Trudy Labij via toneel
en tv nu in musical
Lampen
Lampen
Lampen
Hoeveel kaas uit't vuistje
voor25ct?
DIJKSTRA
UDHIPEN
Amerikaanse showman Lester Wilson
talentvolle leerling Sammy Davis
Moeder, er
komt een
bevolkings
explosie...
De Haagse
agenda
Hou het scherm in 't oog
TV
vanavon
morgen
Radio
morgen
PAGINA 2
LEIDSE COURANT
DONDERDAG 28 OKTOBEI P>
DEN HAAG Als tegendraadse
dochter Rie van de huiskamer
revolutionair Hanekam in Tot
de dood ons scheidt zal Trudy
Labij voorlopig blijven bekken
zoals ze gebekt is. Maar met
Klatergoud zal ze zich niet lan
ger omhangen. Ze is uit deze
t.v.-serie gestapt, omdat ze tot
de vaste vraag is gaan behoren
van de vrije toneelprodukties.
Eerdaags beginnen voor haar in
Amsterdam de repetities van de
musical Promises promises
(woorden, niets dan woorden),
een Amerikaanse kasstuk,
waarvan de producers hopen,
dat het samen met Trudy en
Gerard Cox en nog 60 anderen
klatergoud zal opleveren.
In deze musical kruipt strandheld
Cox, gediplomeerd diepduiker
naar Broekjes in de Branding,
in de vormvaste confectie van
de kantoorklerk, die hart en
hoofd en zinnen zet op het ei
gengereide kantinemeisje met
een hart van klatergoud, zijnde
Trudy. Alweer zo'n wulps we
zentje degkt men dan, omdat
men haar eerder zag als het
nassiballenmeisje in Spring uit
het raam, schat, weg gaan trou
wen, als een lief soort loeder in
de springerige Haar in mijn
soep en ook nog als dartel ding
in Vlinders zijn vrij. Is die Tru
dy nou werkelijk zo'n lichtzinnig
lentekind, dat losjes over de ty
petjes tippelt, of is zij een geta
lenteerde artieste met serieuze
inslag, die bekwaam karakters
boetseert?
Trudy: „Van huis uit ben ik een
lastige meid. Dat zal nu wel
wat minder geworden zijn,
maar daarom heb ik destijds
mijn eerste t.v.-rol. Joop ter
Heul van Cissy van Marxveld
graag gedaan. Kun je je voor
stellen. Ik ben nog uit de tijd,
dat je niks mocht op school. De
hele dag met je armen over el
kaar en niet naar het toilet mo
gen, zelfs als het heel dringend
was. Dan viel er veel af te gie
chelen achter de rug van de juf
frouw. Dat was Joop ter Heul.
Oude dames waren er gek op.
De meer hippe figuren van
toen, mijn leeftijdgenoten, had
den er niet zo'n boodschap aan.
Daarop volgde Hilde, de eeuwi
ge droomdeern van de Baron
von Miinchhausen, een vaag fi
guurtje, waar ik een beetje
moeilijk vat op kreeg. Rie Ha
nekam ligt me wel. Gaat van
zelf. Ik hoef er eigenlijk geen
moeite voor te doen om dat
meisje te maken. Lekker dwars
liggen tegen het geleuter van
Hanekam in, dat speelt zichzelf.
En die losse juf in Klatergoud,
daar moet je je in inleven. Bo
vendien heb je je techniek om
er wat van te maken. Als dat
hippe ding op de lichte toer
gaat, krijg je van de kapper ge
toept haar, dat is al het halve
werk, en verder ga je zelf even
op de walletjes kijken. Dan
krijg je de slag wel te pakken.
