5)e fieldóe (Souïard Begonnen op uitgedeukte Herb Alpert: F Vanavond op televisie: tweedehands trompet Kamer tevreden met beleid min. Lardinois Musical met Cassius Clay grote flop „Die massale verafgoding benauwt me wel eens...'' sr; mensen wat een mensen antenne DE LEIDSE COURANT VRIJDAG 5 DECEMBER 1969 Rust die niet roesten doel WOLGENS wetenschapsmensen, die het moeten kunnen weten, bevinden wij ons op het overgangsgebied tussen een produktie- er. een consumptiemaatschap pij. Experts, die nog een stuk verder kijken, veronderstellen, dat daarop vol gen zal de kennismaatschappij- Laten we dan met zijn allen hopen en het desnoods voor volgend jaar op het verlanglijstje bij de goede Sint depo neren dat die kennismaatschappij min der aanleiding gaat bieden om slaaf te worden van massaverschijnselen, dan de vooruitgeworpen schaduwen van de con sumptiemaatschappij doen verwachten. AP het gebied van de communicatie- middelen, zowel de materiële als die welke op het terrein van de geest ope reren, dreigen we evenzeer slaaf te worden als we het in het verleden ge weest zijn van de produktiemiddelen. Gemotoriseerd verkeer beheerst de samenleving buitenshuis' radio, televisie en drukpers ons leven binnenshuis, irizo- verre ze menigeen in een roes gebracht hebben waarin ze alles slechts passief ondergaan en het echte zelfstandige aen- ken achterwege laten Wat vele mensen, die zich gespannen of geest lijk leeg voelen, missen, is vaak een beetje moed; moed om de auto thuis te laten, moed om de knop van televisie- en radiotoestel onberoerd te laten. i Vroeger gold voor generaties als j levenswijsheid „rust, roest"; voor ons zou het een nieuwe levenswijsheid I kruinen zijn meer te streven naar rust, j omdat er ook vormen van rust bestaan, die niet doen roesten. T^RGENS staan we op de grens van twee J werelden; een wereld waar de maat schappelijke ontwikkeling en de evolutie in het denken het ons mogelijk maken het leven in zo hoog mogelijke mate te humaniseren; aan de andere kant een wereld waar de evolutie in de samen leving met zich meebrengt, dat we steeds meer geleefd worden en op de keper beschouwd het actief leven eerder af neemt dan groeit. Vroegere generaties zijn in vele op zichten te passief geweest; maar kampen wij thans niet met het risico, dat met het uitbannen van individualisme ook het rooht om in de samenleving individu te blijven verloren gaat? Tot in de kerk toe gunnen we ons vrijwel geen momenten van stilte meer en op de beeldbuis laat mén ons liefst nog horen waar we applaudisseren of boe-roepen moeten. Sint en Piet. volgend jaar s-v.p. iets rr.eer ruimte voor rust; maar dan rust die niet roesten doet. Andere gezegd: rust die noodzakelijk is voor bezinning In de diepte in plaats van acties en reac ties in de gauwigheid. Prestigeverlies VOLGENS een m opdracht van Elsevier gehouden steekproef vindt ruim 40 van de Nederlandse kiezers, dat mr. Biesheuvel als gevolg van zijn optreden en retireren in het belastingdebat aan prestige heeft ingeboet. Alleen bij de anti-revolutionairen is een meerderheid die mening niet toegedaan; een deel van de minderheid zal dan ongetwijfeld minder het retireren van mr. Biesheuvel dan wel het lang vasthouden aan het standpunt van de beperkter belasting verlaging als oorzaak van het prestige verlies aanmerken. In elk geval staat nu ook de „bel ami" van Nederlands