FONS EN JACQUES houden wekelijks tweemaal Spreekuur De waaghalzen van het filmstuntwerk HOU HET SCHERM IN HET OOG TELEVISIE VANAVOND TELEVISIE MORGEN RADIO VANAVOND RADIO MORGEN iiii»iim»igiffli!iiiBiiiaiiiiiai Kunst en Kunstenaars PAGINA 2 LEIDSE COURANT DONDERDAG 20 JUNI 1971 ^°NI Fonds Disch en Jacques van Kollenburg laten zich als paar apart niet meer wegdenken uit het radiowezen. Elke dins dag- en vrijdagmiddag bren gen zij heet van de naald een actuele Nederlander in KRO's Spreekuur, die na een kort interview te water wordt ge laten in de zee van vragen, die bellende luisteraars de- studio doen toekomen. Daar komen de meest verras sende samenspraken uit tot stand via de ether. Ir. F. Phi lips, de grote baas zelf, werd na een verhelderende verhandeling over de plaats van zijn bedrijf in het huidige economische be stel geconfronteerd met klein menselijke nood: "Mijnheer Phi lips, ik heb een heel oud H. Hartbeeld met een lichtje dat het niet doet. Is daar iets aan te doen?" En de heer Philips als een zakenman die nooit "nee" verkoopt: "Stuurt u mij het lichtje maar toe, dan zal ik per soonlijk in het magazijn gaan kijken of daar iets voorhanden is". Tegenover alle andere vra gen over haperende transistors, mixers en scheerapparaten plaatste hij de royale geste: "Schrijf rustig naar Frits Phi lips in Eindhoven". Daar is naar later bij navraag bleek uit voerig gebruik van gemaakt. De grote baas blijft tot de verbeel ding spreken, Fons en Jacques, die intussen kunnen terugzien op 300 inter views, leggen door hun aanpak telkens opnieuw de band tussen grote persoonlijkheden en het grote publiek. Zij maken niet zo maar even een praatje voor de vaak, dat de luisteraar dan maar voor lief moet nemen, nee, zij documenteren zich vooraf zorgvuldig over feiten en leven van de mensen die zij voor de micro halen. Fonds wor stelt zich door de drukproeven van "Goelag Archipel", het jongst verschenen boek van Soltsjenitsyn, in afwachting van de komst naar de studio van Karei van het Reve, hoogleraar Slavistiek in Leiden, die de bete- Fons Disch: Als ik me niet ter dege op de hoogte stel van wat de geïnterviewden weten of ver tegenwoordigen, dan doe ik mijn gast en mijn luisteraars tekort'' kenis van dit boek uit, zou ko men diepen. Fons maakte zich de inhoud eigen van Jean Fou- draine's in boekvorm gegoten vraag: Wie is van hout, waarin een nieuw psychiatrisch tijdperk wordt ingeluid. Tot lang na de uitzending, om heel precies te zijn tot diep in de nacht bij Fons thuis, zijn daarover telefo nische vragen gesteld door men sen wier levens gevuld zijn met zoveel vragen, dat ze het niet helemaal helder meer zien. Beschaafd Zij zijn destijds begonnen met bekende Nederlanders, een rek baar begrip, zodat ze later zijn overgestapt op in de actualiteit staande Nederlanders. Dat was op zeker moment Heinz Stuy, toen die voor Ajax een voortref felijke wedstrijd keepte in Lissa bon. Dat was nadien Rudi Lub bers, die op dat moment met een paar ferme slagen in zijn gedachten liep voor een tegen strever van formuat. En dat was op het moment van de olie crisis minister Lubbers, die als drager van dezelfde naam zijn Arabische opponenten zo indrin gend aftastte op zwakke punten, dat er telefoontjes kwamen met de hartekreet: "Die Lubbers spreekt bijna net zo beschaafd als de minister van die naam". Het minst verbaasde dit Jacques en Fons, omdat zij in hun uit zending de bokser Rudi hebben ervaren als een zeer zachtmoe dig en verzorgd pratende man, die buiten de boksrlng geen vlieg kwaad zal doen. Fons: "In vrij grote trekken lig gen mijn interesses op het ge bied