andtekeningenactie voor
ehoud„Van alles wat99
3olland Festival bijna geheel in Amsterdam
-UNST
Ceid&zQowuvnt
DONDERDAG 26 APRIL 1984 PAGINA 7
ÏRDE WEDSTRIJD
(ANSE CHANSON
de derde maal
anse chanson wedstrijd voor
lateurs. Iedereen die in de Fran-
taal zingt kan meedingen door
t sturen van een cassettebandje
>t drie of vier liedjes en de tek-
n daarvan, naar het secretariaat
i de Alliance (Wilhelminastraat
is). Op de avond van de finale,
20 mei in Odeon in de hoofd-
d, krijgt iedere finalist(e) de ge-
«enheid drie liedjes te zingen. In
jury zitten Albert van Amstel,
irt Gevers, Liesbeth List, Henk
|n der Molen, Henriëtte Tukkers
Hans van Willigenburg.
Boon-herdenking
in Brakke Grond
AMSTERDAM Het
Vlaams Cultureel Centrum,
de Brakke Grond in Amster
dam, gaat op 10 mei met een
cantate en een rede Louis
Paul Boon herdenken. Op die
dag precies vijf jaar geleden
overleed deze Vlaamse
schrijver. Op het plein voor
het centrum begint om 19.00
uur de cantate „Jan de Lich
te" op tekst van Hugo Claus
en met muziek van Rudy de
Sutter. G.J. van Bork, docent
aan de Universiteit van Am
sterdam en onder-voorzitter
van het Louis Paul Boon-Ge
nootschap houdt een herden
kingsrede.
Roland Penrose
overleden
LONDEN De schilder van
surrealistische collages Roland
Penrose, de oprichter van het
Instituut van Moderne Kunst in
Londen, is op 83-jarige leeftijd in
de Britse hoofdstad overleden.
Penrose, de apologeet van de
surrealistische schilders, vestigde
zich na zijn studie in Cambridge
in 1922 in Frankrijk, waar hij
gedurende een twaalftal jaren
woonde en schilderde. In 1936
introduceerde hij met een ten
toonstelling het surrealisme in
Groot-Brittannië. In 1947 richtte
hij het instituut van contempo
raine kunst op. dat hij een twin
tigtal jaren leidde.
Lochem popfestival voor laatste keer
LOCHEM Het popfestival dat zeventien jaar geleden het kleine Lochem in de
Achterhoek uit de anonimiteit haalde en internationale bekendheid gaf, houdt
op te bestaan. Nog één keer op Hemelvaartsdag en dan is het voorbij. Met
een optreden van vertegenwoordigers van allerlei muziekstromingen uit de rijke
pophistorie behoort het Lochem festival na 31 mei voorgoed tot het verleden. Op
het programma staan de namen van oerrocker Bo Diddley, The Jack Bruce
Band, Clint Eastwood General Saint, CCC Inc., Waanzin en „top of the bill"
Mink De Ville. Mink De Ville behoeft nauwelijks nog enige introductie, want
deze formatie met zanger Wille de Ville is langzamerhand uitgegroeid tot een
regelmatig terugkerende festival-act. Bo Diddley is een vijftig-plusser die met
zijn specifieke gitaarstijl al dertig jaar heeft meegewerkt aan het leggen van de
solide fundering van rock roll. Jack Bruce, bekend als oprichter van de super
formatie The Cream, heeft speciaal voor Lochem nog één keer zijn oude speel
makkers van zijn eigen band opgetrommeld. Clint Eastwood General Saint
hebben na „Stop That Train" niet te klagen over belangstelling in ons land. CCC
Inc. is nog eenmaal te zien en te horen in de originele bezetting van zo'n vijftien
jaar terug met de Doe Maar-leden Ernst Jansz en Joost Belinfante. Waanzin ten
slotte bestaat uit ex-leden van Normaal, Toontje Lager en Long Tall Ernie.
Kaarten kosten 25 gulden. De VARA neemt het festival in zijn geheel op om het
op latere datum via de radio uit te zenden.
