caballero
QzidócïSomcmt
Nederlanders moeten 't maken
op Humorfestival van Heist
Nachtconcert
De film van
vanavond
Nieuw tv-spel
Leo Derksen
PAGINA 2
LEIDSE COURANT
WÜEnöDAG Zrf JULI 1971
Recreatie en
ordening
IN Nederland wordt wel eens geklaagd,
dat de overheid zich betuttelend ge
draagt met voorschriften en verboden
aan het adres van burgers die met be
hulp van tent, caravan of weekendhuisje
hun ontspanning buiten de eigen flat of
de eigen-woning-in-de-straat zoeken.
Inderdaad komen er berichten in de
krant over incidenten waarbij de vraag
rijst waarom mensen door toepassing van
bepaalde verordeningen gedwarsboomd
worden in hun vertier. Gaat men de
daaruit voortkomende conflicten onder
de loep bekijken, dan blijkt meestal dat
er weer sprake is van de bekende span
ning tussen de letter en de geest van
De combinatie van wijsheid en eerbied
voor de wet kan. bijna altijd voor de best
mogelijke en dus redelijke oplossing
zorgen. En dan is er verder alle reden
om er blij mee te zijn dat de overheid
in Nederland niet iedereen die een stukje
grond huurt of koopt, onbeperkt zijn
gang laat gaan.
WAT er gebeuren kan, wanneer het
particulier initiatief te maken krijgt
met een overheid die veel op zijn beloop
laat en oogluikend goed vindt dat de
nationale wetgeving en gros overtreden
wordt, leert een les in België.
De daar bestaande diensten voor
Stedebouw en Ruimtelijke Ordening heb
ben in de gaten gekregen, dat het met
de bouw van clandestiene weekendhuis
jes de spuigaten uit gaat lopen. Gemeen
tebesturen bij onze zuiderburen hebben
weinig of niets gedaan om bestaande
voorschriften in de praktijk te hand
haven en zo kon het gebeuren dat van
Eupen tot Knokke naar schatting 250.000
illegaal gebouwde chalets, bungalowtjes
i tot
L of 1
permanent wo
ninkje omgebouwde stacaravans de be
staande wetgeving belachelijk maken en
op diverse punten een betere ruimtelijke
ordening in de weg staan.
Het moeilijke punt voor de Belgische
overheid is geworden dat degenen die
bereid zijn zich aan bestaande voor
schriften te houden, ontdekken dat ze
veel dumrder uit zijn dan de wetsontdui-
kers. Dat ontdekken de firma's en orga
nisaties die zich met de bouw en ver
koop van het onroerend goed belast heb
ben en dat ontdekken ook hun klanten.
Het beleid dat de Belgische overheid
voor de nabije toekomst uitgestippeld
heeft, wil in de eerste plaats de regionale
en plaatselijke overheden dwingen om
illegale verkaveling en bouw te voor
komen. Daarnaast worden in principe de
huisjes en verblijven die zonder vergun
ning gebouwd zijn met afbraak bedreigd.
Maar „in principe" wil allerminst zeg
gen „in de praktijk"; men wil de betref
fende wetsontduikers de gelegenheid
geven om binnen een bepaalde periode
alsnog de voorzieningen te treffen die
in het belang van veiligheid, volksge
zondheid, hygiëne en situering nodig zijn.
oor komen
/"kMDAT in Nederland de ontwikke-
ling op recreatiegebied minder uit de
hand gelopen is, wringt het probleem
van de noodzakelijke ordening hier min
der. Het probleem kenmerkt zich niet
door de schaalvergroting waarop thans
de Belgische overheid stuit.
Het is zaak dat alle belanghebbenden
en-dat lijkt ons de hele natie te zijn
de overheden helpt om ook in de toe
komst een verkeerde ontwikkeling te
voorkomen. Want nu de recreatie bui
tenshuis een massaverschijnsel aan het
worden is, kan maar weinig risico ge
nomen worden. Van het naleven van de
spelregels hangt het af, of de gezellig
heid en ontspanning van het individu
blijft stroken met plezier voor de gehele
gemeenschap.