van wetenschap, politiek, vakbondszaken en sociale aange legenheden. Ik verzorg dan ook nog een bejaardenprogramma. Al die persoonlijkheden, die ik in mijn uitzending heb, zijn wel mensen die weten waarover ze het hebben. Wil ik geen flater slaan, dan moet ik terdege op de hoogte zijn van wat zij weten of vertegenwoordigen. Boeken en partijprogramma's vormen mijn dagelijkse lectuur. Met een oppervlakkig babbeltje is nie mand gediend. Zo'n geïnterview de rekent trouwens op tegenspel. Zo'n man wil iets over zijn vak of opvattingen kwijt en maakt geen reis naar de studio om even een zacht eitje te pellen. Bovendien is "Spreekuur" geba seerd op communicatie, een wis selwerking tussen geïnterviewde en luisteraar, die in de vorm van vragen zich in het gesprek mengt. Soms moet ik zelf die vragen wat meer "zwaarte" meegeven door puttend uit mijn eigen kennis van het onderwerp de zaak toe te spitsen op diepe re of bredere problematiek. Vaak zijn de vragen ook afkom stig van vakgenoten van de geïnterviewde en het gewicht van die vragen moet je dan on middellijk juist kunnen interpre teren". Jacques: "Ik kom uit de wereld van de lichte muze. Vandaar mijn voorkeur voor wat luchti ger onderwerpen van Bakhuys over WK'74 tot de Jannen Cre- mer en Wolkers. Dat neemt niet weg, dat je op al die terreinen goed thuis moet zijn, anders kun je geen uur op niveau blijven praten. Je moet de laatste publi caties bijhouden. Neem nou Thijs Chanowski. Die weet niet alleen hoe een tv-programma te maken, maar is ook deskundig op audio-visueel terrein. En over de zaak moet ik dan ook kunnen debatteren. Dikwijls ga ik voor af naar die mensen toe, nadat producer Bert de Winter de con tacten heeft gelegd. Je wil we ten hoe de mensen praten, of ze gemakkelijk dichtklappen of ook niet. Ik ga telkens helemaal in mijn onderwerp op. Haal ik DAF-directeur van Doorne naar de studio, dan pomp ik me voor af vol met kennis over het auto wezen. En zo vergen kunste. naars, schrijvers, sportlieden en a] die andere variaties aan in drukwekkende Nederlanders, dat je op je qui vive bent voor de kennis die zij bezitten. Maar 't is wel zo, dat als de uitzending achter de rug is, ik al die we tenschap weer vergeet om ruim te te maken voor nieuwe inte resses". Samen doen Fons en Jacques, elk werkzaam op eigen terrein, vullen elkaar nochtans op gelukkige wijze aan: "Wij nemen elkaar werk uit de hand om de zaken zo goed moge lijk uit de verf te laten komen. Als na tien minuten het sein voor de telefonische vragen wordt gegeven, sorteren wij die voor elkaar, omdat je niet tege lijkertijd het gesprek op gang kunt houden en vragen kunt se lecteren. Wij zijn eikaars rech terhand tijdens de uitzending. Momenteel houden we ons overi gens bezig met de vraag of we de komende winter wel met die vragen door zullen gaan. Aan de ene kant werkt het leuk, aan de andere kant dreigen de vragen telkens de lijn te breken die als vanzelf in het interview ont staat. We hebben eens de ha ringman Vrolijk uit IJmuiden in de uitzending gehad. Die hoefde je niets meer te vragen. Die liep op basis van zijn flux de bouche leeg als een gieter. En als Si mon Carmiggelt eenmaal op gang is, kijk-ie je met zijn trou we honde-ogen aan en laat hij een reeks mondelinge. Kronkels los, waarin je de draad niet door mag knippen. De waarde volle dingen in "Spreekuur" ont dek je eigenlijk al werkend. Soms valt er een stilte in bet ge sprek. Vroeger haastten we ons om dat gat te vullen, want radio is geluid en als radioman heb je er maar voor te zorgen dat dat geluid er ook inderdaad is. Tot dat je je realiseert, dat stiltes