Dorothy Heathcote tv-documentaire over uitzonderlijk mens Self made- vrouw liet weef getouw staan De man van boven slachtoffer van zonderlinge vrouiv Hou het scherm in 't oog J - TERUGBLIK Weinig interesse in middaguren voor cultuur op radio LEIDSE COURANT Terwijl in Nederland het toneel op z'n grondvesten schudt, is in Engeland een 49-jarige vrouw stilletjes bezig stukje voor beetje die grondvesten zelf te vernieuwen. Dorothy Heathcote, ex- weefster, toneellerares - als je dat conventionele woord bij haar kan gebruiken - is het onderwerp van de BBC-documen- taire die de VARA vanavond uitzendt. Dorothy Heathcote, een uitzonderlijk mens. Dat is de enige conclusie die overblijft na haar vijftig minuten lang aan het werk gezien te hebben met Engelse schoolkinderen. Kinderen van een jaar of tien van Van school tot School scholen waar nu juist niet het kroost van de Engelse upper-ten pleegt te verblijven, kinderen van zo'n achttien jaar en geeste lijk gehandicapten. na onmiddellijk bood hij aan haar schoolgeld te betalen, wenste haar veel succes met de woorden: „Je kan hier al tijd terugkomen. Er staan drie spoelen op je te wach ten". Dorothy Heathcote begon als 14-jarig meisje zonder enige opleiding als weefster van parachutes in een textielfa briek. Haar vader had er ge werkt, dus zij moest daar ook haar boterham gaan ver dienen. Ze had drie spoelen waaraan ze werkte, maar dat was te weinig voor Doro thy. Ze kreeg interesse in to neel en toneelspelen en toen er leerlingen gevraagd wer den voor een toneelschool in de buurt, gaf zij zich op voor een auditie. Dorothy Heath cote vertelt het nu lachend. Ze is een robuuste, boers aandoende vrouw met blo zende wangen en allesbehal ve een slanke schoonheid. Op haar negentiende was ze dat ook niet, maar ze deed haar auditie en wonder boven wonder zeiden de toneellera ren dat ze haar best op school wilden hebben. Aange zien dat het laatste was wat Dorothy gedacht had, kwam ze in verwarring thuis. Die school kostte zo'n twee En gelse ponden per week en wie moest dat betalen? Haar alleenstaande moeder kwam plotseling met 75 pond uit een oude kous te voorschijn, waarvan zij alleen het be staan wist. Maar de oplos sing kwam van de directeur van de textielfabriek. Hij kende de familie Heathcote en riep Dorothy bij zich. Bij- Met dat motto ging de BBC in zee vcmt haar documentaire „Three looms waiting" (Een plaats bleef open voor Doro thy Heathcote", en filmde haar werk na zo'n dertig jaar toneelpraktijk. Dorothy Heathcote al op haar 24ste Jaar lector in dramatische expressie aan de Universiteit van Newcastle heeft nooit zelf toaeel willen spelen, maar heeft het toneel bij de Jeugd gebracht. Ze gaat van school tot school voor haar lessen en heeft in middels ook tientallen leer lingen afgeleverd die hetzelf de werk doen. Haar principe is onthutsend eenvoudig en tegelijkertijd razend knap. De directeur van een school ontvangt haar, brengt haar binnen in een gymnastiek-lo- Scholieren doen geïmproviseerd toneel onder leiding van Doro thy Heathcote. kaal waar de leerlingen haar staan of ze er nooit is weg „Dit is mevrouw Heathcote. Zij gaat jullie „drama" ge ven". Doh>thy Heathcote gaat tussen de leerlingen staan of ze er nooit is we geweest, vraagt suggesties voor een dramatische situa tie en binnen de kortste ke ren ontspint zich een scène in een krijgsgevangenkamp, eén Grieks drama in zakfor maat of een ander spektakel. Oorlogje spelen Wie ooit met kinderen gewerkt heeft, weet wat een ongeloof lijk moeilijke zaak het is zo'n stelletje ongeregelde leerlingen als een groep in z'n geheel mee te krijgen. Het geheim van Dorothy Heathcote is dat zij zich nau welijks boven haar pupillen stelt. Ze weet hen hun gang te laten gaan, gaat op elke suggestie in, en geeft ner gens en nooit de indruk een lerares te zijn die met een hoofd vol dramatische wet ten en kennis rondloopt. Als er van een groep tienjarigen de suggestie komt „oorlogje te spelen", verbiedt ze dat niet. Ze stimuleert het zelfs, maar weet ongemerkt het menselijke element naar vo ren te halen. Bij een sessie met oudere leerlingen, wordt een suggestie van haarzelf gebruikt. De leerlingen gaan onmiddellijk op in een dra- WOENSDAG 9 AUGUSTUS JOENS! 