antenne eöid^eou^l/nt Ferd* Hugas slaat PePijndeur definitief achter zich dicht TELEVISIE VANAVOND „DE BACCHANTEN" Erik Vos: weer Grieks treurspel in Carré Op eigen benen eigen wegen bewandelen RADIO VANAVOND RADIO MORGEN Dr. Crippen Alleen Ajax op tv Songfestival LEIDSE COURANT WOENSDAG 3 MAART 19 Woelige tijd voor Hilversum UlLVERSUM leeft tegenwoordig zo'n beetje op de kraterrand van een vulkaan. Er is altijd wel wat te doen als het gaat om een conflict tussen een omroepvereniging en 'n deel van haar le den of met overheidsinstanties. De VARA zit nog steeds volop in het juridische ge schil over een uitzending van haar „om budsman" Marcel van Dam; de KRO heeft te kampen met een opstandige katholieke boeren- en tuindersbond van wege een uitzending waaraan nog al wat KRO-leden zich gestoten hebben. Maar veel meer nog gespannen is de situatie in de radio- en televisiestad vanwege verwikkelingen rond het toe delen van zendtijd. De VPRO zit nog altijd niet helemaal veilig wat betreft het vereiste minimumaantal leden dat een C-omroep moet hebben: de TROS zou ditmaal echt rekenen op promotie van de C- naar de B-klasse: de AVRO heeft van minister Klompé haar preten ties op de bijzondere status van super- omroep voor de helft erkend gekregen door toezeggingen dat de heer Slotema- ker c.s. meer radiozendtijd zal krijgen. Van de weeromstuit zijn natuurlijk ook de andere omroepverenigingen in be weging gekomen; zij hervatten in de eerste plaats hun aanval op de be voorrechte positie van de NOS en voe gen hieraan toe, dat als AVRO en TROS hun zin gaan krijgen, de verhouding tussen principiële en zogenoemd neutrale omroepverenigingen nog ongunstiger gaat worden. De Vara noemt de AVRO-pre- tenties zelfs „onrechtmatig", omdat de grootste omroepvereniging in feite het zelfde soort programs maakt als de NOS, en dit samenwerkingsorgaan al boven alle andere aanspraken op zendtijd is verheven. Urenkwestie i"\M het in Hilversum nog wat woeliger te maken, gaat de AVRO waarschijn lijk in verzet tegen de ministeriële be slissing die alleen extra radio-uren toe kent en niet meer zendtijd Op de televi sie. Waartegenover bovendien nog staat, dat de minister eerst met het NOS-be- stuur wil praten over het aantal extra radio-uren dat de AVRO krijgen moet. Wanneer waar is. dat de Omroepraad ook inzake deze extra-uren afwijzend ge adviseerd heeft, wacht de bewindsvrouwe of haar „zakenwaarnemer" nog een moeilijk gesprek. Het allergrootste probleem ligt in Hil versum wel in de kans, dat meer uren voor AVRO en TROS minder zenduren voor andere omroepverenigingen kunnen betekenen. Want er heerst, als steeds, in het NOS-bedrijf een groot gebrek aan geld; het bestuur weet nu al amper hoe de tekorten weggewerkt moeten worden. Aan uitbreiding van televisiezendtijd kan nauwelijks gedacht worden; bij de radio ligt het iets gemakkelijker (radio is goedkoper en bovendien kan Hilversum III tot de avond en vroege ochtenduren uitgebreid worden). Gaat deze uitbrei ding evenwel geheel naar AVRO en TROS, dan zal de strijd om leden in etherland wel weer in volle hevigheid gaan ontbranden, omdat omroepvereni gingen als de KRO, VARA en NCRV dan met een volgende aanval op hun zend tijd rekening moeten gaan houden. We voorspellen in dat geval zeker nieuwe moeilijkheden tussen de omroepvereni gingen en de NOS. Wetswijziging deze NOS wat terug te dringen, zouden veel omroepbestuurders graag de omroepwet-KÏompé op de helling zet ten. Maar ze weten, dat ze dan tevens het risico lopen dat behalve de belangen van de NOS ook die van de historische omroepverenigingen minder beschermd zouden kunnen worden. De grootte van dit risico valt, met Kamerverkiezingen vlak vóór de deur, thans nauwelijks te schatten. Te meer omdat de historische banden tussen bepaalde omroepverenigingen en hun achterban