PEUR STUYVESANT
Studio
GaidóeSoti/ïa/iit
DE FEEKS IS
NIET GETEMD
Leider Trio Hellénique:
geen verblijfsvergunning
antenne
De film van
vanavond
TELEVISIE VANAVOND
PAGINA 2
LEIDSE COURANT
WOENSDAG 28 OKTOBER 1970
Drempelvrees
om de drempel
"VTA een standpuntbepaling van mr.
Biesheuvel in Rotterdam weten de
KVP'ers die voor een initiatiefwet ijve
ren om de kiesdrempel in Nederland te
verhogen tot minstens drie Kamerzetels
één zaak zeker: ze krijgen voorlopig
geen steun van de anti-revolutionaire
Kamerfractie. Mr. Biesheuvel c.s. zijn
hoogstens bereid om een dergelijk voor
stel te steunen, wanneer de komende
voorjaarsverkiezingen tot een nog ver
dergaande versplintering van het Ne
derlandse partijstelsel leiden.
Het initiatiefvoorstel van de heren
Andriessen, Kolfschoten en Van Schaik
zal dus, omdat de VVD mordicus tegen
is en een deel van de KVP- en CHU-
fracties bezwaar heeft, afhankelijk
worden van de grote oppositiepartijen:
de socialisten en D '66. Omdat het kabi
net-De Jong zijn bestaan voor dit tus
senvoorstel niet op het spel schijnt te
gaan zetten, is een Kamermeerderheid
niet uitgesloten; maar dat hangt dan
volledig van de oppositie af of van
amendementen die potentiële tegenstan
ders doen besluiten van hun bezwaren
af te stappen.
Uiteindelijk zou dan het resultaat
voor de Kamersamenstelling zijn een
wat mildere concentratiebeweging dan
die welke de KVP aanvankelijk met
haar program-Steenkamp en D '66 met
haar staatkundige vernieuwingsvoorstel
inzake het districtenstelsel beoogde.
Doel en gevolgen
\fAN alle kiesdrempel verhoging- en
districtenvormingsvoorstellen is de
uiteindelijke bedoeling het aantal frac
ties in de volksvertegenwoordiging te
verminderen. Dieper ligt dan nog de
bedoeling om de Nederlandse kiezers te
bewegen hun stem uit te brengen op
een beperkt aantal politieke partijen of
concentraties. Het districtenstelsel is op
zichzelf aanlokkelijker, maar voor de
KVP is dat weer een moeilijke zaak,
omdat de tegenwoordige oppositiepartij
en daaraan de kwestie van de recht
streeks gekozen formateur gekoppeld
hebben en dit voor andere christen
democratische partijen een onverteer
bare procedure is.
De bedoeling wordt met verschillen
de motleven aangeprezen: onder meer
verhoging van de efficiency van het
parlementaire werk. Vereenvoudiging
van de kabinetsformatie wordt meestal
niet genoemd. En terecht! Want wan
neer alle op splinternieuwe partijen
uitgebrachte stemmen betekenisloos
blijven, dan komen die stemmen via het
systeem van restzetels toch aan grotere
partijen ten goede. Of hieruit dan wel
een duidelijke regeringsmeerderheid zal
voortvloeien, valt te betwijfelen. En dan
knelt de schoen even hard als hij deed
▼óór de verhoging van de kiesdrempel.
Natuurlijk kan men redeneren: de
kiezers die anders op splinterpartijen
zouden stemmen, moeten dan maar hun
stem uitbrengen op grotere fracties met
een zekere kans op zetels in het parle
ment. Dit Zou geleide democratie wor
den van 'n weinig fraai soort; staatkun
dig-gereformeerden zouden dan maar op
de ARP moeten stemmen, de PSP'ers
op de communistische partij. Ve
len zullen dit weigeren en dan la dus
het resultaat dat men op kansloze par
tijen blijft stemmen en een groep soms
consequent-denkende en stemmende
burgers, die tegen de twee procent kan
lopen, haar stem niet meer in de volks
vertegenwoordiging kan laten horen en
dus wel gedoemd is zich te concentre
ren op buitenparlementaire acties
Onmogelijkheden
TYEZE problemen lost men ook niet op
met meer kracht te zetten achter
het streven naar partijconcentraties: die
worden dan immers weer gemakkelijk
programmatisch een onduideljjke zaak.
