ligentijdse Nederlandse musical
;eschoeid op Amerikaanse leest
„Dolori dolci"
fragmentarisch
Hilarische Edwards over de schepping
ALLEEN OP DE WERELD EN WAT DAN NOG?'
Ter gelegenheid
100 jaar Carré
tebelse gedichten voor hele school
dagpuzzel
-INST
QaidMQowuxrd
VRIJDAG 13 APRIL 1984 PAGINA 9
Jango Edwards' „I laugh you". Re
gie: Rick Parents. Met Shirley Ferri-
ni en Jango Edwards Friends
Bands. Diligentia, Den Haag, don
derdag 12 april.
Tweemaal op een avond en
zelfs de tweede voorstelling
uitverkocht speelde Jango Ed
wards gisteravond in Diligen
tia zijn visuele uiteenzetting „I
laugn you". Het programma
van Edwards wordt steeds
meer een zogenaamde multi-
mediashow. Jango zingt, danst,
mimet en maakt grappen en
hij wordt daarbij begeleidt
door een aantal musici en een
diashow die de inhoud van
zijn show van mooie lichtbeel
den voorziet.
„I laughed you" is volgens
Jango's begeleidend schrijven
een beschouwing van de
schepping van de aarde. Ed
wards speelt deze vanaf het
begin, als eerste mens, en
toont ook wat kan gebeuren
als zijn personage General Di
sorder zijn zin krijgt: iedereen
in Nederland zijn eigen raket
en het einde van deze planeet.
In een reeks afwisselende
sketches wordt de toeschou
wer geconfronteerd met de be
wuste appel in het paradijs, de
tien geboden, de eerste sigaret,
de eerste radio („Sony"), rasta
en reggae, de kruisiging. Su
perman, tafelmanieren, de
zwerver Jango Chaplin in City
Lights en de eerder genoemde
generaal. Edwards vult de scè
nes met een dosis frisse en wat
belegen humor in. Zijn formi
dabele inzet en zijn goede
techniek maken dat er heel
wat te beleven en flink wat te
lachen valt.
Ronduit prima vind ik Ed
wards' creatie van een tim
merman die in een witte over
all met op de rug „J.C.Re-
pairs" in de weer gaat met een
kistje en een plank. Voortbe
wegend op pianomuziek tracht
hij de losse plank ergens op de
opstaande kant van de kist te
bevestigen. Dat lukt uiteinde
lijk en het geheel is nu het
kruis, waaraan Edwards met
een doornenkroon op gaat
hangen. Beter nog is zijn om
gekeerde Chaplin: de zwerver
uit „City Lights" is nu blind,
het bloemenmeisje een etala
gepop. Natuurlijk is de blind
heid hier schijn en via een uit
stapje waarin Edwards zowel
kelner als klant speelt, eindigt
het drama met de verwijde
ring van de etalagepop, juist
als de zwerver die een roos wil
aanbieden.
Maar de keerzijde van dit ove
rigens uitstekende stuk theater
is dat Edwards teveel rust op
de werkelijk fraaie kostuums
en dia's en in ziin improvisa
ties wel erg gefixeerd is op
seksualiteit en geslachtsdelen.
Hij had wat mij betreft wel
zonder gekund, de ovatie die
hem aan het einde terecht ten
deel viel, was vast niet minder
geweest.
PETER SNEL
[STERDAM Secreta-
Kees Eijkelenboom
de Stichting Musical
eugjefeö kijkt glimlachend,
ar wat betrapt op: „Dat
irré in 1986 honderd
ir bestaat, net op het
laap-oment dat wij gereed
lenti-h met de instudering
nkenjn de eerste Nederlandse
wanjns-musical, komt ons
fl°"1tuurlijk goed uit. En het
?n enj natuurlijk toeval. Maar
cbed-el een gelukkig toeval,
•nkeijt we uitgerekend Carré,
hter-Lar aue grote dingen ge-
Mjluren, dit project konden
doni^bieden. En lees zelf
a, dïar: Carré maakt er
issenjaag gebruik van". In-
liehjrdaad schrijft een aan-
i- hjvelingscomitee van
tVeeiPeater Carré over het
Eerfisical-project: „De door-
heelchte opzet en de tot
waaiusver gemaakte vorde
ringen dwingen respect
edrj| vertrouwen af. Op
"jSond van onze theater
^enjvaring menen wij te
entejnnen stellen dat dit ini-
:riaajtief een bijzonder plaats
'rmt4n gaan innemen binnen
ït Nederlandse theater-
Ibeuren".
