Hoorspel niet dood
maar springlevend
4
Laatste
van het
Farce Majeure
seizoen
Hou het
scherm
in 't oog
TERUGBLIK
Brandpunt
op tournee
Paul van Vliet
weer in Kurzaal
LEIDSE COURANT
VRIJDAG 12 MEI 1972
Zal het hoorspel blijven bestaan? De vraag
stellen is haar beantwoorden. Er is nog
nooit een kunstvorm verdwenen. Het
schilderen hield niet op toen foto en film
de werkelijkheid begonnen uit te beelden,
integendeel, de schilderkunst ontplooide
juist toen een bijna explosieve levens
kracht en barstte uit in een sterrenregen
van stijlen. De tijd voor het hoorspel is
niet geweest, maar begint pas. Het hoor
spel is niet dood maar springlevend.
Vanuit deze zekerheid praat Léon Povel
(60) over de toekomst van het hoorspel.
Hij is er nog iedere dag volop mee bezig
als hoorspelregisseur, een functrie die hij
al vrij snel verwierf na 40 jaar geleden
als omroeper in dienst te zijn getreden
van de KRO. Zijn werk kort nadien als
reporter voerde hem via het klankbeeld
de wereld van het hoorspel binnen.
Het had toen nog geen eigen
vorm. Incidenteel werden to
neelstukken voor de radio opge
voerd, waarbij de acteurs hun
stemmen op dezelfde wijze ge
bruikten als in de zaal. De
tekstbehandeling werd niet inge
steld op het nieuwe medium.
Men brulde rond de microfoon-
geschaard elkaar de tekst toe
en maakte er op primitieve wij
ze geluiden bij. De hoorspelen
van toen stonden bol van de na
derende voetstappen en dichts
laande deuren. Om aan te dui
den dat een gesprek in een huis
kamer plaats had stond er stee
vast met grote nadruk een klok
te tikken. Die klok is allengs
meer achter gaan lopen bij de
ontwikkeling van het hoorspel,
dat toen nog geschreven werd
vanuit de gedachte dat er niets
te zien was en dat alles dus te
horen moest zijn. Zo'n'huiska-
merklok droeg niets wezenlijks
bij tot de kern van een stuk. De
klok heeft nu alleen nog een
plaats als er een tijdbom moet
exploderen of zo, omdat zij dan
spannende seconden wegtikt.
Na de Tweede Wereldoorlog heeft
het hoorspel een stormachtige
ontwikkeling doorgemaakt. De
radio bracht het enige amuse-
ment in de huiskamer en van Het verleden heeft in de regie van
een eigen functie en het hoor
spel kreeg de kans zich te ont
wikkelen tot een zelfstandige
kunstvorm, die meegroeide met
de wijzigingen in leefgewoonten,
denkpatroon en een acceptatie-
vermogen. Een spel van vijf
jaar geleden zou je op een enke
le geslaagde uitzondering na nu
niet meer kunnen opvoeren.
Datzelfde zie je in toneel en
film. De laatste tijd doe ik trou
wens ook tv-regie. Mij is wel
gevraagd hoe een radioman dot
kan doen. Maar een hoorspel is
eigenlijk verschrikkelijk visueel.
Wil je een hoorspel goed ma
ken, dan moet je het in je ge
dachten zien gebeuren. Anders
kun je bij de luisteraar niet be- Teon mikte het hoorspel nog op
groot public Djt is nu aan.r
schapen, die toen aan de fanta
sie ontsproten, maar achteraf
aan de werkelijkheid beantwoor
den. Men heeft toen 180 niet-be-
staande geluiden moeten verzin
nen. Het hele bedrijf nam ei
aan deel. Men is er uitgekomen.
Ander „opzienbarend" hoorspel
was De dood in de jungle over
gestrande vliegtuigreizigers
een hete woestijn op zoek naar
redding. Om het geluid ruimte
ie geven werden de opnamen
hiervoor gemaakt in een tuin.
met op de haverklap storende
elementen als een overvliegend
vliegtuig, een langs snorrende
brommer of een maaiende tuin-
zienlijk kleiner en ligt per hoor
spel gemiddeld op de 80.000. wat
altijd nog 200 zalen vol publiek
zijn. Vaste luisteraars vormen
studenten, die niet over TV be
schikken, mensen langs de weg
met een transsistor en uitge
sproken liefhebber.
deze kost was er nooit genoeg
in de ether. Dat heeft de ver
nieuwing van dit verschijnsel
sterk geremd. Jarenlang draai
de deze zaak door in de geijkte
vormen. Het hoorspel zat als
kunstvorm in een doodlopende
straat. Het was recht toe recht
aan en allemaal eender.
