De zigeuners van Fiesta Gitana:
We zijn blij met zo h toernee w
M
Willem de Kooning:
plank misgeslagen
^Boeiend
«samenspel
pLindsay
-kwartet
FLAMENCO-FEESTIN CONGRESGEBOUW
Lionel Richie overheerst
bij American Music Awards
Rotterdam geeft korting op kunst
Heks van Haarlem
toont aan: harteloosheid
van alle tijden
IgCUNST
tcidócSouoant
WOENSDAG 30 JANUARI 1985 PAGIN£)I(
Varend Hauer overleden
-VmSTERDAM Arend Hauer, toneelad-
'iseur, acteur en leraar, uit Amsterdam is
ip 75-jarige leeftijd overleden. Hij was be-
':end om zijn inzet om zoveel mogelijk
j nensen van toneel te laten genieten, niet
n het minst hen die zich met amateurto-
leel bezig hielden. Hij wordt morgen op
1 ichiermonnikoog begraven. Arend Hauer
verkte in vrije produkties en bij tal van
gezelschappen als Nieuw Schouwtoneel,
!vale Haghespelers onder Eduard Verkade.
0r^Iederlandsche Toneelgroep, het Amster
dams Vondelcomité en Centraal Toneel
gander Cees Laseur. Na de Tweede We
reldoorlog richtte hij met Verkade en
V€jrof. mr A. Pitlo de stichting Academie
rc/oor Dramatische Kunst op. Hij was toen
gr)ok weer verbonden aan Centraal Toneel
cr;n aansluitend tot 1949 aan de Haagse Co-
dcnedie.
Aanmoediging voor
Adriaan van Dis
AMSTERDAM Het Fonds
voor de Letteren heeft giste
ren de schrijver en presentator
Adriaan van Dis een aanmoe-
digingsbeurs toegekend. Een
zelfde beurs ontvingen de be
ginnende auteurs Frans Budé,
Hermine de Graaf. Bas Heijne
en Piet Meeuwissen. De beur
zen bedragen elk 9.000 gulden.
Het Fonds besloot dit jaar ter
aanmoediging enkele beurzen
beschikbaar te stellen voor be
ginnende auteurs en literaire
vertalers. In totaal kwamen bij
het bestuur van het Fonds 60
aanvragen om toekenning bin-
Bardot op
ministerieel
niveau
De Franse minister van
milieu, Huguette Bou-
chardeau, links, overhan
digt de voormalige actri
ce Brigitte Bardot een
paar mappen met docu
menten op het gebied
van de dierenbescher
ming. Het is de eerste
keer dat Bardot op minis
terieel niveau erkenning
krijgt voor haar werk in
de strijd voor de dieren
bescherming, waar zij al
enkele jaren hevig mee
bezig is.
NEW YORK De artistieke wereld in de Verenigde Staten
vraagt zich af of een plank als wc-bril een kunstwerk wordt als
een erkende schilder herh verfraaid heeft. Het draait om een
plank met drie openingen die jarenlang in een souterrain van
een oud huis op Long Island zijn oorspronkelijke doel heeft ge
diend. Maar ruim 30 jaar geleden beschilderde Willem de Koon
ing de plank met het oog op een feestelijke gelegenheid. Twee
van de drie brillen voorzag hij van een laag dieprode verf.
Sindsdien veranderde er aan de plank niets, maar de kunstenaar
van Nederlandse afkomst ontwikkelde zich tot de best betaalde
schilder in de Verenigde Staten. Kort geleden bracht een olie
verfschilderij van zijn hand ruim 7 miljoen gulden op. De nieu
we eigenaars van de woning op Long Island willen nu kennelijk
een graantje meepikken: ze hebben de plank bij een galerie in
New York te koop aangeboden.
D.