aan het verzwakken zijn. Daarover kan bijvoorbeeld de KRO uit eigen ervaring meepraten. Zij onderkent de problematiek wel, maar heeft die bij lange na nog niet opgelost. DEN HAAG (A.N.P.) De voorbereidingen voor „De Bacchanten" van Euripides zijn onder leiding van Erik Vos begonnen. Het theaterproject is in verschillende opzichten uniek in de naoorlogse toneelontwikkeling in ons land. Een veelzijdige groep acteurs is ervoor bijeengebracht om volgens een nieuwe werkmethode bestaande uit tekst- en bewegingsimprovisaties, tot een voorstelling te komen die laat zien wat dit toneelstuk voor de mensen van vandaag kan betekenen. Deze voorstelling zal van 16 tot en met 30 juni in het kader van het Holland Festival in theater Carré in Amsterdam te zien en te beleven zijn. In kader van het Holland Festival Twee jkar geleden diende Erik Vos en Aad Greidanus bij het ministerie van C.R.M. een plan in om nieuwe inspiratiebronnen aan te boren samen met onder meer decorontwerper Wim Vesseur en componist Theo Loevendie. Een subsidie van twee ton werd hier voor verkregen. Erik Vos bracht de groep bijeen: leerlingen van het vierde jaar van de Amsterdamse Toneelschool, acteurs en actrices uit de vrije sector, en toneel kunstenaars van gesubsidieerde gezel schappen. Op het lijstje prijken thans' de namen van onder meer Guus Her mus, Henk van Ulsen, Mart Gevers, Lou Landré, Canci Geraeds, Anja Jan sen Schuiling, Ria Rijninks en Die De- Erik Vos meent, dat research op to neelgebied alleen dan zin heeft, als het tot een concrete confrontatie met pu bliek leidt. Hij zocht naar een moge lijkheid om onderzoek en resultaat te bundelen. Voor dit doel werd door hem, in samenwerking met zijn echtgenote, de schrijfster Inez van Dullemen, de tekst van Euripides bewerkt. „De Bac chanten" geldt als een van de hoogte punten uit Euripides' werk. Het grote thema van het stuk is de botsing tussen enerzijds het verlangen van de mens naar het bovennatuurlijke en uitzinnige en anderzijds de vrees voor de chaos, die hieruit kan voortvloeien. Onbeant woord blijft de vraag welke van de twee machten in de mens de overhand moet hebben. Een perfecte balans is niet mogelijk. Steeds opnieuw wordt de mens over- spoeld door verlangens, die hij met zijn verstand niet kan beteugelen. Het Griekse gegeven van vier eeuwen vóór onze jaartelling is mede daardoor tot een universele en tijdloze tragedie uit de literatuur geworden. Na „De Perzen" en „Prometheus", die in '62 en '67 in de piste van Carré onder regie van Erik Vos werden uitge bracht, volgt thans „De Bacchanten", een tragedie, die nog nimmer in ons land werd gespeeld. In het buitenland heeft men reeds belangstelling voor de ze voorstelling o.m. bij het Europalia- festival in het Circus Béjart in Brus sel. 5 TM 14 MAART dagelijks 10-17 en 19-22 uur zondags 10-17 uur toegang f4,- AMSTERDAM 1 ..Ik draai nu zo'n jaar of zes. zeven mee ln cabaret PcPijn, naa* ik heb nog nooit een journalist bij me gehad voor een Interview. Ja toch, één keer. en die zei toen tegen me: ..Je geeft geen interviews hè". Die keerde zich toen om en liep weg. Had ik weer geen interview. Ik ben geen voor- grondfiguur en dring me niet uit ge sproken naar voren. Daar komt nog bij. dat er nooit enig schandaal te melden is geweest van PePijn, een ruzie of zo. Ik vond er mijn vrouw Lidewij en was er gelukkig mee. Mis schien had ik een rel moeten creëren om in de publiciteit te komen. Maar daar ben ik de man niet voor". Ferd Hugas (33). duidelijk stut en steun als I voor de V van Opus IV, ontdoet zich momenteel als 'n artistieke Samson van deze pilaarfunctie. Hij gaat op ei gen benen eigen wegen bewandelen, al weet hij nog niet wat. Hij zegt: „PePijn is op een punt geko men. een driesprong waarop Paul, Li- selore en ik een eigen richting kiezen, een artistieke