Tom Jones in Amsterdam: CcüideSoii^aitt antenne Mevr. Mulder-Stenhuis zou echte Martje Spaargaren zijn Russen in de ruimte Voetstappen in de mist Binnenkort breekt stem van Heintje Met liedjes het land in RADIO VANAVOND LEIDSE COURANT MAANDAG 15 MAART 19/1 Veringa 's nota in discussie ter Veringa ook zijn herstructurerings plannen voor het wetenschappelijk on derwijs de vorm gegeven van eer vóórontwerp. De eerste reacties uil studentenkringen zijn bijna even radi caal afwijzend als het ontwerp-Veringa de reorganisatie van het onderwijs op universiteiten en hogescholen radicaal wil aanpakken. Op verzet van verschil lende hoogleraren zouden we vandaag ook gerust garantie durven geven. Het toekomstige kabinet en de man di> april a.s. minister van Onderwijs wordt in het bijzonder zullen beslist hun handen vol hebben aan de taak om dit vooront werp redelijk snel in het Staatsblad te krijgen. In de studietraditie grijpt het op de nota's van prof. Posthumus gebaseerde voorontwerp inderdaad diep in. Studen ten worden gedwongen om, willen ze collega lopen en practica bijwonen, bin nen een bepaalde tijd af te studeren. In de meeste gevallen wordt de studietijd aanmerkelijk bekort (tot vier jaar) waarbij dan vóór het doctoraal examen slechts één tussenstation ligt, namelijk een propadeutisch examen waarvan zonder omwegen gezegd wordt dat het ook een selectief karakter zal dragen. Belangrijke nevenzaken zijn dan ver der een herziening van het promoveren, het aanstellen van doctorandi als bezol digd wetenschappelijk assistent-onder zoeker, uitbreiding van post-acade- miaal onderwijs, royaler beleid bij het toelaten tot universitaire examens van ouderen, zonder diploma gymnasium of atheneum, en betere samenhang tussen wetenschappelijk en hoger beroepson derwijs. Moeilijke zaak MINISTER Veringa is in zijn toelich- IT1ting op het vóórontwerp enkele pa- .gina's uitvoerig ingegaan op struc tuur en functie van het gehele onder wijs na de basisscholen. Hij komt dan vooral terecht bij het voortgezette on derwijs; materie waarvoor zijjn staats secretaris Grosheide op dit moment als eerste de verantwoordelijkheid draagt. Op dit punt raakt dr. Veringa heel moeilijke zaken aan; wel meer medita tief dan legislatief dus meer theoretisch dan praktisch. Of het ter sprake bren gen van zaken als Identieke lesurenta- bellen, zitten-blijven, schoolcijfers, de- gaan. mocratisering door coïnstructie de posi tie van de bewindslieden op Onderwijs bij het verdedigen van het nieuwe vóórontwerp sterker maakt betwijfelen In de paragrafen aan het voortgezet onderwijs gewijd vindt men evenzeer stof voor een pleidooi ten gunste van als vóór een requisitorium tegen vér gaande plannen die bij autoriteiten en onderwijsexperts terzake van het voort gezet onderwijs leven. Even hebben we zelfs de vraag ge steld, of met zijn nieuwe vóórontwerp dr. Veringa op bepaalde punten juist niet afwijkt van de theoretische ge dachten welke hij terzake van het voortgezet onderwijs neerschrijft. En dat terwijl de voorstellen tot reorgani satie van het wetenschappelijk onder wijs op zichzelf toch een zinvolle, goed- doordachte en ook een aan vele goede praktische gevolgen gepaard gaande zaak blijken. Noodzaak noodzaak van een drastische reorgani satie. Met vele hoogleraren zien ook zij in, dat het huidige systeem ontoelaat baar vast zit tussen traditionele prak tijken die niet meer passen in onzt e eisen die zowel aan d( pure wetenschap als een praktijkoplei dingen worden gesteld. Wat de nu al geformeerde oppositie tegen het vóórontwerp-Veringa over het hoofd ziet, is evenwel het niet te ontlopen feit, dat het wetenschappelijk onderwijs voor niemand een vrijblij vende liefhebberij kan blijven en dat het met zijn claim op gemeenschapsgeld ook moet blijven binnen het totale urgentieschema van onze samenleving. Dit laatste betekent