in een gesprek functioneel zijn, Stilte is soms een duidelijker antwoord op een vraag dan een antwoord. Verder hebben we ook in de praktijk vastgesteld, dat het zogenaamde "harde inter- Jacques van Kollenburg: „Ik ga telkens helemaal op in mijn on derwerp. Vooraf pomp ik me vol met alle kennis die nodig is voor een goed interview". view" nergens toe dient en ze ker niet om een openhartiger antwoord op vragen te krijgen. Met een zachtzinnige benadering hebben wij veel meer succes. De mensen klappen dan niet dicht, maar stellen zich voor je open". Geen Max De mens in al zijn facetten blijft een wonderlijk verschijnsel. Dat hebben Fons en Jacques erva ren. Modekoning Max Heymans accepteerde volgaarne de uitno diging, hield daags voor de uit zending open huis voor de radio mensen om te vertellen hoe hij zou zorgen voor een aantrekke lijke uitzending. Toen het uur van de uitzending aanbrak, was er geen Max te bekennen. Het was hem helemaal door zijn hoofd gegaan vanwege al die nieuwe modelijnen, die dagelijks bij hem oprispen. Toen Mies Bouwman eens om medewerking werd gevraagd twee dagen voor de uitzending, liet zij haar toezegging volgen door de vraag: wie is er plotse ling uitgevallen? Als vakvrouw had zij direct begrepen, dat de heren knap omhoog zaten. Ko van Dijk kreeg van bellende luisteraars de vraag voorgelegd, waarom hij zo bekakt praatte: "O. doe ik dat? Ik denk dat ik nog een beetje met de laatste rol in mijn hoofd zit. Maar ik zal verder proberen meer me zelf te zijn". De filmer Louis van Gasteren kwam ondanks de vriendelijke uitnodiging nooit in een uitzen ding, omdat hij er een flink be drag voor wilde hebben en Hugo Claus omdat hij stelde zich nooit te laten interviewen. "Toch las ik onlangs een interview met jou", wierp Jacques tegen. En Hugo: "Soms raak ik in de kroeg wel eens aan de praat met een onbekende en dat blijkt dan later een journalist te zijn". De oude Willem Drees zat Of mei voor de micro en kwam maar niet over uitgepraat, dat hij dit op zijn oude dag nog eens zou meemaken: op de dag van de arbeid voor de KRO-radio. En artiesten -van Willy Walden tot Piet Muyselaar en van Willy van Hemert tot Seth Gaaikema- krijgen steevast vragen van luis teraars over hun privéleven. Hier wordt alleen op ingegaao als de radiogasten zich daartoe bereid verklaren. Willy Walden kreeg een hele oude dame aan de lijn, die er nu nog trots op is. dat zij vroeger in het Sleeswijk. ballet heeft gedanst. In het ge sprek, dat toen ontstond, bleek Willy echter niets privees ver borgen te hoeven houden. Een hartspecialist kreeg vragen over van links onder naar rechts boven doorschietende scheuten, maar moest tot zijn spijt vast stellen geen diagnose od afstand te kunnen stellen. De beste interviews worden van de zomer nog eens herhaald. Jacques komt o.a. met Wim Sonneveld, dierenarts dr. Poll, Libelee's Scheherezade, Anton Pieck, Simon Carmiggelt en Johnny Jordaan. Fons houdt het o.a. op Chriet Titulaar, anthro- pobioloog prof. de Vroe, staats secretaris Egas en de Yoga- man, die na de uitzending dui zenden brieven kreeg. De hoogste luisterdichtheid was ooit een half miljoen, maar we kelijks op dinsdag en vrijdag leggen honderdduizenden hun oor te luister aan het toestel, van toevallige luisteraars tot diep-gelnteresseerden. Fons en Jacques: "Ieder mag bij ons zijn zegje zeggen, zelfs extreme figuren geven wij de ruimte, al zeggen wij dan rus tig, dat wij niet achter hun op vatting staan. Geen enkel pro bleem. De meeste moeite heb ben wij altijd met geestige figu ren. Die verstoren de lijn in het gesprek door hun lach". TON OLIEMULLER