Dagboek van Anne Frank op toernee door Israël Een omstreden verzameling met eigen aantrekkelijkheid" Eis: Son ja Barend moet boek uit handel nemen Jubileum-expositie van 50 jaar Gooisch museum KUNST CaidóaQounant DONDERDAG 6 DECEMBER 1984 PAGINA 1; ÜRAI Opgravingen bij Napels TORRE ANNUNZIATA Bij op gravingen in Torre Annunziata ten zuiden van de Italiaanse stad Na pels hebben archeologen 32 skelet ten, honderden gouden en zilveren munten en sieraden uit de Romein se tijd gevonden. Op deze plek lag vroeger de Romeinse plaats Oplon- tis, die samen met Pompei, Herku- laneum en andere dorpen verwoest werd na de uitbarsting van de Ve suvius in 79 na Christus. De vond sten zijn gedaan in de buurt van een school. Ze lagen op ongeveer zeven tot acht meter diepte. Begin restauratie van Dogenpaleis VENETIE In Venetië zijn omvangrijke restauratiewerkzaamheden begonnen aan het Palazzo Ducale of Dogenpaleis op de Pi azza San Marco. Het schoonmaken en ver sterken van het uit de twaalfde tot vijftiende eeuw daterende gebouw zal zes jaar duren en 17 miljard lire kosten. Het bedrag is door de Europese Investeringsbank tegen lage rente ter beschikking gesteld. Het is de grootst op gezette restaurering van een historisch ge bouw in Italië sinds de tweede wereldoorlog. Het werk gebeurt blok voor blok, zodat het paleis openblijft voor het publiek. Het sym bool van de macht en de roem van de Vene republiek wordt jaarlijks bezichtigd door i - dan 1.300.000 mensen. Recordprijs voor werk Schiele LONDEN Een onbekende heeft gisteren op een kunstveiling van Sotheby's in Londen 3,19 miljoen pond (13,3 miljoen gulden) be taald voor een naaktschilderij van de Oosten rijkse expressionist Egon Schiele (1890-1918). Het werk „Liebespaar (Mann und Frau) I" uit 1914 bracht het noogste bedrag op dat ooit voor een werk van Schiele is neergeteld. Op dezelfde veiling werd een naakt van Pablo Pi casso, „La Gommeuse", verkocht voor 1,43 miljoen pond (bijna zes miljoen gulden). Een schilderij van de Franse impressionist Claude Monet, getiteld De Japanse brug in Monets tuin, bracht 1,05 miljoen pond (ruim 4,3 mil joen gulden) op. „La gommeuse" van Picasso bleek goed voor bijna zes miljoen gulden. Gatacre conservator van Het Nijenhuis W1JHE E. V. Gata- ere (56) is benoemd tot conservator van het museum van de Stich ting Hannema-De Stuers Fundatie in het kasteel Het Nijenhuis. bij Heino. De verzame ling, bijeengebracht door de dit jaar overle den dr. D. Hannema, omvat voornamelijk schilder-, teken- en beeldhouwkunst en kunstnijverheid van de zestiende tot de twintig ste eeuw. Liesbeth Struppert: „Steeds sterke emoties" DEN HAAG „Het Dag boek van Anne Frank" dat als toneelstuk tijdens het tweede speelseizoen in ons land nog steeds volle zalen trekt, gaat volgend jaar mei in Israël op toer nee. Onder meer worden voorstellingen gegeven in een kibboets en verder in Tel Aviv, Haifa en Jeruza lem, totaal ongeveer tien keer. Het theater van Tel Aviv beschikt over de mo gelijkheid van simultaan- vertaling, zodat daar in het Nederlands kan wor den gespeeld. Liesbeth Struppert speelt in dit stuk Miep de verzetsstrijd ster en in deze rol moet zij aan het begin van het stuk even „op" om pas na de pauze weer aan de beurt te komen. In die tussentijd vertelt Liesbeth over de ontmoeting met de vrouw wier rol zij speelt: „Die ontmoeting vond ik best eng. De eerste keer dat ik haar sprak was tijdens de receptie na afloop van de première vo rig jaar. Eigenlijk hadden we toen niet de tijd en de rust om echt met elkaar te praten. La ter heb ik haar nog eens ge sproken. Zo'n oorlogsperiode gaat dan veel meer voor je le ven, hoewel ze mij daar wei nig over heeft verteld. Met Je roen Krabbé, die het stuk re gisseert, heeft ze heel uitge