Belangrijk
"pR is meer dan één reden om mèt
of zonder Amerikaans-Chinese toe
nadering Peking toe te laten tot de
Verenigde Naties. Maar het wordt een
rare zaak om dit op de Algemene Ver
gadering komend najaar gerealiseerd te
krijgen door China's toelating te bestem
pelen als „niet belangrijke kwestie".
Op deze manier ontlopen de voorstan
ders van een zetel voor Tsjoe en Mao
wel de noodzaak om voor hun toelatings
resolutie de tweederde meerderheid te
krijgen, maar kan iedereen zich afvragen
wat dan nog wel belangrijke kwesties
Een zwaxke plek in de Verenigde Na
ties is, dat haar praktijk zo vaak op
opportunisme berust. En dat is een kwa
lijke zaak voor een organisatie die er
vooral is om grondrechten te beschermen.
Op 30 oktober van het vorig jaar
maakte de KRO-televsie in Frascatie
te Amsterdam een opname van een
nachtconcert, waar optraden ensem
bles van het Concertgebouworkest, die
werken van Nederlandse componisten
speelden. Van deze opname maakte de
KRO drie reportages waaiVah dë ~eer-
.ste .werd uitgezonden op woensdag. 30
juni. Vanavond worden de werken'
gespeeld door het Amsterdams Kamer
orkest onder leiding van Marius
Voorberg met Symfcnietta voor strij
kers. opus 66 Géza Frid. Het Danzi
kwintet, bestaande uit Frans Vester
fluit. Aarten Karres hobo, Piet Ho-
ningh klarinet, Brian Pollard fagot en
Adriaan van Woudenberg hoorn,
speelt Fontemara van Will Eisma. De
uitzending wordt besloten door het
Nederlands koper-kwintet, bestaande
uit Klaas Kos (le trompet). Epke van
de Valk (2e trompet), Marinus Clarijs
(hoorn) «Kees Blokker (trombone) en
Donald Blakeslee (tuba). Het kwintet
spéfelt* Aubade van Tom de Kruyf: De
regie had Ben Mettrop.
KRO Ned II 21.45 uur.
GEZAG
EN ORDE
Onlangs zond de KRO-televisie een
dokumentaire uit van Frederick Wise
man. De beelden uit The Hospital
kwamen hard aan en de kritieken in
de kranten gaven de volgende dag een
eensluidend oordeel; een onthutsende
dokumentaire waarbij de beelden voor
zichzelf spraken. De KRO heeft nog
twee documentaires van Wiseman
aangekocht; Law and Order en The
Highschool. Voor de dokumentaire Ge
zag en Orde volgde Wiseman vijf
weken de politie bij haar werk. Juist
voordat Wiseman aan deze dokumen
taire begon was in Chicago een hevi
ge strijd geleverd tussen de politie en
jongeren. Wiseman begon „geladen"
aan zijn werkstuk, maar naar gelang
hij de politie volgde in haar werk
veranderde ook zijn mening. Hij
merkte in Kansas City dat de lokale
politie haar geheel eigen problemen
had. Het werd een film, die vooral de
spanningen in de relatie van individu
tot individu laat zien in het dagelijks
leven van de gemeente-politie gefilmd
Wiseman heeft een overdaad aan ge- I
weid vermeden.
KRO Ned II 20.21 uur.
Toen Samuel Langhorne Clemens in
1876 „De avonturen van Tom Sawyer"
op papier zette, sneed hij een stuk
van zijn eigen jeugdherinneringen
aan dat hem wereldberoemd maakte.