onherroepelijk, dat het totaal aantal jonge mensen dat studeert ook in de periode van de de mocratisering van het onderwijs en de „gelijke kansen voor iedereen" perkt moet blijven. Wie dit niet vaardt via een zinvolle verkorting de studieduur, zal akkoord moeten gaan met een stringent „numerus fixus' clausus" in vele stadia de studie aan hogescholen en universi- We erkennen: het vóórontwerp-Veringa pakt het wetenschappelijk onderwij, drastisch aan; na de nota's-Posthumus kan dit evenwel geen verrassing zijn. In de huidige en in de toekomst te wachten situatie passen bovendien dras tische middelen. Want de chaos die op sommige punten nu al heerst, zou i pleet worden, wanneer overheid en tenschapsbedrijf op de traditionele of op totale vrijheid toegespitste weg vi We lazen onlangs van iemand die te berde bracht dat Mies Bouwman ei» genlijk fe goed is voor „Een van dé acht." Eigenlijk is dat ook wel zo. Mevf. Bouwman is wellicht r-onze meest markante t.v.-persoonlijtcfièïd. Zij kan met mensen van leder niveau een belangwekkend gesprek voere weet dan elke keer de juiste toon te treffen, ongeacht of haar „partner" minister, bisschop, sportheld of zo maar „gewoon iemand" is. Toch zien we „Een van de acht" erg graag en we realiseren ons bliksems goed dat dit vooral het geval is door de wijze waarop mevr. Bouwman het spel leidt: ontspannen, gul, attent en verschrikkelijk (t.v.-)vakbekwaam Te goed voor zo'n spelletje? Onzin! Het zijn uitzendingen als „Een van de acht," die voor heel veel kijkers het bezit t.v. pas echt waarde geven. Kij kers die na een week hard werken op zaterdagavond zich volkomen willen ontspannen met een uitzending die louter-gemakkelijk kijkplezier brengt. Dat de VARA hiervoor de allerbeste kracht inzet, is terecht. Dat die beste kracht dit werk graag doet, kan haar alleen maar sieren. Over het spel zelf willen we alleen aantekenen dat de kandidaten steeds geschikter lijken te gaan worden. Za terdag stond een fijne ploeg voor de camera'n. De besten, vader en dochter Chandon, wonnen en dat zal iedere kijker plezierig hebben gevonden Achter het nienws had zaterdag een fascinerende film over Japanse boeren die het viiegveldbouwers in Tokio moeilijk maken. Voorts werd verslag gedaan van de AR-deputantenvergade- ring. Het verslag schoot te kort, maar het erop volgende Interview met slim me mr. Biesheuvel maakte vee! goed. Interessant was „Achter het Nieuws"- verwachting over het komende kabi net. Dat kabinet wordt „rechts" dat vonden we niet zo verrassend, maar het zag er op papier ook heel sterk uit, met een paar onverwachte figu ren. Als „rechts" met zo'n kabinet als inzet, de verkiezingen in zou gaan, zouden die verkiezingen nagenoeg overbodig z'jn, dachten wij. Hans Ja cobs denkt er waarschijnlijk net zo Gisteren was het beste 't „De politie," Slawomir Mrozeks ijzer- sterke politieke satire over een totali tair regime. Walter van der Kamp regisseerde het erg knap, met vooral veel nadruk op de humoristische as pecten van het stuk. Juist door die humor namelijk komt de satire extra tot zijn recht. Er werd voortrelfelijk geacteerd met name door Rudi Falkenhagen en Krijn ter Braak. Een beetje jammer dat de cameraregie ster-acteur Bob de Lange te sterk bevoordeelde Bob de Lange maakte uiteraard een magni fiek karakter, maar juist hij heeft die extra-nadruk niet nodig. Tegenwoor dig valt in t.v.