Fusie tussen
Nordsee en
Veronica?
Zingende
acteur met
moeilijk
repertoir
Haagse Detti Casoli kent twee
hartstochten: zingen en dieren
Opening Staten Generaal
op radio en televisie
TV
vanavond
SERGE REGGIANI:
Terugblik
TV
morgen
Radio
vanavond
Radio
morgen
LEIDSE COURANT
MAANDAG 20 SEPTEMBER 1971
(Van een onzer verslaggeefsters)
DEN HAAG Zangeres Detti
Casoli van origine Italiaan
se, doch voortreffelijk Neder
lands sprekend 'lijkt een
probleemloze vrouw bij het
aanschouwen van de wijze
waarop ze door haar smaak
vol ingerichte Haagse flat dar
telt, met haar hond en pape
gaai speelt, rekening houdt
genoot (die een chemisch rei-
met de wensen van haar echt-
nigingsbedrijf leidt) en over
haar carrière vertelt. Detti
met opvallend veel Italiaanse
marmeren en glazen voorwer
pen, maar eveneens Leerdam-
se en Poolse unica in huis
maakt zich er ook weinig zor
gen over of ze véél werkt, als
ze maar regelmatig op de Büh
ne mag zingen, want van
jongsafaan houc)t zij enorm
van haar vak. Zij breekt zich
evenmin het hoofd over de
vraag met wélke artiesten ze
in één programma staat: eigen
lijk werkt zij met iedere colle
ga graag en zij schudt een
reeks namen van „heel sym
pathieke mensen om mee sa
men te werken" uit haar
mouw. Hoewel ze bepaald geen
carrière-jaagster is en veel
vuldig buitenlandse verbinte
nissen voor haar „echt niet
meer hoeven", was zij op het
moment dat wij haar spraken
enthousiast over de deze
maand begonnen tournee van
vijf weken door Japan met
Malando in het kader van
diens Latijns-Amerikaanse mu-
Detti beschikt
Kijktaarna
in première
In de Haarlemse schouw
burg ging zondagavond
de première van het
nieuwe cabaretprogram
ma Kijktaarna van Leen
Jongewaard en Adèle
Bloemendaal. Deze voor
stelling gold als een uit
proberen van de teksten
van Guus Vleugel. Eli
Asser en Jaap v. d. Mer-
we. Op deze foto staan
zij in een scène als het
echtpaar met de voor
uitziende blik.
Jazzfestival
Als enige Nederlandse af
gevaardigde in blues- en
jazzzangeres Victoria
Varekamp uitgenodigd
op te treden op het Eu
ropese Hot Jazz Festival
'71 dat van 24 t.m. 26
september a.s. te Frank
furt zal worden gehou
den. Zij zal worden be
geleid door een gelegen-
heidskombinatie bestaan
de uit de Nederlandse
jazzmusici Antoine Ger-
son Lohman (kornet).
Hans Kip (trombone),
Dick Klijn (gitaar en
banjo), Pieter Klop (tu
ba en piano) en Herman
Openneer (washboard).
Deze groep „Victoria Va
rekamp Friends" zal
zowel op het grote kon-
sert als op de Jazzband
Ball een programma van
blues en vaudeville-jazz
ten gehore brengen. Vic
toria Varekamp is voor
al bij bluesliefhebbers
bekend als zangeres van
zowel classic als country
blues. Zij behaalde met
de Low Down Blues
Group 65 indertijd de
eerste prijs op het Loos-
drecht Jazz Concours en
maakte daarna een aan
tal platen. Victoria is
uitgenodigd voor dit in
ternationale jazz-festi-
val naar aanleiding van
haar laatste elpee „Blues
Boogie Woogie", waar
op behalve zijzelf o.m.
boogie woogie pianist
Mark Jansen en kornet-
tist Antoine Gerson Loh
man te beluisteren zijn.