Clemens bracht een groot deel van
zijn jongensjaren door in het Missisip-
pi-gebied, waar hij later zelfs kapitein
op een raderboot werd. Daar haalde hij
zijn pseudoniem Mark Twain van
daan, de kreet die schippers slaken als
ze 't over „Twee Vadem" diepte heb
ben. Zijn volkomen eigen manier van
benadering van het kind, vond hij ver
volg dat hij op z'n succesboek schreef,
uitzondering z'n hoogtepunt in het
vervolg dat hij op z'n succes sc. „De
„De avonturen van Huckleberry Finn".
Begrijpelijk dat Hollywood een dank
baar gebruik gemaakte van Twain's
werk. Na de verfilming van Tom Sa
wyers avondturen in 1932 zocht produ
cer. David O'Selznick in 1938 Norman
Taurcg aan om het nog eens over te
doen. Maar dan wel duurder en groot
ser zoals O'Selznick, later producer
van „Gejaagd door de wind", het ge
wend was, met de vriendjes Tommy
Kelly en Jackie Morgan als het duo
Tom Sawyer en Huck Finn, May Rob-
son als tante Polly en Victor Jory als
Injun Joe, die de moord pleegt waar
van beide jongens getuige zijn. Met
vakmensen als James Wong Howe
achter de camera en Franz Waxman
voor de muziek, mocht ex-acteur Nor
man Taurog, behalve door zijn latere
Elvis-verfilmingen bekend geworden
als regisseur van vele films waarin
kinderen hoofdrollen spelen (o.a. „Jon
gensstad" met Mickey Rooney) zich'
"•aan Mafk Trains"vaak niét 'kinder®
achtige kinderverhaal wijden.
NOS Ned. 1 20.45 uur.
ADVERTENTIE
Toneelspeler en TV-acteur Jeroen Krabbé.
anders dan andere
Ed. Laurens Continental
constante kwaliteit
HEIST De Belgische bad
plaats Knokke heeft zijn Gul
den Zeezwaluw en het aanlig
gende geannexeerde Heist, dat
alles doet om zichzelf te blijven,
ontwierp enige jaren geleden
zijn eigen Humorfestival. Het
Vlaamse cabaret hecht aan
Heist, omdat daar de spring
plank is gevestigd naar natio
nale erkenning, maar hetzelfde
Vlaamse cabaret ziet weinig
kans om zich te laten gelden.
Men zit daar blijkbaar in de
magere jaren van het talent. En
om dit humorfestival elk jaar
nog een tikje cachet te geven,
moeten er kleinkunstenaars uit
het hoger geleden Pays Bas
komen. De Nederlanders heb
ben ook nu weer de room
moeten aanbrengen op de oud
bakken soes van de Vlaamse
humor.
Vorige week zaten we dan weer in
de vertrouwde schuur van het Boe
renhof, waar de talentenmarkt gehou
den werd. De opkomst was niet zo
denderend en beperkte zich tot een
tiental mensen omdat een aantal in
geschrevenen gewoon niet kwam op
dagen. Het algemeen peil lag dit
maal ontzettend laag (allerlei om
standigheden hadden pre-selecties
belet) en grote geldschieters waren
er helemaal niet bij. Wel werden er
twee talenten ontdekt die mits hard
wei-ken wel „iemand" kunnen wor
den. Dat vond de jury, bestaande uit
Mare Bol, Willem Vermandere, Lie
ven Paemen, Jan Dewilde, Gaston
Durnez, Gerard Alsteens, Louis Ver-
beeck en Henk Noy ook.
Ze kende Hanneke Holzhaus (pittig
zingend vrouwtje van Pieter Niewint
uit het kabaret Ivo De Wijs) en Luk
De Smet (aankomend cabaretier uit
St.-Stevens-Woluwe en student te
Leuven) elk een prijs toe.
Sympathieke Rita Jaenen stelde 'sa-
vonds in een volle Ravelingenzaal
grootmeester Raymond Devos voor.