uitkristallisatie. PePijn is geen huwelijk en we hebben el kaar geen eeuwige trouw gezworen, Paul wil zich al of niet met gast als One Man pousseren. Ldselore bouwde zich een huis van eigen liedjes waarin zij wonen kan en ik wil langzamer hand wel eens met een eigen identi teit voor de dag komen. Daarom wil ik weg. Tot half mei opereren we landelijk met Opus IV en dan valt de deur definitief in het slot. Misschien zal Paul ooit nog eens een knieval doen om mij als gast in zijn program ma te ki-ijgen, maar dan zal hij er wel wat voor over moeten hebben, want ik breng zes jaar PePijnrepu- tatie mee en als je Paul mag geloven is dat niet mis, want PePijn zal als onverwoestbare legende blijven voort bestaan. Ik ben blij dat ik daaraan mee heb mogen doen. Ik hou van mijn vak en ik hou van mensen die lachen, niet het lachen om een grap, maar het lachen om bijv. Chaplin, waarbij de mogelijkheid aan wezig blijft, dat het lachen je vergaat. De eersten die van mij op de planken plezier hebben gehad zijn mijn ouders geweest, die met trots in het hart hun Ferdie al een eigen weg zagen gaan. toen hij als 10-jarig jochie in een toneelstuk stond van de Nutsschool aan de Laan van Poot. Mogelijk krij gen ze gelijk, maar ze zullen nog even geduld moeten hebben. Ik ben een introve laatbloeier en heb het gevoel nog pas te liggen smeulen. De grote klap staat voor de deur of laat nog tien jaar op zich wachten. Ik weet het niet. Ik heb mezelf ook nooit op het toneel gezet. In mijn jaren op het Ned. Lyceum met jaaruitvoerin gen in de Kon. Schouwburg waren het altijd de leraren die het in mij zagen. Ik heb me in die tijd wel eens angstig gevoeld op het toneel, maar men vond mij ervoor geknipt en in mijn tiener jaren deed ik maar net alsof. Er zat wel ontwikkeling in. want eerst deed ik het bijna in mijn broek en latei- stond het water alleen nog maar in mijn handen. Zo werd ik uiteindelijk droogkomiek. LEIENAAR Trok mijn hart naar het toneel? Nee. het werd voetballen bij HBS, wat ik nu trimmenderwijs nog doe op zondag ochtend op het Malieveld met de Denneweg Boys. Toen moest ik in dienst bij de officiersopleiding, waar ik niets voor voelde, maar waar ik altijd heb geprobeerd een aimabel mens te zijn, omdat ze er daarvan zo weinig hebben in het leger. Vervol gens heb ik in Leiden enige jaren rechten gestudeerd, zeer nuttige jaren om verschillende redenen. Ten eerste leerde ik het corps kennen als een fossiele troep, hetgeen mij als Hage naar belemmerde ooit „Leienaar" te worden. Moet je nagaan, toen wij al jaren PePijn deden, kwamen oud-studie genoten zeggen, dat ze van het pro gramma genoten hadden, maar dat het toch echt wel tijd werd om een „paar beroepsmensen" aan te trekken. Ten tweede heb ik in Leiden kunnen vaststellen, dat ik de rechtlijnige in borst miste voor een vruchtbare rech tenstudie. En ten derde ontmoette ik er Paul en Liselore, met wie na vele lange, deels nachtelijke gesprekken het idee werkelijkheid werd om een eigen cabaret te stichten, wat uitein delijk PePijn geworden is. Uit dat eerste programma staat nog steeds levensgroot de herinnering overeind aan de tweede Haagse broodjeswinkeliers (Paul en Ferd), die NEDERLAND I NOS •18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal 19.05 uur: Den Haag vandaag 19.10 uur: Première 19.30 uur: Kenmerk 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Pol. uitzending Democraten '66 NEDERLAND I NOS 10.45 uur: Schooltelevisie 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal TROS 19.05 uur: Wat een familie 19.30 uur: Jam, pomuziek •20.00 uur: Journaal •20.21 uur: Mission impossible 21.10 uur: ABC van de accordeon 20.30 uur: Leger des Heils 20.35 uur: Uitslag Eurovisiesongfestival 20.40 uur: Dr. Crippen, film 22.15 uur: Studio Sport 22.40 uur: Eigentijds 23.10 uur: Journaal NEDERLAND