Het is een algemeen bekend ge heim dat in de droomwereld van de filmindustrie veel dromen ge realiseerd worden met (knappe) trucages. En dat de dure ster ren het vege lijf niet blootstellen aan gevaarlijke situaties, als het draaiboek dat vereist, maar dat deel van hun rol laten opknap pen door speciale stuntmannen. Wat die stuntmannen precies moeten doen en vooral ook, hóe zij dit werk doen, is het onder werp van de documentaire „The daredevils" die onder de titel „De waaghalzen" door de AVRO-Televisie vanavond wordt uitgezonden. In films als ,,You only live twi ce", „Fahrenheit 451", „Cleopa tra" en „The guns of Navarone" waren het Bob Woodham en Herbie Nelson die met hun as sistenten het mogelijk maakten, dat de kijkers de indruk kregen dat de „grote" sterren van de rotsen vielen, in brand vlogen en hun auto in puin reden. Hoe die waaghalzerij in zijn werk is gegaan, wordt in ,-,De waaghal zen" onder meer met slow mo tion-opnamen duidelijk gemaakt De stunts van de stuntmannen worden tot in de puntjes voorbe reid en ook van deze activiteiten geeft deze televisie-film van Screen Gems International een fascinerend beeld. Ned. II. 19.05 uur. De Biesbosch In de Biesbosch. het waterge bied dat ligt tussen de Merwede en de Maas, worden vier grote spaarbekkens gebouwd, met een totaal oppervlak van meer dan 1000 ha. Die bekkens zijn be doeld om het water van de Maas in te bewaren en het na zuivering te gebruiken als drink water voor Rotterdam en om geving. Een drastische ingreep in een natuurgebied. Ned. I 20.45 uur. West De VPRO herhaalt de vijf-delige serie „West", waarvan van avond de eerste aflevering wordt uitgezonden: „Waarin al les begint en voorlopig niet meer ophoudt". Samensteller Jan Blokker over „West" „Hoe het wilde westen van Ame rika door de kolonisten veroverd en getemd is". De eerste afleve- De Biesbosch, waarin grote spaarbekkens moeten worden aangelegd en waarover het programma „Wie wat bewaart heeft wat" (Foto KLM Aerocarto). ring geeft de kolonisatie weer in de jaren veertig. Ned. I, 21.30 uur. Vanavond is er een extra afleve ring van de EO-rubriek „Nader Bekeken". Meindert Leerling in terviewde op Schiphol de Ameri kaanse arts G. den Hartog, één van de directeuren van het Ghinda-hospitaal in Ethiopië. Het ziekenhuis werd op 27 mei overvallen door een groep solda ten van het bevrijdingsleger dat de zelfstandigheid eist van da provincie Iritrea. Bij die overval werd de Neder landse verpleegster Anna Strik- werda gedood en de 24-jarige Amerikaanse verpleegster Debo rah Dortzbach gegijzeld en later per helicopter afgevoerd. Dokter Den Hartog doet een kort relaas en verhit tijdens een korte stop op Schiphol over de huidige si tuatie in Ghinda en over de nog steeds gegeelde Deborah Dortz bach voor wie een grote losprijs wordt gevraagd. Deze extra af levering van Nader Bekeken is omstreeks vijf minuten voor half elf. Ned. I 22.25 uur Japanse films De AVRO-televisie presenteert vanavond twee Japanse films: „Ari-Ake: het land der getij den" en „Waar de lente laat ontluikt". In „Ari-Ake" wordt een beeld gegeven van het leven van de vissers die in de Ariake-zee in westelijk Kyushu onder meer op krabben vissen. Ondat het hier om een ondiep bekken gaat, hoe ven de vissers er niet met boten op uit te trekken, maar kunnen zij volstaan met van de modde rige wal af te glijden en lopend hun buit binnen te halen „Waar de lente laat ontluikt" Is een semi-documentaire over een mijneigenaar, die na het failliet gaan van zijn mijn, dwars door Japan trekt met zijn gezin, om in het noorden te gaan proberen een nieuw leven op te