Het mag me op zo'n moment op
het lijf geschreven staan, maar
daarom ben ik het nog niet. Het
kost echt wel moeite om een rol
te spelen. Daarom kom ik altijd
graag weer thuis. Daar kun je
1 weer helemaal jezelf zijn. In het
lichtere werk valt het nog mee,
maar van collega's heb ik ge
hoord, dat je van dramatisch
werk doodmoe thuis komt. Er
Trudy: „Als ik een losse juf moet spelen ga ik eerst op de walletjes kijken
vereiste stemming brengen
dan pas kun je bepaalde gevoe
lens gaan uiten. Zo gemakkelijk
is dat niet. Dat kost veel in
spanning en vaak heb je als je
met een stuk begint, dat het
nog niet helemaal lekker zit
Het moet nog groeien ei
weet precies in welke richting,
daar werk je aan, je voelt het
met de dag beter worden en
dan komt een recensent vertel
len, dat er nog niet veel van
deugt. Op zo'n moment heeft
zo'n recensent misschien wel
gelijk, maar de spelers zijn al
een stuk verder met hun ge
dachten. Die kranteschrijvers
hebben er geen idee van hoe
gekke ervaring het is als je
voor het eerst met een stuk
voor het publiek staat. Je weet
niet waar de mensen om lachen
en waar je je pauzes moet in
lassen. Dat is een heel werk op
zich. Je staat maar door te ra
telen, aan de ene kant gespitst
op de figuur die je staat te ma
ken en aan de andere kant op
het tempo en de intonatie,
waarmee de tekst naar het pu
bliek moet worden gebracht".
Met Eric Herfst en Elsje de
Wijn gaat vanavond in Am
sterdam het nieuwe pro
gramma van start van het
cabaret Lurelei. Het pro
gramma draagt de lange ti
tel: „Moeder, er komt een
bevolkingsexplosie. Ja kind,
dat zal me een klap geven".
De première heeft plaats in
het 'City-theater. En als ze
daar zijn uitgekeken, komen
ze misschien ook nog naar
andere steden. Op de foto
heeft de vrijmoedige Elsje
het goed voor met de geüni
formeerde Eric.
(ADVERTENTIE)
APOLLO: Blue Movie (18) 12.15,
2.30 7.00 9.15 zat. zon. 12.15 2.30
4.45 7.00 9.15. Gringo tegen El
Diablo (18) vrij. zat. 24.00.
ASTA: Le Mans (a.l.) 2.00 8.00.
BIJOU: The Go Between (14)
2.00 7.15 9.30 zon. 2.00 4.15 7.15
9.30. CAMERA: The Graduate
(18) 2.15 7.15 9.30, zon. 12.45 4.30
7.15 9.30. CINEAC: Naar de
gordel van smaragd (a.l.) 9.30
11.30 1.30 3.30. zon. 11.30 etc.
Daniël (18) 5.30 7.30 9.30. De
vrouw in de folterkamer (18)
zat. 24.00. CITY: Wie een kuil
graaft voor een ander, (a.l.)
2.00 6.45 9.15 zon. 1.45 4.16 6.45
9.15. CORSO: The Devils (18)
2.00 8.15 zat. 2.00 7.00 9.15 zon.
2.00 4.15 7.00 9.15. DU MIDI: De
kanonnen van Navarone (14)
8.15 Peter Pan (a.l.) zon. 1.00
3.00 Sjors en Sjimmie op het pi-
rateneiland (a.l.) zat. woe. 2.00.
EUROCINEMA: Ryan's dochter
(14) zat. zon. woe 3.45 7.45, ov.
dag. 1.30 7.45. Shalako (18) zat.
24.02 Uit Hollywood's lachfa
briek (a.l.) zat. zon. woe. 1.30.
FLORA: Playboy (18) 2.30 7.00
9.15. zon. 2.00 4.30 7.00 9.15 Zor-
ba de Griek (18) vrij. zat. 24.00.
KRITERION: Le souffle au
coeur (18) 3.00 7.00 9.30. zon.
We hebben 't uitgerekend.
Voor een kwartje snijdt u een
forse reep jong belegen Goudse af
van 7 x 3 x 1cm. Da's een hap waar
een stevig glaasje graag in verdrinkt
Waar een kind z'n 4-uur-trek mee
stilt. Waar een dosis samengebalde
energie in zit die niet mis is.