Diligentia, Den Haag.
zcVoor de vierde maal sedert
v.-zijn oprichting in 1966 speelde
bigisteravond het Lindsay kwar-
Dtet voor de Vereniging voor
.wKamermuztek in Diligentia.
diDit Engelse kwartet dat zijn
btzetel heeft bij de universiteit
.tevan Manchester heeft zich in
v.een vroeg stadium vam zijn
Dontwikkeling sterk op centraal
,DEuropa geconcentreerd en als
.tcgevolg daarvan onder meer
gialle Bartokkwartetten op de
leplaat vastgelegd. Dat hun lief-
yide nog steeds naar dit deel van
sthet continent uitgaat bewezen
'dide vier musici gisteravond met
dieen geïnspireerde vertolking
o|van het strijkkwartet op.106 in
G dat Dvorak na zijn terug-
J keer uit Amerika in Tsjecho-
slowakije schreef. Zelden ben
jik sterker betrokken geraakt
O) bij het tot standkomen van een
kwartet als bij het boeiend sa-
mengaan van deze vier stem-
men. Een belangrijke rol
1 speelde daarbij ongetwijfeld de
j bijna burleske mimiek van de
J primarius die daarmee zijn
sterke betrokkenheid bij elke
noot die hij aan zijn instru-
Iment ontlokte zichtbaar maak
te. De vogelgeluiden waarmee
het eerste deel begint waren
helaas echter even dissonant
als de welbedoelde dissonan
ten van Mozarts dissonanten-
kwartet K.V.465 in C waar
mee het concert geopend
werd. Wat is het geval? Het
Lindsay kwartet heeft een
E sterke onderlinge samenhang
rf en richt zich totaal naar pri-
marius Peter Cropper die wel
t( in spelintensiteit maar nooit in
p dynamiek de anderen domi-
neert en voorgaat. In snelle
0 delen is zijn betrokkenheid
echter zo groot- bijvoorbeeld
j-, het slotdeel van Mozart of ook
I, begin en slot van Dvorak- dat
daaraan teveel aan zuiverheid
opgeofferd raakt. Daar stond
v echter zo veel tegenover dat ik
t( bereid ben deze prijs te betalen
e voor de ongelofelijke toewij
ding en verfijning die het
E kwartet allereerst bij Mozart
en daarna ook bij het tweede
a kwartet in Fis van Tippett
toonde. Zelden werden de lij
nen fijner geciseleerd als door
dit viertal dat in deze kunst
Ieen grote intensiteit en nuan
cering wist aan te brengen. Ui
teraard kan in een grote ronde
toon nog meer kleur worden
gesuggereerd, maar dat is de
geijkte weg. Wie bereid was
afstand te doen van de hoog
glans kreeg daarvoor een mi-
crocosmos van kleurverschil
len terug. Dat Mozart en in ze
kere zin Tippett daar meer bij
gebaat zijn dan de royale na-
tuurschilderaar Dvorak
spreekt vanzelf.
BESIER
„Publiekstheater
niet beïnvloed
door problemen
leiding"
AMSTERDAM Het Amster
damse Publiekstheater zal het
komende seizoen werken van
Goethe en Shakespeare op het
repetoire nemen. Karst Woud
stra zal de regie op zich nemen
van „Torquato Tasso" van
Goethe en „Naar 't lijkt" van
Shakespeare. Verder bestaat
het repetoire uit het nieuwste
stuk van Bernard-Marie Kol-
tès „Quai Ouest" in de regie
van de Duitse gastregisseur
Stefan Stroex. „Onweer" van
Strindberg, geregisseerd door
Ger Thijs en „Gertrud" van
Hjalmar Söderberg in de regie
van Teuntje Klinkenberg.
Het seizoen '85/'86 wordt blij
kens een mededeling van het
Publiekstheater niet beïnvloed
door het besluit van Gerrit
Korthals Altes, Ben Hurkmans
en Karst Woudstra af te zien
van de opdracht om in augus
tus 1985 het Publiekstheater te
gaan leiden. Volgens de drie
zien zij in deze samenstelling
onvoldoende mogelijkheden
om de veranderingen die het
Publiekstheater beoogt te rea
liseren. Het bestuur van het
gezelschap heeft het besluit
van het drietal aanvaard.