Mevrouw Loot-Casoli bezit haar
leven lang twee intens grote
liefhebberijen: zingen en die
ren. Toen ze nog bij haar ou
ders op het nabij Turijn gele
gen boerenbedrijf woonde,
bracht ze daar menig zwerf
katje heen. Op afstand ston
den haar poesjes dan toe te
kijken als zij stiekem in een
leeg brillantinepotje 'n koe
molk om haar schatjes van
melk te kunnen voorzien. Op
een voor haar kwade dag werd
zij evenwel door haar moeder
gesnapt en voortaan werden
de dieren op legale wijze ge
voed
Met haar ouders, die in Turijn
een wijnhandel openden, ging
i de 10-jarige Detti stadswaarts.
Daar trok haar aardige stem
metje de aandacht in de ken
nissenkring. „Iedereen ver
wachtte dat ik nog eens in het
theater terecht zou komen, in
die tijd de aangewezen plaats
voor een zangeres", vertelt
onze pittige gastvrouw, die
haar dierenliefde kan uitleven
op haar hond en haar los door
het huis fladderende papegaai:
bovendien gaat zij regelmatig
paardrijden. „Toen ik 13 was
kón ik niet langer wachten en
toog ik naar een zangleraar die
mij hoewel ik eigenlijk te
jong was als leerlinge ac
cepteerde. Ik neem nog altijd
les; je moet de studie bijhou
den en bovendien moet je on
der controle van een leraar
staan, omdat je jezelf niet
kimt horen. Van klassiek houd
ik niet en daar heb ik trou
wens geen geschikte stem
voor; wèl zong ik al na 2 jaar
in een Turijnse dancing bij
het heel grote en beroemde or
kest van Angelini. Als bezoek
ster mocht ik toen nog niet
eens in een dancing komen!
Maar ik mocht er wèl werken,
mits mijn (enige) oudere zus
je me elke avond kwam ha
len."
Eigen „act"
Gedurende 3 jaren bleef het
doorzetstertjè in Italië zingen:
daarna ging zij op tournee
langs nachtclubs in het bui
tenland. Sindsdien werkte ze
praktisch niet meer in haar
geboorteland. Detti zong.voor
namelijk als zelfstandig zange
res, waardoor zij voor haar
aantrekkelijke engagementen
kon accepteren en bovendien
telkens door andere orkesten
werd begeleid. Ze houdt van
afwisseling. Ook al vroeg me
nige orkestleider haar als vas
te zangeres bij zijn ensemble.
zij stemde zelden langer dan
voor enkele maanden daarin
toe. Waarmee ze het zichzelf
niet gemakkelijker maakte,
want een vaste zangeres heeft
minder te repeteren.
Onze gastvrouw die nog al
tijd zelf beslist welke con
tracten ze zal tekenen, maar de
zakelijkheden aan impressa-
rio's overlaat maakt onder
scheid tussen haar twee ma
nieren van optreden. Wordt zij
als „nummer" uitgenodigd,
dan zingt ze bijvoorbeeld een
Napolitaanse potpourri en nog
enkele vocaal sterke liedjes
uit haar repertoire: wordt ze
als „zangeres bij een orkest"
gevraagd, dan zingt ze óók
wel liedjes uit haar eigen re
pertoire, maar blijft ze toch
meer op de achtergrond om
zich niet als een afzonderlijke
„attractie" te pousseren.
„Ik zing gangbare internationale
liedjes in Engels, Frans, Spaans
en Italiaans," zegt Detti, op
wier huidige repertoire weinig
Italiaanse nummers staan om
dat er in de laatste tijd geen
Italiaanse hits waren. Wel
zingt zij in de originele taal
het van een San Remo-festi-
val afkomstige „Help Your
self". waarmee Tom Jones een
groot succes boekt. „Mijn
Spaanse repertoire is niet
groot, wel erg fijn; Latijns-
Amerikaanse muziek is over
het algemeen erg gewild
(vooral ook in Japan). Omdat
ik altijd op reis was, kon ik
moeilijk taalles nemen. Daar
om leerde ik Spaans via zelf
studie. Heel ijverig lag ik elke
avond in bed uit mijn boek te
studeren. Ik spreek Spaans
niet zo vlot als Nederlands,
maar voldoende en dat vind
ik noodzakelijk om te we
ten wat ik zing."
