Eén nationaal
theater voor
alle acteurs bij
toneel en tv
Omzien naar 2000 jaar
Europese geschiedenis
Will van Seist:
TELEVISIE VANAVOND
HH'HiWI
l.ilUimM.MIÜ
TELEVISIE VRIJDAG
RADIO VANAVOND
TOUWTREKKEN
OM HITPARADE
NOS EN TROS
VEEL BEKIJKS
VOOR „ALL IN
THE FAMILY"
'S NACHTS VIJF
MILJOEN KIJKERS
VOOR „GEVEN"
RADIO VRIJDAG
tafHSïïin
Kwart van volk
luistert naar
Hilversum 3
PAGINA 2
LEIDSE COURANT
DONDERDAG 12 DECEMBER 1974
„Er moet een nationaal theater komen, een groot
reservoir van acteurs en regisseurs die zich ops
plitsen in grotere en kleinere groepen om alle
soorten van toneel en tv te bedrijven- Iedereen
kan dan aansluiting zoeken bij die groep of dat
project, waardoor zijn talent en speellust worden
aangesproken. Ook voor het publiek bestaat er dan
een royaal aanbod".
Wil van
Seist: „Dat
heb Ik tegen,
dat ik er uit
zie als een
glamour
boy."
De acteur Will van Seist, bekend van theater
en tv, deponeert deze duit in de zak van het
huidige toneelbestel met het oogmerk dit uit
zijn impasse te tillen. Hij heeft dit plan overwo
gen en diep doordacht, maar laat het uit de
bodem van zijn hart opwellen alsof hij zojuisl
op het idee was gekomen. Hij gaat er bij staan
of hij een zaal toespreekt, een heel volk wil
overtuigen.
Die verheffing van stem dient om een last van
zich af te werpen, de last van het misverstand.
Men kent hem van rijzige rollen, van het mooie
mannenwerk, de ferme versierder. We hebben
hem door de scène zien dwalen als de edelmoe
dige doordraver Baron von Münchhausen. Of
men bewaart van hem het beeld van de minza
me kusser van Kate in die musical. Als Graaf
,Jan van Henegouwen in „Dynastie der kleine
luyden" koopt hij voor 100 dukaten een fraaie
deern. 'Voorts fungeerde hij als de begrijpende
beschermer van Willeke Alberti in het toneel
stuk „Liebelei". Wat heeft zo'n man, die op het
toneel voortijlt van zoen naar zoen, nog meer
van het leven te verlangen? Hij staat met zulke
welgevulde hnden dat-ie ze niet eens meer dicht
kan knijpen.
Will van Seist: „Dat heb ik tegen, dat ik er
uitzie als een glamourboy, als een mooie jongen
die te druk met zichzelf bezig is dam dat hij
tijd zou hebben om door te denken over diepere
dingen. Ik kom uit een serieus milieu en in mijn
tienerjaren heb ik moeten doorzetten om te
bereiken wat ik wilde: acteur worden. Ik heb
een jaar of tien bij de Ned. Comedie in de
Amsterdamse Stadsschouwburg tussen de gro
ten gestaan. Ik heb voelen aankomen, dat het
op tomaten zou uitdraaien. Toen de eerste door
de zaal suisde, was ik al weg. Ik ben gaan
freelancen, omdat je dan de gelegenheid hebt
om de rol te kiezen die je ligt. Hét was lachwek
kend hoe het er bij de Ned. Comedie aantoe
ging. Als er weer een nieuw stuk op het
programma werd geplaatst, werd er niet in
tekstbesprekingen bekeken wie welke rol het
best lag. Niks daarvan. Buiten iedereen om
op de hoofdrollen na zette de directie zoveel
namen op de speellijst tot in alle rollen voorzien
was. Er werd niet aan je gevraagd of je achter
een rol kon staan, of je erin geloofde, of je
er je zozeer bij betrokken voelde, dat je er
inhoud aan kon geven. Was je een Rus, dan
kon je een snor en een kozakkenmuts gaan
halen. Het bijbehorende karakter moest je uit
eigen voorraad bijleveren. Daar ga je als to
neelspeler aan kapot. Als een rol niet bij je
past, speel je oneerlijk spel tegenover jezelf en
tegenover het publiek. Zo ontstaat de leugen
op het toneel en er wordt ontzettend veel
gelogen op het toneel. Als freelancer kun je
je rol zelf kiezen. Daarom staat momenteel
bijna de helft van de acteurs los van enig
toneelgezelschap. Met een nationaal theater met
een reeks projecten zou je alle talent voortdu
rend in bedrijf kunnen houden".