-krltieken de naam van de decormaker meestal weg. In dit geval zou het niet eerlijk zijn het werk van Els Salomons niet te prijzen, tie uit „The Westside Story." Met Pro- Vooraf bood de AVRO een fijne selec- menadeorkest o 1 v. Jos Clebei en leerlingen van de operaklas van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag Er werd goed gezongen, maar merkwaardigerwijs veel beter geac teerd ook dan men bij zo'n concertuit voering voor mogelijk zou houden Bezwaar tegen .Een oog in de hand" vinden we de vrijblijvende wijze waarmee Pierre Janssen zijn onder werpen kiest. Gisteren had hij het over de cultuur der Scythen. Dat zou een paar jaar geleden brandend-actu eel zijn geweest toen in Den Haag de grote tentoonstellingen die een kunst- grepige begeleiding best zouden kun nen gebruiken. Door bij de actualiteit aan te sluiten zou „Een oog in de hand" enorm kunnen winnen. In het NCRV-progTamma ziet men vanavond de kleurenfilm „Russen in de ruimte". Zoveel als bekend is over het Amerikaanse ruimtevaartprogram- meen van hetgeen de Russen op dit ma, zo weinig weet men in het alge- gebied ondernemen en nog van plan zjjn te ondernemen. Deze kleurenfilm geeft een uniek beeld van de Russi sche inspanningen op het gebied van de ruimtevaart. Men kan beelden ver wachten van de opleiding, de training en de selectie, maar ook van de tech nische voorbereidingen en opnamen die in de ruimte werden gemaakt. Op merkelijk is het gedeelte in de film waar de Amerikaanse astronaut Bor- man op bezoek is bij zijn Russische collega's, daar een lezing houdt voor Russische ruimtevaartgeleerden en hun laboratorium bezoekt. Men hoort en ziet hier vakmensen in gesprek, die op ongedwongen wijze ervaringen en ver wachtingen uitwisselen. Gerton van Wagenlngen spreekt het comentaar bij deze film. NCRV Ned. I 21.45 uur. De film voetstappen in de mist, van avond op de VARA-tv behelst de ge schiedenis van een heer des huizes, die door zijn dienstbode wordt gechan teerd, nadat hij zijn vrouw heeft ver moord. Over de afloop doet men erg geheimzinnig, maar in elk geval weet regisaeur Arthur Lubin de spanning goed uit te buiten. De hoofdrollen worden gespeeld door Jean Simmons en Stewart Granger. VARA Ned. II 21.20 uur. (Van een onzer verslagge- GRONINGEN Martje Spaargaren uit Jan Mens' tri logie De Kleine Waarheid moet echt bestaan. Ze woont in Groningen. Volgens berich ten in de krant moet zij me vrouw M(artje) Mulder-Sten huis heten en in de Prof. Ran- kestraat in Groningen wonen. Maar is zij wel de echte Martje Spaargaren? Zij zelf zegt van wel. Mens zou haar min of meer als voorbeeld hebben genomen voor zijn Martje in zijn driedelig boek, dat momenteel als feuilleton in 26 afleveringen door de NCRV op de beeldbuis wordt gebracht. Hij zou haar hebben gekozen, omdat hij haar ken de, want hij was getrouwd met haar zuster Abeltje, die nog leeft en in Amsterdam woont. Door deze mededeling kwam mevrouw Mulder in de publi citeit terecht. Journalisten en andere belangstellenden heb ben haar woning in de Prof. Rankestraat belegerd. Het praten met al die mensen heeft echter te veel gevergd van haar krachten en ze heeft gemeend niemand meer te woord te moeten staan. Wij hebben haar ook een be zoek gebracht. Erg gastvrij werden we niet ontvangen. Integendeel zelfs. Mevrouw Mulder was niet bereid o-- Vrouw van Jan Mens ontkent het binnen te laten. Ze stond ons aan de deur te woord. De ver moeidheid was duidelijk aan haar merkbaar. Ze had wallen onder de ogen en toonde zich erg prikkelbaar. Nauwelijks verstaanbaar zei ze: „wat wilt u van mij? Ik heb niet veel tijd. Ik ben moe en heb rust Met veel geduld legden wij haar uit, waarvoor wij waren gekomen. Ze schrok bij het horen van die mededeling. „Ik ben doodziek van al die ver halen. Ik wil alleen maar met rust gelaten worden. Komt u over een half jaar maar weer eens terug. Misschien dat ik dan wel bereid ben u te ont vangen." Voordat wij in staat waren nog iets tegen haar te zeggen, smeet ze de deur voor ons dicht. Om toch wat meer over haar te weten te komen, hebben wij ons gewend tot haar zus- er in Amsterdam, de 72-jari- ge Abeltje Mens-Stenhuis. De ze toonde zich een vriendelijke vrouw, die maar al te graag bereid is over het werk van haar in 1968 overleden echtge noot te praten. Zij liet ons weten, dat zij evenals Martje