AMSTERDAM De
jaarlijkse bezorgdheid
straalt van het gezicht
van H.J. da Silva. Hij
heeft voor de 28e keer in
zijn carrière als impresa
rio een Fiesta Gitana sa
mengesteld. En voor de
28ste keer vraagt hij zich
af: „Komt er publiek?"
Voor wie Fiesta Gitana
ooit vanuit de zaal gezien
heeft, lijkt het een over
bodige vraag. Natuurlijk
komt er publiek. Eén
maal per jaar brengt Da
Silva een keurtroep van
Spaanse zigeuners samen
die trots de kunst van de
Flamenco hooghouden.
Zo lang het er allemaal
nog is, móet je dat gaan
zien. Den Haag herbergt
het gezelschap vanavond,
en op 1 en 2 februari in
het Congresgebouw.
Voor wie het nog niet wist,
„Fiesta Gitana" is geen be
staande groep die door Da
Silva „even" geboekt is voor
een aantal voorstellingen in
Nederland. Fiesta Gitana is
een door Da Silva 28 jaar ge
leden bedachte
een programma dat hij zelf in
Spanje samenstelde. Een the
aterversie van een flamenco-
feest. Zo gaat het nog altijd,
al speelt sterdanser Curro
Velez een grote rol in die sa
menstelling. Curro (de naam
betekent „de van vier kanten
raszuivere") Velez is een
oude getrouwe. Sinds 1964
maakt hij regelmatig een
toernee door Nederland met
de groep. Hij is de vanzelf
sprekende leider, hij maakt
de choreografieën, stelt het
programma samen en houdt
als een havik de uitvoering
ervan in het oog. Zelf trad hij
als vijftienjarige jongen voor
vijf pesetas en een versnape
ring voor het eerst in een fla-
mencodans in Sevilla op.
Sinds dat moment heeft de
zigeunerdans hem niet meer
losgelaten. Hij was eerste
danser bij Pilar Lopez (de
wereldberoemde danseres die
na de oorlog de flamenco in
het theater introduceerde),
hij reisde de wereld door met
de groepen van Carmen
Amaya en José Greco, ver
tikte het af te glijden
show óf ballet en behoedt
nog altijd de puurheid
zigeunerkunst.
Schevenings café
Ik ben een bewonderaar
ik - inmiddels vele ja
ren geleden, nauwelijks iets
van de flamenco wetend -
een gesprek had met Curro
Velez in een Schevenings ca-
féetje. Hij praatte toen nog
maar een beetje Engels (dat is
inmiddels veel beter), vlak
naast ons speelde een aantal
zigeuners van zijn groep bil
jart en er werd met die be
kende heesgezongen stem
men luidruchtig geconver
seerd. Maar ondanks alles
straalde Velez iets van waar
digheid, klasse uit. Die is er
nog altijd: ik ben bij een
voorproefje van Fiesta Gita
na in de Amsterdamse Conti
nental Bodega. In de kleine
ruimte van de entree van het
befaamde sherry-etablisse
ment krijgen we een mini-
Fiesta te zien. De vrouwen in
hun pontificale „batas de
cola" (sleepjurken) en de
kleurige gewaden, het resul
taat van een mengeling van
culturen en modes die „trajes
de gitanas" worden genoemd.
De voorstelling is uiteraard
min of meer geimproviseerd
in deze ruimte. Velez neemt
Da Silva, 28 jaar zorgen.
nog even gauw voor een van
z'n danser op gaat diens mo
derne horloge in tijdelijk be
slag, want dat kan niet,
houdt scherp in de gaten wie
wat en hóe doet en geeft
seintjes naar wie mag sole-
Duende
De vrouwen, met Mari Car
men Ledesma voorop, vallen
stuk voor stuk op door hun
durf - op dat kleine podi
umpje - aanwezigheid en
houding. De gitaristen, Car
los Heredia en Jose Manuel
(oftewel „El") Cruz, beiden
afkomstig uit beroemde zi
geunerfamilies - zijn beter
dan ik ze jaren in Fiesta Gi
tana heb gehoord. Eén prach
tig duet van zanger Paco El
Taranto met een v^n de gita
risten. Paco zit naast hem op
een stoel, heft z'n bekende
zang aan met die fraaie ara
besken en de gitarist vult
aan, bejubelt, ritmiseert tot
de „duende" (de „soul" van
de zigeunerkunst) ontstaat.
