lussen de regels staan" Jk teken de dingen die li 1 „Verscheurde liefde" krachtige debuutregie bij Haagse Comedie Literaire prijzen voor Peeters en Barnard fié Tjong Khing Gouden Penseel): Rotterdams orkest in ipvorm met Beethoven dagpuzzel Bonte samenstelling van Amerikaanse muziek Kamermuziek Graaf op Nederlands Muziekfeest iGI(JNST CcidaeSotMWtt DONDERDAG 6IUNI198S PAGINA 19 iff Richard jit smaadproces )JDEN De zanger Cliff Ri- rd heeft gisteren een smaad- ;es gewonnen over een recen- n het muziekblad New Musical jress, waarin zijn geloofsover- jjng was afgedaan als „schijn- Nalg" en ..absurd". De advocaat odelli Richard, Desmond Browne, PH |e niet zeggen hoeveel de uit- iebb#r'J die het weekblad op de ïn zp brengt, de popster moet be- jg vji. maar het gaat volgens hem rmaj een gepaste som. Richard wiel#h regelmatig op tijdens bene- schi|oncerlen gewraakte re- bij B»e verscheen in het laatste ok- e» nir-nummer van New Musical Francoise van den Boschprijs voor Pierre Degen DEN HAAG De in Londen wonende Zwitserse kunstenaar Pierre Degen (35) is de Francoise van den Boschprijs toegekend. De tweejaarlijkse prijs is er voor een vormgever of ontwerper van sieraden en objecten en ter stimulering van de kunst in het alge meen. De onderscheiding wordt op 27 september uit gereikt in het Haags Gemeentemuseum, waar dan in de nieuwe vleugel een tentoonstelling wordt geopend van banieren, vlaggen en wimpels van Degen geïn spireerd op de middeleeuwse heraldiek. Degen werd in 1947 in La Neuveville in Zwitserland geboren, volgde er een opleiding in de toegepaste kunst en was leraar in Luzern. In 1972 vestigde hij zich in Londen en is er onder meer docent aan een kunsta cademie en aan een technische hogeschool. Gastdo centschappen vervulde hij verder in Israël, Australië en de Verenigde Staten, alsmede aan de Gerrit Riet veld Academie in Amsterdam. LEIDEN Voor de wijze waarop de criticus Carel Pee ters een nieuwe generatie in onze literatuur heeft „bege leid", heeft het bestuur van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde hem de dr. Wij- naendts Franckenprijs toege kend. De bundel Klein Rozen- daal uit 1983 van de dichter Benno Barnard is voorgedra gen voor bekroning met de Lucy B en C. W. van der Hoogtprijs. Hij heeft zich na zijn debuut in 1981 op indruk wekkende wijze ontwikkeld. De onderscheidingen worden zaterdag overhandigd op de jaarvergadering van de Maat schappij, die in het Academie gebouw in Leiden wordt ge houden. De Wijnaendts Franc kenprijs is er dit jaar voor Ne derlands proza op het gebied van essays en literaire kritiek. De jury kwam unaniem tot het oordeel, dat de onderscheiding Carel Peeters toekomt, die meer dan tien jaar een stempel drukt op de Nederlandse lite raire kritiek. Peeters heeft voortdurend getracht het werk van de nieuwe generatie in een literair-historisch perspec tief te plaatsen. Zijn stelling- name voor „de verbeelding" heeft tegenstemmen opgeroe pen, maar het is juist die stel- lingname die het debat over de vrijheid van de schrijver, over wat literatuur is of zou moeten zijn, verlevendigt, aldus de jury. In zijn debuutbundel lijkt vorm voor Barnard een be langrijk onderdeel van de for mule voor bezwering van schoonheid van bijvoorbeeld het verleden, de kindertijd. In de tweede bundel toont hij een ontwikkeling die bij een ande re dichter misschien een reeks van bundels zou hebben ge vraagd. De thema's keren in strenger verband terug, zijn voorliefde voor de elegante maar vaste vorm toont zich hier in zorgvuldig gecompo neerde reeksen met eenzelfde grondvorm. Dertig jaar Haagse Aquarellisten DEN HAAG Van 15 juni tot 