Op tv zie ik mezelf
als een vreemde vent
4
Maigret en het
huis van de rechter
ACTEUR BERNHARD DROOG:
Hou het
scherm
in 't oog
lAUGUSWf
TERUGBLIK
Achtergronden Radio Tour de France
PAGINA 2
LEIDSE COURANT
VRIJDAG 21 JULI 1972' -
(Van een onzer verslaggevers)
Acteur Bernard Droog is te pak
ken als een aap aan zijn
staart. Hij is aan het repete
ren, of ergens aan het filmen,
of aan het lesgeven op de to
neelschool of aan het paardrij
den. Altijd is hij wel ergens
bezig. Bij het maken van een
afspraak vroeg hij: „Hoe lang
denkt u nodig te hebben?" Het
werd twee en 'n half uur, want
als Bernard Droog eenmaal
over toneel praat raakt hij be
geesterd en het scheelt niet
veel of hij geeft college over
de betekenis van het woord.
Woorden zijn heilig voor hem
Hij spreekt ze niet, hij brengt
ze. Hij draagt hun gevoels
waarde op je over; denkt zelf
dat dit het geheim van zijn
succes is. Want hij is een veel
gevraagd acteur.
Toen ik binnen kwam stond hij
aan de telefoon. Een of andere
omroepvereniging. „Nou heb
ik ze allemaal gehad", zegt
hij, de hoorn neerleggend.
„Als zo merken dat je vrij
ben; vragen ze je." En onmid
dellijk er achteraan: „Dat is
erg prettig natuurlijk. Maar je
kunt niet elles aannemen.
Morgen opnamen voor de VA-
RA-TV. Ik speel een Rijn-
schipper in de Waaldrechtsse-
rie. Die wordt in september
uitgezonden. Ik zit nog in een
Tsjechow-programma van de
TROS. Ik denk dat het ook
met september uitkomt. In
hoeveel films zal hij gespeeld
hebben? Vijf' Tien? Hij lacht:
„Tweeëntwintig. We hebben ze
toevallig van de week geteld.
Weet u hoeveel televisiestuk
ken ik gedaan heb? Ik hou er
boek van bij, anders vergeet
je het. Zeventig."
Laborant
„Ik ben begonnen met mijn va
der en moeder, toen ik twaalf
was. Ik werd er goed voor be
taald. Mijn ouders waren se-
mi-beroeps We woonden in
Keulen, waar ik ook geboren
ben. Toen de Kulturkammer
kwam zijn we gestopt en toen
Hitier kwam zijn we gevlucht.
We hadden niets meer. Mijn
vader begon op een fabriek. Ik
leerde eerst voor laborant in
Haarlem. Later kwam ik bij
Vredestein in Loosduinen,
waar mijn vader afdelingschef
was.
Maar al in 1938 ben ik begonnen
met zangles. Ik wilde operare
gisseur worden. Mijn ouders
waren bij de operette geweest.
Ik leerde zingen bij Mia Hue-
per-Buff. Van haar leerde ik
begrip voor kunst. De spreek
stem waarvan ze zeggen dat
ie b;j mij erg goed zit, heb ik
aan haar te danken.
In '42 ben ik ondergedoken bij
een familielid, van wie ik
dacht dat ie goed was, maar
ik kwam in een kamp terecht.
In augustus '44 vluchtte ik.
Vlak na de oorlog kwam ik bij
het Zuid-Nederlandse Toneel.
Daar, bij Balledux, heb ik
veel gespeeld, ook grote rol
len. Het was een hele goeie
leerschool. Als artistiek leider
was Eduard Veterman aan dat
gezelschap verbonden. Hij
werd de tweede grote figuur,
die me leerde wat je met to
neel kunt doen.