Overstap
Je hebt toneelspelers met een hang naar het
drama. Er zijn er ook met een voorkeur voor
komedie, dat moeilijker is dan drama, omdat
het nauwer luistert naar allerlei nuanceringen
in een rol, meestal meer op tempo moet wor
den gespeeld en de samenhang tussen de ver
schillende rollen als een fijn raderwerk in
elkaar moet steken. Will van Seist betrekt zijn
brood van twee wallen. In zijn meer dan
15-jarige carrière dompelde hij zijn ziel beurte
lings im smart en smeuïgheid.
Maar hij heeft wel ondervonden, dat niet in
elke levensfase de overstap even simpel is. Er
vallen depressies in het leven, ook hoogtepun
ten. En die bepalen voor een deel de stemming
van waaruit je speelt. Ook dat heeft voor hem
te maken met een stuk eerlijkheid. Hij heeft
de verrukking van het huwelijk gekend en
speelde de sterren van de hemel. Bij tegenslag
in de privé-sfeer, voelde hij zich mentaal vooral
bij het drama thuis. Voor Will van Seist bete
kent eerlijkheid op het toneel, dat je met je
hele hebben en houden het toneel opgaat. Als
je wat achter houdt, vallen er gaten in het
weefsel van het karakter.
Zo zag hij het, toen hij als mulo-jongen naar
de toneelschool wilde en als lichtgewicht de
deur nog niets eens op een kier kreeg. Zo is
het hem ook bijgebracht door André v.d. Heu
vel, Ank v.d. Moer en Han Bentz v.d. Berg toen
hij om binnen te komen in de heilige hallen
van de Stadsschouwburg het leerlingschap to
neelkapper/grimeur omhelsde. Zo dicht bij het
vuur en aan de hand van privé-lessen warmde
hij zich al aan het vak, zelfs toen het voor hem
nog op een laag pitje stond. De toneelschool
opende voor hem alsnog zijn poorten, evenals
voor twaalf anderen op dat moment Will van
Seist behoorde uiteindelijk tot de vier,die tot
het eindexamen werden toegelaten. Walter
Kous, Cas Baas en Egbert van Paridon van het
voormalige Puck zetten hem op het spoor van
de klassieken, waarna Guus Ooster van de Ned.
Comedie hem ook losliet op de tv voor allerhan
de rollen. Zo leidde hij jarenlang een zwervend
bestaan tussen komedie en drama, theater en
tv, tussen „Wie is bang voor Virginia Woolf"
en Prins Tor in Hameien van de KRO.
De komiek
Will van Seist: „Ik ben groot gebracht met het
klassieke toneel, maar van nature ben ik ook
een komisch acteur. Dat zit elkaar niet in de
weg. In de loop der jaren treden er veranderin
gen op in je karakter, verschuivingen waar
door je anders in het leven en tegenvoer je
werk kom t te staan. De grootste komiek is
de clown zelf. Hij heeft de tragische kant in
zich. In elke rol ben' je afhankelijk van Je
tegenspeler. Staat bij hem of haar ook de
eerlijkheid voorop? Er zijn vrouwen met wie
ik zo wil spelen: Anne-Wil Blankers, Pleuni
Touw, Ellen Vogel. Bij de Haagse Comedie tref
je ook nogal wat spelers aan die met eenvoudi
ge middelen een grote eerlijkheid uitstralen".
De tv biedt hem ook niet altijd het summum
aan eerlijkheid. De mannen van de FBI en
Cannon winnen altijd. Die staan nooit eens met
hun rug tegen de muur. Dat eist de publieksmo-
raal. De serie over de verlaten vrouw Helen
sprak hem erg aan, omdat zij hechtte aan
zuiverheid en liefde en niets voelde voor het
compromis. Het leven biedt geen pasklare op
lossingen. Daarom houdt de kijker van Cannon.
