Reis naar Italië in 1778 fraai te boek en in beeld Voorspelling Krivine komt uit KIER DE Doorzichtige lyriek Benefietfeest voor Anna Bijns-prijs Subway" meeste kans op „Cesar" KUNST £eidoe (Sou/unit VRIJDAG 7 FEBRUARI 1986 PAGINA a TL] SD r. Bonn legt collectie van Joseph Beuys aan BONN De stad Bonn gaat een collectie aanleggen van de vorige maand overleden moderne kun stenaar Joseph Beuys. De ge meenteraad heeft een bedrag van 450.000 mark beschikbaar gesteld om 400 werken van Beuys aan te kopen. Deze zullen in het stede lijke museum van Bonn worden tentoongesteld. Het is voor het eerst dat een collectie zal worden aangelegd uit het complete werk van Beuys. De verzameling toont alle verschillende materialen die Beuys als beeldhouwer gebruik te en de door hem toegepaste gra fische technieken. Mikis Theodorakis Mikis Theodorakis wil Griekenland verlaten ATHENE De Griekse componist Mikis Theodorakis, die te vens namens de communistische partij in het parlement in Athene zit, wil zijn vaderland verlaten. In een weekblad ver orkesten en zendtijd op de radio nodig, maar die staat onder toe zicht van de regering en ik kom niet aan de bak", aldus Theodo rakis. De 60-jarige componist wil zich in Parijs vestigen, waar hij een huis heeft. Tijdens de militaire dictatuur (1967-74) zat Theo dorakis bijna drie jaar in de gevangenis voordat hij in 1970 naar het buitenland mocht. In die periode mocht zijn muziek in Grie kenland niet worden gespeeld. In 1972 en 1975 verliet Theodora kis de communistische partij, maar tot twee keer toe sloot hij zich er weer bij aan. In juni vorig jaar werd hij in het parlement gekozen. Ballet-gala 's in Congresgebo u w DEN HAAG Onder het kopje „Sterren van het Franse ballet" brengt Holland Ballet Produc tions International dansers van het Ballet de Monte Carlo en van het Ballet de l'Opéra de Paris naar het Congresgebouw. Dat ge beurt op 2 maart, wanneer Ghis- laine Thesmar, ster van het Bal let de Monte Carlo, met een aan tal jonge dansers haar eerste gro te balletgala geeft en op 11 mei; dan treedt in het „Festival des fleurs" onder anderen Michael Denard op van het Ballet de l'O péra de Paris, Congresgebouw. Topprijs voor Goya in Madrid MADRID Een olieverfschilderij van Francisco de Goya getiteld „Vliegende heksen" uit zijn zogenoemde Heksen- reeks, is in Madrid geveild voor onge veer 1.350.000 gulden, wat voor een werk van deze meester in Spanje een record is. Het schilderij van 43,5 bij 30,5 cm is aangekocht door een dealer wiens naam niet is bekendgemaakt en die zou wonen in Zwitserland. De vorige top prijs voor een Goya in Spanje werd door het Prado in Madrid betaald voor een portret van de hertogin van Alva. Het geveilde schilderij staat in een offi ciële catalogus van belangrijke kunst werken die Spanje niet uit mogen. OPMERKELIJKE EXPOSITIE INRIJKSMUSEUM Aangegaapt te worden in Nardo... AMSTERDAM Het Rijksmuseum in Amster dam toont tot 11 mei hoe weinig nieuws er onder de zon is. De behoefte om tij dens een reis indrukken visueel vast te leggen om ze thuis nog eens te bele ven, is niet alleen van onze tijd van de fotogra fie. De Hagenaar Nicolaas ten Hove schafte zich geen camera, maar een te kenaar aan, de Zwitser Louis Ducros, die ruim driehonderd tekeningen en aquarellen maakte, toen Ten Hove met vier reisgenoten in 1778 een toeristische reis door Italië maakten. Meer dan hon derd daarvan zijn syste matisch in het Rijksmu seum ten toongesteld. Overigens was het niet Ten Hove, maar de doodzieke Wil lem Carel Dierkens uit Den bij de Staten Generaal, die het initiatief tot de reis nam. Dier kens hoopte onder de Zuidita- liaanse zon genezing te vinden en hij nam als reisgenoot zijn vriend