Ét initiatief gaat terug naar
1 februari 1981, toen de voor-
klige solist van het Nationale
Illet Benjamin Feliksdal de
Ichting Musical 1986 opricht-
J Maar eerder al gaf hij ge-
ilte aan zijn mening, dat het
kderlands dansonderwijs on-
lldoende rekening hield met
pdans en jazz-ballet; na be-
lidiging van zijn actieve
Insperiode in 1971 vestigde
l zich als pedagoog in deze,
Nederland (en België)
ve richtingen.
|kelenboom: „In Nederland
nog maar een paar groe-
in die op professionele ma
ler aan jazzballet doen; de
pagse modernjazzgroep Djaz-
is daar één van. Maar de
ben daarvan komen zonder
■zondering voort uit de tra-
Selectie jongen uit „Musical 1986",
Horace Cohen van 12, de jongste danser van de groep, met
initiatiefnemer en hoofddocent Benjamin Feliksdal.
ditionele school. Feliksdal
draaide dat om: éérst de jazz-
en tapopleidng en daarna pas
de uitvoering. Nu, hij begon
met de training van een man
of twintig, waarvan hij de
kern bijeen hield. Die kern,
plus aanvullingen en wisselin
gen, vormen een groep die de
musical moeten brengen die
over twee jaar in Carré wordt
gedanst. Met opzet gebruiken
we het woord dans-musical,
hoewel we ook wel weten dat
in elke musical wordt gedanst.
De term is dus dubbel. We
kennen wel Nederlandse mu
sicals, van Annie M.G.
Schmidt en Jos Brink; maar
echt nieuw is het accent op de
dans die wij eraan geven. Je
kunt echt zeggen dat dit de
eerste Nederlandse dans-musi
cal wordt".
Er moest een prijsvraag voor
worden uitgeschreven, om aan
een goed idee te komen; als
beste werd bevonden de titel
„Alleen op de wereld en wat
dan nog? van Jan ten Hoopen
uit Leiden". Eijkelenboom:
„Misschien verandert die titel
nog. Maar er blijkt wel uit wat
we bedoelen: jong, dynamisch
en wat vereenzaamd, zoals de
jeugd van nu vaak is, maar
niet berustend. De hele musi
cal gaat over de jeugd in de ja
ren tachtig".
De pootjes waarop deze „speci
fiek Nederlandse musical"
moet lopen, worden gevormd
door de European School of
Jazz-dance in Amsterdam, die
Feliksdal acht jaar geleden op
richtte. En wat het specifiek
Nederlandse aan de musical is,
kan Eijkelenboom uitleggen:
„Voor zover Amerika een tra
ditie heeft, dan is die te vin
den in hun manier van dans,
die is jazzy en gaat er tijdens
de kinderjaren al met de pap
lepel in. Ook Rusland heeft
een danstraditie. Nederland
heeft een cabarettraditie, maar
heeft op dansgebied weinig of
niets. Onze aanpak, de integra
tie van alle dansvormen, is
specifiek Nederlands".
Fame
In bepaald opzicht is Neder
land met de school van Benja
min Feliksdal Amerika voor
uit. Eijkelenboom: „Men
vraagt wel eens of die groep
van Feliksdal net zoiets wordt
als Fame, van de televisie. Dat
is een aardig misverstand. De
groep Fame bestaat helemaal
niet als dansgroep, maar is een
televisie-bedenksel. Als de se
rie is afgelopen, bestaat er
geen Fame meer, tenzij die
kinderen zo veel hebben opge
stoken, dat ze op die manier
doorgaan.
Je zou bijna kunnen zeggen,
dat Feliksdal doet, wat in
Amerika is bedacht. Hij zorgde
voor een echte jazz-dansgroep,
waarvan de leden 12 tot 18
jaar oud zijn. Daar draait alles
om. Maar met medewerking
van een flink aantal grote na
men, zoals Billy Wilson, die tal
van sucesvolle Broadway-pro-
dukties op zijn naam heeft
staan, zoals Bubbling Brown
Sugar".
Er komen nog hoofdroldan
sers, die nog moeten worden
uitgezocht en later de tijd krij
gen zich in te werken. Boven
dien wordt in de nabije toe
komst contact gezocht met een
omroep, wanneer wat meer in
zicht is gekregen in het pro-
duktiestadium.
