„Ik moest iets anders doen anders was ik gek geworden^ Van Voorst van Beest: gevestigde en hedendaagse kunst £&idoe Sou/tont Kalevala-herdenking in volle Lutherse Kerk MICK JAGGER SOLO MET „SHE'S THE BOSS": SLEUTELS DIE OP ELK KARWEITJE PASSEN I i ficidac Qowuwt KUNST DONDERDAG 28 FEBRUARI 1985 PAGINA Man steelt onbekend Beatle-werk HOCA RATON Michael Keith Reibel, een voormalig werknemer van een geluids studio in Jersey City in de staat New Jersey, is door de FBI beschuldigd van het ste len van een bandopname met gesprekken en nog onbekende muziek van de Beatles. De 30-jarige Reibel werd gearres teerd in het huis van zijn ou ders in Boca Raton in de staat Florida. De band is terugge vonden. De band zou vele mil joenen waard kunnen zijn. omdat het gaat om materiaal dat nog niet is uitgegeven. Rei bel kan veroordeeld worden tot maximaal 10 jaar gevange nisstraf en een boete van 10.000 dollar Sfeer en stijl op goed koorconcert Concert door het Haags Kamerkoor o.l.v. Rocus van Yperen en m.m.v. de bas-bariton Frans van Rooijen en de organist Ton van Eek in de Nw. Remonstrantse kerk aan de Laan van Meerdervoort. Werkjes als „Eli, Eli" van de Hongaarse componist Bardos typeren de programma's zoals Rocus van Yperen met zijn Haags Kamerkoor uitvoert. Dit Lijdenslied vormde een onderdeel van het programma dat gisteravond klonk in de Nieuwe Remonstrantse kerk als onderdeel van een veelzij dige serie waarvoor de leden van de culturele commissie zich jaarlijks beijveren. Het Haags Kamerkoor, mo menteel bestaande uit acht vrouwenstemmen en zes man nenstemmen, ondergaat een verjongingskuur waarmee Ro cus van Yperen wil bereiken, dat het hoge muzikale en tech nische niveau van immer ge handhaafd kan blijven. In die opzet slaagde hij gisteravond weer op verrassende wijze, het concert werd verrijkt door een aantal compositorische juwe len uit vroeger eeuwen en uit de 20e eeuw, waarbij - zoals steeds bij Van Yperen - de Ne derlandse componisten een aandeel voor hun rekening mochten nemen, het waren Sweelinck, Diepenbrock, Jan Nieland en Badings die hun inbreng leverden. Dank zij een toelichting op de inhoud van de werkjes door de dirigent werd het publiek dichter bij het wezen van de composities gebracht. Composities zoals van Orlando di Lasso, luchtig, lichtvoetig en spiritueel en in die. geest ook over het voet licht gebracht. Van Albrechts- berger, één van die vele „stief kinderen" in de muziek, een bijzonder devoot en klankrijk „Domine in auxilium", een keuze van Van Yperen om te bewijzen, dat de muzikale schatkamer a.h.w. barst van waardevolle werken en werk jes. In twee wat ademloze Psalmen van Grieg vervulde de koor-bariton Frans van Rooijen de solopartij, in feite een wat ondankbare inbreng. Organist Ton van Eek vertolk te werken van Bach en Vierne waarbij 't de toehoorder niet kon ontgaan, dat grotere in strumenten hem meer muzika le levensruimte bieden. ADR. HAGER „Benefietveilingen''' Concertgebouw AMSTERDAM „Muziekminnend Nederland" heeft zoveel goederen aangeboden voor de „benefietveiling" voor de renova tie van het Concertgebouw in Amsterdam dat er niet één maar twee veilingen gehouden moeten worden. Voor de renovatie en uitbreiding van het gebouw is in totaal 35 miljoen gulden nodig. De gemeente Amsterdam en het rijk dragen daar 25,5 miljoen aan bij. de rest komt voor een groot deel van het bedrijfsleven en wordt „bijeengeschraapt" via allerlei acties, waar de veiling er één van is. Die wordt georganiseerd door Christie's