Haagse Brit prolongeert theater-succes in Londen UIT I De roman tische gloed van Nancy Haynes .hl Boekenbal weer feest van zien en gezien worden ROD WEST:JAN RAP SLOEG AAN" IN VRIJE TUD dagpuzzel KUNST Saidó&Qowuvnt WOENSDAG 20 MAART 1985 PAG», VT Overzicht van de zaal in het Amsterdamse Carré, waar in de afgelopen nacht het 50e Boekenbal is gehouden. AMSTERDAM Het was gis teravond in Carré in Amster dam weer het feest van zien en gezien worden: het jaarlijk se (gouden) Boekenbal, dat voor de vijftigste keer de Boe kenweek inluidde. Vele hon derden mensen uit de boeken wereld en nog eens vele ande re honderden die daar slechts zijdelings, of helemaal niet, bij betrokken zijn. Carré bood voor deze speciale gelegenheid een geheel gou den aanblik. De voorgevel van het voormalige circustheater was geheel versierd met gou den wimpels, terwijl binnen de glitter van de muren straalde. Daarnaast had een groot deel der aanwezigen zich op dit Gouden Boekenbal in vergul de kledij gehuld, het gezicht en haar in goudverf gedoopt of de schoenen met een goud laagje overdekt. Kortom, het was bijna alles goud wat er blonk. Het Boekenbal begon met een opvoering door het Werkthea ter van „Somberman's actie", een stuk gebaseerd op het ge lijknamige Boekenweekge schenk van Remco Campert en een aantal van zijn gedich ten. Niet leuk, niet boeiend en langdradig, zo oordeelde het publiek, dat voor een deel nog tijdens de voorstelling met een hoop kabaal de zaal verliet. „Dit w^ twintig jaar geleden leuk, nfbar nu niet meer", zo riep een van hen richting Werktheater, dat daarin overi gens geen aanleiding zag het honderd minuten durende spel te staken. Daarna begon waar iedereen voor leek te zijn gekomen: het bal zelf, en de mogelijkheid beroemdheden en semi-be- roemdheden nu eens in leven de lijve te zien. Die waren er dan ook volop. Een korte op somming: burgemeester Van Thijn van Amsterdam, Remco Campert, Ton Lensink, VARA-directeur Maurice Koopman, binnenhuisarchitect Jan des Bouvrie, Xaviera Hol lander, Tim Krabbé, acteur Joop Admiraal, Andreas Bur- nier, W.L. Brugsma en Dieu- wertje Blok. Wat er daarnaast nog rondliep behoorde tot het minder bekende deel van de literaire- en toneelwereld. De Boekenweek, aanleiding voor dit bal. begint vandaag en duurt voort tot en met 30 maart. Wie tijdens de week in de erkende boekhandels voor minimaal 19,50 aan boekwer ken koopt, krijgt het Boeken weekgeschenk. In Den Haag staat de hal van het Centraal Station het komend weekein de in het teken van de Boe kenweek. Dan wordt daar de boekenmarkt gehouden, waar een groot aantal auteurs het eigen werk zal signeren. Vorig jaar trok de boekenmarkt 75.000 bezoekers. KOOS VAN WEES DEN HAAG Rod West, de in Den Haag wonende Britse regisseur, heeft vanuit Engeland het ver zoek gekregen om in Lon den enkele theaterpro- dukties te produceren. West had vorig jaar in En geland succes met een Ne derlandse produktie, een vertaling van „Jan Rap en zijn maat" van Yvonne Keuls, in het Engels, geti teld: „Every Tom Dick and Harry". Dit stuk werd in de zomer maanden gespeeld in diverse Engelse theaters en eveneens in een instituut voor drugs- en alcoholverslaafden „DALCO- Homes" in Londen. Jan Rap werd destijds ge speeld door de