en leeftijdgenoot Wil lem Hendrik van Nieuwerker- ke mee. De twee Hagenaars reisden per koets naar het zui den en in Marseille ontvingen zij een brief van Ten Hove, neef van Dierkens, die het tweetal uitnodigde naar zijn verblijfplaats Rome te komen. Ten Hope was daar niet alleen; de twee Hagenaars troffen daar ook een oude studiege noot, de Engelsman Nathaniel Thornbury en de jonge Zwit serse tekenaar Ducros, die voor de gezellige herinnerin gen zou zorgen. Het gezelschap - plus zes be dienden - vertrok 10 april 1778 uit Rome en vier maan den later keerden zij terug, be halve Dierkens die het tot Pa dua had gehaald; hii stierf daar op 7 september. Van Du cros was, na gedane zaken, af scheid genomen en de drie Ha genaars kwamen behouden in Nederland terug, mét de teke ningen en aquarellen van Du cros. Ten Hove liet ze monte ren in drie zware leren folian ten die eveneens in het Rijks museum aanwezig zijn en la ten zien welke vracht Ducros met zich had mee te slepen. Dagboek Behalve het werk van Ducros en illustraties van anderen ex poseert het Rijksmuseum ook een reisjournaal dat afwisse lend door Dierkens en Van Nieuwerkerke in het Frans werd bijgehouden: in sobere stijl verwerken de twee hun impressies en geven zij toelich tingen op het werk van Du cros. Dat het gezelschap onder de indruk was van hetgeen zij aantroffen en meemaakten. blijkt uit dat journaal maar ten dele; zij spreken hun ingehou den verbazing uit en beschrij ven in tamelijk zakelijke stijl wat zij zien. Dat de emoties van het reisge zelschap wel degelijk hoog konden oplaaien, moet meer uit de tekeningen spreken en met name uit de keuze van de onderwerpen. Zo wordt de Concordia-tempel drie keer vanuit een ander gezichtspunt vastgelegd en krijgen de ber gachtige landschappen heel nauwkeurig alle aandacht, soms verdeeld over verschei dene tekeningen die, aan el kaar gelegd, een breed panora misch beeld opleveren. Op een manier, die hedendaagse foto grafen op heel wat ingewik keldere manier bereiken en dan vaak nóg niet eens zo goed. De kunstwaarde van tekenin gen en aquarellen is maar be trekkelijk. Ducros was een vaardig tekenaar, niet meer. Maar zijn werk is boeiend en persoonlijk en heel beschrij vend. Dat blijkt uit zijn teke ningen van onder meer vast gelopen koetsen, hoé men zich dicht in de lakens moest wik kelen tegen de vlooien en uit de tekening, gemaakt in het stadje Nardo, waarvan een groep bewoners samendromt om de Hollanders aan te kun nen staren. Route Het reisplan zou het gezel schap van Rcfme naar Napels brengen en dan via Bari en Brindisi naar „de hak en de zool van de laars"; vervolgens naar Messina, Malta, Palermo en tenslotte terug naar Napels, waar vermoedelijk afscheid werd genomen van tekenaar Ducros. Grote afstanden werden met koetsen, te paard of per schip afgelegd; overnacht werd in herbergen met hun talloze vlooien, in tenten en tussen zeelui aan dek. Een pretje was dat niet altijd en ook de ont moetingen met de plaatselijke bevolking hadden zo hun be denkelijke kanten Het gezel schap was vermoedelijk voort durend beducht voor struikro vers met hun overvallen en zij zullen ongetwijfeld te maken hebben gehad met het avon tuur van het onverwachte, dat iedere toerist overvalt in onbe reisde gebieden. Opmerkelijke kanten levert deze expositie ook, wanneer het gaat om ook in deze tijd bekende plaatsen, waarvan de bezienswaardigheden inmid dels zijn verdwenen of nog steeds aanwezig zijn. Tempel zuilen, die in de tijd van het reisgezelschap al op instorten stonden, zijn dan .ook inge stort, maar op de tekeningen van Ducros nog te zien. Het werk van Ducros, dat een boeiende aaneenschakeling van hoogtepunten uit de reis vormt, noodt