Voor 25 ct kaas uit 't vuistje:
waar vind je anders
nog zoveel voor
zo weinig?
1.30 4.00 7.00 9.30. Ulysses (18)
vrij. zat. 24.00. METROPOLE:
They call me mr. Tibbs (14)
2.00 8.00. ODEON: Ben Hur
(a.l.) 1.30 7.30. OLYMPIA: Kel
ly's Heroes (14) 2.00 8.00. PAS
SAGE: Wat zien ik (18) 2.30
7.00 9.30. zat. zon. 2.00 4.15 7.00
9.30. Pokeren met de dood vrij.
zat. 24.15. REX: The magnifi
cent seven (14) 9.15 11.30 1.45
4.00 7.15 9.30 zon. 1.30 4.00 7.15
9.30. Uit Hollywood's lachfabriek
(a.l.) zon. 11.30 ROXY: Deme
trius en de gladiatoren (14) do.
ma. di. woe. 2.30 8.15 vrij. zat.
Trom (a.l.) za. zon. 1.30 woe.
2.00. THALIA: MacKenna's gold
(14) do. ma. di. 2.30 8.15 vrij.
zat. 2.30 7.00 9.15 zon. 7.00 9.15
De Bastaard (18) vrij. zat.
24.00 Prairieratten (a.l.) zon.
1.00 Last Command (14) woe.
2.30 8.15. DE UITKIJK: Satyri-
con (18) 2.30 7.00 9.30 zon. 1.45
4.15 7.00 9.30.
Donderdag 28 oktober
Koninklijke Schouwburg 20.15 uur
„Driekoningenavond" (Haagse
Comedie) (J).
Diligentia 20.15 uur, Ramses Shaf-
fy en Liselore Gerritsen (J)
zon. 2.30 7.00 9.15. Raspoetin, de hqj 20 30 uur
waanzinnige monnik (18) zat. Het verborgen ,even van jeIm
24.00. De 7 maskers van de ju- Christus" (Haagse Comedie)
doka (14) zon. 12.00. ROYAL (j)
'70: Hercules, de veroverraar De Vliegermolen Voorburg, 20.15
van Atlantis (14) maand. Lm. One-man-show door Paul van
dond. 2.00 8.15, vrij. za. zon. Vliet.
2.00 7.15 9.15. Heuvel der ver- Theater PePIjn 20.30 uur „Com-
schrikking (18) vrij. zat. 24.00. promime" door Rob van Reyn
ROYAL OP ZOLDER: Wood
stock (a.l.) 2.15 8.00; Django, de
genadeloze killer (18) vrij. zat.
24.15. STUDIO DE LUXE: De
non van Monza (18) 2.15 7.15
9.30 zon. 1.30 4.00 7.15 9.30. STU
DIO 2000: Doctor's wives (18)
7.00 9.15, di. besl. voorst. De
nieuwe avonturen
enNellie de Wekker.
zijn erbij, die dat geen week n|_c
lang elke avond vol houden. Die ^■angles
hebben tijd nodig om bij te ko- Trudy heeft momenteel nog ande-
men". re zorgen ook. In de musical
Promises zal er gezongen moe-
I ApfrnimtP ten worden en als het ding een
LeeTruimie beetje Joopt een hee, jaar ,ang
Daar moet zo'n stem maar te
gen kunnen. Dat kan als je hem
goed gebruikt. Trudy heeft
vroeger zangles gehad, maar nu
zal er ook wel weer een leraar
aan te pas moeten komen. Om
alvast een begin te maken loopt
ze thuis dikwijls te zingen en
wie haar zo bezig hoort, be
grijpt niet dat dat dezelfde
vrouw is, die als Rie Hanekam
maar ook in Klatergoud zo ge
makkelijk die ontevreden trek
rond haar mond weet te plooien.
Ernaar gevraagd zegt ze:
„Nou, dat zal dan wel, maar ik
geloof echt niet dat ik een onte
vreden natuur heb. Ik ben best
tevreden met wat ik om me heen
heb en vind".