breid over haar leven tijdens de oorlog gepraat. Maar dat ze een dappere vrouw is geweest en waarschijnlijk nog is, staat voor mij als een paal boven water". „Miep heeft ook heel weinig gezegd over de rolvertolking. Ik denk dat het voor haar ook moeilijk is om te beoordelen. Ga zelf maar na als je zou zit ten te kijken naar een spel over jezelf. Je zult jezelf mis schien niet herkennen in de rolopvatting van een ander". Liesbeth Struppert herinnert zich de oorlogsjaren nog wel. Ze is in 1938 geboren en woon de twintig jaar in Deventer. Ze vertelt: „Van de oorlog herin ner ik me de overvliegende Vl's, die van lanceerbases tus sen Epse en Bath men werden afgevuurd. Ik herinner me ook dat er Duitse officieren waren ingekwartierd in het IJselhotel. De Duitsers slacht ten daar wel eens kippen. Ze sloegen die beesten de koppen af en dan liepen die kippen zonder kop nog een eind rond". „En ook herinner ik me de ke ren dat we wegens luchtalarm in de kelder kropen om te schuilen. Met m'n moeder ben ik nog wel eens mee gewest naar Wilp om daar bij boeren aardappelen te halen. Onder weg zijn we soms een greppel in moeten duiken, omdat er vliegtuigen laag overvlogen". Veertig jaar De ploeg aie Het Dagboek on der regie van Jeroen Krabbé opvoert, heeft er op het ogen blik ruim 150 voorstellingen opzitten. Onlangs werden ook tv-opnamen gemaakt ten be hoeve van uitzending op 4 mei 1985, als het veertig jaar gele- De cast van „Het dagboek", met Liesbeth Struppert (bovenste rij, tweede van rechts), Jeroen Krabbé, midden, links en Jip Wijngaarden, midden vooraan. den is dat Nederland bevrijd werd. Dat wordt geen tv-regis- tratie, maar een geheel voor tv opnieuw geregisseerde voor stelling. De tv-regie had Hank Onrust. De groep zal de uitzending op 4 mei zelf niet kunnen zien, want dan is men op toernee in Israel. Het spel roept in de theaters telkens weer sterke emotiès op. En niet alleen van mensen die de oorlog hebben meege maakt, of die familieleden hebben verloren. Ook jonge ren reageren soms heel erg aangeslagen op de voorstelling. Reacties Liesbeth: „De reacties op ons optreden lopen heel erg uit een. Tijdens een voorstelling hoorde ik een meisje van mid delbare schoolleeftijd op een bepaald moment hard roepen: shit, ze gaat dood. Dat was op het moment dat duidelijk wordt dat Anne Frank en haar familie de oorlog niet zullen overleven. En in Heerlen kwam een meisje snikkend naar me toe om te vertellen hoe eng ze het vond. Iedereen die de historie en Het Dagboek kent, weet hoe het af zal lo pen. Misschien weten die kin deren het ook wel, maar ken nelijk leven ze zich zo in het spel in, dat ze eigenlijk mèt de bewoners van het Achterhuis mee-hopen op een goede af loop". „Er zijn ook mensen die de voorstelling persé niet gaan zien, omdat ze verwachten er niet tegen te zullen kunnen. Bang misschien dat al het oude zeer weer boven zal komen. En anderen komen naar de kleedkamers om er hun ver driet uit te huilen". Verfijning Liesbeth: „Dit stuk zal niet gauw vervelen, ook als speel je het tweehonderd keer. In de kleedkamers en in de bus on derweg naar en terug van de voorstellingen, hebben we het nog elke keer over recensies, publieksreacties, over dingen die niet goed gingen tijdens de voorstelling. Er worden ook nog steeds nieuwe dingen be dacht. Geen grote veranderin gen, maar kleine verfijningen, die je soms al spelende inval len en waar je dan later samen over praat". „Heel belangrijk om zo'n lange rit vol te kunnen houden, is de sfeer in de groep. Want ik kan wel vertellen, dat als er een rot sfeer in een groep heerst, ik dan afknap. Dan zou ik - als het toch moest - huilend de bus ingaan. Want ik kan niet tegen een rot sfeer. En we hebben ook geluk met ziektes en zo. Maar één