De eindeloze moeilijkheden om iets
concreets tot stand te brengen waarbij
D'66 en PSP gezamenlijk de verkie
zingswagen trekken, hebben de laatste
maanden weer eens bewezen, hoe ha
chelijk een dergelijke onderneming
Meer concentratie in een klein aantal
grote en grotere politieke partijen stuit
in deze tijd ook op het bezwaar, dat de
meeste politieke partijen juist bezig
zijn om programmatisch en qua politie
ke kleur een duidelijker gezicht te krij
gen. Mensen die zich van die partijen
afgesplitst hebben of zich er nooit thuis
hebben gevoeld, kan men omwille van
de duidelijkheid dan ook niet dwingen,
niet eens dringen, om zich aan die
partijen te conformeren. Een bezwaar
tegen verschillende landen waar men
vanwege een historische ontwikkeling
of door manipulaties met de kieswet tot
twee en drie de hegemonie voerende
partijen is gekomen, vinden we juist dat
daar wel de regeringsformatie een
technisch gemakkelijke zaak is, maar
het regeren allerminst gepaard gaat
aan symptomen die erop duiden, dat de
burger zich er gelukkiger en meer bevre
digd voelt dan in landen waar splinter
fracties bepaalde ndere bezwaren met
zich meebrengen.
Minder pijn
INTUSSEN heeft de lezer wel begre
pen, dat wij nog steeds geen voor
stander zijn van een kiesdrempelverho
ging evenmin als van andere hervor
mingen welke tot onnatuurlijke partij-
concentraties dwingen. Het nieuwe ini
tiatiefvoorstel van K.V.P.-Kamerleden
veroorzaakt minder pijn dan de zware
chirurgische ingrepen welke in eerdere
suggesties besloten lagen. Toch vragen
we nog altijd om de motivering welke
duidelijk maakt, dat niet alleen het
functioneren van het parlement bij af
gedwongen vermindering van de frac
ties gebaat is, maar ook de werking
van de democratie onder de burgers.
We zijn bang dat dwangmaatregelen
lelden tot steeds buitenparlementaire
acties. Op de duur krijgen we dan
misschien een uitbarsting waarvan de
gevolgen niet te overzien zijn, of het
verschijnsel dat we overal minderheden
in bescherming gaan nemen, behalve in
de eigen volksvertegenwoordiging, waar
we om andere belangen een discrimina
tie voor lief nemen-
Misschien is het niet eens zo gek om
conform het standpunt-Biesheuvel eerst
af te waChten, of inderdaad de schei
ding van geesten welke in onze tijd
overal merkbaar is, in het parlement
tot verdere versplintering leidt in plaats
van tot een hergroepering, ook wat be
treft de splinters-
Rente plukken van fiscus
GEVOEL voor humor hebben de
voorlichters die bij staatssecretaris
Grapperhaus' nieuwste belastingvoorstel
vooropgesteld hebben het nieuws dat er
voortaan van de fiscus ook rente te
plukken valt. Wie te veel aan vadertje
staat betaald heeft, krijgt het straks
immers met procenten als bonus voor
het-lenen terug.
Maar de overheid zou waarschijnlijk
nooit haar mildheid hebben laten
uitstralen, ware het niet dat ze, na zelf
rente te hebben berekend over achteraf
geïncasseerd belastinggeld, er tachtig
miljoen „schoon" beter van zou worden.