1 juli viert het gezelschap Haagse Aquarel- listen zijn dertigjarig bestaan met een expositie in Pulchri Studio in Den Haag. Pierre Janssen houdt bij de opening een inleiding over de aqua rel. De oprichting van de Haagse Aquarellisten met twaalf leden was indertijd bedoeld om de subtiele tech niek onder de aandacht van het pu bliek te brengen, los van het expres sieve schildersgeweld van die dagen. De Haagse Aquarellisten toonden hun werk in het gehele land. Vooral de laatste jaren is een aantal jongeren tot het gezelschap toegetreden. ARLEM Aan Els om, van wie het kin- boek „Kleine Sofie en jge Wapper" met de lden Griffel is be- bnd, heeft illustrator Nan Tjong Khing een joude. „Want zij ziet kans aan haar figuren vol gde vorm en uiterlijk [even, dat de lezer de ters kan invullen, dan wel ieder voor Ik heb een werkbe- ng meegemaakt van msterdamse toneel- ip Stix, die Kleine So- ;pelen. Er was een issie over de pop Lan- 'apper; ieder had daar in eigen mening over. een vond Wapper Ipathiek, een ander Ide geen spoor van ndschap en weer an- in vonden Wapper een ire krimineel met wie ^nedelijden moet heb- Maar het mooie is, ter meegaf. En dat is knap van Els". Er is meer knap aan Els. Khing: „Ik ken weinig andere schrijvers die zo veel tussen de regels weten te schrijven en dan nog zo, dat ieder aan het verhaal een andere betekenis kan geven. Voor mij gaat „Kleine Sofie en Lange Wap per" over vriendschap; Els Pelgrom zelf zal zeggen dat het over honger gaat. En ik begrijp haar wel, zoals Els zal begrijpen waarom ik vind dat het over vriendschap gaat. Je haalt er als belangrijkste uit, wat voor jou het belangrijkste is. Dat Els Pelgrom het er heeft in gelegd, dat realiseerde ze zich ook maar pas achter af." Ziek „Kleine Sofie en Lange Wap per" gaat over een meisje dat werkelijkheid en fantasie doorelkaar haalt; het meisje is langdurig ziek en zal dood gaan. Maar die ziekte heeft haar niet belet veel te willen weten en ze wéét ook veel, al hoe dan ook iedereen begrijpt ze niet alles. En al die pop een eigen karak- dingen die het meisje heeft ge leerd, rijp en groen, speelt in haar fantasieën een rol. Khing: „Voor mij is het hele verhaal een droom, voor Els een stuk realiteit. Dat kun je zien aan de omslag van het boek". Maar die omslag toont een voor- en een achterkant, die elkaar aanvullen, zoals het origineel toont: fantasie-figu ren op de voorkant die wor den achtervolgd door woeden de mensen uit de realiteit. Op het eerste gezicht, met die voorkant, lijkt het boek te zijn geschreven voor jeugdige le zertjes; met de woedende ach terkant erbij, wordt de leef tijdsgrens een heel stuk opge trokken. Khing: „O jee, dan heb ik het verkeerd gedaan, helemaal fout zeker". Gevoel voor ironie en betrek kelijkheid heeft de Haarlemse illustrator altijd al gehad; hij komt zelden helemaal los en het blijft steeds een hele klus erachter te komen wat hij pre cies denkt. Bovendien is het uiterlijk van de goedlachse il lustrator die in werkelijkheid 52 jaar is, op veertig jaar stil blijven staan, zodat hij zelfs daarmee ongewild een mislei dende rol speelt. En hij weet dat. Glorie Beroemdheid zegt hem niks, lof, eer en glorie lapt hij ook al aan zijn laars en wie niet beter weet, denkt dat Khing straks die Gouden Penseel even aan kijkt om het ding vervolgens zoek te maken. 