Deense visie op promotie ja of nee i TELEVISIE VANAVOND TELEVISIE MORGEN RADIO VANAVOND U\ RADIO MORGEN TERUGBLIK LEIDSE COURANT MAANDAG 6 MEI li paGI "ï- ROBERT LONG TE WEINIG ZELFKRITISCH Onlangs was Robert Long-nieuwe stijl op de tv. Hij is bekend als de man van de groep Gloria met vele solosingles. Maar nu wilde Robert naar een breder publiek toe. Hij schreef en componeerde liedjes, die hij samenbracht op zijn jongste elpee "Vroeger of later". Voor de muziek kreeg hij mensen mee als Erik v. d. Wurff en nog een stel muzikanten, die hun spo ren hebben verdiend. Wij hebben dat eens beluisterd. Welnu, Robert kan prima teksten schrijven, poëtisch, en met een zeker begrip voor de situaties die hij be schrijft, zoals in "Kalver.iefde" en .Allemaal angst". Maar soms slaat hij de plank faliekant mis. Om alle wereldleed toe te schrijven aan de paus en een pokdalig (en erger) meisje bela chelijk te makenn als „Vieze Lieze" getuigt van een gebrekkig inzicht in wqt redelijk en mense lijk is. Robert moet blijven zingen en musice ren, maar zelf-kritischer worden op zijn ge schreven voortbrengels. Van het trio Hellenique kwam er een singeltje uit de bus. Met hun bekende repertoire zijn zij op de hypermoderne toer gegaan. Zij werken met een syntesizer en schrikken ook niet terug voor de scheur-gitaar. En verder halen zij soe pele muzikale grapjes uit door een volksliedje als ons "Roodborstje" als sirtaki in het publiek te brengen. Mer. moet ervan houden, maar dan Robert Long moet nog leren op zijn woorden te is het 't ook helemaal. letten. BEREND EN PIET SOLLEN NIET MET KUNST Berend Boudewijn en Plet Bambergen zijn het hevig oneens met de commlssie-tv van het Kunsthistorisch Instituut van de Utrechtse Rijks universiteit. Zoals onlangs ook in een door ons blad gepubliceerd rapport van genoemd insti tuut blijkt, acht deze commissie de kunst op het scherm verwaarloosd. En dat niet alleen: als er al eens kunst op het scherm komt, is het vol gens de commissie er alleen maar om begonnen om met behulp van kunst het effect van het amusement te verhogen. In de quiz „Twee voor twaalf", zo schrijft de commissie, wordt de kunst Informatief gebruikt en dat is toe te jui chen. Maar in de BB-quiz worden kunstrepro ducties van Mondriaan, Appel etc. gebruikt om op te schieten. Nauwelijks was het rapport van het Kunsthisto risch Instituut droog van de drukker of de Mounties gebruikten in hun show reproducties van beroemde schilderijen om er grappen mee te bedrijven. Bij de Aanatomische les van Rem brandt werd de vaderlandse topper „Ik was maar eeln clown" van Ben Cramer luid gal mend ten beste gegeven. Bij de „Nachtwacht" hief men het lied „Kunt u mij de weg. naar Ha- melen vertellen" aan. Astrid Nijgh's eigenzin nigheid „Ik doe wat ik doe" diende om een be roemd naakt in de sfeer van de humor te trek ken. En de „Luitspeler" van Frans Hals kreeg as grappig opkikkertje een „Pikketanussie" Frans Haks, woordvoerder van het Kunsthisto risch Instituut: „Natuurlijk zijn kunst en amu sement op de tv samen te brengen. Dat hangt van de doelstelling af. Wij juichen het toe als kunst wordt gepopulariseerd, onder het volk wordt gebracht door middel van amusement. Maai- kunst mag niet dienen om het effect van het amusement te versterken. Daar doe je de kunst geen goed mee. Er zijn vindingrijke men sen nodig om de kunst zo pakkend op de tv te brengen, dat het grote publiek er enthousiast voor wordt gemaakt en blijft kijken". Berend Boudewijn: „Ik vind het standpunt van de commissie-tv van het