in Zuidbroek (Gr.) werd gebo ren. Het gezin telde acht kin deren. Verderop in dezelfde straat woonde de familie Lut- terop, een naam, die in de trilogie van Mens herhaalde lijk voorkomt. Mevrouw Mens lacht als wij haar vragen of haar zuster in Groningen wel de echte Mar tje Spaargaren is. „Dat heeft ze uit haar duim gezogen," ver trouwt zij ons toe. „Martje heeft niets maar dan ook niets te maken met de Martje uit de boeken van mijn man." Voor zijn trilogie had hij een naam nodig van een boerenfa milie. Ik ben het geweest, die hem aan Martje hielp. Zij en de Martje Spaargaren uit De Kleine Waarheid zijn echter twee verschillende personen. Denk niet, dat het boek geïn spireerd is op het leven van mi.in zuster Martje. Mijn man heeft haar nauwelijks gekend. Laat staan dat hij haar voor zijn boeken als een van de hoofdfiguren heft genomen." Mevrouw Mens gaat zeifs ver der. „Mijn zus," zegt ze. „is nogal ijdel. Iemand heeft haar gezegd, dat zij in de boeken van mijn man zou voorkomen. Zij geloofde dat en heeft toen de krant gebeld om te zeggen, dat zij de echte Martje Spaar garen was. Niets is echter minder waar. Het is allemaal fantasie van haar geweest." Kende Martje Mulder-Sten huis haar zwager? Zij zegt van wel. „Hij was een stille jongen, die niets om zich heen kon verdragen", vertelde zij de mensen. Mevrouw Mens, haar zuster, is evenwel een andere mening toegedaan, „Mijn man", zegt ze, „hield van gezelligheid. Hij was een echte stadsmens. Mijn moeder vond hem een echte gentle man. Hij begreep ons eigenlijk niet en zorgde ervoor dat hij altijd rustig was. Daarom vond men hem een stille man. Wat er ook van hem gezegd mag worden, een ding staat vast, nooit heeft hij zijn af komst verloochend. Hij was er trots op uit het arbeidersmi lieu te komen". Twee jaar lang heeft Jan Mens gewerkt aan zijn trolo- gie De Kleine Waarheid. „Ik vind het leuk", zegt mevrouw Mens gewerkt aan zijn trilo- televisie wordt uitgezonden. Tot nog toe klopt alles met wat er in de boeken staat. Alleen het slot deugt niet. Mijn man heeft nooit over de oorlog geschreven. Op de tele visie komt een stuk voor uit Indië 1942. Over die tijd heeft hij in zijn boeken geen woord gerept. Voor de rest is alles echter getrouw weergege- In de tv-feuilleton wordt de rol van Martje Spaargaren vertolkt door Emmy Lopes al di Dias Willeke Alberti speelt in de serie van Wily van Hemert de rol van Marleen, de dochter van de Spaargarens. Over haar zuster in Gronin gen zegt ze tenslotte: „Het is i haar om op zo manier in de publiciteit willen komen Ze heeft zie! en keu zelf er nu mee. Ze is doodzif van al die belangstelling haar heen". „Er is dat ik een moment er een eind in mijn leven geweest aan wilde maken" (Van e verslaggevers) AMSTERDAM „Er is een moment in mijn leven geweest, dat ik op het punt stond er een eind aan te maken. Dat was, toen het met zingen maar niet wilde lukken en ik mijn vrouw en kind nauwelijks kon onderhouden. Het was zelfs zo erg, dat ik Gordon Mills, die toen al manager was. een voorschot moest vragen, terwijl ik wist, dat hij ook op zwart zaad za weet nog goed, dat ik op het station van Notting Hill Gate stond en alles me zo ongelooflijk rot voorkwam, dat ik me voorlede trgin.w.ilde werpen. Ik denk nog vaak aan dat moment. Ik geloof dat het een~ keerpunt in mijn Ton voor twee concerten Tom Jones open, eerlijk gezicht, hagelwitte coltrui en strakke, modieu ze pantalon schokt even met de schouders om deze nare herinnering. Hij kijkt een moment in gedachten verzonken voor zich uit, vermant zich dan en zegt: „Ieder mens zal zoiets dergelijks wel eens meegemaakt heb ben. Gelukkig, dat ik de moed niet kon opbrengen. Anders had ik hier niet gezeten". Met hier bedoelt Tom Jones man nelijk sexidool voor miljoenen vrou wen een vergaderruimte van het Amsterdamse Hilton Hotel waar hij door de vaderlandse pers aan de tand wordt gevoeld. Tom Jones was een dag in Nederland om voor het lieve sommetje van ruim f 100.000.