Danstalent
Eijkelenboom: „Er wordt wel
eens beweerd dat Nederland
geen danstalenten heeft, maar
met deze musical willen we
het tegendeel bewijzen. We
zijn in januari 1982 begonnen
en in 1986 zijn we klaar. Dan
kan december van dat jaar of
in januari 1987 in Carré de ga
lapremière worden gegeven.
Na een aantal voorstellingen
gaat de groep op toernee, door
Nederland en België en moge
lijk in 1988-1989 door Duits
land. En dat heeft een prakti
sche reden. Je zou natuurlijk
kunnen zeggen dat het veel
handiger is om een vertaling-
in het Engels te maken. Dan
kun je er de hele wereld mee
over. Maar dat is de bedoeling
niet; dan zou de indruk kun
nen worden gewekt dat het
een Amerikaanse produktie is.
Nee, het moet duidelijk zijn en
blijven, dat deze musical Ne
derlands is. Daarom wordt in
1988 een Duitse vertaling ge
maakt. Voor Duitsland, met
z'n vele theaters en groot in
woneraantal".
Vrijwillig
„Dat heeft ook een financiële
reden. Zoals we nu werken,
gebeurt dat op vrijwillige ba
sis, met een onkostenvergoe
ding. Want geld is er nog niet;
wel hebben we van een groot
bedrijf en van de Stichting
Komitee voor de Zomerpostze-
gels zo veel gekregen, dat 65
procent van de voorberei-
dingskosten is gedekt. Maar
dan is er nog een post van bij
na een miljoen aan produktie-
kosten.
Maar dat zal wel goedkomen,
als het Nederlandse bedrijfsle
ven financiële steun geeft.
Want vergeet dit niet: met
deze musical wordt een stuk
Amerikaanse deskundigheid
naar Nederland gebracht, op
grond waarvan de basis voor
een volkomen nieuwe danstra
ditie wordt gelegd. De belang
stelling voor het theaterleven
in Nederland neemt af; deze
nieuwe manier van show ma
ken, kon wel eens heel erg po
pulair worden".
FRITS BROMBERG
yvËZIE OP HET LODEWIJK MAKEBLIJDE COLLEGE
HAAG Een poëzie-
hifestatie, waar de hele
bol bij betrokken was, waar
■lingen van alle klassen ak-
1 aan deelnamen, vond gis-
Ivond plaats op het Rijs-
Kse Lodewijk Makeblijde
lege. Dit dichtersfeest ter
igenheid van het dertigja-
pestaan, vulde het grootste
J van de dag, die gedurende
laatste maanden in alle
Isen was voorbereid. Zeven
liters brachten in de avond
rijk gevarieèrd program
waarbij ook opvallend
leerlingen van het LMC
iGISCH FIGUUR
k vakje dient een letter te worden
vuld, waardoor zowel horizontaal
verticaal woorden van navolgende
Ikenis verkregen kunnen worden:
omentopname;
Üitaire rang;
de dag vóór heden;
'LOSSING
aan bod kwamen door het
voorlezen van eigen werk.
In de middag had in vijf werk
groepen op school een afron
ding plaatsgevonden van de
voorbereidingen, die in de
klassen waren getroffen voor
dit dichtersfeest. In literatuur
lessen hadden heel veel leer
lingen zich intensief bezig ge
houden met het schrijven van
gedichten. Op grond van het
werk dat zij vervaardigden,
werden zij ingedeeld bij een
vijftal dichters, die te gast wa
ren om hen deze middag en
avond verder te helpen met
hun poëtische probeersels. Het
enthousiasme op school was zo
groot dat tot vlak voor de aan
vang van deze workshops leer
lingen met nieuwe proeven
va-n hun poëtische vaardighe
den voor de jury verschenen,
om toch maar een plaatsje te
versieren in een van de groe
pen.
De van oorsprong Tsjechische
dichteres Jana Beranova, de
dichters C. Buddingh, Jaap
van de Merwe, Bert Schier-
beek en de Surinaams-Neder-
landse dichter Edgar Cairo
(gisteren verscheen zijn zeer
grote dichtbundel „Lelu,
lelu..." toevallig) bespraken
met de leerlingen hun werk,
probeerden ze verder te hel
pen, teksten te verbeteren,
mogelijkheden te laten zien.
