Bijzondere bouwsels als „woongenot" BEELD SPRAAK Zakenleven verdient op kosten van de kijkers ■4 4 TERUGBLIK TELEVISIE VANAVON TELEVISIE WOENSDA! hou t het lJ scherm in het oog Het verbond van de haat RADIO VANAVOND RADIO WOENSDAG RADIO/TELEVISIE LEIDSE COURANT. DINSDAG 28 MAART 1978 PAGIli Het is al eerder gesteld: over omkoperij in Hilversum is het laatste woord nog niet gexegd. Het blijft woekeren, omdat het zich langs sluikwegen beweegt en pas in het licht treedt als de tijd er rijp voor is, d.w.z. als de mogelijkheden kunnen worden benut die Hilversum zelf geschapen heeft. Het is een bekend, maar eigenlijk te weinig verteld verhaal, reden waarom we het hier nog eens ophalen. De cosmeticafabriek John son Wax wilde enige jaren geleden een eigen product, een deodorant van het merk US, in de publiciteit hebben. De fabriek liet een popsong componeren en van tekst voorzien en vond twintig platenpluggers bereid ermee de studio in te gaan. Het plaatje werd met al die mensen er achter die de weg weten in Hilversum geplugd bij het leven. Het grote publiek ging aan het kopen, omdat het lekker in het gehoor lag en binnen de kortste keren verscheen het gelegenheidskoor „US" bij Ad Visser in „Toppop". De twintig zingende plug gers werden gestoken in T-shirts met op de borst groot het merk „US". Kort nadien schreef het reclamevakblad „Ariadne", dat dit een van de helderste voor beelden is en de meest originele poging ook om de televisie in te schakelen voor commer ciële doeleinden. Deze geschiedenis wordt opgehaald door drs. Jo Bardoel, die is verbonden aan de afdeling studie en documentatie van de NOS en die in de NOS-brochure „Televisie als koopwaar" vertelt hoe de sluikreclame in Hilversum tot ontwikkeling is gekomen en hoe ook voor dit soort zaken tot een redelijke regeling is te komen. Deze brochure werd overigens - we schreven het al eerder - ingeleid door NOS-voorzitter mr. E. Jurgens, die niet erg gelukkig is met de hand over hand toenemende merchandi sing in oproepland. Onder merchandising ver staat hij het met winstoogmerk, gebruiken van programma's of onderdelen van program ma's. De zo langzamerhand wel bekende kin derpoppetjes, tv-boeken en platenwie wel eens een krant opslaat en de advertenties leest die op een tv-programma inspelen weet waar het om gaat. Merchandising noemt hij een verschijnsel waaraan Hilversum niet voorbij mag lopen, omdat het invloed kan uitoefenen op het programmabeleid en omdat dit daar mee een oneigenlijk element wordt in een omroepbestel dat niet-commercieel wil zijn. Over deze zaak is een rapport in voorberei ding, dat zal dienen als discussiestuk met als vraag hoe een en ander in goede banen kan worden geleid. Drs. Bardoel schrijft in zijn artikel, dat de mate waarin omroep en commercie elkaar raken gelijke tred houdt met de commerciali sering van de hele cultuur. Een vroeger bloeiend buurt- en organisatieleven maakt steeds meer plaats voor individuele consump tie binnen de beslotenheid van het gezin. De AJC en de padvinderij leggen het af tegen de tienercultus met pick-up en pop. Muziek en showbiz worden een bedrijfstak van be lang. De tv is uitdrukking- van die nieuwe verhoudingen, omdat deze op attraktiviteit voor het totale publiek mikt. Geen wonder dat het bedrijfsleven de tv met zijn landelijk bereik al snel als een uitstekend reclameme dium ziet. Er werd gemikt op een comrrïercie- le omroep, waarvan Radio Veronica en het REM-eiland de meest spectaculaire verschijn selen werden. De invoering van de STER-re- clame betekende niet het einde van deze activiteiten. In de