Intussen wilde ik les hebben van
Bernard Droog: Mijn karakters moeten een litteken hebben.
prof. Lothar Wallenstein, de
grote regisseur van de Weense
opera en de Metropolitain .Hij
zag wel wat in me en ik
kwam op het Haags conserva
torium. Maar inmiddels ont
stond er iets met mij. Ik had
bij dat Zuid-Nederlands toneel
veel succes. Het regende aan
biedingen. Zelfs kreeg ik een
engagement m Bonn. Maar ik
kon riet tegen de taal. Ik ben
na drie dagen naar huis-ge
vlucht.
Ik bleef dus aan het toneel. Van
af het Zuid-Nederlands toneel
ging ik naar de Haagse Come-
die. Ook daar had ik een reu
zen mazzel. Via Veterman heb
ik kennisgemaakt met Rob de
Vries. Hij zou ii» Arnhem een
gezelschap voor het Oosten be
ginnen. Ik was de eerste ac
teur, die bij Theater kwam
werken. Ook de eerste die in
Arnhem kwam wonen. Het
werd een verrukkelijke tijd,
die alleen werd onderbroken
door acht maanden Rotter
dam. Rob de Vries ging daar
heen ei> ik ging mee. Dat wa
ren de ergste maanden van
mijn carrière. Rotterdam en
ik liggen elkaar niet. Ik moet
rust cm mc heen hebben, ik
ben een buitenman. Ik was
bijzonder ongelukkig ii> Rot
terdam. Ik had de binding met
Arnhem gehouden. Bleef ver
bonden aan de Arnhemse To
neelschool. Van de ene dag op
de andere besloten mijn vrouw
en ik om terug te gaan.
Films
„Met filmen ben ik begonnen in
1952. Eerst Rechter Thomas.
Blijkbaar was ik geschikt. Ze
vlogen de pan uit. Het wonder
lijke is dat ik mijn filmsucces
te danken heb aan een geval
len film over Fokker. Ik speel
de daar een bakker in en dat
typetje viei erg goed. Daarna
kwamen „Kleren maken de
man", „Fanfare", „De zaak
MP", „Dorp aan de rivier"
„De overvai". Dat is doorge
gaan tot „Wat zien ik." En ik
zit ook in de korte film „De
worstelaar" die Paul Verhoe
ven heeft gemaakt in opdracht
van het ministerie. Op het
filmfestival van Eindhoven,
waar de film is vertoond, zei
Vittorio de Sica onder het eten
tegen me dat hij verrukt was
van die film..
Televisie? Zeventig rollen. Ik
weet niet meer welke. Martin
Buber voor het Ikor, de vader
in ..Straatprostitutie", „Scha
kels". Als we thuis zijn kijk
ik. Maar ik kijk tegen mezelf
aan als tegen een vreemde
vent. Want 't is al lang gele
den opgenomen. Ik ben dan
erg kridsch en praat over me
zelf op het scherm als „hij".
Het repeteren is voor mij de
heerlijkste episode. Dan ben ik
met het wezenlijke bezig. Dan
praa; je, voelt de pijn en het
verdriet van die man. Ik pro
beer de mensen de illusie te
gevm dat er een ander mens
staat. Ik maak namelijk men
sen. Of het absurd is of niet
het moet een man worden.
Daarom misschien zijn veel
mensen op me gesteld. Ik hou
ook niet van gladde rollen.
Mijn karakters moeten een lit
teken hebben. U krijgt van
Svejk te zien hoe hij nu is.
Voor mij is belangrijk hoe hij
zo is geworden."
Veterman heeft eens tegen mij
gezegd: als je op een bladzij
alle letters bij elkaar veegt,
dan staat er ergens bovenaan
een punt. De rest van het blad
is wit. Dat is veel belangrij
ker. Nu ben ik altijd op zoek
naar dat wit. Het zoeken naar
wat van binnen wordt gezegd.
Dat moet geboren worden. Zo
dra ik iemand zie ga ik ermee
aai» het werk. Het is een soort
avontuurreis."