daardoor deze ge- Duidelijk De expositie is hiervoor duide lijk genoeg; de bezoeker krijgt een indruk van de afkomst van de drie Haagse heren, van het vervoer per zeilboot en de wagens waarmee moest wor den gereisd en wat het gezel schap ervan dacht. De Veneti- aanse gondels worden om schreven als „een soort platte kano's..." Men ziet de weg naar Canossa, hoe beleefdheidsgesprekken werden gevoerd - met onge zouten commentaar van net gezelschap - en de wijde land schappen. Soms in detail, zoals de Vesuvius of de Etna in doorsnede, met lava, rookko lom en de leden van het reis gezelschap huiverend op de rand van de krater. Ook de liefde van Dierkens voor mu ziek komt tot uitdrukking, wanneer muzikanten worden uitgebeeld. De expositie gaat vergezeld van een bijzonder fraai uitge voerde catalogus waarin vijftig aquarellen in kleur zijn opge nomen, met de opmerkingen die de reisgenoten erbij aan brachten. De prijs van dit reis journaal bedraagt J 35,-. FRITS BROMBERG Als met profetische woorden zei de Franse dirigent Emma nuel Krivine onlangs in een interview: „Op een concerta vond wordt de Eroica gespeeld en de dirigent raakt zoek op de valreep. Dan staan er on middellijk vijftig anderen klaar om het over te nemen. Een halve eeuw terug zou zo iets onvoorstelbaar zijn ge weest". Gisteravond zou Krivine zijn Nederlandse debuut maken bij het Rotterdams Philharmo- nisch Orkest maar... hij werd ziek. Op het programma dan wel niet de Eroica maar wel de Klassieke symfonie van Prokofjew en de symfonie van Franck, concertmeester Ge rard Hettema vertolkte Pro- kofjew's 2e vioolconcert. De man die „klaar stond om het over te nemen" was Grze- gorz Nowak die in Amerika studeerde bij o.a. Bernstein en Uzawa. Invallen voor een ziek geworden collega betekent voor menig dirigent de grote doorbraak, bij Nowak was dat gisteravond niet het geval. Zijn prestatie bestond daarin dat hij het programma onge wijzigd overnam, maar daar mee is het wel zo ongeveer ge zegd. In Prokofjew's Klassieke symfonie manifesteerde hij zich als een drukgebarend or kestleider en dat suggereerde voor het oog meer dan het oor waarnam. De symfonie van de jeugdige Rus graaft al niet diep, maar zo nietszeggend als Nowak wilde doen geloven heeft de componist het zeker niet bedoeld. Er was een tijd, z'n 25 jaar ge leden, dat alle orkestleden bij wijze van spreken Frank's symfonische eenling uit het hoofd konden spelen, zo dik wijls stond het werk op de les senaars. De partituur ligt nu wat langer op de planken van de bibliotheek, maar ondanks dat levert de symfonie geen onoverkomelijke moeilijkhe den op. Nowak zocht het in zijn visie voornamelijk in con trasten, zowel in de tempi als in de nuancering. Hij is niet de eerste gastdirigent in De Doe len die zich verkijkt op de a- koestiek, het orkest klonk vrijwel steeds te luid. Gerard Hettema heeft reeds menigmaal bewezen over so listische eigenschappen te be schikken, ook in concerten die meer te bieden hebben dan het 2e concert van Prokofjew. Hij verdedigde het werk met élan en volledige inzet. ADRIAAN HAGER LEIDEN Noteringen groente- en fruitveiling, 7 februari: boerenkool: 98-115; prei: 119-159; rabarber: 95; stoofsla: 61-62; spruiten a: 145-153; b: 176-179; d: 85-150; uien: 16-57; winterpeen: 28; witlof: 105-200; knol selderij: 17-56; sla: 38-70; bleeksel derij: 66-112; paksoi: 170: kom- kommmer 40/: 200. 