In haar schooljaren volgde Detti
een commerciële opleiding,
waarbij de moderne talen aan
bod kwamen, die in de prak
tijk behoorlijk werden opge
vijzeld. Met haar echtgenoot
hield ze het aanvankelijk op
Frans: Nederlands leerde ze
vooral van „de man op straat"
en door het lezen van onze
kranten. Haar man. die haar
zakelijke correspondentie al
tijd even doorleest, vindt me
nigmaal geen enkele fout.
Haar moedertaal onderhoudt
mevrouw Casoli praktisch al
leen tijdens bezoeken aan haar
ouders of een vakantie elders
in Italië. Zij heeft het gevoel
die taal nimmer te verleren,
al heeft ze aan vlotheid wel
ingeboet. Vanzelfsprekend fun
geert ze als tolk voor haar
De sombere rivier
Door het huwelijkscadeau van
Pjotr Gromow aan Nina, de
aanstaande vrouw van Pro-
chor lijkt het huwelijk tussen
de twee jonge mensen niet
door te gaan. Maar ook deze
keer weer is het Ibragim die
de moeilijkheden weet op te
lossen en de vader van Nina
zijn toestemming laat geven.
Serge Reggiani, de zingende
Italiaanse acteur, die in
Frankrijk triomfen viert.
4 kjm.
man en eventueel meegereisde
kennissen. Wat was het een
klap in haar gezicht toen ze
eens in een hotel aan de Ita
liaanse Riviera gecomplimen
teerd werd „omdat ze zo aar
dig Italiaans sprak"
Repertoire
Reeds vóór haar huwelijk zong
Detti Casoli regelmatig in Ne
derland. zoals bij het orkest
van Bob van Waasdijk. Zij trad
eveneens veel op in Duitsland,
Frankrijk en Zwitserland. Te
genwoordig neemt zij eigenlijk
alleen nog „Schnabbels" aan.
(Maar de unieke uitnodiging
voor Japan kon ze toch niet
laten lopen.) Om enige uiter
sten te noemen, zingt ze bij
voorbeeld de ene dag op een
feestavond van een politie-
sportvereniging, de andere dag
voor bejaarden en een derde
dag vrolijkt zij een diner-van
zakenmensen op. Ze hoeft
nooit naar een aangepast pro
gramma te zoeken, want haar
liedjes zijn voor iedereen be
stemd.
Regelmatig blijft Detti ook aan
repertoirevernieuwing werken.
Hoort zij bijvoorbeeld via de
radio een melodie die haar be
valt, dan bestelt ze onmiddel
lijk de muziek evenwel in
het buitenland (bijvoorbeeld
in Italië) of ze koopt de
plaat. Zodra ze met de melo
die vertrouwd is, luistert ze
niet meer naar de grammo
foonplaat; zij distancieert zich
bewust van „imitatie".
Detti Casoli, die met heel veel
Detti Casoli
internationale beroemdheden
mocht samenwerken be
paald niet blasé werd en
bewonderaarster is vfn arties
ten als Tom Jones en Charles
Aznavour vertelt verder:
„De eerste maanden van mijn
huwelijk werkte ik helemaal
niet meer. Maar ik wilde ech
ter graag, al was het maar één
avondje per week, op de Bühne
staan.
Van het een kwam het ander en
zo rolde ik weer helemaal in
het vak. In drukke tijden be
perk ik mijn optreden tot 5
maal per week. Van mijn tv-
optreden viel misschien mijn
debuut het meest op: ik was
gastvrouw èn zangeres bij een
Italiaans orkest. In mijn toen
malig nog gebroken Neder
lands annonceerde ik de num
mers èn interviewde ik de or
kestleider Enzo Gallo. Wil je
echt bekend worden, dan moet
je regelmatig voor radio en tv
optreden. Als je daar zelf flink
achter een zit, komt er wel
wat uit de bus. De laatste tijd
heb ik in mijn publiciteit wel
een beetje verwaarloosd. Soros
ben ik dan ook stomverbaasd
dat de mensen mij op straat
herkennen."
