o Tekeningen van Rembrandt werpen een nieuw licht op echt en namaak ox O Operastich ting met matige Tosca in Circustheater Te voorzich tige aanpak Stabat Mater Scarlatti w. Expositie van Constant in Gemeentemusem dagpuzzel pOoOch u o°o 8 O O '°ogo° VERBLUFFENDE EXPOSITIE IN RIJKSMUSEUM Museumbezoek daalt na heffing entree 11 :&r KUNST CcidócSomont DONDERDAG 20 JUNI 1985 PA< DEN HAAG Het Haags Gemeentemuseum toont van 29 juni tot 9 september werken van het proiect New Babylon van Con stant: maquettes, plattegronden, schilderijen, tekeningen en gra fiek die een geheel nieuwe stedelijke omgeving voorstellen. De tentoonstelling wordt gehouden ter gelegenheid van de 65ste verjaardag van Constant Nieuwenhuys, kortweg Constant ge noemd. Hij behoorde in 1948 met Karei Appel en Corneille tot de Nederlandse Experimentele Groep en tot de oprichters van Cobra, de eerste internationale kunstenaarsbeweging in Europa na het intellectuele en artistieke isolement dat de tweede we reldoorlog de landen had opgelegd. Eén van de kenmerken van de Cobra-kunstenaars is de spontane uitdrukkingswijze. Tussen 1956 en 1969 houdt Constant zich voornamelijk bezig met archi tectuur, de stad waarin de mens volstrekt ongedwongen en vrij kan leven, waarin elke niet-creatieve werkzaamheid volledig geautomatiseerd is en waarin de mens zijn bestaan als nuttig- heidsdier kan opgeven om zich te verheffen tot op het niveau van een scheppend wezen. Anne Frankprijs voor Ida Fink DEN HAAG - De Anne Frankprijs is de in Polen ge boren schrijfster Ida Fink toegekend voor „Een klein ogenblik - Verhalen uit de holocaust". Het is de eerste keer dat de prijs is uitgeloofd. Hij is bestemd voor recent werk dat wat strekking en inhoud be treft, het dichtst bij het Dagboek van Anne Frank komt. De Nederlandse uitgave verschijnt over enke le weken bij Uitgeverij BZZTöH in Den Haag. Bur gemeester Van Thijn van Amsterdam reikt de prijs, bestaande uit een geldbedrag van 13.500 gulden, op 5 september uit. Een internationale jury van zestien personen droeg Ida Fink voor. Twee jaar geleden verscheen een Duitse vertaling van de verhalen on der de titel „Eine Spanne Zeit". Gerard Rasch ver taalde ze uit het Pools in het Nederlands. „Een klein ogenblik" is het eerste boek van Ida Fink, die tegen woordig in Israel woont. Het bestaat uit 28 verhalen die verspreid over een groot aantal jaren zijn ge schreven. Enige ervan werden al eerder gepubli ceerd. Ze schilderen het lot van de Poolse joden in de Tweede Wereldoorlog. Kunstsponsoring door bedrijven in stroomversnelling DEN HAAG Het sponsoren van kunstevenementen is als maatschappelijk verschijnsel geaccepteerd door zowel de kunst wereld, het bedrijfsleven als de overheid. Dit zei directeur Jurri- aan Fransman van de Stichting Sponsors voor Kunst vanmiddag bij de presentatie van het jaarverslag 1984 van de stichting. De stichting is bezig een bestand op te bouwen van kunstinstellin gen die graag projecten gesponsord zouden zien. De bij de stich ting aangesloten bedrijven kunnen van dit bestand gebruik ma ken om die projecten te kiezen die aansluiten op het beeld dat zij naar buiten willen verwerven. Fransman was teleurgesteld dat minister Brinkman nog niet gereageerd heeft op een voorstel van de stichting op radio en tv de naam van de sponsor te noe men. Fransman