Eigen functie
Léon Povel: „Toen kwam de tv
en het inzicht dat de radio niet
met de tv moest gaan wedijve
ren. De radio heeft naast de tv
Povel geruchtmakende hoorspe
len te horen gegeven. In de ja
ren '55 ging drie jaar de serie
Da sprong in het heelal, een
science-fiction, die sterk aan
sloot op de werkelijkheid van
die dagen, omdat de Russen
toen hun eerste Spoetnik om
hoog schoten. Net als nu bij een
interland op de tv waren de
straten toen leeg. Nu nog komen
regelmatig brieven bij de KRO
binnen, waarin om een herha
ling wordt gevraagd. In dit
hoorspel werd ook een maanlan
ding uitgevoerd en situaties ge-
Leon Povel ziet het helemaal zitten met de toekomst van het hoorspel
reiken, dat hetzelfde beeld voor
ziin geestesoog oprijst. Dit
beeld mag niet verstoord wor
den door misgrepen, zoals ver
keerde acteurs of persoonlijke
interpretaties, die niet in het
stuk zelf liggen. Dit maakt tv
even boeiend als radio, ofschoon
het twee verschillende media
zijn. Ik maak pas een tv- of
hoorspel als ik het zelf eerst in- Literair
wendig heb gezien. Pas dan is T i
hu tri. Leon Povel: „Juist voor deze
groep streeft de KRO naar
hoorspelen op niveau, dat uit
spelen. Wij mikken op het lite
raire element en pogen daar
voor auteurs aan te trekken.
Dat is geen eenvoudige zaak,
omdat schrijvers hun werk lie
ver in boekvorm zien dan
een vluchtige radiovorm. Ook
speelt de honorering een rol, al
wordt de steeds kleiner. Het
moeilijkste echter is het schrij
ven van dialogen. Daar heb je
feeling voor nodig, scholing en
inzicht. De Ned. Toneellitata-
tuur is schaars en bij de bewer
king ervan moet uitgegaan wor
den van een gans andere con
ceptie dan bij het werken voor
de zaal. Wij menen nu echter
uitstekend te zijn geslaagd met
de Vlaming Ivo Michiels, die
voor ons Hoe laat is het heeft
geschreven, dat wij samen met
de Siiddeutsche Rundfunk ge
reed maken voor uitzending, zij
uiteraard in het Duits, wij in
het Nederlands. Dit spel behan
delt de obsessie van de tijd die
door je vingers glipt. De tijd die
je verplicht voortdurend dingen
te doen zonder dat je uiteinde
lijk iets tot stand brengt".
In dit spel zal gewerkt worden
met de jongste winst uit experi
mentele werkzaamheden, want
met het hoorspel worden in ge
heel Europa uitgebreid moge
lijkheden uitgeprobeerd. Men
wil het eigene van het medium
radio tenvolle uitbuiten. Daar is
onderzoek voor nodig, waarbij
het hoorspel als specifike kunst
vorm moet worden toegespitst
op zijn eigen terrein. In dit op-
zich zijn er frappante resultaten
behaald.
Leon Povel: „Aan het publiek
mag echter nooit worden voor
gezet het experiment om het ex
periment. Die moet men be
perkt houden tot het laborato
rium. Daar komen soms hele in
teressante dingen vandaan. Uit
het extreme wordt het bruikba
re gepuurd. De luisteraar moet
meegroeien in deze ontwikke
ling. In elke kunstvorm ervaart
men een aanvoelend begrijpen,
dat niet onder woorden is te
brengen, maar toch heel diep
treft. Naarmate het hoorspel als
kunstvorm meer zichzelf wordt,
zal men dit steeds vaker erva-
Ondai.ks negatieve geluiden ziet
Leon Povel het hoorspel hele
maal zitten. We zullen er nog
van ophoren.