Sociaal heeft de heer Grapperhaus
niettemin gelijk, als hij beweert: de één
betaalt nu zijn belasting op het moment
dat die invorderbaar is en de ander
komt een jaar of meer later, na eerst
nog rente van dat geld te hebben
getrokken. (Overigens heft de overheid
dan over die rente ook weer belasting!).
We zijn benieuwd waar burger en
gemeenschap terechtkomen,
overheden er bij belasting, retributies
en rechten er net als Financiën een
rekening courant la de Amro- of
Boerenleenbank op na gaan houden.
Hoeveel rente krijgen we dan over het
luister- en kijkgeld en de wegenbelasting
die we vooruit betalen? Wat beuren we
aan rente, als we een half jaar
hondenbelasting terugkrijgen omdat het
lieve dier overleden is? Wat gaan de
nutsbedrijven doen als we minder water,
stroom of gas gebruikt hebben, dan we via
de vaste aanslag hadden mogen doen?
En misschien wordt het voordelig af
en toe een stevige portie belasting vooruit
te betalen; acht procent en de zekerheid
dat de staat garant is, valt ook niet te
versmaden.
Een leuke vraag is tenslotte of het wel
altijd mogelijk is fiscale heffingen
preccies op tijd te betalen. Als de
werkmethode van 's rijks administratie
dit onmogelijk maakt, mag de fiscus
dan feitelijk nog wel rente eisen?
(ADVERTENTIE)
„Ik ben buzukispeler en beconcurreer niemand"
BERGEN (Noord-Holland) De
Griekse musicus-zanger Polycarpos Ef-
thiimiedis (33). die enkele Jaren geleden
met het trio Hellenique het ene succes
na het andere boekte, mag niet in ons
land blijven. Bij het directoraat gene
raal voor de arbeidsvoorziening in
Leidschendam heeft men hem een ar
beidsvergunning geweigerd. Polic is
hierover bijzonder teleurgesteld.
„Nederland was altijd mijn tweede
vaderland, ik wil hier zo graag blij
ven", verzucht hij. De heer S. Dekker,
die de Griekse musicus een zomerhuisje
in Bergen heeft verhuurd, voegt daar
aan toe: „Polic heeft aan ons land zijn
hart verloren". Het trio Hellenique be
kend van de Sirtaki, en Zorba de
Griek, is kort geleden na een samen
werking van ruim twaalf jaar uiteen
gegaan. Eén van hen ging naar Zweden,
de ander toog naar België. Polic wilde
in Nederland blijven om hier een solo
carrière te beginnen. Platenmaatschap
pij CNR zag daar wel wat in en laat
nu een eerste single van de pers komen
met het Griekse liedje „Dirlada", waar
bij Efthijmiedis zingt, de buzuki be
speelt en zich door de stemmen van een
kinderkoor laat begeleiden. Atlantic ei
genaar A. W. van de Klugt te Bergen,
die het Trio Hellenique in het verleden
avond aan avond in zijn dancing heeft
laten optreden, wilde Polic als kok aan
stellen en vroeg bij het Arbeidsbureau
in Zaandam een arbeidsvergunning aan.
Zijn verzoek werd echter niet ingewil
ligd. Polic vindt het onbegrijpelijk. „Ik
ben buzukispeler en ik concurreer nie
mand weg in Nederland. Ik dacht dat
mijn kennis van de Griekse zang en
muziek wel een basis zou zijn, waarop
men een arbeidsvergunning zou ver
strekken". De heer Dekker: „een buzu
kispeler in ons land is iets unieks. Een
deskundige op het gebied van de Griek
se muziek hebben we praktisch niet.