Expositie over kamp
Westerbork
HOOGHALEN In het Herinnerings
Centrum Kamp Westerbork is gisteren de
expositie „Getekend in Westerbork" geo
pend. Het gaat om tekeningen van twee
Joodse tekenaars, Werner Löwenhardt
(1919) en Leo Kok (1923 - 1945), die tijdens
hun verblijf in het kamp Westerbork in
drukken van het dagelijkse leven daar in
beeld brachten. De tekeningen worden
aangevuld met teksten uit het dagboek
van de Joodse journalist Philip Mechani
cus. De expositie is in bruikleen afgestaan
door het Joods Historisch Museum in Am
sterdam. Volgens de voorzitter van de be
herende stichting vormen de emotionele
dimensies van de geëxposeerde tekeningen
een onmisbare aanvulling op de perma
nente tentoonstelling in het
LIEVER
DIT
KINDERTHEATER
DAN LATER
DE
PSYCHIATER"
ItN HAAG „Soms vraag
me af of de mensen van de
leling kunstzaken van het
neentehuis precies weten
hebben. En
het inzicht van wethouder
lleen trek ik nu in twijfel,
jnt wat is dat nou. Enkele
fen geleden is me nog gezegd
I ik méér subsidie kon krii-
dan het bedrag waar ik
I vroeg; dat was in 1978. Ik
|i|eg dat ook en nu opeens
Irdt gesteld dat ik geen pro-
pioneel kindertheater be
en dus helemaal geen
heb op subsidie. Terwijl
a al elf jaar precies het-
fde werk doe". Len van der
oprichtster van de
Ihting kindertheater „Van
wat" (V.A.W.) die de
haar hoogst ongelukkige
jdedeling twee weken gele-
L in de brievenbus kreeg,
[rijpt de gang van zaken
t helemaal, maar is verder
genoeg om onmiddellijk
te komen. „Ik heb for-
n gemaakt waarop ou-
bekenden van de bij
AW. aangesloten kinderen
handtekening kunnen
;en, voor behoud van het
'idertheater. Binnen een
I Hek had ik er bijna driehon-
i|d binnen, ik verwacht wet-
luder Halleen uiteindelijk
|lzend te kunnen aanbieden.
Jt moet gebeuren op woens-
gmiddag 23 mei".
de ouders van de hon
dtwintig kinderen, die da-
ijks het kindertheater op-
ken, wel precies weten wat
theater doet, blijkt uit ker-
Onderdeel van V.A.W. Len van der Maaten en Leonie Bakker als de clowns Pee Pee en Poo Poo.
Scène uit de NOS-productie „Over en sluiten", gespeeld door „Van alles wat", dat 29 februari van
dit jaar werd uitgezonden. Links Hans Hamstra in de rol van onderwijzer; achtergrond Len van der
Maaten.
maar dat had niet gehoe-
i later naar de psychiater", theater
Meespelen
Stichting kindertheater „Van
alles wat" aan het Westeinde
18 is een .rmeespeel-theater",
waarin de 120 kinderen in
groepjes aan het werk kunnen.
^en: „Onder professioneel
Liever dit kindertheater kindertheater wordt verstaan
aarin volwassen ac-
stuk opvoeren voor
kinderen. Ik werk anders. Ik
geef de kinderen groepsgewijs
les in toneel, tapdans, jazz/be
weging, cabaret, volksdans,
showdans, decorbouw en
schminkexperiment. Bij elk
onderdeel hoort ook zang. Nu;
de kinderen zijn daarmee be
zig, ze doen ontdekkingen en
schrijven die op, soms op mijn
verzoek. Op die manier kom
ik aan hëel wat materiaal dat
de kinderen zelf bijeen hebben
gebracht, ik breng er lijn in en
zo ontstaat een spel. Daar wor-
„En zo is het maar net. Ik
t er toch alles van, omdat
it theater juist ben begon-
op grond van mijn eigen
aringen tijdens mijn jeugd.
id, ik stond bekend als een
ig kind, maar ik vond ook
ik lastig werd gemaakt. Ik
moeilijk stilzitten, wilde
I te veel. Laat ik het zo
gen: als ik dit theater zelf
kunnen bezoeken, zou ik
zo'n moeilijk kind zijn ge-
rden. Ik ben een laatbloei-
den uitvoeringen van gegeven,
door de kinderen zelf en met
mijn medewerking, de eerst
volgende keer 25 november in
de toneelzaal van het Congres
gebouw".
