De andere kant van de voetbal medaille Leo Beyers burgemeester en Kruik tegelijk voorlichtingsfilm van de VARA-tv HOU HET SCHERM IN HET OOG TELEVISIE VANAVOND RADIO VANAVOND RADIO MORGEN Al mznznzi Drankmisbruik in NOS-studio'< LEIDSE COURANT DONDERDAG 24 JANUARI 197^ Belachelijke burgemeester Wekelijks tweemaal Leo Beyers op de tv, de Belgische pc- teur-regisseur die al enige jaren in ons land woekert met zijn breed talent. Wekelijks ook tweemaal hemelsbreed verschil lende kritieken. Louter lof voor de Kruik, de vrijbuitende vriend van Merijntje; en alom bedenkingen tegen de burge meester in de serie van De Boerin. Is Leo Beyers nu een slechte acteur met af en toe een goede rol? Of is hij een goede acteur met bijtijden een minder ge slaagde creatie? Zo simpel als het hier wordt gesteld ligt de zaak niet. Dat Beyers zijn vak verstaat blijkt uit de feiten. Men haalde hem uit België naar hier om eerst in Proloog en later bij De Nieuwe Komedie te Den Haag vorm te geven aan een nieuwe toneelstijl. De tv-kijker moet hem nog kennen van zijn sublieme hoofdrol in „De recidivist", een aflevering in de Waaldrecht-serie, waarin hij gestalte gaf aan een eigen baas- automonteur. die door twee onderwereldfiguren in het nauw wordt gebracht. Leo Beyers: „Deze drierollen, de Kruik, de burgemeester en de recidivist, heb ik alle drie gedaan vanuit mijn opvatting van toneel. De opnamen voor Merijntje Gijzen en De Boerin vielen trouwens in dezelfde periode, zodat ik voortdurend tus sen Kruik en burgemeester pendelde, voor mij een niet zo groot probleem, omdat ik geen rollen speel, maar mensen maak. Het betekende voor mij wel een uitdaging om twee ui tersten te laten zien, de chaotische wereld van een burge meester van een Frans dorp en de ongebonden levende en daardoor sterk staande Kruik. Voorzover men in de kritiek deze burgemeester potsierlijk heeft genoemd, moet ik zeggen, dat dat precies de bedoeling is, van mij en van regisseur Bob Lowenstein. Wij zien teveel tegen een burgemeester op. Wij laten ons te vaak leiden door functionarissen die het zelf ook niet weten. In de burgemeester die ik speel, die ik ben terwijl ik hem speel, ligt mijn kritiek op diens verschijning besloten. Dit maakt hem belachelijk en dat is hij ook, en dat niet al leen in de ogen van de boerin. Ik sta er nu nog helemaal ach ter, al ben ik niet tevreden over sommige scènes en vind ik het ook een gelukkige omstandigheid, dat gelijktijdig met De Karakteristieke Kruik Boerin het scherm gevuld is met Merijntje. De regisseur van De Boerin moest helaas werken met een te krap budget. Hij maakte twintig minuten film per dag. Dat is verschrikkelijk veel. Als acteur krijg je dan te weinig gelegenheid om je rol uit te diepen". De Kruik .Tegenover het potsierlijke statussymbool van de burgemees ter, die gekozen is en niet geworteld staat in de grond, staat de Kruik, die zelf voor het isolement heeft gekozen, opgaat in de natuur. De Kruik is consequent. Hij kiest Jannekee en het komt in zijn brein niet op, dat zij nee zegt. De enige door wia hij zich laat kiezen is Merijntje. De burgemeester zowel als de Kruik laat ik zien zoals zij zijn en niet zoals wij ze zouden willen zien. Dit maakt de Kruik sympathiek en de burgemeester het tegendeel en zo ziet de kijker er ook tegen aan. We maken meer mensen dood door over ze te kletsen dan door ze een mes in de rug te steken". Dit alles heeft ten nauwste te maken met de toneelopvatting van Leo Beyers. Toneel betekent voor hem geen acteurspres tatie, maar