en door Sotheby Mak van Waay. De eerste veiling wordt gehouden in het Concertgebouw zelf op 26 maart. Dat wordt volgens de stich ting een gala-avond opgeluisterd met uitvoeringen door arties ten als onder anderen Jaap van Zweden en Louis van Dijk. De schrijver Maarten Biesheuvel leest uit eigen werk en zal niet al leen zichzelf ter veiling aanbieden voor een optreden maar ook één van zijn manuscripten. Hans Zoet biedt een reisje in een bal lon aan. Een kaartje voor deze avond kost wel honderd gulden. De tweede veiling is gratis en wordt gehouden op 27 maart in het gebouw van Sotheby. De kijkdagen zijn van 20 tot en met 24 maart in het Concertebouw. Kalevala-concert, met Eeva Koski- nen, viool, en Marian Bolt, piano, Leena Kiilunen, mezzosopraan, en Dixie Neill, piano. Utrechtse Studen ten Cantorij onder leiding van Ha rold Lenselink; Koosje Kiezebrink, orgel. Lutherse Kerk, Den Haag. Op 28 februari 1835 werd het grootse Finse epos, de Kaleva- la, voor het eerst uitgegeven na systematisch onderzoek en samenstelling van een onge looflijke schat aan volkspoëzie, gezangen, sprookjes en spreu ken, door Elias Lönnrot, dis trictsarts in Noord-Finland. De Kalevala is de bron en inspira tie van de Finse cultuur en in wijdere zin van de onafhanke lijkheid van de Finse staat ge worden, na de Zweedse en Russische dominantie. In Fin land bestaat dan ook de Kale- vala-dag en terecht wordt de 150ste herdenking van deze „geboortedatum" in en buiten Finland gevierd, óók in Ne derland, waar een herden kingscomité is opgericht met als voorzitter de Groningse prof. dr. A. D. Kylstra, en wel met als opening een feestelijk concert in de Lutherse Kerk, waar de Finse ambassadeur de hee Matti HakkSnen prof. Kylstra het commandeurslint in de orde van de Finse Leeuw omhing. Beiden gingen op de betekenis van de Kale vala in, die door het muzikale programma daarna werd geïl lustreerd. Misschien was het om die reden, dat deze muziek nog al aan de behoudende ro mantische kant bleef. De Ka levala is immers ook het sym bool van de Finse romantische beweging, die op het eigene, het nationale wees. Wij weten ook, dat de Finse muziek van nü een zeer interessante pro ductie oplevert. Enfin - deze avond leerde weer, dat Sibeli us de grote meester en het gro te voorbeeld is geweest: zijn a cappella muziek verdient de grootste aandacht, ook al ha perde in de weergave van de Utrechtse Studenten Cantorij onder Harold Lenselink wel het een en ander. En hoe ex pressief bleken de liederen van Kilpinen, Marvia, Kuula en Merikanto, die door de mezzosopraan Leena Kiilunen ronduit prachtig werden ge zongen: wat een verrukkelijke, bloedmooie stem en wat een hartverwarmende muzikali teit. Voor ons was zij de ster NOES KOKEE PARIJS Het is laat in de namiddag in Parijs. La Coupo- le, de grote en beroemde bras serie in Montparnasse, is op een paar oude, theedrinkende dametjes na nagenoeg leeg. Pas later in de avond zullen de eerste studenten binnenkomen om aan de bar hun opgaven voor de volgende dag te ma ken. In een hoekje zit één een zame figuur, die nog niet lang op is en graag wil ontbijten. Er zijn geen gekookte eieren, ver telt de ober. Dan maar een omelet en een halve liter Bor deaux. „Tenslotte zijn we hier in Frankrijk", zegt Mick Jag- ger. Na al deze jaren is het won derlijk gerustellend om te kunnen constateren dat de Rolling Stones nog altijd leven zoals ze geacht worden te le ven. De groep verblijft in Pa rijs om een elpee op te nemen en heeft van