- twee concerten in theater Carré te geven. Zijn optreden werd door impressario Lou van Rees aangekondigd als „The gala of the year" en dat mocht gezien de gepeperde toegangsprijzen, varië rend van f 20.- tot f 60.- best gezegd worden. Het „Dagje Nederland" vormde een onderdeel van een vijfdaagse Europese tournee, waarvoor ruim een half mil joen wordt geïncasseerd. Ogenschijn lijk een heleboel geld, maar voor Tom Jones, die zijn bankrekening al gerui me tijd met acht negen nullen schrijft, een te verwaarlozen bedrag. „Ach", relativeert hij desgevraagd, „Wat is geld? Het is gewoon gemak kelijk als je het hebt. Vroeger moest ik dagen in de fabriek werken en qntving dan aan het eind van de week een loontje, waarmee ik nauwe lijks in het onderhoud van mijn gezin kon voorzien. Nu ken ik wat dat betreft geen zorgen meer. Mijn vrouw en ik kunnen doen en laten wat we willen. Maar als je me vraagt hoe rijk ik ben, moet ik eerlijk zeggen, dat ik het bij benadering niet weet. (Van onze correspondent). MAASTRICHT Hein tjes stembreuk is binnen kort een feit. De fans van Heintje hoeven niet met een in tranen uit te bar sten bij het lezen van dit bericht want voorlopig is het niet meer dan een voorspelling. Astroloog voorspelt Tom Jones in Amsterdam belaagd door een opgewonden aanhangster. Ik heb meer dan genoeg om va leven. Maar het is echt niet zo, dat ik op een vrije avond, als ik die über haupt zou hebben, mijn geld ga zitten tellen. Dat is iets wat ik aan mijn financiers overlaat". Tom Jones, 's werelds best betaalde zanger, wordt dikwijls beschreven als de ex-mijnwerker uit Wales. „Een hardnekkig misverstand", meent hij. „Mijn vader was mijnwerker. Dat klopt. Maar ik ben het nooit geweest. Mijn vader zei dat ik het maar in de muziek moest proberen, omdat in de mijn werken toch niets voor me was. Die man heeft altijd een heilig geloof in een eventueel succes gehad. Mijn moeder trouwens ook." het februarinummer het astrologisch maandblad „Toekomst" toepasselijke naam in dit vdrband jaagt me- E. Noordman de Heintjesfans de stuipen het lijf. Aan de hand Heintjes geboorteho roscoop weet Noordman ter op zijn muzikale ge- in Februar", i namelijk te melden dat in hoor en zegt dat er van land meteen na het de tweede helft van deze een breuk nog niets is te verschijnen op de markt maand, gedurende de bespeuren. „Geen paniek" de hitparade binnen ge maand april en de maand is Kleingelds laconieke klommen. Het nummer de stembreuk van het commentaar. Heintje zelf staat deze week op de Limburgse zangwonder een gaat inmiddels rustig ver- 24ste plaat, maar zal ze- feit zal zijn. der met het scoren van ker hoger stijgen. De Heintjes manager Addy successen- Zijn nieuwste plaat is deze week ook in Kleingeld houdt het ech- single, „Schneeglöckchen ons land verschenen. Een ander misverstand is volgens Jo nes, dat hij vroeger deel uitmaakte van de zo gevreesde Teddy Boys. „On zin, doodgewoon onzin. Ik zat in een groepje, dat gekleed ging in de beken de leren jasjes. We reden op motor fietsen én zo, maar we deden geen vlieg kwaad. Bovendien ben ik er I I maar kort lid van geweest. Ik trouw- I de toen ik 16 was en dan is het vlug afgelopen. Je wordt namelijk veel eerder volwassen als je trouwt. En als I volwassene kijk je vreemd tegen een j jeugdgroep aan." Een optreden van Tom Jones wordt gekenmerkt door een enorme sexy act. „Te sexy", zeggen sommige betweters, maar Tom meent: „Natuurlijk is mijn act sexy, maar zo ben ik nu eenmaal. Toen ik voor het eerst op de Bühne stond, hield ik met twee handen de microfoon vast, omdat ik met mez.elf geen raad wist. Maar zelfs toen voelde Ik al aan, dat er meer show in mijn optreden moest. Langzamerhand is mijn act wat sexy geworden, maar het is