Kunsthistorisch Insti tuut negentiende eeuws en romantisch en boven dien demagogisch om te stellen, dat wij schie ten op kunst. Blijkbaar zijn deze mensen ook niet op de hoogte van wat in de BB-quiz voor de kunst werd gedaan. In overleg met Amsterdam se galeries zijn tientallen originele kunstwerken, litho's en schilderijen, ten geschenke gegeven aan deelnemers van de quiz. Het is jammer, dat door deze onwetendheid hun stelling, die best verdedigbaar is, wordt geadstrueerd met onvolledige feiten, gevolg van het onvoldoende kijken naar de BB-quiz. Ik ben met ze eens, dat de kunst een minieme plaats heeft op de tv en dat daar veel meer aan kan worden gedaan. In onze qui'z hebben wij bewust kunst als onder deel van dit programma gekozen, zodat deze kunst althans in deze vorm onder de ogen van miljoenen kijkers komt. En bovendien doen wij aan weggeef-kunst om de populariteit van de kunst te vergroten". Piet Bambergen: „Ik vind het ver gezocht van het Kunsthistorisch Instituut. Wij willen nooit ie mand kwetsen, en zijn daarvoor erg op onze hoede, maar als ze hier nu ook al over beginr nen, vind ik het maar zure mensen. Wij verzor gen familie-amusement, van kleinkind tot groot ouder, echt pretentieloos en willen niet de draak steken met dingen die de mensen heilig zijn, maar als dit nu ook al niet meer mag. Hals en Rembrandt waren ook mensen van hun tijd en zullen best eens een pikketanussie hebben ge vat. Hals is toch geen heilig huis? Moeten pro fessoren dan boos zijn, omdat ik als prof. Bun deltjes over het scherm rondloop? Ik heb nog nooit een boze hoogleraar aan de lijn gehad. Ik sta in Amsterdam ook in stille bewondering voor de Nachtwacht, maar daarom mag ik er thuis toch nog wel een grapje over maken? Het mooie is, dat onze regisseur, voor dit onderwerp in onze show grote complimenten heeft gehad, omdat-ie alles zo mooi pas had weten te krijgen en dat-ie het medium tv op zo geëigende wijze voor dit doel had weten gebruiken. Voor dit ene onderdeel van de show zijn we uren aan het re- petere geweest om het er allemaal goed op te krijgen. En dan komt een zure man uit Utrecht vertellen, dat het niet had gemogen? Kom Audrey: „De kijkers moeten eerst aan je wen nen". KINDEREN VAN AUDRY KOMEN NIETS TEKORT Na haar eerste optreden als NOS-journaallees- ster heeft Audry v.d. Jagt bloot gestaan aan een spervuur van opmerkingen van de kant van de kijkers. De jurk zat niet goed, het haar viel te sluik, maar ook bewondering: welk een aan winst voor het scherm. Op hoog NOS-niveau Is men bekend met dit verschijnsel en hecht men er niet al te veel waarde aan. Men legt voor een journaallezer alleen die normen aan die te maken hebben met geschiktheid voor dit vak. En Audry Is uitermate geschikt en daarom staat zij eenmaal ln de week op de buis. De reacties op Audry ebden weg, waarna de re dactie van de NCRV-gids zeer onlangs een in terview met haar plaatste. Nadien regende het ingezonden schrijvers in dit blad over Audry. „Zij is een getrouwde vrouw en moeder en dan heeft zij maar bij haar kinderen te blijven.; zij moet niet 's avonds weglopen als haar man thuis is, die heeft ook recht op haar". Maar ook een briefje als: „Mag mevr. v.d. Jagt haar ei gen privéleven bepalen? Ik vind dat zij keurig leest, daar heb ik niets dan lof voor. Haar kle ding is altijd af, eenvoudig met smaak. Mevr. v.d. Jagt, trekt u zich maar niets aan van dat gevit en blijft u nog maar lang nieuws voor ons lezen". Audry: „Na het vertrek van Eugenie Herlaar hebben de mensen moeten wennen aan een