Hier gebeurt iets levends,
niet ingestudeerds. Paco el
Taranto legt z'n hand op de
knie van de gitarist en neemt
het over. Zo gaat het door:
een subtiel spel van geven en
nemen, hoor en wederhoor,
de „blues" van Spanje. Er
loopt voordien in de Conti
nental Bodega nog een Span
jaard rond. Zo n zanger in
Spaanse studentendracht die
niet onverdienstelijk op z'n
gitaar de sherry-drinkers
amuseert en daarna incas
seert. Wat klinkt hij dunne
tjes en onpersoonlijk bij dit
oergebeuren. Ik kijk na af
loop rond en zie hem niet
Verdwenen Uit
schaamte?
Sherry
De Continental Bodega is - al
is er nauwelijks ruimte - een
plaats die je doet denken aan
het oerbegin van de flamenco
muziek in en rond Sevila,
Zuid-Spanje. In de cafés, de
zigeuners meer onder elkaar
dan met niet-zigeuners, langs
de kant Staand om in te val
len waar dat kan. Een con
cert tussen neus en lippen en
een talentenjacht. Het Fiesta
Gitana-voorproefje vindt in
de Continental Bodega plaats
om een hele simpele reden:
H.J. da Silva heeft inmiddels
zoveel gehoord over allerlei
manieren waarop de kunst
gesponsord kan worden, dat
hij ook maar voorzichtig uit
dat vaatje is gaan tappen. De
firma Andre Kerstens, im
porteur van de sherrys van
Gonzalez Byass helpt hem bij
z'n programma, Fiest Gitana
is in Amsterdam paraat als er
de beroemde „fino" Tio Pepe
en „oloroso" Don Alfonso ge
proefd moeten worden. En
toeschouwers in een aantal
steden - waaronder Den
Haag - krijgen een bon waar
mee ze wat reductie op die
dranken bij een bepaalde slij
ter kunnen krijgen.
El Toro
In de bus terug tussen de zi
geuners is het vooral El Toro
(De stier) die opvalt. Op het
toneel heeft hij met z'n korte
gedrongen figuur, z'n wild
modulerende, hese stem en
die mooie „uitleggende"
handgebaren al een aanwe
zigheid van jewelste, in de
autobus brandt hij los in een
voor mij onverstaanbaar
Spaans. Het verhaal gaat dat
hij aan z'n bijnaam komt om
dat hij in het begin van zijn
artistieke loopbaan geen or
dentelijk Spaans sprak maar
alleen het zigeuner-„caló".
Hij was niet te verstaan en
hij kon niemand verstaan.
Niettemin ontging niemand
zijn wilde emotionaliteit.
Vandaar dat Lorenzo Vega
Esteban „El Toro" werd. Bij
Fiesta Gitana aflevering 12
was hij er voor het eerst. Hij
bleef ergens tussendoor een
paar jaar plotseling weg (Da
Silva: „om redenen die hij al
leen weet") maar is er vanaf
nummer 25 weer. Gelukkig.
Vindt hij zelf ook, want als
we het hebben over de vele
weken dat de Fiesta Gitana-
zigueners van huis zijn, zegt
hij: „We mogen blij zijn dat
we zo'n hele tijd achter el
kaar kunnen werken".
Ik hoop voor Da Silva dat de
zorgenrimpels vanavond
gladgestreken worden. Vorig
jaar had hij ze ook en toen
bleek er onverwacht toch
weer een nieuw, jong publiek
voor zijn programma. De lei
ding van de Belgische twee
jaarlijkse grote culturele ma
nifestatie Europalia, met dit
maal Spanje in het blazoen,
heeft hem al gevraagd of hij
niet twee weken lang zijn
Fiesta Gitana in een Brussel
se schouwburg wil brengen.