Dit meespeel-kindertheater
ontstond elf jaar geleden, na
dat Len van der Maaten stage
had gelopen bij de Haagse Co-
medie. Ze had een jaar toneel
school in Amsterdam achter
de rug, een voltooide opleiding
Academie voor Podiumvor
ming in Den Haag, een vol
tooide Havo-opleiding en ze
was volledig bevoegd onder
wijzeres. Maar aan het toneel,
althans bij de Haagse Comedie
kwam ze niet.
„Ik kreeg geen enkele kans en
daarom ben ik in 1973 maar
voor mezelf begonnen. Ik kon
de eerste tijd voor niets een
kerkruimte gebruiken en daar
begon ik met zeven kinderen -
en mezelf daarbij, als het acht
ste .en grootste kind. Er kwa
men steeds meer kinderen bij,
uit heel Den Haag en randge
meenten, tot zelfs uit Zoeter-
meer. Aanvankelijk kon ik al
les zelf bekostigen, maar toen
ik huur moest betalen en de
kosten hoger werden, heb ik
subsidie gevraagd. Dat kreeg
ik in 1978, toen Van Lier nog
wethouder was. Die was wel
degelijk van mening dat Van
Alles Wat een nieuwe en unie
ke vorm van kindertheater
was. Het was zelfs zo, dat ik
veel meer subsidie kon krij
gen, als ik van m'n theater een
stichting maakte. Natuurlijk
heb ik dat gedaan, met bestuur
en al en statuten en zo en alles
ging goed.
Onderhand werd in 1980 de
Begeleidingscommissie Jeugd
theater omgezet in een Ad
viescommissie Haags Jeugd
theater en dat adviseerde ne
gatief, omdat theater voor en
door kinderen nooit professio
neel kon zijn. Wat weten ze
ervan; ze zijn nooit komen kij
ken. Maar Van Lier begreep
het beter, die legde het advies
naast zich neer en zette de
subsidiëring voort".
Klap
Een niets vermoedende Len
van der Maaten kreeg de klap
van het jaar, toen zij de mede
deling van wethouder Halleen
kreeg, dat met ingang van 1
augustus de subsidiëring zou
worden stopgezet. Len: „Die
adviescommissie had opnieuw
negatief geadviseerd, maar een
toelichting op dit advies heb ik
nooit kunnen krijgen. Er zou
geen geld meer zijn, het be
schikbare bedrag voor dit
soort theater zou anders zijn
verdeeld, een andere Haagse
groep krijgt meer subsidie en
V.A.W. moet verdwijnen.
Het is zelfs zo, dat wethouder
Halleen hier niet verder op in
wil gaan, hij wil geen discus
sie, ik krijg hem niet te spre
ken. Maar het bestuur van
V.A.W. heeft de zaak nu in
handen gelegd van mr. J.W.R.
Sanders in Den Haag, om een
AROB-procedure voor te be
reiden. Los daarvan zullen
kinderen op 23 mei en beken
den van het theater een de
monstratie houden en handte
keningen aanbieden aan de
wethouder, die overigens al
heeft laten weten daarbij niet
aanwezig te zullen zijn. Jam
mer, want op elk formulier
met handtekening staat heel
precies de reden vermeld,
V.A.W. moet blijven".
Bezorgd
Len van der Maaten is bezorgd
en verdrietig, „maar niet voor
mezelf; ik vind wel weer wat
anders om te doen. Maar voor
de kinderen die elke week zo
trouw en uit zichzelf komen.
Er valt iets onvervangbaars
voor ze weg, waarin ze zich
gericht kunnen uitleven. En
juist in deze maatschappij is dit
werk zo belangrijk. We heb
ben becijferd wat de kinderen
zouden moeten inbrengen, als
we zonder subsidie verder zou
den gaan. Ze betalen nu een
tientje per maand en dat zou
dan zestig gulden moeten wor
den. Misschien dat sommige
ouders dit bedrag ervoor over
hebben. Maar ik denk dat de
kinderen die dit theater het
hardst nodig hebben, als eer
sten moeten afhaken. Dat zou
onrechtvaardig zijn, evengoed
als ik het stopzetten van de
subsidie onrechtvaardig vind.