nieuw gezicht. Daar heeft de een wat langer voor nodig dan de ander. En vrat mijn moeder schap betreft, ik ben echt geen dolle Mina. Als een vrouw geen kans ziet om werk en zorg voor het gezin te verenigen, dan moet zij kiezen voor haar gezin. Ik heb daarover een goede afspraak met mijn man. Ik ga pas aan het werk als hij Berend Boudewijn: „Met onze weggeef-kunst thuis is, zodat de kinderen niets tekort komen". doen we mee aan popularisering van de kunst". Piet Bambergen: „Onze regisseur kreeg juist een complimentje voor zijn kunstige werkstuk". HILVERSUM SABOTEERDE OOK TIJDENS OORLOG In het boek van Dick Verkijk over de radio in oorlogstijd, waarover wij vorige week al schre ven en waarin wordt gesteld, dat de meerder heid van de omroepmensen in de oorlog "fout" is geweest, worden ook veel staaltjs van sabota ge en lijdelijk verzet beschreven. Het is goed, dat ook daar de aandacht op valt. Zo heeft hoofdtechnicus Jan Moene de gehate NSB-radio- spreker en voormalige cabaretier Max Blokzijl eens flink te pakken gehad. In een van zijn be kende radio-toespraken bespotte Max Blokzijl de koningin met de woorden: „Onze geëerbledige koningin die naar Engeland vluchtte". Die toe voeging "geëerbiedigde" om het effect van zijn spot te verhogen is hem wel opgebroken, aange zien Jan Moene voor een feilloos werkend tech nisch mankement zorgde, zodat de naald bleef steken in de groef "onze geëerbiedigde konin gin", dat negentienmaal herhaald door de ether klonk voor er iemand bij de hand was om het euvel te verhelpen. Jan Moene had het zo gespeeld, dat hij de dag tevoren al meldde te lijden aan buikloop. Hij had permissie gevraagd zich regelmatig te mogen verwijderen. En zo verdween hij ook na het opzetten der plaat. Of ficieel kon men hem niets maken, maar hij werd wel gedegradeerd van hoofdtechnicus tot tweede technicus. Over de houding van het technisch personeel heeft de nazi-omroepleiding zich nooit veel il- lussies gemaakt. Het bleef moeilijk aan te tonen walk euvel opzet en wat toeval was. Om hierin te voorzien werden jonge NSB-ers als technici aangetrokken. Dezen kregen van de oude rotter ln het vak hun lessen aangereikt in dusdang in gewikkelde formuleringen en handelingen, dat er om de haverklap uitzendingen in de soep lie pen. Vaak waren opnamen onklaar of essentiële technische onderdelen zoek. De dader lag meestal op het kerkhof. De omroepers speelden deze spelletjes trouw mee. Zij begingen fouten of onhandigheden in de aankondiging en deden hun werk met zulke intonaties, dat de luisteraars wel begrepen, dat de omroepers per se niet achter 't uitgezonden programma stonden. Het mooiste voorbeeld daarvan leverde Emie, Kellenaers. Hij verwerft zich bij de omroepleiding de naam van "de zuchtende omroeper", omdat hij bij 't aankon digen van duidelijke nazi-propaganda-uitzendin- gen zo moeizaam zuchtend zijn werk deed, vooral wanneer het Zondagmiddagcabaret van Paulus de Ruiter in de ether kwam dat hij als omroeper aan de kant werd gezet. En ofschoon Musseit in Hilversum eens welkom werd geheten door Guus Weitzel-in-jacquet, de. man heeft later bijzonder goed begrepen, dat hij daar niet welkom was. De volgende geschie denis moet hem zeker te denken hebben gege ven. Op 1 mei 1941 zou Mussert op die Dag van de Arbeid het Ned. Volk over de radio toespre ken. De rede werd op de plaat opgenomen Nauwelijks was deze gehate leider omgeven door een lijfwacht van WA-mannen in zijn woon plaats Utrecht teruggekeerd, of hij kreeg een telefoontje met het verzoek weer te