politieke bedrijf er als een geknakte roos bij. Of dit hem zal deren? Wij achten om te beginnen niet uitgesloten, dat mr. Biesheuvel als ervaren parlementariër de uitslag van het belastingverlagingsdebat tot in details voorzien heeft, maar terwille van de eenheid in zijn eigen partij persoonlijk prestigeverlies voor lief genomen heeft. In de tweede plaats kan mr. Biesheuvel weten, dat prestigeverlies in het politieke bedrijf een veel voorkomende zaak is en dikwijls ook een van voorbijgaande aard. Het eerste optreden van mr. Geertsema als waarnemend-fractievoorzitter van de V.V.D.-fractie was allesbehalve een succes; thans zit hij weer als opvolger van prof. Oud en mr. Toxopeus op de eerste stoel in de liberale rij. Het prestige van drs. Den Uyl en dr. Vonde ling heeft meermalen in eigen partij en daarbuiten een deuk gekregen; ook in hun geval bleek het mogelijk om, na wat „uitdeuken", in de voorhoede van ons politiek en parlementair legioen mee te strijden. In de K.V.P. heeft het prestige van een prof. Romme meer dan eens een knauw gekregen; niettemin spraken vriend en tegenstander bij zijn heengaan uit de politieke arena van een groot verlies; de val van het kabinet-Cals scheen korte tijd het voorspel te zullen zijn van de parlementaire ondergang van drs. Schmelzer; als fractieleider lokt zijn persoon nog wel kritiek uit. maar slechts weinigen ontkennen dat hij door de manier waarop de stormen bezworen zijn, weer prestige herwonnen heeft. Wie weet: over een jaar of half jaar ligt mr. Biesheuvel bij opinie-onderzoe kingen wellicht wo?er in het voorste peloton. Het zijn tenslotte ook niet altijd de aanvoerders van het berglclassement die in Frankrijk de Tour de France CAO gericht op reële koopkracht TYE nieuwe C A.O. in de sector ..Groot Metaal" brengt het interessante experiment van een vast percentage '44 2,75 voor reële inkomstenverbete ring plus bindende bepalingen voor loonsverhogingen wanneer het leven onverhoopt duurder gaat worden; dit laatste wordt voor 1970 in elk geval op 2 getaxeerd. Dit experiment is in zekere zin een molensteen om de hals van de overheid, omdat wanneer haar beleid de kosten van het levensonderhoud duurder gaat I maken, loonstijgingen bij „Groot Metaal" en de bedrijfssectoren die haar voorbeeld I vo)gen gaan, onmiddellijk volgen. Maar de overheid mag dan van haar kant voorop stellen, dat de bedrijfs sectoren die met zo'n C.A.O. gaan wei - I ken. zelf prijsstijgingen achterwege zul- j len laten. Want anders gaat er een nieuwe zeer gevaarlijke tijdbom gelegd worden onder de fundamenten van een 1 betrouwbaar sociaal-economisch beleid: een tijdbom met grote inflatoire kracht BOERENPARTIJ STEMT TEGEN Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG De Tweede Kamer heeft zich gisteren akkoord verklaard met de visie van minister Lardinois (Landbouw) dat door kleine prijsverlaging van bepaalde landbouwproduktcn de overschotten in de EEG verminderd kun nen worden, waardoor het markteven wicht wordt hersteld. De Kamer was vrij wel onverdeeld vol lof over de nadere uiteenzetting van het beleid van minister Lardinois voor volgend jaar. De minister beloofde dat hij in Brussel wanner de jongste prijsvoorstellen van dc Europese commissie in de EEG-minister- raad komen, zou zorgen dat de inkomens van de boeren niet in het geding komen. Hij zal enige mildering bepleiten en zor gen