TON OLIEMULLER
TELEVISIE
HEDEN
NEDERLAND
zoon
I NOS
j 18.45 uur Fabeltjeskrant
18.55 uur Journaal
NCRV
19.05 uur De grote Wallenda
19.30 uur Zo moeder,
20.00 uur Journaal
20.21 uur Hier en nu
21.00 uur Farce majeure
21.35 uur Herkent u deze me
lodie?
21.40 uur Doek green
22.25 uur Klassiek nieuws
NOS
22.35 uur Journaal
22.40 uur Samenvatting pre-
Olympische basket
balwedstrijden
23.05 uur Teleac
Farce Majeure: Klaar maatje
Dc 83ste Farce Marjeure sluit
vanavond het zesde seizoen van
dit programma af. Het wordt
een terugblik op de meest ge
slaagde liedjes van de afgelopen
winter. Men zal onder meer
nogmaals horen en zien: Laat
je auto staian, zegt Drees, 't Is
plicht dat ied're jongen, We
aten weer brood uit een plastic
zak en Weg met het manbeeld
dat dc STER maar blijft verto-
Bi.nnenkort komt er een nieuwe
langspeelplaat met F.M.-liedjes
in de handel en in oktober komt
Farce Majeure weer op het
scherm.
Alexander Pola en Jan Fillekers
zorgden ook deze maal weer
vor de teksten. Harry Bannink
is verantwoordelijk voor de mu
ziek. Fred Benavente en Henk
van der Horst maakten er een
aardig geheel van.
Ned. 1 21.00 uur.
De grote Wallenda
De NCRV zendt een film uit on
der de titel „De grote Wallen
da". Wallenda is een 65-jarige
acrobaat die er op 13 juni 1970
in slaagde een bijzonder wereld
record op zijn naam te bengen.
Hij liep namelijk 260 meter over
een draad boven de Tallulah-
watervallen op een hoogte van
ruim 230 meter, zonder vangnet.
De laatste keer dat iema/id deze
watervallen overstak was in 1886,
toen ene professor Leon de an
dere kant haalde. De plaats die
Wallenda in 1970 uitkoos was
echter veel gevaarlijker.
Herkent u deze melodie
Vanavond wordt de uitslag be
kend gemaakt van de muzika-
le-quiz. De huiskamervraag
werd 30 april j.l. gesteld.
Ned. 1 21.35 uur.
Doek Green
De aflevering van vanavond han
delt over een politieman, die
zijn privé problemen afreageert
door middel van zijn functie.
Het ex-vriendinnetje van ser
geant Wills komt in het bezit
van een grote som geld. De po
litieagent komt er achter dat zij
een verhouding heeft met een
ex-gedetineerde en vraagt zich af
of het geld misschien van deze
persoon afkomstig is. Niets
wijst echter in die richting.
Wills doet zijn werk, maar wordt
verweten dat hij de zaak bela
chelijk grondig aanpakt.
Ned. 1 21.40 uur.
Hier is Lucy
Filmacteur en kunstkenner Vin
cent Price komt er na vele om
wegen achter dat Lucy op een
veiling een bijzonder schilderij
heef', gekocht.
Ned. 11 19.05 uur.
Afdeling Fraude
Door een klacht van de heer
Stamford, wiens vrouw in eea
exclusieve kliniek voor zenuwzie
ken plotseling is gestorven,
komt er een grote zwendelzaak
-aan het licht.
Ned. 11 20.21 uur.
Het oproer kraait
In het programma Het oproer
kraait wordt de verdeling van
het gemeenschappelijk bezit aan
de kaak gesteld. De aandacht
gaat met name uit naar de fa
briek en gemeenschappelijk be
zit van de arbeiders, die sluiten
zonder deze werklieden er in te
kennen. We maken ook kennis
met de zogenaamde Agitprop
(agitatie en propoganda). Tij
dens een festival, te Berlijn tra
den deze groepen'op met hun po
litieke liederen. Jaap van de
Merwe raakte hiervan zo onder
de indruk dat hij erover denkt
zelf met zijn vaste begeleiders
bij bepaalde gelegenheden de
straat op te gaan.
Ned. 11 21.50 uur.
Toen
De tweede aflevering van de re
constructie in journaalvorm van
de derde oorlogsdag in 1940.
Ned. 11 22.30 uur.
Klassewerk
In de tweede halve finale strijden
de van Goghschool uit Roer
mond en de Gemma Galgani-
school uit Tilburg tegen elkaar.
Zaterdag Ned. 1 16.02 uur.