Dat betekent tóch wel iets.
Een journalist van het Am
sterdamse Parool hoorde dit
jaar iemand in een rij achter
hem zeggen: „Het is altijd
goed van die Da Silva. Die
doet geen flauwekul". Dus
Fiesta Gitana: „Eso es" en
„Olé".
BERT JANSMA
LOS ANGELES Lionel Ri
chie heeft de 12de jaarlijkse
American Music Awards show
overheerst door zes onder
scheidingen in de wacht te sle
pen. De zangers Kenny Rogers
en Price kregen ieder drie.
Tina Turner, Anne Murray,
Cyndi Lauper en de Pointer
Sisters mochten tijdens de drie
uur durende tv-show van ABC
ieder twee prijzen in ontvangst
Richie kreeg de onderschei
dingen als de beste mannelijke
vocalist en de beste mannelij
ke video-artiest, zowel in de
zwarte als de pop-rock catego
rieën. Zijn video-clip Hello
ging in beide categorieën
eveneens met de hoogste eer
strijken.
Kenny Rogers, die in het ver
leden reeds 16 Awards in de
wacht sleepte, kreeg er dit jaar
drie bij, waaronder één geza
menlijk met Dolly Parton, in
de categorie country-single
voor hun duet Island in the
Stream. Rogers' LP Eyes That
See in the Dark kreeg de on
derscheiding voor het beste
country-album en hij werd te
vens voor de vijfde maal uit
geroepen tot de beste manne
lijke country-zanger.
Prince, een 26-jarige Ameri
kaan, won een Award voor de
favoriete zwarte single. Hij
kreeg tevens onderscheidingen
voor de beste zwarte LP en
het beste sountrack-album (bij
zijn film Purple Rain).
Bruce Springsteen sleepte de
prijs in de wacht voor de beste
pop-single, Dancing in the
Dark. Hij was niet aanwezig
om de onderscheiding in ont
vangst te nemen.
Cyndi Lauper werd uitgeroe
pen tot de beste vrouwelijke
zangeres en video-artiest in
pop-rock, terwijl Tina Turner
dezelfde onderscheidingen
kreeg in de categorie zwarte
artiesten. Anne Murray werd
onderscheiden als de beste
vrouwelijke country video ar
tiest en haar hit A Little Good
News bleek de beste country
video single.
De American Music Awards
worden toegekend op basis
van de verkoopcijfers over een
kalenderjaar en een opinieon
derzoek onder 20.000 kopers
van grammofoonplaten. De
verkoopcijfers leveren de kan
didatuur van een bepaalde ar
tiest op, terwijl middels het
opinieonderzoek wordt vastge
steld wie van de kandidaten i
aanmerking komt voor de or
derscheidingen.
,MOOI MEEGENOMEN'
>rdt
Rotterdam een ver
koopactie gehouden voor beel
dende kunst. Kopers krijgen
in alle Rotterdamse galerieen
en bij een aantal gemeentelijke
kunstinstellingen 30 procent
korting. De actie wordt geor
ganiseerd door het Centrum
Beeldende Kunst en de Rotter
damse Kunststichting en is al
leen van toepassing op het
werk van Rotterdamse kunste-
De korting van 30 procent
wordt door de gemeente be
taald aan de kunstenaars die
in de actieperiodc via de gale
rieën werk hebben verkocht.
Het geld is beschikbaar gesteld
door het ministerie van WVC
Bovendien is door het ministe
rie een subsidie verstrekt voor
de organisatiekosten van de
actie. De gemeente Rotterdam
zal een onderzoek laten ver
richten naar het effect van de
kunstaankoopactie. Afhanke
lijk van de resultaten zal be
sloten worden de actie even
tueel landelijk te herhalen.