35/: 173, 30/: 145-148, 25/: 105-124. EIERVEILING EIVEBA BV BARNE- VELD (6-2) - Aanvoer 3.726.000 stemming flauw. Prijzen in gul- i 60/61 gram 10.80-10.88 65/66 gram 11.60-11,81. EIERVEILING BARNEVELD Aanvoer I.209.600 stuks, stemming rustig. Prijzen in gulden per 100 stuks: eie ren van 51/52 gram 9.80-9.80. van 56/57 gram 10.65-10.50. van 61/62 gram 10,90-11,00 en van 66/67 gram II.7-11.60. EIERMARKT BARNEVELD - Aanvoer 1.850.000 stuks, 'stemming redelijk. Prijzen in gulden: eieren van 48/54 7.00-7,90. vaarzen (resp. Ie en 2e kw.) 7.00-8.20 6.00-7.00. koeien (resp. 1e. 2e en 3e kw.) 6.00-6,90 160-275. per kg 5,50-8.00. (rammen) 200-325, per kg 9,75-11,50. lammeren (ooien) 200-245. per kg 8.50-11.50. varkens 3.20-3.30. zeu gen (resp. 1e en 2e kw.) 2.55-2,65. Melk- en kalfkoeien (resp. i 2e soortO 1950-2550 1650-1900. melk en kalfvaarzen (resp. 1e en 2e soort) 1675-2050 1400-1675. guste koeien 1000-1850. enterstieren 1500-2050. pinken 875-1100. graskalveren 575-900. nuka's voor de mest rood bont stieren 460-620. vaarskoeien 310-420. nuka's voor de mest zwart- geslacht gewicht en ontvet), schapen ADVERTENTIE BOEKHANDEL LEIDEN - LEIDERDORP OEGSTGEEST - KATWIJK VOORSCHOTEN Het Nederlands Kamerkoor en het Schönberg Ensemble voeren onder Reinbert de Leeuw vijf naoorlogse composities uit ItaliS uit in de Nieu we Kerk. Donderdagavond. Het Nederlands Kamerkoor bewandelt bij zijn programme ring steeds andere interessante wegen. Dit keer hadden zij een programma opgebouwd met werk van vijf van de bekend ste hedendaagse Italiaanse componisten, drie oudere, Dal- lapiccola, Petrassi en Scelsi en twee jongere, Nono en Mader- na. Alleen Luciano Berio ont brak op dit concert. Het programma was zo opge bouwd dat de overeenkomsten in de naoorlogse composities van de vijf duidelijk op de voorgrond traden. Zij waren met elkaar verbonden door een hang naar esthetiek, klankkleurschakeringen, ly riek en een vaak bijna onaard se lichtheid ondanks de ge compliceerde structuren. De principes van de tweede Weense school waren hoor baar niet aan hen voorbijge gaan, zij het dat zij nooit in hun meest absolute vorm wer den toegepast. De „Tre Lyri- che greche" voor sopraan, klein koor en instrumentaal ensemble, die Maderna in 1948 componeerde troffen in hun ongeevenaarde pastorale te derheid sterker aan de geab straheerde Weberiaanse verfij ning die het instrumentale "Polifonica" van zijn tijdge noot Nono kenmerkte. Met Maderna maakte ook Dallapic- cola diepe indruk en wel in zijn prachtige „Tempus de- struendi, Tempus aedificandi' waarin hij een dichte polyfone structuur combineert met een sterk evocatieve klankwer king. De„Tre canti sacri" van Scelsi waren vooral een bewijs van het hoge vakmanschap van de acht zangers die zich ook in kwarttoonsafstanden meesters van de zuivere toon- ke noot tenslotte vormden zes korte nonsens gedichten waar Petrassi een ironisch en zeer beeldend koorwerk, „Nonsense" getiteld, om heen bouwde. Reinbert de Leeuw weet hoorbaar hoe hij het koor en zijn Schönberg Ensemble op dit gebied tot topprestaties moet leiden. BESIER Ster voor Bette Bette Midler was gisteren ui terst tevreden toen een ster met haar naam erop werd ont huld op de zogenoemde „Hol lywood Walk of Fame". Op deze „sterrenroute" zijn nu 1821 namen van beroemdhe den aangebracht. „The Divine Miss M.", zoals Bette Midler zich met een zeker gevoel voor satire noemt, schittert momen teel in de nog in Nederland uit te brengen film „Down and out in Beverly Hills". AMSTERDAM De Anna Bijns Stichting organiseert op 23 februari in het Amsterdamse Concertgebouw een benefietfeest om fondsen te werven voor de later dit jaar voor de eerste maal uit te reiken Anna Bijns-prijs. Deze literaire prijs moet een tegenwicht vormen tegen de P.C. Hooftprijs. De stichting, die is opgericht door onder meer de dichteres Elly de Waard en de schrijf sters Renate Dorrestein en Anja Meulenbelt, streeft naar een bedrag van 10.000 gulden. De prijs is bedoeld als een onderscheiding