nieuwe omroepwet is de hoeveelheid zendtijd van de zendgemachtig den gekoppeld aan de ledentallen. Daarmee is de concurrentie tussen de omroepen onder ling en de druk in de richting van populaire programmering toegenomen. Zo kan een merkwaardige belangengemeenschap ont staan tussen de omroep en haar commerciële toeleveraars, bijv. platenfirma's en produktie- maatschappijen van tv-spelen etc., waarbij de eerste de populariteit van een programma afmeet aan de kijk-en waarderingscijfers en de tweede aan de verkoopcijfers. In dit kli maat worden nieuwe achterdeurtjes gevonden via welke commerciële gegadigden zich toe gang kunnen verschaffen tot de ether. Dit begon in de begindagen van de tv met het uitdelen van vlaggetjes en hoedjes door bepaalde firma's, zodra ergens een tv-camera verscheen. Toen volgden de reclameborden bij sportvelden, de herkenbare cadeau's bij kwissen, de activiteiten van luchtvaartmaat schappijen, reisbureau's en touroperators.' Drs. Bardoel noemt platenplugging een legale vorm van reclame, omdat uitingen van kunst en cultuur volgens de omroepwet aangeprezen mogen worden. Merchandising is echter een heel ander onderwerp. Het gaat hierbij om verkoop van de in uitzendingen gepousseerde en daarvan afgeleide produkten, waartoe ook behoren de in de bioscoop uitgebrachte Van Duin-shows en het Q en Q-avontuur van oorspronkelijk de KRO-tv. Als een zijtak van dit soort commerciële verschijnselen wordt beschouwd de verkoop van stickers, sleutel hangers e.d. van bekende tv-persoonlijkheden. In de praktijk gebeuren er echter ook nog andere, eigenlijk wel begrijpelijke dingen. Een i ogrammamaker, in vaste dienst of freelan ce, krijgt opdracht voor een programma, voor kinderen dan wel voor volwassenen. Hij heeft de beschikking over een bepaald bedrag. Hij ziet al gauw dat dit te klein is om eerste rangs-artiesten in te huren, fraaie décors te maken of een dergelijke proüuktie op riante schaal op te zetten. Bovendien heeft zuïk een programmamaker zich waar te maken tegen over de kijkers, nog los van zijn collega's, en daarenboven nog hoort hij de tv-recensenten alweer schelden op zo'n wanprodukt. Bij het zien van een beperkt budget raakt zo'n man bij voorbaat al gefrusteerd. En als zulk een programmamaker dan benaderd wordt door een attente platenman of boekverkoper met een voorstel voor een begeleidend boek of plaat, dan opent dat financiële perspectieven, waar een programmamaker mee uit de voeten kan. Z'n platenman of boekverkoper wil dan ook nog wel iets doen tot aanvulling van een salaris of honorarium, ook niet zo gek, omdat de programmamaker, met het verkrijgen van meer mogelijkheden ook met meer kopzorgen en intensieve arbeid heeft te maken, omdat hij twee heren tegelijk moet dienen. Zo ont staat een situatie, die gezien vanuit de visie van de programmamaker niet per se een verwerpelijke zaak is, maar waaruit gemakke lijk misbruiken ontstaan, die het hele Hilver- sumse programmabeleid gaan overwoekeren, omdat boekverkopers en platenmensen ui teindelijk gaan bepalen wat er op het scherm komt en wat niet. Cees den Daas, vroeger programmachef bij de TROS, nadien Bovema-directeur en intus sen weer opgenomen in de directie van de TROS weet de weg in Hilversum. Hij begreep dat Rob Out het met zijn kersverse Veronica niet gemakkelijk had om aan pakkende pro gramma's te komen. In de NOS-brochure doet hij een boekje open over zijn aandeel als platenman in het Veronicaprogramma, Hij kreeg b.v. een film uit Engeland over het „Electric Light Orchestra" aangeboden. Is Rob Out geïnteresseerd? Rob wel, want hij