Tegelijk met de aankoopactie
verschijnt een gids. waarin
alle Rotterdamse galerieën zijn
vermeld, met de aard van het
werk dat zij verkopen. Het is
de bedoeling de gids elke twee
jaar te laten verschijnen.
Harteloosheid is een eigenschap die door de tijden is gebleven en
vaak verdoezelt de mens dit onder het mom de rede of het ge
loof te volgen. Frederik van Eeden heeft dat in zijn toneelstuk
„De heks van Haarlem" (1915) op heldere wijze opgeschreven.
Het is prettig dat het Nederlandstalig Repertoire Gezelschap er
is en het uitvoert, om het in herinnering te brengen.
De schrijver noemt het een treurspel der onzekerheid en de
hoofdpersoon in het stuk, Cousaert (Theo Pont), heeft aan het
einde doorgrond, dat waanzin geen twijfel kent en wijsheid geen
zekerheid. Hij doet dan ook wankele schreden op het pad der
wijsheid. En wat een leed heeft hem daar gebracht. Twee keer
heeft hij mogen kiezen: de eerste maal of hij de staat zou laten
weten dat zijn toekomstige schoonzoon de vijand wapens heeft
geleverd. De tweede maal staat hij voor dezelfde keuze en be
sluit hij tot het omgekeerde. Door Arent de eerste keer aan te
geven heeft hij de dood van zijn dochter veroorzaakt. Zijn
vrouw is krankzinnig geworden. En dat in een wereld waarin
de verlichting begint door te breken en de godsdienstwaanzin
welig tiert.
„De heks van Haarlem" is in zekere zin actueel, ondanks de si
tuering in de Spaanse tijd. De regie speelt daar niet helemaal op
in Lange pauzes en veel zwart laten wel diepere indrukken
achter, maar vertragen ook. Het spel is stram, waardoor de enige
vlotte figuur, Arent (Henk Strijbos), wel erg frivool overkomt.
Dat in het programma staat dat Lucia Meeuwsen zingt, wekt de
illusie dat zij te horen is in het „Merck toch hoe sterck" of in
Carl Orffs „Carmina Burana". En waarom steeds juist die mu
ziek die weer op een heel andere manier een heel ander aspect
benadrukt
Er valt dus nogal wat aan te merken op „De heks van Haarlem",
al moet worden gezegd dat de bedoeling van de voorstelling wel
over kwam. „Dwaasheid komt overal binnen", heeft Van Eeden
een van de personages laten zeggen en dat is dus ook in zekere
zin in deze „Heks van Haarlem" gebeurd. Maar al met al is het
een goed idee om deze Van Eeden weer onder de mensen te
brengen. Laten wij hopen dat er gauw ook een andere versie
PETER SNEL
Voor een uitgebrerlBt
agenda, ook voor de l
mende dagen, raadpl£RSU
men „UIT", de gratis «mach
kelijkse bijlage van dj"331"'
krant. eruê
at hie
1de
II WA
Ie VI
I OEN BIJN f P°J
(Van Boetzel?en a
01720-20800): 1 op
secret (al); 18.45. 21.15.
|.ozeïl
JRSTELLINGEN yersu
EMA III: Sneeuvrw- ict.
'en dwergen (alfcf
13.45.
LEIDEN LUXOR (Stationsy'D
19. tel. 071-121239): Body <£/XCJ
ble (16); 14.30. 19.00, 21;
LIDO I (Steenstraat 39,
124130): Gremlins (al); 14TT
19.00, 21.15. LIDO II: A#
deus (al); 20.00. LIDO ill; f gJ
(12); 14.30. 19.00, 21.15. l[,
IV: Under the vulcano
14.30, 19.00. 21.15. STUI
(071-133210): De ijssalon
ending story (al); 14
21.15. REX (Haarlf
4.30, 19.00, 21.15.
he
NOORDWIJK LIDO THE Al „W
(Pr. Bernhardstraat 56. i""vn
01719-12800): Police acade' u
(al); di. 19.00. wo. 14.30. I net13™
promised you a rosegarden Je pc
21.15. Roling Stones |.irpn
m rans (al); ma. 19.00 °iek
KATWIJK CITY THEATEfe tv.