Psycholoog
Het woord „stoel" moet een
stoel worden. Die moet stevig
zijn. Je moet er op zitten. Een
„tafel" is hard. Dat moet je
niet zacht zeggen. Dan kan er
een glas water in wegzakken.
Een „kat" kan tafff uit elkaar
ploffen: Kat, kort. Maar een
„hond" is dc slaaf van de
mens. Ik probeer dat met
woorden uit te drukken.
Ik ben bijzonder trots op een re
censie van Koolhaas in Vrij
Nederland. Natuurlijk ben ik
niet helemaal vrij van ijdel-
heid, dat ik hem heb bewaard.
Hij schrijft over mij naar aan
leiding van Svejk: „Hij kan
iedere tekst tot leven brengen.
Maar hij is mogelijk wel de
enige acteur van ons toneel,
die woorden, door ze uit te
spreken, laat sterven.'
Maar een acteur op een voet
stuk zetten is het totaal ont
kennen van de werkelijkheid.
I'k doe geen hoorspelen. Mijn
wezen, miju woorden, mijn
werk, zijn niet los te denken
van mijn ogen, mijn handen,
mijn lichaam. Als ik mensen
ontmoet wil ik ze niet door de
telefoon ontmoeten. Juist de
menselijke ontmoeting is voor
mij het wezen van toneel.
Bieslook
Ik ben op straat ook moeilijk te
herkennen. Deze week heb ik
een film gemaakt. Ik stond in
een groentewinkel. Toen kwam
er een gewone winkelende me
vrouw binnen. Ze zag wel aan
de camera's dat er gefilmd
werd. Ze kwam naar mij toe
en vroeg: Hebt u bieslook?
Toen we Fanfare opnamen is er
niet een van de bezoekers ge
weest die dacht: He, hij hoort
er ook bij. Ik vereenzelvig mij
met de habitus van de men
sen. Toen we bezig waren met
„De overval" was ik bewaker
in de gevangenis. Terwijl ik
voor een opname achter een
tafel zit in een uniform van
1940 komt de directeur naar
me toe, denkend dat ik een
echte bewaker was en vroeg
om de sleutels van een bepaal
de cel. Hij merkte niet eens
dat ik een oud uniform droeg.
Dat is mijn habitus. Zeer
dicht bij de mensen staan.
Daarom zou ik graag eens
clown willen zijn. Niet een
mooie clown, maar een Dom
me August. Clowns maken
ogenblikkelijk een band met
Moet je psycholoog zijn? Mis
schien wel. Maar ik ben ook
een beetje eigenwijs. Ik speel
een figuur n:et zoals anderen
hem hebben gespeeld. Als ik
in de tekst niets kan vinden
waan/oor hij zo gespeeld moet
worden, dan speel ik hem
zoals ik hem zie.
Ik heb eens tegen Paul Steen
bergen gezegd: „Als ik u zie
spelen zou ik er zo mee ophou
den". Weet je wat hij ant
woordde? Dct is inderdaad zo.
Maar ik ben Paul Steenbergen
en jij bent Bernard Droog.
Dat was een enorm hart onder
de riem. En als Bernard
Droog probeer ik woorden le
ven te geven. Dat is ook een
onderdeel van de vaktechni
sche lessen die ik geef op de
toneelschool. Wat kun je met
een woord doen.
Ja, onder al die drukte lijdt
mijn gezin. Daarom zijn de
zaterdagen en zondagen voor
mij heilig. Ik leer op die da
gen geen rollen. Dat wil niet
zeggen dat tv en film buiten
het toneel te zwaar zijn voor
mij. Ze zijn voor mij een soort
vakantie. Het is totaal anders
en daardoor verfrissend. Het
is een spanning, die je opheft
door een andere spanning.
In de vakantie zelf ga ik ner
gens voorstellingen bekijken.
Ik ga klimmen. Veel inspan
ning van m'n lijf vergen. Ik
kan vertellen, dat ik goed ge
traind ben. En een keer per
week heb ik mijn inspanning:
mijn paard. Dat paard staat
in d? wei. Vanmiddag ga ik
het weer voeren.