1 TELEVISIE HEDEN Dorothy Heathcote temidden van scholieren matische situatie uit de oud heid, maar als hun spel ont aardt in een spektakel waaruit blijkt dat er de bios coopzaal ervaringen van heel wat gladde speelfilms in ver werkt zit, stopt ze. Ze be spreekt wat er fout gegaan is en het verwonderlijke is dat de leerlingen dat ook in derdaad inzien. Taalrijkdom Bij alle bewclndering voor haar werk maet wél gezegd wor- d'an, dat zij in het Engelse schoolpubliek een ideale partner hoeft. Met Nederland vergeleken is de taalschat, •an de mogelijkheid zinnen te bouwen an te argumenteren, veel starker. Boveindiqn rea geert de Engelse schooljeugd voor Nederlandse begrippen bijzonder gedisciplineerd. Acteur Aart Staartjes, die o.a. bij Toneelgroep Proloog der gelijk werk heeft gedaan en aanwezig was bij een voor vertoning van deze documen taire in Hilversum: „Bij ge brek aan taal, gaan Neder landse kinderen al gauw mo torisch bewegen. Als ze oor logje spelen, wordt dat met een vechten. Veel gebaren moeten het gebrek aan woor den goedmaken". Wie ooit Nederlandse „straatinter views" heeft kunnen verge lijken met Engelse of Ameri kaanse voorbeelden, weet dat wij er slechter afkomen, al is de mondigheid van het publiek en in het bijzonder van kinderen (zie de filmp jes van Hans de Graaf in „Zomaar een zomeravond") enorm veel groter dan zo'n tien jaar geleden. „Een plaats bleef open voor Dorothy Heathcote" is alles behalve een „wetenschappe lijke film". Het menselijke overheerst en er zijn een paar ontroerende momenten te zien. Bijvoorbeeld bij een „les" aan geestelijk gehandi capte kinderen. Met hen wordt, door meerdere lera ren tegelijkertijd, zeer ele mentair gewerkt. De leraren stellen boomstammen voor die door de kinderen op een hoop gesleept moeten wor den. De leraren trekken steeds met één bepaald kind op. De camera volgt een knulletje dat scheel kijkt en een vertederend komische „tik" in z'n gezicht heeft. Als de leraren „op een hoop" liggen, moeten de kin deren met een denkbeeldige lucifer de „boomstammen" in brand steken. Dat ge beurt. Maar dan komt een van de mooiste momenten uit de film, als het jongetje heel gauw „zijn" leraar, uit de „brandende" hoop trekt. Het werk van Dorothy Heathcote - en de film daar over - wordt u warm aanbe- BERT JANSMA NEDERLAND AVRO O 17.ÜU uur Trumpton 0 17.15 uur De dierentuin van de wereld VARA O 18.45 uur Brigadier Dog 18.55 uur Journaal 19.05 uur VARA- bej aardenzang- concours 0 20.00 uur Journaal 20.20 uur Staatsloterij 20.25 uur Socutera 20.30 uur Arms and the man (blijspel) 0 21.50 uur Dorothy Heathcote 0 22.40 uur Journaal NEDERLAND II AVRO 0 18.45 uur Brigadier Dog 0 18.55 uur Journaal 0 19.05 uur Gedoemd klein te blijven 0 20.00 uur Journaal 0 20.21 uur De man van boven (tv-spel) 0 21.05 uur Say goodbye IKOR 21.55 uur Kenmerk MORGEN NEDERLAND I NOS 0 18.45 uur Brigadier Dog 18.55 uur Journaal 0 19.05 uur Mensenkinderen VPRO 19.30 uur Laurel en Hardy 0 20.00 uur Journaal 20.21 uur Laurel en Hardy 0 21.00 uur West 0 22.30 uur Journaal 22.35 uur Schaakcursus EIDEIS volger ge va heid, spraal stuur- wordt tingsr comir Aang< den. seerd "de ra lichtii kant( nen ste I het door! NEDERLAND II De AVRO-t.v. brengt vanavond 't bekroonde spel „De man van bo ven", geschreven door Jan Koe dam uit Rotterdam, op het scherm. Wij