In dat „thuis" heeft Trudy voor
zien door pas gevonden nieuwe
woonruimte in Scheveningen te
herscheppen in leefruimte, naar
eigen smaak en fantasie voor
zien van lig- en zitgerei dat ner
gens te koop is. Toch zal al dit
huiselijk gerief in de komende
maanden braak liggen als zij
met de musical Promises door
het hele land gaat trekken, tien
dagen Stadskanaal, vijf dagen
Zeeland etc. Het is je vak, vindt
Trudy, die het ook gekozen
heeft om de afwisseling die het
biedt. Zoveel van een vlinder
heeft zij wel, dat zij het nergens
lang uithoudt. Als zij een week
lang een schouwburg van bin
nen heeft gezien, wil zij alweer
verderop. Dat is een van de re
denen waarom zij voorlopig De musical Promises betekent
geen vaste verbintenis wil met
een toneelgezelschap.
„Bovendien", zegt Trudy, „ben je
dan veel minder baas over je
eigen tijd. Je staat meestal in
twee, drie stukken tegelijk en
hoe laat het 's avonds ook ge
worden is, je moet de volgende
dag weer vroeg terug zijn voor
de repetities. Als je voor de t.v.
wat wil doen, moet je toestem
ming vragen. Een nadeel van
de vrije produkties is, dat je al
tijd op de show-toer moet en
vrijwel niet aan zwaarder, se
rieus werk toekomt. Daarom is
het goed. dat er gesubsidieerd
toneel bestaat. Het ernstige
werk zou nooit aan bod ko
men".
'fan de andere kant begrijpt Tru
dy niet, waarom kranten zo
vaak kritisch zijn als het om
het lichtere werk gaat. Over het
hoofdstuk in haar
tistieke ambitie, die destijds bij
de Haagse Comedie begon en
via t.v. en het vrije toneel nu
voorlopig uitmondt in het zang
spel. De kaatste jaren stond zij
met Ton van Duinhoven of met
Luc Lutz de hele avond op het
toneel, mensen van wie zij wel
wat kon leren, maar bij wie ook
zij de stemming er wel eens in
moest brengen als de verheven
heid van hun toneelroeping op
een laag pitje stond. Een mens
is ook maar een mens, zelfs
als-ie geregeld gebruiker is van
de koekjes van Jamin. Dat
wordt heel anders in Promises,
want dat vraagt een toneel vol
mensen en die kun je niet alle
maal stuk voor stuk op gaan
staan beuren. Temeer waar je
toch ook je eigen moeilijkheden
hebt.
algemeen lopen die stukken Trudy: „Als je op t.v. ziet of
o„j speciaal in gemeenten,
waar het gesubsidieerde toneel
zich niet of mondjesmaat laat
zien, kijken de mensen reikhal
zend uit naar de komst van het
stuk.
frudy: „Als je me nu vraagt om
boosheid voor te spelen, dan zeg
ik, nee, dat kan ik niet, hier in
mijn eigen huis. Daar heb je de
sfeer van het theater voor no
dig. Je moet je zelf eerst in de
de krant leest hoe kinderen
hongeren en mensen sterven,
daar word je koud van, omdat
je er niets aan kan doen. Je zou
er zo heen willen om te helpen.
Niet als verpleegster, hoor, dat
is mijn vak niet. Maar je denkt
wel: wat moet ik nu met mijn
rol in een blijspel in een wereld
die zo vol ellende is".
TON OLIEMULLER
„De beste nieuweling van het jaar" Hij wordt in zijn dans- en zang-
is eens de eervolle titel geweest nummers geassisteerd door
van Lester Wilson, Amerikaanse twee black-beauties, Vi Valasco
choreograaf, danser en zanger. en Eliane Pittman.
Deze talentvolle artiest is van- Ned. I 21.40 uur.
avond te zien in een eigen show,
gemaakt door de Duitse tv-pro- Dubbel en dwars
duktiemaatschappij Bavaria.