Joh.M. Pameijer
TELEVISIE
HEDEN
NEDERLAND I
NOS:
18.25 uur Tour de France
18.45 uur Brigadier Dog
18.55 uur Journaal
EO:
19.05 uur Van hart tot hart
19.20 uur Koor- en samenzang
uit Dirksland
19.50 uur Ten slotte
20.00 uur Journaal
VARA: P
20.21 uur Daar komen de
schutters
20.50 uur Commissaris Maigret
22.15 uur Kom maar binnen
22.40 uur Journaal
NEDERLAND II
De NOS-tv-studio ondergaat op het ogenblik een zeer grote schoonmaak. Ook apparatuur die nodig is voor
de belichting krijgt een sopje.
Commissaris Maigret raakt tij
dens een vakantie te Lucon
weer eens buiten zijn wil, in een
avontuur verzeild. De Parijse
politieman is door zijn supe
rieurs cp vakantie gestuurd om
uit te blazen van alle belevenis-
Als hij op een avond op zijn dooie
geman een partijtje biljart
speelt komt iemand hem waar
schuwen dat een vrouw hem wil
spreken over een bepaalde
zaak. Maigret ruikt avontuur en
gaat op weg. Hij komt terecht
bij de oude Didine die hem een
nogal verward verhaal vertelt
over een moord waarbij zij on
gewild en zonder dat de moor
denaar het wist getuige was.
Over een tussenmuur zag ze dat
in de tuin van Forlacroix een
gewezen rechter uit Versailles
een man werd begraven.... Mai
gret gaat onderzoeken of er eni
ge waarheid schuilt in dit bizar
re verhaal. Hoewel ree „er For
lacroix beschikt over een schijn
baar ondoorgrondelijke alibi
blijft het verhaal van de oude
Didine hem interesseren. Mai
gret rust niet voordat de zaak
van top tot teen is uitgeplozen
en hij achter de waarheid is.
Ned. 2U.50 uur.
Kom maar binnen
Deze aflevering van de serie Kom
maar binnen is getiteld Schuld
gevoelens. John Monroe zit in
tijdnood. Hij is bang dat hij zijn
oodracht niet op de afgesproken
tijd kiaar heeft en is daardoor
wat geprikkeld. Net op dat mo
ment komt Lydia hem. met ove-
rigens zeer goede bedoelingen,
storen. John wordt woedend om
dat zij hem in zijn drukke bezig
heden stoort geeft haar 'n grote
mond en stuurt de volkomen
verraste vrouw zonder pardon
de straat op. Als Lydia even
daarna door een ongelukje haar
arm breekt krijgt John spijt
van zijn ondoordachte ge
dragSchuldgevoelens.
Ned. II 22.15 uur.
Jean Richard als Maigret.
Folly foot
Slugger wordt erg boos en schrikt
hevig als hij ziet dat Dora een
paard circusoefeningen laat
doen. Hij heeft het echter hele
maal mis. Wat hij zag waren
geen circusoefeningen. Dora
heeft veel betere bedoelingen,
met deze training.
Ned. II 19.05 uur.
Home, het
geroofde
thuisland
In februari van dit jaar zond de
NCRV de documentaire
„Home" uit. Veel reacties kwa
men binnen. Vanavond wordt
deze documentaire, die handelt
over het grondgebied van de
Duwamisch Tribe, een Indianen
stam, opnieuw uitgezonden.
Destijns werd dit grondgebied
door de regering van Washing
ton aan deze Indianen toegewe
zen. N.a.v. dit gebeuren stelde
een Indiaans stamhoofd aan de
president van America toen on
der meer de volgende vragen;
„Is land en lucht te koop" en
„Van wie is de aarde eigen
lijk?". De Indianen van 1972
hebben zich bij de beslissingen
van de regering uiteindelijk ge
laten neergelegd, al begrijpen
ze het nog steeds niet.