De weg naar Hameien
In deze aflevering, die tot titel
kreeg Minister Modderijn raken
Hildebrandt en Aernout ver
dwaald, omdat ze, als ze op be
zemstelen vliegend onderweg
zijn naar hun volgende doel, ver
geten te luisteren naar de aan
wijzingen van Bertram. Ze moe
ten dan ook een noodlanding
maken en komen terecht bij ko
ning Pipijn. Deze viert op dat
moment net zijn vermaandag;
om dat te begrijpen moet men
weter. dat de koning iedere
maand zijn verjaardag viert.
Bertram, Lidwientje en de ande
re kinderen van Hameien moe
ten proberen Aernout en Hilde
brandt terug te vinden. Daarbij
komen ze niet alleen een oude
bekende, minister Modderijn te
gen. maar maken ze ook kennis
met koning Pipijn en een zekere
Rudolf. Uiteindelijk keert alles
ten goede en kunnen ze op hun
vliegend tapijt proberen op
nieuw de weg naar Hameien te
rug te vinden.
Zaterdag ned. -1 17.00 uur.
KUNST EN
KUNSTENAARS
Koningin Juliana is voornemens
om donderdag 15 juni de ope
ningsavond ter gelegenheid van
het 25-jarig bestaan van de
stichting Holland Festival in de
Koninklijke Schouwburg bij te
wonen.
3e Stichting Museum Rijswijk
Herenstraat 67, exposeert van
20 mei tot en met 10 juni Neder
landse affiches van 1945-1970.
4enk van der Horst exposeert tot
4 juni linoleumsneden in Cine
ma Du Midi, 2de Carpentier-
straat 141 Den Haag.
Harcel Minnée exposeert van 16
mei tQt 5 juni foto's in Galerie
Edison, Javastr. 16, Den Haag.
In het Museum voor het Onder
wijs Hemsterhuisstraat 2 E Den
Haag, opent de wethouder van
Onderwijs en Kunstzaken, drs.
H. J. van Wilzen, op dinsdag
middag 16 mei de tentoonstel
ling .Vergeten Mexicanen',
lalerie Het Kunstcentrum, Molen-
straat 16 Den Haag, exposeert
van 13 mei tot 4 juni composi
ties in gemengde techniek van
W. Sinemus.
fcalerie De Sfinx, O.Z. Voorburg
wal, 241 Amsterdam, exposeert
van 10-28 mei schilderijen van i
Hans de Boer en tekeningen van j
de Egyptenaar Yahya G. Yousef. j
Van 31 mei 18 Juni zijn er
schilderijen en tekeningen te I
zien van Jan van Eden.
KRO gaat
kijkers ook
betrekken
bij BB-quiz
Van onze radio- en tv-re-
dactie)
HILVERSUM De KRO-tv
studeert momenteel op de
mogelijkheid om in het
winterseizoen de kijker te
betrekken bij de Berend
Boudewijn-quiz.
Zeker is dat dit programma
terugkeert en dat onge
veer dezelfde formule zal
worden gehanteerd, al zal
men hier en daar zeker
bijschaven.
Naar verluidt zat het veel
kijkers dwars, dat het pu
bliek in de zaal wel voor
een prikje de fraaiste ge
bruiksartikelen in de
wacht kon slepen en de
kijker thuis niet. Hier zou
de KRO iets aan willen
doen. In welke vorm
staat nog niet vast, maar
mogelijk krijgt de BB-
quiz een ingebouwde kij
kersquiz.
De NOS introduceerde woensdag
de nieuwe rubriek „Toen".
Daarin worden historische ge
beurtenissen gereconstrueerd
zoals die door t.v. verslagen zou
den zijn als er destijds tenmin
ste t.v. geweest was.
Het idee is niet nieuw, maar om
dat in de eerste „Toen" de 10de
mei 1940 werd het beleefd zaten
er aantrekkelijke mogelijkheden
in. Op die dag vielen de nazi's
ons land binnen. Voor de
meeste Nederlanders is dat in
middels niet bewust meebeleefe
geschiedenis.
Het instructieve van de gevolgde
methode is wel dat het nieuws
van toen gebracht werd op de
manier waarop het nieuws van
nu elke dag te zien is. Dat kan
grote herkenbaarheid geven en
daardoor meer begrip.