amateurtoneel groep „To-ver-lei" uit Leider dorp, Rod O. West regisseerde en coördineerde. Het werd een succes, hoewel de groep geen subsidie of andere financiële steun kreeg. Vooral de patiën ten van DALCO-Homes heb ben het stuk met waardering aanschouwd. Deze mensen worden be schouwd als maatschappelijk ontwricht waardoor zij niet langer in staat zijn voor zich zelf te zorgen. Hun afwijkend gedragspatroon staat een aan vaardbaar maatschappelijk ge drag in de weg. Zij identifi ceerden zich met de personen van de Nederlandse theater- produktie in de Engelse taal en spraken hun verwondering uit dat anderen zich zo ver diepten in het sociale pro bleem, waarmee zij dagelijks worden geconfronteerd. „Jan Rap en zijn maat" was voor deze mensen realiteit; de directeur van DALCO-Homes, John Edwards, wil een voort zetting van deze produktie. Hij wordt hierbij gesteund door andere Britse tehuizen, institu ten en theaters. Omdat er sprake van is, dat er ook En gelse opvangcentra moeten verdwijnen in verband met bezuinigingen, tracht men eveneens door middel van theaterprodukties duidelijk te maken dat dergelijke institu ten moeten blijven. Rod O. West werkt nu vanuit zijn woonplaats Den Haag en zoekt nog enkele werkloze be roepsacteurs die mee willen werken aan de voortgezette produktie. Rod, idealist die hij is, zegt voorlopig voor de ge hele financiële risico-factor verantwoordelijk te zijn, maar hij vertrouwt erop dat het pro- jekt zal slagen. Weliswaar zijn de gemeente Den Haag, het W.V.C., en het Anjerfonds be naderd en is er sprake van fi nanciële steun, maar ook zon der steun is West van plan met zijn nieuwe projekt door te gaan. Zijn doel is een interna tionale produktie tot stand te brengen die vanuit Nederland (Den Haag) wordt gecoördi neerd. Rod is in elk geval trots op de opdracht, omdat Enge land zelf zoveel goede acteurs en theatergroepen heeft en juist hem is gevraagd een En gelstalige Nederlandse pro duktie naar Engeland te bren gen. Prettige bijkomstigheid is, dat hij daarbij wordt geholpen door John Edwards van DAL CO-Homes. LEN VAN DER MAATEN Rod. O. West: „Ook zonder steun ga ik door". (ADVERTENTIE) MANIFESTATIE VAN TECHNISCHE HOBBVS, MODELBOUWMATERIALEN EN GEREEDSCHAPPEN Donderdag 21 t/m zondag 24 maart 1985 Dagelijks van 10-18 uur. Entreeprijs f 7.50 p.p. O Trein-Toegangbiljetten en folders bi| 230 NS-stations verkrijgbaar KRUISWOORDRAADSEL Horizontaal: 1 voorwerp met lange steel; 8 ten bedrage van; 9 vlakte maat; 10 voorzetsel; 11 hoofddeksel; 12 deel van de hals; 13 oude lengte maat; 14 beet; 16 muzieknoot; 17 voertuig; 19 kleefstof; 20 toiletartikel; 22 diagonaal weefsel; 25 voorzetsel; 27 manier van zingen v.e. kanarie; 28 Insekt; 29 sleepnet; 30 zeehond; 31 boom; 32 watervlakte; 34 lidwoord; 35 het omgekeerde van iets dat ge noemd is. Verticaal: 1 meubelstuk; 2 wars van laagheid; 3 dwarshout aan een mast; 4 kring van anders gekleurde halsver en bij vogels; 5 persoonlijk vnw.; 6 hemellichaam; 7 signaal; 14 werktuig; 15 water waarin zout opgelost is; 17 deel v.e. stad; 18 dwaas; 21 behaag ziek; 23 land in Europa; 24 heilig boek; 26 stand, houding; 28 bood schapper; 32 persoonlijk vnw.; 33 en dergelijke (afk.). OPLOSSING: p-e ee :ez zz *p°q ez :esod 93 iieqfiq PZ :ue|Od CZ :»®>f -on 13 :jbu 8t :>j!im zi :|9>iad si 'ieuj -eq fl 'ueijej '.jeis 9 :bm g :6eej>) P 'et e ;|0PO 3 :|0|Bl l :|M3!