Ned. II 19.30 uur.
Mensenmensen,
mensen
Het programma dat in den begin
ne dcor vele critici werd ver
guisd blijkt het toch te hebben.
Het geniet op het ogenblik zelfs
een zeer bevredigende kijkdicht
heid. Gerard van den Berg
heefi met zijn opmerkingen
oVer de sanseyiëna heel wat
reacties bij het bloemen en
planten minnende Nederlandse
kijk-publiek los gemaakt. Van
avond het record van deze week
een sanseviëra van maar liefst
1 nieter 68. Natuurlijk zal de ei
genaar uit de doeken doen hoe
hij de planten zo heeft gekre-
Ned. II 21.00 uur.
Glory halleluja
Vanavond de tweede uitzending
met gedeelten uit de klankbijbel
„Glory Halleluja 2000". De Bel
gische zanggroep Miloscope
zingt nu de liederen „Passie"
en „De verloren zoon'.'.
In hei eerste lied wordt Pilatus'
vraag aan Jezus, „wat is waar
heid?", uitgewerkt, waarna het
lijden van Jezus Christus wordt
overgeplaatst naar deze tijd aan
de hand van voorbeelden als
Dachau, Hiroshima, Biafra en
Vietnam.
Sipke van der Land spreekt de
verbindende teksten.
Ned. II 22.10 uur.
Tennis vanuit
Melkhuisje
uitvoerig
op scherm
(Van onze radio- en tv-redactle)
HILVERSUM De AVRO-televi-
sie zal In een aantal reportages
uitvoerig aandacht besteden aan
de internationale Nederlandse
tenniskampioenschappen, die
van 24 tot en met 30 juli op de
banen van het „Melkhuisje" te
Hilversum worden gehouden.
Bij de dames zullen onder meer
de Nederlandse Wimbledon-
kampioene in het damesdubbel,
Betty Stöve, Marijke Schaar
(kampioene van Nederland in
1971), Ada Bakker en de Ameri
kaanse Wimbledondeelneemsters
Blake. Newberry en Anthony op
de banen komen.
Bij de heTen kan men onder meer
de Spaanse Wimbledon-halve fi
nalist Manuel Orantes, en An
dres Gimeno Lew Hoad, Bob
Howe en Neal Fraser in actie
zien. aismede het volledige Au
stralische Davis cup-team. Voor
Nederland komen onder meer
Fred Hemmes en Jan Hordijk
uit.
>)p maandag 24 juli zendt de
AVRO van 19.05 tot 19.30 uur
via Nederland 2 een samenvat
ting van de eerste wedstrijden
uit. Op woensdag 26 juli wordt
van 20.21 tot 21.15 uur via het
eerste net een samenvatting uit
gezonden. In „AVRO's Sportpa-
noramu" zijn op vrijdag 28 juli
van 19.05 tot 19.55 en van 20.21
tot 21.30 uur beelden te zien van
de kwart- en halve finales. De
finalepartijen zullen op zondag
30 juli van 15.22 tot 17.00 uur via
Nederland I rechtstreeks door
de AVRO worden uitgezonden.
Willem Duys zal bij de uitzen
dingen het commentaar verzor-
In de lief-doen-voor-de-regio-rage
loopt de TROS wellicht voorop.
Studiozomer is er een typisch
voorbeeld van. Het programma
was gisteren gewijd aan Zuid-
Holland, provincie waar ook
op het gebied van de kleine k
echt wel een en ander te bele
ven valt.
Vond dat zijn weerslag in de uit
zending van gisteren? We meen
den van niet. Uit Den Haag en
Delft kwamen popgroepen van
groter allooi dan Sandy Coast,
Lydia Oosthoek heeft kwaliteit,
maar is niet maatgevend voor
dit genre. Alleen Ann Burton
hield op eigen wijze de eer van
de provincie hoog.