Overigens miste men de kans (of
de mogelijkheid) om uiterst
consequent te handelen. Als er
in '40 zo'n goed functionerend
t.v.-apparaat was geweest dan
zouden ongetwijfeld koningin
Wilhelmina en de minister-presi
dent er rechtstreeks gebruik
van hebben gemaakt.
De teksten (van Herman Wig-
bold) waren over het geheel
goed, al vielen er steken, zoals
het gebruik door „minister Van
Kleffens" van de term „Duitse
ambassadeur", die rang bestond
toen helemaal niet
Wat zot vonden we het gebruik
van potsierlijke antieke micro
foons, door elkaar met de nor
male' types die nu in gebruik
zijn. Men had er beter van kun
nen uitgaan dat met die perfec
te t.v. anno-1940 die vreemde
radio-antiquiteiten buiten ge
bruik waren gesteld.
Kleinigheden overigens bij een
goed opgezet en redelijk goed
uitgewerkt programma. We zijn
benieuwd naar de volgende afle
veringen.
„Toen" was overigens het enige
programma dat van de afgelo
pen twee t.v.-dagen extra aan
dacht vroeg. Gisteren berichtte
de VPRO tweemaal uit de sa
menleving. Over de Peiger-sta
king met opnieuw alle achter
gronden uit de doeken over An-
gola-koffie met een faire weer
gave van voor en tegenstan
dersmeningen over de boycot
actie...
Van de TROS zagen we Op uw
gezondheid, de huiselijke (nutti
ge) medische rubriek. En na
tuurlijk onze eigen Cup-Final. De
TROS had gehoopt op de hele
wedstrijd. Wij ook. Het mocht
niet zo zijn, maar de flitsen wa
ren goed en de nieuwe techni
sche mogelijkheid van verlang
zaamde herhaling (met twee
strafschoppen); is een enorme
vooruitgang. Aan de rechtmatig
heid van die penalties kan nu
n.l. niemand meer twijfelen.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Ruim vijfduizend
gasten zijn sinds Brandpunt op
24 september 1971 zijn wekelijk
se uitzendingen ging verzorgen
vanuit de KRO-studio, van-hein
de en verre naar Hilversum ge
komen om zoals Ed van Wester-
loo bij de begroeting meestal
zegt, zoverre de mogelijkheden
daartoe aanwezig zijn, als onbe
taald medewerker in de uitzen
dingen aan het woord te komen.
Op 2 juni zal de laatste groep
gasten naar Hilversum komen.
Daarna gaat Brandpunt op toer-
nee door Nederland. Met een
veertiendaagse frequentie wordt
de actualiteitenrubriek steeds
vanuit een andere provincie
plaats verzorgd en wel vanuit,
Enkhuizen, Vlissingen, Ensche
de, Tilburg en Leeuwarden.
Het worden uitzendingen van een
uur, altijd op een vrijdagavond,
beginnend om tien voor half ne
gen en zoals in Hilversum
gebruikelijk is met na afloop
volop gelegenheid met het
Brandpuntteam en met de gas
ten uit het programma urenlang
verder te praten. Van deze
discussies zijn vrijdag 's middags
in het radioprogramma „Inter
lokaal" steeds flitsen te beluis
teren.
Ook de uitzendingen vanuit de
provinciesteden worden ge
maakt met het nieuws-aanbod
van het moment. Als daartoe
aanleiding is zal de gelegenheid
worden aangegrepen hete actu
aliteiten uit de omgeving van
de plaats van uitzending in
Brandpunt te behandelen.
Vanaf 2 september komt Brand
punt weer iedere week vanuit
de KRO-studio te Hilversum
met gasten uit heel Nederland,
want uitzendingen met publiek
zijn het Brandpuntteam uitste
kend bevallen.
DEN HAAG Voor de derde achtereenvolgende maal zal Paul
van Vliet in de maanden juli en augustus weer te zien zijn in
zijn langzamerhand vaste zomerverblijf, de grote Kur
zaal te Scheveningen. In de voor dit doel speciaal feestelijk
aangeklede zaal zal hij deze zomer van woensdag 12 juli tot
en met zondag 20 augustus zijn one-man-show „Noord-West"
presenteren, telkens van woensdag tot en met zondag. Hij
wordt daarbij begeleid door zijn vaste combo, onder leiding
van pianist en componist Rob van Kreeveld met verdere me
dewerking van Dick van der Capellen (bas), Joop Scholten
(gitaar) en Hans Beths (slagwerk).