|MA leep -ueöei ge :ep pz :eaz zz :se IE :qo-« OZ -'O* 63 :|iq 83 :|0J iz :do S3 ^ed -e* ZZ :we>i 03 :iuf|| 61 :ue6eM u &j 91 :deq tri :ia ei :>teu zi ll 'e\ 01 'OiB 6 've 8 :iseM)(jee) 1 jeejuozuoH INFORMATIE OVER FILMS, MUZIEK, THEATER. RECREATIE. EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA ■■aiiiuiiaia» sportuitslagen TENNIS Proftoernooi in Rotterdam Heren-enkelspel (eerste ronde): Cash (Aus}-Warwick (Aus) 6-1, 7-5; Gonzalez (Par)-Edberg (Zwe) 6-2,6-7 (5-7),6-2; Van Boeckel (Ned)-Dyke (Aus) 7-5 6-2; Sadrl (VSt)-Fibak (Pol) 7-6 (7-5) 7-6 (8-6); Becker (WDI)-Ge- rulaitis (VSt) 6-2. 4-6. 7-6 (7-4). Heren-dubbelspel (eerste ronde): Günthardt/Kuharszky (Zwi/Hon)-Mau- rer/Popp (Wdl) 6-2 3-6 6-2; Nystrorfi- /Wilander (Zwe>-Edmondson/War- wick (Aus) 3-6,7-5,6-3. WIELRENNEN Catalaanse Week (tweede etappe over 204 km): 1. Anderson (Aus) 5.49.07 (gem. 35.059 km/u); 2. Carl- toux (Fra) op 1 sec, 3. Yanez (Spa); 4. Recio (Spa); 5. Munoz (Spa) z.t.; 6. Laguia (Spa) op 21 sec.; 7. Rodriguez (Col); 8. Belda (Spa); 9. Magro (Spa); Algemeen klassement: 1. Recio (Spa) 8.16.14; 2. Anderson (Aus) op 4 sec.; 3. Yanez (Spa) op 13 sec.; 4. Munoz (Spa) op 17 sec.; 5. Caritoux (Fra) op 21 sec. 6. Gaston (Spa) op 31 sec. 7. Pino (Spa) z.t.; 8. Belda (Spa) op 32 sec.; 9. Winnen (Ned) z.t.; 10. Blanco-Villar (Spa) op 34 sec. PAARDESPORT EERSTE KOERS. 2440 m: 1. Yfred Star (M. Eeken) 1.22.9 - 2. Zodlaque Marke - 3. Zieds Wielenga. Toto: win nend: f. 2.30 - plaats: f. 1.40 - f. 1.40 - f. 1.60 - koppel: f. 5.00 - trio: f. 26.10. TWEEDE KOERS. 2440 m: 1. Zucht Forluna (P. Zandt) 1.23.4 - 2. Yolly Pay Day - 3. Youngstar Space. Toto: winnend: f. 6.80 - plaats; f. 2.40 - f. 1.40 - f. 2.60 - koppel: f. 4.30 - trio: f. 164.60. Niet gestart: Zephyr Odilia. DERDE KOERS, 2000 m: 1. Zantana (nr 7) (J. van Koolwijk) 1.21.7 - 2. ge lijk; Ylona van Echten (nr 1) en Yames Rush (12). Toto: winnend: f. 1.30 - plaats: f. 1.20 - f. 2.40 (1) - f. 2.90 (12). Koppel: 7-1: f. 8.70 - koppel; 7-12: f. 4.00 - trio: 7-1-12: f. 72.50 - trio 7-12-1: f. 53.10. VIERDE KOERS, 2440 m: 1. Yeoman (A. de Wrede) 1.22.4 - 2. Yno Wielen ga - 3. Zeres Westfrlsia. Toto: win nend; f. 1.70 - plaats: f. 1.30 - f. 4.60 - f. 2.00 - koppel: f. 17.40 - trio: f. 122.50. VIJFDE KOERS, 2000 m: 1. Wieske Z. (M. Pools) 1.21.3 - 2. Yvonne Hendri- ka - 3. Yvan S. Toto: winnend: f. 9.70 - plaats: f. 3.00 - f. 5.80 - f. 2.80 - koppel; f. 55.80 - trio: f. 600.70. Niet gestart: Ynette Baker en Vesuvius M. ZESDE KOERS, 2000 m: 1. Yzo Uiter dijk (J. Feyen) 1.22.3 - 2. Ydelheid Forluna - 3. W0J0 M. Toto: winnend: f. 13.70 - plaats: f. 10.20 - f. 2.50 - f. 8.80 - koppel: f. 48.40 - trio: f. 1313.80. Niet gestart: Volontaire. ZEVENDE KOERS. 1609 m: 1. Yobo- ko du Bols (M. Pools) 1.18.8 - 2. Win ston Jac. - 3. Wardy. Toto: winnend: I. 3.40 - plaats: t. 1.60 - f. 2.30 - f. 1.90 - koppel: f. 9.60 - trio: f. 256.50. ACHTSTE KOERS. 