bouwen. Dit gegeven heeft de maker van „Waar de lente laat ontluikt". Yoji Yamada, de kans gegeven tot een documentaire over het leven van een Japanse familie met alle typische volkstrekken van dien. Ned. II, 20.21 uur. Holland Festival op de radio In het kader van het Holland Festival vanavond op Hilversum 2 van 20.10 - 22.30 uur: recht streekse uitzending van het con cert, dat het Amsterdams Fil harmonisch Orkest in het Con certgebouw in Amsterdam geeft onder leiding van Gennady Rozhdestvensky m.m.v. Hanne- ke van Bork, mezzo-sopraan; Anton de Ridder, tenor, Henk Smit, bas en het Toonkunstkoor Amsterdam. Uitgevoerd worden: 1. Fuga in Bas gr. t. opus 133 - Ludwig van Beethoven, 2. Sym fonie nr. 9 in D gr. t. - Ludwig van Beethoven. NEDERLAND NOS 14.25 Schooltelevisie 18.45 De Fabeltjeskrant 18.55 Journaal VPRO 19.05 Beertje Colargol 19.20 Van Oekels discoshow 19.45 Popeye 20.00 Journaal NOS 20.21 All in the famUy, serie 20.45 Wie wat bewaart heeft wat of hoe binnenkort in Rotterdam de Biesbosch uit de kraan zal komen 21.30 West EO 22.00 EO-Ianddag 22.25 Projekt: rendier 22.50 Ars Musica 23.15 Journaal NOS DUITSLAND I tjc. 18.55 (K) Nordschi Wereldkampioen; Programmaoverzlü 19.26 TV-kui (Z/W) WDR: 8.05—9.25 9.30—10.00 (K) Ses: —12.15 TV-kursussen. 18.00 Nieuws uit Noordrljn-Westfaii 18.10 (K) TV.serie. 18 40 (K) J# naai. 19 20 (K) TV-serie) 20.- Journaal en weerbericht. 20. Magazine. 21.00 (K) Der Chef, daadfilm. 21.45 (K) W.K. Voeti Journaal, it. 22.35 23.20 (K) Journaal. DUITSLAND II 22.30 (K) Journij NEDERLAND II BELGIë NEDERLANDS NOS 18.45 De Fabeltjeskrant 18.55 Journaal AVRO 19.05 De waaghalzen 20.00 Journaal NOS 20.21 Ariake: :het land der getijden 20.50 Waar de lente laat ontluikt .8.55 (K) Fabeltjeskrant. 19.00 Black Geaty, Jeugdserie. 19.25 Komische film. 19.40 (K) Mededelü poëtische film. 21.40 <K) Ultzei ding van het Instituut voor politie vorming. 22.00 (K) Kortweg. 22 (K) Fragmenten uit nieuwe fila ,r. 22.40 (K) Journaal. 23.00—I.f' W.K. voetbal: samenvattende BulgarijeUruguay en —Polen. NEDERLAND NOS 18.45 De Fabeltjeskrant 18.55 Journaal TROS 19.05 De Waltons, serie' 20.00 Journaal NOS e 20.21 VUeg er eens uit 21.20 De FBI, serie e 22.15 Wordt u al geholpen, tv-serle e 22.40 Mevrouw Rita-Boas-Koop- man vertelt uit eigen werk IKOR 22.50 Daarom heb ik de mensen lief e 23.30 Journaal NOS 22.25 Vroomheid in hout en sten NOS e 22.25 Uit de kunst e 23.15 Journaal DUITSLAND I 19.20 (K) TV-spel. 19.30 (K) TV-serle). 20.00 (K) Journz en weerbericht. 20.15 (ZAV) Spet film. 21.40 (K) W.K. Voetbal. 22: (K) Rubriek. 22.15 (K) Reportaj uit Bonn. 2.40 (K) Jornaal en wet bericht. 22.55 (K) Musical. 1.05 tf Journaal. DUITSLAND II NEDERLAND II 8.25 (K) (Z/W) TV-serle. 19.00 <K Journaal. 19.30 (K) Buitenlandse portages. 20.15 (K) Die Strassen NOS e 18.45 De Fabeltjeskrant 18.55 Journaal NCRV 19.05 NCRV-poppenkast 19.30 De Beverly-Hillbillies 20.00 Journaal NOS 20.21 Flash back 21.10 Hier en nu 21.50 Zingt allen mee met drs P BELGIë NEDERLANDS 8.55 (K) Fabeltjes Vrljetljdsmagazlne. gramma-overzicht voor de komerA week. 19 40 (K) Mededelingen weeroverzlcht. 19.45 (K) Journtf, 20 15 (K> De familie Ashton k LEIDI J. I dage Leid gest culti brec Jfli ikum^! hilversum i - _:wljde muziek. 30.00 (S) Zo maar zomers. 21.55 (S) Klassiek orgelconcert. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nieuws. 2.40 (S) Hier en nu. .50 De Wad den bedreigd, serle-uitzendlng. (II). 3.05 (S) Muziek van Bach en Zoon 23.55-24.00 Nieuws. rnuzlel ^VRO: 32.30 (S) Arnold Schönberj: muzikaal klankbeeld. 