Dat zij bekender is dan Detti
zelf durft geloven, blijkt ook
uit regelmatig binnenkomende
fan-mail, zelfs helemaal uit
Polen, waar ze een paar jaar
geleden aan een serie tv-uit-
zendingen meewerkte. Wie
weet wat haar nog wacht uit
Japan!
NEDERLAND I
11.10 uur: Latijns-Amerika
aan de rand
11.35 uur: John Buil en Europa
18.45 uur: Pip en Zip
18.55 uur: Journaal
NCRV:
19.05 u
19.30 u
20.00 u
20.45 i
21.30 i
22.20 uui
22.30 uui
ir: De Flaxton boys
ir: Dier en vriend
ir: Journaal
Hier en nu
ir: Doek Green, film
ir: De Urker Zangers
Ander nieuws
Journaal
NEDERLAND II
(Van f
verslaggevers)
DEN HAAG Er zjjn sterke aan
wijzingen dat Radio Nordsee en
Radio Veronica gaan fuseren
De samenwerking zou al in kan
nen en kruiken zijn, maar de
directies zouden nog wachter
met de bekendmaking. Directeur
van de nieuwe gigant-piraat zou
worden Jan van Veen. oud-
discjockey van zowel Veronica
als Nordsee en schoonzoon van
Veronica-dlrecteur Dirk Verwey
In augustus van dit jaar is de
Mebo 2 voorzien van een aan
zienlijk sterkere zendapparatuur.
Daarmee zou de nieuwe combi
natie kunnen blijven uitzenden,
als de Nederlandse regering
eventueel zou besluiten de be
voorrading van de zendschepen
onmogelijk te maken. De Mebo 2
zou dan in de omgeving van
Spanje kunnen gaan uitzenden
Spanje hefet het verdrag van
Straatsburg, dat bedoeld is om
piratenzenders het werken on
mogelijk te maken, niet onder
schreven. In dit verband is de
brief die de Zeeuwse Nordsee-
Nordsee-directeur, Edwin Bol-
lier, heeft geschreven aar
Haagse officier van justitie, niet
meer zo verwonderlijk. De
leiding tot die brief was
proces tegen de Haagse duikers
die gesteund door een direc
tielid en medewerker van Vero
nica brand stichtten op het
zendschip van Radio Nordsee
15 mei van dit jaar. Bollier
vroeg daarin om clementie voor
de vijf verdachten,
ran van Veen is op nogal merk
waardige wijze weggegaan bij
Radio Nordsee. Hij vertelde dat
zijn rol bij Nordsee had geleid
tot conflicten zij" schoon
vader. directeur van Veronica.
Van Veen was echter bij Vero
nica weer weggegaan na een
conflict met Buil Verwey. Van
Veen is daarna gaan werken bij
't texeielbedrijf van zijn schoon
vader. Gesuggereerd wordt nu
ecther dat dit is gebeurd om in
het geheim de samenwerking
tussen Veronica en Nordsee te
kunnen voorbereiden.
De in Nederland onbekende
Franse zanger Serge Reggiani,
is in Parijs overbekend, staat
elke avond op de planken en
heeft steeds meer succes over
heel Frankrijk.
Serge Reggiani werd in Italië ge
boren en begon zjjn carrière
als acteur. De vele gangster
rollen maakten hem beroemd.
Wat was de reden dat hij steeds
minder aanbiedingen kreeg om
in de film de louche figuur uit
te hangen? De producenten
wilden andere gezichten op
het scherm laten zien en door
het grote aanbod van acteurs
kwam Serge Regiani niet meer
aan de slag. Het lied bracht 'n
onverwachte uitkomst. Zijn li-
(Van onze omroepcorrespondent)
HILVERSUM Zowel de NOS-
radio als de NOS-televisie zul
len de opening van de Staten
Generaal door H.M. de Konin
gin in de Ridderzaal te Den
Haag morgen 21 september
rechtstreeks uitzenden.
