Maar The Ramblers komen terug r Operette „In 't Witte Paard": luchtige liefdesgeschiedenis V' TERUGBLIK RADIO/TELEVISIE Edison voor Taalstraat-LP TELEVISIE VANAVOND ]et: TELEVISIE ZATERDAG RADIO VANAVOND RADIO ZATERDAG LEIDSECOURAÏT VRIJDAG 26 JUNI 1981 PAG^J) HILVERSUM - Violist Sem Nijveen zegt het on- VARA heeft betekend. Een trieste zaak. Eerder omwonden: „Ze hebben hem even vlug onder de was hij al weggevaagd door beat en pop. Men grond gestopt. Dat was niet in verhouding tot spreekt nu nog van een bitter heengaan", wat-ie voor de moderne muziek en voor de Woorden gewijd aan Theo Uden Masman, oprichter en bijna veertig jaar lang bezieler van het dans- en showorkest „The Ramblers", dat als big band in Amerikaanse stijl in bin nen- en buitenland een reputatie op bouwde, een muzikaal koninkrijk schiep. Jazzy, de ritmen van die da gen, melodische en instrumentale humor, leuke liedjes als over „Het boemelde van Purmerend", solisten met lyrische uithalen en puntige im provisatie en een drummer als Kees Kranenburg, die als-ie op dreef was minstens een kwartier niet van zijn trommels was weg te slaan, een weefwerk van stokslagen, werve lend vertoon zonder weerga, een rit mische uitwerking van de melodie. En muzikanten die als apen konden rondspringen tussen de muzieklesse- naars. Kortom, vooral ook muziek om naar te kijken. Veertig jaar lang op VAR A-radio en wekelijks ook op VAR A-ledenwerf- avondjes door het hele land, maar toen ineens in de 60-er jaren wegge veegd door Beatles, Rolling Stones, Top of Flop en „Kom van het dak af" van Peter Koelewijn in zijn jon ge jaren. Er is nooit afscheid geno men van „The Ramblers". Met ruzie en wederzijdse verwijten gingen VARA en bandleden uit elkaar. Masman leefde opzij geschoven ver der en voort naar nu nog blijkt, want weinigen zijn hem echt verge ten. Het werkt als een eerbetoon achteraf nu de VARA in een elf weken lange radioserie de geschiedenis van deze big band op gaat halen. De bedoeling gold vooral historieschrijving, het vastleggen van een groot stuk muzi kaal verleden, te beginnen zaterdag middag op Hilversum 1 om 13.15 uur. Men laat ook oudgedienden aan het woord, die betreuren, dat Mas man en zijn band gewoon vergeten werden. Zelfs bij zijn begrafenis werd zijn slepende „Farewell blues" niet gespeeld, het slotlied door de ja ren heen van elk optreden. Onver anderlijk volgde daarop de aankon diging: „Maarrrr... wij komen terug op Zo heeft nu Masman toch gelijk ge kregen, want hij komt nu dus terug in een deels gesproken portret, door spekt met hitmatige hoogstandjes. Het idee kwam van VAR A-man Co de Kloet en Gabri de Wagt bleek er de man naar om hier in te duiken. Uit archieven en persoonlijke bezit tingen haalde hij materiaal naar bo ven, terwijl hij ook muziekmensen aansprak, die met Masman mee groot geworden zijn, Marcel Thiele- mans, Jany Bron, Annie de Reuver, The Ramblers met van onder af v.l.n.r. Tony Helweg, Cees Bruyn, Tinus Bruyn, Toon van Vliet, Jany Bron, Theo Uden Masman, Frans de Guise, Charlie Nederpelt, Kees Kranenburg, Marcel Thielemans, Bert Paige, Achie en Jerry van Rooyen. Sem Nijveen, Ger de Roos, Herman Openneer, Melle Weersma, Rob de Nijs en vele anderen. Zij spreken lo vend over Masman, schetsen hem als een man met hart voor de muziek en zijn muzikanten, maar ook als een dominante mens met autoritair op treden, smalende terechtwijzingen en als een levensgulzige zwelger. In de band kon dit soms leiden tot on derlinge ruzies en pijnlijke verwij