't Komt van vroeger. „Het is heel vervelend hoor, beroemd te zijn en overal te worden herkend. En wat was het nou helemaal. Omdat ik toevallig wist welke regisseur welke film had gemaakt". Thé Tjong Khing spreekt over vele jaren geleden, toen hij heel Nederland in opschud ding bracht door in de tv-kwis „Voor een briefkaart op de eerste rang" maar blééf win nen, tot hij letterlijk te land en te water door Jan en alleman werd herkend, ,,'t Was verve lend", herinnert Khing zich, „omdat het niet om een ver dienste van mij ging. Herkend worden als de beste tekenaar van het land zou nog iets zijn. Maar op die manier kent nie mand me. Nou ja, uitgevers en schrijvers, die gelukkig wel. Filmsterren, die moeten be roemd zijn en herkend wor den, want dat behoort bij hun vak. Maar ik? Ik heb er nooit iets prettigs door beleefd en ik kan ook uitleggen, waarom het onprettig is. Als je in gezel schap bent, dat weten al die anderen iets van je, terwijl je niets van die anderen weet. Dat geeft je een ongemakke lijk gevoel". Masker Als Thé Tjong Khing straks de Gouden Penseel krijgt, zal het hem wel deugd doen, al zal niemand dat te zien krijgen. Hij houdt zich schuil achter z'n Chinese masker dat op zeer vriendelijk glimlachend is ge zet. „Maar toen ik het hoorde van die penseel, de uitgever belde me er overop, toen dacht ik nog wel: hee, wat leuk. Overi gens héb ik al zo'n Gouden Penseel, die ik won voor de il lustraties in Wiele Wiele Stap, van Miep Diekmann, in 1978. Net als Els Pelgrom nu, kreeg Miep ook de Gouden Griffel". Khing geeft toe dat het leuk is, goud te winnen en dat is al heel wat. En hij geeft ook toe, dat het leuk is als de oplage zo veël groter wordt. „Dan ver dien ik ook meer, dat was met Wiele Wiele ook al zo. Maar dat még ik toch leuk vinden? Ik vind het heel goed, meer geld te krijgen. Overigens gaat zo'n oplage al leen omhoog, als ook de tekst is bekroond. Wanneer alleen de illustrator wordt bekroond en de schrijver niet, dan ver andert er niks. Ik denk, dat als de illustraties erg goed waren, de liefhebberd daarvan het boek allang hebben gekocht, want alle bekroonde boeken zijn al een jaar op de markt". Juryrapport Dat IChing de C Lhing de Gouden Penseel zou krijgen, wist de illustrator allang. „Ze zeiden het alle maal: jij kriigt de penseel en Els de griffel. Nu, als iedereen dat maar blift roepen, dan ga je er vanzelf in geloven. Maar of de illustraties nu zo goed zijn dat weet ik niet; dan zou ik eerst het jury-rapport moe ten lezen. Het is wel zo, dat ik door Els m'n stijl heb veran derd, zoals ik twee keer eerder j Thé Tjong Khing: „Gouden Penseel? Hee wat leuk..." m'n stijl veranderde, na sa menwerking met een schiiver. Kijk maar: vroeger tekende ik veel gesloten lijnen, het is nu allemaal veel dunner en door zichtiger geworden. Zo past het ook bij het werk van Pel grom. En dat is het leuke van illustreren, je blijft altijd in ontwikkeling". Maar hoe en waarom? Khing kan het uitleggen. „Ik was bij de meesterkursus van Elisa beth Schwartzkopf en die zei precies, wat ik destijds als le raar-tekenen aan de Rietvel- daccademie zei: „Zo. Dat was de techniek, of: nu begrijp ie de tekst, maar ga nu zingen En dat zeg ik ook altijd, al is het voor mij: dat was de tech niek, maar ga nu tékenen. En je weet dan nooit van te voren, of de tekening wordt, zoals je de voorstelling in je hoofd had. Voor mij is een tekening ge lukt, als hij klopt met wat ik aanvankelijk bedoelde. En is dat niet zo, dan kan een ander er nog zo enthousiast over zijn, voor mij is de tekening mis lukt. Het blijft tobben". FRITS BROMBERG •de concert in de Beethovency- van het Rotterdams Philharmo- l Orkest oJ.v. James Conlon Roberta Alexander, Mira 2a- William Cochran, Robert en het «rmonisch Koor Toonkunst, di- it Jan Eelkema. Volgende con- n op 12 en 19 juni. De Doelen wdam. «sten die het seizoen niet Uiten met een Beethoven- us doen zichzelf en hun liek tekort. Jarenlang