tekent aan dat de stichting het streven van Brinkman om ongeoorloofde sluikreclame tegen te gaan respec teert. Maar het noemen van namen van sponsors tast het om roepbestel niet aan, aldus Fransman. Britse cineast Boulting overleden LONDEN De cineast John Boul ting, die samen met zijn broer Roy enkele van de bekendste Britse films heeft gemaakt, is maandag op 71-jarige leeftijd aan kanker overle den, zo is in het ziekenhuis waar hij werd behandeld bekendgemaakt. Boulting was er samen met zijn broer verantwoordelijk voor dat toekomstige sterren als Peter Sel lers, sir Richard Attenborough en lan Carmichael carrière in de film wereld konden maken. Onder hun successen worden films gerekend als „Brighton Rock", gebaseerd op een roman van Graham Greene, „I'm allright Jack", waarin de Brit se vakbonden worden gehekeld, en de farce over het leger „Private's progress". Jan Brandts Buys: goed componist maar géén miskend genie Tweede Nederlands muziekfeest: portret van Jan Brandts Buys. Viotti Kwartet (Willem Noske, Piet Nijland, Vladimir Mendelssohn, Victor Bou- guenon), Emmy Verhey, viool, Anne van Beek, sopraan, Ruud v.d. Meer, bariton, Frans van Ruth, piano. Dili- gentia in Oen Haag. Willem Noske, de onvermoei de voorvechter van de Neder landse muziek, presenteerde gisteravond in Diligentia werk van Jan Brandts Buys met de wrange woorden: bekend in het buitenland, maar in eigen land weinig of nooit uitge voerd. En na deze avond vraagt men zich de reden af. Is het misschien omdat Jan Brandts Buys, telg van een Overijssels organistengeslacht, weliswaar een vakbekwaam componist is geweest maar be slist géén miskend genie was. Hij schreef in het algemeen gebruikelijke Duits-roman tisch idioom en voor de toen malige concertbezoeker, die immers krachtens zijn opvoe ding muzikaal onderlegd was, was zijn muziek begrijpelijk en dus te waarderen. Nu was deze maatschappelijke situatie in het begin van deze eeuw voor al in Duitsland en Oostenrjk een normale zaak, méér dan in ons land, dat bovendien altijd de buitenlandse kunstenaar bovenmatig pleegt te waarde ren ten nadele van de kunst van eigen bodem. Willem Noske wijst terecht met beschuldigende vinger hierop en toont evenzeer te recht, dat de Nederlandse componisten zeker niet de mindere zijn. Maar zij staan nu eenmaal op gepaste afstand van de waarlijke grootmees ters, die de Duits-romantische taal hebben gevormd. Jan Brandts Buys draagt hiertoe in feite niets bij, maar voorzover wij uit dit concert konden op maken, zou het eigene, wel licht Nederlandse aspect kun nen liggen in zijn typerende compositietechniek, de korte idee, die al voortspinnend wordt uitgewerkt. Markant was in dit opzicht de Sonate voor Viool en Piano (1906), door Emmy Verhey en Frans van Ruth zeer boeiend voorge dragen (een wat te lang, maar goed stuk muziek), en de 3 Klavierstukken (1908). Maar in zijn liederen vonden wij deze werkmethode niet altijd even gelukkig. Jan Brandts Buys stierf in 1933: heeft zich in zijn latere werk, dat hier dus niet aan bod kwam, de grote schokken van de 20ste eeuwse muziek (Strawinski, Bartók, etc.) ge manifesteerd of is hij nazaat van de 19de eeuwse Duitse ro mantiek gebleven? NOES KOKEE Meer dan 12.000 blaasmuzi kanten in Kerkrade KERKRADE Voor de tien de keer beleeft Kerkrade van 5 tot en met 28 juli een invasie