22.55 (S) Did ter bij de muziek: nieuwe liedjes hilversum ii hilversum ii 8.00 (S) Tijd vrij voor muziek In vrije tijd. 18.30 Nieuws. 18.41 We- reldpaorama. 18.53 Boekbespreking. AVRO: 19.00 Trefpunt: Knipperlicht - special, vakantletips. 19.30 (S) Klassiek strijkkwintet. 19.43 (S) Om- roepkamerkor met solist en plano- begeleiding: amusementsmuziek. NOS: 19.50 Den Haag vandaag. 20.00 Poster. 21.02 (S) Sesjun: Jazz u blues live. 22.0 (S) De Hugo Gelderen Show. met o.a. de Ni landstalige top-tlen. 2.55 Mededeto gen. 23.02 TROS: T...S...T: TROS Sport-Tljd sport en muziek Teven W.K voetbal Journaal. 0 0C Aktus. 0.10 fS) Jazz-Slr. 1.02 De NachV wacht. NOS: 5.02 De Satésaus Sho*. EO: 6.02-7.00 (S) Matlnata: geva rieerde lichte grammofoonmuzlek. 9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Aubade Nieuws. 8.11 Radiojournaal, en 8.30 De groenteman. 9.00 Sahoolradlo 9.35 Waterstanden. 9.40 (S) Omroep Or kest. (9.20 Wat heeft dat kind? NOS.) 10.00 (S) Kleutertje Luister. 10.10 (S en Mono) Arbeidsvitaminen. (11.00 Nieuws). 11.03 Radiojournaal) NOS: 12.00 Toerlsmo. 12.30 Over heidsvoorlichting: Voor de land bouw. 12.40 Wo der Ball rollt. W.K. voetballen, gespeeld wordi Dingen en de steden 13.00 Nieuws. VARA van de dag. NOS: 13.25 Spiegel België 13.50 (S) Internationaal Spec trum. 14.30 Blik op de derde wereld. 14.45 Blik op Europa. 15.00 Zoeklicht op Nederland. HUMANISTISCH VERBOND: 16.45 Laat je niks wijf maken. VPRO: 17.00 VPRO-VrlJdag. II. KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende Woord. 7.07 (S) Ba- dlnerle: klassieke muziek. (7.30 Nieuws; 7.41—7.50 Echol.) 8.24 Over weging. 8.30 Nieuws. 8.36 Gymnas tiek voor de hulsvrouw. 8.45 Moe ders wil ls wet in vakantiesfeer 12.30 Nieuws: 12.41 Echo; 13.00 1 den maar .14.00 Schoolradio. 14M (S) Interlokaal op vrijdag, met 15.30 Nieuws. 17.00 Zonder grem rubriek over missie en zend 17.10 (S) Country and Western ziek. 17.30 Nieuws 17.32 Echo. HILVERSUM III. EO: 7.02 (S) G» spelsound: muziek speciaal Jonge mensen. 8.02 (S) tussen en koffie. 10 03 (S) De muzlkit fruitmand: verzoekplaten vi en de middag Op de Holland»» toer. 13.03 (S) Drie tussen de mld. dag: Ontroerend goed. NOS: 14.03 Pop-Kontrakt I: De Meurders ,,M» thode. AVRO: 15.03 Pop-Kontrakt It 16.03 De Hltmeesters met o.a. Ame rikaanse top-20 (17.03—17.06 Radl» journaal.) Ondernemings raad bij de KRO HILVERSUM De KRO krijgt geen ontheffing van de verplich ting tot het insteUen van een on dernemingsraad, aldus bet NOS-personeelsorgaan „Spreek buis". De KRO meende voor ontheffing op deze wettelijke verplichting in aanmerking te komen, omdat zij sinds kort werkt met een be stuur, waarin het personeel rechtstreeks is vertegenwoor digd. Het verzoek daartoe kwam uit eindelijk bij de SER terecht, die afwijzend beschikte, omdat de situatie bij de KRO niet past binnen de in de wet omschreven uitzonderingsgevallen. Er is vol gens de SER een aanzienlijk verschil in de inhoud van de in- spraakreaJisering binnen het KRO-bestuur en de toepassing van de wet op de ondernemings raden. Kunsthandel Liernur, Zeestraat Den Haag, exposeert van 26 juni tot 17 juli werk van R. de Bruyn Ouboter. Tijdens een internationaal drum- bandconcours te Deventer bf haalden de Don Bosco Drum band en Majorettenkorps uit Den Haag de volgende prijzen: 1. Ereprijs voor het hoogste aantal punten met het défilé door de stad, 2. Ereprijs voor het hoogste aantal punten over het conceurs voor drumbands voor introduktie en jeugddivisie, 3 Eerste prijs in de jeugddivisie sektie G. 193^ punt, 4 Eerste prijs in de jeugddivisie sektie A 194 punten. Mi—

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1974 | | pagina 2