vormbesef, het hanteren van een techniek, een middel om de oorspronkelijkheid van waaruit we leven duide lijk te maken en over te dragen. Op deze wijze brengt de ac teur bij het publiek een brok openbaring betreffende zijn ei gen leefervaring, waarbij dit publiek de getoonde situatie weer moet vertalen naar de eigen situatie, want toneel op deze wijze gedaan biedt geen oplossing, maar wijst de weg. Theater is een gemeenschappelijke ervaring, die het samen zijn mogelijk maakt. Op deze wijze wordt toneel een religieu ze belevenis, die weer vertaald moet worden in maatschappe lijke belevenis. Theater is niet iets kunnen, maar leven, iets zijn. Dit heeft te maken met bezorgdheid voor elkaar die Leo Beyers in het leven mist. Hij zegt bij De Nieuwe Komedie te werken als ontluiker, als ontlokker, opdat anderen door mid del van toneel tot ontplooiing kunnen komen. Dit heeft te ma ken met respect voor de anderen, zodat die anderen zich ook kunnen laten zien zoals zij zijn. Dit kost tijd voor het merk baar wordt, het vraagt een andere instelling. Dit eist van de toneelspeler een overstap van de prestatiebehoefte naar een groeibehoefte, een taakstelling, een gemotiveerd zijn. Dan is het mogelijk om een medemens op een bepaalde manier aan te spreken. Laagland Het juiste begrip hiervoor meent Leo Byers althans in ons land nog niet bij iedereen te hebben gevonden. Naar zijn me ning heeft dit te maken met onze instelling als bewoners van een laagland. Wij willen de zaak kunnen overzien en deze dan weer geordend ingepast binnen dijken. Een volk in een land dat bergen heeft, weet dat er achter de berg die het uitzicht beneemt, nieuwe vergezichten opdoemen. Leo Beyers: „Hiernaast staat dat Leo Beyers zichzelf behoort Ik had het moeilijk met de pastoor. Die man is vertederend en die kon ik geen pijn doen. Hetzelfde ervoer ik in mijn re latie met Marlies van Alcmaer als Jannekee. Zelfs als een door mij diep beminde vrouw mij afwijst, zal ik haar niet kwalijk bejegenen. Integendeel, daarvoor draag ik de vrouw teveel respect toe, en zeker Mar' -n wie ik zo nauw samenwerkte. Ik heb moeite gehad mei de gewehlscènes. In mijn spel was ik Leo Beyers niet, maa de Kruik. En als Leo Beyers heb ik achteraf wel even verbaasd gekeken naar wat de Kruik overhoop haalde". TON 0L1EMULLER Van onze radio- en tv-redactle Vanavond op Ned. 11 om 22.00 uur zendt de VARA-tv de eerste van een serie van vier program ma's uit, gewijd aan de sexuele voorlichting. Dit geschiedt onder de titel "Open en Bloot". De be doeling ervan is vooral, dat men thuis aan het praten komt over deze zaken. Daarom zijn ze luchtig opgezet. Veel wordt rond uit gezegd in een openhartig woordkeus, omdat de ervaring leert, dat wanneer dokters met Latijnse termen beginnen men aan het eind net zo ver is als aan het begin. Daarom geen witte jassen in deze programma's. Wel Joop van Tijn, die erg gemakkelijk over deze dingen praat, stukjes tekenfilm die de werking van het lichaam laat zien, raadge vingen omtrent voorbehoedsmid delen, gesprekjes met jongeren en ouders en om de spanning zo nu en dan te doorbreken sket ches en liedjes van Olga Zuider- hoek en Rudolf Lucleer. Bij de voorbereidingen is e?n heel team betrokken geweest, onder wie psychiater dr. C. van Schaick, die stelt dat meer dan de helft van de Nederlanders niet lekker kan vrijen en er ook moeilijk of niet over kan praten en dat daar de wortel van alle ellende ligt. Voorts de sociaal psychologe Ineke Faberij alsme de de VARA-vrouwen Hedda van Gennep, Mia