Vanavond de eerste van een acht-
Dat hij zover is gekomen heeft tal programma's waarin de kij-
Lester misschien wel te danken
aan zijn leermeester Sammy
Davis jr. met wie hij jarenlang
samenwerkte voor hij een eigen
start in Duitsland maakte.
Ook in Frankrijk vierde hij
tromfen: hij trad op in een
show van popzanger Johny Hal-
lyday met zoveel succes dat dat
hem een eigen show opleverde
in het beroemde Parijse Olym-
pia Theater.
Zijn repertoire van vanavond gaat
natuurlijk over liefde en muziek
en variëert van musical, rock
tot soul.
ker zeer oplettend moet zijn,
Come-back van
Johnny Jordaan
Johnny Jordaan, zanger van
het Amsterdamse lied, is zo
ver hersteld dat hij zaterdag
a.s. weer gaat optreden in
het sportpaleis Ahoy in Rot
terdam. Hij vormt een on
derdeel van het programma
„Late zaterdagavondshow"
en viert er zijn come-back,
naar impresario Dick Bin
nendijk meedeelde. Dat
Johnny Jordaan ook een gro
te trekpleister in 's werelds
eerste havenstad is, blijkt
volgens Binnendijk uit de
kaartverkoop: nagenoeg alle
7.500 plaatsen in het sportpa
leis zijn aan de man ge
bracht. Johnny Jordaan zal
in Rotterdam met het 120 man
sterke Rottes Mannekoor het
stedelied van Rotterdam ver
tolken. Overigens treedt hij
ook alleen op en samen met
Tante Leen.
Het zal een zeldzaamheid zijn dat
een t.v.-programma zonder
meer kan worden omgebouwd
tot een bioscoopfilm Dat ge
beurde met „Great British
Train Robbery", een Duitse ge
dramatiseerde dokumentaire
over „de grootste geldroof aller
tijden" in 1963. De NOS ver
toonde gisteren die filmversie.
Versie die haar t.v.-afkomst dui
delijk liet blijken. Het gehele
programma was voor het kleine
scherm gedacht en dat is iets
wat van slechts weinig bio
scoopfilms gezegd kan worden.
We hebben met veel genoegen ge
keken en, om de knappe rolbe
zetting en verfilming, ons maar
nauwelijks geërgerd om het feit
dat al die onmiskenbare Britten
Duits spraken.
Wat ons wel een beetje ergerde
was het feit dat de NOS het
verhaal niet afrondde. Het is
immers allemaal echt-geb&urd
en aan de feiten die de film min
of meer waarheidsgetrouw
boekstaafde zijn inmiddels heel
wat nieuwe feiten toegevoegd.
Het zou, geloven wij, een vrij
kleine moeite geweest zijn om
die feiten, al dan niet voorzien
van beeldmateriaal als aanvul
ling te geven. Gek eigenlijk dat
de NOS daar niet aan gedacht
heeft.
In première ging gisteren de
NOS-rubriek. „Graag gedaan."
Daarin zal telkens een portret
worden gegeven van iemand die
zich helemaal onbaatzuchtig in
zet voor de gemeenschap en die
behalve dan min of meer toe
vallig in zo'n rubriek, daarvoor
nooit de lof zal oogsten die dub
bel en dwars verdiend is.
In de eerste aflevering werd
mevr. T. v.d. Marei uit Woer
den in het zonnetje gezet. Een
vrouw om de hoed voor te lich
ten! Zij en de anderen die in
„Graag gedaan" geëerd zullen
worden stond overigens mo
del voor een leger van ongetel
de duizenden die gewoon „doen
wat er te doen valt".
In die hommage aan mevr v.d.
Marei proefden we een homma
ge aan dat leger. We vonden
het derhalve een sympathiek
programma, waarvan we het de
NOS kwalijk nemen dat het op
een zo'n onsympathiek laat uur
werd uitgezonden.