2000 m: 1. Wera- tynn R. (Mw M. Elzinga) 1.19.3 - 2. Yo Yo - 3. Vuurpijl. Toto: winnend: f. 1.90 - plaats: f. 1.20 - f. 1.20 - f. 2.00 - koppel: f. 3.20 - f. 59.50. NEGENDE KOERS, 2000 m: 1. Wort hy Hollandia (H. Hylkema) 1.19.5 - 2. Waystar Mendel - 3. Vera van Corn- jum. Toto: winnend: f. 26.90 - plaats: f. 2.40 - f. 1.60 - f. 1.40 - koppel: f. 35.50 - trio: f. 483.30. Niet gestart: Uresco Double. TIENDE KOERS. 2000 m: 1. Wanda Pluto (M. van Leeuwen) 1.18.9 - 2. Unrl Zuldvelde - 3. Uniek Helene. toto: winnend: f. 1.40 - plaats: f. 1.10 - f. 1.20 - koppel: f. 2.10 - trio: f. 19.50. Niet gestart: Terry Buitenzorg. ELFDE KOERS, 2000 m: 1. Wortli El- sene (H. Grift) 1.19.6 - 2. Wilwy - 3. Urso Karinsky. toto: winnend: f. 2.10 - plaats: f. 1.30 - f. 1.20 - koppel: f. 3.60 - trio: f. 19.70. Niet gestart: Unieke L. Totalisatoromzet: f. 279.165,00. SCHAKEN Internationaal toernooi in Linaras (Spanje) Negende ronde: Ljubojevic (Joe- KHübner (WDI) 1/2-1/2; Adorjan (Hon)-Timman (Ned) 1/2-1/2; Vagan- jan (Sov)-Rivas (Spa) afg.; Portisc- h-Mlles (GBr) afg.; Poloegajevskl (Sov)-Christiansen (VSt) 1-0; Korts- jnoi (Zwi)-Spasski (Fra) 1/2-1/2. Afgebroken partijen achtste ronde: Miles-Vaganjan afg.; Rivas-Adorjan 1-0. Stand: 1. Ljubojevic en Hübner 6; 3. Portisch 5 1 afg.; 4. Kortsjnoi en Spasski 5; 6. Poloegajevskl 4.5; 7. Timman 4; 8. Miles 3.5 2 afg.; 9. Ri- vas 3.5 1 afg.; 10. Christiansen 3.5; ll.Vaganjan 3 2 afg.; 12.Adorjan 2. VOETBAL Engeland: Watford-Luton 3-0. Frankrijk: Strasbourg-Rouen 1-1. West-Duitsland: Borussia MG-Ham- burger SV 0-1. Sandbergen- collectie brengt ruim drie miljoen gulden op AMSTERDAM De gisteren bij Christie's in Amsterdam geveilde collectie van moderne kunst van wijlen Frans Sand- bergen heeft 3,25 miljoen gul den opgebracht. De collectie omvatte 723 schilderijen, aqua rellen, tekeningen, grafiek en sculpturen. Het was volgens Christie's de grootste collectie van,moderne en hedendaagse kunst die ooit in Nederland onder de hamer kwam. De Amsterdammer Frans Sandbergen was bevriend met veel kunstenaars. Hij kwam tijdens de tweede wereldoorlog in contact met Jhr Willem Sandberg, de vroegere direc teur van het Stedelijk Museum in Amsterdam. Beide mannen bleven vervol gens zeer nauw betrokken bij de nieuwe ontwikkelingen in de kunst. De collectie van Jhr Sandberg werd deze week ook geveild en wel bij Christie's concurrent, Sotheby Mak van Waay in de hoofdstad. Sand bergen en Sandberg overleden beiden in 1984. De Sandbergen-collectie trok vele kijkers en kopers uit bin nen- en buitenland, aldus Christie's. De hoogste prijs was voor een sculptuur van Ernst Ludwich Kirchner (ruim 216.000 gulden). De collectie van Sandbergen bestond voor al uit werk van Duitse expres sionisten, de Cobra-groep en hedendaagse kunst, met name uit het buitenland. Tot de bezoekers bij Christie's behoorde de in Amerika wo nende Karei Appel (vroeger Cobra) van wie ook werk werd geveild. Appels geschil derde ontwerp voor de koffie bar in het Stedelijk Museum bracht maandag nog bij Sothe by bijna twee ton op. Dat was voor ons land de hoogste vei- lingprijs, ooit voor een modern schilderij betaald. Geen krant ontvangen Bel tussen 18.00 en 19.00 uur, zaterdags tussen 14.00 en 15.00 uur, telefoonnr.071- 122248 en uw krant wordt nog dezelf de avond nabezorgd. Het is de eerste keer dat ze in Europa exposeert. Na een be zoek in New York kwam conservator Flip Bool van het Gemeentemuseum met enkele kleine