Mil? „Delft volwaardige locatie voor architectuurmuseum" Wallberg voorbeeldig in Italiaanse Symfonie RECORDPRIJSVOOR STRADIVARIUSVIOOL Brinkman: Nederland koerst af op vaste boekenprijs Eindelijk weer klassiek muziekballet dagpuzzel KUNST CaidocSoivuwt VRIIDAG 23 NOVEMBER 1984 PAGINAL „Moordaanslag op literatuur" DEN HAAG A. Nuis, lid van de Eerste Kamer voor D'66, vreest dat de nieuwe richtlijnen van minister Brinkman van wel zijn, volksgezondheid en cultuur voor het maken van reclame op radio en televisie een „moordaanslag op de literatuur" inhou den. Het gaat daarbij om het feit dat de richtlijnen van de minister volgens Nuis in houden dat de namen van uitgevers van op radio en televisie besproken boeken niet meer genoemd mogen worden. Indien deze indruk onjuist is moet die onmiddellijk wor den weggenomen, zo stelt Nuis in schriftelij ke vragen aan Brinkman. Nuis wijst er op dat volgens hem het noemen van de namen van uitgevers een alom gebruikelijke gang van zaken is in het kader van de cultuur voorlichting. Ruim 200.000 bezoekers naar Goud Thraciërs ROTTERDAM Meer dan 200.000 be- langstellenden hebben sinds de opening op 22 september een bezoek gebracht aan de tentoonstelling „Het goud der Thraciërs" in het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. De expositie bestaat uit een verzameling goudschatten uit het oude Thracië, eigendom van to taal 25 musea in Bulgarije, aangevuld met de vondsten uit Troye door Schlie- mann. Het is de eerste en enige keer dat deze schatten in die samenstelling in Ne derland ten toon worden gesteld. De ex positie is nog te bezichtigen tot en met 25 november. Grote Gelderse steden woedend NIJMEGEN De drie grote Gelderse ge meenten Arnhem, Nijmegen en Apeldoorn vrezen dat zij de schouwburgen, musea en concertgebouwen die onder hun beheer val len, zullen moeten sluiten als de plannen van het kabinet inzake de financiering van de podiumkunsten doorgaan. Dit hebben de wethouders van cultuurbeleid van de drie gemeenten gisteren meegedeeld. De drie ge meenten zijn woedend en verbijsterd over de manier waarop de rijksoverheid de her structurering van de podiumkunsten per 1 januari wil gaan financieren. De plannen van de staatssecretarissen Van Amelsvoort en Koning, die de gemeenten vorige week per brief ontvingen, betekenen de doodklap voor het eigen cultuurbeleid van de drie ge meenten, zo stelden de wethouders. Beeld van jarige Wessel Couzijn HAARLEM Op initia tief van het bestuur van de Stichting Ateliers '63 en advies van de commissie Toegepaste Monumentale Kunst heeft de gemeente Haarlem aan de beeldend kunstenaar Wessel Couzijn een kunstopdracht ver leend naar aanleiding van het bereiken van zijn 70-jarige leeftijd in 1932. Mede op zijn initiatief is de Stichting Ateliers '63 opgericht waarvan hij sinds 1977 tot zijn overlij den in mei 1984 begeleider en directeur is geweest. Nog vier keer De ambassadeur DEN HAAG De Haagse Co- medie speelt nog vier keer „De Ambassadeur" van Slawo- mir Mrozek in de Koninklijke Schouwburg. Het stuk, in de regie van Wim van Rooij, han delt over een totalitair gere geerd land, waarin een ambas sadeur van een democratische regering zijn werk moet doen. De komst van een vluchteling bemoeilijkt dat. Kees Coolen speelt de rol van ambassadeur, K66S UOOien 25, 29 en 30 november en tot en Jules RoyaardS slot op 2 december. in ,,De ambassadeur" DELFT Het heeft ruim zeventig jaar geduurd, maar er komt nu toch een nationaal museum