moet met nog weinig mensen een maal in de drie weken een tv-avond vullen. De dag daar op gaat de begeleidende Bovema-plaat de handel in. Succes verzekerd na de gratis reclame van Rob Out. Op dezelfde wijze werkt Den Daas ook voor „Toppop". Yvonne Keely's (Paay) plaatje „If I had words" werd als film via Bovema aan Ad Viser aangebo den. Het filmpje werd een suèces met al die zwaaiende meisjes. En de plaatjes vlogen de deur uit. Bij de Ned. tv wemelt het van dit soort gevallen. En zo wordt er tv gemaakt van geld van de kijkers, tv waarop muzikale produkten en anderszins onder de aandacht van diezelfde kijkers worden gebracht, die dan bij aankoop weer geld neer moeten leggen voor iets dat door middel van hun eigen kijkgeld in de publiciteit is gebracht. Op deze wijze profi teert het zakenleven twee maal van de kijker- Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn de werkwijze die de BBC volgt, die nl. een eigen merchandising-afdeling heeft opgericht, die alle zaken behartigt, die met zakenlieden van buiten te maken hebben. Door die zakenlieden worden dan ook goede zaken gedaan, maar in elk geval vloeit een deel van de financiële baten dan weer terug naar de omroep, waar het gebruikt kan worden voor betere pro gramma's zonder inmenging vooraf van het zakenleven. Yvonne (Paay) Keely midden met links in de bloemetjes en gouden plaat Scott Fitzgerald voor ..If I had words". Gedeeltelijk zichtbaar achter Scott Bovema-plugger Cees den Daas. die met het filmpje over dit lied gratis publiciteit kreeg in Ad Visser's „Toppop". NEDERLAND 1 NOS 18.45 Fabeltjeskrant 18.55 Journaal EO 19.04 Henkie's Droomboom, te kenfilmserie 19.10 Kinderkrant 19.30 Het kleine huis, TV-serie 20.19 Met een jeep de rimboe in 20.30 Parschauer trio, Word of Live Quartet 20.55 Alleen in Jeruzalem, docu mentaire 21.24 Tenslotte NOS 21.35 Journaal 21.50 Spontane architectuur 22.40 Journaal NEDERLAND 2 NOS 18.45 Informatie voor Italianen 18.55 Journaal TROS 19.04 De man van zes miljoen, TV-serie j NOS 20.00 Journaal TROS 20.25 Hitboulevard 21.30 De verpleegsters, TV-serie 22.00 Aktua TV NOS I 23.15 Journaal DUITSLAND 1 WDR: 18 Die unsterblichen Me thoden des Franz Josef Wannin- j ger, TV-serie, afl. 2. 19.15 Hier I und Heute. 19.45 Tip um 4tel vor I 8. 20.00 Journaal 20.15 Was bin ich?, beroepen- quiz i 21.00 Monitor, actualiteiten j 21.45 Superstar, TV-serie i 22.30 Tagesthemen 23.00 Die Powenzbande, TV-film, deel 2 i 23.55 Journaal i DUITSLAND 2 j 18.20 Marchen der Völker. Teken filmserie. afl. 4 (Finland). 18.40 Der rosarote Panther, tekenfilmse- rie. 19 Journaal. 19.30 Der Hit, TV-spel van Francoise Doring met Rudolf Platte, Kate Haack en Tho mas Fritsch. 21.00 Journaal 21.20 Kleine Schritte, grosse HCirden Documentaire van Dieter Zimmer over der verhou ding tussen de Bondsrepu bliek en de DDR. 22.00 Der böse Trick „Catch 22", Amerikaanse speelfilm (1970) van Mike Nichols, een militaire sati re uit het oorlogsjaar 1944 naar Joseph Hellers boek. 0.05 Journaal DUITSLAND 3 WDR: 18 Sesamstrasse. 18.30 Cursus Wiskunde. 19 Journaal. 19.15 Fenster zur Welt. 20.00 Journaal 20.15 Fragenstunde 21.00 Momente 21.15 Zimmer Frei (Fawtty To wers), TV-serie 21.45 Monitor im Kreuzfeuer 22.30 Erfahrung contra F gie, documentaire 23.00 Journaal ENGELAND BBC 1: 18.20 Nationwide,^ nieuws. 18.50 Young Musién the Year. 19.20 The Rockf^H les, TV-serie (The Becker C\ tion). S- 20.10 The George Burns! Man Show Met als gasten Bob Ann-Margret, Knight and the Pips Denver en The Cap Tennille. 21.00 Journaal 21.25 Pennies from Heave serie, afl. 4 (Better twice) 22.45 Ballroom Champions) 23.15 Tonight, actualiteiten BBC 2: 19 Journaal. 