voor de „vrouwelijke stem" in de Nederlandstalige letteren. In de visie van de stich ting moet het te bekronen oeuvre in stijl, vorm, aanpak en the matiek uiting geven aan de eigen verbeeldingswereld en/of de realiteit van vrouwen. Die wereld moet zonder laatdunkendheid worden beschreven en de auteur moet „op geloofwaardige wijze aan de traditionele vrouwelijke rol" zijn ontstegen, aldus de stichting in een bekendmaking. Aan het Anna Bijnsfeest hebben onder andere Jenny Arean, Fay Lovsky, Brigitte Kaandorp, Pia Beek, Diana Blok, Andreas Burnier, Mischa de Vreede en Bep Vuyk hun medewerking toe gezegd. Theater Persona speelt met de actrices Femke Boersma, Elise Hoomans en Marie-Louise Stheins scènes uit het leven van Anna Bijns. In het comité van aanbeveling zitten onder meer minister Schoo van ontwikkelingssamenwerking, PvdA-Euro- parlementariër Hedy d'Ancona, de journaliste Alice Oppenheim, de couturière Fong Leng, museumdirecteur Liesbeth Brandt Corstius, oud-minister en lid van de Raad van State Til Garde niers, de uitgeefster Angèle Manteau en de Haarlemse burge meester Schmitz. „i (Van onze correspondent Bob van Huet) PARIJS Met twaalf no minaties lijkt de film „Subway" van de jonge Franse regisseur Luc Bes- son de grootste winaar tw worden in de strijd om de Cesars, de hoogste Franse filmonderscheiding, te genhanger van de Ameri kaanse Oscar. Op een ga la-avond op 22 februari in Parijs zullen de Cesars voor de elfde keer wor den uitgereikt. Behalve „Subway" met Chris- tophe Lambert (bekend uit de Tarzan-film „Greystoke") en Isabelle Adjani ligt de kome die „Trois hommes et un couf- fin" goed in de race. Coline Serreau's film over drie vrijge- kreeg zes nominaties en is bo vendien het grootste commer ciële succes in Frankrijk van 1985. In achttien weken tijd hebben bijna anderhalf mil joen Parijzenaars deze film ge- Favorieten voor de Cesar van de beste acteur zijn Christophe Lambert en Gerard Depardieu voor „Police" van Maurice Pi- alat. Nicole Garcia wordt ge tipt als beste actrice voor haar gewaagde rol in „Perile en la demeure", de erotische thriller van Michel Deville. Grote outsider is „l'Effontee" van Claude Miller. De hoofd rol in dit verhaal over een pu ber op weg naar volwassen heid wordt gespeeld door Charlotte Gainsbourg, het der tienjarige dochtertje van het enfant terrible van de Franse showbizz. Serge Gainsbourg. Tegen Miller zijn overigens beschuldigingen geuit wegens plagiaat. In de categorie beste buiten landse film hebben Michael Cimino's „The year of the dra gon" en „The killing fields" van Roland Joffe de beste kansen. „Ran" van de Japanse cineast Kurusawa is de groot ste outsider. Voor een uitgebreidei agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen straal 6, tel. 01720-21 ook 14.00. EUROCINEMA IV: De schaduw van de overwin ning (12); 18.45. 21.15. do. vr alleen 21.15. Goonies (al); do. vr. 18.45. za. t/m wo. 14.15. NACHTVOORSTELLINGEN e EUROCINEMA I: Weird Scien ce (16); za 24.00. EUROCINE MA II: Commando (16); r (al); z «.15. LEIDEN e LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239) Once upon a time in the west (12); 14.00, 20.00. LIDO en STUDIO (Steenstraat 39. tel. 124130): Back to the luture (al); A chorus line (12); 14.30, 19.00. 21.15. De aanslag (al); 14 15. 20.00; White nights (al); 18.45, 21.15. TRIA NON (Breestraat 31. tel. 123875): In de schaduw van de overwinning (al); 14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. e REX (Haarlemmerstraat 52. tel. 071-125414): Kost schoolmeisjes die nooit nee zeggen (18); 14.30, 19.00, 21.IS. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. tel. 01719-12800): Geen opgave. KINDERVOORSTELLING: Geen. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01718-74075): Miami Super Cops (al); do. vr za. zo. wo. 14 45. 19.00. 21.15. ma. di. 19.00. 21.15 CITY THEATER II: Invasion USA (16), tijden zie City I. e CITY THEA TER III: Fletch (al); tijden zie City AMÏ ooit Sir i maa uit Cha klei Vict •den, tintt neig poir uit lust! grijl uitg de 1 een mili see lijk ken Am Ricl maó ger ban cal- Lin conr woensdagmiddag. cops (al); do. t/m zo. 19.00. t/m wo. 15.45. Desperately eeeking Susan (al); do. 21.15. behalve vrijdag KINDERVOORSTELLINGEN Billy Turf; za. t/m wo. 14.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spui 27. tel. 463500): A chorus line (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00. 21.30. ASTA 2 (Spul 27. tel. 463500): Comman do (16); 14.00. 18.45, 21.15. zo. 13.15. 1545. 1845, 21.15. e ASTA 3: In de schaduw van de overwinning (12); 14.00, 18.45, 21.15. zo. 13.15, 15.45, 18.45. 21.15. BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): White nights (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. BABYLON 2: Macaroni (16); 14.00. 19.00. 21.15. zo. 13.30. 16.00. 19.00, 21.15. BABYLON 3: Plenty (al); 18.45. 21.15. CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): To live and die in L.A. (16); do. t/m za. 14.00. 18.45, 21.30, zo. t/m wo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. CINEAC 2: Death wish 3 (16); 18.45. 21.30. do. vr. ook 14.00. e CINEAC 3: Militaire academie (16); do. t/m za. 14.00. 18.45. 21.30. zo. t/m wo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. EUROCINEMA (Leyweg 910, tel. 667066): A chorus line (al); 13.30, 19.00, 21.30. ma. di. 13.30, 16.00, 19.00. 21.30. METROPOLE 1 (Carnegielaan. tel. 456756): De aanslag (al); 14.00, 20.15. ME TROPOLE 2: Teachers (al); 14.00, 18.45. 21.30.ZO. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30 METRO POLE 3: Back to the future (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METRO POLE 4: West side story (al); 14.00. 20.15. e METROPOLE 5: Dance with a stranger (16); 18.45, 21.30. do. vr. ook 14.00. e ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): The best of Bond: The spy who loved me; do. From russia with love; vr. You only live twice; za. The man with the golden gun; zo. For your eyes only; ma. Goldfinger; di. Live and let die; wo. do. t/m za. 13.45. 18.45, 21.30. zo. t/m wo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. ODEON 2: Brewster's mil lions (al); do. t/m za. 13.45, 18.45, 21.30. zo. t/m wo. 13.5. 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: Back to the future (al); do. t/m za. 13.45, 18.45, 21.30. zo. t/m wo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. ODEON 4: Silverado (al); 18.45. 21.30. do. vr. ook 13.45. e LE PARIS 1 (Kettingstraat 12b. tel. 656402): Stiff competi tion (18); 12.00 tot 22.30. zo. v.a. 13.30. vr. za. 22.30. LE PARIS 2: De alles is sex show (18); 12.15 tot 22.45. zo. v.a. 13.45. vr. za. 22.45. LE PARIS 3: Junge Madschen/heiOe Körper (18); 12.30 tot 23.00. zo. v.a. 14.00. vr. za. 23.00. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1: My beautiful laundrette; 16.15, 19.30, 21.45. Joris Ivens programma 2; zo. 14.00. 16.15. Zaal 2: A zed end two noughts; 14.00, 19.30, 21.45. Zaal 3: Paris vu par Ie ci néma d'avant-garde 2; Le signe du lion; do. 14.00. 19.30. 21.45. Le film est déjè commencé?; Le désordre a 20 ans; vr. 19.30, 21.45. Les intrigues de Silvia Couski; za. 19.30. 22.00. La ma- man et la putain; zo. 14.00, 20.00. Ballet mècanique; Emak Bakia; ma. 14.00, 19.30, 21.45. Celine et Julie Vont en Bateau; di. 14.00. 20.00. L'Ensant se cret; wo. 14.00. 19.30. 21.45.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1986 | | pagina 10