keer kon een voorstelling niet doorgaan om dat Jip Wijngaarden die de rol van Anne speelt, heel erg ziek De voorstelling wordt vijf da gen per week gespeeld. Zon dag en maandag heeft de groep meestal vrij. En rondom de jaarwisseling hebben ze een kleine twee weken vrij. Geluk Liesbeth Struppert is geboren in 1938. In I960 ging ze vanuit Deventer naar de toneelschool in Arnhem, waar ze een keer moest blijven zitten. Ze heeft er les gehad van mensen als Rob de Vries, Ferd. Sterne- berg („Die zei trouwens dat het onzin was dat ze me een jaar lieten overdoen"). Haar eerste baan vond ze bij toneel groep Theater in Arnhem (één -seizoen) en daarna werkte ze bij toneelgroep Studio in Am sterdam met Kees van Iersel. Dat duurde vier jaar. Vervol- §ens twee jaar in Rotterdam ij het Rotterdams Toneel. Daarna koos ze voor vrije pro- dukties. Ze zegt: „Ik heb het gelukkig mogen meemaken om met mensen als Mary Dresselhuys (in Céline), Ko van Dijk (vlak voordat hij stierf) te spelen". Vorig seizoen was ze weer te rug bij Theater voor een gas trol in „De dood van een han delsreiziger". Ze heeft ook het geluk gehad (zegt ze zelf) om nog met Josephine van Gaste ren, Lex Goudsmit en Loudi Nijhoff te spelen: „Dat zijn voor een acteur of actrice be langrijke ervaringen". GE TOL AMSTERDAM Het boek „Gezond weer op" van Sonja Ba rend moet onmiddellijk uit de handel worden genomen. Dit eist Fred van Zijl uit Zeist in een kort geding dat gisteren tegen uit geverij Unieboek diende voor de Amsterdamse rechtbankpresi dent mr. B.J. Asscher. In het boek wordt onder de kop „25 Keer in de week" (seksuele contacten) het tv-interview van 25 okto ber 1983 van Sonja Barend met Van Zijl weergegeven. Dit is gebeurd zonder dat Van Zijl daarvoor toestemming heeft gegeven en volgens hem is de publikatie in het boek dan ook onrechtmatig. Thema in het bewuste interview was de ziekte aids, waaraan Fred van Zijl aanvankelijk leek te lijden en waar over hij zelf Sonja Barend benaderd had om daarover voor de televisie te praten. Nog voor de uitzending echter was inmiddels komen vast te staan dat Van Zijl geen aids had. Niettemin ging het programma door over dit onderwerp. Volgens Van Zijl heeft het publiek in het boek de indruk gekre gen dat hij aan aids lijdt, hoewel dit niet het geval is. Bovendien heeft volgens hem de geciteerde titel „25 Maal in de week" uit sluitend betrekking op zijn persoon en heeft dit niets te maken met het onderwerp van het toenmalige interview over aids. De foto van Van Zijl in het boek en de tekst maken volgens hem een ontoelaatbare inbreuk op de waarde en intimiteit van hem, aldus de eiser in het geding. Het aanbod van de tegenpartij om in de tweede druk (de eerste zou op een paar honderd exempla ren na zijn uitverkocht) van het boek het interview met Van Zijl te wijzigen op de kritieke punten, sloeg Van Zijl af. Volgens hem is het boek nog lang niet uitverkocht en dienen de nog niet verkochte exemplaren onmiddellijk uit de handel te worden ge- Mr. W.C. van Manen namens Unieboek verwonderde zich over het geding. „Gezien de spontaneïteit en openhartigheid waar mee Van Zijl zelf de publiciteit heeft gezocht en zijn bij herha ling gedemonstreerde ingenomenheid, daarmee kan hij zich niet over „Gezond weer op" beklagen en hoefde hem geen toestem ming voor de uitgave van het boek gevraagd te worden, aldus mr. Van Manen. In het tv-interview had Van Zijl zich volgens de advocaat spontaan en met zichtbaar genoegen blootgegeven tegenover 4,5 miljoen kijkers en daarmee welbewust voor een publieke rol gekozen. Zijn wens die rol te vervullen heeft hij na de uitzending bij herhaling bevestigd. Mr. Asscher doet op 13 december uitspraak. HILVERSUM In het cultureel centrum de Vaart in Hilver sum zal de