was Beethovencyelus een tra- I tot het moment, dat men nde dat 't nu wel genoeg en ook die traditie werd rboord gezet. De orkest-di- les vergaten, dat een iw en jong publiek niet de 5 kreeg kennis te maken die grote Beethoven. Eén de eerste orkesten die het tand terug kreeg was het erdamse Philharmonisch est en een uitverkochte bewees, dat Beethoven al- linst uit de mode is. Het ^ende publiek na afloop de uitvoering van de ne- le symfonie leverde bo- iuurpuzzel ningraatpuzzel ds te beginnen In het links staan- Jeclrkeide vakte ten opzichte van Mjfer en verder gaande In de rich- van de wijzer van de klok, kun- rond de genummerde vakjes tden van 6 letters van navolgen- lelekenis worden verkregen: tehtkleding; trie huzarenbuis met tressen; directe uitnodiging (fig.); lespijs bij de rijst; luurdans; kwonding; oeibaar en kleurloos bestanddeel bloed en melk; (gestrekte vlakte; Jk op het voorste of achterste ge- te v.e. klein vaartuig. lossing -juoetd *6 teddeis ruiseid i iieejet g tiegeq g :|bq :e«AU| e :bhub z tturefAd i vendien het bewijs hoe intens al die honderden genoten had den van de muziek én van de weergave. James Conlon, die ook de Bee- thovenconcerten op 12 en 19 juni leidt, was gisteravond in topvorm. Wat bezit het Rotter damse orkest in deze dirigent toch een orkestleider van su perieure klasse. Tachtig minu- fcn lang heeft hij zijn orkest en zijn publiek in de ban ge houden, zowel door de muzi kale uitstraling als door de le vendigheid van zijn directie. Vanaf de eerste maten van het Allegro werd duidelijk, dat Conlon het uiterste zou vergen van zijn musici en zij hebben inderdaad alles gegeven. De top van orkestraal kunnen werd bereikt in het tweede deel, hierin was de samenwer king tussen dirigent en orkest optimaal. Voor velen begint de negende eerst bij de Finale, voor ande ren is dit anti-stuk voor de vo- caliteit volmaakt overbodig. Dankzij de muzikale benade ring van Conlon kreeg dit on derdeel echter ditmaal een na tuurlijk verloop en het schitte rend zingende Toonkunstkoor van Jan Eelkema wist hiervan te profiteren. De solisten Ro berta Alexander (een juweel van een sopraan), Mira Zakai, William Cochran en Robert Holl hebben al hun niet gerin ge kwaliteiten ingezet om het onmogelijke mogelijk te ma ken. Alle uitvoerenden wer den door het publiek langdu rig bejubeld. ADR. HAGER Sater in Koninklijke Schouwburg DEN HAAG In de Konink lijke Schouwburg in Den Haag worden van volgende week woensdag tot en met zaterdag door toneelgroep „Sater" de laatste voorstellingen van „Het Huis van Bernarda Alba" op gevoerd. De opvoeringen be ginnen om 20.15 uur. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIILAGE BIJ UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS,MUZIEK THEATER. RECREATIE, EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Carlinei Brouwer, Gijs Schollen van Aschat, Kees Coolen en Alfred van den Heuvel (vlnr) In „Ver- scneurae Liefde Studio Haagse Comedie «peelt „Verscheurde liefde" van Sam She- pard. Vertaling en regie: Willem van de Sande Bakhuijzen. Met Carline Brouwer, Gija Scholten van Aschat, Alfred van den Heuvel en Keea Coolen. Paradijs in de Koninklijke Schouwburg, woensdag 5 juni, her halingen op 6 t/m 9 juni en in au gustus en september. De kracht van de voorstelling „Verscheurde liefde" zou er toe kunnen bijdragen dat schrijver Sam Shepard meer erkenning krijgt dan voor heen. Zijn „True West" en „Buried Child" hebben niet de passende regie en het juiste ac teerwerk gekregen, „Fooi for Love" uit 1983 krijgt als „Ver scheurde liefde" bij de Haagse Comedie de vorm die het stuk verdient. Dat is een verdienste van