dat er compenserende maatregelen komen voor degenen, die hun inkomen door geringe prijsverlagingen zien dalen. Op grond van deze toezegging van de minister zag het Kamerlid Zijlstra (ARP» af van een motie ter veiligstelling van de agrarische inkomens bij de jongstt Brusselse prijsmaatregelen. Ook de heer Van der Ploeg (PvdA) was tevreden met de toezeggingen van minis ter Lardinois, dat de prijsverlaging niet voor de hele landbouw zou gelden, maar alleen voor enkele produkten- Zo wil de minister via het prijsbeleid bereiken dat minder melkvee en meer vleesvee wordt gehouden, en dat meer voedergranen en minder zachte tarwe wordt geteeld, daar door zouden de overschotten van tarwe en zuivelprodukten kunnen worden tegengegaan. De begrotingsbehandeling heeft minis ter Lardinois geen enkele moeilijkheid met de Kamer opgeleverd. Slechts één motie werd in stemming gebracht en met uitzondering van de rechtse splinterpar- Jack Payne overleden Tonbridge (AP) Jack Payne een van de populairste leiders van een dansorkest in de jaren 30 is vandaag na een langdurige ziekte overleden. Hij is 70 jaar oud geworden. Nadat Payne niet meer met een or kest optrad werkte hij eerst als disc Jockey voor de BBC en opende toen een theaterbureau. Jack Payne was een van de grote muzikanten uit de tijd toen bandleiders als Jack Hylton, Harry Roy, Carrol Binnbins cn Nat Gonella ook grote beroemdheden wa ren in Europa. tijen door alle Kamerleden onderschre ven. Ook minister Lardinois had geen be zwaar tegen de motie, waarin de heer Van der Ploeg stelt, dat meer aandacht bij ruilverkavelingen moet worden be steed aan bedrijfsvergroting. om de agra rische inkomenspositie te verbeteren. De begroting zelf werd met tegenstem van alleen de Boerenpartij aangenomen. NEW YORK (Reuter) Morgen zal op Broadway de laatste voorstelling worden gegeven van de musical „Buck Whiter" waarin ex-wereldkampioen zwaargewicht boksen Cassius Clay op treedt. Een woordvoerder zei dat het omstre den onderwerp van dc musical maar weinig mensen trekt. ..Men wil amuse ment en geen sociale kritiek ..De pro- duktieleiders zullen een verlies van 125.0(50 dollar lijden. 2V2 ton voor tekening van Rembrandt LONDEN (RTR) Op de kunstvei ling van Sotheby's in Londen is van daag in minder dan één minuut een pentekening van RembrandJ verkocht voor 30.000 pond sterling, (plus minus 250.000 gulden). De tekening „Christus en de vrouw van Kana" heeft een afmeting van 20 bij 29 cm. Het eerste bod was 10.000 pnd sterling, dat in zeer korte tijd steeg tot de verkoopsprijs van 30.000 gulden. DEN HAAG. ,.Er zijn twee redenen voor ons succes. Op de eerste plaats moet je muzikaal iets nieuws kunnen brengen; op de tweede plaats moet je een muzikale formule zien te vinden die het grote publiek aanspreekt. De muziek die wij maken laat zich moeilijk met enkele woorden omschrijven. Wat wij doen va rieert telkens weer van plaat tot plaat. Wat je echter in alle num mers terugvindt is dat aanste kende, relaxende ritme en natuur lijk de strakke sound van de twee trompetten. Hoewel onze muziek westers klinkt, bevatten alle platen impulsen van de Mexi caanse mariachimuziek. De men sen komen zonder uitzondering uit goede big-bands of jazz combo's. Dat kun je aan onze muziek ook horen. Ik werk bij voorkeur met mensen uit de jazz- bizz omdat dat flexibele instru mentalisten zijn". Herb