De woorden „Rebel, mijn
hart..." (de aanhef van een
sonnet van Jan Campert) wa
ren het motto voor dit poëzie-
feest. Veel van de leerlingen
hadden teksten geschreven,
waarin het gevoel van verzet
tegen de wereld, een maat
schappij of een leven dat on
rechtvaardig en beknellend is,
vorm werd gegeven.
Het avondgedeelte van het
poëziefeest was openbaar, ook
vele niet LMC'ers waren in de
aula bijeengekomen om met
de leerlingen te luisteren naar
een grootscheepse „reading"
van poëzie. De avond werd ge
opend door Luiz Aravena en
zijn Chileense musici, die een
kort programma van Latijns-
Amerikaanse verzetsliederen
brachten. Jan Elburg las voor
uit zijn werk, waarna Jana Be-
ranowa heel gloedvol haar
teksten uit een rebels en warm
hart liet horen. Jaap van de
Merwe zong met veel succes
rebelse liederen. Bert Schier-
beek en C. Buddingh lieten
hun heel persoonlijke observa
ties van de werkelijkheid ho
ren. Edgar Cairo besloot de
avond met een indrukwek
kende ritmische, diep in de
oude culturen gewortelde poë-
Dat programma van de „ech
te" dichters werd vijfmaal on
derbroken voor een reeks van
leerlingen die hun eigen poë
zie lieten horen. Het was alsof
de drempelvrees voor gedich
ten volledig was overwonnen,
bij de meesten leek het voorle
zen van een gedicht een heel
natuurlijke, gewone zaak. Er
waren mooie teksten bij, soms
heel simpel, maar ook wel met
een alleraardigst spel met de
taal.
Het rebelse in de poëzie heeft
op het LMC zijn uitwerking
gehad: het enthousiamse van
deelnemers en publiek doet
denken dat het nog jaren zal
duren voor de dichtkunst op
In de aula van het LMC in Rijswijk vond gisteravond het poëzie-feest onder het motto „Rebel, mijn
hart..." plaats. Jaap van de Merwe zingt rebelse liederen.
LEIDEN Iedereen wordt in
het leven blootgesteld aan
macht. Of we die macht nu
uitoefenen of er het slachtof
fer van zijn, machtiger dan de
macht zelf zijn we nooit. Dat
was zo ongeveer het uitgangs
punt van de makers van de
nieuwste LAKdrama produc
tie, die gisteravond werd uit
gevoerd.
Jan Kalwij en Marjon Smit be
geleidden 'Dolori dolci' vol
gens het beproefde recept:
men neme een algemeen-men
selijk probleem of karakterei
genschap en de spelers ver
beelden hun gedachten daar
over. Zij spelen situaties uit
rond het thema en de verschil
lende scènes die dat oplevert
worden naast elkaar gelegd en
in een bepaalde vorm gegoten.
Realisme wordt daarbij sterk
teruggedrongen en aan de ui
terlijke vorm wordt veel aan
dacht besteed.
Het resultaat daarvan is vaak
een stuk waarover veel is na
gedacht. Vanuit de groep ko
men allerlei verdiepingen op
psychologisch en visueel vlak
naar voren, die ingepast wor
den in de uitvoering. Elke spe
ler kan zijn kunst(je) kwijt,
een idee dat uitstekend is voor
een cursus, maar een voorstel
ling kan fnuiken.
In 'Dolori dolci' heeft dit tot
een fragmentarisch produkt
geleid, waarvan de vorm in
derdaad geslaagd te noemen is:
een mooi decor, prachtige kle
ren. De inhoud blijft daar he
laas ver bij achter. Ook de
oma, die als een scheidsrechter
in een boksring het familiege
beuren leidt, heeft niet de
structurerende functie waar
mee het stuk aan kracht zou
winnen. Familieleden ont
moetten elkaar in de ring en
voerden er hun scène op, die
soms een aardig type oplever
de, maar over het algemeen
door het gebrek aan spanning
te lang was.
Aan het publiek is te weinig
gedacht. De ontwikkelingen
die een van de speelsters mij
in een gesprek voor de uitvoe
ring schilderde, zijn alleen na
zo'n toelichting, en dan nog
met moeite, te volgen. Jam
mer. Als de regisseurs het
overzicht hadden bewaard,
was er voor de toeschouwer
veel meer te genieten geweest.