ten. Maar niet zodra ging het doek op of de heren sloegen zich vrolijk lachend door hun repertoire heen, het devies indachtig, dat zij een showband vormden, liefde voor hun eigen muziek uitdroegen. Hun ver halen met vermijding van kwalijke trekjes zullen ook in een boek wor den vastgelegd onder de titel „Mooi Holland, de woelige jaren van The Ramblers". In dit boek zal men ech ter niet de muziek horen, die door de huidige deejee Willem van Beuse- kom wordt omschreven als grappig, lichtvoetig, een beetje kneuterig en licht swingend, soms pretpetmuziek, vaak bluesy-melodieus. Masman stichtte met een paar muzi kanten zijn band in 1926, maar breidde de groep steeds verder uit. Aan wat aan muziek uit Amerika naar hier overwaaide, vooral van de big bands, trok hij zich op. Hij werk- De VARA-makers van het eerbetoon v.l.n.r. Herman Openneer, Co de Koet en Gabri de Wagt. deugd. Probeerde het opnieuw met humor en produceerde een song als „Het proces van Pietertje Swing", die niet veroordeeld diende te wor den wegens het gebruik van verbo den ritmen, omdat hem die bij zijn geboorte in het bloed gegoten waren. Sem Nijveen dankt trouwens zijn le ven aan Masman die hem hielp on derduiken. Het lijkt, dat deze Sem in deze radio serie over Masman de meest steek houdende dingen naar voren weet te bengen, omdat hij over hem kan oordelen zowel over de mens als over de muzikant, leider van een or kest. Een man met hart voor zijn muziek en zijn mensen, ook een man die in zijn persoonlijk leven het moeilijk had met de regels. Toen hij zijn band introduceerde in de jaren '20 werd jazz „geen muziek' ge noemd. Toch bleef hij zijn toehoor ders zo lang met speelse jazz-idiomen benaderen tot men er uiteindelijk warm voor liep. Toen noemde men hem een „dijk van een man", die in heel Europa werd gevraagd. Hij haalde beroemde gasten naar hier zoals Coleman Hawkins, verbond Jackie Buiterman aan zijn band, die de ene hit na de andere schreef, hechtte aan show, maar gunde zijn muziek de boventoon. Zelfs toen hij om zijn massa-publiek aan zich te binden zich op de smartlappentoer begaf met nummers als „Dat moet je niet doen, Amalia". Hij bleef zich daarnaast spiegelen aan modern, me lodieus repertoire uit Amerika om de Europese roem van zijn band op peil te houden, maar vergat evenmin voor binnenlands gebruik een man als Appie de Booy zingend op te voe ren, Flip de Fluiter van zijn fiets te halen, zich te verslingeren aan de verdietste versie van de „Lambeth Walk" en de liefde te adoreren met liedjes als „O mamaatje in dat straat je staat een jongen voor het venster" en „Misschien komt er dan later nog een heel klein stoeltje bij. Dat ligt aan jou en een beetje aan mij". Bij de nadering van de moderne tij den, rock en pop, wenste hij zich te voegen naar de opvatingen van de jeugd. Daarom trok hij Rob de Nijs met zijn „Lords" aan. En Rob vertelt nu nog van de vele muzikale lesjes, die hij van Masman heeft gekregen. Met daarbij ook de harde les voor Masman, dat zijn jazzy-speelplezier niet te combineren bleek met de rocky-bergbestormers. Hij heeft het af moeten leggen tegen de verande rende tijd, de gestaag tikkende klok, de strijd tegen de rock around the clock. TON OLIEMULLER te voortdurend aan de verbetering van sound en klank en kleur, mu ziek met negroïde inslag, maar zorg de tegelijk voor Hollands repertoire. Met blijvende hits ook, zoals „Loesje is het snoesje van de drummer van de band". Tot lang in de oorlog, te lang vinden velen, bleef Masman