schilderijen van Nancy Haynes (1947) thuis en sinds die tijd had hij regelmatig contact met de kunstenares. In 1982 kocht het museum enkele werken van haar aan en ontstond het filan voor een tentoonstel- ing. Dat plan is gerealiseerd en tot 29 april zijn de schilde rijen van de in New York werkende kunstenares in het Gemeentemuseum te zien. Een schilderij een titel geven of dateren vindt Nancy Hay nes overbodig. Niettemin kom je op de tentoonstelling een enkele keer een titel of jaartal tegen. Het schilderij dat uit twee houten panelen bestaat met de kleurvelden zwart en groen, heet „Pom pei". Onwillekeurig vindt er een associatie met Romeinse muurschilderingen plaats, maar Haynes benadrukt dat haar schilderij hier niets mee te maken heeft. Op de ach terkant van een kleurenre- produktie van het schilderij, uit het mapje prentbriefkaar ten, staat inderdaad „Untit led" afgedrukt. „Wat men ziet is wat men ziet" is een beroemde uit spraak van de Amerikaanse kunstenaar Frank Stella en Nancy Haynes sluit zich hier bij aan met de opmerking dat de realiteit buiten het kunst werk niet belangrijk is. Haar schilderijen verwijzen niet naar landschappen, zoals de ordening van kleuren soms doet vermoeden, verwijzen niet naar architectuur in New York, zoals wel eens ge suggereerd werd, en ook drukken kleuren geen speci fieke gemoedstoestand uit. Daarin is Nancy Haynes heel duidelijk en streng. Minder streng Toch is haar werk zelf min der streng dan die van haar historische voorgangers van De Stijl of de meer recente Minimal Art (jaren zestig). Haar poëtische inslag leidt tot geometrisch-abstracte kunst waarin niet het intellect, maar intuïtie de boventoon voert. Zij wijkt af van de streng doorgevoerde syste matiek van de Minimal Art, een stroming die helaas in de jaren zeventig vaak steriele kunst voortbracht, en doet op geen enkele wijze systema tisch onderzoek. Kleurmen gingen ontstaan tijdens het Haags Gemeentemuseum, „Nancy Haynes, schilderijen", tot 29 april, dinsdag t/m zaterdag 10-17 uur, zondag 13-17 uur. Als begeleidende publicatie ia een mapje samengesteld met 10 prent briefkaarten en een inleidende tekst, de prijs is 6,-. Galerie De Sluis, Sluiakant 24, Leidschendam, „Per Arnoldi, nieuw werk", tot 29 maart, woens dag t/m zaterdag 1230-17 uur, zondag 13-17 uur. werkproces - de mogelijkhe den van kleur zijn niet van tevoren in een schema uitge werkt. De werking van kleur op het platte vlak komt cp een ge voelsmatige manier tot stand. Hoewel er een lichte voor keur voor primaire kleuren (rood, geel, blauw) en niet- kleuren (wit, zwart, grijs) is, maakt zij ook allerlei men gingen tot verzadigde kleu- Tweeluik men zeer uiteenlopende kleuren blauw voor. Zij com bineert twee soorten in een tweeluik, waardoor een merkwaardig spanningsveld ontstaat. Even verderop hangt eveneens een tweeluik, waarin rood en blauw tegen Nancy Haynes: zonder titel, ca. 1979. Olieverf op hardboard. elkaar gezet zijn. Het rood is een gloeiend rood, het vi breert als het ware voor je ogen, overeenkonystig het rood uit „Who's afraid of Red, Yellow and Blue", het gigantische schilderij van Barnett Newman uit 1967/68. De intensiteit van kleur, bij Haynes in een kleiner opper vlak geconcentreerd, en de daarmee