voor architectuur. Alleen de plaats is nog niet bekend. Nog voor het eind van dit jaar wijst minister Brink man van welzijn, volksge zondheid en cultuur (WVC) Amsterdam, Rot terdam of Delft (Hilver sum is zo goed als afgeval len) aan als gegadigde voor het architectuurmu seum. Vandaag houdt de gemeente Delft in samen werking met de afdeling bouwkunde van de TH en de studievereniging „Sty los" een symposium over functie en nut van zo'n museum onder de titel „Wat? Een architectuur museum". „Als de discus sie maar niet overscha duwd wordt door gekib bel waar het museum moet komen", zegt Frank Eikhuizen, hoofd kunstza ken bij de gemeente Delft. Het eerste concrete idee om een architectuurmuseum op te zetten dateert nog van voor de Eerste Wereldoorlog. Er zijn tot in de jaren vijftig veel plechtige en gewetensvolle woorden aan gewijd, maar de realisering bleef uit. Sinds mi nister Brinkman van WVC de scepter zwaait over zijn depar tement, is de hele zaak over de komst van een nationaal insti tuut in een stroomversnelling geraakt. Waarom heeft het zo lang ge duurd, voordat er een archi tectuurmuseum van de grond is gekomen? Eikhuizen: „Op alle gebieden hebben we in Nederland een museum. Klok ken, pijpen, pierementen, je kunt het zo gek niet noemen of er is wel een museum; be halve voor de bouwkunst. De overheden hebben vaak nage laten om dit aspect van de sa menleving op poten te zetten. Terwijl we juist dagelijks wor den geconfronteerd met bouw kunst". Prullenbak Eikhuizen vindt een architec tuurmuseum noodzaak. „Mo menteel is er geen goed geor dend documentatiesysteem. Er is geen centrale plek waar bouwkunst wordt bewaard. Bovendien gaan veel ontwer pen van architecten de prul lenbak in. En er zijn zoveel mooie, creatieve ontwerpen. Die moeten juist bij elkaar worden geharkt en geëxpo seerd". Dat museum komt er dus. Ei genlijk moeten we spreken van „instituut", want dat zou wel eens de benaming kunnen worden voor het nationaal monument. Bij een museum denkt men vooral aan een expositieruim te, maar het instituut moet meer bieden: documentatie, het onderhouden van contac ten met wetenschappelijke in stellingen en het houden van symposia en discussie-bijeen komsten. De vraag is alleen, waar het instituut komt te staan. Van de drie gegadigden Amsterdam, Rotterdam en Delft lijken de hoofd- en Maasstad de beste papieren te hebben. Tussen de twee grote steden is er overigens al een heel tijdje een stevige touwt rekkerij aan de gang over wie nou recht heeft op het natio nale architectuurmuseum. Voorstanders van Amsterdam zijn van mening, dat deze stad de beste plaats is voor een mu seum vanwege de vele univer sitaire afdelingen, de actieve Academie van bouwkunst en de nabijheid van Schiphol. Bo vendien is er veel materiaal van vóór 1850 beschikbaar. En natuurlijk is de Koopmans beurs van Berlage, de aange wezen locatie voor het insti- Het gebouw van de Topografische Dienst, waar volgens de gemeente Delft het archi tectuurmuseum gehuisvest zou moeten worden. tuut, een godsgeschenk. Am- sterdam heeft het dit jaar voor slechts één guldentje aangebo den aan het rijk. Eveneens voor het verre van astronomi sche bedrag van één piek deed Rotterdam dat met het vooma- lige gebouw van de Gemeente bibliotheek. De Rotterdamse Kunststichting vindt, dat het instituut in deze stad moet ko men, omdat Rotterdam royaal onderbedeeld is (geen rijksmu seum) en het architectuurkli maat er de laatste jaren weer optimaal