(Badstraat 30, tel. 017l8-7405epen
Tightrope (12); ma. di. 19. *1..
21.15. wo. 14 45. 19.00, 21., "le
CITY THEATER II: The natu<corri
(al); zie tijden City I. Cöerto
THEATER III: Battle truck (t,n N
Kuifje
14.00.
kTER IV: Dick Tr
s (al); wo. 14.45POpuJ
VOORSCHOTEN GREENVÉ
ademy (al); wo. 1S:
i spiegels (16); 20rmen
n hel
KINDERVOORSTELLING >rlanc
iaienmeeri(1 n
espre
WASSENAAR ASTRA: len d(
streams (16); 20.00. van
DEN HAAG* ASTA 2 (SpJe
tel. 463500): Gremlins ?n hc
14.00. 19.00. 21.30. ASTyan I
Ghostbusters (al); 14.00, 1ü:p
21.30. BABYLON 1 (rf"c
Centraal Station, tel. 471#- vori
Amadeus (al); 14.00. 2(hte
BABYLON 2: (12); Chostk ZW(
ters (al); 14 00. 19.00. 2"
BABYLON 3: Terms of e»re61
arment (al); 14.00. 18.45. 2 het
CINEAC
630637): Body double upt
14.00, 18.45, 21.30. Cl"*
2: The naked face (12);
21.30. ma di. 14.00. CINlten f
3: Midnight express (16);
19.00, 21.30. METROPOLf.
(Carnegielaan,
Begint met li
TROPOLE
(al); 14.00. 18.45. 21.30.
TROPOLE 5: Los s
centes (16); 14.00. 18.45,
ODEON 1 (Herengracht]
tel. 462400): De ijssalon f
13.45, 18.45. 21.30. ODEC|
C.H.U.D. (16); 13.45,
21.30. ODEON 3: The
mission (16); 13.45.
21.30. ODEON
Marcel (al); 13.30. 20.
Er :iK
l I2bl
PARIS 3 Katharina, de r
460977): Bachelor party f
14.00. 18.45. 21.30. HAJ
FILMHUIS: Voor onbepaalde
gesloten.
KINDERVOORSTELLINGEN
CINEAC 2 Sneeuwwitje:
Geen krant ontvangen ?0S
Bel tussen 18 00 en Ros<
19.00 uur. zaterdagsero's
tussen 14 00 en 15 00 Suei
uur. telefoonnr 071-jf
122248 en uw krant Pr.°9
wordt nog dezelfde Dier
avond nabezorgd. mma
M<
dagpuzzel
H
ÏTPB
f
y
kou; 13 niet-giftige slang;
manier; 16 roofvogel; 17 schuÉS
op voetstuk; 21 hoewel; 22
sel; 23
bouwloods; 31 beroep.
15 en.
chuAs in
22 ttooliti
advf be,
i (afk.); 2 zwai
he
vis; 3 motorschip (afk.j; 4 paarfdt
5 halsboord v e. trui; 6 tegfeam
(afk.); 7 lekkernij; 9 zeer gem«S
geboden bedrag; 12 dwarshajou|
een mast; 13 stad In Frankrijk;^..-
litiefunctlonarls; 15 persoonlij»
18 oude lengtemaat; 19 godin1 MEI
dageraad; 20 klaar; 24 modetfg in
Europeaan; 27 verbrandingsr^)s
lidwoord; 29 walkant; 30 en der
(alk)
OPLOSSING
i pre
>de
3 6i Vi
30 P Ho'
63 Afl
o» ZZ 'l® U ueeuessaiht,
:oz si :®oq et tjnt
l ipedujoo i :iee|(
SI :jue6e n :iseja ci :ej
UdBJlJOOp 6
S y «ui e :>,io g eo i
pjBMajs te :»ea>l 6Z Afl.:
ZZ :»ot z
-pjeeq gt
8 fSJBq