Een dapper televisieinitiatief"
Tijdsein over werkgelegenheid
in de nabije toekomst
TERUGBLIK
„Nachtvlucht" van
Saint Exupery op
Amerikaanse tv
TELEVISIE VANAVON
TELEVISIE WOENSDAt
RADIO VANAVOND
RADIO WOENSDAG
RADIO/TELEVISIE
LEIDSE COURANT
DINSDAG 23 JANUAR11979 PAGI
Gouden notekraker
voor „Solution"
en Saskia
en Serge
(Van onze popredactie)
AMSTERDAM - Tijdens een
reünie van artiesten en musici
in de Amsterdamse Brakke
Grond zijn drie gouden note-
krakers uitgereikt, t.w. aan de
Groningse groep „Solution",
aan Saskia en Serge en aan
Jan Liebregs, die als direc
teur van het op punt van ver
dwijnen staande Brakke
Grond-gebouw veel voor de
kleinkunst heeft gedaan. De
onderscheidingen werden
overhandigd door IJf Blokker
namens de stichting tot be
vordering van de levende
amusementskunst.
WASHINGTON (AP) Antoine de Saint Exupery's ver
maarde dichterlijke roman „Nachtvlucht" is voor de te
levisie verfilmd. De eerste vertoning zal deze week ge
schieden via vijf tv-stations in Chicago, Philadelphia,
St. Louis, New York en Los Angeles.
Het verhaal gaat over een piloot die werkt voor een on-
'derneming die post vervoert, die in een wervelstorm en
een sneeuwstorm terechtkomt en dan boven zee veronge
lukt en nooit meer wordt teruggevonden. Het speelt zich
ook af in Buenos Aires en andere steden in Zuid-Ameri-
ka waar de post, bestemd voor Europa, wordt opgehaald.
Bo Svenson is de piloot, Trevor Howard de harde leider
van de luchtvaartmaatschappij, Celine Lomez is de
vrouw van de vlieger en de machine is een „antieke"
eenmotorige Curtiss Fledgling die een snelheid haalt van
135 kilometer per uur en die als regel te zien'is op het
oude vliegveld van Rhinebeck, bij New York.
De film is gemaakt in Canada, kost 500.000 (Amerikaan
se) dollars en is gesponsord door de Amerikaanse Singer
Company. De vertoningsduur bedraagt 30 minuten.
Het Englandspiel ontrafelde
gisteravond verder voor onze
ogen. Ben Ubbink, een van
de zeer weinigen die het over
leefd hebben, was deze keer
aan de beurt en hij vertelde
dan een uitermate triest ver
haal van tragische en zeer
noodlottige misverstanden.
Een mens greep zich tijdens
zijn relaas nog dertig jaar na
dien bij wijze van spreken
naar het hoofd om zich af te
vragen hoe het nauw in 's he
melsnaam allemaai toch mo
gelijk is geweest. Dat geldt
voor de hele affaire uiteraard,
maar toch ditmaal ook in het
bijzonder die historie van de
man die zijn leven op het
spel zette, van bezet Neder
land via Zwitserland naar
Londen overstak en die daar
aangekomen, na gevangen ge
zeten te hebben, zijn strepen
werden afgenomen. Soms is
de werkelijkheid toch min
stens even bizar als de meest
wilde fantasie.
De NCRV vertoonde verder
het spel „Een huwelijk", dat
Hugo Heinen had gemaakt
naar „Zwijgen", een verhaal
van Marcellus Emants, dat
geheel gedrenkt is in de Hol-
.landse (Haagse) fin de siècle-
sfeer, die ook het werk van
Louis Couperus zozeer ken
merkt. Gerard Rekers, die de
regie voerde, had haar uitste
kend aangevoeld en haar bij
zonder treffend - het tikken
van die pendule - in beeld ge
bracht. En ook Josee Ruiter,
Ton Kuyl en Maxim Hamel
bleken er alles van te hebben
begrepen, zodat men geboeid
kon kijken naar dit stille, om
niet te zeggen onderhuidse
drama. „Een huwelijk" was
overigens de eerste van een
serie van Nederlandse en bui
tenlandse stukken die de
NCRV met een frequentie
van twee per maand op het
scherm gaat brengen en die
alle het thema van het gewe
ten tot onderwerp hebben.
Men kan daar, dunkt me, het
een en ander van verwachten.