NEDERLAND II
NOS
18.45 uur Fabeltjeskrant
18.55 uur Journaal
VARA
19.05 uur Hier is Lucy
19.30 uur Koning Klant
20.0 uur Journaal
20.21 uur Afdeling fraude
serie)
21.20 uur Twee voor twaalf
21.50 uur Het oproer kraait
NOS
22.30 uur Toen (tv-serie)
22.55 uur Journaal
23.00 uur Den Haag vandaag
23.05 uur Teleac
MORGEN
NEDERLAND I
NOS
10.00 uur
KRO
1 16.00 uur
1 16.02 uur
17.00 uur
NOS
17.30 uur
1 18.45 uur
1 18.55 uur
KRO
19.05
19.45
NOS
1 23.05 uur
23.10 uur
Schooltelevisie
Journaal
Klassewerk
Kunt u me de
naar Hameien
tellen, meneer?
Teleac
Fabeltjeskrant
Journaal
Moederdag... welnee
Week voor de Nede
landse missionaris
Journaal
Berend Boudewijn-
quiz
Brandpunt
Mgr. J. Bluyssen
spreekt over de we
voor de missionaris
Journaal
Europese judo
kampioenschappen
NEDERLAND II
NOS
18.45 uur I
18.55 uur J
E.O.
19.05 uur
19.30 uur
19.50 uur
20.00 uur
AVRO
20.21 uur
21.35 uur
1 22.10 uur
23.10 uur
kleur
Het motet Jesu
freude
Actuele katechismus
Tenslotte
Journaal
Columbo
AVRO's sport-
panorama
Corry B rokken-show
Journaal
RADIO
HEDEN
HILVERSUM I
iFn?1 ens®mbIe met zang»
listen. Politieke Partijen: 18.19 Ui
ronding van de Pacifistisch Soclalii
tische Partij. KP.O: 18.30 Nieuw
18.41 Echo. 18.50 Verkenning- info
mattef programma. 18.58 Marktbf
richten. 19.00 (S) eigen Fabrikaat
JïïSÏFt mu7iek ult KRO-produklk
20'00 In antwoord op uw schrijver
verzoekplalenprogramr
Cursief: eabaretprogiuiuma. jaj
aMi^vandaag22^^11'0"— 22,38 D'
.programma
23.55—24.00 Nieu\
LVERSUM II
18.00 Nieuws. NOS: 20.00 CS) EBl'
Juzzquiz. VARA: 31.00 (S) Pianon
citalmoderne muziek NO'S- ">i
EBU-Jazzconcert. VARA: 22.30
Licht instrumentaal trio en soliste
22.55 -Mededelingen. 23.00 Nieuwi
ir'^ctu,an'i,,elten- 2320 Stelerlscht
j-icibst 1971: moderne
23.55—24.00 Nieuws.
MORGEN
7.02 (S) Ontby
de militaire
TROS: 7.00 NleiL
zus (Soos): lichte grammoloonm;
ziek. reportages en berichten (7i
Nieuws; 7.41—8.00 Aktuallteiten8.!
Nieuws; *-■
10.00 Lulsti
zoekprograi
(10.20—10.32 Nieuws). 11.55 Medodl
welzijn. Een uitzer
cocktail. 14.45 (S) Tross-CouL
1Ó.:;0 Nieuws. 15.33 (S) Revue 3.!
een lichte doe-het-zcl( kursus in
vuespelen. 16.45 (S) Poster: lli
muziekprogramma. 17.30 nlcm
17.32 Aktuallteiten. 17.50 Kort-Bb
HILVERSUM II
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Oehtendgyi
nastlek. 7.20 (S) Z.O.: gevarlee
programma, met om 7.25 Van
voorpnglna. om 7.54 VPRO: D«
dog. om 8.00 Nieuws, om 8.11 A
a... Jongerenp
RA-Vnrin. HIRO: 14.35 Plus - I
IIIRO Magazine. NOS: 15.05 De i
id, discussie. VARA: 17.55 Modi
HILVERSUM III
(14.00 en 15.00 Nieuws i. lb}
Nieuws. 16.03—18.00 Sportsho»
sport van vandaag, gemixed OI
topprs van nu. (17.00 Nieuws).