is. Ondergesneeuwd Frank Eikhuizen meent, dat Delft de beste papieren heeft voor een architectuurinstituut. „Delft is centraal gelegen in de Randstad, dicht bij Den Haag, Amsterdam en Rotterdam. Bo vendien staat het gebouw van de Topografische Dienst aan de Westvest, waar het instituut zou moeten komen, dicht bij het trein- en busstation. Het gebouw heeft een grondopper- vlakte van zesduizend vier kante meter, terwijl dat van het Beursgebouw in Amster dam tweeduizend meter be draagt. Het gebouw van de To pografische Dienst biedt ruime gelegenheid voor expositie ruimte en er is een uitgebreid archiefsysteem. Rotterdam en Amsterdam hebben trouwens al zoveel musea. Een architec tuurinstituut wordt daarom in die steden ondergesneeuwd". Dat de TH in Delft is geves tigd, geldt voor Eikhuizen als het belangrijkste argument om het instituut in Delft te huis vesten. „Aan de TH is de grootste en oudste architec tuuropleiding (bouwkunde) verbonden. De kennis en er varing van deze afdeling kun nen gekoppeld worden aan het museum. De tweeduizend bouwkunde-studenten kunnen bijvoorbeeld onderzoek ver richten. En als vrijwilligers kunnen ze veel doen op het gebied van registratie en docu mentatie. Kortom, Delft is een volwaardige locatie voor een nationaal architectuurinsti tuut". Reeds bekend is, dat drie be staande instellingen binnen het instituut zullen samenwer ken: Stichting Wonen, Stich ting Architectuur Museum (SAM) en het Nederlands Do cumentatiecentrum voor de Bouwkunst (NDB). Alleen is op dit moment nog niet zeker in welke bestuursvorm het in stituut zal worden gegoten. Een interdepartementale werkgroep van WVC en VROM brengt voor het einde van dit jaar daarover een rap port uit. PETER ALLEBLAS Een reizend gezelschap kamerm uziek- ambassadeurs De Stichting Reizend Muziekgezel schap speelt donderdagavond ka mermuziek van Mendelssohn, Brahms en Tanejev in Diligentia. Het Reizend Muziekgezelschap dat gisteravond in Diligentia optrad, is dit jaar voor het eerst feitelijk reizend in Ne derland geworden. De kern van het gezelschap, een zeven tal musici, leerde elkaar in Los Angeles kennen. De Neder landse violist Christiaan Bor haalde hen naar Nederland om daar in het kader van de festiviteiten ter ere van de tweehonderd jaar oude vriend schapsbanden tussen Neder land en Amerika in 1982 in het Amsterdamse Odeon Theater een serie concerten te geven onder de naam Amsterdams Kamermuziek festival. Zij speelden gisteravond onder meer het onbekende pianok wintet in g Op.30 van Tanejev, voorzover bekend voor het eerst in Nederland. Het betreft inderdaad een brok meesle pende muziek, waar de golven hoog gaan en maar niet lijken op te kunnen houden. In deze muziek leert men de spelers goed kennen. Zij zijn enthou siast en stuk voor stuk goede muzikanten, zonder dat zij in deze samenwerkingsvorm de hoogste vormen van nuance ring frasering en klankeven- wicht bereiken. Dat bleek al lereerst in het vrij onstuimig gespeelde strijkkwintet in A. Op. 18 van Mendelssohn waar bijvoorbeeld de prachtige cello de lichtere violen te vaak overspeelde en eveneens in het bekende Trio voor hoorn, viool en piano in Es, Op. 40 van Brahms waar de violist iets te bescheiden van toon en spel bleek en geenszins opge wassen was tegen het briljante spel van pianist Lowenthal. Beide volgende concerten op 26 en 29 november verdienen bepaald een groter publiek. BESIER DIJ LIIU UU\n I INFORMATIE OVER FILMS, MUZIEK, THEATER, RECREATIE, EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Haagse