II VARA 18.45 uur: Fabeltjeskrant •21.30 uur: Wereld op wielen •22.00 uur: Los Paraguayos 22.25 uur: Journaal TELEAC 22.30 uur: Bouwen en wonen NEDERLAND II NOS •18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal 19.05 uur: Den Haag vandaag 18.55 uur: Journaal 19.05 uur: Midweek 20.00 uur: Journaal •20.21 uur: Koos Postema 21.45 uur: Achter het nieuws 22.05 uur: HIRO-magazine 22.25 uur: Journaal 22.30 uur: Onderwijstelevisie ontwc voorz itbre n gr binne 's mie even 19.10 uur: Van gewest tot gewe 19.50 uur: Toeristische tips •20.00 uur: Journaal VPRO 20.21 uur: Berichten uit de samenleving 20.31 uur: Laurel en Hardy 20.50 uur: trant Portret van New Yor'Jnden IKOR •22.20 uur: Stelt het Christendoc onmogelijke 22.50 uur: Journaal "portages, interviews en muziek, alsmede klassie- uziek. 22.30 Nieuws. 22.38 22.38 Mededelln- l (NEDERLANDS! voor ystee fcrrei tortel oude teen lijkt 0> HILVERSUM T in hun eigen Haagse accentrijke taaltje de wisselvalligheden van de Haagse binnenwereld als tartaar uit streken op de broodjes pittige com mentaar. Hetzelfde Haagse taaltje bracht later de clichèmannetjes roem. Toch geloof ik nog steeds, dat de grootste charme van ons eerste programma niet de kwaliteit van de teksten betrof, maar de onbevangen heid waarmee we alles deden en de verwondering elke avond weer, dat er zoveel mensen zijn die naar je willen komen luisteren. Als cabaretier word je helemaal op jezelf teruggeworpen. Bij het schrijven van teksten word je belaagd door grote pakken twijfels, die je een voor een van je af moet niet gauw iets goed genoeg vind voor de mensen. Je wordt steeds meer be wuster van jezelf en daardoor zelfbe wuster. Zonder ijdelheid kom je er niet dn diit vak, maar je mag geen exhibitionist worden. En dan komt er nog bij, dat je jezelf waar moet ma ken. maar dat je uiteindelijk niet weet waar het succes vandaan komt. Dat behoort nu eenmaal tot de gehei- het theater. Intussen zal ik het nu alleen moeten doen. Toch sta ik niet alleen. Pepijn- lnspiciënte L. de Iongh werd mijn vrouw Lidewij, van wie ik intussen twee kinderen heb en van wie het grote voordeel is, dat zij alles van theater af weet. maar au fond niet van cabaret houdt en daarom in staat is mij uiterst kritisch te beleiden. Zij vereenvoudigt ingewikkelde teksten en strijkt plooien glad. Haar nuchter heid staat borg voor werkzame thea trale effecten. DE MIJNHEERTJES Teksten hebben soms de meest merk waardige oorsprong. We hebben nog al wat succes gehad ook op de tv met ,,De Mijnheertjes". Gek genoeg zijn die in Meppel ontstaan. Na een optre den daar kwamen we in ons hotel in een vrouwenvergadering terecht, die zich als mannetjes weerden. Paul en ik begonnen die vrouwtjes te imiteren en zo ontstonden automatisch „De Mijnheertjes". Typische cabaretfi guurtjes. dat wel, maar ik heb niet het gevoel, dat ik met het cabaret getrouwd ben en nu ik toch voor een keer in mijn leven sta, zou ik wel eens wat anders willen proberen, bij hét toneel bijv. of in een misical. Ik wil wel eens uitproberen waar mijn sterkste troeven liggen. Ik zou ook wel eens in een tv-spel willen staan. Daarom heb ik alvast zelf een tv-spel geschreven, dat momenteel door de VARA beoordeeld wordt. Het heet Ferdinand Lavarède of bij de Zonder ling Zelf Thuis. Het gaat over een eenzaam mannetje, dat bij zich thuis allerlei wonderlijke ontmoetingen heeft, waarbij in de dialogen ver vreemdingseffecten optreden. In mijn zes jaar PePijn heb ik wel geleerd, dat dé cabaretier niet in de eerste plaats een vakman hoeft te zijn. Een cabaretier is zo goed als de mensen hem vinden. De consequentie daarvan is, dat je nooit het publiek de schuld kan geven als iets mislukt. Je komt met jezelf aandragen en als je van het publiek terug wil krijgen wat je geeft, dan moet je ervoor zorgen het publiek iets