Bovendien is er geen enkele artiest in
ons land. die er bezwaar tegen heeft
dat hij in Nederland werkt. Hij kan
over een grote populariteit onder hen
bogen". Polic heeft vanuit verschillende
andere landen aanbiedingen gehad om
daar te komen werken Maar hij is
eind september vanuit Zweden, waar
zijn vrouw en dochtertje wonen, naar
Nederland gekomen omdat hij juist in
zijn tweede vaderland een nieuwe car
rière wil opbouwen. Wat hij, nu hem
een arbeidsvergunning is geweigerd,
gaat doen weet hij niet. Voorlopig ver
trekt hij weer naar Zweden, waar hij j
gaat werken aan een op het verhaal
Zorba de Griek gebaseerde musical.
In elke aflevering van het
steengoeie radio/tv-magazine
Studio swingen de knetterhippe
camera- en microfoon
nieuwtjes de pan uit!
Iedere week knalvol informaties over radio- en tv-stetren.
interviews en kleurrijke reportages. Studio biedt
meermeer popnieuws, meer sport, n
aktualiteit! Ook kunt niet zonder
Studio. Stuur daarom nü een
kaart zonder postzegel met
uw naam en adres aan
ons antwoord
nummer
te Amsterdam.
het dynamische radio/tv-magazine van de KRO
biedt meer...veel meer!
Het is een en al vrolijkheid in de voorstelling, die Toneelgroep Theater momenteel
geeft van Shakespeares „Getemde Feeks". In de Koninklijke Schouwburg was
het gisteravond te zien: mensen die een trap af donderden, zich verslikken, op hun
gezicht getimmerd worden, dom reageren, de verkeerde dingen zeggen of iets niet
begrijpen. Terecht werd er dan ook volop gelachen om deze vrolijke voorstelling
over het kijvige Kaatje uit Padua, dat op zo'n absurde manier het hof wordt
gemaakt door de vervaarlijke Petruchio- Hans Croiset# regie zat vol vermakelijke
vondsten en grappen.
Vrolijkheid om
Shakespeare bij
„Theater"
I 55 J
De aardigste vondst was wel het
doortrekken van de proloog door het
hele stuk. Shakespeare laat het alle
maal immers beginnen met een man,
die dronken uit een kroeg wordt ge
smeten en daar in de nacht aangetrof
fen wordt door een stel lanterfanten,
die een grap met hem uithalen. Ze
verkleden hem, doen alsof hij een lord
is en laten een toneelstuk voor hem
opvoeren, wanneer hij weer bij zijn
positieven komt. zodat hij niet meer
goed weet wie hij is.
Croiset laat Hans Tiemeyer de rol
van deze dronkelap spelen en hij laat j
hem zelfs actief worden in de voorstel- i
ling, door hem kleine rollen te geven.
Dat is inderdaad enorm vermakelijk, al
blijkt het nadeel aan het slot, wanneer
Shakespeares einde (waarin deze Sly
allang vergeten was) moet gevolgd
worden door Croisets einde (Sly weer
op de stoep van de herberg), dat als een
anticlimax werkt.
De eigenlijke hoofdrollen werden ge
speeld door Jules Croiset en Sigrid
Koetse. Wat de eerste als Petruchio
deed was geweldig fijn vakwerk, heel
boeien om te zien, met een sterk gevoel
voor de nuances en de mogelijkheden
van de rol. Op Tiemeyer en Croiset
drijft de hele voorstelling. Bij de rol
van Kaatje van Sigrid Koetse Is alles
minder dnidelijk, vooral het «lot kan ze
helemaal niet geloofwaardig maken,
omdat zo in alle opzichten lijkt t«
verhinderen, dat er lets van emotie
doorbreekt. De overgave van deze
vrouw aan haar man is zo overdreven
onecht, zo vals, dat het met deze Petru
chio ondenkbaar is, dat de rauwe be
handeling niet in versterkte mate door
moet gaan. Dit spel met uiterlijkheden,
waarin niets wezenlijks doordringt, was
feitelijk In de hele voorstelling als zo
danig te zien.