doorspelen. Dat maakte hem ver dacht, omdat hij teveel tegemoet zou zijn gekomen aan de Duitse wensen: geen Amerikaanse liedjes, geen blues-trekjes, geen drumsessies van Kees. Masman kon zijn band wel op heffen, maar dan konden de heren op gedwongen werk in Duitsland re kenen. Men maakte van de nood een Onder de titel „In 't Witte Paard" zendt de KRO vana vond de operette „lm Weis- sen Rössl" uit, met muziek van Ralph Benatzky, Robert Stolz, Robert Gilbert, Bruno Granichstadten en Hans Frankowski. Het verhaal is gebaseerd op het gelijknami ge blijspel van Oskar Blu- menthal en Gustav Kadel- burg. De operette ging op 8 november 1919 in Berlijn in première en oogst sindsdien vooral in Duitstalige landen succes. De operette „In 't Witte Paard speelt zich af rond het jaar 1910 en is een luchtige liefdesgeschiedenis. Het ver haalt over de welgestelde we duwe Josepha Vogelhuber, ei genaresse van het hotel „lm Weissen Rossi", die door ober Leopold wordt aanbeden. Jo sepha is echter verliefd op de Berlijnse advocaat dr. Siedler, een van haar stamgasten. Siedler heeft evenwel zijn oog weer laten vallen op de fabri kantsdochter Ottilie, die van haar vader met Sigismund moet trouwen. Kortom: in deze operette zijn de gecompli ceerde liefdesgeschiedenissen niet van (de) lucht. Ze garan deren dan ook komische situa ties, hoewel regisseur Eber- hard Hauff er bewust naar ge streefd heeft de gebruikelijke ette-clichés te 119.45 uur. Rechts Hartmut Becker als de landbeheerder die gouvernantes aanlokt, waarna ze worden weggezonden. Links Arno Assmann als de grootvader van Maxlmiliane von Quindt. Snuggles Aflevering uit de tekenfilmse rie over doctor Snuggles die in zijn schuurtje allerlei wonder lijke zaken uitvindt. 18.59 aur. Speedy Aflevering uit de tekenfilm- reeks over de supersnelle Mexicaanse muis Speedy Gon- Ned. I 19.00 uur. Wereldcircus In deze editie zijn o.a. optre dens te zien van: Aria's Bears (berendressuur), Don Giovan ni (acrobatiek) en Karen Mira cle (evenwichtsnummer). Ned. 119.10 uur. Zomertarwe Documentaire van de Duitse cineast Peter Krieg over de wereldvoedselhandel en de po litieke gevolgen daarvan. Ned. I 2L55 uur. lijke zal Ned. II De Dukes uit Hazzard Sheriff Roscoe Coltrane en zijn hulpje Enos hebben het weer eens op Bo en Luke Duke gemunt, die tot hun ver bijstering in de geleende auto van hun vriend Cooter een la ding clandestien gestookte whisky vervoeren. Ned. II 19.05 uur. Dallas Jock voelt zich wat neerslach tig. Ellie behandelt hem als een klein kind en de rest van de familie Ewing behandelt hem als een invalide. Ned. II 20.27 uur. Babbelonië Aflevering uit de reeks spraakverwarrende spelpro- gramma's, gepresenteerd door Pim Jacobs, en met als vaste medewerkers: Lous Haasdijk, hou f1 het l scherm in het oog Jos Brink en Willem Duys. De gasten zijn deze keer: Martine Bijl, Eveline Jansen en Kees Brusse. Ned. II 21.15 uur. Von Quindt In het vierde deel uit deze vijftiendelige Westduitse serie naar het boek van Christine Brückener, wordt het jonge meisje Maximiliane niet alleen door haar grootvader opge voed, maar ook door een opeenvolgende reeks van .juf frouwen", die worden wegge stuurd zodra ze „iets" met de landbeheerder hebben gehad. Ned. II 22.35 uur. Atletiek Samenvatting van de Bislett- spelen die vanavond in Oslo worden gehouden en waaraan topatleten uit de hele wereld deelnemen. Ned. II 22.35 uur. Morgenmiddag Voor de kinderen vanaf 15.32 uur op Ned. I documentaire over de poolvos in Zweden en film „The winds of the Kitty Hawk" over de luchtpioniers Wright. Op Ned. II om 16.00 uur een extra aflevering van „Studio sport" met een recht streeks verslag van de derde Tour de France-étappe Nice - Martiques, met een reportage van de landenwedstrijd voor springruiters in Aken en een samenvatting van de race in de 500cc-klasse van de TT in Assen. Robert Stolz, de componist van wie muziek te beluiste ren is in „lm Weissen Rössl". hoort ook de mede door de TROS geproduceerde dubbel-LP „Ik heb U Uef mijn Nederlands" (29 liedjes uit de Taai- straat). De LP bevat liedjes, waarin spellingsproblemen, waar veel Nederlanders nog dagelijks mee worstelen op een duidelijke, maar speelse manier worden uitgelegd en bezon gen. De liedjes hebben vooral het karakter van lichte luis terliedjes met humor-gehalte. Ze worden gezongen door Ge rard Cox, Simone Kleinsma, Carry Tefsen, Piet Hendriks, Élsa Leoni, IJf Blokker en Helmert Woudenberg. De tek sten zijn van Willem Wilmink, Jan Boerstoel en Jan Riem, terwijl Harry Bannink de muziek schreef. Rotterdam rekent op snelle komst regionale omroep ROTTERDAM De twee Rotterdamse stichtingen, die een zendmachtiging hebben aangevraagd bij de minister van CRM, hebben de handen ineengeslagen. Daarmee zou de laatste hindernis voor het verstrekken van een zend machtiging zijn weggeno-, men en kan deze binnen veertien dagen afkomen. Deze verwachting althans sprak de voorzitter van de stichting Rotterdamse Regio nale Omroep, Koos de Gast," uit. De regionale omroep kan dan vanaf 1 januari 1983 de lucht in. De aanloopkosten be dragen circa 1.8 miljoen, de jaarlijkse exploitatiekosten ko men uit op ongeveer drie mil- ëen gulden. et ministerie wil zich nog niet vastleggen op een termijn. De omroepraad heeft de mi nister enekle maanden gele den geadviseerd te pogen bei de partijen bij elkaar te bren gen om te vermijden dat een keuze gemaakt zou moeten worden. Dit is nu op initiatief van het ministerie gelukt. Nu vormt de financiering nog een probleem. Mickey Rooney vraagt extra geld voor oude films NEW YORK De Ameri- kaanse filmacteur Mickey Rooney heeft acht grote filmstudio's in Hollywood een proces aangedaan, om dat hij voor zichzelf en hon derden collega's extra geld wil hebben voor de films die zij vóór februari maakten. De 60-jarige Rooney, die in een carrière van bijna 50 jaar 200 films heeft gemaakt, wil het extra geld, omdat de be trokken films uit het verleden op de televisie zijn vertoond. Er is een contractuele regeling voor na februari 1960 gemaak te films die de televisie halen, maar niet voor die ervoor. Onder Rooney's eisende colle ga's zijn Dana Andrews, Glenn Ford, Rock Hudson, Van Johnson, Paul Newman, Bar bara Stanwyck en Shelley Winters. De studio's, die zijn aangespro ken, zijn Columbia Pictures, Metro-Goldwyn-Mayer, Para mount Pictures, RKO General, 20 th Century-Fox, United Ar tists, Universal City Studios and Warner Bros. NEDERLAND 1 18.25 Nieuws voor doven en slechthorenden 18.30 Jeugdjournaal 18.36 Sesamstraat 18.50 Eenakter In zwart-wlt KRO 19.00 Speedy Gonzales 19.10 KRO's Wereldcircus 19.45 lm Weissen Roessl, operette KRO 21.55 Zomertarwe, documentaire NOS 23.30 Journaal 23.35 Nieuws voor doven en slechthorenden NEDERLAND2 NOS 18.15 Studio Sport extra 18.57 Journaal AVRO 18.59 Doctor Snuggles 19.05 De Dukes uit Hazzard, tv-serie AVRO 20.27 Dallas, tv-serie 21.15 Babbelonle 21.50 Televizier Magazine 22.30 De toestand in de wereld 23.35 Het leven van Maxlmiliane von Quindt, tv-serle 23.00 AVRO's Sportpanorama presenteert: Atletiek ,ER IS nos 23.35 Journaal 23.40 Nieuws voor doven;_tl>1?KI slechthorenden e Groene laard do< >r is var lt Leiden iioi ni„u».