te zeggen te hebben, hoe dan ook. Je moet iets wat binnen in jezelf zit naar buiten brengen. En daar, njoet* je ools achterstaan.. Dat noem ik engagement waar je als ca baretier niet buiten kan wil je het geloof in jou bij je publiek helpen bevestigen. Misschien ben ik te bedachtzaam, te introvert. Het zijn altijd anderen ge weest, die vonden dat ik op bet toneel thuis hoorde. Naar die anderen ben ik momenteel op zoek. Ik denk wel dat Ik ze zal vinden. Uiteindelijk is nu ook de eerste journalist op mij afge komen. Pas op de planken voel ik weer vaste grond onder mijn voe- TON OLIEMULLER HILVERSUM I KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het levend( 7.16 (S) Badinerie: klassieke- muzlek (er). (7.3C Nieuw tuinbouw: 12.30 Nieuws. actualiteiten; 12.58 Rebup). 14.00 Bij de tijd: ■Jibtuéle Införmtftie over ontwikkelingen In de samenleving. 14.20 (S) Lichte grammo- foonmuzlck^ 14^30 Countrij^and western ru de sprekende minderheid. (16.00-16.02 Nieuws). NCRV: 17.30 NCRV en Bloc: actu eel programma met muzikale Illustratie. HILVERSUM II gro :houwburgprogramma's. 13.2( .00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. Nieuws en mededelinger EIGENTIJDS „Beelden van morgen voor nu" is de titel van het programma dat de NOS- televisie vanavond uitzendt in de kunstserie „Eigentijds". Dit program ma, dat een weerspiegeling is van eigentijdse kunstuitingen, gaat over een aantal beeldende kunstenaars, on der wie Schoffer, Vasarely, Agam, Bridget Riley die zich bedienen van elektronische en technologische vin dingen en werkstukken creëren die, ondanks of juist dank zij, het oncon ventionele materiaal en de computer recht van bestaan 'als kunst blijken te hebben en een geheel eigen schoon heid bezitten. NOS Ned. I 22.40 uur. Portret van Johan Neeskens Het NOS-televisieperogramma Studio Sport van vanavond bevat o.a. een portret van de Ajaxvoetballer Johan Neeskens. Voorts kan men kijken naar een gesprek met Faas Wilkes, een filmimpressie van de Hiswa en een terugblik op de carrière van de wielrenner Rik van Looy. NOS Ned. I 22.15 uur. Deze vriendelijk lachende juffriuw komt Europeanen opwekken de komende zomer een bezoek te brengen aa Verenigde Staten. Het is dc achttiende zomerfestivalkoningin, is 24 jaar oud en beet Samantha Ridge. Gisteren kwa op Schiphol aan. De film van vanavond Er zijn weinig rechtszaken die zoveel opzien gebaard hebben als de zaak dr. 1 Crippen. op dinsdag 18 oktober 1910. Buiten het Londense gerechtsgebouw staat dan een menigte te wachten die dokter Hawley Harvey Crippen als hij arriveert, verwelkomt met kreten als ..Monster" en „Beest". Dë droevige dokter met zijn ïonde stalen brilletje wordt dan voorgeleid op verdenking van moord up zi.(n vrouw Belle Daar begint de iilm van regisseur- Robert Lvnn. Hij gaat vanuit de verhoren in de rechtszaal terug naar de turbulente gebeurtenissen in Crippens leven. Dat leven wordt tot een hel gemaakt door zijn vrouw, een voormalig zangeres, die aan de drank is en openlijk amou reuze relaties onderhoudt met een aantal mannen. Crippen, vol afkeer van de walgelijke, neurotische vrouw begint een verhouding met zijn secre taresse Ethel, een knap en bedeesd meisje, gespeeld door de actrice Sa mantha Eggar. Bij een van de woede aanvallen van zijn vrouw dient Crip pen een kalmeringsmiddel toe dat do delijk blijkt te werken. Hij vertelt zijn vriendin dan dat Belle vertrok ken is naar Amerika, maar de politie krijgt argwaan als hijzelf en zijn vriendin Ethel La Neve óók plotseling op reis gaan. Ze worden gearresteerd en Ethel blijkt dan zelfs als jongen ermomd te zijn. Er zijn genoeg aan wijzingen die Crippen als mogelijke moordenaar doodverven: zijn slinks gedrag, zijn jonge vriendin: het ka rakter van zijn vrouw en het feit dat zij hem een hoop geld nalaat. Niette min is de