Vg.
daar er grote prijzen te verdie
nen vallen. De vragen van deze
nieuwe toto gaan over sport,
kunst, politiek en actuele vra
gen en zijn in scènes aange
kleed.
Ned. I 20.21 uur
De Jordaan
„De Jordaan, een verdwijnend
stadsdeel?" iss de titel van een
documentaire over de Jordaan
in de jaren 1970 en 1971, met
zijn stemmingen, instemmingen
en afwijzingen.
Ned. I 22.10 uur.
Wild land
Een film van de Evangelische
Omroep over een Amerikaanse
familie in Afrika die les komt
geven in het houden van vee.
De zoon houdt er een jachtlui
paard als huisdier op na. Maar
als dit dier ontsnapt en er ver
dwijnt vee, dan gebeuren er
niet zulke aangename dingen.
Ned. II 19.05 uur.
Namens
Tot mei van dit jaar bakker in
Amsterdam, nu Tweede Kamer
lid. Het nieuwe leven van deze
man, Jan Schaefer, is gefilmd.
Hoe reageert iemand als mens
op dergelijke grote veranderin
gen in zijn werkkring?
Ned. II 20.40 uur.
kaanse jongen die naar de uni
versiteit gaat en daarvoor 3000
kilometer per auto moet afleg
gen van Omaha in Nebraska
naar Stanford ten zuiden van
San Francisco.
Ned. II, 21.30 uur.
Eerstejaars
Een Engelse t.v.-regisseur filmde
de reis van een 18-jarige Ameri-
Nationaal Ballet
naar Rusland
Dinsdag 9 november zal het
nationale ballet met een ge
zelschap van 70 personen
van Schiphol vertrekken voor
eentoumee door de Sovjet-
Unie. Tijdens deze tournee,
die op uitnodiging van de
Russische regering wordt ge
houden als onderdeel van de
culturele uitwisseling, zullen
voorstellingen worden gege
ven in Moskou, Leningrad en
Riga. Op het repertoire
staan o.a. de balletten Les
Sylphides Serenade, La
Valse. Jungle, Onvoltooid
verleden tijd, De groene ta
fel, De wonderbaarlijke man
darijn en Graduation ball.
De voorstellingen, 19 in to
taal, zullen begeleid worden
door het opera- en balletor
kest van het Operetty Teatr.
De pianiste Chaia Gerstein geeft
op zondag 31 oktober te 15
een recital in de Mondreaan-
zaal van het Haagse Gemeente-
Van romantisch tot strak-
zakelijk en van uiterst speels
tot hyper-stijlvol en allemaal
te zien in de toonzalen van
Dijkstra. Keus uit meer dan
1500 modellen.
Een van de scènes met Elsje de
Wijn en Ronnie Bierman, in
toto-programma „Dubbel
dwars".
den haag. geopend: elke dag
stationsweg 102,on tots nninip
\teu070) 63 08 59
NEDERLAND I
NOS
18.45 uur: Fabeltjeskrant I]
18.55 uur: Journaal |J
TROS
19.05 uur: Wat een familiJ
19.30 uur: 't Stokpaard
•20.00 uur: Journaal
•20.21 uur: Dubbel en dwaï1 j'
•20.50 uur: De onverschrok
film
•21.40 uur: Hier is: Lester 1
show
22.10 uur: De Jordaan, dg
mentaire
•22.45 uur: Leerhuis
•23.15 uur: Journaal
NEDERLAND II
NOS
18.45 uur: Fabeltjeskrant
18.55 uur: Journaal
19.05 uur: Wild land, film
19.35 uur: De Verenigde I
gelisdie Koren
•20.00 uur: Journaal
VPRO
20.21 uur: Berichten uit d<
samenleving
20.30 uur: Charlie Chaplia
•20.40 uur: Namens
•21.20 uur: De kameraman,
•21.30 uur: Eerstejaars, doe
mentaire
22.10 uur. Skinnay Ennis,
•22.20 uur: Journaal
•22.25 uur: Ter visie
kleur
NEDERLAND I
NOS
18.45 uur: Fabeltjeskrant
18.55 uur: Journaal
19.05 uur: Reformatie
19.50 uur: Tenslotte
•20.00 uur: Journaal
NCRV
•20.21 uur: De kleine waaii
21.40 uur: Farce majeure
•22.05 uur: Vlucht 216, doen
taire
•22.45 uur: Tekst en uitleg
•22.55 uur: Wij stellen u vt
vraaggesprek
•23.32 uur: Journaal
NEDERLAND II
NOS
18.45 uur:
18.55 uur:
VARA
19.05 uur:
19.30 uur:
•20.00 uur:
•20.21 uur:
•21.10 uur
•22.05 uur:
•22.45 uur:
22.50 uur:
•22.55 uur:
Arnie, film
Koning Klant
Journaal
Jason King, fib
Pablo Picasso ff
2 voor 12, quiï 1
Journaal
Den Haag vand'
Uit de kunst
HILVERSUM I
8 00 (S) Lichte muziek foi
Op de man af. praatje. 18.3
18.41 Wereldpanorama. 18.60
des Hellskwartier 19.05 (S)
gelconcert: oude muziek. IS.