Alpert. slanke atletische gestal te en weelderig zwart haar heeft met zijn ..Tijuana Brass" wereldberoemd heid gekregen. Dat had hij toen hij op zijn negende verjaardag van zijn vader een uitgedeukte zoveelstehands trom pet cadeau kreeg, ook niet kunnen den- Ontwikkeiing De jonge Herb studeerde ijverig, maar geen enkele orkestleider zag iets in zijn muzikale prestaties op dit instru ment. Na de diensttijd vond hij een baantje als .nanusje van alles in een platenstudio, had feeling voor het werk en klom snel op tot opnameleider om daarna als zelfstandig producer over te stappen naar Keen Records. Hij ontpop te zich ook als niet-onverdienstelijk componist; schreef onder andere de song ..Wonderful World", oorspronke lijk door wijlen Sam Cooke op de plaat gezet, later door Herman and the Hermits tot een giote hit gezongen. Herb kon de trompet niet vergeten en hij vond als trompettist in de week ends emplooi bij diverse gèlegen- heidsorkestjes die in de talloze nacht- •ndst ftSSifi ft* in een geweldig succes en de zes musici besloten bij elkaar te blijven. Herb Al pert stichtte samen met Jerry Moss in 1962 een eigen platenmerk A and M Records. Er verschenen aan de lopen de band langspeelplaten, die alle hoog op de hitlijsten genoteerd werden. In 1966 kochten ze in Hollywood de voor malige Charley Shaplinstudio's. ver bouwden en moderniseerden die en bouwden ernaast een groot nieuw kan torencomplex. Vanuit Hollywood worden nu de Alpert- platen met miljoenen over de hele we reld gedistribueerd aan evenzovele fans. Wat vindt hij van die populariteit? Herb Alpert: „Ik wil niet ontkennen dat het een aangenaam gevoel is om populair te zijn, maar die massale verafgoding bezorgt me wel eens een bang en benauwd gevoel". Zal de muziek van Herb Alpert en de „Tijuana Brass" over vijf jaar nog populair zijn? Alpert: „Dat is moeilijk te voorspel len. Trouwens dat zal niet mijn groot ste zorg zijn. Het belangrijkste is dat ,,A and M"-records kunnen blijven floreren". Zou „A and M" kunnen blijven floreren als er geen Alpertpla- ten meer verkocht werden? off Perspectieven gelegenheden van Los Angeles tegen la ge honoraria schnabbelden, of hij werkte mee aan soundtracks voor films. De ontmoeting met Jerry Moss, die zijn beste vriend en zakenpartner zou wor den. bracht de grote verandering. Tijana Ze bezochten samen in het Mexicaan se grensplaatsje Tijuana een stieren gevecht en namen de geluiden van pu bliek en het mariachi-orkestje op. Die geluiden werden verwerkt in het num mer The Lonely Bull, dat de schrijver. Sol Lake, in het oorspronkelijke arran gement aan de straatstenen niet kwijt kon. Het orkestje met zes gehuurde muzikanten werd op het plaatje beter verkoopbaar te maken „Tijuana Brass" genoemd. Het plaatje sloeg in, werd Alpert: „Voor onze maatschappij zijn genoeg gunstige perspectieven. Denk maar aan het uitbreiden van het aan tal artiesten voor het label. Daarbij ma ken we ook televisieshows. Een derde stap die we hebben ondernomen, is het vervaardigen van speelfilms. Vorig jaar werd „A and M productions" opge richt en werd een script gemaakt voor een oorlogsfilm. Momenteel zijn we be zig met plannen voor nog twee films. De eerste komt waarschijnlijk reeds volgend jaar gereed. Ik zelf speel in geen van deze drie films mee. Wel heb ik de hand gehad in de muziek voor de ze drie rolprenten". Gaat hij stoppen met