De NOS-tv doet dit in kleur van
13.00 tot 13.45 uur via Neder
land I. Een samenvatting van
deze reportage wordt uitgezon
den van 18.15 tot 18.45 uur via
Nederland II.
De NOS-radio zendt de troon
rede uit van (ongeveer) 13.10
tot 13.30 uur via Hilversum 2.
Verslaggever in de Ridderzaal
is Jan Zindel. De aankomst op
het Binnenhof wordt versla
gen door Erik Boshuyzen. Na
een extra nieuwsbulletin van
(ongeveer) 13.30 uur tot 13.35
uur volgt van 13.35 tot 15.00
uur het programma „Komt u
maar" waarin luisteraars tele
fonisch of rechtstreeks uit de
studio's in Leeuwarden, Maas
tricht, Den Haag en vanaf het
Binnenhof kunnen reageren
op de troonrede en op de uit
spraak van minister president
mr. B. W. Biesheuvel, met wie
Henk Enkelaar in 't program
ma een gesprek heeft.
De aanbieding van de Miljoenen
nota in de Tweede Kamer is te
beluisteren van 15.00 tot 15.10
uur. Daarna heeft Henk En
kelaar een gesprek met de mi
nister van financiën, mr. R. J.
Nelissen.
Het radioprogramma rond de
opening van het parlementaire
jaar wordt besloten met een
journalisten-forum met drie
parlementaire redacteuren na
melijk Frits van der Poel (Het
Vrije Volk), Piet den Engelse
(Het Vaderland) en Pierre v.
Enk (Trouw). Gespreksleider
is Henk Enkelaar. Het forum
wordt uitgezonden van 15.20
tot 15.59 uur op Hilversum 2.
teraire repertoire is lang niet
gemakkelijk, maar het publiek
voelt zich zeker niet onder
schat.
Vanavond komt de 49-jarige zan
ger in een tour de chant van
uit het Olympia-theater in Pa
rijs. Hij zingt o.m. het lied
„Gabrielle" waarin hij de
Franse justitie beschuldigt
van moord op de Franse lera
res Gabrielle Russier die ver
liefd werd op een van haar
leerlingen.
Ned. II 21.20 uur
The Flaxton Boys
De verdwijning van Jonathan
wordt eindelijk uit de doeken
gedaan en de echte schurken
worden ontmaskerd. Maar ook
in deze laatste aflevering ra
ken de levens van de jongens
nog in gevaar.
Ned. I 19.05 uur
Doch Green
Het pas getrouwde stel Eddy
Blunstone en Marilyn draaien
hun drie maanden oude hu
welijk al helemaal in de soep.
Eddy die liever op stap gaat
met zijn vrienden raakt op
het slechte pad en steelt een
vrachtwagen met tv-appara-
ten. Doek Green heeft dan
weer een probleem op te los-
Ned. I 20.45 uur
en de zee
Het 75-leden tellende koor „De
Urker Zangers" dat geestelijke
liederen, negro spirituals, ope
ra en operette zingt zal van
avond geheel in hun eigen om
geving, Urk, enkele zeemans
liederen zingen.
Ned. I 21.30 uur
De mooiste uitvoering van „1
Messiah" van Handel die
ooit hoorden. Dat is het wat
gisteren door NCRV-t.v. geboden
werd. Het was een opname van
het koor van de Ned. Handel-
vereniging o.l.v. Jac. P. Loorij
met voortreffelijke solisten en
met het Ned.•Kamerorkest.
Juist dat orkest gaf het oratorium
een heel andere dimensie. In de
Nederlandse uitvoeringspraktijk
gaat The Messiah meestal met
een groot symfonieorkest, het
klinkt dan logger, minder helder,
dan wat we gisteren te horen
kregen. Voor t.v. was deze uit
voering bovendien aantrekkelijk
omdat het veel kleinere apparaat
zich gemakkelijker in beelden
vangen liet.