DICK VAN TEYLINGEN
Kalvermester met
te krappe boxen
veroordeeld
ZUTPHEN De rechtbank in
Zutphen heeft gisteren in ho
ger beroep de veevoederfa
briek Alpuro BV uit Uddel
wegens het houden van mest-
kalveren in te krappe boxen
veroordeeld. De rechtbank
heeft de kalvermester overi
gens geen straf opgelegd. Vol
gens de rechtbank stelt de hui
dige wetgeving zodanig vage
normen aan de huisvesting dat
het bedrijfsleven daarmee on
voldoende uit de voeten kan.
De Dierenbescherming is ver
heugd over de uitspraak van
de rechtbank. Het hoofd van
de algemene inspectie van
deze organisatie, mr. D. van
Oers, spreekt van een feestelij
ke dag en van een doorbraak
voor het werk van de Dieren
bescherming. Al jaren voert zij
strijd tegen excessen in de kal-
vermesterij. De dieren worden
volgens de Dierenbescherming
in veel gevallen in veel te
krappe boxen gehuisvest.
Tuinder krijgt
na 10 jaar
schadevergoeding
ANDIJK De tuinder Jaap
Meester uit Andijk heeft na
tien jaar strijd alsnog een ver
goeding gekregen voor het feit
dat hij destijds bij de ruilver
kaveling een waardeloos stuk
grond toegewezen kreeg. De
Alkmaarse rechtbank veroor
deelde gisteren de ruilverka-
velings-commissie en de Land
en Tuinbouwbond in Andijk
tot het betalen van een scha
devergoeding van 100.000.
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
straat 6. tel. 01720-20800): Cis
ke de Rat (al); za. t/m wo. 13.30.
18.30. 21 00. do vr. 18.30.
21.00 EUROCINEMA II: Ciske
de Rat (al); za. t/m wo. 13.30,
18.30, 21.00. do. vr 18.30.
21.00 EUROCINEMA III:
Schatjes (12): za. t/m wo. 13.45,
18.45. 21.15. do. vr. 18.45.
21.15. EUROCINEMA IV: Sop
hie's Choice (16); 20.15.
NACHTVOORSTELLING
EUROCINEMA I: Ciske de Rat
(16); za. 24.00. EUROCINEMA
II: Sound ot Love (18); za. 24.00.
EUROCINEMA III Schades
(18): za 24 00. EUROCINEMA
IV: Prikkeling der zinnen (18);
za. 24.00.
KINDERVOORSTELLING
EUROCINEMA IV: Annie (al);
za. t/m wo. 13.45.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239): Christine
(12); 14.30. 19.00. 21.15. zo.
14.15, 16.30. 19.00. 21.15.
LIDO I (Steenstraat 39. tel.
124130): Terms ot endearment
(al); 14.30, 19.00, 21.15. zo. ook
16.45. LIDO II: Ciske de Rat
(al); 14.30. 19.00, 21.15. zo. ook
16.45 LIDO III: Carmen (16);
14.30, 19.00, 21.15. zo. ook
16.45. LIDO IV Schatjes (12);
19.00, 21.15. do. vr. ook 14.30.
STUDIO (Steenstraat 39. tel.
133210): Ciske de Rat (al);
14.30, 19.00. 21.15. zo. ook
16.45. TRIANON (Breestraat
31. tel. 123875) Querelle (12);
14.30. 19.00. 21.15. zo. 14.15.
16.30, 19.00. 21.15. REX
(Haarlemmerstraat 52, tel. 071-
125414): Blue jeans (16); 14.30,
19.00, 21.15.
KINDERVOORSTELLING
LIDO IV: Robin Hood (al); za.
t/m wo. 14.30. zo ook 16.45.
NACHTVOORSTELLING
REX: Vrouwtjes die er wet
pap van lusten (18); vr. za.
23.30.
VOORSCHOTEN GREENWAY
THEATER (Schoolstraat 23-b.
tel. 01717-4354): Trading Places
(al); vr. za. 20.00. ma. t/m wo.
20.00. Octopussy (12); za. t/m
wo. 15.45. Monte Negro (16); do.
zo. 20.30.
t/m v
14.00.
WASSENAAR* ASTRA (Lang
straat 32. tel. 01751-13269): The
day alter (12). do. t/m wo 20.00.
KINDERVOORSTELLING:
Walt Disney's festifal van be
kroonde tekenfilms; za. zo.
14.00
DEN HAAG* ASTA (Spui 27. tel.
463500): Scarfece (16); 14.00.
20.00. BYOU (Spui 27, tel.
46.11.77): The big chili (al);
14.00. 19.15. 21.45. zo. 13.45.