Deze grote mijnheer ontketende de
lachbui die dit humorfestival „plech
tig" moest openen. Hij ging op 't
toneel te keer als een bezetene en
gaf in een over-all een strip-tease-
nummertje ten beste dat de hele
zaal tegen de vlakte deed gaan. Even
later stond ie met zijn volumineuze
Elly en Kikkert Zuiclerveld treden in het openbaar
Jules de Corte mocht niet met zijn
(blindegeleide)hond een Heister eet
huisje binnen.
lichaam als een gummi-goochelaar
met rubberen balletjes te jongleren
of haalde met een reeks muziekin
strumenten de gekste dingen uit.
Subliem wordt hij als hij met een
circusfietsje komt aandraven en zijn
betrels onderaan zijn broekspijpen
vastmaakt. Devos gaat erbij zweven,
veert zelfs op de piano. Hallucinant
haast Zo is het met alles wat Devos
doet: zijn gags flitsen aan en uit als
een vuurtox-enlichtje. In het vorige
nummer breidt hij zijn volgende al
voor en hij misleidt je omdat hij je
verbeelding in een bepaalde richting
leidt en daarna weer totaal onver
wacht een boeiend zijweggetje in
de Grinniktent. Cox doet goeie din
gen. Het sterkst vonden we hem in
dat poëtisch „Ik hoop maar dat ik
doodga in een wei", „Honderddui
zend doden" (een erg goed lied over
Vietnam) en „Buiten waar de vo
geltjes fluiten", over de verpesting
van het leefmilieu.
Er was voorts een gladde en profes
sionele show van de kabaretgroep
van Ivo de Wijs, die voor de gele
genheid een artiest als drs. P. ten
tonele had gevoerd. Heel wat beter
dan de Vlaamse ploeg Rattatoej, die
blijkbaar om al haar opgekropte
frustraties weg te werken, een num
mer had ingelast dat de Nederlandse
gaxt op Vlaamse kleinkunstavonden
moest belachelijk maken. Kwam dat
aan zeg! Het kan niet anders: de
Nederlanders moeten hier in Heist
voor de lol zorgen. En dat dóen ze
dan ook. Ivo de Wijs werd samen
met het Gents Mimetheater op de
zeedijk in Blankenberge opgepikt
door de politie omdat ze reclame
maakten voor het Humorfestival.
Jules de Corte schijnt dit jaar al uit
een eetzaal te zijn gezet met zijn
hond Emma. „Het betert er wel op",
zei de Wijs in zijn show, „vorig
jaar mocht hij nog een heel hotel
niet binnen".
De enige Nederlandse ploeg die tot
nogtoe niet voor plezier zorgde maar
de zaak heel gedegen aanpakte, was
die van Dimitri van Toren met Jules
de Corte, Elly en Rikkert Zuiderveld
en Les Turlupins. Deze laatste men
sen, een Frans mimeduo, hoeven voor
ons ook niet meer terug te komen. Di
mitri en Jules pakten het allemaal
heel ernstig aan: jammer dat de
geluidsinstallatie zo slecht was. Het
was een premièreprogramma en wat
Jules en Elly en Rikkert betreft,
kunnen we alvast vertellen dat ze
weer goeie liedjes hebben: Jules
vooral dan geëngageerde num-
ue zwakheid van de Vlaamse ploe
gen moet, als Heist echt een baro
meter is voor de toekomst, de zeven
magere jaren voor de kleinkunst in
luiden. Wie in deze badstad het ver
toon van de Vlaamse spitsbroeders
heeft gezien, is met reden de wan
hoop nabij. Hij zal zich ook weer een
gefundeerd minderwaardigheidscom
plex aankweken. Want echt: aan de
Nederlandse professionelen kunnen
wij echt nog niet tippen.
BABIJY
Het charmante echtpaar Elly en
Rikkert die de hele Heistse gemeen
schap vertederen met hun baby
zij brengen hem zelfs mee naar de
repetities kwamen met hun lita
nie, een soort modern kerstlied, met
55 stemmen uit het publiek in de
finale.
De pers nog steeds erg verdeeld in
haar keuze, tipte met vier stemmen
op „De man die heeft gefaald" van
Jules de Corte.