commissaris van de koningin in Noord-Holland, drs R. J. de Wit, zaterdag 8 december de jubiléum tentoonstelling openen van vijftig jaar Gooisch museum. De herdenking van de oprichting vijftig jaar geleden van het Gooisch museum bestaat uit een drieluik van tentoonstellingen. Hedendaagse Gooische kunstenaars tonen hun werk, voorts zal een overzicht geboden worden van voorwerpen uit het Gooisch verleden en er zal ten slotte een overzicht worden geboden van de archeologische acti viteiten in het Gooi. De tentoonstelling van de topografische collectie zal bijdragen bevatten van ruim veertig Gooische kunstenaars. Te zien zullen zijn impressies van karakteristieke plekjes in het Gooi en van gebouwen en monumenten (tot en met 13 januari). De expositie „Uit het Gooisch verleden verzameld" (tot en met 20 ianuari) toont voorwerpen die meestal door ruimtegebruik verborgen blijven voor bezoekers van de Vaart. Zo is er een Gooisch boereninterieur, maar ook zijn kleding en typisch Gooi sche sieraden te zien en wordt de regionale geschiedenis in beeld gebracht. Het derde deel van het drieluik betreft de arche ologische geschiedenis van het Gooi in deze en vorige eeuw. Nieuwe conservator Gatacre van Museum het Nijenhuis: HEINO Museum Het Nijenhuis in Heino heeft, zoals gisteren gemeld, een nieuwe conservator. Het bestuur van de Stichting Hannema-De Stuers Fun datie heeft met ingang van 1 december met goed keuring van Gedeputeer de Staten van Overijssel, E.V. Gatacre (56) uit Vor- den in deze functie be noemd. Gatacre is alleen al vanwege zijn familiere latie nauw met het Heino- se kasteel en het daarbij behorende museum ver bonden. De in de stichtingsnaam voor komende De Stuers was een neef van hem. Die familierela tie is volgens Gatacre niet de doorslaggevende factor bij zijn benoeming geweest. „Ik heb ervaring die hier gebruikt kan worden oordeelt hij. Zo was Gatacre de man achter de ver nieuwing van Museum Mada me Tussaud in Londen. Ook was hij verantwoordelijk voor de komst van Madame Tus saud in Amsterdam. De laatste heeft hij zich bezigge- i met de historische tui- liouden i nen van landgoed De Wiersse in Vorden, het zomerverblijf van zijn grootvader Victor de Stuers, de eerste referendaris van kunsten en wetenschap pen. Blij „Het voert te ver om te zeggen dat met deze benoeming een droomwens van mij in vervul ling is gegaan. Maar wel ben ik heel blij om conservator te mogen zijn van een verzame ling kunstwerken, waarbij mijn familie via de Hannema- De Stuers Fundatie, betrokken is geweest". Zo reageert de 56-jarige E.V. Gatacre op zijn benoeming tot conservator van het museum Het Nijenhuis in Heino. Een benoeming die voor velen als een verrassing is gekpmen. In gewijden ginger er in het alge meen van uit dat A.C.A.W. Baron van der Feltz, die al ja ren als assistent-conservator werkzaam is, de opvolger van dr. D. Hannema zou worden. Gatacre kijkt verbaasd bij die opmerking. Hem is daarvan niets bekend, zo zegt hij, en verder wil hij er niet op in gaan. Reserve Zijn eigen benoeming ver klaart hij als volgt: „Ik heb mij al vrii lang informeel in reser ve gehouden voor die functie". Gevraagd naar een nadere verklaring van die woorden, geeft Gatacre toe, dat hij niet heeft gesolliciteerd, maar voor die baan is gepolst. Daarop heeft hij, sedert 1971 zelf be stuurslid van de stichting, la ten weten wel „in" te zijn voor die functie. Een factor die bij de benoe ming een rol heeft gespeeld, is volgens Gatacre, dat hij niet ver van Het Niienhuis woon achtig is. „De Wiersse is niet zo ver. Het ligt ook aan deze kant van de IJssel", licht hij opgewekt toe. „Bovendien kan ik deze baan als conservator heel goed combineren met het beheer van De Wiersse, en ia, die familieverwantschap, die van