Hij biedt een zekerheid, die in het dagelijks
leven niet verkrijgbaar is. Toneel en tv moeten
een beeld van deze tijd geven, opdat de mensen
zichzelf erin herkennen. Dat kan in een Grieks
of klassiek drama zijn, een blijspel, een tv-serie
of wat dan ook.
Binnenkort zien we Will van Seist weer op de
tv, in de KRO-musical „Een en een is twee"
van Jackie Buiterman en Nico van Aemstel.
Opnieuw speelt hij daarin de mooie jongen, die
mooi weer speelt met een ander zijn meisje.
Will van Seist: „Zo'n rol kun je ln alle eerlijk-,
held doen en toch serieus over de dingen na
blijven denken. Van huis-uit is het leven voor
mij een ernstige zaak. Niemand weet wat er
door je heen gaat als het nachtlampje wordt
gedoofd".
TON OLIEMULLER
NOS
14.00 Schooltv
18.45 Paulus de boskabouter
18.55 Journaal
VARA
'19.05 De Stratemakeropzeeshow
19.30 Horen zien zwijgen
20.00 Journaal
20.21 Colditz
21.15 De Ombudsman
21.40 Dokters ter zee
22.05 Achter het nieuws
22.55 De vrije gedachte VRO
NOS
23.10 Den Haag vandaag
23.25 Journaal
NEDERLAND II
NOS
18.15 Flexibele school Teleac (les
12)
18.45 Paulus de boskabouter
18.55 Journaal
NCRV
19.05 Van nature
20.00 Journaal
20.21 The Eddy-go-round-show
21.10 Mini voetbal show
21.50 Omzien naar morgen
22.50 Journaal
18.05 Krieg und Frieden. tv
Aktualltelten. 19.20 Krieg i
vervolg. 20.00 Journaal en weerDencnt.
20.15 Diskussieprogramma. 21.00 Son-
derdezernat K 1, Kerkhofballade. 22.00
magazine. 22.45 Journaal;
erle. 18.40
DUITSLAND II
18.20 Der Bastlan, tv-serie. 18.55 Maln-
zelmannchen. 19.00 Journaal. 19.30 Der
grosss Prels, spelprogramma. 20.50
Liefdadigheid
naai. 21.15 C
Kardinaal Mir
BELGIE
NEDERLANDS
18.00 Beertje Colargol. 18.05 De Zwit
serse familie Robinson, tv-serie. 18.30
Jonger dan je denkt 18.55 Muzikaal
programma. 19.10 Israëlisch gods
dienstige uitzending. 19.40 Mededelin
gen. 19.45 Journaal. 20.15 Beschuldig
de, sta opl, tv-spel. 22.00 Kortweg.
22.10 Nieuwe filmfragmenten.
22.50—23.10 Journaal m.o.m. Wetstraat.
NEDERLAND I DUITSLAND I
NOS
18.45 Paulus de boskabouter
18.55 Journaal
AVRO
19.05 Toppop
20.00 Journaal
20.21 De Mounties-show
21.10 Kung Fu, film
22.00 Televizier-magazlne
22.40 Sportpanorama
IKOR
23.00 Was het maar luiheid, tv-
monoloog
23.40 Journaal
NEDERLAND II
NOS
18.15 Sportleidlng Teleac (les 9)
18.45 Paulus de boskabouter
18.55 Journaal
VARA
19.05 De Tommy Cooper show
19.50 Slmon Carmiggelt leest uit
eigen werk
20.00 Journaal
20.21 Daar komen de schutters
20.50 Koning Klant
21.35 Man over de vloer
22.00 Spelen met muziek
22.40 Om met Ischa te spreken
23.15 Journaal
weerber. 20.15 Der eiserne Gustav. Duit
se speelfilm. 21.55 Informatieve serie.
22.00 Reportage uit Bonn. 22.25 Journ,
DUITSLAND II
18.20 Vater der Klamotte, k
rie. 18.55 Barbapapa. 19.00
Buitenl. report. 20.15
'^1030,
21.15 Journ. 21.30 Am
Todes. tv-spel. 23.15
ungelöst, vervolg-
BELGIE
NEDERLANDS
18.00 Beertje Colargol. 18.05 Poppen-
film. 18.25 Instructief progr. 18.55 Docu
mentaire film. 19.25 Progr.overz. 19.38
Mededel. en weerber. 19.45 Journ.