Er
Toneelgroep Theater
„DE GETEMDE FEEKS"
van Shakespeare
vertaling Bert Voeten
kostuums Ellen de Zwart
decor Hep van Delft
regie Hans Croiset
met Hans Tiemeyer, Jules Croiset,
Sigrid Koetse. Jan Apon, Henk Schaer,
Lex Schoord, JSrlc v. d. Donk, Peter
- Relj-
der Donk, Albert Abspoel, Henk Schaer
en Frank van Erven. Maar de voorstel
ling kwam desondanks niet verder dan
snel te vergeten amusement. Toch jam-
„Met blijdschap" naar
Parijs en Genève
AMSTERDAM (ANP) Op 9 en 10
november zullen resp. in Parijs en Geè-
ve voor Nederlandse verenigingen voor
stellingen worden gegeven van het ca
baretprogramma „Met blijdschap geven
wij kennis", waaraan meewerken
Conny Stuart, Frans Halsema, Gerard
Cox en Boudewijn Leeuwenberg.
Het is nu het derde seizoen dat van
dit programma voorstellingen worden
gegeven. De tournee is opnieuw ver
lengd tot en met 30 december. In Rot
terdam zal van 9 tot en met 13 decem-
j ber een laatste serie voorstellingen in
De Doelen —kleine zaal worden
gespeeld. Verder zijn er nog voorstellin
gen in o.a. Heerlen, Roermond, Roosen
daal, Zwolle, Hoorn, Utrecht en Stads-
1 kanaal.
Kunst en kunstenaars
Het Arnhemse Gemeentemuseum wordt
voor de tweede maal gedeeltelijk
veranderd in een cash-and-carry
winkel. Onder de titel „Ja, Sinter
klaas maakt een toestand in het mu
seum" wordt van 21 november tot en
met 5 december een grote verkoop
gehouden van kunst uit Arnhem en
Velp. Vorig jaar werd in zestien da
gen tijds voor meer dan 20.000 gul
den omgezet.
In Galerie De Krakeling, Westeinde 200
Den Haag, exposeren van 31 oktober
tot en met 8 november Hans Lager-
weij en Willem Velthoven, studenten
aan de Vrije Academie voor Beelden
de Kunsten. Hun tentoonstelling staat
in het teken van protest tegen het
gebrek aan enthousiasme en liefde
voor het vak bij de studenten.
Wet-strijd
Utrecht-
Den Haag
De NOS-televisie zendt vanavond voor
de eerste maal in dit siezoen het
programma „Wet-strijd" uit, een spel
in kennis van de wet tussen twee
teams, waaraan iedere kijker kan
meedoen om zo zijn kennis van recht
en wet te testen. Ditmaal zullen in
het programma raadsleden van de ge
meente Utrecht uitkomen tegen
raadsleden van de gemeente Den
Haag. Het programma wordt evenals
vorig Jaar gepresenteerd door drs. H.
NOS Ned. II 22.40 uur.
Geschiedenis van
de joden
In het voorjaar van 1971 zal een
uniek boek verschijnen: Platenatlas
van het leven der joden in Nederland,
van de middeleeuwen tot 1940. Het zal
Memerboek heten, naar joodse tradi
tie, die zegt: „Gij zult het vertellen
aan uw kinderen". De samenstelling
van dit boekwerk heeft de vroegere
hoofdredacteur van het Nieuw Israëli
tisch Weekblad, Mozes Heiman Gans.
Naar aanleiding van het verschijnen
van dit boek, gaat de NCRV in zes
korte uitzendingen, eenmaal per
maand op woensdagavond, iets van de
geschiedenis van de joden in Neder
land in beeld brengen.
NCRV Ned. II 22.00 uur.
Louis Malle's „Vie privée" behandelt
de carrière van een danseresje, dat
fotomodel wordt en dan zo de aan
dacht trekt, dat men haartalent of
geen talent tot filmster bombardeert.