komen, om dat een technicus de glasplaten uit zijn handen had laten vallen en er slechts scherven ovei waren. Mussert opnieuw naar Hilversum. Hij herhaalde zijn toespraak. De apparatuur werkte zo te zien en te horen goed. Mussert opnieuw af naar Utrecht. Bij thuiskomst gaat opnieuw de te lefoon. Door eer. technisch mankement is er geen woord op de plaat terecht gekomen. MeD Ihoort slechts ruis. Mussert voor de derde naar Hilversum. Hij spreekt, de apparatuur draait. En bij het terugluisteren blijkt hij er goed op te staan. Pak van het hart van Mussert. De glas platen worden zorgvuldig in 'n kluis geborgen. En worden er op de dag van de uitzending 1 mei uitgehaald. De platen bleken toen on klaar geraakt te zijn. Hoe kwam dat? Een nim mer achterhaalde technicus had een bakje wa ter onder de platen geplaatst. En daar kon de toen nog gebruikte gelatinelaag op de platen rriet tegen, zodat zij verbladderde. En Mussert heeft cp die Dag van de Arbeid het Ned. volk niet toegesproken, al had hij er drie keer voor op en neer gereisd tussen Utrecht en Hilversum. HOU HET SCHERM IN HET OOG In opdracht van de Deense televi sie schreef Knud Holst een tra- gi-komedie over de klerk Viggo Poulsen, die zijn overleden chef kan opvolgen. Promotie dus, een baan om met twee handen aan te pakken. Maar Viggo weigert, hij blijft liever gewoon klerk. Zijn vrouw begrijpt het niet; de ze beslissing is wel zeer onge woon. Wanneer Viggo later in een ziekenhuis wordt opgeno men wegens een geestelijke de pressie, blijven er drie moge lijkheden over: hij neemt de baan alsnog aan, blijft weigeren of accepteert de baan onder dwang van zijn omgeving. Pro motie! Ned. I, 22.05 uur. Ardèche De NCRV maakte een reportage over „De Hollandse bergen", waarmee het Zuidfranse depar tement de Ardèche wordt be doeld, waar vele Nederlanders hun vakantie doorbrengen en een schuilplaats voor Hugenoten Ned. i. 20.21 uur. Vidocq Een jaar na de dood van Napo leon wordt opvallend veel ge duelleerd in de parken rond Pa rijs: het zijn steeds Bonapartis- ten contra royalisten en de slachtoffers zijn steeds de ko- ningsgezinden. Vidocq gaat op onderzoek uit, tot hij zelf wordt uitgedaagd tot een duel Ned.I, 21.15 uur.. Cannon Een „zee"-bioloog wordt stervend gevonden, op het strand. Een meisje, dat hem aan land bracht, vlucht en ze beweert een goede reden te hebben om te vluchten. Maar nader aan de tand gevoeld, weet zij niet, zegt ze, of zij de man heeft gedood, Ja of nee. Dan gaat Frank Can non op onderzoek uit. Hij vindt het meisje en nog veel meer. Ned. II,- 20.21uur. Helen Helen is een gewone vrouw van deze tijd: 30 jaar, getrouwd en moeder van twee kinderen. Een gelukkig huwelijk dus. Tot zij ontdekt dat haar man een ver houding heeft met een andere vrouw: een streep door het ei gen huis en het eigen auto'tje. Een nieuw leven, dat is het eni ge dat erop zit. Helen wil een I baan vinden, een zelfstandige carrière maken en de indertijd afgebroken studie voortzetten. Een serie in twaalf delen, waarvan vanavond de eerste, onder het kopje Dit is Helen, die dacht dat zij een gezond huwelijksleven leidde. Van- „Frank". avond de eerste aflevering van „Helen, een vrouw van deze tijd", Ned. II, 22.00 uur. uit de 12-delige serie. NEDERLAND DUITSLAND I NOS 18.45 Ti-Ta-Tovenaar 18.55 Journaal NCRV 19.05 Black beauty, jeugd 19.30 Tweekamp 20.00 Journaal NOS 1 20.21 De Hollandse bergen 1 21.15 Vidocq, tv-serie 22.05 Promotie 22.35 Omlijst NOS 22.50 Stichting Socutera 23.00 Journaal 23-05 Gemeenteraad (teleac) 18.00 (K) TV-serle. 