20.15 De familie Ashton, tv-feuilleton.
.05 (K) Confrontatie of enquête 21 55
Kortweg. 22.00 RK
ding.
(Van o
e radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Mogelijk komt er op korte termijn een einde aan
de controverse tussen de NOS en de TROS over wie het rechl
heeft de hitparade samen te stellen en uit te zenden.
De NOS komt wekelijks met zijn Daverende Dertig en de TROS,
die daarvoor niet onder wil doen, met een Top-40. De programma
raad radio heeft de Raad van Beheer van de NOS geadviseerd
om bij de TROS aan te dringen op het terugtrekken van dit
popprogramma. De hitparade is nl. een nationale aangelegenheid
bij uitstek geschikt om in een nationaal programma uit te zenden.
Waarschijnlijk zal de raad van Beheer morgen een uitspraak over
deze zaak doen.
(Van c
s radio- en tv-redactie)
HILVERSUM De 25 meest bekeken tv-programma's bestaan
voor 48 pet. uit ln het buitenland geproduceerd verhalend amuse
ment, voor 28 pet uit sport (Voornamelijk reportages van het
wereldkampioenschap voetbal) en voor 24 pet. uit amusement. De
VPRO-serie „All In the family" staat vijf keer in het overzicht
vermeld met kljkdichtheden, die variëren van 51 tot 43 en
waarderingscijfers, die uiteenlopen van 78 tot 74.
De hoogste kijkdichtheid gold de door de NOS uitgezonden voetbal
wedstrijd NederlandBrazilië op 3 juli: kijkdichtheid 73 pet,
waardering 81. De tweede plaats wordt ingenomen door de finale
wedstrijd West-Duitsland—Nederland op 7 juli met een kijkdicht
heid van 71 en een waardering van 79.
Tot de meest controversieel beoordeelde uitzendingen in het onder
hevige kwartaal behoorden o.m. vier afleveringen van het VPRO-
programma „Van Oekels Discohoek" en de „Panorama Woensdags
how" van de VARA van 3 juli.
HILVERSUM Rond twee uur
's nachts keken nog bijna vijf
miljoen Nederlanders naar het
NCRV-programma „Geven
voor leven". In de vroege uren
van zaterdagochtend 30 novem
ber was de kijkdichtheid nog
48 procent, met een constante
waardering van gemiddeld 83,
een waardering die dit Jaar
nog vrijwel niet is voorgeko
men, aldus de persdienst van
de NCRV.
Toen de NCRV vrijdagavond 29
november met de slotactie van
„Geven voor leven" vanuit het
Congresgebouw in Den Haag
op de buis kwam, keek ruim de
helft van de Nederlandse bevol
king van 12 jaar en ouder. De
kijkdichtheid was in het begin
55 pet (1 pet is ongeveer 100.000
kijkers) en liep op tot 65 pet
rond elf uur 's avonds.
In een serie van zes afleveringen
ziet de NCRV om op twintig
eeuwen Europese geschiedenis,
onder het kopje „Omzien naar
morgen". Regisseur Leo Moen
ging van het standpunt uit, dat
momenten uit het verleden ge
volgen hadden die in onze tijd
nog merkbaar zijn. „We zijn
het produkt van ons verleden",
zegt Moen. Enkele onderwer
pen die in deze reeks worden
aangesneden zijn de positie
van de vrouw, de verhouding
kerk-wetenshap, de problemen
van de arbeidsverhoudingen,
urbanisatie en kolonisatie.
Ned. II, 21.50 uur.
Colditz
De Duitsers hebben een Engelse'
piloot boven Duitsland neerge
haald; deze piloot moet ten
Eddy' P.G. verdedigt het minste vjjt vijandelijke vliegtul-
ALK-W 8en hebben neergeschoten. Een
doel van Rotterdam AHOY gevaarlijk man dus en de lei-
tegen de rest van Nederland ding van Colditz aarzelt, of de
in de mini-VO0tbalshOW. ze piloot bij de overige gevan
genen moet worden gestopt.
Majoor Mohn heeft er geen be
zwaar tegen en daarom kunnen
de Engelse officieren hun colle
ga met gejuich inhalen.
Ned. I, 20.21 uur.