schreven daar gis teren al uitvoerig over. „De man van boven" werd 2 jaar geleden met een eerste priis gewaar deerd in een toneelschrijfwed strijd voor jonge mensen, geor ganiseerd door de AVRO en het Nederlands Centrum voor Ama teurtoneel (NCA). Reeds eerder heeft de AVRO in het kader van een toneelschrijfwedstrijd twee televisiespelen op het scherm gebracht, te weten in 1968 „Dag in, dag uit" van Leo Bertram en in 1969 „Niemandsland" van Marga Kool. Ton Lensink als De man van boven In „De man van boven" gaat het Dick, die een vloer moet repa- om een jonge timmerman, reren van een onbewoonbaar verklaard huis, waarin een zon derlinge alleenstaande vrouw leeft. Spoedig weet deze voor malige prostituée de jongen vol ledig in haar ban te krijgen. Dick heeft geen flauw vermoe den van wat te gebeuren staat. De rol van Dick wordt gespeeld door Wim Zomer, Mie is Dini de Neef en bij „De man van bo ven", waar het reparatiewerk moet worden verricht, hoort en ziet men Ton Lensink. De poli- tie-agent i* Robert Sobels. De muziek is van Joop Stokker- mans en de regie is in handen van Anneke Hoog Antink. Ned. II 20.21 uur. Bejaardenzang Voor de derde maal in successie heeft de VARA-televisie het be- jaardenzangconcours georgani seerd, waaraan zo'n 2800 be jaarde zangers en zangeressen (55 koren) hebben deelgenomen. Voor de beoordeling waren de koren in drie groepen verdeeld, t.w. twee groepen gemengde ko ren en een groep dameskoren. De finale van dit concours speelde zich af op 20 mei jl. in de VARA-studio's te Hilversum, waar elf koren, die op grond van behaalde punten tijdens landelijke jureringen de finale bereikten, een dag de gast wa ren van de VARA. Van deze slotdag van het bejaardenzang- concours maakte de VARA-tele visie een opname welke van avond op het scherm zal wor den gebracht. Het programma toont beelden van een aangena me en gezellige dag waarop elf finalisten zongen om de hoogste eer. Deelnemers waren o.m. het bejaardenkoor „Onze Stem" uit Den Haag en „Ons Zangkoor", ook uit Den Haag. De prijsuitrei king geschiedde door Vara-voor- zitter A. H. Kloos, Jeanne van Munster en Joop Smits traden op als gastvrouw en gastheer. Ned. I 19.05 uur. Blijspel Shaw Diny de Neef als de zonderlinge vrouw in het tv-spel De man van boven. De Britse schrijver Bernard Shaw Dorothy HcatllCOte schreef een blijspel „Arms and J the man", waarin hij op even geestige als romantische wijze de vloer aanveegt met het le ger. Hij laat gezond verstand zegevieren over heldendom. Ned. I 20.21 uur. Pakkende documentaire over een Engelse vrouw, die op haar een tje het Britse toneel vernieuw de. Zie ook elders op deze pag. Ned. I 21.50 uur. Lilliputters De Lilliputters en de dwergen, een groep in onze samenleving die gedoemd is klein te blijven, krijgen aandacht in 'n speciale documentaire, die door de BBC is gemaakt o.m. door lord Tony Snowdon, de echtgenoot van prinses Margaret. In deze docu mentaire is aan het woord dr. William Shakespeare, die altijd dokter heeft willen worden en het ook geworden is, ook al bleef hij in bouw en lengte een dwerg. Ned. II 19.05 uur. Zeg vaaricel Een documentaire .over onze rela tie met de natuur. Zijn wij op de verkeerde weg of speelt de natuur nog een rol in ons le ven? Ned. II 21.05 uur. „Zo maar een zomeravond" moet niet alleen de VARA maar ook de NCRV gedacht_ hebben. Het was gisteren een avondje waar iedereen op het scherm maar mocht doen wat hij wilde. Naast de Chinese professional, die al vijftig jaar aan zijn diabolo nummer werkte, kregen vooral de amateurs het volle pond. Amateur-uitvinders, die een gecompliceerde me thode hadden gevonden om de melk niet to laten overko ken, amateurfotografen op het andere net en nog eens „Haal het doek maar op", waarin weer een viertal uit