18.30 <K) A, tel ten. 18.45 (K) Zandman 18.55 (K) Sportjournaal. 19.» TV-ftlm. 19.59 <ZAV) Progran verzicht. WDR: 8.20-8.50 en 11.30 K on ZAV) TV-kur <9.30—10.00 (K) Sesamstn I 11.4512.15 (K) Schollerenpr» ma. 18.00 (K) Regionaal 18.10 (K) TV-serle. 18.40 (K) lltelten. 19.20 (K) TV-serle. (K) Jo L >erlcht. 20.15 <K) Re* *1.00 (K) Showprogra 21.45 (K) Dokumentalr progran 32.30 (K) Journaal, kommenta weerbericht. 22.50 (Z/W) TV- 23.35 (K) Journaal. DUITSLAND II NEDERLAND II NOS 18.45 Tl-Ta-Tovenaar 18.55 Journaal AVRO 19 05 Toppop 19.30 Het ziekenhuis 20.00 Journaal NOS 20.21 Cannon, serie 21.10 Televizier-magazine 22.00 Heieen, een vrouw ve deze tijd, tv-serie 22.50 Journaal NOS 22.25 Wiskunde (teleac) 1825 (K) Tekenfilmserie. Journaal. 19.30 (K) TV-Scne. (K) Medische rubriek. 21.00 Journaal. 21,15 (K) Der Frans-Italiaanse speelfilm uit Aansluitend: filmkritiek. 22.40 Journaal. BELGIE NEDERLANDS 18.00 (K) Fabeltjeskrant. 18.05 (K familie Partridge, tv-feullleton (K) Korte film. 18.35 (K) mtngsbeelden uit MlsUru, doe talre. 19.10 (K) Sporttribune. (K) Kortweg. 19.45 (K) Joui 20.15 (K) Oog om oog, spet 21.45 (ZAV) Document 22.35 (K) Journaal. NEDERLAND I DUITSLAND 1 NOS 10.45 Schooltelevisie 18.45 Ti-Ta-Tovenaar 18.55 Journaal KRO 19.05 Voor achten 20.00 Journaal NOS 20-21 Frank Sinafra, KRO-speélfilmcyclus 22.30 Witte kwis NOS 23.20 Den Haag vandaag 23-35 Journaal (K)Nleuws uit 18.10 (K)TV-serle. 18.40 (K) Ato.i teiten. 19.20 TV-serle. <K) 20.001 Journaal en weerbericht. 20.15 Amusementsprogramma. 21.00 Armer Richard, spel. 22.30 Journaal, kommentaar en w< richt 22.50 <K) Documentaire. DUITSLAND 11 NEDERLAND II NOS 18.45 Ti-Ta-Tovenaar 18.55 Journaal VARA 19.05 De Stratemakeropzee- show, jeugd 19-30 Guyana waterland 20.00 Journaal NOS 20.21 De Onedin-Iijn 21.10 Van onderen 21.25 2 voor 12, quiz 22.05 Achter het nieuws 22.55 Journaal NOS 23.00 Beton (teleac) 18.25 <K) Die Follyfoot-Farm, serie. 18.00 (K) Journaal. 19.30 Ehen vor Gereecht, serle-ultzent 21.00 (K) Journaal 21.16 (K) Nle uit Oost- en West-Dultsland. 22.00 Korte films. 23.10 (K) Journaal. BELGIë NEDERLANDS 18.00 (K) Fabeltjeskrant. <K) Het grote koraalrif. 18.30 Tienerklanken. 19.10 (K) Uit dl wereld. 19.35 (K) Kortweg. 19.4! Journaal. 20.15(K) The man was hunting himself. Spionage: (2). 21.05 (K) Gezinsprogram T 21.55 (K) Korte tekenfilm. 22.10 Het vrije woord. 22.40 (K) Jouru G< bi Zou het de ree steeg steegji de toe stad f brandt motori bootje snel t het gr dit te De polit kelwaj HILVERSUM 1 18 00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 1S.21 (S) Jazz Spectrum. P.P.: 19.00 Uitzending van de Boer OS: 22.30 Nieuws. AVRO: 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.50 (S) Hon- nyscoop: populair programma over electronxa. 23.20 (S) Jazz in Aktie. en toneel. 20 00 Nieuws. 20.05 Fl( sle?en ren uit de Boeken Samuel: avon venng verdenking. 30.15 gfi verzetspoëzie. 21.25 NCRV Vock noodui Ensemble met orgel en soils! Zou het moderne gewijde muziek. 22.15 zing over de bevrijding. 22.30 Koren met orkest en solisten: kl brand sieke gewijdet muziek. 23.00 Sc' ping en voleinding, college. 33.35 Muziek en dienst. 23/55-< HILVERSUM 1 HILVERSUM 11 NCRV: 18.30 Nieuws. Toelichting bij het nieuws. 18.48 tS) Met uw Instemming: het lied van de week. 19.00 (S) Vincent van Gogh, seriehoorspel (9). 19.30 (S) Lltera- ma: kroniek over boeken, schrijvers NOS: 18.02 Joost mag AVRO: 19.02 (S) Drie loopt achll 30.02 (S> Radiojournaal. 20.05 r Take the 8-train. 21.02 De uur-show. 22X13 (S) Sup« dreammachlne. 