HERMAN HOFHUIZEN
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII1IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
NEDERLAND 1
NOS
18.30 Sesamstraat
18.45 Paspoort voor Joegosla-
ven en Italianen
18.55 Journaal
EO
18.59 Het kleine huis, TV-serle
(De belofte, afl.2)
19.50 Zomaar een vrouw, afl.2
(De Samaritaanse)
20.00 Het ontstaan van de
Bijbel, afl.1
20.28 Ars Muslca (Mendels
sohn)
20.50 Tijdsein
NOS
21.37 Journaal
21.55 Den Haag Vandaag
22.10 58 Miljoen Nederlanders
en hun voedsel
22.55 Journaal
NEDERLAND2
Teleac
18.25 Microprocessors, les 13
NOS
18.55 Journaal
VARA
18.59 Barbapapa
19.05 Pinokkio, tekenfilmserie
19.27 Ombudsman
NOS
20.00 Journaal
VARA
20.27 Onedin üjn, TV-serie,
afl.4
21.17 Hoe bestaat het!
21.42 George en Mildred, TV-
serie
22.12 VAR A-Visie
NOS
23.07 Journaal
DUITSLAND 1
WDR
18.00 Heidi, TV-serie (lm Dörfli).
18.30 Trick um halb 7
(Caspar, der gute Geist,
tekenfilm). 18.45 Von der
Eifei bis zum Weserberg-
land (Bergneustadt/Chate-
nay-Malabry). 19.15 Hier
und Heute. 19.45 4tel vor
8 (Manage Frei - Meine
Freunde, die Löwen).
20.00 Journaal
20.15 Klimbim, show (regie Mi
chael Pfleghar)
21.00 Panorama
21.45 Detektiv Rockford: Anruf
genügt, TV-serle (Der Qu-
erkopf, afl.2)
22.30 Tagesthemen
23.00 Die Heidi Brühl Show (re
gie Bob Rooyens)
23.45 Journaal
DUITSLAND 2
18.20 Tom Jerry, tekenfilm.
19 Journaal. 19.30 Da-
mals, Duitse speelfilm
(1943) van Rolf Hansen
met Zarah Leander, Hans
Stüwe en Rossano Braz-
zi.
21.00 Journaal
21.20 Wie sie wurden, was sie
slnd (Lebenslaüfe Terro
risten)
22.00 Apropos Rim
22.45 Handbal (Europa Cup)
23.45 Journaal
DUITSLAND 3
18.00 Sesamstrasse. 18.30 Cur
sus algebra, les 4. 19
Auf der Suche nach der
Hauptstadt der Ghoriden
(Afghanistan). 19.45
onieuws.
20.00 Journaal
20.15 Landesspiegel (Pro
ren heisst Transportier
21.00 Holocaust, TV-serie
(1941/1942), gevolgd
discussie
23.00 Journaal
ENGELAND
BBC 1
18.05 John Craven's
round. 18.10 Grange I{J
TV-serie. 18.40 Journ*{
18.55 Reporting Englaj
19.20 Nationwide. 19)
The Osmond Brothers.
20.15 Blake's Seven, TV-seriei
21.10 Dallas, TV-serie
22.00 Journaal
22.25 Waterloo Sunset, TV-spff
23.55 Tonight, actualiteiten
0.35 On the Rocks
BBC 2
18.00 TV-cursussen. 18.40
plin-kiucht. 19.10
naal.
20.05 Great Egg Race
20.35 Master Game, spelpjêr j;
gramma
21.05 Journaal
21.10 Life on Earth
22.05 Call my Bluff, woorden&d,
el
22.35 Man Alive
0.15 Journaal
0.50 The old grey Whistle Test!
BELGIE NED.1
;ho
18.00 De Tovermolen. 18.05
samstraat. 18.30 Op*101}
school. 19 Kluchtfip
19.05 Het vrije woof
19.35 Morgen. 19.45 Jof
naai.
20.10 Dolle Dinsdag, show
20.55 Kijk mensen (Het koni|a
rijk van het bovennatuF
lijke)
21.45 Jij of wij, spelprogramma'
22.10 Concertissimo (Muziek f'
legende: Mozart,
Saëns)
22.40 Journaal
BELGIE NED.2
1st v
20.10 Allemaal beestjes (Naifdtc
bische woestijn)
20.40 Op een goeie wei, TV-{jat
rie, afl.10 (Het artikel)
21.05 The Boyfriend, Engerd
filmmusical (1971)
Ken Russell met Twiggy L
BELGIE FRANS 1
18.00 Le jeune Fabre, TV-seii°o1
af 1.1. 18.30 Zigzag, s|
programma. 18.45 TV
voor de vrouw. 19.15
tenne-Soir, regioniei
19.30 Journaal. 19.55
podröme no.6, show (p|
sentator Sacha Distel).