blinkers in de talentenjacht om de hoogste eer s'jreden. De Leidschendammer Ro land Gy sloeg daarin met een tweetal Franse chansons een uitstekende figuur. Een goede stem, goede voor dracht en uitspraak en een persoonlijkheid, die goed overkwam op het scherm. Hoe het jury-oordeel was we ten wij niet. want op dat mo ment zaten wij weer even op Nederland 2 om de ontkno ping te zien van de afleve ring „De man in de val" van de Duitse serie „De commissaris." Meestal vin den wij deze serie nogal droog en „Deutsch Gründ- lig," maar dit keer was de regie in handen van niemand minder dan Helmut Kutner, maker van vele uitstekende blijspelen vlak na de oorlog en o.m. van „Der F tmann von Köpenick" m_. Heinz RUhmann. Kautner verloo chende zijn vakmanschap niet en bracht meer vaart en spanning in deze „Krimi" dan gewoonlijk met deze se rie het geval is. Het harde nieuws begon met „Hier en Nu" waarin na alle nadelen van de Concorde te hebben opgesomd een voor treffelijke Britse documentai re volgde over het probleem van de heroïnesmokkel. Indringender, vaak dan de veelgeprezen „The French connection." Het ontstellende feit, dat juist nationalistisch China verantwoordelijk is voor de toenemende versla ving in de Verenigde staten kwam er goed uit. Verder in de late uurtjes veel gepraat, beginnend met een monoloog van oppositieleider Den Uyl, die niets aan vori ge betogen had toe te voegen en aangenaam afgewisseld met flitsen van de wedstrijd AjaxBayern München, zoals wij gisteren te elfder ure nog op onze voorpagina konden aankondigen. Tenslot te speelden de heren Muhren en Euwe nog even de twaalf- fe partij tussen Spasski en de partij na. Voor zover mo gelijk. A.I. Liever vroeger beginnen met uitzenden (Van onze omroepcorrespondent) HILVERSUM De programme ring op Hilversum 1 en 2 tijdens de middaguren blijkt niet aan de verwachtingen te voldoen. Ten onrechte mikken de zend gemachtigden na 14.00 uur op deze beide zenders met een cul tureel programma op een aan dachtig luisterend publiek. De exclusieve radiobeluistering in deze tijd is echter minimaal. Ook blijkt het luisterpubliek veel meer gediend te zijn met een uitbreiding van de radiozendtijd in de vroege morgenuren dan na 18.00 uur. Niettemin wordt na 1 oktober de zendtijd voor Hilversum 3 na 18.00 uur met zeven uur per dag verlengd. Dit zijn twee van de meest opval lende resultaten van een onder zoek, waarover wij gisteren al schreven en dat in opdracht van de NOS en d; STER door Into- mart is ingesteld naar het tijd- bestadingspatroon van de Ne derlander van 12 jaar en ouder Dit onderzoek brengt de om- roepleiding nog eens overduide lijk onder ogen, dat de luister- dichthe.d op alle dagen van de week iot minder dan de helft wordt teruggebracht, zodra de televisie in de lucht komt. Na 20.00 uur luistert nooit meer dan ten hoogste vijf procent van de bevolking van 18 jaar en ouder nog naar de radio. Een voor Hilversum 3 weinig hoopvol per spectief. STER-directeur drs. C. J. Smeekes heeft kort geleden ook al gezegd, dat Hilversum 3 wel met een bijzonder aantrek kelijke programmering moet ko men om de luisterdichtheid 's avonds tot een niveau van 5 °J>te brengen. Uit het underzoek is gebleken, dat er 's morgens vroeg voor Hil versum 3, evenals trouwens misschien voor de beide andere zenders, heel wat mogelijkheden zijn. Om zeven uur is al bijna de helft van de bevolking van 18 jaar en ouder op en bij 16 procent staat dan al de radio aan. Tussen acht uur en half negen luistert zelfs al een kwart van de bevolking naar de radio. Voor zeven uur zijn er zeker ook mogelijkheden voor de ra dio. Tussen half zeven en zeven uur is een kwart van de bevol king op 5 procent luistert dan naar het schaarse, wat de Ne derlandse radio te bieden heeft. In weekeinde Op