(innii. ioij fejement 20.00j^m.To.Ts'oas'verflixin, die h bente Jahr (The Seven Year»tten de I 8 peel film. 22.00 Economisch rsn gespit 22.30 Actual, en parlementalrlKi>Pn in Ol Art li «je Clr» O...IH .BDoen in. DUITSLAND 1 (WDR: 18.00 Amus.progr. 18. tret. 18.40 Amua.progr. 19.15 Eindigen togelijkli erkgeleg jDuden. DUITSLAND 2 18.20 Western. 19.00 Journ. Buitenlandse reportages. 20.1* form, progr. 21.15 FlImrepcP 22.00 Actuel. 22.20 Cult, n 23.05 Inform, progr. 23.15 orige we speelfilm. 0.45 Journ. jconfronl DUITSLAND WDR 3 emend d 18.00 Klnderprogr. 18.30 l#g thuis I progr. 19.00 Vrljetljdsmagaz. pten zou Journal 3. 20.00 Journ. 20.15 fyerleg m portage. 21.00 Reportages. 21.3,pr tp llgleus progr. 22.00 Wie es Gofei faellt. tv-fllm. 23.00 Cult.-wetf>r.?enJ- progr. 23.45 Joum. BEIGIE NED 1 18.30 Kinderserie. 18.45 KtauK 19.00 Tekenfilm. 19.07 Inform. 19.37 Meded. en Morgen. Journ. 20.10 Weerber. 20.15 mijn geliefde (The Mephlsto V Amer. speelfilm. 22.00 Docum. i 22.25 Zomeragenda. 22.55-: BELGIE NED 2 18.30 Kinderserie. 18.45 Kleuti 19.00 Tekenfilm. 19.07 Inform. 19.37 Meded. en Morgen. Joum. 20.10 Weerber. 20.15 ren van ZJchem, tv-serle. 21. Cult, progr. BELGIE FRANS 18.15 Spelprogr. 18.30 Cult, i 19.00 Reg. magaz. 19.25 Ws 19.30 Joum. 20.05 Spelprogr. Docum. 21.35 5pct de risque, I -Belgische speelfilm. 23.10| Joum. en weerber. .oojy NOS 13.00 Nieuws voor doven en slechthorenden 15.30 Journaal AVRO 15,32 De poolvos, natuurfilm 16.00 The winds of Kitty Hawk, documentaire NEDERLAND2 NOS 13.00 Nieuws voor doven en slechthorenden 16.00 Studio Sport extra DUITSLAND 1 10.00 Journ. 10.03 Vlerzehn Stunden speelfilm. 11.35 Plusminus. 12.10 Auslandsjournal. 12.55 Persoverz. 13.00-13.15 Journ. 13.40 Progr.overz. 14.10 Journ. 14.15 Kleuterprogr. Een i Vlïl Act. 17.55-18.00 AmusemenproWkelljl orden. OD las DUITSLAND 2 ,ina d 12.00 Progr.overz. 12.30 Inf. enf. sem. voor buitenlanders en Duf"6"11" 14.45 Journ. 14.47 Tekenfiln? voor I 15.10 Das Super T-Shlrt, speein v 16.05 Tips en Ideeen. 16.10 Arjten ve der Maler, speelfilm. 16.35 Nati-ie ail£r1 rle. 17.03 Inform, progr. 17.05 f. 17.10 Informatie en meningen 1 ,in no€ Bondsrepubliek. ring linen' k Mochi DUITSLAND WDR 3 no? 16.30 Cursus Duits. 17.00 Cursui j__ kunde. 17.30 Report. "J™.* of he BELGIE NEDERLANDS een ai 15.30 Inform, progr. 16.00 Rikrijge wielrennen. 17.00 Paardesport. BELGIE FRANS nteraad 16.00 Wielrennen, report. 17.00rderhei tv-serie. 17.15-17.45 tv-serle. ioekom plein tji verd I zijn kliggen HILVERSUM 1 KRO: 10.11 Echo. 18.21 Marktberichten KNBTB. 18.23 (S) Punt uil. 19.55 20.03 (S) Country Time. 21.02 (S) Nine o'Clock Jazz. 22.02 (S) Goal. NOS: 22.55 NOS-Tour-JoumaaJ. 23.00 Nws. en I. 23.04-24.00 (S) Met het oog op morgen. VPRO: 0.02 Ook zo homo nacht •how. 6.02 Ochtendwijding. HILVERSUM 2 18.00 De Grote Verwarring. Overheidsvoor lichting: 16.40 De Nederlandse Antillen. P.P.: 18.50 Ultz. van de WD. VOO: 19.00 dlotheater. Veronica Sport. 20.00 (S) Europee^6"' eert podium: Het Groot Omroep Kol c NOS en Het Orkest van Basel mei sfllOtie V i. Aansl.: Acljgj komermuzle m. 22.40 Ndieid in Hteid die met n 23.55-24.00 Nw». HILVERSUM 3 -■ NOS: 18.03 (S) De Avondspils mei del" Zijn nale Hitparade. 19.02 (S) De Rock «ingrijp! de inti Zij str VARA: 07.03 (S) Hallo hier Hllver- suml (8.03 Dingen van de dag). 