van meer dan 12.000 binnen- en buitenlandse blaasmuzikan- ten. Dit in verband met het vierjaarlijkse wereldmuziek concours, waaraan tweehon derd harmonieën, fanfares en brassbands alsmede mandoli ne- en symfonie-orkesten uit 26 landen deelnemen. O 0-°80s8 X) RGUURPUZZEL ZESHOEK 1-4 kopie; 2-5 klem vertrek met stortbad; 3-6 dikhuidig dier; 1-2 roofvogel; 2-3 scherm wapen; 3-4 te gener tijd; ♦-5 bovenvlak v.e. geslepen edei- OPLOSSING -eddeu i-g 9-g :ie|ei g-» :j»oou y-e :ue0ap fZ :puejB Z'i 'ujooqsneu g-C :taoetpnop s-2 :uuumjb *-l AMSTERDAM De waarde van een expositie hangt in veel gevallen niet alleen af van wét wordt tentoongesteld, maar ook hóe. En aan dat laatste voldoet in hoge mate de expositie van te keningen van Rembrandt in het Rijksmuseum in Amsterdam, gisteren geo pend en te bezichtigen tot en met 29 september. Be halve de zestig tekeningen van Rembrandt uit eigen bezit exposeert het Rijks museum tekeningen van onbekende leerlingen en navolgers én tekeningen die tot dusver aan Rem brandt werden toege schreven, maar naar nu pas blijkt, van bekende leerlingen moeten zijn ge weest. De totale collectie daagt uit tot persoonlijk onderzoek, daarbij gehol pen door het museum en Rembrandt zelf. De samenstellers hebben de tekeningen overwegend opge hangen in chronologische volgorde en waar dat goed mo gelijk was, de tekeningen naar onderwerp bijeen gebracht. De stukken die niet als van Rem brandt worden beschouwd, zijn iconografisch geordend, met uitzondering van de teke ningen waarvoor een voorlopi ge toeschrijving wordt voorge steld: aan Carel Fabritius, Aert de Gelder, Johannes Raven en aan een onbekende leerling uit de jaren 1650. Deze tekeningen zijn na het werk van Rem brandt geplaatst. Genoegen Het is een genoegen om zo on geveer op de helft van de ex positie, nadat de zestig echte Rembrandts zijn bekeken, te recht te komen bij de epigo nen, leerlingen en slaafse na volgers en die te betrappen op hun soms goedgelukte pogin gen tot navolging. Vergeten wordt dan even, dat de samen stellers van de expositie door hun voorselectie daarbij al sterk behulpzaam zijn geweest en Rembrandt zelf de nodige aanwijzingen heeft gegeven. De tekenstijl van Rembrandt wordt snel duidelijk. In tegen stelling tot bijvoorbeeld zijn Nachtwacht, dat een heel ge doe moet hebben opgeleverd, of Rembrandt nu hulp heeft gehad of niet, worden de meeste tekeningen van de grootmeester gekenmerkt door Jael doodt Sisera (ca. 1650). een maximum aan spanning, opgewekt door een minimum aan tekenwerk. Wanneer van hetzelfde model door een leer ling en door Rembrandt zelf, een portret is gemaakt - en een dergelijk geval doet zich voor - dan ligt de conclusie heel snel voor de hand: de meest sprekende uitwerking, de tekening die schijnbaar moeiteloos en als nonchalant is neergezet, is van Rembrandt. Het kan niet missen. Het aantal voorbeelden hier van is overweldigend groot. Studies van de treurende Ma ria's, Saskia zittend bij een raam en, heel sterk, Daniël in de leeuwenkuil, zijn er toon beelden van. En hoe dat nu komt. Vergelijkingen met navolgers maken het de toeschouwer ge makkelijk. Het is niet alleen de manier waarop Rembrandt ogen plaatst, met een enkel lijntje de mond weergeeft. Het talent van de grootmeester komt in de eerste plaats tot ui ting in houdingen die dermate