19.05 Rocks, a geology of Britai 6 (Back to Base). 19.30 Nei actualiteiten. 20.05 The Vet Portret van een veei Ex moor (Somerset) Alec McGuinnes. 21.00 Pebble Mill Showcast 21.30 The Man Alive I (Girls behind Bars) 22.20 Poems and Pints 22.45 Journaal 22.55 The old grey Whistl BELGIË NEDERLANDS 1 18 Bereboot. 18.05 Sesarr 18.30 Loon naar werken? nerklanken. 19.45 Journaal. 20.20 Slisse en Cesar, TV afl. 7 20.45 Verover de aarde, schapsrubriek (hyp sie) 21.35 Gershwin-concert 22.20 Journaal BELGIË NEDERLANDS 2 20.10 Onder éen dak; TV-s 20.35 Panorama, actualiteit 21.00 Fat City Amerikaanse s| (1972) van John met Stacey Keach Bridges a boksers. BELGIË FRANS 1 18 Faut bien éclairer poui voir, voor kleuters. 18.05 Po moins de douze ans, kind gramma. 18.30 Zig-zag, gramma. 18.45 TV F. vrouw. 19.15 Antenne-Soir, nieuws. 19.30 Journaal. 19. nèraires (Les classes de i documentaire. 20.50 Musique mosalque 21.50 Journaal 22.05 Vidéographie 22.50 Journaal BELGIË FRANS 2 18.45 La ferme l'oiseau.l bouwkroniek. 19.55 TV F (al tatie). 19.15 Antenne-Soir. Journaal. 20.25 Le Temps des As, T 21.15 Francois, Martina, Clf les Autres, TV-serie Wat men ver staat onder „woongenot" wordt tot uit drukking ge bracht in een aan wonen ge wijde exposi tie in het Rot terdamse Lijnbaancentrum. deze tentoonstelling kreeg als titel „Van dakkapel tot droomkasteel" en NOS-tv haakt er op in met enkele films over mensen die hechten aan bijzondere bouwsels. Een van hen is de heer Walt van Praag, een gepensio neerde KNMI-meteoroloog, die in Frankrijk een twintig meter hoge „toren naar de hemel" heeft gebouwd. De ander is Raymond Isidore, die een eigen buis bouwde en dit voorzag van een glasde coratie. Ned 121.50 uur Het kleine huis Iedereen heeft veel plezier op de jaarmarkt in Walnut Grove, tot er een jaloerse jongen ver schijnt, die de touwen van een heteluchtballon doorsnijdt. Ned 119.30 uur De rimboe in Zendeling Wim Verbaan trok uit hogere roeping de rimboe in. Een filmteam van de EO bezocht hem daar. Ned. I 20.19 uur. Geestelijke muziek De drie Amerikaanse zusjes Parschauer en een kwartet van vier Amerikanen, The Word of Live, maken overal geestelijke muziek en leggen ook getuigenissen af. Ned. 120.30 uur. In Jeruzalem Zeev Kedem, die al jaren in Jeruzalem woont, raakt verwikkeld in merkwaardige familierelaties van oude buren. Dit relaas is op film opgenomen. Ned. 120.55 uur. Zes miljoen-man Dat het op de Nederlandse tele visie glanzend-feestelijke Paas dagen waren kan men moeilijk beweren. Al is het natuurlijk wel zo. dat die opvoering van „Fidelio", de opera van Van Beethoven, onder leiding van Leonard Bernstein en met me dewerking van de meest voor treffelijke solisten en van het onvolprezen orkest van de Weense Staatsopera er een was van ongewoon hoog niveau. Maar het is en blijft nu eenmaal zo, dat het met de klankkwali teit van het kastje behelpen is. En het is meer een kwestie van „raden" dan van werkelijk erva- De onderwereld heeft tien miljoen dollar over voor geheime gegevens, waarvoor de leider van een rolschaatsteam zal moeten zorgen. Voor die tien miljoen draait de Man van Zes Miljoen zijn hand niet om. Hitboulevard Willeke Alberti verschijnt weer met de toppers van eigen bodem en nog enkele andere gezellige zaken, waarvoor enige gasten naar de studio komen. Ned. II 20.25 uur. De verpleegsters Verpleegster Shirley vermaakt zich best op de bejaardenafdeling van het ziekenhuis. Dit wordt zij pas goed gewaar na een avondje uit met een jongen waar zij eigenlijk