Maar misschien helpen die
handtekeningen alsnog. En er
zullen vragen in de raad wor
den gesteld, die misschien iets
zullen uitrichten. Het is waar,
ik was als kind al lastig. En ik
ben het nu wéér. Maar als dat
resultaat heeft, dan hebben
honderdtwintig kinderen daar
filezier van. En dan hoeven ze
ater ook niet naar de psychia
ter".
FRITS BROMBERG
[STERDAM Omdat het
land Festival de laatste ja-
ook financieel, zo ver bui
zijn oevers is getreden,
t nu worden ingedamd op
manier die buiten Amster-
weinig bevrediging zal
eken. Den Haag, waar het
tival 37 jaar geleden zijn
;te try out beleefde, haakte,
le uit onbevredigdheid, af;
hengel;
medaanse godsdienst;
lage conjunctuur;
Rotterdam, ook ontevreden,
doet volgend jaar waarschijn
lijk hetzelfde. Wat er buiten
de hoofdstad nu nog in het fes
tival gebeurt, is podiumkunst
van onze eigen landelijke in
stituten, die hun creaties altijd
al op een dergelijke manier
spreiden. Utrecht heeft het
voordeel dat het zijn aparte
festival van oude muziek, dat
veel succes heeft en eind au
gustus plaats zal hebben, kan
behouden.
In elk geval krijgt Amsterdam
tussen 1 en 28 juni nu een
overzichtelijker en beter ge
proportioneerd festival. Bij het
muziektheater valt op de semi-
scenische opvoering van „Za
terdag", onderdeel van Stock-
hausens zeven-avonden-du
rende „Licht"-opera. Ons ei
gen Muziekdramatisch Insti
tuut brengt Mozarts „Cosi fan
tutte" en „The Beggar's Ope
ra" in de versie van Britten.
Gastcomponist Dick Raaijma-
kers presenteert onder de titel
„De Soundman" vijf muziek
theaterstukken, geïnspireerd
op een film van Laurel en
Hardy uit 1930. Als het de or
ganisatie lukt, zal het Schön-
berg Ensemble de originele
versie presenteren van „Pier
rot Lunaire" met de zingende
actrice Barbara Sukowa, voor
afgegaan door Stravinsky's
„L'Histoire du Soldat" met
Kraaykamp-senior.
Quaterni
Behalve dat Harnoncourt nu
eens geen barokmuziek maar
walsen van Johann Strauss
gaat dirigeren, is het opmerke
lijk dat in het Concertgebouw
de eerste uitvoering gaat van
de complete, avondvullende
„Quaterni" van Van Vlijmen.
Voorts zal men in het concert
programma proberen een tra
ditie te maken van een „gala
van nieuwe Nederlandse mu
ziek". Voor het eerst zullen op
dit gala nieuwe werken wor
den uitgevoerd van Louis An-
driessen, Ton de Leeuw, Peter
Schat, Tristan Keuris en een
curieus collectief werk „Guil
lotine" van De Bondt Rispens
en De Vriend. Het Caecilia
Consort brengt Nederlands
werk voor kleinere bezettin
gen. Verder is er dan de zeer
omvangrijke Canadese slag
werkgroep Nexus die zich zal
inzetten voor muziek van
Cage en Steve Reich. Een bij
zonder groot project wordt ge-
wijdt aan Henry Brant, een
Amerikaans buitenbeentje on
der de progressieve componis
ten, ook al is hij dan al 70 jaar.
De Canadese componist Mur
ray Schafer krijgt eveneens
veel aandacht. En verder is er
dan nog de New Yorkse
avant-gardist Meredith Monk.