natuurlijk zijn, dat het niet eens meer opvalt En dat is het razend knappe. Verhaal Zowat alle tekeningen van Rembrandt hebben een heel verhaal te vertellen en zijn vaak samenvattingen van bij belse vertellingen. Wanneer een ander een momentopname aflevert, doet Rembrandt meer. Daniël in de leeuwen kuil begint daar mee en let maar eens op de als vanzelf sprekende eenheid tussen de jongeman en de leeuw. Zo menselijk echt, zo vloeiend in uitvoering, dat het genie-Rem- brandt pas opvalt bij het zien van andere en mindere teke ningen. Nog sterker is dit bij De voet wassing, waarbij Rembrandt ook een heleboel achtergrond informatie verschaft. Deze te kening maakt in één keer dui delijk, waarom het goed is iets van kunsthistorie te weten. Natuurlijk, kunst moet in de eerste plaats voor zichzelf spreken en dat doet deze voet wassing dan ook. Het valt met een op, er is iets mee en de spanning van de tekening is voor ieder onmiddellijk duide lijk. Maar wélke spanning en waarom? Dan blijkt hoe Rembrandt eerst zijn huiswerk heel terde ge maakte en daarna kans zag een en ander naar behoren op papier vast te leggen. Het is. Wintergezicht. bij nadere beschouwing, het totaal van de tekening waarin werking en tegenwerking die spanning blijken op te bou wen: de protesterende Petrus die op het punt staat op te vliegen bij de minste verkeer de beweging, Christus die in volle aandacht zit te wassen, niet devoot geknield, maar volkomen menselijk-natuur- lijk gehurkt en de overigen, die als wat terzijde de gebeur tenissen gelaten ondergaan. Suzanna Een dergelijk verhaal vertelt Rembrandt ook in „Suzanna en de twee ouderlingen"; de verraderlijke begeerte van de twee oude mannen, de versla gen vrouw die zich met moeite aan de greep van een van de twee weet te onttrekken. Zo ver is het op de tekening nog niet, maar het is duidelijk dat dit gaat gebeuren: zó legt Rembrandt ook het element tijd in zijn werk. Als boeiende bijkomstigheid is het bovendien aardig om na te gaan, waar Rembrandt als landschapschilder moet heb ben gestaan. Soms is dat niet meer na te gaan, soms is het duidelijk, zoals bij „De Amstel van de Blauwbrug af gezien". En in enkele gevallen worden de deskundigen om de tuin ge leid, wanneer Amsterdam der mate is omgewoeld dat her kenning door een teveel aan (grachten)water ernstig wordt belemmerd. Het zal de belangstellende toe schouwer, evenals de deskun dige, niet altijd duidelijk zijn, wanneer Rembrandt een voor studie voor een schilderij maakte of aan een zelfstandige tekening werkte. Te meer, omdat sommig werk werd ge maakt op kasboekpapier, op perkament en ander materiaal. Maar er is zo veel nog niet duidelijk. Onderzoek Dankzij röntgenfotografie is het thans mogelijk, om dóór het tekenwerk aan de opper vlakte heen te kijken, om te zien wat Rembrandt over maakte, waardoor heel gedeel telijk kan worden nagegaan, wat de man onder het werk moet hebben gedacht. En even belangrijk is het om er achter te komen, wat wel. en wat niet van Rembrandt af komstig is. Uit recente onder zoeken blijkt, dat er veel meer Rembrandts in omloop zijn, dan de schilder ooit kan heb ben gemaakt. En net als al die Stradivarius-violen worden het er steeds minder en min der. Zelfs nu nog hangt in het Rijksmuseum - dat deze expo sitie heeft ingericht ter gele genheid van het eeuwfeest - werk van Rembrandt dat mis schien toch niet door de mees ter zelf is gemaakt, maar door een zeer getalenteerde leer ling. En omdat Rembrandt werk van leerlingen eigenhan dig verbeterde, soms ook zelf copieerde, zijn verrassingen niet uitgesloten. Dat maakt deze expositie nóg gezelliger. FRITS BROMBERG De Nederlandse Opera Stichting speelt Tosca van Puccini mat Marti na Arroyo an Hank Smit in da hoofdroilan an mat madawarking van hat Amstardama Philharmo- nisch Orkaat, hat gahaal onder lei- ding van Bohumil Grog or. De Operastichting speelde gis teravond in het Haagse Circus theater voor een uitverkochte zaal nog eens zijn geliefde Tos- ca-produktie in de regie van Lofti Mansouri. Het is de vijf de en nu toch waarschijnlijk wel laatste keer dat deze pro- duktie sinds 1969 wordt her haald. Velen in de zaal zullen zich eerdere uitvoeringen heb ben kunnen herinneren en wellicht vergelijkingen trek ken. Echt overtuigen kon deze uitvoering niet, behalve in de tweede actie, die bijna geheel voor rekening komt van de Vileine politiechef Scarpia en Tosca. Henk Smit als Scarpia stak met kop en schouders bo ven de anderen uit, zowel als zanger als acteur. De Ameri kaanse Martina Arroyo kan op het toneel heel imponerend overkomen, maar bleef in de meer emotionele scènes in stem en gebaar te zakelijk en nuchter. Dat zij niet meer tot de jongsten behoort, behoeft geen bezwaar te zijn, maar was toch wel hoorbaar en wreekte zich ook in haar verhouding met de jonger ogende Cavara- dossi. Deze derde hoofdrolspe ler, Vladimir Popov maakte van de edele Cavaradossi, die bereid is zich voor zijn idealen door de wrede politiechef te laten martelen - in dat opzicht blijkt Tosca een heel actuele opera, die het rustig tegen Nai- ma van Louvendi kan opne men - een luidruchtige karika tuur. Het goede stemmateriaal, waar hij over lijkt te beschik ken, wordt door hem zonder veel nuances en vooral met het oog op een maximaal ef fect gebruikt. Daar komt nog bij, dat hij weinig acteertalent vertoonde en zeker nooit er- Scène uit „Tosca", door de Nederlandse Operastichting. gens erg verliefd op Tosca leek. De andere kleinere rollen blonken bepaald niet uit door fraai stemgebruik, zij het dat het Italiaans van de vermake lijke koster, goed gezongen door.Ton Haenen, de anderen wel ten voorbeeld kon worden gesteld. Zoals gezegd, de tweede acte, waarin Scarpia Tosca tot een bekentenis dwingt, waarna zij hem uiteindelijk vermoordt gaf Henk Smid de kans om al zijn speel- en zangtalenten rij: kelijk te ontplooien en daar mee de show volstrekt te ste len. Het Amsterdams Philhar- monisch Orkest zorgde voor een niet onverdienstelijke be geleiding en nam daarmee van Den Haag als zelfstandig or kest - voor zijn fusie met twee andere orkesten - op goede wijze afscheid. BESTER DEN HAAG Heffing van toegangsprijzen voor museumbe zoek heeft een drastische daling tot gevolg in het aantal bezoe kers. De samensteling van het publiek blijft echter vrijwel onge wijzigd. Het is niet zo dat mensen met lagere inkomens door in voering van een toegangsprijs wegblijven. Dit blijkt uit een on derzoek van het sociaal-cultureel planureau onder vier Rotter damse musea, voor en na heffing van een entreeprijs. Het be zoek aan Museum Boymans van Beuningen, scheepvaartmu seum „De Buffel", historisch museum „De