zaterdag en zondag is de n- diobeluistering in de vroege morgenuren uiteraard veel ge ringer, maar op zaterdag staat tussen acht uur en half negen toch al bij 18 procent de radio aan. Ook voor het hoofd van de afde ling studie en onderzoek van de NOS, drs. P. M Hendriksen, be staat aan de noodzaak van een gewijzigd beleid op dit punt geen twijfel: „De radiozendtijd is altijd naar achteren uitge breid. Uit dit onderzoek is wel gebleken, dat voor een vervroe ging (tot zes of zeven uur) een erg grote markt is". Vrij verrassend is uit het onder zoek ock naar voren gekomen, dat zowel op werkdagen als op zaterdag en zondag voor 14.00 uur aanmerkelijk meer naar de radio wordt geluisterd dan daarna. Drs. Hendriksen: „Het ochtendprogramma is echt ge richt op een publiek, dat bezig is met bijv. stofzuigen, wassen en andere huishoudelijke werk zaamheden, terwijl de program mering op Hilversum I en II 's middags veel meer is toege spitst op een aandachtig luiste rend publiek. Veel klassieke muziek, hoorspelen, kunst e.d. Het is wel opvallend, dat met name op werkdagen de exclu sieve beluistering in die tijd zo minimaal is, terwijl de pro grammering op Hilversum 1 en 2 juist uitgaat van aandachtige beluistering", aldus de heer Hendriksen. „Deze cijfers zou den wel eens kunnen leiden tot een wat andere benadering van de programmering op Hilver sum 1 en 2, met name in de middag", veronderstelt hij. Hoewel vaak meer dan 30 procent van de bevolking van 18 jaar en ouder naar de radio luistert, komt op werkdagen het percen tage mensen, dat zich uitslui tend oo het programma concen treert en op dat moment niets anders doet. nooit boven de 5 p roemt uit en dat is dan nog tijdens en kort na de nieuwsbe richten van 13.00 en 18.00 uur. Op de zondag is de exclusieve beluistering wat groter, maar toch niet meer dan rond acht procent Opvallend is wel, dat oudere mensen veel meer uit sluitend naar de radio luisteren dan jongeren. In de leeftijds groep van 50 jaar en ouder komt het nog wel voor, dat 15 procent naar de radio luistert en op dat moment niets anders doet. Uiteraard liggen bij de telcrida deze verhoudingen geheel an ders. Het percentage van de kij kers, dat uitsluitend naar het scherm kijkt en niet tegelijker tijd iets anders doet, is onge veer 80 procent. Kijkgewoonten Bij 30 procent van de Nederlan ders staat om 19.00 uur de tele visie aan, althans op werkda gen. Op de zondag is dat zelfs 44 procent. Op werkdagen is de luisterdichtheid dan al terugge lopen van 19 tot 9 procent, om daarna snel te dalen tot een ni veau van 4 5 procent. Tussen acht uur en half negen wordt het meest naar de televisie ge keken, op werk- en zaterdagen door 53 procent van de bevol king, op zondag door 61 procent. Dit percentage neemt daarna geleidelijk weer af, op werk- en zondagen sneller dan op de za terdag. Op werkdagen kijkt tussen half elf en elf uur nog een kwart van de bevolking van 18 en ou der mar de televisie, terwijl een vijfde deel dan al in bed ligt. Co zaterdag wordt tussen elf uur en haif twaalf nog door 25 procent tv gekeken, terwijl dan pas 14 procent in bed ligt. Uit het onderzoek komt duide lijk naar voren, dat de televisie bij een verlenging van het avondprogramma, op werk- en zondagen, maar nog meer op de zaterdag op meer kijkers zal mogen rekenen dan bij een vroeger aanvangsuur van het televisieprogramma. Als bij 30 procent op werkdagen om 19.00 uur de televisie aan gaat, is nog maar 6 procent aan het e en. Tussen half zeven en zeven uur zit een kwart van de bevolking echter aan tafel en een half uur daarvoor zelfs nog 42 procent Hier lijken voor de tv weinig kansen. Op de zater dagavond ligt om elf uur, wan neer het televisieprogramma doorgaans al is afgelopen, nog maar ongeveer een tiende van de bevolking