Waarbij we kunnen aantekenen
dat men in het Concertgebouw
te Amsterdam over voortreffe
lijke geluidsfaciliteiten voor de
omroep beschikt. Faciliteiten die
door anonieme meesterhanden
voortreffelijk werden benut.
e moeten ook aantekenen dat
The Messiah weliswaar een van
de populairste werken van de
koorliteratuur is, maar daarmee
bepaald nog geen allemanskost.
Het werk is een t.v.-uitzending
overwaard, maar dan als .,,min-
derheidL.,~ogrammaw, t.w. op een
avond dat de andere -zender ge-
•zeilig^alternatief is.
Dat kan van de NOS op zondag
avond niet gezegd worden. „Op
lokatie" is eigenlijk een versierd
regioprogramma van dubieuze
kwaliteit. Studio Sport II gooit
geen hoge kijkersgunst-ogen
„In vogelvlucht" is erg onv
plichte plaatjeskjjkerij zonder
In zekere zin gold een en ander
voor het totale zaterdagpro
gramma van de AVRO. Drieluik
mikt typisch op zomerse kijkers
die de t.v. niet willen afzetten,
maar er ook niet aan vast zitten.
Al was het in „Wie van de drie"
leuk om goeie ouwe Simon'van
Collem ineens achter een clowns
masker op te zien duiken.
Bjj de KRO had Brandpunt geen
onderwerpen die ons echt de
indruk gaven dat ze „in het
brandpunt" stonden. De „extra*
van het „laatste promenade
concert", begeleid door zich
steeds versprekende Berend
Boudewjjn, was even rommelig
als alle vorige „Last nights".
Vroeger was da- leuk, omdat het
„programma volgens haast-rituele
richtlijnen verliep. Nu de rite is
losgelaten vonden we de rom-
meligheid niet leuk meer.
Bij de AVRO leidde de kritiek vai
de „Raad voor de Zending vai
de Nederlands Hervormde Kerk'
op de actie Geef Gezondheid tot
een wederwoord van de pen
ningmeester van Memisa. Hij
stelde dat de actie gezamenlijk
was voorbereid door Memisa
(r.-k.) en Simavi (prot.). Simavi
moest zich terugtrekken omdat
het Centraal Archief te Amster
dam bezwaar had gemaakt.
Dat Centraal Archief is een nuttige
instelling die ervoor zorgt dat
bijvoorbeeld de straatcollectcs
niet tot een folklore van 5!
terdagen per jaar leiden. Dat dit
Centraal Archief de vergissing
maakte om in de actie Geef Ge
zondheid niet het belang te on
derkennen van een nationaal
evenement, is betreurenswaar
dig. Daar kan Memisa niets aan
doen en Memisa blijft bereid om
elke aanvraag voor medische
hulp, van welke kant dan ook,
in behandeling te nemen. Zodat
Geef Gezondheir inderdaad een
nationale, onverzuilde aange
legenheid kan blijven.
We betreuren daarom de kritiek
van de Raad voor de Zending.
Die had door hartelijke instem
ming met de actie in de door
haar geëntameerde projecten
nog beter mee kunnen profite
ren van de verheugende weer
klank die Geef Gezondheid op
de Nederlandse bevolking heeft
gehad. En ze had de schijn kun
nen vermijden van een latent
anti-papisme dat ons toch aan
wezig lijkt in een communiqué,
waarin de termen „betreuren"
en „bedroefd zijn" de hoofdtoon
voeren.
Vg.