concerten geven? Alpert: „Stoppen is niet het juiste woord. We gaan ons wei alleen nog toe leggen op het maken van platen; d geen toemees of concerten meer. Pe soonlijk ga ik me nu toeleggen op he ontdekken van nieuw talent label" Was ,.A and M" dan tot nu toe enkf r een aangelegenheid voor de „Tijuan Brass"? Alpert: „Oh nee. Voor ,,A and M" ken op het moment al meer dan tig artiesten en groepen. Ondermee Sergio Mendes en zijn „Brasil '66' Procol Harum, Herbie Mann. Sandpipers, Chris Montez en ander bekende sterren waarvan er divers door ons label ontdekt werden". Waarom mislukte hij als jazzmusicus? Alpert: „Iedereen die er aanleg vor heeft kan jazzmusicus worden, maa wil men in deze muziek een behooi lijk niveau halen, dan is een eigen per soonlijke stijl een eerste vereiste. Da is mij echter nooit gelukt. Trouwens hoeveel echte grote namen heeft jazz voortgebracht? Het is toch ma een handjes ol, dat in deze muziek ech groot werd". Wi( Alpert: „Louis Armstrong, Bix derbecke, Dizzy Gillespy, Harry Ja mes. Miles Davis en Clifford Brown welke laatste in mijn ogen de grootstt jazztrompettist aller tijden is". 1 het pu Doet hij telkens bliek te blijven boeien? Alpert: „Zeer zeker niet. Ik maak i ziek op een manier zoals ik bet zelÉiaal het fijnste vind, en ik prijs me alleei ,ak maar gelukkig, dat er miljoenen men-» sen zijn, die mijn muziek e den als ikzelf". Sinterklaas in Oebele Prix Descartes voor Maurice Braure PARIJS De Prix Descartes, die elk jaar wordt toegekend door de Ver eniging Frankrijk-Nederland voor het beste geschreven of verfilmde werk, dat in het onderhavige jaar verschenen en dat de fransen in staat stelt Neder land beter te leren kennen, is voor 1969 tegewezen aan Maurice Braure, hoogle raar aan de faculteit voor letteren en humaniora te Bordeaux. De prijs is een beloning voor histori sche werken van Braure over Neder- Zou Sinterklaas ook in Oebele ko men? Dat ligt wel voor de hand, want de goedheiligman heeft een bezoek aan het pretpleintje aangekondigd. En van daar Oebele in het programma van de strooiavond. Er heerst natuurlijk dolle vreugde. Toch is niet iedereen ge lukkig met het komende bezoek. Zo wel Augustus Rozegeur als Paulus de Postbode zijn niet helemaal gerust. Vooral Augustus Rozegeur heeft het erg te kwaad en hij probeert dan ook voortdurend om onder de dreigende confrontatie met St.-Nicolaaa uit te ko men. Of dat lukt Aanvankelijk leek het er op dat het Oebelerteam ernstig gehandicapt zou zijn door de ziekte van Aagje Ritsema, maar dankzij de slagvaardigheid van de Oe- beler regisseur en cameraman is Aag je (alhoewel in het ziekbed) toch in Oebeler aanwezig. Verder zorgen natuurlijk de Ballet Buitelaars van Olga Dzialiner en de zangertjes van het Oebeler Omroepkoor o.I.v. Henk van der Velde ervoor dat er prettige dingen te bekijken en beluis teren zijn. De teksten zijn van Harry Geelen en Bram vanErkel Voor de mu ziek zorgt Joop Stokkermans. (Nederland II 20.2021.10) Cassius Clay In de maandelijkse door Ruud ter Weijden te presenteren en door Bob Bremer te regisseren rubriek „A.V.R.O. 's Sportpanorama" wordt vanavond een gesprek uitgezonden met de ex-wereld- kampioen zwaargewichtbokser Cassius Clay. Dit interview vindt plaats met de re dacteur Ian Woodridge van de London Weekend Productions. (Nederland I 20. 