20.55 48 a la Une, mag:
over 1948
22.00 Entrée Libre (Bonne
les petits)
BELGIE FRANS 2
18.45 Pink Panther, tekenfil
18.50 Tribunes éconof
ques et sodales (W^i
geversverenigingen).
19.15 Antenne-Soir. 19b)
Journaal. 19.55 Seniojr)
ma.
20.25 Zouzou, Franse speelfy
(1934) van Mare Allégj
met Jean Gabin en Jotlfg
phine Baker
NEDERLAND 1
Radio Fryslan
10.00 Taal (Winter yn Fryslan)
KRO/KOF
11.00 Schooltelevisie
TROS
15.30 Het rijke leven op Mac-
Guarie-eiland, natuurfilm
16.25 De dieren uit het groene
woud, afl.4
16.50 Wat zeg je van mijn-
hond?
17.15 Ren je rot, jeugdspels-
how
DUITSLAND 1
9.30 Sesamstrasse. 10 Jour
naal. 10.25 Oh, diese
Manner!, TV-komedie.
11.50 Antiquitaten-(V|TT1
Jführer. 12.05 Panoran|
12.50 Presseschau.
Journal. 16.10 Journal
16.15 An hellen Tag^1
Kunst-Stücke
Jaap. 17.50 Journaal.
DUITSLAND 2
16.15 Trickbonbons. 16.30 Piir
teblume, afl.3 (Geschil g
ten von Fliegzeugen).
Journaal. 17.10 Bis a wij
Ende der Welt (Ein übrkf
Scherz). 17.40 Die Drinei
scheibe.
BELGIE NED.1 en 2
15.30 Open school. 16.30
Top, voor de jeugd.
Mia Meijer van schrijversteam VARA:
HILVERSUM 1
AVRO: 18.00 Per Saldo. PP: 18.19 Uitz.
van de CPN. 18.30 Nws. 18.41 Toppers
van toen. NOS: 19.15 (S) Accoord.
Vandaag actual. AVRO: 20.00 (S) Van
Broadway tot Carre, musicals en zo.
20.45 (S) Liedjes en gedichten van Erich
Kastner. 21.05 (S) Blossom Dearie live.
21.20 (S) AVRO's swing time. 22.10
Koopavond (17), strip. 22.30 Nws. 22.40
Radiojourn. 22.50 Eurojourn. 23.00 (S)
Easy listening. 23.55 Nws.
HILVERSUM 2
ial
i meervoud: Een fruitman fruitm oe
daarmee basta. 19.30 (S) Zin in muz
20.00 Nws. 20.05 Overweging. 20.15 Ka
Siegfried Palm, cello: Klass. muz w
21.30 Spektakel. 22.30 (S) Muziek iet
het spel (16). Hedendaagse muz
NOS: 23.00 (S) Met het oog op morg sei
f
23.55 Nws.
HILVERSUM 3
NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10L*'
Avondspits. VARA 19.02 (S) Toptien
tien 19.30 (S) Popdonder. ca. 21.30
and all that jazz. 22.30 (S) El| -
tuin. 0.30 (S) Nacht-drie-draai. 2.30
Groot licht. 5.02 (S) truck.
HILVERSUM I
TROS: 7 00 Nws. 7.02 (S) Rustig bijko-
1. (7.30 Nws. 7.41 Aktua I.) 8.30 Nws.
8.36 Gymn. voor de vrouw. 8.45 (S)
Kom er maar eens bij. 10.00 (S) Big
Band a go go. 10 30 Nws. 10.33 (S)
Toerja - Toernee. 11.45 (S) Cafe-chan-
tant. 12.26 Meded. voor land- en tuin
bouw. 12.30 Nws. 12.41 Aktua II. 13.00
(S) Raad een lied... of niet. 13.30 (S)
Sport na sport. 14.00 (S) De Mario
Lanza Story: De gouden stem van Mario
Lanza. 15.00 (S) Gerard de Vries draait
op verzoek. (15.30 Nws.) 16.30 (S)
kernpunt. Overheidsvoorlichting: 17.20
Gesprekken met vrouwen.