wel iets in zag. Ned. II 21.30 uur. Morgenmiddag In „Wat heet oud?" wordt gepraat over wat je als gepensioneerde alzo kan ondernemen. Voor de kinderen is er daarna Maja de bij en de Luchtbus. Woensdag Ned. 115.30 uur. De VPRO schijnt er een traditie van te maken alleen op hoogtij dagen „Het gat van Nederland" nog eens te doen terugkeren. Vorig jaar Kerstmis was er weer eens een en eergisteren werd het scherm ook met „het gat" opgevuld. Tot mijn grote genoegen overigens, want het ging en gaat altijd om een zeer doorwrochte en met scherpzin nigheid gemaakt programma. Deze keer betrof het uitsluitend min of meer op een of andere vorm van kunst gerichte items. En daar sprong dan bepaald weer het door Hans Keiler ge maakte tv-portret van Anton Haakman uit, een hoogst merk waardige man op zoek naar een „oude, welhaast verloren lief de". Ook in dit werkstuk toonde Keiler weer hoezeer hij beschikt over een zee onthullende en iet wat lucide filmische verteltrant. Koot en Bie bleken door bezui- nigirigen in de cultuursector ui teengedreven te zijn. Zij voer den voor onze ogen een com pleet „toneelstuk" op, met nog een verrassende ontknoping ook. Bepaald een briljante sketch. Gisteravond was gewoon ge structureerd als een normale maandagavond. Wat onder meer betekende dat Jan van Hillo de tijd weer even liet stilstaan. De ze keer bij de moord op Martin Luther King, die zich tien jaar geleden afspeelde. En het cen trale thema zou dan ook zijn „geweldloosheid of geweld". Maar dat kwam toch maar heel zijdelings aan de orde. Want nadat Van Hillo onder meer wat journaalfragmenten uit het le ven van King had vertoond ging hij over op een wandelend ge sprek met de heer Floris Bakels, oud-verzetsstrijder die tijdens de oorlog in verschillende con centratiekampen heeft ver keerd. Een hoogst verdienstelijk man dus ongetwijfeld, die ver telde over zijn schokkende erva ringen en die wel enige ideeën over het om zich heen grijpende geweld bleek te hebben, maar die kwamen toch niet boven de meest gangbare uit. In feite ging het om een wat lang gerekte paas-dagsluitng: Op Pasen wordt al onderhand bijna weer twintig eeuwen lang de tijd van zelfsprekend even stil gezet. In dit programma gebeurde dat op een weinig oorspronkelijke ma nier en over „het geweld" had den wij toevallig de afgelopen week nog wel andere dingen gehoord. „Televizier-Magazine" had za terdagavond een hele aflevering gewijd aan het nieuwe, achtste deel van de door dr. L. de Jong geschreven geschiedenis van Nederland in de tweede werel doorlog dat over de concentra tiekampen handelt Uiteraard was de historicus er zelf om zijn werk toe te lichten. En als er ooit (overigens terecht) oude wonden worden opengereten, dan is het natuurlijk als het om gruwelijke onderwerpen als de jodenvervolging gaat. Een Ame rikaans joods echtpaar dat So- bibor had overleefd, vertelde uit eigen ervaringen een verhaal dat De Jong als .historie" heeft doen stollen. HERMAN HOFHTTT7.EN Taylor Caldwell Het boek van de tv-serie Paperback, 664 blz. 124,50 Zuid-Hollandsche Uitgevers Maatschappij Bij elke boekhandel NEDERLAND 1 Teleac 15.00 Media in de school, les 9 KRO 15.30 Wat heet oud 16.10 Maja, de bij, tekenfilmserie 16.35 De luchtbus, jeugdprogram ma DUITSLAND 1 10 Journaal. 10.15 50 Jahré' Nur- burgring. documentaire. 11.10 An hellen Tagen, Duitse volksliede ren. 12.05 Monitor, actualiteiten. 12.50 Presseschau. 13 Journaal. 16.10 Journaal. 16.15 Musik extra 3. 17 Eine Schmugglergeschichte, kinderprogramma 17.25 Herr Rossi sucht das Glück, tekenfilm serie. 