affaire Dr. Crippen een van de vele justitieel nooit geheel bevredi gend opgeloste moordzaken Crippen wordt wel ter dcod veroordeeld maar tot aan de galg houdt hij zijn on schuld vol. Al eerder was zijn „geval" onderwerp van een Duitse film, maar de visie van regisseur Lynn uit 1962 die u vanavond te zien krijgt is verre weg de beste van de twee, Lynn geeft u niet de langverwachte oplossing, maar zet een historisch betrouwbare recon structie in beeld die vooral boeiend is door de indrukwekkende vertolkir g van de hoofdrol door de bekende Engelse actei Donald Plesasance. NED. I - NOS: 20.40 uur Brandpunt Special haakte gisteren in op de Zuidelijk Afrika Week, die in Leiden gehouden werd. Het werd een belangwekkende aflevering omdat hier door de knappe samenvatting een effect werd bereikt dat wellicht in de losse evenementen te Leiden niet to pregnant tot uuitdrukking kwam. Het Intelligente slotwoord van Henk Neuman vormde een goede afsluiting. Gelukkig voor de KRO dat deze oud- Brandpuntmedewerker bij tijd en wij le niet voor de t.v. verloren is, al komt hij met zijn gedegen commen taar minder vaak op het scherm dan we wenselijk zouden achten. Paul Vlaanderen opereerde in Am sterdam. Voor ons reden om weer een gehele aflevering te gaan kijken. Die Als uitzending mogelijk is (Van omroepcorrespondent) HILVERSUM Bob Spaak heeft meegedeeld dat wanneer beide cupvoetbalwedstrijden Ajax —Celtic en PSVVorwarts Berlin woensdagavond 10 maart recht streeks via de televisie kunnen worden uitgezonden, hij niet zal gaan schakelen. De chef sport bij de NOS zal dan een duidelijke en rechtstreekse voorkeur aan de dag leggen voor de Europacup I: Ajax Celtic. In de VAR A-gids, waaraan wij dit bericht ontlenen, staat voorts: het Comité Topsport keert zich tegen NOS-contracten, compleet met kosteloze interviews door topspor ters: „Waar blijven we als onze bonden ons gaan verplichten voor de camera's te verschijnen al of niet kosteloos?)" zette ons voor twee problemen: a. hoe kan de BBC zoiets onder eigen vlag vertonen; b. hoe werd de KRO bewo gen om zoiets over te nemen. Het verhaal stak slecht in elkaar. Maar er werd bovendien zo erbarme lijk slecht geacteerd van titelrol vertolker tot minste figurant we ons in het „stenen tijdperk" de t.v. waanden. Jan Bijlmer, het portret van een dcrlandse flatncuroticus, dat Hans Koe koek voor de KRO maakte, kunnen we classificeren In de categorie mislukte produkties die om uit de kosten te komen? desondanks den uitgezonden. Het levensgrote pro bleem van dc flatneurose werd niet waargemaakt in dit vooral kinderach tige stukje t.v. Het belangrijke politieke nieuws gisteren het uitsteken van voel hoorns door de drie „confessionele" partijen naar de drie „progressieve" dito's werd onbevredigend afgedaan. In het NOS-journaal gaf CHU-voor zitter prof. Van Hulst zijn mening ei in Brandpunt-Extra leverde KVP'e Van Sthee voorlopig commentaar. Vg. ADVERTENTIE Dit is het recept: Kaasfondue van Nederlandsekaas. Caquelon inwrijven met knoflook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn in de pan verwarmen tot de wijn gaat bruisen. Vervolgens 500 gr fijngesneden jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met afmaken nootmoski peper. nuskaat K. Lt kirsch. De uitslag van de Nationale finale van het Eurovisie Songfestival wordt vanavond bekendgemaakt. De uitzen ding begint met een herhaling van de fragmenten van de woensdag j.l. door Saskia en Serge gezongen liedjes. Ge lijktijdig verschijnen dan de namen van de componisten en tekstdichters op het scherm. Daarna deelt presenta trice Willy Dobbe in het bijzin van notaris J. M. A. B. Lijdsman mede op welk liedje door het kijkerspubliek de meeste stemmen zijn uitgebracht NOS, Ned. 1, 20.35 uur.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1971 | | pagina 2