verbonden ruimte lijke werking, is een schakel tussen Newman en Haynes. Die ruimtelijke werking wordt in het werk van Hay nes fysiek gemaakt door haar schilderijen een objektmatig karakter te geven. Zij brengt kleurvelden op afzonderlijke dragers aan en combineert ze in één werk. Hout, hard board, linnen, leisteen, staal, al deze materialen kunnen als drager dienen en ze wor den helemaal, gedeeltelijk of niet beschilderd. Romantisch Behalve in de kleurvelden, ontpopt zij zich ook in de ma teriaalbehandeling als een romantische kunstenares. In de Verenigde Staten bedacht men de term „romantic mini malism" voor kunstwerken van deze aard. Het oppervlak van leisteen wordt vol aan dacht geslepen, zodat een mooie werking ontstaat. Ge combineerd met een wit vierkant (verf op hout) levert dit een geraffineerd even wicht op. Niet met dit werk, maar met enkele andere schilderijen loopt zij het ge vaar dat het te esthetisch wordt. De perfektie wordt gelukkig nergens doorge voerd, ook omdat ze de zij kanten van het schilderij niet afwerkt. Op die plaatsen wordt haar werkwijze zicht baar; welke verflagen zitten eronder, welk materiaal is gebruikt. Met de schilderijen van Nancy Haynes heeft het Gemeentemuseum werk in huis dat alleszins de moeite waard is en tevens een repre sentant is van geometrisch- abstracte kunst, de richting Nancy Haynes: Scrimshaw, 1979. Leisteen, olieverf op, hardboard. ring blijft hij niet binnen het strakke kader en ervaart be grenzingen blijkbaar niet als afbakening van een kleur- veld. De vrijheid om zelfop gelegde grenzen te over schrijden wordt in zijn nieu we werk steeds meer benut. In een van zijn grote doeken dwarrelen rode en blauwe toetsen door elkaar en ver oorzaken een zekere uitbun digheid. Zo ontstaan schilder achtige doeken, die een ster ke neiging tot decoratie ver tonen. In de nieuwe tentoonstel lingsruimte van de galerie, op de eerste etage, hangen schilderijen uit 1984. Zij zijn iets strenger opgebouwd en met hun lichte kleuren zien zij er aanstekelijk uit. INGRID VAN SANTEN Per Arnoldi In dezelfde traditie werkt de Deense kunstenaar Per Ar noldi (1941). Tot 29 maart ex poseert hij nieuw werk, schil derijen en grafiek, bij galerie De Sluis in Leidschendam. Per Arnoldi gebruikt in zijn recente schilderijen voorna melijk de kleuren rood, geel en blauw, die hij in bepaalde delen van het schilderij laag over laag aanbrengt. Het beeldvlak wordt door middel van brede lijnen in vakken verdeeld en in zijn kleine doeken (40x50 cm) is dat steeds dezelfde indeling. Met zijn expressieve penseelvoe- Voor een uitgebrej""' agenda, ook voor de mende dagen, raadpl men „UIT", de gratis kelijkse bijlage van d krant. bioscopen ALPHEN AAN DEN RIJN ~r. ROCINEMA I (Van Boetze ilokl< straat 6, tel. 01720-20800):* wore schut (16); 18.30. 21.00. wi 13.45. •EUROCINEMA II schut (16); 18.30, 21.00. wo. 13.45. EUROCINEMA III: bubblegum, dikke liefde 18.45, 21.15. wo. ook li EUROCINEMA IV: Amafo-tv (al); 20.00. wo. ook 13.30. 0p laars ocun inder voor ze hi KINDERVOORSTELLING EUROCINEMA II: Billy contra Kwel (al); wo. 14.00 leid LEIDEN LUXOR (Station£rHp 19. tel. 071-121239): Missin rae. action (16); 14.30, 19.00, 2 lulS r LIDO en STUDIO (Steens r ke 39. tel. 124130): Wildschut The killing fields (12); Bach k party (16); Falling in love 14.30, 19.00. 