22.55 Mededel 23.02 (S) Vanavond laat. O.OC maal. 0.05 (S) Droom t Muziek met Meta. 2.02 nacht door. 5.02—7.00 Voor dauw de mist ln. HILVERSUM I HILVERSUM II KRO: 7.00 Nieuws, 7.02 Het leve» woord. 7.07 (S) Badlnerle: klas muziek (gr.) <7.30 Nieuws. 7.41-7}' ding. 9.00 <S) Klassieke ;r.) 10.00 (S) 1.10 Arbeldsvitai verzoekplatenprogran en mono. <11.00 Nieuws. 11.03 Radio journaal). 11.30 (S) Rondom twaalf: de groenteman. Paris vous parle en om 11.55 Beursplein 5. 12.30 Over heidsvoorlichting. Uitzending voor de landbouw. 12.40 <S) Muziek voor en over de kinderen <IV). 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.21 (S) Wat deed hij hier/ muzikaal klankbeeld. EO: 14.00 Woord der waarheid. 14.15 (S) Over en Weer: radiomagazine. 14.55 (S) Licht hulsvrouw. 8.45 Moeders wil 1. 9.40 Schoolradio. 10.00 De wereld q ons heen: Informatieve 10.20 (S) Aubade: klasslel derne muziek. <10.30 Nieuws), ll.in Gebakjes en een beter lev$n. li.} Bejaardenprogramma. 11.55 Medeff llngen. 12.00 <S) Van twas pauzeprogramm Echo en om 13.00 14.00 Schoolradio, 14.30 (S) Interli kaal op dinsdag, met om 15.} Nieuws. Overheidsvoorlichting: 17.Ï Luchtpost uit de Nederlan len. KRO: 17.10 Voor de 17.30 Nieuws. 17.32. Echo. 1 HILVERSUM III. VARA: 7.02 Eddy Becker, op Drie. 11.03 Tom Blom dlo. 12.03 <S) Drie tuss dag. 14.03 Eddy Becker. .03 (S) Po; ,„'n<r4 15.03 Drift als ie< heer 'lirijn h Bij m weken weten 'der ar ruim woont kind) provis w.c. i Vroeger herdacht vrijwel de ge hele wereld op 11 november. Dat was wapenstilstandsdag van Wereldoorlog I. Befaamd is de uitspraak destijds van de toen malige prins van Wales, die bij zo'n herdenking zei „We have a duty against the death, we have a duty against the living". Die uitspraak vrij vertaald „laten we om de doden de le venden niet vergeten" markeer de de omzwaai van een BBC-ra- dioprogramma van gedragen- herdenkend naar uitgesproken- feestelijk. Wat de Britten kunnen, kunnen wij kennelijk niet. Zaterdag werd de dodenherdenking stijl vol in de huiskamer gebracht. We zijn persoonlijk ooggetuige van het leed dat Wereldoorlog II bracht. Ervaren die herdenking derhalve als erg-zinnig. We begrijpen ook dat de nieuwe generatie de zin van die herden king mist. Ook al omdat t.v. het feest van de bevrijding dat er onverbiddelijk bij hoort niet mee wilde vieren. Het was goed dat de AVRO za terdag een redelijke speelfilm bood als alternatief van 't (nog- al houterige) t.v. verzets-spt! i „De overval ln Joure". Maar AVRO durfde niet verder gaa ,j,. en vulde de avond verder me een reportage van het Neder lands Kamerorkest. Dat zou fijn geweest zijn voo^ de minderheid van kijkers dif klassieke muziek prefereert; die kozen —als wij voor ee: perfecte uitvoering van Mozarti Requiem op het andere net. De meeste Nederlandse gezinnet waren derhalve zaterdag vroeg t.v.-loos. Situatie die zich giste ren herhaalde. De KRO begO» populair met Gunsmoke en Cl troentje, maar werd daarna - op de dag die ooit National» Feestdag heette bloedserieus- Met Brandpunt en een overt gens sympathieke documeo taire over ongehuwde moeder». Alternatlef was de NOS. Dit groef twee uur lang diep in me disch-sociale problemen mff Diagnose en Dokter ja, dokter; nee. Waar we eigenlijk naar smachtten: een vlaggetje, eën hoedje en een toeter! V{ LEIDEP procei worde paraa met z öit schi "aan di "In Lei gram- "hun v -■jaar b ■hun b 'hierm 'dat m. link; lij in teraa< jverige moei. tegr'

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1974 | | pagina 2