twee uur 's nachts tot tien uur in de och tend gerepeteerd. Jagger is „vroeg" opgestaan, omdat hij tegenwoordig ook de nodige tijd aan zijn solo-carrière moet besteden. Resultaat Na de single „Just Another Night" ligt nu ook de nieuwe solo-elpee van Mick Jagger in de platenwinkels. „Ik moest gewoon even wat anders doen, anders was ik gek geworden. Het resultaat bevalt me wel, al denk ik dat het nog beter had gekund". Volgens Mick Jagger hoeft niemand er van op te kijken dat hij op de solotoer is ge gaan. „De rest van de groep doet al jaren lang solowerk, ik was de enige die zich alleen met de Stones bezighield. De anderen konden bij wijze van spreken zich 's zaderdagsa- vond uitleven in het spelen van jazz-muziek, zonder dat het publiek zich ogenblikke lijk afvroeg of de Stones uit el kaar zouden gaan. Men staat wat langer stil bij mijn solocar rière. Veel mensen willen niet dat je nog wat naast de Stones doet". De Stones laten zich al meer dan twintig jaar lang beïnvloe den door zwarte muziek, dus het hoeft geen verassing te zijn dat Mick Jagger voor zijn eer ste echte solo-langspeler de hulp heeft ingeroepen van twee zwarte producenten uit de „dance rap"-hoek: Nile Rodgers en Bill Laswell. Toch gelooft hij niet dat zijn plaat meer succes zal hebben bij de zwarte Amerikanen dan el pees van de Stones. Hij denkt dat het een veelvormige langs- peler is geworden, waar een hoop voortdenderende funk- en rocksongs op staan, maar ook een langzame ballade, „Hard woman" (waarin Peter Townshend de akoestische gi taar voor zijn rekening neemt) en „She's the boss", de titel song, een geestige klaagzang over rolverwisselingen, waar in Mick Jagger cTe rol van de man die versierd wordt op zich neemt. Playboy Vergeleken met „Underco ver", de laatste elpee van de Stones, maakt Jaggers solo plaat een wat luchtigere in druk. Op zijn eigen werkstuk komt Jagger naar voren als de intelligente en laconieke play boy met een voorkeur voor het bizarre element. „Ik ge loof", aldus Jagger, „dat ik min of meer onbewust ge werkt heb vanuit het gevoel dat deze elpee over persoonlij ke relaties moest gaan, dat het allemaal wat humoristischer, wat minder somber en zwaar moest zijn". Het verbod op het uitzenden van de videoclip die de titel song van de laatste Stones-lp vergezelde en die als thema het geweld in Midden-Ameri- ka had, heeft volgens Jagger de verkoopcijfers van „Under- Wanneer u een nieuwe abonnee aanbrengt hebt u als dank daarvoor de keus uit drie handige mini-gereedschapsets: A) S dopsleutels, B) 5 steeksleutels, of C) 6 schroevedraaiers. Heel handig voor het fijne werk. Kunt u meerdere mensen enthousiast maken voor deze fijne avondkrant, dan kunt u evenzovele gereedschapsets uitkiezen. De nieuwe abonnee wordt ook hartelijk door ons onthaald: deze krijgt de krant de eerste twee weken gratis. Noteer als nieuwe abonnee per: NAAM:ADRES: PCSTCODE/PLAATS: Stuur ak dank gereedschapset ADBDC i TELEFOON: Deze ontvangt de eerste twee weken de krant gratis. Daarna wordt het abonnement betaald per: kwartaal automatisch per maand jaar I POSTCODE:PLAATS: Stuur de bon ingevuld aan de Leidse Courant, Antwoordnummer 998, 2500 VD Den Haag I (postzegel niet nodig). Mick Jagger: „Even iets anders doen". cover" negatief beïnvloed. En hoewel hij zegt dat dit ,*hem er niet van weerhoudt nog een zo'n song te doen", zal hij dui delijk wel voorzichtiger zijn met het maken van een video clip. die toch niet wordt uitge zonden. Hij is zich bewust van het feit