En dan was er weer de Raspoet-De
Wilde ploeg uit België met een pre
mière-programma dat veelbelovend
begon maar in de reinste waanzin
eindigde. De olijkerds waren inder
daad wel goed begonnen, pers en
publiek kregen een zakje met lollies
en zuurtjes waar een soort enquête
briefje bijzat: „Vindt u het plezant
op kleinkunstavonden spekken te
krijgen? Hoe voelt u zich bij de
beluistering van kleinkunst: belache
lijk, leuk, vervoerd?
Het was hun beste nummer. Raspoet
bracht hierop een muzikaal erg ster
ke „Zon" in Kavelingen maar toen
die onderging zaten we meteen ook
weer in de volslagen kleinkunstduis-
De mensen van deze Merlijnploeg
hebben het er blijkbaar op aange
legd zo „origineel" mogelijk te doen
maar daar bleef het dan ook bij. Jef
van de Casteele hoefde wat ons be
treft echt niet meer op te treden, en
Lamp Lazerus en Kris bleken ook
erg ongelukkig geïnspireerd te zijn.
Toen het publiek zijn ongenoegen
om het maffe „boze breinbeest" dui
delijk liet blijken reageerde Kris
daar heel ongepast op...
Erg origineel dachten die mensen
ook te doen door een Buster Keaton-
filmpje af te draaien waarbj ze dan
voor de begeleidende muziek zorg
den. Raspoet en De Wilde had heel
goed kunnen worden maar bleef bij
gebrek aan verdere inspiratie in de
goede bedoelingen zitten. Delia Bo-
siers had ook niet zulke goede liedjes
meegekregen.
Het publiek stemde „De Zon" mei 90
punten naar de finale en een be
paalde persvleugel herhaalde de Ca-
non-ade-stunt door het rotste num
mer met zeven stemmen in finale te
brengen, iets waar wij helemaal niet
over te spreken zijn want op die
manier krijg je onvermijdelijk een
finale met de slechtste nummers. En
daar is het festival helemaal niet
In de Grinniktent waren achteraf
Miles Wootton, Maureen Kennedy en
Terry Gould te gast. Onze super
kritische ingesteldheid na al dat ge
klungel zal er wel voor iets tussen
gezeten hebben dat we ook dit op
treden niet zo denderend vonden.
Miles Wootton die ondermeer teksten
voor Frangoise Hardy schreef viel
als folksinger nog best mee.
Maureen Kennedy had een erg goe
de gitarist bij zich en Terry Gould
de Pete Seeger-achtige folksinger en
medewerker van het maandblad
Troubadour, bracht ook enkele goede
nummers maar hem vonden we dan
toch ook weer niet zo geweldig. In
tussen duurt het wachten op de
Ernst van Altena-ploeg voort. Wij
zijn erg benieuwd!
Natuurlijk toeval, maar het leek erop
dat de lange Televizier van de AVRO
een soort compensatie was voor al de
serie-uitzendingen. Men hal heel wat
actualiteiten samengebracht: Ridder
van Rappard die afscheid gaat nemen
als burgervader van Gorkum kreeg
nog eens gelegenheid zijn ideeën over
de huidige samenleving en het aan
deel van de jeugd daarin uiteen te
zetten. Zelfs tegenstanders zullen rid
derlijk zijn eerlijkheid moeten toege
ven, of respect opbrengen voor zijn
zelfbeheersing tijdens het cabaret
nummer waarin priester en celibaat
bespot werden.
Mr. Hilterman nam zijn plaats In met
een. zo als altijd, glashelder commen
taar op de verwarde situatie in de
Arabische wereld. Maar dat duurde
niet zo lang en vanuit de rustige
praatstudio voerde men ons regelrecht
de woelige baren op met de „pel
grims" naar de illegale radioschepen
waarin de nieuw-mededeling van
Veronica-man Rob Out dat hij niet
van plan is te verdwijnen en dat er
wel diverse appèls op de publieke
opinie zullen volgen. Prettig te horen
dat die op een vriendelijke manier
zullen geschieden, helemaal in de stijl
van zo'n vriendelijke omroep.