Dokters
In „Dokters ter zee" speelt Dick
Stuart-Clark de hoofdrol. Deze
man weet zijn geld goed uit te
geven, vooral op zee met al die
belastingvrije drank. Boven
dien weet hij aan neven-inkom
sten te komen. Er is niets aan
de hand zolang de man gezond
blijft. Maar als hij instort kost
het Duncan heel wat moeite om
de klanten van Dick tevreden
te houden.
Ned. I, 21.40 uur.
Van nature
Het NCRV-programma „Van na
ture" bevat vanavond de onder
werpen: het hoe en wat van
knotwilgen in de natuur en de
Biljarten op tv
HILVERSUM De NOS-televisie
zal zaterdag 14 en zondag 15
december in enkele extra uit
zendingen aandacht besteden
aan de Europese kampioen
schappen biljarten in Rotter
dam. De reportages worden uit
gezonden op zaterdag 14 de
cember van 15.30 tot 16.00 uur
en van 23.11 tot 23.35 uur via
Ned. I.en op zondag 15 decem
ber van 17.30 tot 18.25 uur via
Ned. I.
The Platters, vanavond bij
Eddy Becker.
HOU
HET
SCHERM
IN HET
OOG
pogingen om belangrijke bo
men in Nederland te bewaren;
een reportage over de Lippiza-
ners, de wereld beroemde
schimmels, de kruidentuin in
Buitenpost en de vaste onder
delen zoals die met Rien Poort
vliet en die met de EHBO voor
dieren.
Ned. II, 19.05 uur.
Eddy go round
Eddy Becker ontvangt in zijn
show onder anderen „The Plat
tere". Deze groep was in Neder
land voor het eerst te zien met
Bill Haley's „Cornets" in de
film „Rock around the clock";
de Platters bestaan nog steeds.
Voorts worden ontvangen het
zangeresje Dana, Ben Cramer
en Euson.
Ned. II, 20.21 uur.
Mini-voetbal
In de mini voetbal show speelt
vanavond Rotterdam AHOY te
gen de rest van Nederland. On
der de Rotterdammers bevon
den zich Eddy P.G., Cor Veld
hoen, Reinier Kreyermaat, Ti-
nus Bosselaar. Bij de rest van
Nederland onder anderen Roel
Wiersma, Fons van Wissen, Piet
Fransen, Piet van Miert, Ge
rard Bergholz en Guus Haak.
Ned. II, 21.10 uur.
HILVERSUM I
18.00 Tijd vrij voor muziek Ir» vrije tijd:
koorzang. 18.41 Wereldpanorama. 18.53
Zojuist verschenen: nieuwe boeken.
19.00 Leger des Hells-kwartler (gr.).
19.15 (S) De wereld zingt Gods lof:
verzoekprogramma van gewijde muziek.
19.55 Overdenking. 20.00 (S) Muziek,
muziek, muziek: licht platenprogramma.
21.50 Ziek zijn Beter worden: een
Bij de Tijd-serie over de mondigheid
van patiënten. (5). 22.10 De kerk van
daag: nieuws en commentaar. 22.30
k (gr.). 23.55—24.00 h
HILVERSUM II
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. P.P.:
18.20 Uitzending van de Anti Revolutio
naire Partij. IKOR: 18.30 Kleur: in'forma-
Klein Radiokoor: operettemuziek. 19.30
(S) Orkesten uit de regio. NOS: 19.50
Den Haag vandaag. AVRO: 20.00,
Nieuws. 20.05 Radiojournaal. 20.10 In
leiding tot het avondprogramma. 20.15
(S) Hoogtepunten uit Manon Lescaut,
opera van Puccini (gr.). 21.15 (S) De
Collaborateur, hoorspel. 22.20
at. 22.5I
Hlh'HiM'll'lMIH
19.03 (S) Poster: de geschiedenis van
de popmuziek. 20.02 Ferry Maat's Soul-
Top 10. 21.02 (S) Sesjun: Jazz en Bleu9.-
22.02 (S) De Hugo van Gelderen-show
met de Nederlandstalige top-tlen en
Kwiswijs. 23.02 (S) Jazz-sir. 0.02 De
Hugo van Gelderen-show met Ip's. 1.02-
De Nachtwacht. EO: 5.02 (S) Old time
religion: blue grass gospelmuziek.'