Steinebach en Marjolein de Vries. De teksten zijn geschreven door Jan van Lieshout, Gregor Frenkel Frank en Hans Dorrestijn. Deze voorlichtingsprograma's komen derhalve duidelijk uit een bepaalde hoek, hetgeen niet hangt nl. ten nauwste samen met de zorg die men voor el kaar heeft. In de tekst wordt er op gewezen, dat men vóór 't in- tiem-worden een duidelijke af spraak met elkaar moet maken omtrent de methodiek. Verder laat Joop van Tijn het er bij, maar die afspraak kan niet bui ten een groot stuk wederzijds vertrouwen hetgeen in een sketch wordt aangetoond. wegneemt, dat ze vanuit die op zet knap zijn gemaakt en in eik- geval stof tot discussie zullen le veren in de huiskamer, waar voor ze ook zijn bestemd. De mogelijkheid tot onthouding voor het huwelijk, de beste garantie voor het voorkomen van ontijdig moederschap, wordt niet ge noemd. Daarover zegt Joop van Tijn ongeveer, dat iedereen het zelf moet weten. En toch heeft het zin om in verband met sexualiteit te spreken over de aard van een relatie tussen twee mensen, over de groei van een dergelijke relatie en de uite'nde- lijke intensiviteit ervan. Dit Wel worden zeer terecht de techniek van de sexualiteit en wat liefde wordt genoemd niet met elkaar in verband gebracht. In kringen, die dit vroeger wen sten, is men hierop teruggeko men, nadat is gebleken, dat als gevolg van kennelijke argeloos heid sex voor liefde wordt ver sleten. Dat een dergelijke arge loosheid vergaande gevolgen kan hebben is zonder meer dui delijk. Voorts treft in de begeleiding van deze programma's een zeke re eenzijdigheid in de argumen tatie. Zo stelt dr. van Schaick, dat het merendeel van de onge- wente zwangerschappen buiten het huwelijk is te wijten aan ge brek aan voorlichting. Deskundi gen van de FIOM (Federatie van Instellingen voor ongehuwde moeders) wijzen er echt*» op, dat in deze problematiek meer factoren een rol -spelen. Jongens zowel als meisjes, die goed op de hoogte zijn van een en ander verwekken of krijgen een kind uit de onbewuste aandrift om ich waar te maken, zich een ei gen zelfstandigheid te creëren, die ze overigens niet aan kun nen, etc. Het is duidelijk, dat binnen het kader van een derge lijke voorlichtingsserie al deze dieper liggende motieven niet aan de oppervlakte gebracht kunnen worden, maar het is ook niet juist om de vraigen die hier liggen dicht te stoppen met ant woorden, die niet vrij van mis leiding zijn. Nochthans is het een serie waar van het nuttig Is er eens naar te kijken, ook als men de instelling niet kan delen van waaruit deze is gemaakt. Zij biedt in elk ge val stof tot discussie. En zeker ook hebben de makers de bedoe ling, dat elk gezin, waar deze zaken openlijk besproken wor den, eigen sfeer en eigen woord keus kiest om deze dingen aan de orde te stellen. Hoe is de verdeeldheid onder de Nederlandse voetbalsupporter nu de eer van Oranje In Duitsland op het spel staat? De verdeeld heid bij de Nederlander wanneer het gaat over politiek is al groot, dat Is ook het geval onder de club-aanhangers, hoewel de verdeeldheid onder de ploegen zelf minder is. De VARA heeft uitgezocht, dat er tenminste vier supportersorganisaties achter het Oranje-elftal staan: het Oranje legioen, de Oranje Sup porters, de supporters van het Nederlandse elftal en de organi satie OCH, die uit één man be staat - alle wedstrijden van de voorronden heeft gezien. In „De andere kant van de medaille" wordt daar diepgaand aandacht aan besteed Ned. II, 19.30 uur. Colargol De VPRO heeft vanavond het volledige