Wat worden we toch bij de conflicten
betrokken en hoe moeilijk is het par
tij te kiezen wanneer we pro en
contra vernemen: Moeten de taxi's nu
uit de Leidse straat of moet de tram
eruit óf, bedachten wij, moeten soms
de voetgangers eruit? Dan kunnen
die tenminste niet meer overreden
worden. En is het waar dat je in de
hoofdstad niets gedaan krijgt zonder
acties? Toch goed zo'n uitzending
want nu kreeg een van de partijen
voor de eerste maal een rechtstreeks
antwoord.
Economicus Peereboom zeer in mi
neur. Maar daar is dan wel reden toe
als je de cijfers hoort: prijzenstijging
van 5,2 procent, 15000 mensen ontsla
gen en 1350 faillissementen. Hebben
we het nog over een welvaartsstaat?
Jammer dat de gevoelskwesties hier
zo weinig aan kunnen toedoen om het
Nederlandse volk bewust te doen wor
den van de netelige positie waarin wij
ons bevinden.
De heer Wolkers (gevedee) had het
daarentegen wel wat gemakkelijker
op dit punt: als het over zeehondjes
gaat zijn we gauw gevoelig. Natuur
lijk is het erg dat de schepping aan
getast wordt door de mens en is het
goed dat we keer op keer gewaar
schuwd worden maar protesten tegen
de moreie vervuiling hoor je niet zo
veel en als iemand er wel op wijst
(zo'n vreselijk antiëke Van Rappard
b.v.) 'dan wordt hij uitgelachen of als
onverdraagzaam gebrandmerkt. En
hebben wij allemaal „gereformeerde
ministers"?
Spanje sloot de reeks actualiteiten af
met de verzekering dat het wel los
loopt met de gevreesde cholera. Har
telijk hopen dat Spanje gelijk heeft.
Boksminnend Nederland kon de „ou
de" Clay zien in een voortreffelijk
duel met Jimmy Ellis, voorzien van
sober commentaar van Ruud ter Weij-
den die meer bijzonderheden rondom
vertelde dan bokstechnische gegevens.
Dat Clay's prestatie tot stand kwam
met in feite eenzijdig boksen (stoten
naar het hoofd van links en rechts en
verder weinig variatie) was hem dui
delijk, om zijn eigen stopwoordje te
gebruiken, niet opgevallen. Niettemin
een magnifiek gevecht, gelukkig ge
in dergelijke duels nogal eens voor-
speend van hangen en klemmen dat
komt. Het woord vuistschermen kreeg
op het scherm gestalte.
A. I.
BERGEN (ANP) Voor de derde
maal heeft de auteur Leo Derksen in
opdracht van het ministerie van CRM
een televisiespel geschreven: Weet u
misschien waar de Rozenlaan ligt? Dit
werk is Derksens 15e t.v.-spel, dat op
de beeldbuis zal komen.
Het nieuwe stuk behandelt de proble
matiek van een vrouw, die getrouwd
is met een zogenaamde vakidioot. Het
heeft, zoals meer van Derksens stuk
ken, een thrillerachtig element.
NEDERLAND I
KRO
Pip i
Zip
NOS
•20.00 uur:
Journaal
20.21 uur:
Staatsloterij
20.26 uur:
Socutera
•20.31 uur:
Uit de wereld dei-
insecten
•20.45 uur:
De avonturen van
Tom Sawyer, film
22.05 uur:
Studio Sport
•18.55 1
Journaal
•19.05 uur:
De dubbeldekkertje:
CVK
19.30 uur:
Kenmerk
NEDERLAND I NEDERLAND II
Pip en Zip
•18.55 uur:
Journaal
VPRO
•19.05 uur:
Campus - om 20.00 i
onderbroken door
journaal
•22.30 uur:
Journaal
Pip en Zip
•18.55 uur
Journaal
•19.05 uur:
Van gewest tot gewest
•19.50 uur:
Toeristische tips
•20.00 uur:
Journaal
NEDERLAND II
NOS
•18.45 uur:
Pip en Zip
•18.33 uur:
Journaal
KRO
•19.05 uur:
Liedjes uit Wenen
•20.00 uur:
Journaal
20.21 uur:
Gezag en orde, doe.