dat de Amerikanen „moraal-liefhebbers zijn. Hoe populairder je bent, hoe meer zorgen ze zich maken over dergelijke zaken". Hij kan zich niet voorstellen dat het Amerikaanse publiek de Reagan-imitaties in de vi deoclip van de single „Two tri bes" van Frankie goes to Hol lywood goedkeurt en geeft toe dat hij zich sinds „Underco ver" is gaan afvragen of pop muziek wel het juiste medium is voor een politieke bood schap. „Ik geloof eigenlijk van niet, hoewel videoclips een hoop duidelijk kunnen maken. Maar welke groep is er in ge slaagd een duidelijke politieke boodschap over te brengen?" Geen politiek Op zijn solo-plaat is in elk ge val niets van een politieke boodschap te merken, hoewel Jagger zegt dat een van de songs, „Running out of luck", politiek heel wat onheilspel lender uit had kunnen vallen, als hij dat had gewild. „Maar ik heb besloten het onheil op de achtergrond te houden, om dat het anders weer zo afge zaagd klonk. Je kan best door iets geobsedeerd zijn, maar wanneer je hele elpee daar vol mee staat, zou mijn publiek al gauw zeggen: heel interessant Mick, maar wanneer komt het echte werk nou?". „Relaties zijn de spil van het menselijk bestaan. Wanneer je televisie kijkt, word je geacht je te identificeren met een be paald personage. Ik heb gepro beerd mijn liedjes zo te schrij ven, dat je je precies kan voor stellen wat er aan de hand is, niet van dat vage gedoe dus". Jagger levert volgens eigen zeggen wel commentaar op het sociale vlak. „She's the boss is een commentaar op een relatie een maatschappelijke rela- Mini-musical Ook de uitgebreide videofilm die bij dit werkstuk hoort is ironisch en luchtig uitgevallen. In plaats van het gebruikelijke patroon van elke song een aparte videoclip heeft het vi deoproject van Jagger een dui delijke rode draad. Hij heeft zo een „nieuw medium" gescha pen: de video mini-musical. Deze mini-musical is opgeno men in Brazilië en geregis seerd door Julian Temple, de man die ook verantwoordelijk was voor de gewelddadige „Undercover"-clip en ander videowerkstuk van de Stones. „She's the boss" houdt zich weliswaar verre van politieke aangelegenheden, maar is toch controversieel genoeg om Jag ger te verzekeren van de aan dacht van het publiek. In de videoclip speelt hij een popzanger - „duidelijk niet mezelf, hoewel, misschien was ik ooit wel zo„ - die in de wat ten wordt gelegd, voortdurend dronken is en die door een se rie avonturen langzaam maar zeker zijn gevoel voor eigen waarde verliest. Zo maakt hij per ongeluk een afspraakje met een travestiet en komt hij in een werkkamp in het oer woud terecht, waar hij „ge bruikt" wordt door vrouwen. Jagger blijft voorlopig in Pa rijs om de nieuweStones- langspeler af te maken. Die werkzaamheden zullen vol gende maand even onderbro ken worden vanwege het aan staande vaderschap van Keith Richard. In september gaan de Stones waarschijnlijk op toer- nee in Amerika, maar de kans is heel klein dat Mick Jagger zelf ooit solo zal optreden, zelfs wanneer zijn solo-platen het beter zullen doen dan die van de Stones: „Ik zou het leuk vinden, maar ik heb het veel te druk", zegt hij. ROBIN DENSLOW Copyright The Guardian De combinatie van kunsthan del en galerie is voor Pieter van Voorst van Beest ideaal. In het pand aan de Anna Paulownastraat brengt hij ge vestigde en internationale kunst en in de achterliggen de galerie aan de Laan van Meerdervoort toont hij he dendaagse kunst. Het publiek dat geïnteresseerd is in re cente ontwikkelingen in de