Tijd vrij voor muziek in vri>
.•arieerd programma. 22.
verdenking. 22.30 Nieuws 22.4
Haag vandaag. 22.60 Kritisch
lcgle (1). lezing. 23.10(S) Mg
Orkest, koor en solisten:
mentsmuzlek 23.55-24.00 Nieuw gl
sproken brief. IKOR: 19.30 I
vragen rondom schrift en st
ving. AVRO: 20.00 Nieuws 30J
Klassieke orkestmuziek
(S) Strijkkwartet: modt.^
32.00 Trefpunt: discussie-rtjte
voor actuele zaken. 32.30
informatief programma
22.55 Mededelingen
elektronische muziü
23.55-34.00 Nieuws.
HILVERSUM I
radio. 10.00 (S) De beste plas!
uw stereo-kop. 110.30-10.32 NM
11.00 Voor de zieken 11.65 i
lingen 12.00 (S) Van
twee: gevarieerd progrezt—
Wij van het land; 12.26 Med!
gen t.b.v. land- en tuinbouw;
Nieuws; 12.41-12.50 Actuali!
13.00-13.05 Raden maar...)
Schoolradio 14.30 (S) InterltW
vrijdag; muzikaal middag-ma?
met om: 14.30-15.00 Adres onM
15.05-15.10 Scheepspra-'
Nieuws; 16.0041/7.00
met een bekend Nederlander.
17.32 (S) Actualiteiten,
AVRO: 7/» Nieuws 7.11 Ochte? 1
lastlek. 7.20 Dag met een P
ichte grajnmotoonmuzlek n» j.
Waterstanden 9.40 (S) Ko«
10.00 Voor de kleuters. 10..t
beldsvitamlnen: populair vers"
tenprogramma (11.00 Nleuwt'
Horlepiep: volksmuziek
beursberichten. NOS: 12.00
de wereld: populair progn
over ontwikkelingshulp. 12 30 M
heidsvoorllchting: Ultzendini
de landbouw 12.40 (S) LichteI
mofoonmuziek. 12.50 RecK
slecht praatje. 13.00 Nieuwi
Actualiteiten 13.25 Toerismo: J
tische Informatie 13.60 (S)
Sender Freies Berlin: amuse
muziek 14.25 Spiegel van Duit
informatie en muziek uit de i
republiek EO: 14.55 Ruimte: j
magazine met gewijde muzla
zingen en een korte overde
VPRO: 16.00 VPRO-Vrljdag:
muziek met reportages, inteP
itaren, berichten
NCRV: 7.00 Niet
HILVERSUM TI!
'Jiï
10.03 De Edd> Becker Show
Nieuws 11.03 Vincent
Show. VPRO: 12 00 Nieuws
The Joe Blow Show. 13.00 -v
»i. (17.00 Nieuw»).