geen opgelegde sex. Het is geen show omwille van de sex. Het is doodgewoon een onderdeel van mijn optreden, uitsluitend bedoeld om het publiek naar mijn liedjes te laten luisteren". Tom Jones, die inmiddels alles bereikt heeft wat hij als zanger zou kunnen bereiken (zelfs erkende grootheden als Frank Sinatra, Tony Bennet en Elvis Presley hebben erkend, dat hij „the greatest of them all" is) heeft nog slechts één wens: een film maken. „Ik ga er in september aan beginnen. We hebben vier scripts, waaruit we kun nen kiezen. Nee, ik geloof niet dat het een musical wordt. Het wordt een echte film, waarin ik de hoofdrol speel. Ik zal alleen de titelsong en één a twee liedjes tussendoor zingen. Maar voor alles zal ik proberen ac teur te zijn. De zanger Tom Jones komt in de film op het tweede Vanavond zendt de NCRV weer een aflevering uit van het programma „Met liedjes het land in". De opname voor deze uitzending werd gemaakt in het Rem- brandttheater te Arnhem. Medewer kenden zijn: Conny Vink, Ben Cramer, het Cocktail Trio, The Three Jacksons en De Chico's. Onderdelen van dit programma zijn de rubriek „Dat wil ik nog eens horen" en de imitatiewed strijd „Wie is de beste Lou Bandy"? In de jury voor deze wedstrijd zit niemand minder dan Heintje Davids, geflankeerd door Barend Barendse en Dick van Bommel. Presentatie Ted de Braak. NCRV Ned. I 20.45 uur. NEDERLAND I NOS •18.45 uur: Fabeltjeskrant •18.55 uur: Journaal NCRV •19.05 uur: Dier en vriend •19.25 uur: Zo vader zo zoon 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Hier en nu •20.45 uur: Met liedjes het land in NEDERLAND I NOS 10.45 uur: Onderwij stelevisie 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal KRO 19.05 uur: Wij heren van Ziel 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Andy Williams 21.11 uur: Brandpunt special •21.45 uur: Russen in de ruim 22.35 uur: In het voorbijgaan Hum- Verbond 20.45 uur: Moeilijkheden NOS 22.55 uur: Journaal 23.00 uur: Sterrekunde NEDERLAND II NOS •18.45 uur: Fabeltjeskrant •18.55 uur: Journaal VARA •19.30 uur: Coronation Street 20.00 uur: Journaal •20.21 uur: Klatergoud 20.50 uur: Achter het nieuwg •21.20 uur: Voetstappen in de 22.45 uur: Journaal 22.50 uur: EHBO Si ei rd. r.- menge nkonisi ag. D' deling F. rnvoeg kelyke .Gebor nood sren d< egrati» idinge: ist and 22.56 uur: Journaal 23.01 uur: Wiskunde NEDERLAND II NOS 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal 19.05 uur: Den Haag vandaag AVRO 19.30 uur: Toppop 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Peyton Place 21.10 uur: Muziek is troef 22.00 uur: Televizier 22.50 uur: Journaal 22.55 uur: En frang- - Voorzit uid-Ho: Dpper 1 Unie; 18.30-18.41 Molenbeek. reld: veelgevraagde gee indaag, lezing. NCRV: Symfonie-orkest indaag. 20.20 (S) 1 wetenschap. 20.30 Weer c WÊÊÊÊf^Ê- politieke theater NVSH: Sextant, radiomagazine va NVSH. 22.30 Nieuws. 22.40 Mededei AVRO: 22.45 Radiojournaal. NOS: 22. Midnight Musi BELGIE 324 m (NEDERLANDS) 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de sc Paardesportuitslagen. 18.30 Proti HILVERSUM II 10.00 Operakro ziekprogi at. Max HILVERSUM I NCRV: .00 Nieuws. 7.11 Het 1 noord. 7.16 (S) Op het eerste gehoor leke muziek (gr). (7.25 Horen en zi< 10.15 (S) Opera-aria'! ?ken. ÏLS™ Mededelin- 22.30 Gevar NOS: 13.30 Den 1 moderne muziek uit Zwitserland. 15.00 ta-ta tot totale taal: rubriek c in de taal. AVRO: 15.10 Muziekmiddag om: 15.10 (S) Nieuwe grammofoonplat toelichting: 17.55 Mededelinger (S) Interlokaal: muzikaal middag - azlne. (16.00-16.02 Niet AVRO: 7.00 Niet Economische :ids- pep. 10.00 Nlei eten tenprogramma. pan. vallend vrolijke HILVERSUM i: i. 10.03 Ekspres: licht 1.00 Nieuws. 110.3 Een gevarieerde irbeldsvltaminen: (11.55 Beursberichten). 12.40 lage wlelerwedf iaal. weegschaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1971 | | pagina 2