21.15. Am» (al); 20.00. TRIANON (E d gei straat 31. tel. 123875): Mei tweeling gaat het beter 14.30, 19.00, 21.15. (Haarlemmerstraat 52, tel. 125414): Vrouwtjes die on ken (16); 14.30, 19.00, 21.15 AH' 'ezet. NOORDWIJK LIDO THEA ,fbee (Pr. Bernhardstraat 56, 01719-12800); The ninja sion (12); ma. di. 19.00. 1 «"8 orgieën op de schoolbal )kkei (18); ma. di. 21.15. KATWIJK CITY THE ATI (Badstraat 30, tel. 01718-7 Gremlins (al); wo. 14.45, 21.15. ma. di. 19.00, CITY THEATER II; Mo n m shark (16); tijden zie C CITY THEATER III: Rhin ne (al); lijden zie City I. i THEATER IV: Kentucky movie (al); tijden zie City I ve wo. 14.45. KINDERVOORSTELLING CITY THEATER IV: The koul cops (al); wo. 14.45. VOORSCHOTEN GREENI Ghostbusters (al); wo. SOnce upon a time in Ai (12); 19.30. KINDERVOORSTELLING Peter en de vliegende ai (Ned. gespr.); wo. 14.00. ziel sa, 3-7< ni di< zeki De 18 e trole lomi DE DEN HAAG* ASTA 1 (Spi tel. 463500): Heropent 15 i met Duine (12); 14.15, ROÏ 21.30. ASTA 2 (Spui 2715 ti 463500): Falling in love 14.00, 19.00, 21.30. AST rami Gremlins (al); 14.00, 1 en, 21.30. BABYLON 1 (i eel I Centraal Station, tel. 47't)0 Tl Amadeus (al); 14.00, 2 it h BABYLON 2: (12); Filmfri 'l V Festival: Le voyage en ei (16); ma. De illusionist (12) Ie V< Raiders of fhe lost ark (12 nedi! 14.00, 18.45, 21.30. (za. Jere geen mat.). BABYLON 3 iqo officer and a gentleman 14.00, 19.00, 21.15. CINE 0 J( (Buitenhof 20. tel. 630637) ROi lokvogel (12); 14.00. 1 4 Tl 21.30. CINEAC 2: Body atio ble (16); 14.00. 18.45, 2 CINEAC 3: The last b BPr« (16); 18.45, 21.30. ma. dl. 14.00. EURO CINEMA (fELE weg 910, tel. 667066); Car«0 Q (al); ma. di. do. 14.00, 20.00 .1-, 20.00. METROPOLE 1 (Ci gielaan, tel. 456756): The ki fields (12); 14.00. 18.45, 2 Fl METROPOLE 2: A soldÈram story (al); 14.00, 18.45, 2 5 j METROPOLE 3: Under Volcano (16); 14.00, 1 "f', 21.30. METROPOLE 4: Ghiera< busters (al); 14.00, 18.45, 2 'inC€ METROPOLE 5; Paris, T inde (16); 14.00, 20.30. ODEO ane (Herengracht 13, tel. 462 Wildschut (16); 13.45, 11 T" 21.30. ODEON 2: Bach -eig< party (12); 13.45, 18.45, 2 lulp ODEON 3: Brazil (al); 1: OS 18.45, 21.30. ODEON 4 in 1 ces in the heart (al); 1 rtr 18.45, 21.30. LE PARIS 1( tlngstraat 12b, tel. 656402): t muda, zondig paradijs en 12.00 tot 22.30. LE PARI V€ Desire (18); 12.15 tot 2inorii LE PARIS 3; Sex in ho sferen (18); 12.30 tot 2 PASSAGE (Passage 63, ÖE 460977): De uilroeier erla 14.00, 18.45, 21.30. HA kfl FILMHUIS (Denneweg 56, 1|IC 459900): The manxman us ma. 19.30. Foreign corres oon dence ('40); ma. 21.30. Easy ien tue f27); di. 19.30. The K>ud who kew too much ('34) |erz( 5 1 ntvi KINDERVOORSTELLINGEN en 1 BABYLON 2: Vol gas Bn(j Herbie; wo. 14.00. CINEA la) Sneeuwwitje en de zeven d gen; wo. 14.00. EUROC ®n 2 MA: The never ending ifO r wo. 14.00. ^/X<amzn Haagse Analisten Schi KORT MIDDELBAAR LABORATORIUM (KMLO) Studierichting: Laboratoriumtechniek A. Amierali, G. A. W. van Bisnajak, R. R. B M. C. M. Heijne, J. Hillenaar, I kle. P. C. H Knoester, C. M. r Studierichting: Chemisch R. F. M. Van der Ark, E. Bax, I Bode. M. G. Hendriks.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1985 | | pagina 10