5.30—7.00 (S) Matinata: muziek voor de'
vroege ochtend.
HILVERSUM
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende
Woord. 7.07 (S) Badinerle: klass. muz.
(7.30 Nws. 7.41-7.50 Echo.) 8.24 Over
weging. 8.30 Nws. 8.36 Gymnast, voor
de huisvr. 8.45 De wonderlijke letter M:
een progr. voor het Hollandsche Huis
houden. 9.40 Schoolradio. 10.00 (S)
Aubade: klass. muz. met om 10.30 Nws.
NOS: 11.30 Blik op Europa. KRO: 12.00
(S) Van twaalf tot twee, met om 12.30
Nws. en om 12.41 Echo. 14.00 Lieven
(10). 14.15 Schoolradio. 14 45 (S) Inter
lokaal op vrijdag, met om 15.30 Nws.
17.00 Zonder grenzen: rubr. over missie
en zending. 17.10 (S) De hutsgeklutste
kinderspelen. 17.30 Nws. 17.32 Echo
magazine.
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnast.
7.20 (S) Dag met een gaatje, met om,
8.00 Nws. en om 8.11 Radiojourn. 9.00
Schoolradio. NOS: 9.20 Wat heeft dat
kind?, pedagogische rubr. 9.35 Waterst.
9.40 Toerismo: toeristlscho Inform, uit
binnen- en buitenland. AVRO: 10.00
Voor de kleuters (S). 10.10 Arbeidsvit.:
populair verzoekpl.progr. in mono en
stereo. (11.00 Nws. 11.03 Radiojourn.)
11.30 Knipperllchf: verkeersmag. 11.55
Beursber. 12.00 (S) De platenkeuze van
Willem -Strietman (gr.). OVERHEIDS
VOORLICHTING: 12.30 Uitz. voor de
landbouw. AVRO: 12.40 (S) De Rijkspo-
litiekapel (gr.). 12.55 Radiojourn. VPRO:
13.00 Nws. 13.11 Vandaag dit, morgen,
det. 13.25 Progr.-overz. 13.30 Interview.
14.00 Muz. klankbeeld. 15.30 Vrouwen.
16.00 Nws. 16.03 Vandaag dit, morgen
dat. 16.05 Nova Zembla: Wat deed de
jonge Henry met de oude mevr. Cord?
17.30 Welingelichte kringen: rechtstr.
debatprogr. 17.55 Mededel.
EO: 7.02 (S) Gospelsound: muz. voor
jonge mensen. 8.02 Klankbord. 6.10 (S)
Tussen thee en koffie. 9.03 (S) De
muzikale fruitmand, verzoekprogr. van
en voor zieken. TROS: 10.03 Pep op
drie. 11.03 Drie draait op verzoek. NCR-
V: 12.03 (S) Drie tussen de middag: Bij
Barend. 13.03 (S) Hier en Nu. 13.08 Drie
tus9on de middag: Eddy go round.
NOS: 14.03 Pop-Kontakt I: het Frits
Spits verhaal. 16.03 Do Hltmee9ters: de
nat. hitparade in de Daverende Dertig.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Een kwart van
de Ned. bevolking van 15 jaar
en ouder luistert wel eens naar
de nachtuitzendingen op Hil
versum 3. Driekwart luistert
nooit, omdat men of niet wak
ker is of geen belangstelling
heeft.
Dit blijkt uit een onderzoek, dat
is uitgevoerd in opdracht van
de NOS. In de loop van de
week luistert naar schatting 16
procent wel eens naar de radio.
Het merendeel (14 procent)
naar Hilversum 3 en eventueel
ook andere zenders. Een min
derheid (2,5 procent) uitsluitend
naar andere flees: buitenlandse)
zenders. De nachtuitzendingen
van Hilversum 3 worden het
meest beluisterd in de nacht
van vrijdag op zaterdag, het
minst in de nacht van zondag
op maandag. De nachtelijke
luisteraars blijken veelal jonge
mannen te zijn, van wie het
opleidingsniveau boven het ge
middelde ligt. De meeste nacht
luisteraars zijn tevreden met
Hilversum 3. Slechts twee pro
cent van de ondervraagden is
helemaal niet tevreden.