beeldende kunst zal eerder de grote witte ruimte binnen gaan, maar dat wil niet zeg gen dat hetzelfde publiek ook niet een aquarel van Grosz of een Amsterdams stadsgezicht van Breitner wil zien. Via de tuin, die beide panden met elkaar verbindt, beweegt Van Voorst van Beest zich tussen de expositiezalen. Zoals bekend, kunnen slechts enkele galeries op het gebied van hedendaagse kunst in Nederland van hun verkoop bestaan, en voor de meeste galeristen wint de liefde voor de kunst het van de inkom sten. Maar als de prijzen van de gevestigde kunst vergele ken worden met die van de jonge kunst dan is het duide lijk dat men met een relatief laag bedrag beter naar een galerie kan gaan. Het risico is weliswaar groter om in he dendaagse kunst te investe ren, want wie zal zeggen of de jonge kunstenaar de repu tatie van een Grosz of Breit ner zal krijgen, en daarbij komt dat veel mensen moeite hebben met hedendaagse kunst. Verschillend Om te vermijden dat de klei ne kring van geïnteresseer den nog kleiner wordt toont Van Voorst van Beest ver schillende kunstenaars naast elkaar, van figuratief tot ab stract, beelden en schilderij en. Slechts zo nu en dan maakt hij een eenmansten- toonstelling, terwijl dit in de meeste galeries de gebruike lijke presentatie is. Momen teel staan er beelden van Hans Hovy, Henk Visch, Hein Koeken en hangen er aquarellen van Ed Valk, en tekeningen van Sjoerd de Vries. A.s. zaterdag wordt de Kunsthandel P. B. van'Voorst van Beest, Anna Paulownaatraat 107, „Wisselende collectie gevestigde en internationale kunst", dinsdag t/m zaterdag 13-17 uur. P. B. van Voorat van Beest Gallery, Lean van Meerdervoort 5a, „Wis selende collectie hedendaagse kunst", tot 17 maart, dinsdag t/m zaterdag 13-17 uur. Galerie Artline, Toussaintkade 67- 70, „Peter Podmore", tot 16 maart, dinsdag t/m zaterdag 11-17 uur. „Galerie 85" vindt in de Nieuwe Kerk te Amsterdam plaats, 20, 21, 22 maart van 11-21 uur en 23, 24 en 25 maart van 11-18 uur. De toe gangsprijs is 7,50. galerie grotendeels leegge ruimd, om er een beeld van Agnes Juten te plaatsen. Het bestaat uit elf pilaren van terracotta en zij zullen teza men een woud van zuilen vormen. Manifestatie Als injectie voor de heden daagse kunsthandel is ook de manifestatie „Galerie 85" in de Nieuwe Kerk te Amster dam bedoeld. Vanaf 20 maart tot 26 maart staan 36 galeries uit heel Nederland (6 uit Den Haag) in de kerk. Dit jaar lijks gebeuren ontving vorig jaar veel kritiek, aangezien een aantal toonaangevende galeries, zoals Van Krimpen en Art Project uit Amster dam, ontbraken en het steeds meer een presentatie van middelmaat zou worden. Er zijn dan ook plannen om een alternatieve presentatie te or ganiseren. V.' ~"<v. George Grosz, aquarel. 1929. en individuele expressie kan Artline Peter Podmore (1942) expo seert voor de eerste keer in Nederland en bij galerie Art line is één van de zalen met zijn tekeningen en construc ties ingericht. De constructies zijn gemaakt van berken-tri- plex en bestaan uit gelijk waardige vierkanten, waar mee hij geometrische vormen maakt. Het oppervlak is be werkt met houtskool en gra fiet. Deze vlakken zijn door het zwart egaal bedekt, maar door het grijs schemert de nerf van het hout. Podmore geeft de voorkeur aan de meest simpele tekentechniek, waardoor hij met enkele lij nen geometrische vormen en de niet-kleuren zwart en grijs tegen een neutrale ach tergrond, persoonlijke emotie Hans Hovy, zonder titel, lood, hoog 25 cm, 1983. vermijden. Door uit