HILVERSUM II
VARA: 7.00 Nws 7.11 Ochtendgymnas
tiek 7.20 In de Roode Cirkel. (8 00 Nws.)
8.50 Frits Bom - Ombudsman. 9.00 Even
muziek. NOS: 9.20 Boerenbont. 9.35
Waterstanden. VARA' 9.40 Waar zijn ze
nou gebleven? (3). Schoolradio. 10.00
Radioweekblad. (11.00 Nws.) 11.30 Zing
zomaar simpel een melodie. 12.00 Axel
- Centraal. 13.00 Nws. 13.11 Dingen\
de dag. 13.30 Stoomradio. 16.00 Ni
16.03 Pantoffels en pistolen Hoorsf
serie. 16.30 Lichte grammofoonmuzif;
17 00 (S) Metropole Orkest. 17.35 R.V
17.55 Meded.SOS- en politieber.
HILVERSUM III Ind
leder heel uur nieuws. KRO: 7.02
Drie op je boterham. 9.03 (S) Pep
drie. 11.03 (S) Drie draait op verzosn:
12.03 (S) Drie tussen de middag. 14 an,
(S) De Theo Stokkink Show. 16.03 Ri
Hitmeesters. i )uij
HILVERSUM IV
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levenj®"'
woord. 7.10 Preludium. 9 00 Nws. 9
(S) Onder schooltijd. 10.00 (S) Orke930-
palet: Overijssels Filharmonisch Orkej"1-
Klassieke muz. 11.17 (S) Platennieuv
12.00 (S) Pianowerken uit de Rom uv
tiek. 12.30 (S) Opnamen van het Pronf;4
nade orkest: Klassieke muz. 13.30
Middagsymfonie. Werk van Sibeli
14 00 Nws. 14 02-17.00 (S) Adria
Lecouvreur - Francesco Cilea, opfi
„Je moet goed plannen, maar je kunt wel
voortdurend zelf kiezen". Zo vat de 34-jarige
drs. Mia Meijer de voordelen samen van de
free-Ianceschrijfster, die voor VARA's serie
„Dubbelleven" vorig seizoen de laatste afle
vering schreef en nu de laatste hand legt
aan drie delen familierelaties met de daarbij
behorende conflictstof, die najaar 1980 wor
den uitgezonden. De afleveringen die Mia
Meijer schrijft berusten op hetzelfde grond
principe als de afleveringen van de VARA-
serie „Ons goed recht" die deze weken wor
den uitgezonden, oorspronkelijk Nederlandse
televisiespelen op een sociaal thema. Initia
tief hiervoor nam destijds de overleden dra
maturg Herman Fortuin, die werd opgevolgd
door Rients Slippens. Deze ging er eveneens
van uit, dat hij jonge Nederlandse auteurs
moest inspireren en opleiden, om in de toe
komst verzekerd te zijn van schrijvers, die
met het medium tv vertrouwd zijn. Mia
Meijer is dat nu, al ging dat niet vanzelf.
Mia: „Nu weet ik er voldoende van, maar ik
vond het van de VARA erg moedig om met
een aantal schrijvers in het diepe te durven
springen. Wat mij betreft gebeurde dat toen
ik de opdracht kreeg een aflevering voor
„Dubbelleven" te schrijven, „Kaviaar en har
de bokking". Ik had wel eerder toneel ge-
schreven en had wat ervaring met tv, omdat
ik voor de NCRV „Professor Vreemdeling"
had gemaakt. Maar met Dubbelleven nam de
VARA met mij toch maar een behoorlijk risi
co".
Mia Meijer schreef voor de Rotterdamse to
neelgroep Fact het stuk „Schreber" en even
eens met Gerard jan Rijnders voor de groep
Baal „Tasso in Weimar". Voor de NOS-ru-
briek Beeldspraak schreef zij het scenario
voor de documentaire over de Italiaanse
schrijver Italo Svevo, geregisseerd door Olga
Madsen.
De Amsterdamse Mia Meijer behoort nu tot
het nog relatief kleine groepje televisieschrij
vers, die ja hebben gezegd tegen het voorstel
van Slippens, met alle beperkingen van dien.