30—21.10) „Centrum vermoordt pianiste'" Vanavond brengt de A.V.R.O. de tv registratie van de op 29 mei van dit jaar door Toneelgroep Centrum uitge voerde toneelvoorstelling in De Stads schouwburg te Haarlem van „Centrum vermoordt pianiste". In dit stuk. dat in het Nederlands werd vertaald door Walter Kous on der de titel „Centrum vermoordt pia niste", streeft «uteur Pörtner ernaar het publiek daadwerkelijk bij het to- neelgebeuren te betrekken. Het mocht meehelpen een moord op te lossen, die onttrokken aan het oog van de toe schouwer-tijdens het eerste bedrijf is gepleegd boven de kapsalon waar het spel zich afspeelt. In het tweede* be drijf volgt in samenwerking met het publiek dit even voorspelen? In het publiek een reconstructie van het wat gezegd en gedaan? Waar precies stond de betrokkene? Kan iemand uit eerste. Wat is er gebeurd? Wie heeft het derde bedrijf laat de inspecteur de getuigen stemmen over de vraag wie het meest als dader in aanmerking komt. Want het zal blijken, dat in fei te alle spelers wel een motief hebben. Maar ze kunnen het niet allemaal ge daan hebben en uiteindelijk wordt duidelijk wie de moordenaar is. (Nederland I 21.1022.55) Herb AlperCs Tijuana Brass Na Hamburg, Frankfurt en Essen trad Herb Alpert and the Tijuana Brass op in Den Haag. Het stormde die dag. zowel binnen in het Congres gebouw door het enthousiasme, als bui ten: windkracht 12 met enorme slag regens. Ten behoeve van de televisie opname was Herb Alpert bereid enke le concessies te doen, al was zijn optre den in feite alleen voor de zaal be doeld en mocht de televisie er alleen bij zijn om een pure reportage te ma ken. Dit hield echter niet in. dat er kon worden gerepeteerd. En zo werd 's avonds van de voorstelling een te levisie-registratie gemaakt van een ge beuren dat voor iedereen een complete verrassing was. Het programma is speciaal samenge steld uit Herb Alpert's meest gelief de nummers, cn behelst o.m. „Mame", „Tijuana Taxi". „Spanish flea", „Tas te of Honey", „This quy is in love with you" en „Bitter sweet samba". (Nederland II 21.1022.00) NOS: 18.50 uur: Fabeltjeskrant 19.00 uur: Journaal AVRO: 19.07 uur: Doebidoe. tienerprogramma 20.00 uur: Journal (NOS) 20.20 uur: Televizier 22.55 uur: Journaal (NOS) 23.00 uur: Teleac NEDERLAND II NOS: 18.50 uur: Fabeltjeskrant 19.00 uur: Journaal 19.03 uur: Scala KRO: 19.30 uur: Hij zij 20.00 i Journaal (NOS) 20.20 uur: Sinterklaas komt Oebele 21.10 uur: Herb Alpert and The Tijuana Brass 22.00 tfür: Bonanza 22.50 uur: Journaal (NOS) Televisie morgen NEDERLAND I NOS: 16.00 uur: Journaal NCRV: 16.02 uur: Zeskampshow 17.00 uur: Kijkkast De met aangegeven programma'® zijn rieurentelevisieprngramma's. RADIO- lene Miene Muze: nieuws over underground en westcoast music. 22.30 Nieuws. 22.45 Tsjies Plies: licht amusementsprogramma HILVERSUM I 18.00 Nieuws; 18.20 Uitzending De Vrije Gedachte: 19.30 Nieuws). VARA: 21.00 BEL.GIE 324 m. (Nederlands) 18.35 Verkeerstips. 18.40 Grammofoonmuziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Gramme- HILVERSUM II NCRV: 18.00 Koorzang met orkestbegelei ding. 18.19 Uitzending van de Anti Revolu- aliteiten en weerpraatje. 19.40 Oude muziek. 20.15 Lichte muziek. 20.30 Gevarieerd pro- gramma. (22.00 Nieuws, berichten en cultu- artlj. (gr). wereld: Sint tie overgeslagen, gesprek I Cèeilia: volksmuziek. 