te tillen boven de eigen specifieke si tuatie wil hij in zijn kunst universele waarden blootleg gen. Daarin verschilt hij nau welijks van een aantal kuns tenaars die in de georisch-ab- stracte richting werken en waarvan Mondriaan of Male- vitsch belangrijke grondleg gers zijn. Voor hen gold een geestelijke wereld achter de zichtbare werkelijkheid en met hun kunst wilden zij de komische ordening tot uit drukking brengen. Vereenvoudiging van kleur en vorm: iets doen door iets te laten. Podmore Peter Podmore verdeelt het lichtbruin gekleurde papier in vierkanten en maakt een keuze welke met houtskool of grafiet ingevuld worden zodat een geometrische vorm ontstaat. Daarbij lat Podmore zich regelmatig verleiden door schoonheid en worden een aantal tekeningen net te esthetisch. Hij blaast bijvoor beeld houtskool over het pa pier waardoor een sluier ont staat of hij benadrukt het flu weelachtige effekt van houts kool op papier. „A Sense of Place" is een boekje uit 1984, waarin zowel tekeningen als gedichten van Peter Podmo re zijn afgedrukt en dat bij Artline te koop is. INGRID VAN SANTEN Telg* li WA ;USSI ALPHEN AAN DEN RIJN EO de ROCINEMA I (Van BoetzelaeP" eI? straat 6. tel. 01720-20800(1 er fc Commando (12): 18.30. 2l.0(anse J za. zo. wo. ook 13.30. •EUROCi)rt na NEMA II Body double (16L 18.30, 21.00. Ghoetbustere (alf za. zo. wo. 13.30. EUROCINE»10 tu MA III: Top secret (al); 18.453nse t 21.15. za. 19.00. 21.30. EUROi intej CINEMA IV: 1984 (12); I8.45?rgen 21.15. za. zo. wo. ook 13.45. NACHTVOORSTELLING P EUROCINEMA I: Comman<tf»gers (16): za. 24.00. EUROClNEMflgeslc II: Body double (16); za. 24,OO.r Be EUROCINEMA III: Studenten-P t>, sex (18); za. 24.00. EURi NEMA IV: China love (16); 24.00. KINDERVOORSTELLING EUROCINEMA III: Si je en de zeven dwergen; za. wo. 13.45. LEIDEN LUXOR (Station: 19. tel. 071-121239): The karal kid (al); 14.30, 19.00, 21.15. 14.15, 16.30, 19.00. 21.11 LIDO I (Steenstraat 39. tell 124130): The killing fields (12);] 14.15, 18.45. 21.30. zo. 14.15, 16.45. 19.00, 21.30. LIDO ll:J Amadeus (al); 20.00. zo. ook; 14.30. LIDO III: The termine-l lor (16); 14.30, 19.00. 21.15. zo l ook 16.45. LIDO IV: Bacheli party (16); 14.30. 19.00, 21.15, zo. ook 16.45. STUDIO (071- 133210); Falling in love (al)] 14.30. 19.00. 21.15. 16.45. TRIANON (Breestr; 31. tel. 123875): Commando] (16); 14.30. 19.00. 21.15. 14.15. 16.30. 19.00. 21.15.1 REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071-125414); Taboe, een verboden liefde (16); 14."' 19.00 ,21.15. NACHTVOORSTELLING REX; Heter als lava (16); za. 23.30. NOORDWIJK LIDO THEATER^ein> Bernhardstraat 56, tel,rw. 01719-12800): Once upon time in the west (12); za. di.)1 w 19.00. Tiger Joe. (16); zo. 15.00.ïg ma. 19.00. The Hit (16) zo.» ;n 20.15. ma. di. 21.15. jjjyv, KATWIJK CITY THEATER in (Badstraat 30. tel. 01718-74075):iek Gremlins (al); do. vr. za. zo. wo.7nr 14.45, 19.00, 21.15. ma. di.LjT 19.00, 21.15. CITY THEATER-^ II: Star Trek III (al); tijden zie)gra City I. CITY THEATER III» b< Dead and Buried (12); tijden ;ieL City I. CITY THEATER IV:A f* Splash (al); tijden zie City I be-fakf halve za. wo. 14.45. I. KINDERVOORSTELLING CITY THEATER IV: Tom and" Jerry Deel IV; LIDO THEATER: Dick Trom ii het circus (al); za. wo. 14.30. „saga 1,11 ono i j 14.45*^ from inïieri 'er othi Two of a kind (al); za. zo. 15.45. >otS ■irfdi Being there (al); do. 20.00. za. zo. 21.15. ma. di. wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING Pietje Bell de Rotterdamse'n c straatjongens (Ned gespr.); zapod' ZO. wo. 14.00. |ecic WASSENAAR ASTRA: Gost^ busters (al); do. t/m zo. 20. Ma-ho ria's lovers (16); ma. t/m wo.e fj 20.00. _t KINDERVOORSTELLING Wald Disney's festival van b» kroonde tekenfilms; za. zo. wo-VH 14.00. DEN HAAG* ASTA 2 (Spui 27. T tel. 463500): Falling in love (al); i 15.