Dit zou allemaal niet zo opmerkelijk
zijn als de hoofdrol in deze film niet
werd vervuld door Brigitte Bardot wier
loopbaan (en talent) duidelijke overeen
komsten met het danseresje Jill ver
toont. Misschien juist daardoor is de
regisseur wel enigszins gehandicapt ge
weest en heeft hij niet zo'n haarscherp
beeld van carrièrejagers en het zenuw
slopende leven in het filmwereldje kun
nen scheppen als in het gegeven opge
sloten lag. Het door Malle in samen
werking met Jean Paul Rappeneau ge
schreven scenario laat tenminste nogal
wat kansen liggen, waar het een kri
tisch commentaar had kunnen zijn op
het sterrensysteem. Interessant maar
in zijn opzet toch wel mislukt, dit door
Malle geschetste privéleven van een
filmster. Naast BB zien we in de film
ook nog Marcello Mastroianni, die ook
al zo'n beetje zich zelf mag spelen.
Vanavond NOS Ned. I, 20.35 uur.
De AVRO Introduceerde gisteren iets
nieuws: De meneertjes, korte grap
verteld door Paul van Vliet en Fred
Hngas. Kan misschien leuk worden,
was het gisteren nog niet. Een langere
AVRO-grap was de André van Duin
show. Leuk? Soms bepaald heel erg,
maar Van Duin toont zich toch te
vaak het „natuurtalent" dat de nodige
scholing mist. Hij mikt op een kolder
show maar overdrijft dan, waardoor
bet effect teloorgaat.
Voorbeeld: een minister wordt geïn-
terviewd. maar raakt onder het ge
sprek geboeid door een mini-meis.ie.
Dat is een komische situatie die tot
een redelijke sketch kan leiden. Maar
als de interviewtekst dan óók kolder
is raakt het effect zoek en is het
domweg niet komisch meer. Jammer,
Van Duin zou beter kunnen. Het ma
gere karakter van het bijwerk giste
ren werd door regisseur Rob Touber
goed gecamoufleerd.
De domme sitnatie die op dinsdag
avond KRO-fiction (Mod Squad) laat
alterneren met AVRO-fiction (Peyton
Place) is op slch natuurlijk iets onzin
nigs. Voor uw recensent overigens ge
legenheid om even te „freewheelen"
bij Mod Squad, dat gisteren bepaald
niet tegenviel.
Van AVRO's Televizier zagen we het
onderdeel dat de magische geneeskun
de van ene mevrouw Prinsen-Corte
annonceerde. Televizier nam enige af
stand. desondanks een doodgriezelige
aangelegenheid omdat in dergelijke
gevallen elke publiciteit op positieve
publiciteit uitdraait. Op levensgevaar
lijke publiciteit.
Leo Akkermans tekende voor de eer
ste aflevering van „Gelijke kansen
voor iedereen", KRO-documentaire die
aantoonde dat kinderen uit arbeiders
gezinnen moeilijker „maatschappelijk
doorstoten" dan kinderen van ouders
met intellectuele beroepen. Dat is na
tuurlijk een levensgroot feit waar el
ke aandacht die eraran wordt besteed
waardevol is. Waarbij men overigens
voorzichtig moet zijn met al te voor
barige conclusies.
Persoonlijk kennen we „beter gesitu
eerden" die geen enkele culturele be
langstelling hebben en ook „handar
beiders" die op sommige culturele ter
reinen ons de baas zijn. De problemen,
die „Gelijke kansen" stelde zijn le
vensgroot, maar ze lopen niet hele
maal consequent aan de inkomenspo
sitie van de ouders, dachten we. We
hopen overigens dat Akkermans in
zijn vervolg (of !n een nader vervolg)
ook het chapiter t.v. ter sprake zal
brengen, het medium dat heel actief
de gescheiden bronnen van informatie
zou kunnen doorbreken.