Mia: „Een romanschrijver ziet in de boekwin
kel honderd procent van zijn werk terug, elk
woord is van hem, er is niets aan toegevoegd
en er ging niets af, niet in gunstige en niet
in
ongunstige zin. Voor televisie schrijven ligt
dat anders; je bent verantwoordelijk voor het
script, maar regisseur, acteurs, ook de belich
ter voegen daar hun capaciteiten aan toe, zo
dat je als tv-schrijver misschien vijftig pro
cent van het totaal levert. In sommige geval
len wordt je werk gunstig bëinvloed, soms
niet. Maar dat je die kans loopt, weet je als
je het contract hebt ondertekend. Je kan ja
zeggen, maar ook nee. Tot dat moment ben
je vrij in je keus; daarna dien je je te con
formeren aan anderen en je weet dat".
Resoluut
Mia Meijer heeft in haar uitspraken iets reso
luuts, dat haar niet lijkt te zijn aangewaaid.
Het lijkt er eerder op. dat zij ja en nee heef!
leren zeggen in de praktijk als schrijfster,
waarin beslissingen moesten worden geno-
Mia Meijer, als free-Ianceschrijfster geen geborgenheid, wel gemotiveerd voor een eigen zaakje.
men. Ja-nee-beslissingen. Iemand die tot hoge
prijs vrijheid van handelen wil behouden. En
het inkomen waarvan zij nu leeft precies vol
doende vindt: „Financieel ben ik volmaakl
happy, al moet ik er hard voor werken en
verdien ik in feite misschien zo'n vijf gulden
per uur, als ik mijn inkomen over een jaar
zou berekenen."
Mia: „Ja, hoe was het en waarom ben ik
schrijfster geworden. Ik wilde eerst iets heel
anders, zoals iedereen iets anders wil, ballet
danseres worden, dat wilde ik. Later wilde ik
van m'n opleiding gebruik maken en omdat
ik zo veel boekjes las, ging ik Nederlands
studeren. Dat heb ik afgemaakt. Ja hoor, ik
ben drs. Maar of dat zo van belang is... In
elk geval heb ik. drie jaar voor de klas ge
staan en omdat ik van mening ben, dat ie
mand uit het onderwijs weg moet als van
motivatie geen sprake is, ben ik weggegaan.
Ik was niet meer gemotiveerd. Maar toen al
kwam ik met toneel in aanraking en ging ik
toneelstukken schrijven. Als ik dat werk nu
vergelijk met schrijven voor televisie, dan be
tekent toneelschrijven vakantie voor mij, om
dat je niet aan een miljoenenpubliek bent ge
bonden en je veel meer bij de produktie bent
betrokken".
Maar er kwam nog iets bij en dat heeft wel
licht iets te maken met behoefte aan vrijheid,
karakter of instelling. Mia: „Voor de klas sta
je maar te reproduceren; hoewel je dat ook
actief kan doen, bijvoorbeeld door na te gaan
wat je het voorgaande jaar fout deed. Toch
beviel die baan in het onderwijs me niet, on
danks alle aantrekkelijke kanten, zoals gebor
genheid, lange vakanties, goed salaris".
Die geborgenheid is Mia Meijer nu kwijt, de
eventueel lange vakanties worden niet door
betaald en een goed salaris is ook maar heel
betrekkelijk geworden. Mia: „Lange vakan
ties? Ik moet heel hard werken voor een in
komen. En daarvoor houd ik vaste werktij
den aan, die niet of zelden worden doorbro
ken. Ik werk nu aan een film, die gewoon af
moet. Maar het is wel spannend werk, je
voelt je gemotiveerd, omdat je je eigen zaak
je beheert."
Daarom volgt Mia Meijer de ontwikkeling in
de Nederlandse omroep met argusogen. Hoe
wel zij enerzijds de ervaring heeft dat die
omroep een beroep op schrijvers blijft doen
die televisie-ervaring hebben, weet zij ander
zijds, dat ze niet bij de telefoon afwachtend
kan gaan zitten om opdrachtgevers welwil
lend te woord te staan.
„Die serie van najaar 1980 maken we met z'n
vieren, Richard Hendrikx, die onlangs „Terug
naar af" schreef, Kees Holierhoek, ook geen
onbekende van de VARA, Dick Walda en ik.