21.40 uur:
Nachtconcert uit
Concertgebouw
•22.15 uur:
Journaal
TROS
•20.21 uur:
The Bold Ones over
de Mafia
21.10 uur:
(Pia) Beck Home
•22.00 uur:
Aurum doc. over goud i
•22.20 uur:
Journaal
lichte muziek. 19.50
blinden en slechtzienden.
20.00 Nationale Zwemkamploenschappen in
ig. 20.10 (S) Der fliegende Hollander,
an Wagner, uitgevoerd door Radio
rnlsch Orkest en solisten (opn.) 22.30
Nieuws. 22.38 (S) Mensen, ontmoetingen, me
igen. 23.55-24.00 Nieuws.
Leen mag het
(S) Herman van Veen - wie ben ik eiger
lijk. 21.40 (S) Serenade: klassieke kamermi
22.38 Mededelingen. 22.-
BELGIE 324 m NEDERLANDS
18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten. 18.15
Lekenmoraal en -filosofie. 18.45 Sport. 18.55
Taalwenken. 19.00 Nieuws. 19.30 Intermezzo.
19.40 Franse taalwenken. 19.42 Lichte mu-
22.15 Concertmuziek. 23.00 Nieuws. 23.10
Lichte muziek. 23.40-23.45 Nieuws.
HILVERSUM I
t levende v
ïuzlek (gr). (7.30 Nieuws; 7.32-7.40 Actuall-
ilten.) 8.00 Nieuws. 8.11 Voor de kinderen.
.25 Overweging. 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de
huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de
hulsvrouw.) NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?:
pedagogische rubriek. 10.20 (S) Muziek uit
Mededeling
12.50-13.10 Mlddagpauzedlenst
14.00 (S) Lichte
:k. 14.30 (S) Viool
tlek. 7.20 (S) Dag met een plaatje:
grammofoonmuzlek. 8.00 Nieuws. 8.11 Radlo-
naal. 8.20 (S) Dag met een plaatje
olg. (8.30-8.33 De groenteman.) 8.50 Mor
genwijding. NOS: 9.00 Herhalingen en inci
dentele programma's. 9,35 Waterstanden.
AVRO: 9.40 Waar zijn onze kinderen geble-
programma rondom jongeren en hun
rsberlchten.) 12.30 Spot
ui. 13.30 Karakteristieke combi
sleke kamermuziek. 14.05 (S) M.
imploenschappen
klassieke liet
i Voor de zieken.
OQ Nieuws. 16.03 Land der Muzen: kunst-
gazljn. 17.00 Mobiel: muziek, actualiteiten
radlospelletjes, met om: 17.40 Alles voor
club; 17.55 Mededelingen;
NCRV: 9.00 Nleu'
lichte vokale muz
11.00 Nieuws. 11.03 Gospelsc
jonge mensen. VPRO: 12.00 Nieuws. 12.03
Felix Meurders Show. 13.00 Nieuws. 13.03
The Joe Blow Show. KRO: 14.00-18.00 KRO-
S|É 'xture (14.00, 15.00, 16.00 en
ing, zing!
(10.00 Nieuws.) EO:
Pi ïuzlek. 13.55 Beurs
berichten. 14.00 Nieuws. 14.03 Lichte muziek.
(15.00 Nieuws. 16.00 Nieuws en beursberich-
17.00 Nieuws en mededelingen.
Voor ouder
luisteraar», **J* Weeg-