regisseur Willem van de Sande Bakhuijzen die volgens het programmablad volgend jaar bij F-Act zijn debuut zal maken. De sleutelgegegevens uit She- pards oeuvre zijn in „Ver scheurde liefde" terug te vin den. Emotie op een verlaten locatie, een onmogelijke maar toch niet te verbreken liefde, paarden, aarde en drank: whi sky of Cuervo, dat sfeertje. En al bij de opening van het stuk wordt die toon gezet met de muziek van Tom Waits, diens doorgroefde stem met melan cholieke teksten en bluesy be geleiding. Op het toneel bevin den zich May en Eddie. Hij heeft 5480 kilometer gereden om bij haar te zijn. May was van hem weggelopen, wil hem kwijt, maar als hij kwaad weg loopt roept zij hem terug. Hun liefde schijnt niet over te kun nen gaan, May en Eddie blij ken halfbroer en -zus, en dat weten zij al vijftien jaar. Maar al kunnen zij niet zonder el kaar, samen leven lukt ook niet. Eddie blijft eigenlijk al leen maar om Mays nieuwe vriend Martin weg te werken. Shepards stuk krijgt een meta fysische laag door de aanwe zigheid van de Oude Man, het hulpmiddel in de verhalen functioneert hij als fantast, maar ook als vader van de minnaars. Hij geeft het stuk net die verdieping die het uni verseler maakt. Van de Sande Bakhuijzen laat „Verscheurde liefde" realis tisch spelen, iets wat met She pards werk heel goed mogelijk is. De spel regie is goed. Carli ne Brouwer en Gijs Scholten van Aschat spelen het paar May en Eddie heel intens, al zijn Brouwers woedeuitvallen niet erg sterk geacteerd. Van den Heuvels Martin komt niet zo tot zijn recht als Coolens oude man, die van mij iets minder bonhommerig mag. Zonder dat Shepards roman tiek van het Amerikaanse Zui den en de bovengenoemde thema's je hoeven te liggen, is „Verscheurde liefde" interes sant. Het stuk gaat immers over een universele zaak: de haat-liefde verhouding tussen twee mensen. PETER SNEL Ensembles van studenten Kon. Conservatorium dirigent: Reinbert de Leeuw. Zangsolisten: Ellen Schwanlje en Nine van Strien. Kon. Conservato rium in Den Haag. Het is ongelooflijk wat het Koninklijk Conservatorium kan presteren, in negatieve en in positieve zin. De negatieve zijde betreft voorlichting en publiciteit, die duidelijk onontgonnen terrein zijn. Daarvan leverde het concert van gisteravond een evident bewijs. Daar speelden instrumentale ensembles onder leiding van Reinbert de Leeuw een belangwekkend programma van 20ste eeuwse Amerikaanse muziek en het papiertje waarop het programma was afgedrukt, bevatte geen enkel gegeven over de componisten, bevatte evenmin de teksten van de liederen of gaf toelichting op de composities. Aan publiciteit was vrijwel niets gedaan en het resultaat was een klein aantal bezoekers, de „incrowd". Wat een gemiste kans. Want hier werd niet alleen uitnemend gespeeld door de studenten, maar men maakte kennis met Ame rikaanse muziek rond de iaren 1920-1930, buiten de hier alom bekende Charles Ives. Carl Ruggles gaat in zijn Vox clamans in deserto (1923) zeer eigen en „voorlijke" wegen en Wallingford Riegger gebruikt in zijn Dichotomy (1932) felle, afgebeten rit men, komt tot harde brokken muziek, die nu modieus zijn ge worden. Ruth Crawford past in haar Three Songs (1930-'32) een bijzonder fraaie, soms geestige, soms wat griezelig-ijle („weird") instrumentatie toe in de dunne orkestrale begeleiding. Nine van Strien had het niet gemakkelijk met de geheel zelfstandig ge houden vocale partij, waarvan de tekst helaas onverstaanbaar bleef. Met Silvestre Revueltas' Hommage a Garcia Lorca (1935) kwa men we na de melancholieke, langzaam vloeiende en voortreffe lijk geblazen trompetsoli in de