Er waren voorts buitenlandse gas
ten van het tweede garnituur,
een balletgroepje dat armetierig
deed en het spelletje „Op het
eerste gezicht" dat blijft ver
zanden in al te overbodig ge
klets. Regisseur Ralph Inbar
deed alles wat mogelijk was om
het op een echt tv-programma
te laten lijken. Pim Jacobs deed
dat evenzeer. Beider pogingen
mislukten.
De VPRO maakte een gebit-pro
gramma. Met nogal onsmakelij
ke beelden en ook nogal ondoor
zichtige informatie over de be
roepen tandarts en tandtechni-
ker. Erg goed natuurlijk zo'n
stuk voorlichting over mondhy
giëne. Maar in deze vorm en op
een zo warme zomeravond pre
cies de vorm van anti-tv, die de
VPRO pleegt voor te staan.
Dezelfde VPRO tekende overigens
gelukkig voor nieuwsachtergron-
den terzake de kabinetscrisis.
Joop van Tljn interviewde Joop
den Uyl. Die sprak zijn afgrij
zen uit over alles wat er poli
tiek in ons land gebeurde sinds
de PvdA niet meer in de rege
ring zit en deed vervolgens een
nogal nadrukkelijk huwelijks-
anzoek aan de KVP.
We vonden dit het meest pikante
programma dat tv ons gisteren
bood. Ook al omdat Den Uyl be
cijferde dat zijn „progressieve
drie" meer recht op regeren
had dan welke andere combina
tie dan ook.
De man had uiteraard aanwijs
baar (voor ieder die weet dat
één plus één twee is) ongelijk.
Maar juist daarom was het zo'n
leuk betoog
KVP'er Andriessen kwam te laat
opdraven om direct met Den
Uyl geconfronteerd te worden.
Jammer eigenlijk. Andriessen
was nogal nuchter, leek voor
een huwelijk op stel en sprong
niet zoveel te voelen.
De Belgische groep Miloscompe vanavond in Glory Halleluja.
Gerard van den Berg begon met een sanseviëra rage.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM De tweewekelijkse NOS-ra-
diorubriek „Hebt u geluisterd...?" is zater
dag 22 juli (van 17.30 tot 17.55 uur, Hilver
sum 2) gewijd aan Radio Tour de Franco,
het programma dat de NOS-radio dagelijks
gedurende de afgelopen 3 weken van 13.00
tot 18.00 uur via Hilversum 3 heeft uitge
zonden. Nagegaan wordt hoe het program
ma werd beluisterd op het werk, op cam
pings en in bejaardentehuizen, hoe ouderen
en jongeren over de Tour en Radio Tour
de France denken en hoe de mensen de
uitslag van de étappes vernemen. Verder
zijn interviews te horen met Jan Coctaar,
die vroeger vele Tourreportages gaf, met
Theo Koomen, de 5 meewerkende disc-joc-
key's (Felix Meurders, Herman Stok, Vin
cent van Engelen, Eddy Becker en Joost
de Draaier), producer Ben Dingerdis en de
heer H. Felderhof, hoofd van de Dienst
Radioprogramma van de NOS. In de ru
briek komen ook flitsen voor van radiover
slagen van Jan Cottaar, sfeerreportages
van jongetjes, die Tour de France spelen,
en een finishreportage, zoals die door ae
NOS-radio en door de Belgische radio
(BRT) wordt verzorgd. „Hebt u geluis
terd?" wordt gepresenteerd door Ingrid
Drissen. Interviews: Annemarie Boer, Roel
van Broeckhoven en Paul Staudenmaijer.