16.15, 19.15, 21.45. CALYPSO
(Spui 27. tel. 463502): Ciske de
rat (al); 14.00. 19 00, 21.30. zo.
13.30. 16.00. 19.00, 21.30.
BABYLON 1 (naast Centraal
Station, tel. 471656): Terms ot
endearment (al); 14.00, 18.45,
21.30. zo. 113.15, 16.00. 18.45.
21.30. BABYLON 2 Silkwood
(al); 14.00, 18.45. 21.30. zo.
13.15, 16.00. 18.45, 21.30.
BABYLON 3 The dresser (al);
19.00, 21.30. do. vr. ma. di. ook
14.00. CINEAC 1 (Buitenhof
20, tel. 630637): Christine (12);
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. CINEAC
2: Diamonds are forever (12);
do. vr. 14.00, 18.45. 21.30. za.
t/m wo. 18.45, 21.30 CINEAC
3: Gorky park (16); 14.00. 18.45.
21.30. zo 13.15. 16.00, 18.45.
21.30. EUROCINEMA (Leyweg
910, tel. 667066): The raiders ot
the lost ark (12); 14.00, 20.00,
za. wo. 20.00. METROPOLE 1
(Carnegielaan, tel. 456756):
Yentl (al); 14.00, 18.45, 21.30.
zo. 13.15, 18.45, 21.30. ME
TROPOLE 2: Fanny A Alexan
der (16); 20.15. De schele ko
ning en de kraai (al); 14.00. zo.
13.15, 16.00. METROPOLE 3:
„E la nave va" (16); 14.00,
18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00,
18.45. 21.30. METROPOLE 4:
Le bal (al); 14.00. 18.45, 21.30.
ZO. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30.
METROPOLE 5: Sophie's
choice (16); 14.00. 20.30.
ODEON 1 (Herengracht 13.
tel. 462400): Ciske de rat (al);
13.45, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. ODEON 2:
Schatjesl (12); 13.45. 18.45,
21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30. ODEON 3 Hotel New
Hampshire (al); 13.45, 18.45,
21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30. ODEON 4: Terms of
endearment (al); 13.45. 18.45,
21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30. LE PARIS 1 (Ketting-
straat 12b. tel. 656402): Gekooi
de begeerte (18): 12.00. 13.30.
15.00. 16.30. 1800. 19.30.
21.00. vr. za 22.30 zo. va.
13.30. LE PARIS 2: China love
(18); 12.15, 13.45. 15.15, 16.45,
18.15, 19.45, 21.15. vr. za. 22.45.
zo. v a. 13.45. LE PARIS 3:
Het weense hoertje op haar
hoogtepunt (18); 12.30, 14.00.
15.30, 17.00, 18.30. 20.00.
21.30 vr. za. 23.00. zo. va.
14.00. PASSAGE (Passage 63.
tel. 460977): De wraak van de
Ninja (16); 14.00, 18.45, 21.30.
ZO. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
HAAGS FILMHUIS (Denneweg
56. tel. 459900): Nostalghia (16);
19.30. 21.45. vr. za. 24.00. De
tijd en Rien que les heures (16);
do vr. za. zo. 20.00. Cat on a
hot tin roof (16); do. 22.00. za.
222.00, 24.00. The glass mena
gerie (16); vr. 22.00, 24.00. The
roman spring of mrs. Stone
(16); ma. 22.00. di. 20.00. Blood-
kin/last of the mobile hot-shots
(16); di. 22.00. wo. 20 00 Sud
denly last summer (16); wo.
22.00.
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEAC 1 A night ot terror
Xtro, Incubus, Communion,
Amityville II (16); 00 15. CINE-
AC 2: David Cronenberg, Shi
vers, Rabid, The brood, scan
ners (16); za. 00.15. CINEAC
3: Timewalker, Susperia, It's
alive, Just belore dawn (16); za.
00.15. EUROCINEMA: Teena
ger in love (18); 00.02. LE PA
RIS: Zie hoofdprogramma.
KINDERVOORSTELLINGEN
BABYLON 3: Robin Hood; za.
wo. 14.00. zo. 13.30, 16.00.
CINEAC 2 Alice in wonder
land; za t/m wo. 1400. zo.
13.15, 16 00. EUROCINEMA:
Sjors en Sjimmie en de tover
ring. za. wo. 14.00 METRO-
POLE 2: De schele koning en
de kraai. 14.00. zo. 13.15, 16.00.