Dans
Op het gebied van de dans zul
len velen ongetwijfeld uitkij
ken naar de komst van het
Ballet van de XXste eeuw van
Béjart met diens zeer recente
creatie „Messe pour le temps
Futur" en een herhaling van
zijn sensationele „Sacre du
Printemps". Het Danstheater
geeft Ravels „L'Enfant et les
Sortilèges" van Kylian, het
Nationale Ballet, komt voorts
met nieuw werk van Van Ma
nen en Van Schayk. De Fran
se groep van Emile Dubois
vindt een tegenhanger in de
New Yorkse groep van Trisha
Brown. Tenslotte is er nog een
solo-optreden van de Ameri
kaanse danseres Carolyn Carl-
jaar rekenen op enkele grote
produkties van vier Poolse ge
zelschappen, produkties die
zich niet zo sterk op het woord
richten dat de buitenpolen niet
te volgen zouden zijn. De film
regisseur Wajda zal men als
theaterregisseur leren kennen
in werk van Dostojewski en
Camus; in andere stukken van
andere ensembles zal men
kunnen vaststellen dat de to
neelvernieuwers als Kantor en
Grotowski hun invloed op de
jongere generatie niet hebben
gemist. Globe en het Brabants
Orkest hebben een theater-
projekt gemaakt van Melville's
roman „Moby Dick". „De Val"
van Camus speelt in een kroeg
op de Amsterdamse Zeedijk,
wordt door het ensemble Ska-
mander gesitueerd in het thea
ter Bellevue. De Belg Jan Fa-
bre komt met zijn nieuwe cre
atie „De macht der theaterlij-
ke dwaasheden". Dan is er nog
een produktie van liefst drie
Engelse theaters die de toe
schouwers in drie grote dozen
op luchtkussens een avontuur
lijke tocht zullen laten maken
in het verlaten complex van
de auto-importeur Leonard
Lang.
Himalaya, waaronder de Lha-
mo Opera. Tenslotte is er dan
nog een „concert voor film en
orkest, zonder dialogen en
zonder verhalende struktuur".
De film „Koyaanisqatsi" is van
Godfrey Reggio, de muziek
van Philip Glass, de in ons
land zo populaire componist
van minimal-music.
JOHN KASANDER
Orgelweek
Onze opsomming kan niet vol
ledig zijn. Het Claxon Geluids
festival dat vroeger exclusief
in Utrecht plaatshad begint nu
in Amsterdam. In de Nieuwe
Kerk aldaar wordt ook nog
een complete orgelweek gege
ven. De buiten-Europese mu
ziek zal men met wijze zelfbe
perking bepalen tot 7 avonden
Toneelliefhebbers kunnen dit muziektheater en dans uit de
(ADVERTENTIE)
27 ta 28
CIRCUSTHEATER
plaatsen v a heden a 0 kassa van 10-16 uu
ASSAi 11 i6 u <558800
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN EU
ROCINEMA I en EUROCINEMA
(Van Boetzelaerstraat 6.
ook 13 45. zo. ma. 13.45,
16.15. 18.45. 21.15. EUROCI
NEMA IV Sophie's Choice (16);
(beh. di.) 20.15.
NACHTVOORSTELLING
EUROCINEMA I Nikomos,
eiland der ronde (18); za. 24.00.
EUROCINEMA II: Ciske de rst
(16); za. 24.00. EUROCINEMA
III: Thunder (16); za. 24.00.
EUROCINEMA IV: Tracy,
KINDERVOORSTELLING
EUROCINEMA IV: Heidi (al);
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239): Risky Busi-
(12);
4.30. 19.00. 21.15.
1.15, 16.30. 19.00. 21.15.
LIDO I (Steenstrdat 39. tel
124130): Terms of endearment
(al); 14.30. 19.00. 21.15. zo. ook
16 45. LIDO II: Ciske de Rat
(al); 14.30. 19.00. 21.15. zo. ook
16 45. LIDO III: Carmen (16);
14.30, 1900. 21.15. zo. ook
16.45. LIDO IV Schatjes (12);
19.00, 21.15 ma. di. ook 14.30.
•STUDIO (071-133210): Ciske
de Ral (al); 14.30. 19.00. 21.15.
zo. ook 16.45. TRIANON
(Breestraat 31. tel. 123875): De
wraak van de ninja (12); 14.30.
19.00, 21.15. zo. ma. 14.15.
16.30, 19.00. 21.15. REX
(Haarlemmerstraat 52. tel. 071-
125414): Hey, baby, hey (16);
4.30. zo ook 16.45.
01717-4354): Starwars en
impire strikes back (12);
WASSENAAR* ASTRA (Lang-
20.00. Vertigo (Hichcock) (12);
DEN HAAG* ASTA (Spul 27. tel.
463500): Scarface (16); 14.00.
20.00. BYOU (Spui 27. tel.
46.11.77): Cheech Chong still
smokin (16); 14.00. 19.00, 21.30.
zo. 13.45. 16.15. 19.15. 21.45.
CALYPSO (Spui 27. tel.
463502): Ciske de rat (al); 14.00,
19.00. 21.30. zo. 13.30. 16.00,
19.00. 21.30. BABYLON 1
(naast Centraal Station, tel.