NCRV:
19.05 uur Follyfoot
19.30 uur Home het geroofde
thuisland
20.00 uur Journaal
20.21 uur Hier en nu
21.00 uur Mensen, mensen,
MORGEN
NEDERLAND I
AVRO: a(
16.00 uur Journaal
16.02 uur Trumpton
16.15 uur Pim, Pam en
Pommetje
NOS: w
18.25 uur Tour de France de
18.45 uur Brigadier Dog te
18.55 uur Journaal ti:
19.05 uur Rallycross s)|
19.40 uur Dag Nederland H
20.00 uur Journaal VJ
20.21 uur Drieluik
21.45 uur Een kwartiertje Goof~
21.55 uur AVRO's
Sportpanorama
22.45 uur Journaal
NEDERLAND II
18.55 uur Journaal
KRO:
1 19.05 uur De partners
1 19.30 uur Tuin d'r 'ns in
1 20.00 uur Journaal
20.21 uur Wiener Blut
1 22.00 uur De aanval op
Rusland
22.50 uur Epiloog
22.55 uur Journaal
RADIO
HEDEN
HILVERSUM I
18.00 VakanUetoeslag: licht progranl
ma. 18.30 nws. 18.41 Echo. 18.1
Grammofoonmuzlek. 18.58 MarktbJ
richten. 19.00 (S) Eigen fabrikaat
lichte muziek. 19.55 Kanjer Koninls
Kompetitie. 20.00 In antwoord op uJ
schrijven..verzoekplatenprograml
ma. 22.00 (S) Voetlicht op..: kabd
ret. show en musical. 22.25 Overw»
ging. NOS: 22.30 Nws. 22.40 (Si
Lichte grammofoonmuzlek. KROL
22.50 (S) Zomergoal..! sp<
nabeschouwing Ronde t
HILVERSUM II
/s. NOS: 20.30 (Si
ingen. 23.00 Nw:
HRI SSEL 324 M (NEDERLANDS)
MORGEN
HILVERSUM I
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt z.
(Soos): lichte platen, reportages i
berichten. (7.30 Nws; 7.41-8.00 Aki
tuallteiten; 8.30-8.40 Nws). 10.00 i
Als dat zou kunnen: verzoekplaten
programma (10.30-10.32 Nws.) u.&l
.Mededelingen. 12.00 Akt Overhel
voorlichting: 12.16 Franco huls.
formatie voor het bedrljfslev
12.26 Mededel ingen t.b.v. land-
lulnbouw. 12.30 Nws. TROS: 1'
(S) Op Sleeptros: lichte gramr
loonmuzlek en tips voor automobi...,
ten. 14.00 (S) Jazz-Sir: Jazz-cocktallL
14.45 (S) Tross-C'ounlry. 15.30 Nwl'
15.33 Revue 3.33: een lichte doel
het-zolf kursus ln revue-spelen.
(S) Poster: licht muzlekprogra
17.30 Nws. 17.32 Aktuallteiten.
(S) Kort binnenkort
HILVERSUM II
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Oc
7.20 Z.O.gevarieerd pro
7.25 Van de voorpagina
aformatleshot
om 11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.U
tuallteiten. 13.23 (Si Dit is hetj
special: jnngerenprogrflT
14.30 VARA-varia. HIRO: 143)5 lil
PLUS-Magazini'. NO.S: 15 05. 1
mende week ln het Nederlands
ziekleven. 15.30 u. International
patrouille: dokumentalr pro
ma. 16 00 Nieuws, 16.03 (S) NO*
16.45 uur Inzet: een prou-nwiin
over amateuristische muzlektMoel
ning. 17.15 uur Uitzending van
Vrije Gedachte. 17.30 Hebt u *i-I
HILVERSUM III
NCRV7.00 Nws. 7.02 Popstatlofl
(8.00 Nws.) 9-00 Nws. 9.03 Pet
nieuwe grammofoonplaten:'
Nws. 10.03 Muziek bij de. Jtot
(11.00 Nws.) 12 00 Nws. 12.03 KI
P..p, NOS: 13.00 Nws. 13.03-l8.lMi i
dlo Tour dc France: Popmuziek
HRI SSEL 324 M (NEDERLANDS)
l Nws. 12.03 Lichte i