meerdere generaties terug dateert, heeft denk ik ook wel meegespeeld, natuurlijk". Een voordeel van Het Nijen huis vindt Gatacre dat het mu seum een persoonlijke verza meling herbergt. Die geeft vol gens hem de mogelijkheid de bezoekers in aanraking te brengen met facetten van de beeldende kunst, die ze anders niet gezien zouden hebben. „De denkwijze van de verza melaar is dikwijls anders dan die van de bezoekers. Daarom treffen ze hier dingen aan, die ze niet eerder kenden of waar van ze niets afwisten. Met een veelzijdige, maar toch persoon lijke verzameling zoals deze, rol je als bezoeker gemakkelij ker door naar onbekende fa- Omstreden Dat het om een omstreden verzameling gaat, geeft Gata cre volmondig toe. „Maar in zekere mate heeft dat zijn ei gen aantrekkelijkheid", vindl hij. „Deze verzameling geeft een persoon weer. Het is inte ressant te zien hoe een persoon die iets heeft verzameld, de za ken beschrijft. Met die toe schrijvingen kun je het wel oi niet eens zijn, maar interessant «i" Lachend geeft de kersverse Nijenhuis-conservator toe het zelf ook niet altijd met Hanne ma eens te zijn. „Nee, ik kan me met zijn beschrijvingen niet altijd verenigen, maar dat is geen belemmering voor mijn functioneren hier Concrete voorbeelden van een afwijkend standpunt van dat van Hannema wil hij echter niet geven. In het functioneren van het muSeum als zodanig wil Gata cre niet direct van alles gaan veranderen. „Het is een zeer persoonlijke verzameling, en daar moet je heel voorzichtig mee zijn. Je kunt er hier ech ter veel meer gebruik van ma ken dat de persoon van de verzamelaar ae drempel voor het publiek naar dit museum verlaagt. Zo kun je bijvoor beeld kijken hoe je het voor het publiek nóg gemakkelijker opzet. Bijvoorbeeld door een serie samenhangende beelden op te stellen. Maar als het goed is, zal de verandering op zo natuurlijke wijze verlopen, dat men haast niet opmerkt, dat het veranderd is. Als het goed is, zegt men: Hé, wat mooi, en niet: Hé, wat een verande ring". Ook onder de nieuwe conser vator blijft het kasteel zelf al leen toegankelijk voor groepen op afspraak. Het toelaten van elke willekeurige bezoeker in het kasteel ziet Gatacre als een ideaal, maar problemen met het toezicht en het budget la ten dit niet onmiddellijk toe. „Dan is het beter om op groe pen een sterke indruk te ma ken, dan op individuen een slappe". Pratend over datzelfde kasteel, dat dr. Hannema destijds als woonhuis diende, zegt de nieu we conservator het als een probleem te zien dat er nu nie mand meer woont. „Het ge voel dat er iemand woonachtig is, dat is heel belangrijk, geloof ik. Je gaat dan niet naar een museum, maar naar het woon huis van een verzamelaar. Kunstwerken waren gemaakt om aan muren in huizen ge hangen te worden. Hier han gen ze aan muren in een huis. Hier kun je als bezoeker zeg gen: O, dat hangt in de eetka mer. En dat is een heel ander aspect". Tot slot wil de kersvers be noemde conservator nog wel kwijt, dat hij de band met de provincie Overijssel als heel gunstig ervaart. „Van de com binatie van onafhankelijke stichting met de provincie, die voor huisvesting en budget zorgt, gaat een stimulerend ef fect uit. Als je honderd pro cent onafhankelijk bent, heb je misschien de neiging te gaan zweven, nu moet je realistisch met beide benen op de grond blijven. Bovendien besef je uit de relatie met de provincie, dat je een relatie met alle het oosten hebt". NOLLIE SPIJERS Voor een uitgebreide] agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis v 1 kelijkse bijlage 1 krant. straat 6, tel. 01720-20800): Onca upon a time in America (12); 19.00. zo. 13.30. Erotisch spie gelbeeld (18); za. wo. 14.00. EUROCINEMA II: Apocalyps now (16); 20.00. (beh. dl.). EU ROCINEMA III: Up the creek (16); 18.45, 21.15. za. zo. wo. ook 13.45. EUROCINEMA IV: Bolero (16); 18.30, 21.00. (beh. di.). za. zo. wo. ook 13.30. NACHTVOORSTELLING EUROCINEMA I: Erotisch spiegelbeeld (16); za. 24.00. EUROCINEMA II: Jonge wilde meisjes (18); za. 24.00. EURO CINEMA III: Up the creek (16); za. 24.00. EUROCINEMA IV: Bolero (16); za. 24.