NOS:
18.45 uur: Pip en Zip
18.55 uur: Journaal
19.05 uur: Kunstsignalering
VARA:
19.30 uur: Coronation Street
20.00 uur: Journaal
20.21 uur: De sombere rivier,
tv-spel
21.20 uur: Serge Reggiani, zang
21.50 uur: Achter het nieuws
22.30 uur: Journaal
22.35 uur: EHBO
NEDERLAND I
NOS:
10.45 uur: Noord-Amerika
13.00 uur: Opening Staten-
Generaal
14.00 uur: Onderwijstelevisie
ir: Pip en Zip
ir: Journaal
ir: Daktari
ir: Journaal
i.21 uur: Vanavond in
Nieuwspoort
21.10 uur: Jan de Hartog en de
22.50 uur: Journaal
NEDERLAND II
NOS:
18.15 uur: Opening Staten-
Generaal
18.45 uur: Pip en Zip
18.55 uur: Journaal
.05 uur: Den Haag vandaag
19.10 uur: Vrij-uit
AVRO:
19.30 uur: Neil Diamond, zang
20.00 uur: Journaal
20.21 uur: Peyton Place
21.10 uur: Adamo
22.00 uur: Televizier-magazine
22.50 uur: Journaal
22.55 uur: Economie
HILVERSUM I
18.19-18.29 UitZ. vd V.V.D. 18.30-18.'
Nws.) EO: 19.00 Wij hebben ee
18.45 u
18.55 v
KRO:
19.05 i>
20.00 u
21.35 Ned.-Waterland. klankbeeld.
21.55 Jazz-Time. 22.20 Avondoverden
king. 22.30 Nws. 22.40 Literama:
radiokr. over boeken, schrijvers en
toneel. 23.00 (S) Pianorecital: mod.
muz. 23.30 Voordracht van gedich-
19.15 Calypso'
NOS:
;n Is.
Merger-B
Komt u maar...: act. piu*
lichte muz. en telef. reacties
22.20 Vrede is ons sterkste
een progr. van de Bond
Naam. NOS: 22 30 Nws. 22.'
AVRO: 22.45 Radiojourn. NOS: 22.55
<S) Jazz in Aktie. 23.55
HILVERSUM I
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het le\
woord. 7.16 (S) Op het eerste
hoor: klass. en mod.muz. (7.25
ren en zien; 7.30 Nws.; 7.3
Hier en nu.) 8.00 Nws. 8.11
lelijke liederen.
ir. progr.
(12.22 Wij van het land; 12.26 Med
t.b.v. land- en tuinb.; 12.30 Nws.
12.41 Act.; 13.00-13.05 Raden maar
14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Interlo
kaal: muz. middag-mag. 16.00 Nws.
16.03 Echo-Extra: reaktles
comm. op Troonrede en milj.no
afgew. met muz. Overheidsvooi
17.00 Van tambu tot steelband
het Carlbisch gebied. Een klankb.
van Raijmundo Debrot. KRO: 17.»
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 (S) Dag met een plaatje. 8.00
Nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 (S) Dag
met een plaatje (verv.) (8.30-8.33 De
groenteman) 8.50 Morgenwijding.
NOS: 9.00 Uitgebreide report. 9,3
Waterst. 9.40 Muz. uit de Midde
leeuwen en Renaissance. AVRO:
10.00 Vd kleuters. 10.10
minen. (11.00 Nws.) 11.30 Rondom
progi
iz: progr. va vrouw, \ii.m ocu„
ber.) 12.30 Overheidsvoorl.Uitz. vd
landb. 12.40 Knipperlicht: wekelijM
radloverkeersmag. 13.00 Nws. NOS^
13.03 Lichte gramm.muz.
Financ. 15.20 Jourr
gespr. over de n
AVRO: 16.00 Nws. 16.0:
miljoen*
indingen
1 Muziekmld-
8.03 (S)
rtltuur (III). serie uit
er vrouwelijkse comp
loop der eeuwen; 16.40 Fragm.
n het Intern. Belaardconcours
II. 17.00 istulf op Prinsjesdag:
/rager
de mlljoenenm
HILVERSUM III
VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voo
de pep. 10.00 Nws. 10.03 Ekspres
licht platenprogr. 11.00 Nws. 11.0
Een opvallend vrolijke ge var. vlsi
te. (12.00 Nws.) 13.00 Nws. 13.03 De
EddiJ Becker Show. (14.00 Nws)
15.00
Nws.
progr. (17.00 Nws.)