09.30 (S) De VARA feliciteert. NOS: 10.02 (S) NOS-Tour-TT- -dag. VARA: 13;15 Mooi Hcrt- land? NOS: 14.00 (S) 7.36 Aktua. 8.00 Nws. 8.11 Toe- raktua. 8.30 Nws. 8.36 Toeraktua 2. 9.00 Gym. -Sport. Jwekei 17.24 ifeerpla ide, d< NCRV: 07.02 (S) Popfe act! 09.03 (S) Happy Sound. io|en da Popstation. 11.03 (S) Po(j,~n a, -stop. 12.03 (S) Los Vast.T (S) Op Stap. 15.03 (S) owterwij. pres. 16.03 (S) NCRV-ZaWacties te gre Waterst. 9.15 Onder de mensen. 10.00 Solo In de goudviskom. 10.30 Coulis sen. 11.30 Janboel. 12.00 Trossen losl! 12.26 Meded voor land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.36 Aktua. 13.00 Nws. 13.11 Intro- duktle Kernpunt. 13.15 Van de binnenpagï- na. 14.00 Kernpunt. 15.00 Sport na sport. 15.30 Kieskeurig. 16.00 Aktua - extra. 17.00 16.15-17.00 (S) Opera op KjjtSSM AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) if tijdelijk gesloten. 8.00 siek met Caroline. 9.00 N (S) Plano-an. 10.00 (S) C Mattlnale. 12.00 Nws. 1: Even de lucht uit. 13.15 (S)»an K tisch. 14.00 Nws. 14.02 (S) Een portrLLaw Gliere (1857-1956). 16.00 (S) FlaiDie ZC tja len aa hoop reid ter Volop show gisteravond op ons scherm. Vooral door toedoen van de AVRO die de uitrei king van de Tony Awards in Amerika - die een week of wat geleden heeft plaats gehad - uitzond. Er waren er ontel baar vele, zo bleek. Bijna zo veel als er afkondigingen zijn na een Nederlands televisies pel. En iedereen was even dankbaar en verwees trou wens ook in gelijke mate naar zijn (of haar) medewerkers- (sters). Op de een of andere manier en om de een of ande re reden werden in de uitzen ding „De vrouwen in de show business" naar voren gescho ven. Wat onder mer ten gevol ge had, dat wij voor ons aller ogen Elisabeth Taylor de slap pe lach konden zien krijgen. Waarom eigenlijk begreep nie mand. Maar ja, dat gaat zo met slap lachen. Het grootste showwerk echter had toch een Nederlands ka rakter. De hele avond door kwam nameliik het stuk ter sprake dat de informateurs Lubbers en De Koning ineens bleken te hebben afgeschei den. En dat gaf duidelijk aan leiding tot grote hilariteit. In „Achter het nieuws" zagen wij een boze Den Uyl, die het had over „hoogmoed" van de zijde van Van Agt en die het ver moeden uitsprak dat het schrijfsel van de informateurs „brokken" en „schade" zou hebben kunnen aangericht. Schrijf dat kabinet maar op je buik, moet iedereen op dat moment wel gedacht hebben. ge be 'de m Merkwaardig genoeg bleef&tie even later in „Den Haag luigen daag" al weer aardig tetrs (V bijgetrokken. Aantrekkl tocl showwerk leverde in dezi aan rubriek trouwens ook heP>tz: terview op dat ons aller Conner had met Van Agt, een k|nen sche act voor een dame enIPvdJ heer. Maar wij konden 4>orste ieder geval uit opmaken dier ni demissionaire premier eerfl ginj penrit van de Tour de Frtten-I gaat meemaken. Als toescl wer dan. HERMAN HOFHUr Piraat verliest proces tegen N{ en bioscopen AM De pi' de rechtbank i, mr. W. j7| O AMSTERDAM dent van de Amsterdam, gerhoff Mulder, heeft paald dat het sinds I maanden voornamelijk Amsterdam verschijnfl weekblad „De Piraat" f nen acht dagen moet s pen met het publiceren' programmagegevens Ned I en Ned. II. Daarnaast moet het week! eveneens binnen acht stoppen met het aankondj suct van speelfilms in de progF. *nl ma's van de hoofdstedelijtftleoI raten. Dit op straffe vanj dwangsom van honden! zend gulden voor elke owL. ding van de rechtbankuiti t ken. DEN

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1981 | | pagina 2