jazzy-achtige ritmiek van een soort volksfeest.als het ware de opmaat tot George Antheil's A jazz Symphony (1925, revisie 1955), zo uitbundig, lawaaierig en meeslepend, dat deze muziek als een bom insloeg. Dat was de zéér positieve zijde van deze avond. NOES KOKEE Na een eerste serie van vier concerten gewijd aan Nederlandse componisten vorig jaar, komt de afdeling Muziek van de Haagse Kunstkring dit jaar terug met een tweede zogenaamd Neder lands Muziekfeest, ditmaal in Diligentia. Motor achter dit gebeu ren is de onvermoeibare pleitbezorger van de Nederlandse mu ziek Willem Noske, die niet alleen als organisator maar ook als mede-executant een centrale plaats in deze serie inneemt. Op de hem eigen wiize richtte hij zich voor het concert tot het niet al te talrijke publiek om zijn ongenoegen te uiten over de apathie en onverschilligheid van de Hagenaar voorzover het het bezoek aan dit soort concerten betreft en tevens aan te kondigen dat hij, gezien de vijandigheid die hij bij de organisatie had on dervonden ernstig overwoog in de toekomst naar het Festival van Vlaanderen uit te wiiken met deze activiteiten. Bij het programma had Noske voor een uitstekende biografie over het leven en werken van Graaf gezorgd, die het de luiste raar mogelijk maakte het oeuvre te plaatsen. Ook zonder die nuttige handleiding zou men bg deze achttiende eeuwer echter snel bij Mozart en Haydn zijn uitgekomen. Noske noemt hem heel terecht de„Haagse Johann Christiaan Bach". De keuze die deze avond uit het omvangrijke, kamermuziekoeuvre van Graaf nponist die het lange frasen of gewichtigdoenerij maar korte stukjes prettig speelbare muziek, die vooral in de strijkkwartetten en fluitkwartetten een goed ni veau halen. Persoonlijk troffen mij deze avond beide door het Raphaelkwartet gespeelde strijkkwartetten het sterkst, hoewel ook het Pleyelkwartet zich in de fluitmuziek goed weerde. Het volgende, aan Daniel de Lanee gewijde concert zou meer be- al was het alleen al uit nieuwsgierigheid Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. bioscopen ALPHEN AAN OEN RIJN EU ROCINEMA I (Van Boetzelaer- straat 6. tel. 01720-20800): Ds Koppen-club (12); 18.30. 21.15. EUROCINEMA II Beverly Hills cop (al); 18.30. 21 00 za. zo wo ook 13.30. EUROCINEMA III: Mickey en Maude (al); 18.45, 21.15. za. zo. wo ook 13.30. EUROCINEMA IV: The exter minator II (16); 18.45, 21.00. za. zo. wo. ook 13.45. :iNEMA II: Hot (18); za 24.00. EUROCINEMA III: Mickay en Maude (16); za. 24.00. EUROCINEMA IV: The exterminator (16); za. 24.00. KINDERVOORSTELLING e EUROCINEMA IV: Tom A Jer- ryfesthral (ai); za. zo. wo. 14.00. LEIDEN e LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Star man (12); 14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.15. 16.30, 19.00. 21.15. LIDO en STUOIO (Steenstraal 39. tel.124130): Passage lo India (al); 20.00. zo. ook 14.30; Wit- neas (12); Matchpoint (16); Be verly Hills Cop (al); 14.30. 19.00. 21.15. Amedeus (al). 20 00. TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): De vrolijke Tlroler sex- kliniek (16); 14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.15. 16.30. 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52. tel. 071-125414): Geheim lief desspel (16); 14.30. 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLING e LIDO Assepoester (al); za. zo. wo. 14.30. NACHTVOORSTELLING REX: Het Ween se hoertje op haar hoogtepunt (16); vr. za 23.30. NOORDWUK LIDO THEATER (Pr. Bernhardstraat 56. lel. 01719-12800): The neverending story (al); vr. 15.00, 20.15. zo. 15.00. ma. di. 19.00. 1984 (12); vr. 22.30. zo. 20.15. ma. di 21.15. KATWUK CITY THEATER I (Badstraat 30. tel. 01716-74075): Class (12); do. vr. za. zo. wo. 14.45. 