Comedie met „Montserrat" DEN HAAG De Haagse Co medie brengt 15 december in het HOT-theater in Den Haag „Montserrat" van Emmanuel Roblès, geregisseerd door Jo Dua. In het stuk wordt de vraag onderzocht bij welke grens het mogelijk is onschul dige mensen op te offeren voor een ideaal. Het gezel schap geeft van het beklem mende. actuele stuk alleen voorstellingen in het HOT- -theater, tot 9 februari. Montserrat onderhoudt als of ficier van het Spaanse leger dat het volk van Zuid-Ameri- ka onderdrukt, contacten met de vrijheidsbeweging. Hij weet dan ook waar de vrijheidstrij der Bolivar zich ophoudt. De Spanjaarden zetten de officier onder druk, opdat hij die ver blijfplaats verraadt. De onder vragende officier Izquierdo pakt vervolgens zes willekeu rige onschuldige mensen op. Zij moeten Montserrat tot ver raad zien te krijgen. Ze zullen één voor één worden doodge schoten zolang Montserrat blijft weigeren. De hoofdrollen worden ge speeld door Filip Bolluyt en Reinier Heidemann. Gijzelaars ziin: Jules Royaards, Roos Blaauboer, Alfred van den Heuvel, Agnes Veger, Wim van den Heuvel en Kees van Lier. Overige medespelenden zijn Guido Jonckers, Peter Hoeksema, Har Smeets en Jo- han Ooms. Anderhalfmiljoen gulden voor een Stradivarius. LONDEN Een Stradivariusviool Is gisteren op een Lon- dense veiling verkocht voor ruim anderhalf miljoen gulden. Het veilinghuis sprak van een absoluut record voor een mu ziekinstrument. Peter Biddulph, directeur van de grootste muziekwinkel in de Britse hoofdstad, betaalde 1,64 miljoen tulden voor de viool, die in 1707 gebouwd is door Antonio tradivari. De viool die vanwege zijn klank „de kathedraal" heet, heeft naar verluidt eens toebehoord aan een officier In het leger van Napoleon, die er op gespeeld zou hebben voor koningin Marie-Antoinette, die tijdens de Franse Revo lutie onder de guillotine ter dood werd gebracht. Biddulph zei dat hij het instrument had gekocht voor een anonieme. Europeaan die voor zijn plezier viool speelt. Van de onge veer 700 Stradivariusvioien In de wereld noemde hij het ge veilde exemplaar het mooiste. BRUSSEL Langzaam maar zeker koersen wij in Nederland af op een pu bliekrechtelijke regeling voor een vaste boeken prijs. Dat heeft minister Brinkman (WVC) gisteren in Brussel gezegd na af loop van een bijeenkomst van de Europese ministers van cultuur. Brinkman maakte nog wel enige voorbehouden. In Neder land wacht men nog op adviezen van de Raad voor de Kunst en de SER. Bovendien wil men een uitspraak van het Europe se Hof van Justitie in Lu xemburg afwachten. Het Nederlandse kabinets standpunt is volgens Brink man dat men weliswaar de ad viezen moet afwachten maar dat toch, omwille van het cul tureel belang, er wat gedaan kan worden aan de bescher ming van de boekensector. Brinkman was dan ook door het kabinet gemachtigd om zich in de Europese minister raad aan te sluiten bij het Franse standpunt, namelijk dat de vaste prijs voor boeken nationaal wettelijk geregeld moet worden. De al bestaande Franse wette lijke regeling (waar Brinkman dus kennelijk ook veel voor voelt) komt er op neer dat de uitgever een vaste prijs voor het boek vaststelt en dat de handelaar verplicht is zich aan die prijs te houden. Niet alleen de Nederlandse minister maar vrijwel al zijn EG-collega's stelden zich op het boekbeschermende stand punt. Zo'n bescherming maakt net bijvoorbeeld mogelijk dat er in de EG jaarlijks zo'n 