471656): Terms ol endearment
(al); 14.00. 18.45. 21.30. zo.
13.15. 16.00. 18.45. 21.30.
BABYLON 2: Silkwood (al);
14.00. 18 45. 21.30. zo. 13.15.
16.00. 18.45. 21.30. BABYLON
3: The dresser (al); 19.00, 21.30.
ma. dl. 14.00. CINEAC 1 (Bui
tenhof 20. tel. 630637): National
Lampoon's vacation (al); 14.00,
18.45, 21.30. zo. ma. 13.15.
16.00. 18.45. 21.30. CINEAC
2: Christine (12); 14.00, 18.45.
21.30. zo. ma. 13.15, 16.00.
18.45, 21.30. CINEAC 3: Sa
hara (12); 18.45, 21.30. EURO
CINEMA (Leyweg 910, tel.
667066): The raiders of the lost
ark (12); 14.00, 20.00. za. wo.
20.00. METROPOLE 1 (Carne-
gielaan, tel. 456756): Class (16);
14.00, 18.45, 21.30. zo. ma.
13.15, 16.00. 18.45, 21.30.
METROPOLE 2: Yentl (al);
14.00, 18.45. 21.30. zo. ma.
13.15, 16.00. 18.45. 21.30.
METROPOLE 3: „E la nave
va" (16); 14.00. 18.45. 21.30. zo.
ma. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30.
METROPOLE 4: Fanny A
Alexander (16); 20.15. ME
TROPOLE 5: Sophie's choice
(16); 14.00. 20.30. ODEON 1
(Herengracht 13. tei. 462400):
Ciske de rat (al); do. t/m ma.
13.15. 16.00, 18.45. 21.30. di.
wo. 13.45. 18.45. 21.30. ODE
ON 2: Schatjesl (12); do. t/m
ma. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30.
di. wo. 13.45. 18.45. 21.30.
ODEON 3: Terms of endear
ment (al); do. t/m ma. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. dl. wo.
13.45. 18.45. 21.30. ODEON 4:
Hotel New Hampshire (al); do.
t/m ma. 13.15, 16.00. 18.45.
21.30. dl. wo. 13.45, 18.45.
21.30. LE PARIS 1 (Ketting
straat 12b. tel. 656402): Verre
reisjes met wilde meisjes (18);
12.00. 13.30. 15.00. 16.30.
18.00. 19.30. 21.00. vr. za. 22.30.
zo. v a. 13.30. LE PARIS 2:
Twö sisters (18); 12.15. 14.00.
15.45. 17.30. 19.15. 21.00. vr. za.
22.45. zo. v.a. 14 00. LE PA
RIS 3: Bad girls (18); 12.30.
1400. 15.30. 17.00. 18.30.
20.00, 21.30. vr. za. 23.00. zo.
v.a. 14.00. PASSAGE (Passa
ge 63. tel. 460977): De wraak
van de Ninja (16); 14.00. 18.45.
21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45.
21.30. HAAGS FILMHUIS
(Denneweg 56. tel. 459900):
Oom Wanja (16); do. zo. 20.00.
ma. 22.00. vr. 24.00. De eerste
leraar (16); do. zo. 22.00. ma.
20.00. za. 24 00. Siberiade (16);
vr. za. wo. 20.00 Danton (16); di.
20.00. Nostalghia (16); vr. za.
24.00.
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEAC 1: National Lam
poon's vacation (16); za. 00.15.
CINEAC 2: A clockwork
Orange (16); za 00 15 CINE-
AC 3: Diner (16); za. 00.15.
EUROCINEMA: Touch me in
the morning (18); vr. za. 00.02.
LE PARIS: Zie hoofdprogram-
KINDERVOORSTELLINGEN
BABYLON 3: Robin Hood; do.
vr za wo 4 00. zo. 13.30. 16 00.
CINEAC 3 Alice in wonder
land; 14 00 zo ma. 13 15. 16.00.
EUROCINEMA:
4 00.
1.00. ME
TROPOLE 4: De schele koning
en de kraai. 14 00 zo ma.
13.15, 16.00. •HAAGSFILM
HUIS: The kid (v.a. 8 j.) zo.
14.30. Nostalghia (16); zo. 14.30.