2C 1 af: licht platenprogra: oemen, hoorspel. TROS: 2 De volgende VPRO-terugblik, die van donderdag 11 dec. dus, zal naar w(j beginnen met een verklaring beginnen met een verklaring, af te leggen door meneer Keiler: „De VPRO heeft kennis genomen van de klachten over onze vorige uilzending en z(j acht die terecht. Het was inderdaad onverantwoord om op een tüdstip dat pal na de Fabeltjeskrant valt een schok kende film uit te zenden waarin ge weld de boventoon voerde, waarin een ..Evenwel", zo zal meneer Keiler ver volgen, „moge de kijkers twee dingén bedenken. Op de eerste plaats dat deze „Onaantastbaar" in de plaats kwam van „Zendtijd" dat plotseling niet door kon gaan en „Zendtijd" is van het begin af als een misselijk-makend program ma opgezet. Voorts hebben we onze goede wil getoond, door een uur later, bij de film „Rijksweg 58" wél vooraf te waarschuwen voor erge scenes". Wat de VPRO verder deed: een repor- tageilits over het Beverwijkse school- conflict, een zwetsmonoloog van kunst schilder Leo Dooper cn daarna een t-v.- evenement van de allerhoogste orde, „Dear Janet Rosenberg, Dear Mr. Koo ning", gespeeld door twee leden van de Traverse Company uit Edinburgh. Het stuk is hier uitgebracht in het Mickery Theater in Loenersloot, maar we kunnen ons nauwelijks voorstellen dat het als theatervoorstelling een ster ker indruk kon maken als in deze t.v.- versie. Het spel van Stanley Eveling was op zich al erg boeiend omdat het een werlcelijk-dramatisehe stof behels de. Maar de ongelooflijk intense wijze van spelen die hier door Sue Carpenter en Anthony Hay garth ten toon werd gespreid, de volmaakte timing die Max Stafford Clark in zijn regie bereikte was iets vrijwel ongekends. We hopen dat iedereen die in Hilver sum op welke manier dan ook met t.v.- drama te maken heeft gekeken heeft naar deze „openbare les" van wat t.v.- toneel óók kan zijn. En voor gisteren vergaven we om dit evenement alle VPRO-zonden, zelfs het voorlezen door G. K. van het Rcve van een van dc vier faecaliënverhaaltjcs waar hij een e-p.- tje van maakte. Vg. :ugduitzending. VPRO: ARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Van de 15 Z O. 135: gevarieerd progra en vakantie. 11.10 Goede wijn behoeft krans: nieuwe opnamen van jazz- en mentsmuziek. 11.25 Oosteuropese kroniek, m 11.45 Stereo: Metropole orkest met zangsolls- m te: amusementsmuziek. 12.05 Stereo: Strijk- gp! orkest. 12.30 Tussen start en finish: actueel sportnieuws. 13.00 Nieuws. 13.11 VARA-Varii 13.1.1 Actualiteiten. 13.23 Stereo: Dit Is hc Jazz Magazine8 NOS-^oo"Frans SDuUsd- Engels: een luisterprogramma. 16.00 Nieuw: 16.02 Stereo: Scan: populair programma ove electronica. VARA: 16.15 Ufilversiteitskoor van Stettin (opn.). 16.35 Artistieke staal kaart, 17.10 De Scala 1918 1926: Opera- aria's. 17.55 Mededelingen. HILVERSUM II ïrheidsvooriichting: Een 14 _Marktberichten. 'nstell1ngen.R 12' TpPn ,1nlI°finmma voor onze tiilitai- ren. KRO. 14.00 Stereo: P. M.: een week met veel plaatjes. (16.00 Nieuws.) NOS: Inzet :een programma over amateurlsti muziekbeoefening. HIRO: 17.00 HIRO-m 5ÏÏL!!:15 ,Ga,ïf 1 van de week KRO: Zesnegenplus: lichte muziek. HILVERSUM III KRO: 9.00 Nieuw». 9.02 Djlnn: gevari ,100° cn 1100 Nieuws). K 12.00 Nieuws. 12.03 Sklvatooninforir Nieuwa' 1303 Nee8*?66'1"310"' NCRV: licht platenprogramipa met "verzoeken wekelijkse spoi licht gevarieerd 17.02-18^00 ^Hief

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1969 | | pagina 2