Dubbelde Palmboom" en het Museum voor Land- en Volkenkunde bleek na invoering van 2,50 entree gedaald met 29 procent, van 470.000 naar 334.000. De daling was onder de laagste inkomensgroepen het minst. De opbrengsten uit entreeprijzen bij de vier Rotterdamse musea bedraagt nog geen procent van de totale kosten. Lande lijk ligt dat op nog geen 10 procent. Het Wijkt Vocaal Ensemble, het Haagt Kamerkoor en Haga Vocalis in het Stabat Mater van Scarlatti, onder leiding van Rocua van Yperen, m.m.v. or- ganiat Ton van Eek en celliat Jaap Blok. St. Jacobuakerk, Den Haag. Groot was gisteravond in de St. Jacobuskerk de belangstelling voor het concert waarbij de drie in 1685 geboren componisten Bach, Handel en Scarlatti centraal stonden. Gelukkig ook aan dacht voor Domenico Scarlatti, immers, nu het Europees Jaar van de Muziek ongeveer op de helft is moet worden geconsta teerd, dat in tegenstelling tot Bach en Handel juist Scarlatti het ondergeschoven kind lijkt te worden. Het was dirigent Rocus yan Yperen die zijn drie koren: het Wijks Vocaal Ensemble, het Haags Kamerkoor en Haga Vocalis om zich heen verzamelde voor de uitvoering van Scarlatti's Stabat Mater, een werk uit zijn Italiaanse periode. Gekozen werd voor een weergave zonder solisten en met een basso-continuo begeleiding. Dat instrumentale aandeel van een kabinet-orgel en een cello bleek onvoldoende om het koor de nodige ondersteuning te verlenen. Rocus van Yperen onder schatte de omvang van de kerk aan de Parkstraat en door de voorzichtige, tedere aanpak speelde de akoestiek hem parten. Eigenlijk kreeg slechts het Amen-koor het nodige reliëf, het ge hele voorafgaande werk bleef als het ware verpakt in dekens. De vocalisten zochten ook naar de nodige zekerheid bij de inzet ten en zo werd dit eerbetoon aan Scarlatti ontsierd door onzui verheden, een te geringe nuancering en een tekort aan expressi viteit. Van Yperen en de koren zijn in het algemeen van een voortreffelijk niveau en het staat dan ook vast dat de uitvoering in een andere ruimte succesvoller geweest zou zijn. Organist Ton van Eek had een belangrijk aandeel aan dit concert, hij was 't die ook Bach en Handel aandacht schonk. Hij toonde in die ver tolkingen zijn eigen veelzijdigheid en die van het Adema-orgel. ADR. HAGER Voor een uitgjtFfl agenda, ook voor mende dagen, radVal men „UIT", de gra kelijkse bijlage vaGEE krant. Ivan leuw l> G IjVolf stelle ojdaaj ALPHEN AAN DEN RIJ ROCINEMA I (Van straat 6. tel. 01720-208< eage to India (al); 20.0Q! 13.30. EUROCINEM^ verly Hills cop (al); daf 21.00. za. zo. wo. EUROCINEMA III: R#traa (16); 18.45, 21.00. za.port\ ook 13.45. EUROCINjan Flashpoint (16); 18.45, ?r 21.15. n NACHTVOORSTELLINO EUROCINEMA I: Gehfling desspel (18); za. 24.0( ROCINEMA II: Beverly (16); za. 24.00. e EURO III: Repo man (16); zP T EUROCINEMA IV: T» J, nachten (18); za. 24.00. KINDERVOORSTELLINC EUROCINEMA IV: Tor rylestival; za. zo. wo. Ia LEIDEN LUXOR (Sta) 19, tel. 071-121239): I (12); 14.30, 19.00, 2i 14.15. 16.30, 19.00.' LIDO en STUDIO (Ste 39. tel.124130): Passags (al); 20.00. Witness (l vuisten in het kwadraat verly Hills Cop (al); (12); 14.30. 19.00, 21.1! ANON (Breestraat 123875): Hot bubblegui leger (16); 14.30, 19.0I1 zo. 14.15. 