220.000 nieuwe titels verschij nen tegen in de Verenigde Staten 40.000 a 45.000. Piraterij In de Europese cultuurraad is gisteren ook gesproken over de „piraterij" die wordt bedre ven met video- en geluidsban den, waarmee beeld en muziek waarop auteursrechten rusten gekopieëerd worden. Volgens Brinkman sluit men in Neder land het leggen van een hef fing op onbespeelde banden niet uit, alhoewel die zaak nog lang niet rond is. De EG-com- missie zal over enkele maan den met een „groenboek" over deze materie komen. Nationaal Ballet, Circustheater: Haydn Symfonie „This way and that", „Say it again, louder" en „A bad influence", donderdagavond. Evenals Haydns 86e Symfonie in D een voortreffelijk speel stuk is van een joyeuze klank- geving, levenskrachtig en le venslustig, pendelend tussen een boers menuet, zelfs een onvervalste Lëndler en hoofse muzikale gedachten, zo is ook het muziekballet dat de talent volle choreograaf Jan Linkens maakte hij kreeg o.a. reeds een eerste choreografenprijs in Keulen een uitzonderlijk gaaf klassiek werkstuk. Vol vaart en precisie gedanst. Wel de onwrikbare schoonheid van de klassieke techniek, wel sur les pointes, maar helaas in halflange dansrokjes in plaats van de in de bij deze vormen gebruikelijke tutu's. Linkens haalt geen spectaculaire stunts uit, maar de variatie in zijn passencombi naties is altijd nog van hoge scènische orde. Ein delijk dan toch weer eens zui ver academisch muziekballet als een verademing tussen speelse, halfwassen probeer sels, zoals Leo Besselings „This way and that", waarin hij op basis van vervreemding flau we grappen uithaalt met een walkman, technische moeilijk heden e.d. Misschien leuk voor een uitsmijtertje na een lange trainingsmiddag binnen de studiomuren, maar als choreo grafie in een presentatievoor stelling even onvolwassen als onvolwaardig. John Wisman bracht na een even lang ais aards muziekloos duet het Pa- rijsè studentenoproer van 1968 ten tonele, waarbij merkwaar digerwijze uitsluitend Engels werd gepraat. Toch heeft zijn „Say it again, louder" een ei gen signatuur en zijn bewe gingsdrift tussen de vernuftig gehanteerde verrijdbare scher men bleek ook wat ziin mu ziekkeuze betreft zeer begrip vol gekanaliseerd. Het pro gramma van de vier nieuwe generatiechoreografen waarom zo vele en te lange pauzes? werd besloten met Clint Farha's „A bad influen ce", dat nogal chaotisch over kwam. Wel rake vondsten en veel vaart. Het ballet, tot ver rassing van oudere balletken ners mogelijk gemaakt door de Nederlandse ballerina van het eerste uur, de vooroorlogse Mascha Stom die thans in Ca nada woont, bedoelt het wel en wee van een toneeldanser uit te beelden en is dus goed deels autochoreografisch opge zet. Duidelijk werd het even wel niet. FRANK DELBOY RUITENPUZZEL Steeds te beginnen in het vakje bo ven het cijfer en verder gaande In de richting van de wijzers van de klok. kunnen rond de genummerde vakjes woorden van 4 letters van navolgen de betekenis worden verkregen: 1 vuursprank; 2 graanpakhuis; 3 grondsoort: 4 persoonsaanduiding; 5 schaapkameel; 6 na iets; 7 tegenstan der; 8 hemellichaam; 9 taaie lekkernij. Residentie Orkest o.l.v. Heinz Wall berg, eollste: Eliane Rodriguez, pia no. Congresgebouw PWA-zaal Den Haag. Herhaling vrijdag 23 novem ber PWA-zaal en zaterdag 24 no vember Stadsgehoorzaal Lelden. Mendelssohn's Italiaanse Sym fonie is langzamerhand zo ge meengoed geworden, dat ze tot de populaire klassieken wordt gerekend en