12.30, 1^^^
16.00. The protector (12); 1t^^
21 30 e CINEAC 3: Teen] m I
(al); do. 14.00. 18.45. 21.301
t/m wo. 13.15. 16.00. 1(
21.30. EUROCINEMA (Ley
910, tel. 667066): Mama is b
(al); do. vr. 14.00. 19.00, 21
overige dagen 14.00. 1(
19.00. 21.30. e METROPOL 1
(Carnegielaan. tel. 456756):
ramid of fear (12Y, do.
18.45, 21.30. vr. t/n
16.00, 18.45, 21.30.
POLE 2: Abel (al); do.
18.45, 21.30. vr. t/m wo.
13.15, 16.00. 18.45.
METROPOLE 3: Peter
(al); do. 14.00. vr. t/m wc
16.00. De aanslag (al);
METROPOLE 4: Back t.
future (al); do.
21.30. vr. t/m wo. 13.15,
18.45, 21.30. e METROPOL'
Motief voor moord (12);
14.00, 18.45. 21.30. vr
13.15. 16.00, 18.45.
ODEON 1 (Herengracht
tel. 462400): Topgeheim (sL t r
nen (al); do. 13.45, 18.45, 2*11
vr. t/m wo. 13.15. 16.00, 11
21.30. ODEON 2: The jou
of Natty Gann (al); do.
18.45. vr. t/m wo. 13.15,
18.45. Brester's millions
21.30. ODEON 3: Rocke
(12); do. 13.45, 18.45. 21.3C
t/m wo. 13.15, 16.00. 11
21.30. e ODEON 4: Fright r^
(16); do 13.45, 18.45, 21.3(F
t/m wo. 13.15, 16.00, l!
21.30. LE PARIS 1 (Kefi
straat 12b. tel. 656402): Pel
fit (18); 12.00 tot 22.30. zo|
v.a. 13.30. LE PARIS 2: C
vrije meisjes (18); 12.151
22.45. zo. ma. v.a. 13.45. i
PARIS 3: Dames (18); 12.3^
23.00. zo. ma. v.a. 11
HAAGS FILMHUIS (Dennf
56. tel. 459900): Zaal 1: Alrf
ta di desolato; 19.30. Kill
the spiderwoman; 21.45. ZM
Sita in de Noordzee; 1f
RAN; 21.30. Zaal 3:90 Jaar I
geschiedenis Amerika jareT
II. Captain Blood; do. A nigl
the opera; vr. Gullivers trij
za. King Kong; zo. 14.0.
21.45. zo. 14.00, 19.30,
Een hommage aan film int*
tional I: Pull my Daisy; r
New York; ma. 14.00. 1
Joe's bed- Stuy barbery
We cut heads, Room 666;
21.45. My dinner with andrf
14.00, 19.30. Law and disotude
di. 16.15, 21.45. Mat)
Wang's; wo. 14.00, 19.30.
blood; wo. 16.15, 21.45.
NACHTVOORSTELLINGEN. 1S
CINEAC 1: Rocky IV (16*"".
00.15. CINEAC II: Cheats oud
Chong als: The Corsican kan
thers (16); za. 00.15. ClffirGen
III: Feenwolf (16); za.
EUROCINEMA: Orgie in'. on6
York (18); za. 00.02. ^ney
KINDERVOORSTELLINGEN vei
56): 1
met^H
1^^
OL WM
"W
chtHL.
j
ii
jou
PETER Pan; do. 14.00, vr'
wo. 12.30, 14.15, 16.00. e Pe'
CINEMA: Assepoester; zaeaal.
zo. 11.00.» METROPOLE 3t van
ter Pan; do. 14.00. vr. t/rtde l
13.15, 16.00. ODEON 2l, ftm
journey of Natty Gann; m
13.45, 18.45, vr. t/m wo. 1ran e
16.00, 18.45.