Walda heeft trouwens ook al vaker voor tele
visie geschreven. Ieder van ons heeft uit een
familie, bestaande uit vader, moeder, twee
zoons en een dochter een vaste figuur gekre
gen. Ik heb de dochter uitgekozen, omdat ik
me met haar, ze is een jaar of dertig, iets ou
der, de meeste verwantschap voel. Natuurlijk
stop je in zo'n figuur een deel van jezelf, je
ervaringen. Maar je hebt wel zo veel met de
andere gezinsleden te maken, dat je daarin
toch beperkt bent. Want al ben je vrij, je
moet je voortdurend aan anderen conforme
ren. Of ik dat graag doe, is iets anders. Ik
heb met Slippens een overeenkomst gesloten,
waarin mijn voorwaarden zijn verwerkt. Daar
heb ik ja gezegd en daaraan houd ik me. La
ter kan je, als het niet bevalt, altijd nee zeg
gen. Maar nu heb ik ja gezegd. En daaraan
wil ik me gewoon houden".
Het klinkt wéér resoluut
F. J. BROMBERG.
Martin Brozius (rechts) presenteert woensdagmiddag bij de TROS
het jeugdprogramma „Ren je rot".
kantietocht kan maken. De
Ropers moeten dan wel eerst
lid worden van de Conserva
tieve Partij en dat geeft pro
blemen want George is zijn
leven lang al socialist.
Ned.II, 21.42 uur.
Woensdagmiddag
Woensdagmiddag zendt de
TROS de film „Het rijke le
ven van het Macguarie Ei
land" uit. Dit eiland ligt in de
wateren van de Zuidelijke
IJszee, waar het koude water
van het zuiden het warme
water van het noorden ont
moet. Het is een schuilplaats
voor pinguins, zeehonden en
vogels.
Woensdagmiddag Ned.1, 15.30
uur.
het voedsel. Van de midde
leeuwers, die zich voorname
lijk voedde met peen en
brood tot de mens van nu,
die door massale voedselpro
ductie kan kiezen uit allerlei
tuinbouwproducten, melk, bo
ter, kaas en vleessoorten.
Ned.1,22.10 uur.
Pinokkio
Pinokkio heeft de vos en de
kater vastgebonden en vindt
het nu tijd worden dat de fee
hoort dat zij er de schuld van
waren dat Pinokkio niet thuis
kwam. Pinokkio heeft echter
een probleem: de fee is
spoorloos verdwenen en haar
huis is ook weg.
Ned.II, 19.05 uur.
Onedin Lijn
James Onedin koopt een
nieuw schip „De Valk". Als
hij met Baines naar de thuis
haven vaart ontdekt hij dat
de kompas afwijkt. Ondertus
sen bekvechten Daniel en Eli
sabeth over een kanaal dat
Daniel wil laten graven tus
sen Liverpool en Manchester.
Ned.II, 20.27 uur.
George en Mildred
Mildred is enthousiast als ze
hoort dat ze een goedkope va-
Het kleine huis
Mevrouw Sanderson is overle
den. Pa Ingalls heeft nu tot
taak de drie overgebleven
kinderen onder te brengen.
Ned.1,18.59 uur.
Zomaar een vrouw
In de serie „Zomaar een
vrouw" waarin 'vrouwen uit
de bijbel besproken worden,
praat Marieke Tichelman met
Gien Karssen over de Samari
taanse vrouw.
Ned.1,19.50 uur.
De bijbel
De EO zendt een serie docu
mentaires uit over het ont
staan van de bijbel. Het eer
ste deel gaat over het oude
testament.
Ned.1,20.00 uur.
Arsmusica
Pianist Walter Klein voert het
pianoconcert nr. 1 opus 25 in
g-mineur van Felix Mendels-
sohn-Bartholdy uit. Hij wordt
begeleid door het symfonie-or
kest van de Oostenrijkse ra
dio en televisie onder leiding
Marieke Tichelman presenteert
het programma „Zomaar een
vrouw".
58 miljoen
Nederlanders.
„58 miljoen Nederlanders"
gaat over de geschiedenis van
voering van computers. Alle
grote bedrijven hebben tegen
woordig een computer. Zo
lijkt de microcomputer onze
samenleving drastisch te
gaan wijzigen. In verband
hiermee zijn er het afgelopen
najaar vragen gesteld met be
trekking tot de werkgelegen
heid in de nabije toekomst,
maar ook de gevaren van een
onpersoonlijke maatschappij
kwamen naar voren.
Ned.1.20.50 uur.
De Evangelische Omroep
zendt vanavond een bewerkte
BBC-documentaire uit, waar
in nader wordt ingegaan op
het werkgelegenheidspro
bleem, dat ontstaat bij de in-