in bed en tussen half twaalf en middernacht nog slechts 32 procent, op dat mo ment kijkt echter nog tien pro cent naar de (buitenlandse) te levisie. Een half uur na midder nacht is nog 46 procent op en wordt nog door 4 procent naar de televisie gekeken. Uit het onderzoek is voorts geble ken, dat door gereformeerden aanmerkelijk minder naar de televisie wordt gekeken en zelfs ook naar de radio geluisterd dan door mensen roet een ande re of zonder geloofsovertuiging. Mensen met hogere beroeps- en opleidingsniveaus kijken ook minder dan mensen met alleen lagere school of lager gekwalifi ceerde beroepen. Overigens is volgens drs. Hen driksen het rapport, dat niet of ficieel openbaar zal worden ge maakt, omdat de oplage te klein en de prijs te hoog (ƒ150,--) is, niet bedoeld om er pasklare conclusies uit te trekken. „Het is meer een soort spoorboekje voor de programmamakers en als richtsnoer voor eventuele uitbreid.ng of verschuiving van zendtijd". TROS 0 18.45 uur Brigadier Dog 0 18.55 uur Calimero 19.20 uur Zorro 0 19.35 uur Het stokpaard 0 20.00 uur Journaal 0 20.21 uur Duel in the sun (filmj 0 22.30 uur Van Boedapest tot New York 0 22.45 uur Journaal RADIO HEDEN HILVERSUM I gevraagde gewijde muziek. 19.00 D| kerk vandaag nieuws en conv mentaar. NOS: 19.10 Programmi Holland Festival prise. Bond zonder Naam: 22.3NOO ;rboden toegang voor drukte-ma| 'rs!. lezing. NOS: 22.30 Nieuwil (S) Internatlon; HILVERSUM II 18.00 Nieuws. 18.11 Aktualltelten. 18.20 (S) Klink Klaar, zonder nonsens! Z11 19.30 (S) Licht orkest met zangsolis-' wf ten. 20.00 Nieuws. 20.05 (S) Licht* jit het"1 zeggenUfntervFew. 21.00 "osj do Popsmuk: licht plalenprogramma. W; 21.45 (S) Koloriet: een veelkleur^ muziekprogramma. 22.30 SMuziek De van deze eeuw. 22.55 Mededelingen: Zow 23.00 Nieuws, 23.10 AktuallteltenJ h, 23.20 (S) Metropcile Orkest me: 01 zangsolistenoperettemuziek. 23.55. On 24.00 Nieuws. r,e BRUSSEL 324 m. (Nederlands) 18.00 Nieuws. 18.03 l dr "iSSS S0o£j op sotie. 18.45 Intermezzo. 18.55 Taal- L! 19.00 Nieuws en actualiteiten. Aan- sluitend: Melodie Radio. (19.40 Keu-i rlg Engels). 20.00 Venetlaanse mu- ziek. 20.30 Concert. 22.00 NleuwsJ - 22.10 Concert. 23.00 Muziekfestival. J w< MORGEN NCRV: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende 1 woord. 70S Te Deum laudam geestelijke liederen (gr.) Nieuws. 7.41 Hier en Nu. 7.55 (S) Preludium: oude en klassieke ziek (gr.) 8.30 Nieuws. 8.41 Podium voor de vrouw. 9.10 (S) Lon- dens Symfonie-orkest: klassieke en seml-klassieke muziek (gr.) 10.30 Nieuws. 10.33 (S) Voor de zieken. 11.05 (S) Inspraak: vcrzockprogram- lelingen. 12.00 Los-Vas liefde. 14.05 Lichte ■■I 1.25 (S) Klas mermuzlek (gr.) 15.00 Gerefor de mlddagdlenst. 15.30 Nieuws 15.33 Lichte orgelklanken. 15.45 (S) Kot zang mol plano. 16.00 (S) Poptate Jeugdpru Hier (S) Elpee Nu. ;o. 17.30 Nieuws. 17.32 HILVERSUM II AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgyn" nden. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 1 pulalr verzoekplatenprc (S) Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.1 Radiojournaal. 13.30 (S) Oude klav* t iinhelmuziek. 14.00 u (S) Tombola Nederlandse artiesten zingen en spt len voor u (gr.) 15.00 (S) Palet: prtv 16.03 (S) Aspec -,) 1 |in, met om 17.55 Mee HILVERSUM III 10 03 Robbie Dale t KRO: 12.00 Nieuws. 12.03 KRO-op- 12.00 Nieuws, mededelingen en SOS- I berichten. 12.08 Lichte ..i>ilek. 12.50 Buitenlands persoverzicht. 13.00 uur dn 13.20 BRT-produkties. 13 55 Beursberichten. 14.00 Nieuws. 14.03 Melodie Radio. 15.00 Nieuws. 15 03 Liedjesprogramma. 16.00 Nieuws en beursberichten. 16.10 Promenadecon cert. 17.00 Nieuws en mededelingen. 17.10 Uli/mding voor oudere luiste raars. 17.55 Weegschaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1972 | | pagina 2