17.50 Journaal. DUITSLAND 2 16.20 Turn mit! 16.30 Rappelkiste. 17 Journaal. 17.10 Arpad, der Zi geuner. TV-serie. 17.40 Die Dreh- scheibe. DUITSLAND 3 9.30 Sesamstrasse. ENGELAND BBC 1. 9.40 Roobard. 9.45 jJ nory, voor de jeugd. 10 Why you? 10.25 The Boy from Laj TV-serie. afl. 5. 10.50 Lippy I tekenfilm. 12.45 Journaal. 131 ble Mill, lunchprogramma. 1|»Z Mister Men. kinderserie. 1| Play School, voor kleuters. 1B Touché Turtle. 16.25 Jackan 16.40 Screen Test. filmquiz.!* John Craven's Newsround. life: Grange Hill, TV-serie. afl. 8. 1i"l Ludwig. 17.40 Journaal. 17.55roi porting England, regionieuws, vo BBC 2: 10.20 Gharbar, AziatiMl magazine. 10.45 Parosi, voor Ava ten. 11 Play School, voor kleuten BELGIË NEDERLANDS 1 en tv 15.30 Ken uw recht. 16. OpD< gezondheid. 16.30 Tip-Top, jetivc programma Oi BELGIË FRANS 1 efe O vc Dt 16.45 Feu vert, jeugdprogramve ta HILVERSUM I PP 18.19 Uitz. van de WD. AVRO: 18.30 Nws. 18.41 Per Saldo. 19.00 Tref punt. NOS: 19.15 (S) Accoord AVRO: 20.00 (S) AVRO Totaal Theater (22.30 Nws. 22.40 Radiojourn.) 23.55 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. KRO: 18.11 Echo. 18.30 (S) Op Vleugels, pianomuz. 18.50 verken ning. sociaal-maatschappelijk progr. 19.00 Kerk in meervoud. 19.30 (Sjf in muziek. 20.00 Nws. 20.05 Oveh< ging. 20.15 Spektakel Intematiom NOS: 23.00 Met het oog op morjpl 23.55 Nws. di HILVERSUM III 2 NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.1tR' NOS-maal. 19.02 (S) PoprekonstrUH 20.02 (S) Nashville. 21.02 (S) Pop(0> der. 23.02 (S) Wachten op middemi 0.02 (S) Nacht drie-draai. 2.02 (S) 8 Holland. 5.02 7.00 (S) Truck HILVERSUM I TROS: 07.00 Nws. 07 02 (S) Rustig bijkomen. 07.30 Nws. 07.41 Aktus-och- tendeditie. 08.30 Nws. 08.36 Gym. voor de vrouw. 08.45 (S) Kom. er maar eens bij: gesprek en klass. muz. 10.00 (S) Hoogtepunten uit musicals, 10.30 Nws. 10.33 (S) Toeria-toernee. reg. progr 11.45 (S) Cafè-Chantant. 12.26 Meded. 12.30 Nws. 12.41 Aktua I113.00 (S) Raad een lied.of niet.muzikaal telefoon- spel. 13.30 (S) Sport na sport, jeugd progr. t4.00 (S) Specialiteiten a la car te: klaas, verzoeken. 15.00 (S) Als dat zou kunnen, verzoekpl. (15.30 Nws). 16.30 (S.) Kernpunt, gesprekken Over heidsvoorlichting 17.20 Tekst en uitleg, rubr. van het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen. TROS: 17.30 Nws. 17.32 Aktua-ma aazine. HILVERSUM II VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.2C In de Roode Cirkel, nieuwsprogr. (8.00 Nws.) 8.50 Ombudsman. 9.00 Elektr. accordeonorgelmuz. NOS: 9.20 Je moei wat leren. Progr. voor ouders en kinde ren 9.35 Waterst. VARA: 10.00 Radio weekblad. vrouwenprogr. (11.00 Nws.) 11.30 De Franse opera. 12.00 Heilet sluis - Centraal: reg. progr. 13.00 13.11 Dingen van de dag. 13.30 Sto radio, gevar. progr. 16.00 Nws. Alles wat je bent is Liefde, ho 16.33 Lichte gram. muz. 17.00 (S)| sen sport en politiek; dingen van dag en Tussen start en finish. (1L Meded.. SOS- en politieber.). HILVERSUM lil KRO: 07.02 (S) Drie op je boter! 09.03 (S) Pep op drie. 11.03 (S) draait op verzoek. 12.03 (S) Drie tul de middag. 14.03 (S) De Theo Stof Show. 16.03 (S) Hitmeesters. HILVERSUM IV NCRV: 07.00 Nws. 07.02 Het lev woord. 07.08 (S) Te Deum Laudari 07.30 (S) Preludium. 09.00 Nws. 0|. (S) Ongehoord: klass. muz. 10.00| Pianowerken uit de Romantiek. lig (S) Themaprogr. 13.30 (S) Middags fooi#. 14.00 Nws. 14.02 (S) Verhaler de wereldliteratuur. 14.30 (S) LaW Magica 15.00 (SD) In de schaduw U de meester. 16.00 (S) In kleine btf* tings barokmuz. 16.25-17.00 (S) Mul van eigen tijd.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1978 | | pagina 2