16.30, 19.0C REX (Haarlemmerstr tel. 071-125414): en avontuur (16); 14.30 21.15. KINDERVOORSTELLINGrtt LIDO Assepoester (a?DU wo. 14.30. NACHTVOORSTELLINCftrp] REX: Ondeugende meisjes (16); vr. za. 23.pt V; NOORDWIJK LIDO (Pr. Bernhardstraat flint 01719-12800): Het beffodl liefde (12); za. ma. di Class (12); za. 19.00. zf 1 u 20.15. ma. di. 19.00. fl KINDERVOORSTELLING];^ UDOTHEATER: Pope{"J te lachparade (al); za. flen€ 16.00. wo 15.00. |e v KATWIJK CITY TH#1 (Badstraat 30, tel. 0171frga( The killing fields (12); (LI- zo. wo. 14.45. 19.00. 21 di. 19.00, 21.15. ciT?an TER II: The company o,pn (12); tilden zie City Luc THEATER III: Het bittsiWaï (12); tijden zie City I. |de l THEATER IV: Pikant ge\~ alpenwei (16) tijden zil" i behalve za. wo. 14.45. he KINDERVOORSTELLINC CITY THEATER: De ri ten de lucht in (al); 14.45. VOORSCHOTEN GREj Het bittere kruid (16) 21.15. di. wo. 20.15. Af and a gentleman (al); <f vr. za. zo. 19.00. La vi e man (al); zo. 21.15. maf KINDERVOORSTELLING Never ending story; za 15.45. Circus op stelt gespr.). za. zo. wo. 14.®T WASSENAAR AST» mando (12); do. t/m Blame it on Rio (al); rr' 20.00. KINDERVOORSTELLING De gouden zeehond; 14.00. DEN HAAG* ASTA 1 tel. 463500): Vier vuisti kwadraat (al); 14.0r 21.30. zo. 13.30, 16.( 21.30. ASTA 2 (Spi 463500): Witness (12| 19.00, 21.30. zo. 13.3 19.00. 21.30. ASTA (16); 14.00, 20.00. e BA (naast Centraal Stat 471656): Amadeus (al 20.00. BABYLON 2: ton club (12); 14.0 21.30. zo. 13.45, 16.1! 21.30. BABYLON 3: night (12); 14.00, 19. zo. 13.30. 16.00, 19. CINEAC 1 (Bultenhr 630637): Runaway (1 18.45, 21.30. ZO. 13.1! 18.45. 21.30. CINEAI verly Hills cop (al); 14 21.30. zo. 13.15. 16. 21.30. CINEAC 3: (16); 18.45. 21.30. do. 14.00. EUROCINEMAI 910. tel. 667066): Duin zo. wo. 20.00. overig^ 14.00, 20.00. METRO (Carnegielaan, tel. 4567QT defense (al); 14.00, 18.4*-* 13.15, 16.00, 18.4! METROPOLE 2: A India (al); 14.00, 20. TROPOLE 3: Ordeal cence (al); 14.00, 18. zo. 13.15. 16.00, 18.4! METROPOLE 4: Thi« arts (16); 14.00. 18.45. 3 13.15, 16.00. 18.45, METROPOLE 5: F '85: Clair de femme Silkwood (al); za. Lolita Elsur (16); wo. Diva chosen (al); zo. Chère (al); dag. 14.00, J8.45, line 13.15, 16.00, 18.4*5. 21fdai 14.00, 20.00. ODEOlltreC rengracht 13. tel. 4624$|, toire d'o (18); 13-45-i 21.30. zo. 13.15, 16.0<ru* 21.30. ODEON 2: Dfr v slaan terug (12); 13,4$laa 21.30. zo. 13.15. 16.0Qle t 21.30. ODEON 3: Bevfeze cop (al); 13.45, 18.45. 2^ 13.15, 16.00. 18.45,fDO ODEON 4: The GlenKQe atory (al); 13.45, 18.45 Me zo. 13.15, 16.00. 18.45beri LE PARIS 1 (Kettllmp, 12b, tel. 656402): Goodl girl (18); 12.00 tot 22.30 13.30. LE PARIS 2: k""' (18); 12.15 tot 22.45. Ivan 13.45. LE PARIS 3: Pri0Si acher (18); 12.30 tot 2;hot v.a. 14.00. vr. za. 23.00.rsV SAGE (Passage 63, tel. P De laatste haai (12)lge 18.45. 21.30. zo. 13.13 18.45, 21.30. HAAGS HUIS (Denneweg 5f~~" 459900): Zaal 1: Un dii la campagne (16); 19.< (beh. za Les enfants dis (16); za. 20.30. Chambre an ville; do. 19.30. 21.30. Un chien en l'Age d'or; ma. 19.3f vidados; ma. 21.30. di. 19.30. El angel ei dor; di. 21.30. L'Age d' meone del deserto; Cet obscur objet du 21.30. NACHTVOORSTELLING CINEAC 1: Battlerage 00.15. CiNEAC 2: CH Chong's nice dreams Dl 00.15. CINEAC 3: 4tA za. 00.15. EUROfli Pussy pussy bsbsy (18 00.02. LE PARIS 3: PP acher (18); vr. za. 23.00^ L

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1985 | | pagina 18