kinder-familieprogram- ma voorhande: Colargol die, met Raaf 12 en Hector, door ro vers wordt achtervolgd, maar de toverzak van Tijgeroog heeft; Zwijgen is goud met stomme- film-fragmenten en Popeye, die Schaatsen op tv HILVERSUM De NOSradio en zondag 27 januari reportages uitzenden van de Europese schaatskamploenschappen voor heren in het Zweedse Eskilstu- De radio zendt de reportages rechtstreeks uit en wel zaterdag middag eerst in VARA's zater daginformatie sport op Hilver sum 1 en vanaf 16.00 uur in NCRV's sportshow op Hilversum 3 en zondagmiddag in het NOS- sportprogramma „Langs de lijn". De NOS-televisie geeft zaterdag van 14.30 tot 14.45 uur een sa menvatting van de belangrijkste ritten op de 500 meter en in aansluiting daarop rechtstreekse beelden van de 5000 meter. Zon dag kan men van 14.17 tot 14.45 uur op Ned. 1 een samenvatting zien van de 1500 meter en van 15.55 tot 17.00 uur rechtstreekse reportages van de 10.000 me- Thrillerserie van de AVRO (Van onze radio- en tv-redactle) HILVERSUM Te beginnen maandag gaat de AVROtv een serie thrillers uitzenden. Het gaat hier om een nog nader te bepalen aantal speciaal voor te levisie gemaakte thrillers, waar van de eerste „Lady Killer" heet. Het verhaal begint uiterst ro mantisch: een jonge, rijke Ame rikaanse gaat voor de eerste maal in haar leven naar Enge land. Daar komt zij sterk onder de indruk van de charmante at tenties van een jonge man Het paar trouwt en gaat wonen in een bekcrr!' landhuis aan de kust. Maar dan komen de moeilijkheden en si nistere wolken pakken zich sa men boven het prille huwelijks geluk van de jonge Amerikaan se. met Bluto om de sympathie van Olive strijden. Ze moeten er deze keer netjes uitzien. Ned. I, 19.05 uur. All in the family In het vervolg-deel „Gebeurte nissen rond een huwelijk" wordt de moeilijkheid besproken wie het huwelijk moet inzegenen. Mikes Poolse oom spreekt hierin een woordje mee. Ned. I, 20.35 uur. Waarom wij doorgaan Ondanks de akkoorden gaat de strijd in Vietnam door, het aan tal slachtoffers onder de burger bevolking neemt relatief toe: het Medisch Comité Nederland Viet nam gaat daarom onverminderd door met het werk. Wat dit werk inhoudt, heeft een groep Nederlandse filmers op eigen kosten in beeld gebracht. Ned. I. 21.00 uur. Arthur Rubinstein Arthur Rubinstein, over enkele dagen 88 jaar, geboren in Polen en sinds 1946 Amerikaan, geldt als een van de grootste pianis ten van deze eeuw. Hij schreef veel kamer- en pianomuziek, maakte talloze grammofoonpla ten en kreeg vooral bekendheid als vertolker van muziek van Chopin en Schumann. Dick Ca- vett praat met hem. Ned. 1, 21.25 uur. Eeuwen in chaos De EO zendt een programma uit - „Eeuwen in chaos" - waarin de vraag wordt gesteld: „Ont- Henk van Montfoort presenteert „Met de muziek mee" breken er 600 jaar in de geschie denis van Israël, of zijn er 600 onechte jaren in de geschiedenis van Egypte geslopen?" Ned. I, 22.15 uur. Zilvermeeuw Onder het kopje „Het intieme leven van de zilvermeeuw" wordt deze vogel beloerd op Steep Holm, een eilandje in het Kanaal van Bristol. De vraag rijst, of iets tegen de snel uit breidende vogelsoort moet wor den gedaan. Ned. II, 19.05 uur. Onedin-lijn De liefhebbers van de Onedin- lijn komen vanavond in herha ling aan hun trekken: de afleve ring die Eerste Kerstdag werd uitgezonden over de theerace tussen Onedin en Fogerty, wordt opnieuw op de buis gebracht. Ned. II. 21.10 uur. Arthur Rubinstein, de 88-jarige pianist, die gesprekspartner is van D'.ck Cavett Minister