19.00. 21.15. ma. di. 19.00. 21.15. CITY THEATER II: Under Fire (12): tijden zie City I. CITY THEATER III: Dressed to kill (12); tijden zie City I. CITY THEATER IV: Dallss School Girts (16); zie tijden City I. behalve za. wo. 14.45. KINDERVOORSTELLING CITY THEATER: Popeye** grote lachparade (al); za. wo. 14.45. LIDOTHEATER: Walt Disney's bekroonde tekenfilms (al); do. za. ma. dl. wo. 15.00. VOORSCHOTEN* GREENWAY: Missing In action (12); do. 20.00. vr. za. 19.00. 21.15. zo. 15.45. 19.00. Paris Texas (12); zo. 21.15. ma. di. wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Sjors en SJimmie; za. zo. wo. 14.00. WASSENAAR ASTRA: The outsiders (12); do. t/m zo. 20.00. I never promised you s rose- garden (12); ma. t/m wo. 20.00. DEN HAAG* ASTA 1 (Spul 27. tei. 463500):Flashpoint (16); 14.00. 19.00. 21.30. zo 13.15, 16.00. 19.00. 21.30 ASTA 2 (Spui 27. tel. 463500): Witness (12); 14.00. 19.00. 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00. 21.30. ASTA 3: Kaos (16); 14.00. 20.00. BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): Amedeus (al); 14.00, 20.00. BABYLON 2: The cotton club (12); 14.00, 18.45. 21.30 zo. 13.45. 16.15, 19.00. 21.30. BABYLON 3: Into the night (12); 14.00. 19.00. 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00. 21.30 e CI NEAC 1 (Buitenhof 20, tel 630637): The Jigsaw man (16); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CINEAC 2: Beverly hills cop (al). 14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15, 18 45. 21.30. CINEAC 3; Monster shark (16); 18.45. 21.30. do vr. ma. di. 14.00. EURO CINEMA (Leyweg 910. tel. 667066): Duin dagen 14.00, POLE 1 (Carnegielaan, 456756): Ordeel by innocence (al); 14.00, 18.45. 21.30 zo. 13.15, 18.45. 21.30. METRO- POLE 2: A peeeage to Indie (al); 14.00. 20.15. METROPOLE 3; Sterman (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 18.45, 21.30. METROPOLE 4: Reuben. Reu ben (al); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.45, 18.45. 21 30. METROPOLE 5: Birdy (12); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 10.45. 21.30. OOEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): Mete Hart (16). 13 45. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. OOEON 2: Oe nurde slaan terug (12); 13,45, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. O. ODEON 3: Beverly tl (16); 13.45. 18.45. 21 Jo. 5. 16.00, 18.45. 21 e OOEON 4: ants dream (16); 13.45, 18.45, 21.30. ro. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. LE PARIS 1 (Ketting- straat 12b, tel 6564027 Mslsjss. sex en avontuur (18); 12.00 tot 22.30. zo. v a. 13.30. LE PA RIS 2: Suzy superstar (18); 12.15 tot 22.45. zo. va 13.45. LE PARIS 3: Vive Vanessa (167. 12.30 tot 23.00. zo v.a. 14 00 vr. za 23.00. PASSAGE (Passage 63. tei. 460977): 48 Hours (167 14 00. 16.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. HAAGS FILMHUIS (Dennewog 56. tel. 459900): Zaal 1: A star is bom (177 20.30. Zaal 2: Straw dogs; do. t/m zo. 19.30. 21.45. Les IncuneMee; ma. t/m wo. Dens Ie nuH; ma. 19.30 Dah- nah, Ie mettaee; ma. 21.30. Le chien Jeune; dl. 19.30 Otaem rare; di. 21 30. LA FIANCée des tènébree; wo. 19.30. Cher^Bibi; wo. 21.30. KMO ERVOORSTELLING EN e CINEAC 2: Assepoester, ra. 14 00. zo. 13.15. 16.00. EUROCINEMA: Vol Herbis, za. zo. wo. 'ol gas i 14.00. NACHTVOOR8TEUJNGEN CINEAC 1: The Jigsaw man (167 za. 00.15. CINEAC 2: Cheech 8 Chong's nice dreams (167 za. 00.15. CINEAC 3: Breathless (167 za. 00.15. EU- ROCINEMA: Heter dan tam (187 za. 00.02.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1985 | | pagina 19