daarmee haar sta tus ietwat heeft verloren. Maar wanneer een groot diri gent als Heinz Wallberg haar onder handen neemt, zoals gis teravond op het A-2-concert van het Residentie Orkest in de stampvolle PWA-zaal, dan begint aeze z.g. gewone mu ziek ineens te fonkelen als een juweel vol onverwachte facet ten. Al dadelijk bij de vurige inzet wist de zaal dat er wat ging gebeuren en op slag ver dween het gehoest en gekuch. Wallberg had zowel publiek als orkest in zijn greep. En wat men van hem kon opste ken Nergens werd het tempo verwrongen, maar kwam natuurlijkerwijze uit de beweging van de muziek voort, zoals het mooist in het rustige op het fundament van de bassen voortgaande Andan te en in het sierlijke Con moto moderato en natuurlijk in het meestal veel te snel en opge wonden klinkende Saltarello, waar het snelle dansritme zon der hapering onverbiddelijk werd voortgezet. Voor ops werd deze voorbeeldige weer gave het hoogtepunt van de avond, hoe mooi de soliste Eli ane Rodriguez Beethoven's 4de Pianoconcert speelde. Het wordt vaak, in tegenstelling tot het „mannelijke" 5e, het „vrouwelijke" concert ge noemd en zo speelde deze van het Kon. >nc< idig expressief, zelfs in het befaam de 2de deel zonder dramatiek in de dynamische contrasten (die er altijd in gelegd wordt). Mooi, intens muzikaal en ver fijnd spel, dat door Wallberg wel begrepen, maar door het orkest niet altijd werd ge volgd. Trouwens, het kwam me voor, dat het orkest wat sloom reageerde zowel in Mo zart's Sechs Deutsche Tanze (KV 571) als in Weber's Auf forderung zum Tanz, uiteraard in de Berlioz-orkestzetting. Totdat ineens de Italiaanse Symfonie losbarstte. NOES KOKE£ Voor een uitgebreide) agenda, ook voor de ko- mende dagen raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. dag da 13a IV (16); 18.45, 21.1 (di alleen 21.15). •EUROCINEMA II: Splash (al); 18.30, 21.00. (di rn* alleen 18.30). za. zo. wo. ooit r Cl 13.30. «EUROCINE the Creak (16); 18.4., wo. ook 13.45. •EUROCINE- Iï{\ IV- VroliikA TirnlAr ne«kli. jol MA IV: Vrolijke Tiroler sexkli- niek (16); 19.00. 21.15. wo. ook 13.45. NACHTVOORSTELLING EUROCINEMA I: Die Mëd- Chen von Pigalle (18); za. 24.00: 751 - EUROCINEMA II: Nummertjs' de schoolbank (18); za I.00. EUROCINEMA III: U| r\ the Creek (16); za. 24.00. EU - ROCINEMA IV: Vrolijke Tirola» saxkliniak (16); za. 24.00. KINDERVOORSTELLING EUROCINEMA I: Pinkeltje (al); za. zo. wo. 14.00. ARI atioi ns e Fr L en r LEIDEN LUXOR (Stationswi 19. tel. 071-121239): Tightroj (12); 14.30, 19.00, 21.15. zo.jp 14.15. 16.30, 19.00, 21.15. a LIDO I (Steenstraat 39, tel. 124130): Amadeua (al); 20.00. e: zo. ook 14.30. a LIDO II: Ths an in red (al); 14.30. 19.00, Br"A 21.15. zo. ook 16.45. LIDO III: icht Top secret (al); 14.30, 19.00, lt.<-pr 21.15. zo. ook 16.45. LIOO IV. 's Once upon a time In America ultn (16); 19.30. STUDIO (071- 133210): Parie, Texae (16), 20.15. zo. ook 14.30. TRIA NON (Breestraat 123875): Blame it on Rio (16) 14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414): Wellustig en onverza digd (16); 14.30, 19.00, 21.15. li-:- Ü'n< ind tanl DPPU en NACHTVOORSTELLING REX: Confessions of Saks (16); vr. za. 23.30. NOORDWIJK LIDOTHEATER (Pr. Bernhardstraat 56, tel. 01719-12800): Indiana Jones an the Temple of Doom (al); zo. 1. di. 20.15). KATWIJK CITY THEATER (Badstraat 30. tel. 01718-74075) Angel (16); do. vr. z 14.45, 19.00, 21.15. 