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30.1 16.00, 19.00, 21.30. ASTA 3:| Gremlins (al); 15.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00. 21.30. BABYLON 1 (naasl Centraal Station, tel. 471656): Amadeus (al); 14.00, 20.00. BABYLON 2: (12); Ghostbus- ters (al); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30. 16.00. 19.00, 21.30. BABYLON 3; An officer and a gentleman (al); 14.00, 19.00, 21.15. zo. 13.45. 16.15. 19.00, 21.15. CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel. 630637): Body doubla (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. i 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. CI- NEAC 2: The new barbarians (16); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45. 21.30. za. i 00.15. CINEAC 3: Loain' it (16); 18.45, 21.30. do. vr. ma. di. ook 14.00. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. EURO CINEMA (Leyweg 910, tel. 667066): The never ending story (al); 14.00, 20.00. zo 14.00, 16.15, 20.00. METROPOLE 1 (Carnegielaan. IB tel. 456756): The killing fields (12); 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18 45, 21.30. Don Giovanni (16); zo. 09.30. ME-IPI TROPOLE 2: A soldier's story (al); 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16 00. 18.45. 21.30.1 V METROPOLE 3: Paris, Texas I q( (16); 14.00. 20.30. METROPO- LE 4 De prooi (12); 14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. f.'! 21.30. METROPOLE 5: Grem lins (al); 14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): Brazil (al); 13.45. 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00 18.45, 21.30. ODEON 2: The t.A company of wolves (16); 18.45/ 21.30. ODEON 3: Bachelor party (12); 13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45. 21.30. ODEON 4: „Hot bubblegum": dikke liefde (12); 13.45. 18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. LE PARIS 1 (Ketting straat 12b, tel. 656402): Take my body (18); 12.00 tot 22.30. zo. v.a. 13.30. LE PARIS 2: Sex in hogere sferen (18); 12.15 tot 22.45. zo v.a. 13.45. vr. za. 22.45. LE PARIS 3: Sex in de hoogste klas (18); 12.30 tot 23.00. zo. v.a. 14,00. PASSA GE (Passage 63. tel. 460977): De uitroeier (16); 14.00. 18.45. 21.30. zo 13.15. 16.00. 21.30. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Zaal 1 A not amours (16); 19.45, 21.45. Zaal 2; Muriel; do. 19.30, 21.30. Life of O'Haru: vr. t/m. zo. 19.15. 21.45. Spullenbaas; ma. 19.30. Een les in liefde; ma. 21.30. Glimlach van een zomernacht, dl. 19.30. Het zevende zegel; di. 21.30. Wilde aardbeien; wo. 19.30. De maagdenbron: wo. 21.30. KINDERVOORSTELLINGEN CINEAC 3 Sneeuwwitje en de zeven dwergen; za. 14.00. zo. 13.15. 16.00. EURO CINEMA: The NeverEnding Sto ry; 14.00. 20.00. zo. 1400. 16.15. 20.00. ODEON 2: Elec tric Boogaloo; 13.45. zo. 14 16.00 NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Terug naar de het (16); za. 00.15. CINEAC 2: The new barbarians (16); za. 00.15. CINEAC 3: Cheech Chong's next movie (16); za. 00.15. EUROCINEMA Proefkonijn tjes voor texplezier (18); za 00.02. LE PARIS 3: Sex in de hoogste klea (18); vr. za 23.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1985 | | pagina 12