NOS:
18.45 uur:
De Woefs
en de Lamaars
18.55 uur:
Journaal
19.04 uur:
Den Haag vandaag
19.09 uur:
Première
IK OR:
19.30 uur:
Kenmerk
NOS:
20.00 uur:
Journaal
NEDERLAND I
NOS:
18.45 uur:
De Woefs
en de Lamaars
18.55 uur:
Journaal
TROS:
19.04 uur:
Hoelabaloe
19.20 uur:
Met de kamera op jacht
20.00 uur:
Journaal
20.20 uur:
De dief van Washington
21.10 uur:
Jerry Lewisshow
21.40 uur:
Operatie giraffe
22.05 uur:
Podium voor
jonge kunstenaars
20.20 uur:
Pol. uitzending VVD
20.30 uur:
Socutera
20.35 uur:
Privéleven, film
22.15 uur:
Studio Sport
22.40 uur:
Wet-strijd
23.10 uur:
Journaal
NEDERLAND II
NOS:
18.45 uurt
De Woefs
en de Lamaars
22.20 uur:
Sal Tas
22.35 uür:
Journaal
NEDERLAND II
NOS:
18.45 uur:
De Woefs
en de Lamaars
18.55 uur:
Journaal
19.04 uur:
Den Haag vandaag
19.09 uur:
Van gewest tot gewest
19.49 uur:
Toeristische tips
18.55 uur.
Journaal
NCRV:
19.04 uur:
Eddy ready go
20.00 uur:
Journaal
20.20 uur:
De kleine zielen
21.20 uur:
documentaire
22.00 uur:
Memor-boek
22.05 uur:
Journaal
20.00 uur:
Journaal
VPRO:
20.20 uur:
Boekenmarkt ln RAI
20.30 uur:
Laurel en Hardy
20.55 uur:
Terug naar de RAI
21.30 uur:
Documentaire over
Philippijnen
21.57 uur:
Boekenmarkt
IKOR:
22.35 uur:
Dubio, discussie over
politiek
22.50 uur:
Journaal
TELEAC:
22.55 uur:
Onze landboww
(Opn). 23.55-24.C
7 NEDERLANDS
HILVERSUM II
(S) Klink Klar
19.45 (S> Tango Rui
latholieke Volfcsp
HILVERSUM I
KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het levende woord
7.16 Badlnerie; klassieke en moderne mu-
ZIEK (gr.) (7.30 Nieuws: 7.32-7.50 Actualitei
ten: 3.00-8.10 Nieuws). 8.25 Overweging. 8.31
Gymnatiek voor de huisvrouw; 9.35-9.4(
Waterstanden). NOS: 10.00 Wat heeft dal
kind?, pedagogische kroniek. 10.20 (S) Mu
ziek uit de Barok (opn). KRO: 11.00 Nieuws.
11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen
NCRV: 12.00 Lort-Vast, gevarieerd program-
nja. (12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tiiin-
(S) Radlophilht
4.00 Bij de Tijd:
-idlopakket met actuele informatie over Land der
ontwikkeUngen in de samenleving. 14.20 <S) AVRO's Topp
Lichte grammofoonmuziek 14.30 Country en 17 30 jeugc
dagdienst. NOS: 15.30 Meer over minder: De
stem van de sprekende minderhei: informa
tief programma. (16.00-16.02 Nieuws). NCRV:
17.30 NCRV en Bloc: actuele kroniek met
17.55 Mededelin-
HILVERSUM in
9.00 Nieuws. 9.02 Flits - een lnstru-
programma. 9.30 Muziek bij de
HILVERSUM H KRO-op-Di
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas- 16.00 en 17.00 Nli
net een plaatje:
.03 Pop-Slick!elKRO:
pop-mixture. (13.00.
Vg. üek. 7.20 Stere
(ADVERTENTIE)
Dynamisch. Modem. Energiek!
Vooraan bij alles wat nieuw en jong is.
Peter Stuyvesant - rijke geurige tabak,
volmaakt filter, King Size
Peter Stuyvesant,
U geniet zoveel meer!