waarschuwt de TROS NEDERLAND I NOS 1 18.45 Ti-Ta-Tovenaar 1 18.55 Journaal VPRO 1 19.05 Beertje Colargol, jeugd 19.15 Zwijgen is goud 19.45 Popeye Duitsland i 1 20.00 Journaal NOS 1 20.21 Berichten uit de samen leving 1 20.35 All in the family 1 21.00 Waarom wij doorgaan 1 21.25 Dick Cavett in gesprek met Arthur Rubinstein EO 1 22.00 De wind blaast waarheen hij wil 1 22.15 Eeuwen in chaos 22.45 Betsy Dornay Culp speelt Duitsland ii Chopin 1 23.15 Journaal NOS 19.30 De andere kant van di medaille 20.00 Journaal NOS 20.21 De Onedinlijn, herbal!»). 22.00 Open en bloot NOS 22.35 Den Haag vandaag 22.45 Journaal (Reg. progr.: NDR: 9 30 Si se. 18.00 Inf. progr. 18.30 Zandmannetje. 18.r>5 Nordschau- 19.26 Plnocchio. klnderprogr. Progr. overz. WDR: 8.05 Schol 18.00 Nws. uit NoordrIJn-Weitfi 18.10 Dlese Pechvogel, tv-serle. Act rubriek. 19 20 Algebra tv-serte). 20.00 Journaal en 20.15 Rep. film. 21.00 Muzlkt show. 21.45 Praatshow. 22,45 Jok naai, comm. en weerber. 23.05 I rovlsle; Wereldcup ikleVn. NEDERLAND II NOS 18.45 Tl-Ta-Tovenaar 18.55 Journaal VARA 19.05 Het intieme leven van de zilvermeeuw 18.25 Mordkommlsslon, tv-serle. li Journaal. 19.30 Der Sport Splel 20.15 Act. rubriek. 21.00 Journi 21.15 Satirisch progr. 22.00 Marl,I 1 spel. 23.00 Journaal. BELGIE (NEDERLANDS) T J 18.00 Spelprogr. 18.53 Cursu; 19.20 Politiek progr, 19.35 Kortwj 19.40 Med. en weerber. 19.45 J<* naai. 20.15 Oh father. tv-serle. Showprogr. 21.35 Panore NEDERLAND I NOS 11.35 Schooltelevisie 8.45 Tl-Ta-Tovenaar .8.55 Journaal KRO 10.21 Alias Smith en Jones 11.10 Brandpunt 12.00 Bloed 3.05 Algemene Loterij Neder land NOS 13.10 Uit de kunst 13.35 Journaal WDR: VHP Schooltelevisie. 9 30-10 00 (K) Ses» eirasse. 103042.15 School lelev-J 18.00 (K) Nieuws uit Noordrijn-Wf falen. 18j05 (K) KlnderprogTam*. 16.15 (K) Graf Yoster glbt slch Ehre. tv-serle, 18.40 (K) Aktualll t e-n rubriek. 19.30 (K) Graf Yoi glbt slch die Ehre. v-serle (\t volg). 20.00 (K) Journaal en bericht. 20.15 (K) Kultureel 1 ne. 21.00 (K) Olllngers Laatste i misdaadfilm 31.45 (K) Dlskueslep gramma. 22.30 (K) Journaal ment aar en weerbericht. 20.50 i Eurovisie: Wereldcup Sklte. NEDERLAND II DUITSLAND II 1 18.45 Ti-Ta-Tovenaar 1 18.55 Journaal 1 19.05 Levende wildernis TROS 19.25 'n Gulden de man 1 20.00 Journaal NOS 1 20.21 Op losse groeven 21.20 De FBI 1 22.10 TP.OS-sport IKOR 22.50 Toekomstshock 23.20 Journaal NOS 18.26 (K) Zwlschen/Flügen, tv-s 19.00 (K) Journaal. 19.30 (K> genspel. 21.00 (K) Journaal. (K) Discussieprogramma. 22.0 Religieus programma. 22.30 BELGIE (Nederlands) 18.00 Tekenfilm 18.06 (K) BI» Beauy, Jeugdfeullleton. 18.30 Intr. matlef programma. 19.10 (K) Dot (K) Kortweg. 1b 22.55 (K) Journaal. HILVERSUM II 8 00 Nws. 18.14 Radiojournaal. Poll- 1 tlcke ParUJen: IS.» Uitzending van de Rooms Katholieke Partij Neder land. IKOR: IS 30 Kleur informatie kerk en samenleving. NCRV: 19.00 (S) Leger des Hells kwartier. 19.15 Nws. 20.06 Radiojournaal. (S) Residentie orkest met klassieke muziek. 32.10 Weter pelljk onderwijs d'.okoor: Amusementsmuziek. 20.46 Beter samen. 21.00 (S) Veel ge vraagde gewijde muziek. 21.25 Vraaggesprek. 21.56 (S) Kerkorgel- concert: oude en hedendaagse mu ziek. 32 30 Zie daar ls water, over- denking (1). 22.30 Nws. 22.40 (S) HILVEBSUM IU Hier en nu. 22.50 Kunnen radio en televisie mensen veranderen?. s< lezingen. 23.10 Kunst- en vliegwerk: 1 18.02 Joos mag r enlng nruzlek. 23.35 (S) Gitaresk: de vele facetten van de gitaar. 23.55-24.00 Nws. (S) Plaatvaerla. 