19.00, 21.15. CITY THEATER II: Lassiter (al); tijden zie City 1. CITY THEATER III: An Ameri- in Werewolf in London (16) tijden zie City I. CITY THEA TER IV: Stripes (al); do. vr. zafcjj. 21.15. ma. dl. wo. 19.00. Zelij (al); zo. 20.15. ma. di. wo. 21.15. °e 1 taal I bleii KINDERVOORSTELLING JÊ het CITY THEATER IV: De SChff»* koning en de kraai (al); za. wt, 14.45. 1 Wat VOORSCHOTEN GREENWAl sche THEATER (Schoolstraat 69, tell 01717-4354): Diamonds are fo rever (12); za. wo. zo. 15.45. do 20.00. vr. za. zo. 19.00. schorpioen (12); vr. za. 21.15. ma. di. wo. 20.00. KINDERVOORSTELLINGEN Vol gas mat Herbie; za. zo. wo.< 14.00. WASSENAAR ASTRA (Lang-ll straat 32. tel. 01751-13269): to l lice Academy (al); do. t/m zo. 1 20.00. The dresaer (al); ma. t/mH wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING: 101 Dalmatiërs; za. 14.00.DEN HAAG* BIJOU (Spuf 27, tel. 463500): Under the vulJ cano (16); 14.00, 19.00, 21.30 zo. 13.30, 16.00, 19.00, 21.30 1 BABYLON 1 (naast Centraa 1 Station, tel. 471656); Amadeui (al); 14.00, 20.00. BABYLON 2 (12); Police academy (al); 14.00 1 19.15, 21.30. zo. 13.30. 16.00 19.15, 21.30. BABYLON 3: In diana Jones and the Temple o Doom (12); 14.00, 18.45, 21.15 zo. 13.15, 15.45, 18.45, 21.15 CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel 630637): The woman in red (al) 14.00, 18.45, 21.30. ZO. 13.15 16.00, 18.45. 21.30. CINEAqI 2: Tightrope (12); 14.00. 18.45 c 21.30. zo. 13.15. 16.00, 18.45 21.30. CINEAC 3: Fireatart# (16); 14.00. 18.45, 21.30. zo K 13.15, 16.00. 18.45. 21.30 EURO CINEMA (Leyweg 910 ken tel. 667066): Gebroken spiegeli hooi (12); 14.00. 20.00. za. wo. 20.00 METROPOLE 1 (Carneglelaan tel. 456756): Under tire (16) DlJn 14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15 ëvet 16.00. 18.45. 21.30. a METRO b POLE 2: Once upon a time It seie, Ameririca(12); 13.30, 19.30 METROPOLE 3: Paris, Taxst (16); 14.00, 20.30 METROPO K LE 4: Top secretl (al); 14.00 1 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00 18.45, 21.30. METROPOLE 5 i Purple rain (al); 14.00. 18.45 21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45,5 21.30. ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): „1984" (12) C 13.45, 18.45. 21.30. zo. 13.15 s 16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2 Alone in the dark (16); 13.45 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00 18.45. 21.30. ODEON 3: Tht karate kid (al); 13.45. 18.45 I. 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45 v 21.30. ODEON 4: The brothst from another planet (16); 13.45 r 18.45, 21.30. za. zo. wo. 13.15 16.00. 18.45, 21.30. a LE PARlSj 1 1 (Kettlngstraat 656402): Babylon blue (18) 12.00 tot 22.30. zo. v.a. 13.30 LE PARIS 2: Prille poesjsi dia verleiden (18); 12.15 tol b 22.45. vr za. 22.45. zo. v.a k 13.45. LE PARIS 3: Wild» n melsjeafantaaieën (18); 12.30 tot 23.00. vr. za. 23.00. PAS- SAGE (Passage 63. tel. 460977) Startrek III (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. HAAGS FILMHUIS: Voor onbepaalde tijd gesloten. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: The woman In rad (16); za. 00.15. a CINEAC t Tightrope (16); za. 00.15. NEAC 3: Chaach A Choi in smoke (16); za. 00.15. ROCINEMA. Joaeflne Mutzen- bachen zoals za werkelijk w« (18); vr. za. 12.02. LE PARIS 3 Wilde meisjestantasleën (1# vr. za. 23.00. KINDERVOORSTELLINGEN u EUROCINEMA: Billis Turf contra Kwal; za. wo. 1400 CINEAC 3: Walt Disney's IT tival; za. wo. 14.00. zo. 13-15. 16.00. V< Om ling

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1984 | | pagina 8