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19, tel. 071-121239): Drie knuis ten op de snelweg (al); 14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. LIDO I (Steen straat 39, tel. 124130): Amadeus (al); 20.00. zo. ook 14.30. LIDO II: The woman in red (al); 14.30, 19.00, 21.15. LIDO III: Top secret 123875): De gelaarsde poesjes (16); 14.30, 19.00, 21.15. - KINDERVOORSTELLING LIDO IV: Alice in Wonderland (al); za. zo. wo. 14.30. zo 16.45. NACHTVOORSTELLING REX: Proefkonijntje vooi plezier (16); vr. za. 23.30. zaak Zonnebloem (al); CITY THEATER IV: American sex (16); do. vr. 14.45, 19.00, 21.15. za. ma. 19.00. zo. 14.45. KINDERVOORSTELLING CITY THEATER IV: Sneeuw witje en de zeven dwergen (al); za. wo. 14.45. ïhiet 'en nie. oert d\ laar he )elano antal te bev og in i chiede 192A lelano lat er i jen bi orps. i \ator h lestonj an po, ip de ee (W, al inwi net L ens, c 'oxy F adine). nent i< tordt t net go 10.28 u De f i 'oals KON-t nachts iet op jaat d ding. loor :omt L )erbo\ Ie tek Iraagt net v loet iet zw vlg d, :eerde lelaar, ;chuld verkt ieren ïen vé school loop l speler. Lev( 15.45, 19.00. wo. 15.45. Yentl (al); do. ma. dl. wo. 20.00. i 21.15. II bidone (16); zo. 21.15. 101 Dalmatiörs (al); za WASSENAAR e ASTRA: Lassl- ter (al); do. t/m zo. 20.00. Sil- kwood (al); ma. t/m wo. 20.00. Wie met pech omgaat (al); DEN HAAG# BIJOU (Spui 27, j tel. 463500): Betrayal (16); I» 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30. BABYLON I 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): Amadeus (al); 14.00. I 20.00. BABYLON 2: (12); Poli-i ce academy (al); 14.00, 19.15,\ 21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.15,1 21.30. BABYLON 3: Under the 1 vulcano (16); 14.00, 18.45,1 21.15. zo. 13.15, 15.45, 18.45,4 21.15. CINEAC 1 (Buitenhol 20. tel. 630637): The woman in red (al); 14.00, 18.45, 21.30. 14.00, 18.45. 21.30. za. a 18.45, 21.30. EURO CINEMA I (Leyweg 910, tel. 667066): The never ending story (al); 14.00, 19.00, 21.30. za. wo. 19.00, 21.30. zo. 14.00, 16.15, 19.00, 21.30. METROPOLE 1 (Carne- gielaan, tel. 456756): The r ending story (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 1 21.30. METROPOLE 2: Under fire (16); 14.00, 18.45, 21.30. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 3: Paris, Texas (16); 14.00, 20.30. METROPO LE 4: Once upon a time in America (12); 13.30, 19.30. METROPOLE 5: Purple rain I (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13, Babel 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 3: Startrek III (al); 13.45, 18.45, 21.30. 13.45, 18.45, 21.30. straat 12b, tel. 656402): Vurige meisjesorgieën (18); 12.00 tot 22.30. zo. v.a. 13.30. LE PA RIS 2: Pikante tienerslipjes (18); 12.15 tot 22.45. vr. za. 22.45. zo. v.a. 13.45. LE PARIS 3: Hot lady (18); 12.30 tot 23.00. 14.00. 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. HAAGS FILMHUIS: Voor onbepaalde tijd Titia Buning- Brongers Prijs 1984 toegekend AMSTERDAM De Titia Buning-Brongers Prijs voor dit jaar is toegekend aan Marlijn Dunker uit Tilburg en Willem San ders uit Amsterdam. Zij ontvangen ieder 3500 gul den. De Stichting Titia Bu ning-Brongers heeft ten doel de nalatenschap van de schilder Johan Buning te beheren en uit de in komsten het werk van schilders, jonger dan der tig jaar, te bevorderen. MEI i N foot fi,4:

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1984 | | pagina 12