20.CB 2102 (S) Sesjun: Jazz - (S) de Hugo pop I Show. met de Nederlandstalige j tien en Kwlswljs. 22 95 Mededf gen. 23.02 (S) T..S...T Tros-S Tijd —sport en muziek. 0.03 A 0.10 (S) Jazz-Sir. 1.08 De Na wacht NOS: 5.08 De satésaus EO: 6 08-7.00 tS) Matlate: G rieerde muziek. HILVERSUM I Van onze radio- en tv- redactie) HILVERSUM - Bij een vorig jaar vanwege het ministerie van CAM gehouden controle naar de oplage van omroepprogramma- bladen is gebleken, dat de opla ge van het programmablad van de TROS 0,4 procent groter was dan de omroepwet toestaat. Enkele maanden la er bleek de TROS zich wel aan de wc' bepai:ng te houden, maar m.nis ter mr. H. W. van Doorn van CRM heeft de TROS niettemin laten weten, dat hij maatregelen zal overwegen als bij een vol gende controle zou bl:jken, dat de TROS de betreffende bepa- ng n dz omroepwet wederom h. ti. overtreden. De min ster heeft de mogelijkheid tot het ven van een berisp ng of het (tijdelijk) intrekken van zend tijd. Schoolradio. NOS: 9.20 Wat heeft dat kind?: pedagogische rubriek. 9.36 Waterstanden. AVRO: 9.40 (S) Vlooi en plano: klass. en mod. muz. 10 00 (S) V. d. Kleuters. 1040 (S) Arbeidsvitaminen, (ia.00 Nws„ 11.03 Radiojournaal) 11.30 (S) Ik hoor, lk hoor wat u niet hoort: causerie mei gramm.pl. 11.56 Beursber. NOS: jj,, KRO: 7.00 Nws. 7 02 (S) Badlnef klass. muz. (7.30 Nws. 7.41 El L 8.34 Overweging. 8.30 Nws. Gymn. v,d. vrouw. 8.46 Moeders ls wet. .940 Schoolradio 10.00 f Aubade: klass. mu2. (10.30 N lljQO Gebakjes en een beter le verhalen van wel en wee Med. 12.00 (S) Van twaalf t ■■ÉM 12.32 WIJ Overheldsvoorl.12.30 Ultz. Landb. NOS: 12.40 (S) Lichte muz. 12.50 Recht en slecht, causerie. 13.00 Country time. 1 Nws. VARA: 13.11 Dingen v.d. dag. NOS: 13.25 Spiegel van België. 13.50 HILVERSUM III Inter. Spectrum: mod.muz. 14.30 Blik op de Derde Wereld 14.45 Blik op Eu ropa. 15.00 Zoeklicht op Ned. rep. het land: 12.26 Med, t.b.v. land- tulnb. 12.30 Nws.. 12.44 Ecb. 1 t Raden maar. 14JOO Schoolradio. (S) Interlokaal op vrijdag. Nws) 17.00 Zonder grenzen: r land veel i het Hum. Verbond. VPRO: 17.00 VPRO-vrlJdag: recht streeks progr. over een act. onder werp. 17.66 Med. en koffie. 10 03 (S) De muzll frultman. NCRV: 11.03 lng. zing! 12.30 BIJ Barend op de landse toer. 13.03 (S) Pope NOS: 14.06 De heug en meug st AVRO: 1503 Cees van ZIJtveld. o.a. Soultlme USA. 16.03 Ceee ZIJtveld II 17.03 Radiojournaal. Postbus 700: verzoekpl. (Van onze rtv-redactle) HILVERSUM Technisch com missaris van de NOS, mr. drs. A. W. W. van den Bos heeft de raad van beheer van de NOS verzocht om maatregelen te treffen om aan het drankgebruik in studio's en technische ruim ten (controlekamers e.d.) radi caal een einde te maken. In de kantine van de NOS wor den zwak alcoholische dranken geschonken, maar d e moeten ter plekke geconsumeerd wor den. Met dit voorsch:" ft .s ech ter steeds meer de nand gelicht en zelfs wordt al drank van huis meegenomen. Mr. van den Bos zegt, dat er al sprake is van< <o( algemeen verschijnsel. D» di gang van zaken is z.i. nog in 1 hand gewerkt door de invoer i van de nachtuitzendingen op 1 versum 3. Hij vindt, „dat werkgever(s) niet alleen in belang van de programmi maar ook uit sociaal-maatscbl pelijke overwegingen ten op** z< te van het personeel aan b gewoonte een radicaal ei moet maken". Hij heeft de f van beheer dan ook gevrs om een standpunt te bepa aangezien van een beroep op gezonde verstand niet onder i omstandigheden nuttig meer kan worden verwacht*

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1974 | | pagina 2